Toon posts:

Externe harde schijf voor intern gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views

• vlutje
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-05 21:53
Ik heb een tijd geleden een externe harde schijf van LaCie gekocht van 1TB, en wil deze nu in mijn pc zetten om extra opslag te creeeren(als externe schijf gebruik ik hem niet). Voordat ik hem aan ga sluiten moet ik natuurlijk wel de goede kabels hebben, en dus heb ik de vraag: Welke sata kabel/andere kabels heb ik nodig? Mijn moederbord (nForce 630i) heeft wel sata aansluitingen, maar moet ik een sata 150 of een sata 300 hebben, of iets geheel anders?

mvg,
Niels

• danieloc
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-07 12:12
je hebt gewoon een sata kabel nodig maar alleen als de hdd dat ook heeft

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-09 16:07
Als die schijf ook een s-ata aansluiting heeft (zeer ws bij een 1TB) dan hoef je alleen een s-ata kabeltje te hebben, en een s-ata power connector. Indien je voeding dit niet heeft kun je een verloopje gebruiken van molex --> s-ata. sata 150 en 300 zijn in principe onderling compatible, dus dat moet wel goed gaan.

• KeDeShCh
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Het enige wat je nodig hebt om deze schijf in gebruik te nemen is een sata datakabel en een sata stroomkabel. Zover ik weet kan je gewoon een willekeurige sata datakabel nemen, dit zou geen verschil mogen maken. Meestal zitten er wel sata datakabels bij je mobo, dus die kan je op zeker gebruiken.

• feelthepower
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 25-09 10:24
vlutje schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:30:
maar moet ik een sata 150 of een sata 300 hebben, of iets geheel anders?
Heb je al opgezocht wat het verschil is?

• bas-r
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:14
Gaat het om deze LaCie schijf?
LaCie harde schijf probleem

Die zou ik in de prullenbak mieteren, of terugsturen naar LaCie. Betrouwbaar lijkt het me in ieder geval niet.

• IStealYourGun
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:43

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Nielson schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:35:
Sata 150 en 300 zijn in principe onderling compatible, dus dat moet wel goed gaan.
En anders moet je vaak gewoon een jumper plaatsen op de HDD om de snelheid te verlagen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Mr Alfabet
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09-09 17:58

Mr Alfabet

Je Moeder!

Corrigeer je topictitel eventjes... Interne harde schijf voor intern gebruiken

Verder kun je het ding gewoon aansluiten met elke willekeurige sata kabel, en elke willekeurige stroomkabel.

Core i7 950. DFI DK x58-T3eH6. 6GB OCZ RAM. 5850@1000/1200. Disks: OS: OCZ Vertex3 MAXIO 120GB, DATA: 12x1.5TB WD15EARS RAID6 op Areca 1231ML.Koeling: 2x 240 rad, 3x Eheim 1048, 5850@WC, 8800GT@WC, CPU@NexXxos XP, NB@WC

• vlutje
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-05 21:53
Ik zal de titel even aanpassen.

@Bas: Ja, dat is dezelfde harde schijf.

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een title wijziging, maar ook een slotje. Dit is toch vrij basic en met een beetje inzet en zoekwerk moeten de antwoorden toch echt wel gevonden kunnen worden in de FAQ's of in topic's in dit subforum.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee