Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik kwam recentelijk achter een mogelijk leuk idee, twee simkaarten met hetzelfde nummer waarbij de een in een tablet zit en de ander in een telefoon. Dit is al jaren mogelijk met twee telefoons, alleen kan je dan slechts 1 telefoon tegelijk gebruiken. Nu dacht ik dat dit ook wel het geval zou zijn voor tablets (bevestigd door Hi en Vodafone winkel), maar nu hoor ik van anderen die het werkend hebben gekregen om met een tablet te internetten en telefonisch bereikbaar te zijn. Is dit ook echt mogelijk? Aangezien die 'anderen' dan mensen zijn die het op een forum posten waar anderen het weer in twijfel trekken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 08:38
Is geen probleem, MAAR

Tablet MOET op 3G connected zijn als phone op 2G vast moet staan, of vice versa. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Oke, dan dat maar eens proberen, zou wel erg chill zijn. Tablet op 3G forceren is geen probleem lijkt me, dan gewoon 3G op telefoon uitzetten en voila.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 19:29
tha_bulldog schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:32:
Is geen probleem, MAAR

Tablet MOET op 3G connected zijn als phone op 2G vast moet staan, of vice versa. Werkt prima!
Tot mijn verbazing werkt dit inderdaad (met een T-Mobile Duo Sim). Ik ben nu via mijn ene telefoon en een USB-kabel over 3G verbonden, terwijl de andere telefoon met 2G aan het net hangt.

Je moet wel zorgen dat je normale telefoon zichzelf als laatste registreert, zodat inkomende telefoontjes op die telefoon terecht komen.

Edit: nog even als testje ook met de 2G telefoon een GPRS-verbinding gelegd. Dan wordt de 3G-verbinding van de andere telefoon dus echt verbroken.

[ Voor 13% gewijzigd door Jan-E op 30-10-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dus met een telefoon zoals de Desire HD zou dat ideaal zijn, snelle reboot om als laatste op het netwerk te komen met 3G disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Een snelle reboot is niet eens nodig. Je moet met de 2G-telefoon gewoon een of ander nummer bellen. Liefst een nummer dat gratis is. Of een nummer waarbij je zeker weet dat er toch niet opgenomen wordt.

Morgen ga ik het eens rijdend in de trein proberen. Dik kans dat de inkomende telefoontjes afwisselend bij de een en de ander terecht komen.

2G is overigens Nokia E51 bij mij, 3G Desire.
Tsurany schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:02:
Dus met een telefoon zoals de Desire HD zou dat ideaal zijn, snelle reboot om als laatste op het netwerk te komen met 3G disabled.
Dan moet je de gegevensverbinding wel uitzetten op je Desire HD, want anders maakt hij 2G verbinding en wordt de 3G verbinding van je tablet verbroken.

[ Voor 33% gewijzigd door Jan-E op 31-10-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
waarom zou je dit met 2 mobiele telefoons willen? dat je 1 van beiden aan hebt snap ik wel, maar beide tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
De Desire zorgt voor de internetverbinding van mijn laptop, de Nokia E51 gebruik ik om gewoon te bellen. Die Desire hangt dus met een kabeltje aan mijn laptop, terwijl de E51 gewoon mobiel blijft. Als je een paar dagen op een lokatie zit zonder vaste internetverbinding, kun je laptop+desire vast installeren en toch je werkplek makkelijk verlaten met medeneming van je kabelloze mobieltje.

Daarnaast gebruik ik de Desire ook nog veel om te tweaken. Dan is het handig als je telefoontjes op je andere mobieltje binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
418O2 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 00:47:
waarom zou je dit met 2 mobiele telefoons willen? dat je 1 van beiden aan hebt snap ik wel, maar beide tegelijk?
Lees mijn post eens, ik heb het over een tablet. Op een tablet overal internetten zonder dat je daarvoor extra kosten maakt terwijl je mobiel gewoon bereikbaar blijft. Tablet is veel fijner om op te internetten dan een telefoon.
Jan-E schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 00:43:
Dan moet je de gegevensverbinding wel uitzetten op je Desire HD, want anders maakt hij 2G verbinding en wordt de 3G verbinding van je tablet verbroken.
Dan dat idd doen. Ben benieuwd hoe het in de praktijk is als je veel beweegt, zoals in de trein, zou bij een klein signaal verlies iets mis gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
In de trein gaan er twee dingen mis. Ten eerste heb je af en toe geen 3G, waardoor de verbinding op je tablet wegvalt.

Maar verder registreren beide SIM's zich bij elke mast opnieuw. De vraag is dan op welke SIM binnenkomende telefoontjes terecht komen. Als je tablet niet als telefoon kan werken is het voor bellers Russische roulette of ze jou krijgen of je voicemail.

Overigens zat ik zojuist met de E51 via de Wifi hotspot van de Desire online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Al voordat ik in de trein stapte, was mijn 3G telefoon de 'actieve' geworden. Tijdens die paar km op een OV-fiets hadden de telefoons dus al stuivertje gewisseld. Oftewel: de truc werkt alleen maar op een vaste lokatie.
Pagina: 1