• marketeer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-09 12:20
Zit al tijdje te kijken naar de Synology NAS oplossingen.
(Check mijn help request hier)

Maar nu kom ik deze factsheet tegen van de DS211!
Zo op het eerste oog een betere processor en betere read and write speeds!

Sterker nog er komt een hele rits van nieuwe Synology producten aan :-)

Synology DS411j
Synology DS211j
Synology DS211
Synology DS111

Ook nieuw is de remote control, tja wat is wijsheid nu. De 209 kopen omdat deze in prijs echt aan het dalen is.... of wachten op de DS211 :?

[Voor 8% gewijzigd door marketeer op 02-11-2010 21:46]

• thvd
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-09 07:55
Sterker zelfs nog, de Synology DS411j staat gewoon al op de Synology site.

En over je vraag, misschien zul je dan ook naar je budget moeten kijken? Want de oude zal dan zeker wel gaan zakken, maar de nieuwe is weer wat sneller, het is dus maar waar je naar kijkt ;)

[Voor 40% gewijzigd door thvd op 02-11-2010 20:19]

• JPS
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Ik ben ook al een tijdje de DS210j danwel DS209 in de gaten aan het houden en wacht met spanning op de vernieuwing. Nu lijkt de nieuwe serie snel op de markt te gaan komen.

De prestaties zijn een spong vooruit, tov de x10x versies, terwijl de prijzen op ongeveer gelijk niveau blijven. Onder andere Informatique heeft de prijzen al op de site staan:

DS111: € 189,00 [specsheet]
DS211j: € 189,00 [specsheet]
DS211: € 259,00 [specsheet]

De DS209 is nu 209 euro, maar dan kun je beter nog even geduldig wachten op de DS211j, die qua performance minstens gelijk komt te liggen bij elkaar in de buurt liggen (CPU is beide 1,2Ghz). Geheugen zijn gelijkis de helft, maar dat zal vooral merkbaar zijn als je de NAS voor zwaardere doeleinden wil inzetten (bij SABNZBD+) (memory draait meen ik wel op hogere kloksnelheid).

Zelf ga ik denk ik voor de DS211. De specsheet geeft in een Windows omgeving (RAID1) de prachtige performance aan van 104MB/s Read / 53 MB/s Write! Hopelijk wijkt de praktijk niet teveel af van de laboratorium opstelling.

Ook een interessante vernieuwing op deze goedkopere modellen lijkt de Hardware Encryption Engine te zijn. Als ik het goed begrijp kun je nu ook de data op de disks versleutelen, en zal de performance door SLL-gebruik vermoedelijk ook minder inzakken. Verder is nog niet helemaal duidelijk of er een ESata aansluiting op deze versies zit. Ook deze features maken het wachten hopelijk meer dan waard

/edit: kleine tekstuele aanpassingen
/edit 2: links naar specsheet toegevoegd
/edit3: aanpassingen geheugen gemaakt

[Voor 37% gewijzigd door JPS op 09-11-2010 11:01]

• JPS
  • Niet online
Hier zijn al reviews te vinden:

* De DS211: http://www.kitguru.net/si...-the-ultimate-budget-nas/
* De DS411j: http://www.kitguru.net/si...iskstation-ds411j-review/

Met name de 211 zet fraaie prestaties neer, dus ik denk dat dat mijn aanschaf gaat worden en een 211j bij mijn schoonouders waar ik via het Internet kruislings data met hen ga backuppen (middels Rsync).

Ik zie bij de 211 in deze review helaas niets over Esata genoemd...toch wordt dit denk ik een bestseller gezien de specs vs prijs.

[Voor 6% gewijzigd door JPS op 05-11-2010 18:44]

• Dorest0rm
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 24-09 11:39
Ah, ik wou net al dezelfde vraag stellen in Het grote Synology topic deel 2

Zelf waren we hier thuis namelijk ook al aan het zoeken naar de 210, weet iemand toevallig wanneer de 211 in Nederland uit komt?

• Chadi
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08-09 22:03
Wel gheinig dat iedereen op de nieuwe serie zit te wachten. ( moi inclusief) . Hoop dat er snel een opvolger komt voor de 710+ want dat ding is rete snel en mooi om te zien. Om nu 450 euro uit te geven voor een machines die snel een opvolger krijgt in dezelfde prijsklasse waarschijnlijk vind ik zonde.

• Chadi
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08-09 22:03
JPS schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:07:
Ik ben ook al een tijdje de DS210j danwel DS209 in de gaten aan het houden en wacht met spanning op de vernieuwing. Nu lijkt de nieuwe serie snel op de markt te gaan komen.

De prestaties zijn een spong vooruit, tov de x10x versies, terwijl de prijzen op ongeveer gelijk niveau blijven. Onder andere Informatique heeft de prijzen al op de site staan:

DS111: € 189,00 [specsheet]
DS211j: € 189,00 [specsheet]
DS211: € 259,00 [specsheet]

De DS209 is nu 209 euro, maar dan kun je beter nog even geduldig wachten op de DS211j, die qua performance minstens gelijk komt te liggen, CPU en geheugen zijn gelijk (memory draait op hogere kloksnelheid). Zelf ga ik denk ik voor de DS211. De specsheet geeft in een Windows omgeving (RAID1) de prachtige performance aan van 104MB/s Read / 53 MB/s Write! Hopelijk wijkt de praktijk niet teveel af van de laboratorium opstelling.

Ook een interessante vernieuwing op deze goedkopere modellen lijkt de Hardware Encryption Engine te zijn. Als ik het goed begrijp kun je nu ook de data op de disks versleutelen, en zal de performance door SLL-gebruik vermoedelijk ook minder inzakken. Verder is nog niet helemaal duidelijk of er een ESata aansluiting op deze versies zit. Ook deze features maken het wachten hopelijk meer dan waard

/edit: kleine tekstuele aanpassingen
/edit 2: links naar specsheet toegevoegd
http://www.synology.com.p..._DS211_Data_Sheet_enu.pdf

dat is de datasheet :)

• JPS
  • Niet online
Dorest0rm schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:54:
Zelf waren we hier thuis namelijk ook al aan het zoeken naar de 210, weet iemand toevallig wanneer de 211 in Nederland uit komt?
Lijkt me hooguit een paar weken, maar wie het weet mag het zeggen!

[Voor 65% gewijzigd door JPS op 05-11-2010 23:24]

• JPS
  • Niet online
Dat zijn dezelfde pdf's, overigens ook al genoemd door TS ;)

De 111 lijkt trouwens wel Esata te hebben, de 211 daarentegen niet. Vreemde keus :(

[Voor 13% gewijzigd door JPS op 06-11-2010 11:13]

• LorenzoG
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-09 12:07
Ik zit te twijfelen tussen de 211j en de 211. Wat is het grootste verschil tussen deze twee? En zal het merkbaar zijn? Ik zal hem vooral als opslag gaan gebruiken, voor iTunes erop te zetten, backups te draaien (Timemachine) en er vanaf te streamen. Ik weet nog niet of ik echt Sabnzb+ ga gebruiken daarop, ik download nu via mac en dat gaat ook gewoon goed.

• JPS
  • Niet online
Tja, zoek zelf even de performanceverschillen. Daarover is genoeg te vinden. Sabnzbd+ is een reden om voor de ds211 te gaan.

• LorenzoG
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-09 12:07
Ja hoor, het word de DS211, net besteld, maandag ophalen. Is nog moeilijk aan te komen zeg!

• JPS
  • Niet online
LorenzoG schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:27:
Ja hoor, het word de DS211, net besteld, maandag ophalen. Is nog moeilijk aan te komen zeg!
Klopt, ik zag 'm incl verzenden voor 245e aangeboden door Takeitnow en was toen snel uitverkocht. Daarna zag ik afgelopen maandag opnieuw voorraad (iets duurder) en heb 15:00 uur besteld. Kort daarna was dat ook uitverkocht.

De dag erna stond DHL al voor de (dichte) deur. Vandaag het pakje wel in ontvangst kunnen nemen en geïnstalleerd. Ik heb er even een 1TB WD10EAVS schijf ingezet (gaat een 2TB inkomen) die ik uit een externe USB drive heb geschroefd. Staat niet in de HWC lijst, maar werkt prima.

Opvallend is het geluid dat de fan maakt. De NAS staat nog op een kastje in de woonkamer, maar is van afstand hoorbaar. Beetje irritant.

Momenteel kopieer ik ~80GB aan Flac/MP3 muziek van mijn HTPC naar de NAS (over Gb LAN), en dat vliegt er met 48 MB/s naar toe! De datasheet van de DS211 geeft voor een Windows omgeving een max write speed van 53,29 MB/s, dus ik vind het prima zo. Jumboframes staat overigens (nog) niet aan.

• bas.kb
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 11:34

bas.kb

BI'er :P

oeps. verkeerde topic

[Voor 98% gewijzigd door bas.kb op 29-11-2010 18:02]

• Ben_Beton
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-09 14:37
Misschien dat iemand ondertussen een uitgebreide review kan posten? O-)
alsjebliefff?

mvg Ben

• JPS
  • Niet online
karatekid1990 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:38:
Misschien dat iemand ondertussen een uitgebreide review kan posten? O-)
alsjebliefff?

mvg Ben
Nou, ik heb niet zo'n zin om een uitgebreide review te posten, maar hij draait nu al even als een zonnetje. Ik ben onder de indruk van de gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit van de software (DSM3). Vaak ga je met hardware op de koude specs vs. prijs af, maar wat mij betreft geeft de software een groot voordeel en heeft de Synology hiermee een dik pluspunt.

Als extra's heb ik Squeezecenter en SABNZBD+ geinstalleerd. Dat draait in het algemeen prima, al ging dat op mijn HTPC soepeler. Dat is echter geen eerlijk vergelijk en het functioneert zeker naar tevredenheid. Wel denk ik dat de 211j voor dit soort taken te traag wordt. Geef wat dat betreft die 80e extra uit voor de 211.

/edit:

Nog een toevoeging, ik heb een issue gehad met de ventilator. Out-of-the-box maakte de DS211 vrij veel geluid. Na een ticket te hebben aangemaakt kreeg ik zonder veel gedoe vanuit Azie een nieuwe betere ventilator toegestuurd en sindsdien is ie fluisterstil.

[Voor 12% gewijzigd door JPS op 19-01-2011 10:30]

• flopdoc
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-09 11:56
Re: Eerste NAS. Beginnersvragen en antwoorden v.e. medegebru

Berichtdoor mdamstel » minder dan een minuut geleden
Hallo,
ik overweeg de aanschaf van een Synology NAS (de 411j denk ik). Nu ben ik gewend met een XBMC PC films en muziek te bekijken en beluisteren op een Windows 7 PC. Daarin heb ik zelf een structuur van mappen aangemaakt in de trant van
-Films
-- Documentaires
-- Speelfilms
-- Animatie

dus mappen en submappen en daarin evt ook weer submappen.

Is het mogelijk op een Synology NAS ook zo'n mappen structuur in te richten, waarbij via het netwerk dezelfde mappen structuur te zien is?

Groet,

Rene

iRacing Profiel | i9 10900K@4.9 | Gigabyte Aorus RTX 3090 Extreme 24G | Reverb G2 | 32GB DDR4@3000 | Saitek X52Pro | Buttkicker Gamer 2

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee