Proxy server opzetten!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356693

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zou hier thuis graag een proxy server op willen zetten, op internet zijn er wel tutorials te vinden maar hier word niet echt beschreven wat er nou de beste software voor is. Ook heb ik gehoord van VPN, maar dat is me nog wat onduidelijk. Hopelijk kunnen jullie mij hier wat mee opweg helpen, want ik heb het Forum afgezocht maar kan niet echt iets vinden. De vraag is dus hoe ik nou het beste een Proxy of VPN server op kan zetten, en welke software ik daarvoor het beste kan gebruiken. Het hoeft niet persee gratis software te zijn, want we hebben nog altijd TPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Anoniem: 356693 schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:35:
Beste Tweakers,

Ik zou hier thuis graag een proxy server op willen zetten, op internet zijn er wel tutorials te vinden maar hier word niet echt beschreven wat er nou de beste software voor is. Ook heb ik gehoord van VPN, maar dat is me nog wat onduidelijk. Hopelijk kunnen jullie mij hier wat mee opweg helpen, want ik heb het Forum afgezocht maar kan niet echt iets vinden. De vraag is dus hoe ik nou het beste een Proxy of VPN server op kan zetten, en welke software ik daarvoor het beste kan gebruiken. Het hoeft niet persee gratis software te zijn, want we hebben nog altijd TPB.
Ten eerste de vraag waarom zou je thuis graag een proxy server( om internet data te cache en te filteren) willen opzetten? En er zit nog al een verschil tussen een proxy server en een vpn server(om externe netwerken over het internet veilig met elkaar te verbinden).

[ Voor 6% gewijzigd door Aapie op 01-11-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05 16:23
punt 1 : waarom zou je op je thuisnetwerk een proxy willen opzetten, wat is het doel?
punt 2 : TPB of éénder ander soort van dit zaken kan en mag niet op tweakers! schend de algemene voorwaarden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 356693 schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:35:
Het hoeft niet persee gratis software te zijn, want we hebben nog altijd TPB.
En dat is een heel slecht begin hier op tweakers, lees daarvoor de volgende stukken door:
Het algemeen beleid #verbodenhacken
Het algemeen beleid #verbodencopyright
Het algemeen beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie's :)

Mijn excuses voor het betrekken van TPB hierbij, ik wist niet dat het de Algemene Voorwaarden schende. Hopelijk blijft het deze keer dan ook bij een waarschuwing, maar het was maar als een lolletje bedoelt.

Ik zou gewoon eens voor de lol willen expirimenteren met een Proxy server, het lijkt wel alsof iedereen nu denkt dat ik er kwade bedoelingen mee heb, dat is dus absoluut niet zo! En aangezien we hier met meerdere mensen op het netwerk zitten, en ik doormiddel van een Proxy server wat meer dingen te beheren heb, vroeg ik me nou eenmaal of hoe ik dit het beste op kan zetten. Bij deze zullen we dan maar geen voor een Proxy server, aangezien een VPN server wat ingewikkelder ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Anoniem: 356693 schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:42:
Bedankt voor de snelle reactie's :)

Mijn excuses voor het betrekken van TPB hierbij, ik wist niet dat het de Algemene Voorwaarden schende. Hopelijk blijft het deze keer dan ook bij een waarschuwing, maar het was maar als een lolletje bedoelt.

Ik zou gewoon eens voor de lol willen expirimenteren met een Proxy server, het lijkt wel alsof iedereen nu denkt dat ik er kwade bedoelingen mee heb, dat is dus absoluut niet zo! En aangezien we hier met meerdere mensen op het netwerk zitten, en ik doormiddel van een Proxy server wat meer dingen te beheren heb, vroeg ik me nou eenmaal of hoe ik dit het beste op kan zetten. Bij deze zullen we dan maar geen voor een Proxy server, aangezien een VPN server wat ingewikkelder ligt.
Wat misschien leuk is, is om te kijken naar clearOs het is simpel te installeren en er zijn genoeg filmpje op internet om uit te leggen hoe het werkt! http://www.clearfoundation.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 15:26
Een hele goede firewall/proxy is Astaro. Moet wel dedicated op een PC geinstalleerd worden. Te downloaden via http://www.astaro.com/landingpages/en-worldwide-homeuse Het is gratis voor thuis gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de behulpzame reactie's zover, ook wil ik de leden bedanken die mij erop hebben gewezen dat sommige zaken hier niet besproken mochten worden, of erbij worden betrokken. Dit heeft me misschien wel een 'Ban' bespaard. Ik zal me eens gaan verdiepen in clearOs, aangezien ik hier toch nog een computer heb staan die maar stof staat te happen, gaan we die voor het expiriment gebruiken.

Jullie horen snel hoe het allemaal verloopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:10

JapyDooge

NoxiousPluK

Weet je wel wat een proxyserver is?
Ik heb nou niet direct het idee dat je dat weet en dat je er ook echt een doel voor hebt.
Verdieping van je kennis is altijd goed natuurlijk maarja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:43
Zelf gebruik ik voor een instructieruimte FreeProxy van HandCraftedSoftware.org. Is gratis, en doet precies wat het moet doen onder Windows. En je hebt er geen dedicated computertje voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Rieverst schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:50:
Een hele goede firewall/proxy is Astaro. Moet wel dedicated op een PC geinstalleerd worden. Te downloaden via http://www.astaro.com/landingpages/en-worldwide-homeuse Het is gratis voor thuis gebruik.
of op een virtuele machine als je er enkel mee wilt vogelen. daaropver gesproken : er zijn een heleboel kan en klaar geconfigureerde proxy virtuele machines te vinden hoor. Daar kun je je helemaal wezeloos mee experimenteren

Dit is dan wellicht een startpunt:

http://www.vmware.com/appliances/directory/cat/0?k=proxy

enkel zo'n freeproxy als poltergeist is veel simpeler, maar dus ook beperkter.

Andere optie die je nog kunt uitproberen is een openssh server draaien (zoals copssh ), dat is een tussenoplossing tussen vpn en proxy in.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:34
Squid for Windows

http://www.serassio.it/SquidNT.htm

free,enterprise class en al jaren defacto standaard op *nix platformen

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

Als je de firewall op school wilt omzeilen is een SSH tunnel een stuk eenvoudiger hoor, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:34
mace schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:52:
Als je de firewall op school wilt omzeilen is een SSH tunnel een stuk eenvoudiger hoor, ;)
wie zegt dat ie dat wil :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

Gewoon een gokje, en een behulpzame suggestie, that's all. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mace schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:52:
Als je simpel wilt installeer je psiphon thuis. Hoef je op de pc waar je vanuit werkt helemaal niks te installeren. Helaas is dat niet meer onderstuende software. (wel gratis)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dan is een http tunel nog gemakkelijker, die zijn namelijk gewoon op internet te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

brilsmurfffje schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:33:
dan is een http tunel nog gemakkelijker, die zijn namelijk gewoon op internet te vinden :+
Dat soort "anonymyzer" sites zijn een heel slecht idee:
-Wellicht loggen ze al je informatie(wachtwoorden), want wie controleerd ze? Ben dus heel voorzichtig wat voor soort data je daar doorheen gooit.
-Als je een firewall ofzo wilt omzeilen lukt dat ook niet, want goede internet filters kennen die tunnels ook en blocken ze. Zoniet is in ieder geval zichtbaar dat je policies hebt willen omzeilen.
-En ook de sites waar ze heen gaan kennen dat soort tunnels.
-En ze zijn vaak nog traag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:03
leuk_he schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:14:
[...]

Als je simpel wilt installeer je psiphon thuis. Hoef je op de pc waar je vanuit werkt helemaal niks te installeren. Helaas is dat niet meer onderstuende software. (wel gratis)
Interessant stukje software, echter weinig uitleg over aanwezig. Zijn er vergelijkbare programma's welke wat meer documentatie beschikbaar hebben op internet?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

http://pfsense.org/, PfSense is een opensource firewall met Proxy (installeer plugin Squid), VPN en trafficshaping mogelijkheden. Draait op BSD, dus dedicated installeren. Installatie is een eitje, configuratie ben je wel even mee zoet :) doet het goed.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:20
noes schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:53:
http://pfsense.org/, PfSense is een opensource firewall met Proxy (installeer plugin Squid), VPN en trafficshaping mogelijkheden. Draait op BSD, dus dedicated installeren. Installatie is een eitje, configuratie ben je wel even mee zoet :) doet het goed.
+1. Gebruik OpenVPN (voor het gemak met een moeilijk wachtwoord ipv certs), Squid, klaar....

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 23:06
Pagina: 1