Dankjewel! Ik ga gelijk kijken. Hopelijk een goede tip..Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:33:
Thijssiee94, zoek eens op MSDNAA. Veel scholen zijn hierbij aangesloten en leveren zelfs gratis windows voor hun studenten.
Sytse,
Aangezien je best wat gpu power hebt, wat voor resolutie ga je draaien?
Indien hoog, neem dan gelijk de 2GB versies van deze kaart.
En als je wel Crossfire doet met 5850's, welk P67 bord is dan goed/het beste? Ook zit ik te denken aan een Venomous X CPU koeler, kan ik hiermee veilig voor Corsair Vengeance kiezen?Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:42:
[...]
Nou, elke P67 zou voldoen als je geen crossfire gaat doen. Persoonlijk kies ik dan voor MSI voor de goeie integrated driver mosfetts (Is zuiniger idle, ik moet mijn stroom zelf betalen. Load boeit niet zo veel).
Verwijderd
Mijn school zit er natuurlijk weer net niet bij....Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:36:
[...]
Dankjewel! Ik ga gelijk kijken. Hopelijk een goede tip..
1920x1080 ten eerste, maar met het plan om nog een keer een 2560x1600 of een tweede 1920x1080 scherm aan te schaffen. Niks extreems wat ik met 1GB niet af kan dus.mitsumark schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:37:
Sytse,
Verwijderd
balen man... maar, ik studeer bij het NTI, die staat er ook niet bij. Toch zijn ze er wel mee bezig. Er zijn ook zeker een aantal scholen die er wel degelijk wat mee kunnen. Ik zou zeggen, geef nog niet op en vraag het toch nog even aan de desbetreffende afdeling op je school.
niet geschoten.........
niet geschoten.........
tja, ik zie de 570/580 soms al instorten op deze resoluties met veel eyecandy (bottlenecken op vram).SytseHartvelt schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:41:
[...]
1920x1080 ten eerste, maar met het plan om nog een keer een 2560x1600 of een tweede 1920x1080 scherm aan te schaffen. Niks extreems wat ik met 1GB niet af kan dus.
voor een paar cent meer heb je de XFX 2GB.
Verwijderd
Ja, je hebt gelijk. Maar jij wilt niet weten op wat voor school ik zit. Ze zijn alles behalve behulpzaam. Erg vervelend, want ik ben daar al langs geweest en ze keken min echt aan van: wtf ik weet niet wat jij wilt doen maar wij gaan je echt niet helpen.. Dus zeiden ze maar dat zij het niet hebben.. Jammer, heel erg jammer. (zit in 5havo, dus jammer dat ze het niet als afscheidscadeau kunnen geven...Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:42:
balen man... maar, ik studeer bij het NTI, die staat er ook niet bij. Toch zijn ze er wel mee bezig. Er zijn ook zeker een aantal scholen die er wel degelijk wat mee kunnen. Ik zou zeggen, geef nog niet op en vraag het toch nog even aan de desbetreffende afdeling op je school.
niet geschoten.........
Wel balen idd, maar bestaat iets dergelijks wel voor het voorgezet onderwijs? Ik dacht alleen voor MBO/HBO/WO. Die W7 HP zijn btw toch ook helemaal niet zo zwaar prijzig? Het goedkoopst is wss downloaden, maar goed.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:47:
[...]
Ja, je hebt gelijk. Maar jij wilt niet weten op wat voor school ik zit. Ze zijn alles behalve behulpzaam. Erg vervelend, want ik ben daar al langs geweest en ze keken min echt aan van: wtf ik weet niet wat jij wilt doen maar wij gaan je echt niet helpen.. Dus zeiden ze maar dat zij het niet hebben.. Jammer, heel erg jammer. (zit in 5havo, dus jammer dat ze het niet als afscheidscadeau kunnen geven...willen geven bedel ik)
Het scheelt zo'n 20 euro per kaart dus 40 euro in totaal... Maar misschien heb je wel gelijk inderdaad.mitsumark schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:45:
[...]
tja, ik zie de 570/580 soms al instorten op deze resoluties met veel eyecandy (bottlenecken op vram).
voor een paar cent meer heb je de XFX 2GB.
Verwijderd
Mwah ik vind om en nabij de 100 euro nog best wel prijzig. Helemaal voor een scholier zoals mij.. Ik ga nu pitten! Ciaomarcel87 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:53:
[...]
Wel balen idd, maar bestaat iets dergelijks wel voor het voorgezet onderwijs? Ik dacht alleen voor MBO/HBO/WO. Die W7 HP zijn btw toch ook helemaal niet zo zwaar prijzig? Het goedkoopst is wss downloaden, maar goed.
Het scheelt letterlijk een paar cent.SytseHartvelt schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:55:
[...]
Het scheelt zo'n 20 euro per kaart dus 40 euro in totaal... Maar misschien heb je wel gelijk inderdaad.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/49/279624;273732
edit: en bij e-bug wil je hem niet kopen, dus het scheelt 0,0.
(echter ben je dan wel gebonden aan afuture, of hebben ze daar een foutje gemaakt?)
[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 27-04-2011 00:10 ]
True, vind ik overigens ook. Waarom moet het allemaal zo duur zijn, vraag ik me ook al tijden af. Als ze de illegale handel willen tegen gaan, zouden ze er goed aan doen die dingen eens wat goedkoper te maken. Maar goed, daar heb je voor nu niets aan. Truste!Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:57:
Mwah ik vind om en nabij de 100 euro nog best wel prijzig. Helemaal voor een scholier zoals mij.. Ik ga nu pitten! Ciao

Haha, hij is gewoon even duur bij iDeal en opsturen, wel te verstaan €198,85. Maar die XFX heeft dan wel weer een reference design koeler. Volgens mij zijn die een stukje luider, ik weet niet of jij, Sytse, dat belangrijk vindt?mitsumark schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:07:
[...]
Het scheelt letterlijk een paar cent.
[ Voor 44% gewijzigd door Aardwolf op 27-04-2011 00:16 ]
Held! Bij een gewone search op 6950 vindt de search engine van Afuture hem niet omdat hij in het systeem staat als een 695a-nogwat. En in de pricewatch heb ik hem kennelijk ook over het hoofd gezien...mitsumark schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:07:
[...]
Het scheelt letterlijk, een paar cent.
Bij Afuture (waar ik sowieso bestel, is goedkoper dan de goedkoopste pricewatch suggestie incl verzenden en ik kan er zo langsgaan om alles op te halen) is hij zelfs exact even duur als de 1GB PowerColor die ik er in had zitten..
Nou, dan denk ik dat het systeem niet veel beter meer kan voor dit geld
Sterker nog.. www.ma3d.com heeft alleen gratis windows 7 voor een beperkt aantal universiteiten en dan met name technische universiteiten. En terecht.marcel87 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:53:
Wel balen idd, maar bestaat iets dergelijks wel voor het voorgezet onderwijs? Ik dacht alleen voor MBO/HBO/WO. Die W7 HP zijn btw toch ook helemaal niet zo zwaar prijzig? Het goedkoopst is wss downloaden, maar goed.
Blij dat TU Delft daar weer wel bij hoort..
Tijdje geleden hier gepost met een systeem wat toch niet echt optimaal voor mijn behoeften was.
Nu ben ik hierop uitgekomen.
Enige twijfel die ik heb is de HD6870.
SSD heb ik niet nodig, erover nadenken of ik hem nodig heb = niet doen.
Voor ~900 vind is dit wel redelijk lijkt mij?
Word voornamelijk gebruik voor vegas/photoshop/premiere en de gebruikelijke games.
Iemand opmerkingen?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 44,- | € 88,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,- | € 17,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 82,90 | € 82,90 |
1 | Corsair Hydro Series H50 | € 48,96 | € 48,96 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 166,94 | € 166,94 |
1 | Corsair TX650W | € 75,67 | € 75,67 |
2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 36,- | € 72,- |
1 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC) | € 158,12 | € 158,12 |
1 | MSI P67A-GD45 (B3) | € 109,72 | € 109,72 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 819,31 |
Word voornamelijk gebruik voor vegas/photoshop/premiere en de gebruikelijke games.
Iemand opmerkingen?
@Marthijnn: Leg 35 euro extra bij voro een HD6950.
Hmm, kan ik ook nog naar gaan kijken.SytseHartvelt schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:32:
@Marthijnn: Leg 35 euro extra bij voro een HD6950.
Systeem is bedoeld om ~2 jaar mee te gaan en daarna weer te kijken voor wat anders.
Of het moet het na 2 jaar nog zo goed doen dat ik nieuwere games nog @full kan spelen met ~30 fps.
Keuzes, keuzes.
6950 is goede keuze. je kan het binnen 5 minuten unlocken naar een 6970 wat ik ook heb gedaan!:DMilou schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:35:
[...]
Hmm, kan ik ook nog naar gaan kijken.
Systeem is bedoeld om ~2 jaar mee te gaan en daarna weer te kijken voor wat anders.
Of het moet het na 2 jaar nog zo goed doen dat ik nieuwere games nog @full kan spelen met ~30 fps.
Keuzes, keuzes.
Met die koeler moet je een flinke overclock op je 2500K kunnen krijgen, denk aan 4,5GHz, makkelijk.Milou schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:35:
[...]
Hmm, kan ik ook nog naar gaan kijken.
Keuzes, keuzes.
Dan over 2 jaar nog een 6950 erbij prikken voor crossfire en je kunt nog een jaartje langer mee.
Helaas, de nieuwe kunnen dat dus niet meer.sanane schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:36:
6950 is goede keuze. je kan het binnen 5 minuten unlocken naar een 6970 wat ik ook heb gedaan!:D
als disclaimer moet dat gezegd worden, maar volgens mij lukt het nog steeds vaker wel dan niet.SytseHartvelt schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:37:
Helaas, de nieuwe kunnen dat dus niet meer.
(anders shaders unlocken en overklokken zonder verhoogd voltage)
Nee, de shaders worden tegenwoordig (sinds eind februari, half maart oid) ge hardlocked ipv softwarematig gelocked. Dus als je geluk hebt en ze geven je bij de winkel een 6950 mee die er al een tijdje ligt kan het nog maar met de nieuwste kaarten sowieso niet meer.mitsumark schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:40:
[...]
als disclaimer moet dat gezegd worden, maar volgens mij lukt het nog steeds vaker wel dan niet.
(anders shaders unlocken en overklokken zonder verhoogd voltage)
2e erbij prikken kan altijd dus.SytseHartvelt schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:37:
[...]
Met die koeler moet je een flinke overclock op je 2500K kunnen krijgen, denk aan 4,5GHz, makkelijk.
Dan over 2 jaar nog een 6950 erbij prikken voor crossfire en je kunt nog een jaartje langer mee.
[...]
Helaas, de nieuwe kunnen dat dus niet meer.
Toch nog eventjes doorsparen.
Z68 gaat mij waarschijnlijk niets extra's opleveren.
Behalve dan een GPU die ik toch nooit zal gebruiken.
In iedergeval bedankt
Opmerkingen... hmm wel wat ja.Milou schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:29:
Tijdje geleden hier gepost met een systeem wat toch niet echt optimaal voor mijn behoeften was.
# Product Prijs Subtotaal 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 44,- € 88,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,- € 17,- 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 82,90 € 82,90 1 Corsair Hydro Series H50 € 48,96 € 48,96 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 166,94 € 166,94 1 Corsair TX650W € 75,67 € 75,67 2 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 36,- € 72,- 1 XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZNFC) € 158,12 € 158,12 1 MSI P67A-GD45 (B3) € 109,72 € 109,72 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 819,31
Iemand opmerkingen?
Waarom ga je voor 2x een kit van 2x2Gb, waarom niet direct voor een kitje van 2x4GB voor de zelfde prijs ongeveer en ook nog een hogere snelheid (1600 ipv 1333)? Iets als dit klik.
Mijn opmerkingen hierbij zijn dat de Ripjaws prima zijn, design moet je van houden, Vengeance (zou ik zelf voor gaan) loopt op 1,5V=prima, XMS3 is 1,65V kan wel, maar is niet direct te adviseren voor Sandy Bridge.
Waarom geen modulaire voeding? Overbodige kabels kan je weg laten en de benodigde kabels kan je beter wegwerken, werkt makkelijker, ziet er netter uit en geeft betere airflow. Iets als dit?
Overig: de videokaart is aan jouw. Ik weet niet hoeveel je met die programma's werkt en welke spellen je speelt. Mijn kennis heeft ook een HD6870 i.c.m. een 1075T, maar bij hem loopt alles soepel in games. Photoshop loopt meer via de CPU, terwijl Premiere Pro specifiek beter gaat met een Nvidia kaart (middels een hack kan je hem laten accepteren voor extra versnelling).
Verder vind ik persoonlijk een SSD een must, maar daar mag iedereen een andere mening over hebben. Al neem je een kleintje (64GB een C300 ofzo), maakt je PC-ervaring net wat fijner. (spreek uit ervaring overigens)
Met een luchtkoeler kan dat ook makkelijk, mits een goede koeler en goede airflow. Een Venomous-X of Megahalems/SuperMega, Armageddon of iets dergelijks.SytseHartvelt schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:37:
[...]
Met die koeler moet je een flinke overclock op je 2500K kunnen krijgen, denk aan 4,5GHz, makkelijk.
Verschil tussen 1333 en 1600 niet bekend hier, vereist wat verder onderzoek, zal er naar kijken.marcel87 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 01:37:
[...]
Opmerkingen... hmm wel wat ja.
Waarom ga je voor 2x een kit van 2x2Gb, waarom niet direct voor een kitje van 2x4GB voor de zelfde prijs ongeveer en ook nog een hogere snelheid (1600 ipv 1333)? Iets als dit klik.
Mijn opmerkingen hierbij zijn dat de Ripjaws prima zijn, design moet je van houden, Vengeance (zou ik zelf voor gaan) loopt op 1,5V=prima, XMS3 is 1,65V kan wel, maar is niet direct te adviseren voor Sandy Bridge.
Waarom geen modulaire voeding? Overbodige kabels kan je weg laten en de benodigde kabels kan je beter wegwerken, werkt makkelijker, ziet er netter uit en geeft betere airflow. Iets als dit?
Overig: de videokaart is aan jouw. Ik weet niet hoeveel je met die programma's werkt en welke spellen je speelt. Mijn kennis heeft ook een HD6870 i.c.m. een 1075T, maar bij hem loopt alles soepel in games. Photoshop loopt meer via de CPU, terwijl Premiere Pro specifiek beter gaat met een Nvidia kaart (middels een hack kan je hem laten accepteren voor extra versnelling).
Verder vind ik persoonlijk een SSD een must, maar daar mag iedereen een andere mening over hebben. Al neem je een kleintje (64GB een C300 ofzo), maakt je PC-ervaring net wat fijner. (spreek uit ervaring overigens)
[...]
Met een luchtkoeler kan dat ook makkelijk, mits een goede koeler en goede airflow. Een Venomous-X of Megahalems/SuperMega, Armageddon of iets dergelijks.
Ook niet verder gekeken of 4x2gb duurder was dan 2x4gb.
Bij voeding geneens gekeken of deze modulair was uitgevoerd

SSD kan later altijd nog.
Videokaart kan ik later nog eentje bijprikken voor crossfire.
En ik heb het niet zo met nvdia kaarten, blijft natuurlijk een persoonlijke mening
Samengevat, dankje voor je opmerkingen en zal er verder naar kijken
@sytsehartvelt, je moet een andere voeding voor je systeem nemen, deze heeft niet genoeg aansluitingen voor je 2 graka's. Anders moet je met verloopjes gaan werken en is direct je hele cable management zoek....
Thank you sir, dat is een hele goede, daar had ik nog niet eens naar gekeken...thomasie schreef op woensdag 27 april 2011 @ 04:24:
@sytsehartvelt, je moet een andere voeding voor je systeem nemen, deze heeft niet genoeg aansluitingen voor je 2 graka's. Anders moet je met verloopjes gaan werken en is direct je hele cable management zoek....
Verwijderd
Ik zit nog ff diep te peinzen over hoe ik aan W7 kan komen. Wie er een goed alternatief heeft, hoor ik het graag van!
XFX XXX Edition P1-650X oid? Is goed betaalbaar en de reviews zijn positief. 3 8-pins (met afneembaar 2-pins) PCI-E en 1 6 pins PCI-E, dus dat zou iig genoeg moeten zijn.thomasie schreef op woensdag 27 april 2011 @ 04:24:
Je zal gewoon een officiële versie moeten kopen bij een webshop o.i.d. Tenzij je student bent en ergens via een website een goedkopere versie kan krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:16:
Ik zit nog ff diep te peinzen over hoe ik aan W7 kan komen. Wie er een goed alternatief heeft, hoor ik het graag van!
Beste mensen,
Heb niet zoveel ervaring met kasten bouwen, sterker nog. Geen ervaring. Maar nu dat mijn laptop de geest heeft gegeven wil ik er toch een poging aan wagen. Heb een budget in gedachte van 700 Euro.
Heb dit lijstje samengesteld met een kennis, wat zeggen jullie er van?
Groet.
Heb niet zoveel ervaring met kasten bouwen, sterker nog. Geen ervaring. Maar nu dat mijn laptop de geest heeft gegeven wil ik er toch een poging aan wagen. Heb een budget in gedachte van 700 Euro.
Heb dit lijstje samengesteld met een kennis, wat zeggen jullie er van?
1 | Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB | € 84,72 | € 84,72 |
1 | LG GH22NS30 | € 21,66 | € 21,66 |
1 | Thermaltake V4 Black Edition | € 35,39 | € 35,39 |
1 | Corsair Gaming GS700 | € 70,82 | € 70,82 |
1 | GeIL Black Dragon GB38GB1333C9QC | € 66,62 | € 66,62 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 160,90 | € 160,90 |
1 | Gigabyte GA-880GM-UD2H | € 72,90 | € 72,90 |
1 | Club3D HD 6870 1024MB GDDR5 PCI-E | € 174,50 | € 174,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 687,51 |
Groet.
Verwijderd
Hallo allen,
Ik ga binnenkort een nieuwe desktop aanschaffen. Het gaat me alleen om de kast.
Ik vind het belangrijk dat het ie een tijdje meegaat, ik ben niet zeker of het moederbord voldoende uitbreidings mogelijkheden biedt.
Ook wil ik er voorlopig starcraft 2 en diablo III zonder enige moeite op kunnen draaien, en de mogelijkheid openhouden om later wat meer demanding games te kunnen gaan spelen.
Daarnaast speel ik ook veel poker online, maar ik denk niet dat dat een probleem zou moeten opleveren.
Ik Zoek dus een niet te duur systeem, met voldoende uitbreidings mogelijkheden.
Hier is de lijst, hopelijk komt ie goed door:
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
de keuzes zijn voornamelijk gebaseerd op wat ik een stukje terug in het forum gelezen heb.
Ik ga binnenkort een nieuwe desktop aanschaffen. Het gaat me alleen om de kast.
Ik vind het belangrijk dat het ie een tijdje meegaat, ik ben niet zeker of het moederbord voldoende uitbreidings mogelijkheden biedt.
Ook wil ik er voorlopig starcraft 2 en diablo III zonder enige moeite op kunnen draaien, en de mogelijkheid openhouden om later wat meer demanding games te kunnen gaan spelen.
Daarnaast speel ik ook veel poker online, maar ik denk niet dat dat een probleem zou moeten opleveren.
Ik Zoek dus een niet te duur systeem, met voldoende uitbreidings mogelijkheden.
Hier is de lijst, hopelijk komt ie goed door:
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 44,- | € 44,- |
1 | Cooler Master CM 690 II | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder | € 44,70 | € 44,70 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 172,50 | € 172,50 |
1 | XFX Pro 550W | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Intel 320 120GB | € 167,74 | € 167,74 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 77,90 | € 77,90 |
1 | Sapphire HD5850 Xtreme | € 109,30 | € 109,30 |
1 | MSI P67A-GD65 (B3) | € 139,- | € 139,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 869,94 |
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
de keuzes zijn voornamelijk gebaseerd op wat ik een stukje terug in het forum gelezen heb.
Eerst remon: Leuk systeem, zijn nog enkele verbeterpuntjes. Weet niet waar je het voor wil gebruiken, dus wacht dat eerst af.
Dan komt kendoka.
Leuk systeem. Je hebt enkel een zwaardere voeding nodig voor 2x 5850. Kies liever voor een mugen 2 en G.Skill Ripjaws RAM. Werkt net wat beter vanwege de hoogte van de Vengeance.
Dan komt kendoka.
Leuk systeem. Je hebt enkel een zwaardere voeding nodig voor 2x 5850. Kies liever voor een mugen 2 en G.Skill Ripjaws RAM. Werkt net wat beter vanwege de hoogte van de Vengeance.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Koeler ligt er natuurlijk aan wat je ermee wilt, hij blijft wel een stukje beter dan een Mugen en hij is best mooi geprijsd (en wellicht wat meer werkruimte in je kast, mocht er een keer wat nodig zijn).
Verwijderd
Thx voor de snelle replies,
Beefhazard,
Ik zag inderdaad dat de Mugen 2 maar 34 euro kostte, als die ook voldoet ga ik daar natuurlijk voor.
Ik had wel eerder in dit topic, en ook op andere fora gelezen dat 550 voldoende moet zijn voor 2x 5850, en dat 750W bijvoorbeeld overdreven zou zijn, dus daar ben ik nog steeds niet heel zeker over.
Je bedoelt voor de RAM zeker dat ik niets heb aan 1600 mhz? Ligt dat dan aan m'n moederbord?
Beefhazard,
Ik zag inderdaad dat de Mugen 2 maar 34 euro kostte, als die ook voldoet ga ik daar natuurlijk voor.
Ik had wel eerder in dit topic, en ook op andere fora gelezen dat 550 voldoende moet zijn voor 2x 5850, en dat 750W bijvoorbeeld overdreven zou zijn, dus daar ben ik nog steeds niet heel zeker over.
Je bedoelt voor de RAM zeker dat ik niets heb aan 1600 mhz? Ligt dat dan aan m'n moederbord?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 12:10 ]
Verwijderd
Nee hoor, ram is prima. Alleen in combinatie met de Mugen 2 gaat het niet passen, omdat de vengeance ram-setjes te hoog zijn en tegen de mugen 2 aanzitten. G-skill ripjaws zijn lager en passen er wel onderVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:09:
Idd kendoka, de Mugen koelt ook behoorlijk goed, en is wel een heel stuk goedkoper.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Mugen is inderdaad strakker geprijsd, maar als je een Venomous X neemt wil je top lucht prestaties en daarvoor is het een goede prijs.
Overigens zou HD5850x2 moeten gaan op een goede 550W voeding, maar ik zou zelf voor een 650W voeding gaan.
Overigens zou HD5850x2 moeten gaan op een goede 550W voeding, maar ik zou zelf voor een 650W voeding gaan.
Tip: XFX 650W, of Seasonic M12II 520W. 520 zal echter te weinig worden, niet wanneer je een 6950 neemt.
Voorlopig wil ik er mee gamen, ga echter binnen nu en een jaar op mezelf wonen en wil gewoon een pc waar ik een aanzienlijke tijd mee vooruit kan. Kortom, over een aantal jaar me niet hoeven ergeren aan de traagheid van me pcBeefHazard schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:01:
Eerst remon: Leuk systeem, zijn nog enkele verbeterpuntjes. Weet niet waar je het voor wil gebruiken, dus wacht dat eerst af.
Dan komt kendoka.
Nadat mijn laptop kapot is gegaan game ik nu niet meer op de pc/laptop.
Speelde vaak Css, maar wil toch ook wel wat nieuwere games gaan spelen. Nieuwe Fifa's, Cod's etc.
Ben niet iemand die 24/7 games speelt, maar hou toch wel van ontspanning dmv. wat gamen.
[ Voor 5% gewijzigd door RemonT1 op 27-04-2011 12:19 ]
Wil je overklokken?
Mooi. Maak ik een paar aanpassingen in de lijst voor Thijssiee:
Stillere CPU koeler - Mugen 2. Meerprijs: 34 euro.
1 | Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB | € 40,98 | € 40,98 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 77,61 | € 77,61 |
1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Seasonic M12II 520W | € 68,90 | € 68,90 |
1 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL | € 68,50 | € 68,50 |
1 | XFX AMD Radeon HD 6950 | € 193,90 | € 193,90 |
1 | Asrock H67M-GE | € 80,92 | € 80,92 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 777,61 |
Verwijderd
Hmmm ok, met het zicht op een eventuele tweede 5850 is een Thermalright dan misschien toch een betere optie?
Die XFX 650W gaat geen extra warmte afgeven of wel?
Dan kan ik ook gewoon voor die Corsair gaan, die zijn net ff wat sneller...
Die XFX 650W gaat geen extra warmte afgeven of wel?
Dan kan ik ook gewoon voor die Corsair gaan, die zijn net ff wat sneller...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 12:27 ]
Als je al een tweede 5850 wil halen, doe dan in 1x een 6950.
Ja, maar blaast dit niet de kast in aangezien deze onderin zit. Dan staat de fan naar beneden en blaast het de kast uit.
(Bij mijn 600T zit er een stoffilter onder, weet niet hoe dat is bij de 690)
En verder, je CPU koeler heeft niets te maken met je grakas.
Ja, maar blaast dit niet de kast in aangezien deze onderin zit. Dan staat de fan naar beneden en blaast het de kast uit.
(Bij mijn 600T zit er een stoffilter onder, weet niet hoe dat is bij de 690)
En verder, je CPU koeler heeft niets te maken met je grakas.
[ Voor 10% gewijzigd door BeefHazard op 27-04-2011 12:28 ]
Beef,
Waar zag je in mijn systeem verbeterpunten? Nogmaals, voorlopig wat gamen.
Daarna een systeem wat ik mee vooruit kan en zonodig kan upgraden.
Ben een behoorlijke leek hoor, dus alle opmerkingen zijn welkom.
Gr.
Waar zag je in mijn systeem verbeterpunten? Nogmaals, voorlopig wat gamen.
Daarna een systeem wat ik mee vooruit kan en zonodig kan upgraden.
Ben een behoorlijke leek hoor, dus alle opmerkingen zijn welkom.
Gr.
[ Voor 17% gewijzigd door RemonT1 op 27-04-2011 12:39 ]
Verwijderd
Ohja,
Ok dan ga ik toch voor de combinatie Corsair en Thermalright, als ik daarmee een iets betere cpu-koeling plus sneller RAM geheugen mee pak...
De reden waarom ik voor een 5850 wilde gaan: Ik dacht dat Diablo3 daar sowieso wel op zou runnen, en mocht ik niet tevreden zijn over de snelheid, kan ik een tweede 5850 toevoegen. Leek me flexibeler en mogelijk goedkoper als ik er maar een nodig heb? Ik spreid m'n kosten ook over een langere tijdspanne.
een 6950 is meer dan 2x zo duur. Maar die kan ik dan ook CF opstellen in de verdere toekomst zeker?
Ok dan ga ik toch voor de combinatie Corsair en Thermalright, als ik daarmee een iets betere cpu-koeling plus sneller RAM geheugen mee pak...
De reden waarom ik voor een 5850 wilde gaan: Ik dacht dat Diablo3 daar sowieso wel op zou runnen, en mocht ik niet tevreden zijn over de snelheid, kan ik een tweede 5850 toevoegen. Leek me flexibeler en mogelijk goedkoper als ik er maar een nodig heb? Ik spreid m'n kosten ook over een langere tijdspanne.
een 6950 is meer dan 2x zo duur. Maar die kan ik dan ook CF opstellen in de verdere toekomst zeker?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 12:46 ]
Remon, enkele posts hierboven heb ik een systeem voor je samengesteld. Dit systeem is gemaakt van goede componenten. Toch is deze nog zeer betaalbaar. In de chipset van dit moederbord is overklokken uitgeschakeld, en ook de processor heeft dit niet. Wil je dit wel neem een P67 mobo en een 2500K processor.
Kendoka:
Een 6950 kan op dit moment alle spellen gemakkelijk aan. Een 2e erbij steken is zeker mogelijk. Wel moet je dan een zwaardere voeding hebben, maar dat moet ook bij 2x 5850
Kendoka:
Een 6950 kan op dit moment alle spellen gemakkelijk aan. Een 2e erbij steken is zeker mogelijk. Wel moet je dan een zwaardere voeding hebben, maar dat moet ook bij 2x 5850
[ Voor 23% gewijzigd door BeefHazard op 27-04-2011 12:48 ]
Oh, excuus. Heb er te vlug overheen gelezen.
Dank voor je hulp.
Zal er eens even wat over googlen om mezelf over de streep te trekken.
Andere suggesties zijn nog steeds welkom
Dank voor je hulp.
Zal er eens even wat over googlen om mezelf over de streep te trekken.
Andere suggesties zijn nog steeds welkom
[ Voor 49% gewijzigd door RemonT1 op 27-04-2011 12:58 ]
Verwijderd
Dan zou het dit kunnen worden, ik mikte toch op onder de 1000 euro.
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | XFX Pro 550W | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Intel 320 120GB | € 171,- | € 171,- |
1 | G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL | € 71,06 | € 71,06 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 940,26 |
Ik denk dat het zo'n beetje af is:
Nu zag ik hier boven me een paar mensen kiezen voor dit Ram-Geheugen. Is dat RAM-Geheugen beter dan hetgeen dat er momenteel inzit?
(Voordat mensen iets over de videokaart zouden gaan zeggen: heb hier nog een HD 6850 dus wil ze dan in Crossfire gaan steken)
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 53,- | € 53,- |
1 | Cooler Master CM Storm Enforcer | € 87,19 | € 87,19 |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 68,74 | € 68,74 |
1 | GeIL Value PLUS GVP38GB1333C9DC | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 128,90 | € 128,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 743,23 |
Nu zag ik hier boven me een paar mensen kiezen voor dit Ram-Geheugen. Is dat RAM-Geheugen beter dan hetgeen dat er momenteel inzit?
(Voordat mensen iets over de videokaart zouden gaan zeggen: heb hier nog een HD 6850 dus wil ze dan in Crossfire gaan steken)
Hoi hoi!
Mijn laptop kan de nieuwere games niet aan en wordt het tijd om een desktop aan te schaffen. Eerste keer dat ik er eentje samen stel en dit is wat ik tot nu toe heb:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er maximaal ~1700 euro aan uitgeven, maar zoveel hoeft het natuurlijk niet te kosten.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak?
Muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Monitor en Windows 7.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Wat betreft het moederbord. Ik heb al een aantal verschillende voorbij zien komen, maar ben er nog steeds niet uit welke het beste bij mijn systeem past. Tips?
De SSD. Ik vind de vertex 3 veel te duur (120GB). Zoveel geld wil ik er niet aan uitgeven. Vandaar dat ik nu nog even voor de vertex 2 60GB ga. Niks mis mee lijkt me?
Ik ben wel van plan om meer te gaan "photoshoppen". Vandaar dat ik voor de i7 ga.
De komende 2 jaartjes (misschien wel 3) wil ik alles op max kunnen spelen. Ik twijfel nog heel erg over welke graka's ik ga gebruiken. Op dit moment neig ik meer naar een enkele 6970. Heb hier al wat hevige discussies gelezen over 6970 vs 5850 CF. De reden waardoor ik alsnog voor een enkele 6970 kies.. Ik wil een zo stil mogelijk systeem. Dat vind ik iets belangrijker dan een bang for buck. Eerder wilde ik eigenlijk voor een 6970 CF gaan, maar dat blijkt dus een overkill te zijn?
Over de voeding ben ik er ook nog niet helemaal uit.
Wat voor soort gamer ben je?
Ik ben meer van de RTS / Action-Adventure / RPG. (Anno / Fable / Dragon Age / etc).
Zo te zien heb ik nog veel twijfels. Graag wil ik jullie meningen over dit systeem. Als jullie wat advies/verbeterpunten hebben hoor ik dat graag!
Mijn laptop kan de nieuwere games niet aan en wordt het tijd om een desktop aan te schaffen. Eerste keer dat ik er eentje samen stel en dit is wat ik tot nu toe heb:
1 | Samsung Syncmaster BX2431 | € 179,- | € 179,- |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) | € 78,60 | € 78,60 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 246,- | € 246,- |
1 | XFX Black Edition 750W | € 94,15 | € 94,15 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB | € 93,- | € 93,- |
1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 71,86 | € 71,86 |
1 | Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 | € 305,- | € 305,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.366,51 |
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er maximaal ~1700 euro aan uitgeven, maar zoveel hoeft het natuurlijk niet te kosten.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak?
Muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Monitor en Windows 7.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Wat betreft het moederbord. Ik heb al een aantal verschillende voorbij zien komen, maar ben er nog steeds niet uit welke het beste bij mijn systeem past. Tips?
De SSD. Ik vind de vertex 3 veel te duur (120GB). Zoveel geld wil ik er niet aan uitgeven. Vandaar dat ik nu nog even voor de vertex 2 60GB ga. Niks mis mee lijkt me?
Ik ben wel van plan om meer te gaan "photoshoppen". Vandaar dat ik voor de i7 ga.
De komende 2 jaartjes (misschien wel 3) wil ik alles op max kunnen spelen. Ik twijfel nog heel erg over welke graka's ik ga gebruiken. Op dit moment neig ik meer naar een enkele 6970. Heb hier al wat hevige discussies gelezen over 6970 vs 5850 CF. De reden waardoor ik alsnog voor een enkele 6970 kies.. Ik wil een zo stil mogelijk systeem. Dat vind ik iets belangrijker dan een bang for buck. Eerder wilde ik eigenlijk voor een 6970 CF gaan, maar dat blijkt dus een overkill te zijn?
Over de voeding ben ik er ook nog niet helemaal uit.
Wat voor soort gamer ben je?
Ik ben meer van de RTS / Action-Adventure / RPG. (Anno / Fable / Dragon Age / etc).
Zo te zien heb ik nog veel twijfels. Graag wil ik jullie meningen over dit systeem. Als jullie wat advies/verbeterpunten hebben hoor ik dat graag!
Verwijderd
Ooh, oké dankjewel! Ik zit nu op school, maar ik ben rond vieren thuis. Dan kijk ik er nog even beter naar.BeefHazard schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:20:
# Product Prijs Subtotaal 1 Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB € 40,98 € 40,98 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,- € 17,- 1 Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) € 77,61 € 77,61 1 Cooler Master CM 690 II € 64,90 € 64,90 1 Intel Core i5 2500 Boxed € 164,90 € 164,90 1 Seasonic M12II 520W € 68,90 € 68,90 1 G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL € 68,50 € 68,50 1 XFX AMD Radeon HD 6950 € 193,90 € 193,90 1 Asrock H67M-GE € 80,92 € 80,92 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 777,61
BeefHazard is terug, met een AA-tje in zijn hand. Hoe kan ik u helpen?
@pookie5 leuk budget. Daar kun je zeker wat mee!
Ik zal al jouw wensen eens door de BeefHazard Mengelmoespot halen. Kijken wat er voor een systeem uitkomt!
EDIT: Tadaaa
Een stuk duurder als wat jij had, maar nog binnen je budget. 2x 6950 met zeer stille koeler, dit is beter dan 1 6970. Als het goed is ook nog een stuk stiller. De obsidian 700D is een prachtige, strakke kast met geweldige cable-management features. Ik heb gekozen voor een grote SSD van Corsair, betaalbare topkwaliteit. 16GB geheugen, voor het photoshoppen. Een H70 om jouw 2600K te koelen voldoet voor een flinke overklok (Denk aan 5GHz).
Het moederbord is een heel goed moederbord van MSI. Een prachtige grafische BIOS zit ingebakken.
Een wat tragere (stillere) 2TB HDD voor de opslag van data. Voor OS ed voldoet je SSD zeker.
@thijssie die was eigenlijk bedoeld voor kendoka, dit valt niet binnen jouw budget
Dan nog is het een geweldig systeem hoor
@pookie5 leuk budget. Daar kun je zeker wat mee!
Ik zal al jouw wensen eens door de BeefHazard Mengelmoespot halen. Kijken wat er voor een systeem uitkomt!
1 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 62,- | € 62,- |
1 | Corsair Obsidian 700D | € 210,30 | € 210,30 |
1 | Corsair Hydro Series H70 | € 78,69 | € 78,69 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 246,- | € 246,- |
1 | Corsair AX750 | € 128,95 | € 128,95 |
1 | Corsair Force F120 (34nm) 120GB | € 187,90 | € 187,90 |
2 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL | € 68,50 | € 137,- |
2 | MSI R6950 Twin Frozr II/OC | € 231,- | € 462,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.668,84 |
Een stuk duurder als wat jij had, maar nog binnen je budget. 2x 6950 met zeer stille koeler, dit is beter dan 1 6970. Als het goed is ook nog een stuk stiller. De obsidian 700D is een prachtige, strakke kast met geweldige cable-management features. Ik heb gekozen voor een grote SSD van Corsair, betaalbare topkwaliteit. 16GB geheugen, voor het photoshoppen. Een H70 om jouw 2600K te koelen voldoet voor een flinke overklok (Denk aan 5GHz).
Het moederbord is een heel goed moederbord van MSI. Een prachtige grafische BIOS zit ingebakken.
Een wat tragere (stillere) 2TB HDD voor de opslag van data. Voor OS ed voldoet je SSD zeker.
@thijssie die was eigenlijk bedoeld voor kendoka, dit valt niet binnen jouw budget
[ Voor 106% gewijzigd door BeefHazard op 27-04-2011 14:35 ]
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 44,- | € 88,- |
1 | Corsair Hydro Series H50 | € 52,90 | € 52,90 |
1 | Corsair HX750W | € 113,62 | € 113,62 |
1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 71,86 | € 71,86 |
1 | MSI P67A-GD45 (B3) | € 109,72 | € 109,72 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 902,40 |
Na een 3e keer kijken kom ik op dit uit.
Moet vegas/premire/photoshop en wat games goed laten lopen.
Voeding is misschien net wat teveel maar wil evt naar 2 jaar een 2e HD6950 erbij prikken.
Later kijk ik wel naar een SSD en een upgrade van ram naar 16gb.
Iemand opmerkingen?
@BeefHazard
Bedankt voor de moeite! Ik ga dat zeker even wat meer uitvogelen.
Bedankt voor de moeite! Ik ga dat zeker even wat meer uitvogelen.
[ Voor 53% gewijzigd door pookie5 op 27-04-2011 14:43 ]
Neem G.Skill RAM. Ripjaws dus.Milou schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:33:
# Product Prijs Subtotaal 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 44,- € 88,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,- € 17,- 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 82,90 € 82,90 1 Corsair Hydro Series H50 € 52,90 € 52,90 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 172,50 € 172,50 1 Corsair HX750W € 113,62 € 113,62 1 Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 € 71,86 € 71,86 1 XFX AMD Radeon HD 6950 € 193,90 € 193,90 1 MSI P67A-GD45 (B3) € 109,72 € 109,72 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 902,40
Na een 3e keer kijken kom ik op dit uit.
Moet vegas/premire/photoshop en wat games goed laten lopen.
Voeding is misschien net wat teveel maar wil evt naar 2 jaar een 2e HD6950 erbij prikken.
Later kijk ik wel naar een SSD en een upgrade van ram naar 16gb.
Iemand opmerkingen?
@Pookie staat erop
Ik zie die wel heel vaak in dit topic voorbij komen.BeefHazard schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:41:
[...]
Neem G.Skill RAM. Ripjaws dus.
@Pookie staat erop
Waarom juist die?
Heren/dames:
één laatste check voordat ik het systeem vanavond ga bestellen:
HD's heb ik al, net als de dvd-drive. SSD kan niet in mijn budget op het moment. Wil er later misschien een extra 6950 inzetten (als ik belastinggeld overhou) en één van die nieuwe SSD's die vandaag aangekondigd werden.
één laatste check voordat ik het systeem vanavond ga bestellen:
1 | BitFenix Chassis Survivor | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Noctua NH-D14 | € 67,90 | € 67,90 |
1 | Corsair Enthusiast TX650 V2 | € 72,49 | € 72,49 |
1 | Mushkin DDR3 PC3-12800 9-9-9-24 Silverline | € 41,43 | € 41,43 |
1 | Sapphire HD 6950 2 GB GDDR5 PCI-E | € 216,48 | € 216,48 |
1 | Asus P8P67 EVO | € 158,90 | € 158,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 829,60 |
HD's heb ik al, net als de dvd-drive. SSD kan niet in mijn budget op het moment. Wil er later misschien een extra 6950 inzetten (als ik belastinggeld overhou) en één van die nieuwe SSD's die vandaag aangekondigd werden.
Omdat deze geheugenmodules werken op 1.5 volt, wat ideaal is voor Sandy Bridge! Echter, als je niet van plan bent om te gaan overclocken maakt het niet zoveel uit. Zelfs al ga je overclocken kan je prima geheugen nemen dat op 1.65 volt werkt, je hebt dan echter weinig/geen ruimte om te spelen met de voltages van je geheugen.Milou schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:51:
[...]
Ik zie die wel heel vaak in dit topic voorbij komen.
Waarom juist die?
Ik had begrepen dat voltages @ memory weinig uitmaakte met sandy bridge.rickjehh schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:09:
[...]
Omdat deze geheugenmodules werken op 1.5 volt, wat ideaal is voor Sandy Bridge! Echter, als je niet van plan bent om te gaan overclocken maakt het niet zoveel uit. Zelfs al ga je overclocken kan je prima geheugen nemen dat op 1.65 volt werkt, je hebt dan echter weinig/geen ruimte om te spelen met de voltages van je geheugen.
En als ik deze i5 stabiel kan laten lopen op 4.7 ben ik ook tevreden.
Maargoed, de 4 euro verschil die erin zit maakt ook weinig uit.
Mwah, het overclocken is vereenvoudigd doordat je alleen de multiplier omhoog hoeft te gooien. Maar wanneer je echt hoge overclocks wil bereiken zul je ook met voltages van je geheugen moeten spelen. Wanneer je 1.5 volt geheugen neemt heb je dus wat extra speling, bij geheugen dat op 1.65 volt werkt bijna niets.Milou schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:14:
[...]
Ik had begrepen dat voltages @ memory weinig uitmaakte met sandy bridge.
En als ik deze i5 stabiel kan laten lopen op 4.7 ben ik ook tevreden.
Maargoed, de 4 euro verschil die erin zit maakt ook weinig uit.
Iets wat ik dus niet zal gaan doen, hooguit de makkelijke overclock naar 4.7rickjehh schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:19:
[...]
Mwah, het overclocken is vereenvoudigd doordat je alleen de multiplier omhoog hoeft te gooien. Maar wanneer je echt hoge overclocks wil bereiken zul je ook met voltages van je geheugen moeten spelen. Wanneer je 1.5 volt geheugen neemt heb je dus wat extra speling, bij geheugen dat op 1.65 volt werkt bijna niets.
Spelen met voltages van geheugen zou ik sowieso niet doen, komt misschien dat ik een pussy ben ook
Mwah, dan kan je ook prima geheugen van 1.65 volt nemen hoor. Ik ben ook niet zo'n diehard overclocker en ga ook gewoon voor dit Mushkin geheugen. Omdat het er tof uitzietMilou schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:21:
[...]
Iets wat ik dus niet zal gaan doen, hooguit de makkelijke overclock naar 4.7
Spelen met voltages van geheugen zou ik sowieso niet doen, komt misschien dat ik een pussy ben ook
De 2x 6950 spreekt me wel erg aan. Het probleem is dat ik nog wel een monitor en Windows 7 nodig heb. Had ik bij mijn eerste bericht ook even bij moeten zetten. Ik ga hier en daar eventjes wat schuiven en zal het binnenkort weer posten.BeefHazard schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:19:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB € 62,- € 62,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,- € 17,- 1 Corsair Obsidian 700D € 210,30 € 210,30 1 Corsair Hydro Series H70 € 78,69 € 78,69 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 246,- € 246,- 1 Corsair AX750 € 128,95 € 128,95 1 Corsair Force F120 (34nm) 120GB € 187,90 € 187,90 2 G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL € 68,50 € 137,- 2 MSI R6950 Twin Frozr II/OC € 231,- € 462,- 1 MSI P67A-GD65 (B3) € 139,- € 139,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.668,84
beef? volgens mij kan er beter een xfx 450W in (aangeraden door de enige echte XFX-fanboy The_MaskBeefHazard schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:20:
# Product Prijs Subtotaal 1 Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB € 40,98 € 40,98 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,- € 17,- 1 Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) € 77,61 € 77,61 1 Cooler Master CM 690 II € 64,90 € 64,90 1 Intel Core i5 2500 Boxed € 164,90 € 164,90 1 Seasonic M12II 520W € 68,90 € 68,90 1 G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL € 68,50 € 68,50 1 XFX AMD Radeon HD 6950 € 193,90 € 193,90 1 Asrock H67M-GE € 80,92 € 80,92 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 777,61
en een samsung spinpoint f3 103sj
Eens?
Verwijderd
Waarom geen OCZ Vertex 3 die is sneller en beterBeefHazard schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:19:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB € 62,- € 62,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,- € 17,- 1 Corsair Obsidian 700D € 210,30 € 210,30 1 Corsair Hydro Series H70 € 78,69 € 78,69 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 246,- € 246,- 1 Corsair AX750 € 128,95 € 128,95 1 Corsair Force F120 (34nm) 120GB € 187,90 € 187,90 2 G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL € 68,50 € 137,- 2 MSI R6950 Twin Frozr II/OC € 231,- € 462,- 1 MSI P67A-GD65 (B3) € 139,- € 139,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.668,84
Dit geheugen zou ik nemen aangezien overklokken toch wel lekker is om 1600mhz te hebben
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
je kast kan goedkoper, water cooler kan eruit.pookie5 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:29:
[...]
De 2x 6950 spreekt me wel erg aan. Het probleem is dat ik nog wel een monitor en Windows 7 nodig heb. Had ik bij mijn eerste bericht ook even bij moeten zetten. Ik ga hier en daar eventjes wat schuiven en zal het binnenkort weer posten.
je kan goedkopere videokaarten nemen
Etc, zo maak je budget vrij voor je monitor
Gaat een Venomous-X niet samen met Vengeance op een P67A-GD65? Moet toch kunnen lijkt me? Op een P8P67 Deluxe gaat het wel (op schaal getekend in AutoCAD).BeefHazard schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:01:
helaas past die scythe mugen niet boven die reepjesVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:30:
[...]
Waarom geen OCZ Vertex 3 die is sneller en beter, de H70 koeler koelt niet beter dan een Scythe mugen 2 op een SB of een Thermalright Venomous X koeler. De kast is veelste duur neem gewoon een CM690II Advanced kast en je bent verzekerd van goeie airflow en Cable management.
Dit geheugen zou ik nemen aangezien overklokken toch wel lekker is om 1600mhz te hebben
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
Verwijderd
Even nog een keer lezenStef602 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:31:
[...]
helaas past die scythe mugen niet boven die reepjes![]()
1 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 62,48 | € 62,48 |
1 | Samsung Syncmaster BX2431 | € 179,- | € 179,- |
1 | Lite-On IHAP122 Zwart | € 20,03 | € 20,03 |
1 | Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder | € 44,70 | € 44,70 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 249,90 | € 249,90 |
1 | Corsair AX750 | € 128,34 | € 128,34 |
1 | OCZ Vertex 3 120GB | € 220,74 | € 220,74 |
2 | Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E | € 224,51 | € 449,02 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.654,01 |
Binnen budget en een mooi scherm.
Waarom moet nou die XFX er weer met alle geweld in? De Seasonic is een uitstekende voeding dus dat kan prima zo blijven. En man, ik wordt langzamerhand een beetje moe van jouw fetish ten opzichte van The_Mask..pffStef602 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:29:
[...]
beef? volgens mij kan er beter een xfx 450W in (aangeraden door de enige echte XFX-fanboy The_Mask)
en een samsung spinpoint f3 103sj
Eens?
Mijn broertje heeft zelf ook die seasonic 520W, en we zijn er meer dan tevreden mee! maar die 450 is goedkoper, en als dat ook genoeg is... waarom zou je een mac kopen, als je ook een pc kan kopen?rickjehh schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:33:
[...]
Waarom moet nou die XFX er weer met alle geweld in? De Seasonic is een uitstekende voeding dus dat kan prima zo blijven. En man, ik wordt langzamerhand een beetje moe van jouw fetish ten opzichte van The_Mask..pff
Verwijderd
Asslick much XDDrickjehh schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:33:
[...]
Waarom moet nou die XFX er weer met alle geweld in? De Seasonic is een uitstekende voeding dus dat kan prima zo blijven. En man, ik wordt langzamerhand een beetje moe van jouw fetish ten opzichte van The_Mask..pff
Misschien per mail? Ik heb net een uur geleden gemaild en had binnen 5 minuten antwoord.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:34:
Afuture is slecht bereikbaar. Nu al spijt om het daar te bestellen.
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 53,- | € 53,- |
1 | Cooler Master CM Storm Enforcer | € 87,19 | € 87,19 |
1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 68,74 | € 68,74 |
1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 128,90 | € 128,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 751,83 |
Ik denk dat het nu zowat af is. Wat vinden jullie er van?
(Heb hier nog een HD 6850, vandaar dat ik er dus een tweede koop)
Verwijderd
Maar de xfx is beter dan de Sapshire 1gb 6950?
https://www.afuture.nl/products/172226/HD-695A-CNFC__.html
https://www.afuture.nl/products/172226/HD-695A-CNFC__.html
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 15:43 ]
GISTER POSTE IK OVER DE VERTEX 3 BIJ MYCOM, DEZE LEVERTIJD IS VERSCHOVEN NAAR DECEMBER! MISSCHIEN KOMT DEZE WEER TERUG OP EIND APRIL. VOLGENS MYCOM IS NIETS ZEKER NU
Verwijderd
Stop eens met dat vetgedrukte en hoofdletters.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 15:44 ]
Ik wil mn PC upgraden met nieuwe mobo/cpu/ram.
Welk geheugen kan ik het beste nemen? De Corsair lijkt me sneller maar passen die onder de Mugen cooler?
Welk geheugen kan ik het beste nemen? De Corsair lijkt me sneller maar passen die onder de Mugen cooler?
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 569,30 |
Verwijderd
Ga je overklokken? Hoop dat je reepjes onder de Mugen 2 passen.Jo... schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:42:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 53,- € 53,- 1 Cooler Master CM Storm Enforcer € 87,19 € 87,19 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 172,50 € 172,50 1 XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) € 68,74 € 68,74 1 G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL € 68,50 € 68,50 1 Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE € 128,90 € 128,90 1 MSI P67A-GD65 (B3) € 139,- € 139,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 751,83
Ik denk dat het nu zowat af is. Wat vinden jullie er van?
(Heb hier nog een HD 6850, vandaar dat ik er dus een tweede koop)
Nee, maar met deze past hij welTTZ schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:44:
Ik wil mn PC upgraden met nieuwe mobo/cpu/ram.
# Product Prijs Subtotaal 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 249,90 € 249,90 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 77,90 € 77,90 1 G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL € 68,50 € 68,50 1 MSI P67A-GD65 (B3) € 139,- € 139,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 569,30
pricewatch: Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 15:47 ]
Dude jij hebt echt serieus problemen om normaal te doen. Je kan zulke dingen ook mededelen zonder Caps lock aan en vetgedrukte letters.Stef602 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:43:
GISTER POSTE IK OVER DE VERTEX 3 BIJ MYCOM, DEZE LEVERTIJD IS VERSCHOVEN NAAR DECEMBER! MISSCHIEN KOMT DEZE WEER TERUG OP EIND APRIL. VOLGENS MYCOM IS NIETS ZEKER NU
Ja, ben van plan een beetje over te klokken.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:46:
[...]
Ga je overklokken? Hoop dat je reepjes onder de Mugen 2 passen.
Waarom Ripjaws?BeefHazard schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:41:
[...]
Neem G.Skill RAM. Ripjaws dus.
@Pookie staat erop
Hij neemt toch een H70, dan past Vengeance ook prima, heb je ook nog eens een hogere snelheid te pakken.
Persoonlijk vind het ik het enige overkill atm. Gooi liever een Dell U2311H met een mooi IPS paneel erin voor het geld, W7 en een snellere HDD ipv die langzame green disk. Dus één HD6960 2GB of een HD6970, dan kan de voeding goedkoper, minder hitte en op één scherm gaat het ook prima. Daarnaast is voor een enkele keer photoshoppen 16GB ook wel erg veel. Zit je nou hele dagen (8u/dag) met RAW bestanden te werken van 30MB, dan vind ik het wat anders. Waarom ook niet 1600MHz?pookie5 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:29:
[...]
De 2x 6950 spreekt me wel erg aan. Het probleem is dat ik nog wel een monitor en Windows 7 nodig heb. Had ik bij mijn eerste bericht ook even bij moeten zetten. Ik ga hier en daar eventjes wat schuiven en zal het binnenkort weer posten.
Niet zo schreeuwen, met kleine dunne lettertjes snappen we ook wat je bedoeld hoor.Stef602 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:43:
Hm, er waren al meer mensen met me eens, haha
Btw, die Vertex is mooi, maar die brute snelheid merk je amper volgens mij tov andere nieuwe serie SSD's. Daarnaast heeft OCZ altijd minder GB ter beschikking en de failure rate is ook hoger tov SSD's van Intel/Crucial. My 2 cents
[ Voor 7% gewijzigd door Aardwolf op 27-04-2011 15:52 ]
1. True. Maar wel 1,5 volt.marcel87 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:47:
[...]
Waarom Ripjaws?
Hij neemt toch een H70, dan past Vengeance ook prima, heb je ook nog eens een hogere snelheid te pakken.
[...]
Persoonlijk vind het ik het enige overkill atm. Gooi liever een Dell U2311H met een mooi IPS paneel erin voor het geld, W7 en een snellere HDD ipv die langzame green disk. Dus één HD6960 2GB of een HD6970, dan kan de voeding goedkoper, minder hitte en op één scherm gaat het ook prima. Daarnaast is voor een enkele keer photoshoppen 16GB ook wel erg veel. Zit je nou hele dagen (8u/dag) met RAW bestanden te werken van 30MB, dan vind ik het wat anders. Waarom ook niet 1600MHz?
[...]
Niet zo schreeuwen, met kleine dunne lettertjes snappen we ook wat je bedoeld hoor.
Hm, er waren al meer mensen met me eens, haha.
2. Is het ook, maar wel leuk in dat budget. Monitor is ook leuk om te doen. Green disk boeit niet, is gewoon een opslagschijf. Een snelle schijf boeit niet als je al een SSD hebt. 16GB koos ik omdat dat nog goed in het budget viel, en toch wel erg fijn is ;p. 1600MHz heeft weinig nut. Enkel duurder en je merkt er niks van. Neem PLEASE geen CM690, dat ding is leuk voor een markt waar een goedkoop kastje handig is, maar van binnen vind ik het maar niks. Neem dan een 600T... Iig een kwaliteitskast van Corsair.
3. Stef, ga alsjeblieft een end weg, het is voor jou wel heel belangrijk maar je bent een beetje... Erm... ADHD-erig. Eerst denk je al W7 even gratis te krijgen, dan moet iedereen weer weten hoe geweldig The Mask is, en nu moet iedereen de levertijd weten van jouw vertex 3...

Wat ik me afvraag, kan ik over ~2 jaartjes nog games op max met een enkele kaart? Of is het dan toch handiger om 2 kaarten te hebben? Dat vind ik even het belangrijkste om te weten. Ik heb dan wel een budget van 1700 euro, maar als ik geld kan besparen dan doe ik dat graag
.
Ik lees hier en daar dat de 2600k "1,5v fijner vindt". Is de Corsair icm Venomous wel een verstandige keuze? Ik wil evt wel (een beetje) kunnen overklokken.Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:46:
[...]
Nee, maar met deze past hij wel
pricewatch: Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder
Wij hebben geen glazen bollen. Sorry!pookie5 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:01:
Wat ik me afvraag, kan ik over ~2 jaartjes nog games op max met een enkele kaart? Of is het dan toch handiger om 2 kaarten te hebben? Dat vind ik even het belangrijkste om te weten. Ik heb dan wel een budget van 1700 euro, maar als ik geld kan besparen dan doe ik dat graag.
1. Vengeance is ook 1,5 V!BeefHazard schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:53:
[...]
1. True. Maar wel 1,5 volt.
2. Is het ook, maar wel leuk in dat budget. Monitor is ook leuk om te doen. Green disk boeit niet, is gewoon een opslagschijf. Een snelle schijf boeit niet als je al een SSD hebt. 16GB koos ik omdat dat nog goed in het budget viel, en toch wel erg fijn is ;p. 1600MHz heeft weinig nut. Enkel duurder en je merkt er niks van. Neem PLEASE geen CM690, dat ding is leuk voor een markt waar een goedkoop kastje handig is, maar van binnen vind ik het maar niks. Neem dan een 600T... Iig een kwaliteitskast van Corsair.
3. Stef, ga alsjeblieft een end weg, het is voor jou wel heel belangrijk maar je bent een beetje... Erm... ADHD-erig. Eerst denk je al W7 even gratis te krijgen, dan moet iedereen weer weten hoe geweldig The Mask is, en nu moet iedereen de levertijd weten van jouw vertex 3...
2. Dus jij gooit je swapfile van PS gewoon op je SSD en gaat met die grote bestanden ook steeds werken vanaf de SSD? Hm, lekker voor je snelheid en ook voor de degradatie. Moet je zelf weten overigens, maar ik heb dan liever een 7200 rpm schijfje er naast zitten.
1600MHz heeft wel nut, zoals ik dat gisteren al had gepost. 1600MHz CL9 is net wat sneller dan 1333MHz CL7, en je hebt hier 1333MHz CL9 genomen zag ik. Is wel een tikkie langzamer in realtime (niet synthetisch dus he).
3. No comments, maar wel eens.
Nog ff reageren.Milou schreef op woensdag 27 april 2011 @ 02:23:
[...]
Verschil tussen 1333 en 1600 niet bekend hier, vereist wat verder onderzoek, zal er naar kijken.
Ook niet verder gekeken of 4x2gb duurder was dan 2x4gb.
Bij voeding geneens gekeken of deze modulair was uitgevoerd![]()
SSD kan later altijd nog.
Videokaart kan ik later nog eentje bijprikken voor crossfire.
En ik heb het niet zo met nvdia kaarten, blijft natuurlijk een persoonlijke mening![]()
Samengevat, dankje voor je opmerkingen en zal er verder naar kijken
Het verschil 1333 vs 1600 is niet zo groot als de overstap van HDD naar SSD als bootschijf, dat staat als paal boven water.
Modulair hoeft ook niet, tis maar net wat je wilt. Wat betreft die SSD, het kan idd later, maar dan is het het best op een clean install te doen. Ik weet niet of ik daar zin in zal hebben, jij wellicht wel. Anders budget wat opkrikken?
Later een kaart bijgooien van een graka zou kunnen idd. Maar dan zit je nu met een voeding die niet erg efficiënt is. Daarnaast kan je wellicht net zo goed een HD7XXX er later in stoppen ipv een oudere kaart, althans dat is mijn mening.
Corsair in combinatie met Venomous? Welke Corsair? Vengeance icm Venomous bedoel je? Ligt er aan welk mobo je neemt. Zoals ik zei, bij een P8P67 Deluxe bord moet het kunnen, waarbij je ook nog een de fans in pushpull zet.TTZ schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:01:
[...]
Ik lees hier en daar dat de 2600k "1,5v fijner vindt". Is de Corsair icm Venomous wel een verstandige keuze? Ik wil evt wel (een beetje) kunnen overklokken.
[ Voor 8% gewijzigd door Aardwolf op 27-04-2011 16:06 ]
Verwijderd
Ik vind het ook fijner als ik geen 1000 euro kwijt ben voor een pc maar 750, zelf draait mijn i7 2600k met Corsair Vengeance op 1,65 volt en draait prima.TTZ schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:01:
[...]
Ik lees hier en daar dat de 2600k "1,5v fijner vindt". Is de Corsair icm Venomous wel een verstandige keuze? Ik wil evt wel (een beetje) kunnen overklokken.
Gooi je er later nog een kaartje bij toch en dat voor half het geld.pookie5 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:01:
Wat ik me afvraag, kan ik over ~2 jaartjes nog games op max met een enkele kaart? Of is het dan toch handiger om 2 kaarten te hebben? Dat vind ik even het belangrijkste om te weten. Ik heb dan wel een budget van 1700 euro, maar als ik geld kan besparen dan doe ik dat graag.
2 kaarten is momenteel zwaar zinloos... Ik weet niet welke je nu hebt? Maar met 1700 kan jij alles full draaien dus extra kaarten is echt dom zeker als je ze over 2 jaar haalt voor de helft van het geld.
Ok dan ga ik deze bestellen, prima combi als ik het zo hoor:
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 511,50 |
Vergeet je de kast niet?
lol
Ik heb een Thermaltake Armor kast met Asus P5B mobo + E6600 erin. Sinds vandaag gaat ie niet meer aan, geen stroom meer op t mobo lijkt het en voeding (Enermax) is in orde. Geen idee wat het kan zijn, is ook aardig op leeftijd. Dus mobo vervangen en dan gelijk maar een kleine upgrade
OK, top! Leuke upgrade die je koopt.
Zelfde combi waar ik aan zit te denken. Maar dat gaat dus wel werken met specifiek dat mobo, CPU koeler en geheugen? (ivm ruimte tussen geheugen en koeler)TTZ schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:08:
Ok dan ga ik deze bestellen, prima combi als ik het zo hoor:
# Product Prijs Subtotaal 1 Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder € 44,70 € 44,70 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 249,90 € 249,90 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 77,90 € 77,90 1 MSI P67A-GD65 (B3) € 139,- € 139,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 511,50
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!