Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 13:55
Binnenkort krijg ik een alarm, welke over IP signaal verstuurd naar de PAC. Dit gaat in principe via mijn ISP, echter als die down is, dus niet :) Je hebt dan de mogelijkheid een backup SIM kaaryje te gebruiken met een GPRS abonnement.

Ik zou een prepaid kaartje kunnen nemen, en dan per kb/mb te betalen. Echter dacht ik ik neem een data only kaartje, voor lage kosten per maand. Echter lijkt het wel of data only kaarten vooral voor heavy users aangeboden worden. Ik heb reeds een abonnement(met data) echter als ik dan een extra simkaart aanvraag bij mijn eigen abonnement, dan werkt OF het ene kaartje, of het andere, dat is dus ook niks.

Wellicht nog suggesties die ik over het hoofd gezien heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens Duosim, bellen en internetten tegelijk? kan je twee simkaarten tegelijk actief hebben. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Prepaid is toch een prima keuze voor dit soort toepassingen? Je moet alleen even kijken naar de houdbaarheid van je tegoed. Voor zulke lage hoeveelheden data, die bovendien alleen nodig zijn als je ISP down is, zou ik geen maandelijkse kosten willen maken.

@pven: die oplossing lijkt me veel te getruukt voor iets wat betrouwbaar moet zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 02-11-2010 10:04 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 00:07
Als je een goedkoop abbo neemt (bv. ben) dan kost dat iets van 3 euro per maand + internet van ben, dus zeg 13 euro? Dan weet je zeker dat het goed geregeld is (mits je daar bereik hebt natuurlijk).

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:05:
Als je een goedkoop abbo neemt (bv. ben) dan kost dat iets van 3 euro per maand + internet van ben, dus zeg 13 euro? Dan weet je zeker dat het goed geregeld is (mits je daar bereik hebt natuurlijk).
13 euro als backup vond ik vrij duur, vandaar het idee van dualsim. Ik zal die oplossing eens lezen. En anders idd prepiad zoals Herko zegt.

edit: Dualsim zal niet werken, alarm is vaste locatie, maar mobiele telefoon verplaatst wel :)

[ Voor 9% gewijzigd door meermarco op 02-11-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:05
Als die 2e SIM kaart van je duo sim pakket alleen actief is als je ISP down is lijkt dit me een goede oplossing aangezien deze zichzelf gewoon kan aanmelden en verbinding maken wanneer nodig. Tenminste, dat is mijn ervaring ;-)
Ik gebruik een 2e SIM kaart in mijn laptop en als deze een dataverbinding maakt werkt dat prima, alleen gaan inkomende berichten/telefoontjes dan ook naar die kaart dus die krijg ik dan niet meer binnen. Om dat op te lossen moet ik de telefoon opnieuw laten registeren (aan/uit of even op offline/vliegtuigmodus)
Probleem is dan alleen nog, je kan niet meer gebeld worden dat je alarm is afgegaan.. }:|

Wat dan weer wel zou kunnen is dat je een telefoon neemt/hebt met een permanente dataverbinding. Dan kan je alarm via deze dataverbinding je laten weten dat het alarm is afgegaan en de 2e SIM kaart actief is geweest dus dat je je telefoon opnieuw moet registreren.

[ Voor 33% gewijzigd door Moning2 op 02-11-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:27
Zelf heb ik ook GPRS backup van het alarm, is een abonnement via KPN. Aan het begin een cashback van 100 euro, en daarna ongeveer 15 euro per maand betalen, effectief ongeveer 100 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Wat je ook nog zou kunnen doen, is Simpel.nl met 10MB internet voor 5 euro per maand.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 22:03
en gewoon een simonly abonnement van 3 euro per maand ofzo en dan als je een keer data kosten moet betalen dat op de koop toe nemen neem aan dat het niet om MB's gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-07 11:19

basdej

OutSystems Consultant

prepaid, want in het geval dat je provider down gaat zal het niet heel lang duren en je alarm zal zo weinig verbruiken dat de kosten zeer laag zullen zijn.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:26

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hi heeft internetprepaid kaartjes :)

http://shop.www.hi.nl/hi/...et-laptop-prepay/759.html

Betaal je dus per MB... Is toch precies wat je zoekt?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Laatst online: 06-06 18:07
ik heb bij de anwb een prepaid kaart van vodafone geregeld, voor onder de 6 euro. dus, eenmalig 6 euro, als je verder niks met dat kaartje doet. enig nadeel wat ik kan bedenken is, dat ze na 6 maanden geen verkeer over dat kaartje misschien je 'abo' intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan toch prima een pre paid kaartje nemen. Dan neem de van een provider waar het te goed lang van geldig is, en dan 1 keer per 6 a 12 maanden een keertje opwaarderen. Lijkt me niet dat je er speciaal een abo voor nodig hebt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-07 13:17
Of simyo prepaid met 'internet op je mobiel' optie, maar € 0,10 cent per 100 kB, automatisch opwaarderen en kpn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-07 08:19
Mocht je voor prepaid kiezen moet je echt kijken naar de voorwaarden. De meerderheid van de prepaid simkaarten werken namelijk niet meer wanneer de simkaart x maanden niet meer is gebruikt. En dat wil je nou net niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46
Let wel even goed op bij de kleine lettertjes van het data sim kaartje want als de data per sessie word afgerond (bv elke sessie is 15min) dan gaat je bundel in ieder geval vrij hard omdat elke 3 sec een test word verstuurd.
Persoonlijk zou ik gewoon er voor zorgen dat je een PSTN oplossing als backup hebt (eventueel dmv GSM naar PSTN printje) Omdat je deze dan ook echt afzonderlijk kunt programmeren in de alarm centrale is hiervoor ook de interval te regelen dat er melding moet worden verstuurd.
Tevens als je verzekerings verplicht bent om een AL1 verbinding (dus over IP of digi-access) te hebben zullen de kosten voor een KPN lifeline ook niet zo schrikbarend zijn. Terwijl je wel een veel grotere zekerheid hebt.
Overigens alleen IP vind de verzekering dan ook niet genoeg, daarbij word er verwacht je ook ene UPS hebt voor je modem etc.

Maar ja dat zover het alarm systeem. Je zou natuurlijk ook mits je router het ondersteund daar als backup een 3g usb stick in kunnen drukken zodat het voor je alarm niets veranderd op programmeer technisch gebied.

Welk merk centrale krijg je geplaatst?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Wel het is maar een woonhuis. Ik heb geen KPN lijn(ook niet aanwezig) Vandaar wil ik graag over IP melding doen. Voordeel is, dat dit ook geen tikken kosten. Het systeem geeft elke paar uur een tik(dacht ik), en eens per dag de 'controle' tik.

De simkaart zal enkel als backup worden gebruikt als mijn ISP down is(Ziggo)
De centrale heeft eeen noodaccu, en icm met de sim(mocht de stroom dus van de ziggo modem niet werken) kan ik dan altijd een melding doen. Bijvoorbeeld ook de melding hoofdmelder ziggo down :)
Dan heb je dus geen UPS nodig op de modem. Daarnaast heb ik het ook niet nodig voor de verzekering hoor. Via via kon ik wat regelen. Vandaar, vind het een fijn idee.

De centrale zal er een zijn van Guardall of NetworkX.

En bedankt voor de sim suggesties. Het gaat zeker lukken. Wellicht aldi talk, ook erg goedkoop voor data, en KPN netwerk. Maar ook data only HI lijkt een goede optie.

[ Voor 9% gewijzigd door meermarco op 09-11-2010 11:38 ]

Pagina: 1