• Rik_V
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10:08
Hallo,

Ik zit met een probleem dat ik niet kan kiezen wat voor moederbord ik moet nemen.
Nu heb ik zelf zitten kijken en kwam ik uit op Asus M4A87TD EVO of de MSI variant MSI 870A-G54.
Dit omdat ik zelf deze merken al eens gehad heb en die zijn mij goed bevallen.
Mijn vraag is ofdat de 870 chipset gaat voldoen aan mijn eisen.
Ik wil het systeem gaan overclocken en er flink op gaan gamen.
Graag wil ik jullie advies/voorkeur om mijn keuze makelijker te maken.
Ik kan niet bedenken waarom de 870 niet goed genoeg zou zijn maar heb gehoord dat je voor extreem overclocken beter en 890fx moederbord kunt kopen.
Op en aanmerkingen op de rest van het systeem hoor ik ook graag.

De rest van de specs ziet er als volgt uit;
* Cooler Master HAF X ( met extra case fans )
* Corsair HX750W
* Scythe Mugen 2 Rev. B (push/pull)
* Western Digital Caviar Green 1 TB
* Windows 7 64 bits

Wat ik nog wil gaan kopen.
* GeIL Black Dragon 8GB GDDR3 1600 werkgeheugen
* AMD Phenom II X4 965 Black Edition ( Of X6 1055T)
* OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB
* AMD 6950/6970 (zodra ze te koop zijn.)

• Sosabowski
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09-07 20:54
Hoi Rick,

Welkom op GoT. Lees nog eens rustig de FAQ door. Vragen als "Wat moet ik kopen" zijn niet echt gewenst.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Yarno
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15-09 15:39
Hoi Rik,

Beide zijn prima bordjes.
De vraag is hoever je wilt gaan met overklokken.
Bij extreem overklokken doe je me gelijk denken aan waterkoeling etc.
Ik denk niet dat je die kant op wilt...

Ik vraag me wel is af of overklokken tegenwoordig nog zin heeft.
Je zult echt goed je best moeten doen om die Phenom X4 volledig te kunnen belasten.
Bij games zal dit volgens mij nooit gebeuren. De vraag is dan, zoals jij zegt, extreem overklokken nut heeft.
(Misschien je geheugensnelheid iets opkrikken...)

Hoe dan ook, ik ben ook aan het kijken voor nieuw systeempje, en ik vind dit moederbord erg interessant:

Asus M4A88T-M/USB3

Hier zit een onboard graphics kaartje op.
Door de Hybrid CrossFireX kan je icm een andere Ati kaart switchen. Tijdens het internettten kan je dan gebruik maken van het onboard kaartje (scheelt stroom en herrie van een fan), en bij het gamen switch je automatisch over op je Ati kaartje...
Bordje heeft net zoals jouw chipset usb 3 en sata 3 ondersteuning. Enigste nadeel is, voor zover het een nadeel is, dat het een µATX bordje is.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? eens door, dan weet je waar je naar moet kijken bij het uitzoeken van een moederbord.

30" monitor te koop

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:30

Ed_L

Crew Council
Met de heet Terw hierboven. Dit topic gaat op slot, omdat het iet voldoet aan het beleid. :)

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee