De grote dag is aangebroken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.071 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:50
Na jaren zwoegen, na jaren errors, na jaren gescheld achter de computer.... kan ik u mededelen heren....

Ik krijg vandaag eindelijk mijn Macbook Pro binnen!

2.66GHz Intel Core I7
4GB 1066MHz DDR3 SDRM - 2x2GB
500GB Serial ATA Drive @ 5400
SuperDrive 8X DL
MBP 15" HR Glossy WS Display
No iWork preinstalled
No Final Cut Express preinstd
No Aperture Preinstalled
No Logic Express Preinstalled
No FileMaker Preinstalled
No MSO preinstalled
No DVI Adapter
No VGA Adapter
Keyboard/Users Guide -NLD
Country Kit-NLD

Nu ben ik uiteraard enorm blij met deze laptop nadat ik heel veel mensen emee heb zien werken op mijn werk/stage/school, maar ik had nog wat vraagjes.

Nog enige tips voor mij als nieuwe mac gebruiker?
Ik werk zelf als audio/light engineer en vroeg me af of jullie nog leuke software wisten.

Ik zit er wel aan te denken in de loop der maanden misschien het geheugen uit te breiden naar 8 gb en misschien een SSD erin te stoppen, maar merk je dit verschil enorm?

Verder wil ik hem veel gaan vervoeren, maar hier is een tas voor nodig. Ik had zelf al gekeken en kwam op deze uit http://www.pakuma.com/products/akara_k1.htm

Ik kan niet wachten op de postbode/bezorgman/koerier etc, bedankt guys ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:03
Als eerst: gefeliciteerd! Super vette laptop en je gaat er veel plezier aan beleven!

Ik heb vorige maand een SSD in m'n mid 2009 MacBook Pro gestopt en dat is echt de beste investering sinds jaren die ik heb gedaan. In de configuratie die jij hierboven hebt staan is je HDD het langzaamste onderdeel en wordt je processor eigenlijk niet ten volle benut. Als ik jou was zou ik meteen een SSD kopen, maar ik weet dat een MacBook Pro een investering op zich is en kan begrijpen dat het dan even twijfelen is om weer een redelijk dure aankoop te doen (Ik heb een OCZ Vertex II erin gestopt van 120 GB en die was ongeveer 200 euro). Maar alles wordt er zooo snel door! Opstarttijd: 15 seconden. Programma's openen in een oogwenk en zelfs zware programma's zoals Photoshop, iMovie openen in seconden. Ik ga iig niet meer terug naar een HDD ;).

Anyway, veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
Leuk dat je zo entouchast bent, echter de meeste vragen die je stelt hebben dedicated topics, ik zal je een beetje op weg helpen:
Cobesz schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:25:
Nog enige tips voor mij als nieuwe mac gebruiker?
Ik werk zelf als audio/light engineer en vroeg me af of jullie nog leuke software wisten.
Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6 (google even voor specifieke a/v software)
Ik zit er wel aan te denken in de loop der maanden misschien het geheugen uit te breiden naar 8 gb en misschien een SSD erin te stoppen, maar merk je dit verschil enorm?
Het SSD in je Apple topic
Verder wil ik hem veel gaan vervoeren, maar hier is een tas voor nodig. Ik had zelf al gekeken en kwam op deze uit http://www.pakuma.com/products/akara_k1.htm
[Transport] Neem je Macbook mee! - deel 2

Bottomline: doe eerst even wat research voordat je al je vragen in een topic plempt ;) Maar nog veel meer; veel plezier met je MBP!

[ Voor 3% gewijzigd door Bluedude3410 op 04-11-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Dankjewel guys ;) hij is alleen nog steeds niet binnen!
Zit hele de ochtend al bij de deur verdomme :P hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Ja een SSD ga je zeker merken.
Het verschil is enorm (vooral gevoelsmatig). Snelle respons en snelle opstarttijden van je applicaties.
Ik zou niet anders meer willen nu. Iedere computer zonder SSD, hoe modern ook voelt als een trage slak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-07 14:12

Stoffel

Engineering the impossible

Afhankelijk van wat je ermee doet is extra geheugen ook wel fijn. Omdat ik voor mijn werk toch Windows moet gebruiken heb ik dat virtueel draaien met Parallels (<- ook een dikke aanrader qua software, als je zoiets nodig hebt). 4 Gigabyte geheugen is toch echter echt niet genoeg voor Snow Leopard en Windows 7 tegelijk, ik had regelmatig last van flinke vertragingen, vooral bij het wisselen van de focus van het ene naar het andere OS. Nu ik het geheugen verdubbeld heb is alles weer razendsnel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Laatst online: 06-07 16:43
Stoffel schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:27:
Nu ik het geheugen verdubbeld heb is alles weer razendsnel :)
Mag ik dan vragen welk merk en welk type geheugen je gebruikt hebt? :) Ik zit zelf te kijken naar een geheugen verdubbeling van mijn macbook pro 15 inch mid 2010. Maar zeer veel aanbod van geheugen.

OT: ik heb zelf de sleeve van Incase. http://store.apple.com/nl...TY1NDA2Ng&mco=MTk1NTAxOTA

Ik vervoer hem in een normale rugtas.

[ Voor 17% gewijzigd door evadnl op 04-11-2010 12:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ik wil er geluidsopnamens mee maken, dus programma's als pro tools/cubase/logic etc gebruiken.
Misschien een beetje gamen (steam) en wellicht mijn mac gebruiken voor gitaar effecten.

Ik heb nu op het moment eventjes geen geld meer, maar een SSD klinkt echt heel goed. Ben alleen wel bang dat ik vanaf dat moment nooit meer een HDD wil gebruiken! Hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

In principe zou het niet veel uit moeten maken, ook al is het SO-DIMM. Pak een betrouwbaar merk met een leuke prijs. Andere factoren in je PC zijn per definitie belangrijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

evadnl schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:58:
[...]

Mag ik dan vragen welk merk en welk type geheugen je gebruikt hebt? :) Ik zit zelf te kijken naar een geheugen verdubbeling van mijn macbook pro 15 inch mid 2010. Maar zeer veel aanbod van geheugen.

OT: ik heb zelf de sleeve van Incase. http://store.apple.com/nl...TY1NDA2Ng&mco=MTk1NTAxOTA

Ik vervoer hem in een normale rugtas.
Ik heb Transcend geheugen gekocht van het type TS4GAP1066S. Met verzenden was het geloof ik 195 euro voor 2 stripjes van 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
ik neem dus aan dat de mbp 2 ram slots heeft?is niet mogelijk om 2 reepjes van 2x2 erbij te doen? of 1x4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Nope, je kunt er maximaal 2 reepjes instoppen.

[ Voor 19% gewijzigd door Stoffel op 04-11-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 23:33

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

En we zijn weer een blije Mac gebruiker rijker. :) Nu begrijp ik uiteraard al die blijdschap wel, en kan ik me volledig voorstellen dat je uit pure euforie een topic opent om het te vieren... maar toch is dat weer niet helemaal de bedoeling :+

Deze gaat dus op slot. Verdere discussie over de prachtige MacBook Pro kan uiteraard op de bekende plaats: [Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 16

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.