Toon posts:

Overclocken GPU probleem

Pagina: 1
Acties:

• Allard1992
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11-05 12:46
Mijn specs:

Intel i7 870
Asus P7P55D-E
Asus HD 4870 1gb

Koeling is dik in orde in mijn antec p183(CPU Idle 30 graden en gamen 60 graden, GPU Gamen 65 graden)

Elke keer als ik mijn videokaart overclock met afterburner of Smartdocter dan geeft hij in elke game vlekken en/of streppen. Alleen bij stock gaat dit wel goed. Kan iemand mij helpen wat ik hiertegen kan doen. Overigens gebruik ik d3doverrider, maar als ik deze uit zet of evt. triple buffering en v-sync helpt dit niet.

Nu mijn tweede probleem is dat GTA IV en 3dmark Vantage niet loopt zoals ik het wil. GTAIV is gepatcht tot 1.0.7 en begint het spel met zeer weinig fps als ik beweeg. Al is dit heel af en toe en later heb ik steeds minder framedrops, maar het blijft zich voor doen. Dan game ik 5min en dan heb ik het weer terwijl de settings op gemiddeld staan en zelf op min gebeurt dat. Dit was niet de bedoeling van aanschaf van deze pc. Nu weet ik wel dat gta IV een amateur spel is en slecht in elkaar zit, maar ik heb de illegale versie.

Dan heb je nog 3dmark die niet lekker loopt. Als ik de een videokaart test doe komt deze op een min van 20 fps, maar loopt soms wel eens traag. En doe je de cpu test is het niet vooruit te branden. Dan lijken het net foto's waar je door bladert, dan stottert deze app ongelooflijk veel. De vliegtuigjes met rook zijn dan echt lelijk gewoon en lijkt het net of het draait op een pc van 10 jaar oud, maar een i7 lijkt mij niet degene waarbij dit hoort.

Overigens scoort cinebench 11.5 vaak 5,45 en een beetje overclock naar de 5,6.

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

de cpu test hoort traag te zijn... dat komt omdat alles wat je ziet wordt gerenderd door je cpu...

wat voor score haal je in 3dmark (neem aan dat we hier over vantage praten?)

GTA4 is een slecht gemaakt spel.. dot is nu eenmaal erg zwaar. maar zonder dat je aangeeft wat voor resolutie en settings je speelt kunnen we er niet veel mee

Hardware.info Overclock Team

• Allard1992
De 3d mark vantage ga ik nog testen en hoor je nog. GTA staat normaal op high en 4x antistrophic, maar de settings opgeven hebben geen nut, want als ik deze laag zet heb ik hetzelfde probleem. Zelfs op een van de laagste resoluties heb ik dat. Terwijl games zoals Dirt 2, Fifa 11, Anno 1404 en F1 2010 goed lopen. Terwijl die ook aardig wat van je pc willen gebruiken.

• MexxT
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 28-06 23:27
dat 3dmark zo raar en sloom loopt is normaal, de tests met vliegtuigjes zijn cpu tests.
hier laat hij de cpu 3d beelden berekenen. iets wat je cpu niet goed kan, dus gaat het sloom en ziet het er lelijk uit.

wat voor score haal je? dat is belangrijker.

Wat zijn de rest van je specs. zoals voeding, geheugen enz.

Audi S3

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:48

Ed_L

Crew Council
Als ik zo in jouw post history kijk, dan zou ik maar eens even een pas op de plaats maken. Zet alles in je BIOS op de standaardwaardes / voer een CMOS reset uit en ga je eerst heel rustig inlezen in heet hoe en wat van overklokken. Begin bij één component en zeker niet met zowel gpu als cpu als je beide nog niet snapt. Je werkt jezelf nu namelijk van het ene probleem in het andere. Overklokken is niet binnen vijf minuten geleerd of gedaan. Het kost tijd, veel lees- en testwerk.

• Allard1992
Je beschrijft me persoonlijkheid precies Ed_L. Zo ben ik en daar moet ik vanaf en moet in de handleiding even rustig rondkijken. maar ik denk dat u ook snapt dat het nogal frustratie kan opwekken, maar ik moet niet gaan stressen en alles tergelijk willen uitvoeren. CMOS is toch die CRLTC met die vier pinnen en met dat dopje die je op twee manier er op kan zetten. Die staan nu bij mij op default(daar ga ik weer :) ). Als ik maar gewoon de 4 ghz grens kan halen vind ik alles goed, dat gaat nu niet vlekkeloos. Terwijl hij nog aardig fris is en nog wel kan valt de pc gewoon uit. En de GPU toont rare driehoeken in beeld bij een kleine overclock.

Weer wat geleerd die strepen heten artifacts en die krijg ik al bij een overclock van 750 mhz naar 800

[Voor 7% gewijzigd door Allard1992 op 02-11-2010 01:04]

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:48

Ed_L

Crew Council
Nou, als je dan alles op default hebt staan, begin dan rustig aan de TS van LGA1156 Core i5/i7 Overclock topic - deel 1. hou daarbij in de gaten dat 4GHz geen garantie is, maar dat die exacte klok ook geen echte meerwaarde boven bijv. 3,9GHz geeft.

Persoonlijk ben ik wel een paar dagen bezig geweest met de ins en outs van mijn moederbord voor ik echt naar de 4GHz ging. Pas in de weken erna heb ik mijn huidige finale OC gevonden (4,2GHz). Overklokken kost gewoon tijd :P

Begin pas aan je gpu als je klaar bent met je cpu.

[Voor 5% gewijzigd door Ed_L op 02-11-2010 01:06]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee