Fans en videokaart vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakstyler
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-03-2022
Ik heb 3 jaar terug zelf een systeem in elkaar gezet. Dit was toen de Q6600 nog in de BBG verscheen.
De behuizing is een Antec Ninehundred, er zit onderhand 4gb geheugen in, een GTX 8800 enz.

Nu gaat het om de videokaart en om de fans in mijn kast. Ik wordt vooral 's avonds helemaal gek van de blauwe gloed in mijn kamer. Ook vind ik dat de fans (ook al staan ze op low) aardig wat geluid maken. Nu wil ik de 3x 120mm fans, inclusief een 4e 120mm fan op mijn cpu tower koeler vervangen.
Welke stille koelers raden jullie mij aan?

Dan hebben we nog de videokaart. Ik zoek hier een vervanger voor de GTX 8800 die het aanzienlijk beter zal doen met framerates bij nieuwere games en hij moet lekker stil zijn. Hierbij wil ik zo rond de 200 euro uitgeven, minder is natuurlijk altijd beter.

Ik hoop dat ik met een upgrade van de videokaart weer een jaartje of 2 vooruit kan. Natuurlijk hoeft de AA niet volop open te staan, maar ik wil wel met 1920 x 1080 van wat grafisch geweld kunnen genieten.

btw, ik heb geen voorkeur voor Nvidia of ATI. Ik wil alleen weten wat op dit moment dé kaart is voor mijn budget, gezien de kaart die ik nu heb (en toen 480 euro voor heb betaald 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Qua videokaart is het redelijk simpel:

HD6850 of GTX460 voor onder de 200 euro met prima performance of de HD6870 die er iets boven valt. De GTX460 presteert standaard wel iets minder dan de HD6850, maar er zit dusdanig overclock potentieel in (zelfs zonder voltage verhogingen), dat je er nog veel meer uit te halen. Echter is de reden dat ik de GTX460 noem voornamelijk een andere: je noemt geluid. Ik heb zelf de Gigabyte GTX460 gekocht, de gebruikt een non-reference koeler. Stock draait daarbij de fan op 40% en daarbij blijft de kaart prima koel, zeker in idle. Ik heb zelf een Antec 900 en ik hoor de videokaart er niet bovenuit.

Juist vanwege dat je geluid noemt lijkt me de GTX470 geen optie, die is flink hoorbaar, zelfs in idle haalt die geloof ik ~45dB.

Voor vergelijkbare performance, pak er een review bij over de 6850/6870 bij, ik vind de Anandtech review erg interessant omdat ze ook een dik overgeklokte GTX460 (factory clocked wel) meenemen en je dus op dat punt een goede vergelijking krijgt.

Ik weet niet of je dat in overweging wil nemen, maar het is maar een gedachte. Straks vervang je de fans van je Antec 900 en hoor je je videokaart er nog bovenuit :p.

Qua fan advies kan ik je niet helpen, maar ik neem aan dat als je googled op fans en geluidsniveau dat er vast wel ergens wat reviews zijn. Ik heb zelf ook Scythe Typhoons besteld voor hun lagere geluid, maar ik heb geen idee of die nog steeds laag zijn qua geluidsproductie ten opzichte van nieuwe fans.

[ Voor 3% gewijzigd door the_RJ op 04-11-2010 11:32 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-07 10:17

Edmin

Crew Council

get on my horse!

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
en
[BBG aanschaf] Videokaarten

Voor fans zit je in het verkeerde subforum.

Dit topic is gesloten.