[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.535 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

yzx schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:38:
[...]

Hoe gaat het met je gratis W7? :P

Kheb 5 euro nodig
Tis nogsteeds geen dinsdag, hahaha, die azerty soepkippen moeten me ff terugmailen ;)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 13:12
Dit lijkt me dus wel een goede samenstelling, meeste onderdelen heb ik ook gekozen a.d.h.v jullie advies bij eerdere systemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,-€ 44,-
1Cooler Master CM Storm Enforcer€ 87,19€ 87,19
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 166,94€ 166,94
1XFX XFX 650W XXX Edition€ 68,74€ 68,74
1G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL€ 71,26€ 71,26
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 128,90€ 128,90
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 139,80€ 139,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 740,83

Is er eigenlijk nog een manier om goedkoop Windows 7 te kopen? (legaal)
En is dit systeem een beetje future-proof? Want zou er toch een dikke twee jaar met willen doen.
Overigens vraag ik me af of jullie het afraden om het zelf in elkaar te zetten. Mij lijkt het wel leuk om het te doen. Maar het zou dan wel de eerste keer zijn. Het enige gelijkaardigs dat ik al eens gedaan heb, is mijn PSP uit elkaar gehaald en terug in elkaar gestoken (succesvol :D)
Edit: Ohja, is alle hardware zo op't eerste zicht compatibel met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:39:
[...]

Tis nogsteeds geen dinsdag, hahaha, die azerty soepkippen moeten me ff terugmailen ;)
Komt goed uit, woensdag een 6870 erbij :+ XFX + Sapphire hoopt dat ze het met elkaar kunnen vindenwwwwwwwwwww

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:37:
Maar vergeet niet, dat wij ook maar gewoon vrijwilligers zijn he! ;) (das natuurlijk geen reden om af en toe ''gemeen'' te doen, maar de 1e pagina doorlezen is toch niet te veel gevraagd, kom op nou jongens)
Klopt, maar ik was ook vergeten de essentiele vragen uit de topicstart duidelijk te beantwoorden toen ik hier voor het eerst postte. Ik was zelf ook te onervaren om een wenslijst samen te stellen. Moest het ook nog even leren en werd daar vriendelijk op gewezen.

Goed, nu weer verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Jo... schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:40:
Dit lijkt me dus wel een goede samenstelling, meeste onderdelen heb ik ook gekozen a.d.h.v jullie advies bij eerdere systemen.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 740,83

En is dit systeem een beetje future-proof? Want zou er toch een dikke twee jaar met willen doen.
Overigens vraag ik me af of jullie het afraden om het zelf in elkaar te zetten. Mij lijkt het wel leuk om het te doen. Maar het zou dan wel de eerste keer zijn. Het enige gelijkaardigs dat ik al eens gedaan heb, is mijn PSP uit elkaar gehaald en terug in elkaar gestoken (succesvol :D)
2 tips, mobo, cpu, ram erin en voor je die in je case zet, zet die mugen erop anders gaat het je nooit lukken.
Tip 2, gebruik je moederbord boek om te zien waar de connecters in moeten :) had mijn powerknop stekkertje 1 pinnetje niet erin en mijn knop bolde niet en ik maar freaken :D
Boekjes gebruiken van voeding,mobo en het lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:32:
Ik heb nog even een vraag aan de "deskundigen".

Kunnen jullie mij vertellen waarom je (beter) een i5 dan een i7 kan nemen. Wat zijn de voor/nadelen etc.?

:D

Het is voornamelijk voor GTAIV
Even nogmaals, want ik wil even zeker weten wat het beste is. Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jo... schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:40:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 740,83

Edit: Ohja, is alle hardware zo op't eerste zicht compatibel met elkaar?
Voor zo ver ik weet, is het goedkoopste iets van 81 euro.
Ehmmm een beetje future proof, ik zou zelf een 955 (amd) kiezen, met een asrock 870 extreme3 met 2x 5850, haal je veel meer uit je systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:42:
[...]

Even nogmaals, want ik wil even zeker weten wat het beste is. Thanx
Ik zal het nog 1 keer uitleggen :)
2500k = gamen
2600k = hardcore photoshoppen, video bewerken, converte etc. (en gamen)

-----------
@ die andere XFX-fanboy O+ hieronder, Ehmmm wat bedoel je :D

[ Voor 17% gewijzigd door Frozen op 25-04-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:42:
[...]

Voor zo ver ik weet, is het goedkoopste iets van 81 euro.
Ehmmm een beetje future proof, ik zou zelf een 955 (amd) kiezen, met een asrock 870 extreme3 met 2x 5850, haal je veel meer uit je systeem!
Met een XFX voeding zeker :+ die intel en crossfire 6850 gaan hem langer mee gaanwwwwwwwwwwwww

XFX aleen voor de kaarten :+ en hij heeft al een 6850 zei hij, dus hij heeft 6850x2 in zijn nieuw systeem _/-\o_ en die intel is sneller en zal meer future proof zijn dan 955 AMDtje

[ Voor 18% gewijzigd door yzx op 25-04-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:43:
[...]

Ik zal het nog 1 keer uitleggen :)
2500k = gamen
2600k = hardcore photoshoppen, video bewerken, converte etc. (en gamen)
oké, ik snap het (eindelijk) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:45:
[...]

oké, ik snap het (eindelijk) _/-\o_
Misschien gemene vraag maar, zou je aub nog een keer deze vraagjes willen beantwoorden:
Waarvoor ga je je pc gebruiken? (een beetje uitgebreid, svp)
Ga je overclocken?
ga je later upgraden? (nieuwe grafische kaart. etc)
wat is je budget? (is dit incl. windows 7?)

dan kan ik ff een systeempje voor je in elkaar flansen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
yzx schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:43:
[...]

Met een XFX voeding zeker :+ die intel en crossfire 6850 gaan hem langer mee gaanwwwwwwwwwwwww
Is er iets mis met die voeding?
En die behuizing die ik had gekozen, die heeft aan de voorkant ook 2x USB 3.0, kan ik die aan het moederbord aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Jo... schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:50:
[...]

Is er iets mis met die voeding?
En die behuizing die ik had gekozen, die heeft aan de voorkant ook 2x USB 3.0, kan ik die aan het moederbord aansluiten?
Ja hoor
en niks mis met die voeding hoor :+ kplaag hem maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:49:
[...]

Misschien gemene vraag maar, zou je aub nog een keer deze vraagjes willen beantwoorden:
Ga je overclocken?

dan kan ik ff een systeempje voor je in elkaar flansen :)
Tuuuuuurlijk wil ik dat voor jou! :D (ik doe het natuurlijk ook voor mezelf..)

Ik ga de pc gebruiken voor:
- Gamen (GTAIV)
- MSN
- Internet (:P)
- School/studie (denk aan word excel etc.)
- Natuurlijk zoals iedere computergebruiker zet ik er wat foto's en muziek op.

Ga je overclocken?
Nee, ik ga het niet overclocken.

Ik denk het niet. Misschien pas over 3 jaar ofzo.

Budget is om en nabij de 900 euro.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 13:05
yzx schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:42:
[...]

2 tips, mobo, cpu, ram erin en voor je die in je case zet, zet die mugen erop anders gaat het je nooit lukken.
Tip 2, gebruik je moederbord boek om te zien waar de connecters in moeten :) had mijn powerknop stekkertje 1 pinnetje niet erin en mijn knop bolde niet en ik maar freaken :D
Boekjes gebruiken van voeding,mobo en het lukt
Inderdaad, die Mugen 2 koelt goed (heb hem zelf ook) maar zorg ervoor dat je een paar extra handen hebt ( = vriend ofzo). Ofwel deden we het compleet verkeerd, ofwel is dat ding een hel om op je eentje er op te zetten. Niet opzich moeilijk in de aard van je kan het verkeerd doen, maar gewoon iemand om te helpen vasthouden terwijl je de vijsjes er in draait is echt wel handig.

Zelf in elkaar steken is trouwens niet zo moeilijk, maar voor de eerste keer is het handig als er een vriend bij is. Dubbel zoveel handen, ogen en hersens doen geen kwaad en je dan blijf je ook rustiger als er een probleempje is. Gewoon de handleiding lezen, niets forceren en als het niet werkt rustig blijven. Bij de eerste keer opstarten laat je best de kast open en is het slim om visueel te controleren of alle fans draaien. Als hij niet wilt POSTen ( = biepje en tekst op je scherm) gewoon stroom uit doen en alles dubbel checken, vaak is het iets onschuldig als een stroomkabel niet ingestoken of RAM verkeerd ingestoken.

Hier is trouwens een video waarin er heel goed wordt uitgelegd en getoont hoe je zo een PC ineen steekt, het zal met de koeler en de CPU een beetje anders zijn (omdat je intel + aftermarket koeler hebt) maar voor de rest staat alles hier perfect in beschreven. Dus de koeler vooraf er op zetten.

YouTube: PC Computer System Build Guide Featuring AMD Vision Black NCIX Tech Tips

(En bij twijfels of vragen, niet te veel riskeren en gewoon hier op GoT vragen, de grootste verzameling nerds van de Benelux :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Inderdaad, die Mugen 2 koelt goed (heb hem zelf ook) maar zorg ervoor dat je een paar extra handen hebt ( = vriend ofzo). Ofwel deden we het compleet verkeerd, ofwel is dat ding een hel om op je eentje er op te zetten. Niet opzich moeilijk in de aard van je kan het verkeerd doen, maar gewoon iemand om te helpen vasthouden terwijl je de vijsjes er in draait is echt wel handig.
Mugen omgedraait op de tafel en dan maar goedmikken en erindraaien, zo heb ik het gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Niosus schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:02:
[...]

Zelf in elkaar steken is trouwens niet zo moeilijk, maar voor de eerste keer is het handig als er een vriend bij is. Dubbel zoveel handen, ogen en hersens doen geen kwaad en je dan blijf je ook rustiger als er een probleempje is. Gewoon de handleiding lezen, niets forceren en als het niet werkt rustig blijven. Bij de eerste keer opstarten laat je best de kast open en is het slim om visueel te controleren of alle fans draaien. Als hij niet wilt POSTen ( = biepje en tekst op je scherm) gewoon stroom uit doen en alles dubbel checken, vaak is het iets onschuldig als een stroomkabel niet ingestoken of RAM verkeerd ingestoken.

Hier is trouwens een video waarin er heel goed wordt uitgelegd en getoont hoe je zo een PC ineen steekt, het zal met de koeler en de CPU een beetje anders zijn (omdat je intel + aftermarket koeler hebt) maar voor de rest staat alles hier perfect in beschreven. Dus de koeler vooraf er op zetten.

YouTube: PC Computer System Build Guide Featuring AMD Vision Black NCIX Tech Tips

(En bij twijfels of vragen, niet te veel riskeren en gewoon hier op GoT vragen, de grootste verzameling nerds van de Benelux :) )
Bedankt voor de tips beide! Mijn pa is ook vrij handig, dus hij kan wel een beetje helpen als het me niet lukt ;)
Merkte trouwens net op dat het door mij gekozen RAM geheugen in maar één shop 75 euro kost, in de andere kost het 175 euro :o Dus kent iemand nog een goed alternatief? Dit RAM geheugen had ik gekozen, maar is dus vrij duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Bedankt voor de tips beide! Mijn pa is ook vrij handig, dus hij kan wel een beetje helpen als het me niet lukt ;)
Merkte trouwens net op dat het door mij gekozen RAM geheugen in maar één shop 75 euro kost, in de andere kost het 175 euro :o Dus kent iemand nog een goed alternatief? Dit RAM geheugen had ik gekozen, maar is dus vrij duur!
E bug niet bestellen die leveren niet en van die dingen en die van 175euro ziet er nog een dure winkel uit in het algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:56:
[...]

Tuuuuuurlijk wil ik dat voor jou! :D (ik doe het natuurlijk ook voor mezelf..)

Ik ga de pc gebruiken voor:
- Gamen (GTAIV)
- MSN
- Internet (:P)
- School/studie (denk aan word excel etc.)
- Natuurlijk zoals iedere computergebruiker zet ik er wat foto's en muziek op.

Ga je overclocken?
Nee, ik ga het niet overclocken.

Ik denk het niet. Misschien pas over 3 jaar ofzo.

Budget is om en nabij de 900 euro.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.. :)
[als je ff hebt, flans ik wat voor je in elkaar]
ga je overigens nog andere spellen spelen (in de toekomst)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:09:
[...]

[als je ff hebt, flans ik wat voor je in elkaar]
ga je overigens nog andere spellen spelen (in de toekomst)?
Ik heb alle tijd. Tot 12 uur ongeveer. Moet morgen namelijk om 9 uur alweer in de klas zitten. Ik ben niet echt van plan om zwaardere games dan GTA4 te spelen. Wel wil ik emergency spelen, maar dat is een licht spelletje en ik gok dat dat niet gaat uitmaken van wat voor pc ik nodig heb (toch?)

Alvast heel erg bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08 10:09
yzx schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:04:
[...]

Mugen omgedraait op de tafel en dan maar goedmikken en erindraaien, zo heb ik het gedaan
Zoiets dus:
http://www.youtube.com/watch?v=QSGr-7NqUbI
Een paar extra handen is dus wel handig. Misschien kan je ook wel een stapel boeken(of misschien beter een stapel games in dit geval :+ ) gebruiken om alles op zijn plaats te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

MeesN schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:12:
[...]

Zoiets dus:
http://www.youtube.com/watch?v=QSGr-7NqUbI
Een paar extra handen is dus wel handig. Misschien kan je ook wel een stapel boeken(of misschien beter een stapel games in dit geval :+ ) gebruiken om alles op zijn plaats te houden?
Of een krik, en idd zo deed ik het, ,en was van de eerste keer bingo!

Ofzoiets http://www.chrisschreurs.nl/afbeeldingen/CS_auto_brug.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door yzx op 25-04-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
yzx schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:08:
[...]

E bug niet bestellen die leveren niet en van die dingen en die van 175euro ziet er nog een dure winkel uit in het algemeen
100 euro in die andere winkel vind ik ook nog vrij duur voor 8GB RAM, dacht dat RAM tegenwoordig goedkoop was. Dus welk RAM geheugen zou nog goed bij mijn huidige opstelling passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:11:
[...]

Ik heb alle tijd. Tot 12 uur ongeveer. Moet morgen namelijk om 9 uur alweer in de klas zitten. Ik ben niet echt van plan om zwaardere games dan GTA4 te spelen. Wel wil ik emergency spelen, maar dat is een licht spelletje en ik gok dat dat niet gaat uitmaken van wat voor pc ik nodig heb (toch?)

Alvast heel erg bedankt! :D
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,-€ 17,-
1Cooler Master CM 690 II€ 64,90€ 64,90
1Seasonic S12II 520W€ 63,90€ 63,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,-€ 36,-
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 104,90€ 104,90
1Asrock 870 Extreme3€ 70,25€ 70,25
1XFX HD 6950 830M 1024 MB DDR5 Dual Mini-DisplayPort (HD-695X-ZNDC)€ 199,10€ 199,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 600,05

:)
met windows erbij wordt ie 680, reken ongeveer 7,5% extra als je hem bij een 1 shop(alternate/azerty) bestelt, dus we zeggen 725 euro, met assemblage + verzendkosten zit je dan op 800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Jo... schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:16:
[...]

100 euro in die andere winkel vind ik ook nog vrij duur voor 8GB RAM, dacht dat RAM tegenwoordig goedkoop was. Dus welk RAM geheugen zou nog goed bij mijn huidige opstelling passen?
Prijs hangt af van hoe snel CLx ( x is een getal ) en hvl mhz hij loopt, Ik had 130 euro voor 2000mhz CL7 8gb betaalt, viel mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:17:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,-€ 17,-
1Cooler Master CM 690 II€ 64,90€ 64,90
1Seasonic S12II 520W€ 63,90€ 63,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,-€ 36,-
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 104,90€ 104,90
1Asrock 870 Extreme3€ 70,25€ 70,25
1XFX HD 6950 830M 1024 MB DDR5 Dual Mini-DisplayPort (HD-695X-ZNDC)€ 199,10€ 199,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 600,05

:)
met windows erbij wordt ie 680, reken ongeveer 7,5% extra als je hem bij een 1 shop(alternate/azerty) bestelt, dus we zeggen 725 euro, met assemblage + verzendkosten zit je dan op 800 :)
Thank you! Geen intel i5 2500k ??? Want op internet lees ik ook dat die erg goed is! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:18:
[...]

Thank you! Geen intel i5 2500k ??? Want op internet lees ik ook dat die erg goed is! :O
Hangt af wat je doet me je pc :> en zeker budget, intel is altijd duurder :*)

[ Voor 8% gewijzigd door yzx op 25-04-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
yzx schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:18:
[...]

Prijs hangt af van hoe snel CLx ( x is een getal ) en hvl mhz hij loopt, Ik had 130 euro voor 2000mhz CL7 8gb betaalt, viel mee :9
Vermoed dat je er bij het gamen niet zo heel veel van merkt als je iets minder goed RAM geheugen hebt, dus zou iets van rond de 60 euro willen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:19:
[...]

Hangt af wat je doet me je pc :> en zeker budget, intel is altijd duurder :*)
Haha ik wens GTA wel te spelen op de hoogste instellingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:20:
[...]

Haha ik wens GTA wel te spelen op de hoogste instellingen....
Ik zal eens even kijken of ik een GTA benchmarkje kan vinden :) (overigens de 955 is gewoon een top-processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:22:
[...]

Ik zal eens even kijken of ik een GTA benchmarkje kan vinden :) (overigens de 955 is gewoon een top-processor)
Okéoke! Maar ik zeg dit niet om jou af te vallen ofzo! Ik heb namelijk de hele tijd i5 in mijn hoofd, dus vandaar mijn reactie.....:P Ik hoop dat je me begrijpt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Jo... schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:20:
[...]

Vermoed dat je er bij het gamen niet zo heel veel van merkt als je iets minder goed RAM geheugen hebt, dus zou iets van rond de 60 euro willen :D
http://tweakers.net/price...plus-gvp38gb1333c9dc.html
Zoiets dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:23:
[...]

Okéoke! Maar ik zeg dit niet om jou af te vallen ofzo! Ik heb namelijk de hele tijd i5 in mijn hoofd, dus vandaar mijn reactie.....:P Ik hoop dat je me begrijpt:)
http://www.pcgameshardwar...rocessors/Reviews/?page=2
Je kunt zien bij de oudere CPU's die ruk zijn tegenwoordig wat je nodig had voor speelbaar, die 955 is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller

Dit is een nieuwe http://www.tomshardware.c...henom-x4-955,2278-10.html

[ Voor 23% gewijzigd door yzx op 25-04-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:23:
[...]

Een goed systeem berust op één (of meerdere) Goede grafische kaart(en).
De processor is +- bijzaak. Je videokaart is echt een lekkerding, en je processor is ook een heerlijk ding. :)
Maar ik zit nog steeds te zoeken naar een benchmarkje van GTA 4

http://www.pcgameshardwar...ics-cards/Reviews/?page=2

http://www.anandtech.com/bench/Product/317?vs=331

zie je hoe je 6950 die kaart die ze daar gestest hebben inmaakt?

[ Voor 18% gewijzigd door Frozen op 25-04-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:25:
[...]

Een goed systeem berust op één (of meerdere) Goede grafische kaart(en).
De processor is +- bijzaak. Je videokaart is echt een lekkerding, en je processor is ook een heerlijk ding. :)
Maar ik zit nog steeds te zoeken naar een benchmarkje van GTA 4
Oké, ik geloof je wel hoor! :D Ben echt superblij dat jij je energie en tijd op tweede paasdag in mij wilt stoppen.. (niet te letterlijk opvatten.. O-) ) Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:27:
[...]

Oké, ik geloof je wel hoor! :D Ben echt superblij dat jij je energie en tijd op tweede paasdag in mij wilt stoppen.. (niet te letterlijk opvatten.. O-) ) Haha
Bij sommige spellen zoals GTA4 en MW2 eigenlijk ook, is je CPU belangrijker dan je GPU, ze de linkjes die ik gepost heb paar posts above

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
Zoiets ziet er al betaalbaarder uit. Weet je trouwens of je bij het gamen of het gebruik van programma's als Word, Excel, Google Chrome, ... Merkt dat je trager RAM geheugen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:24:
[...]

http://www.pcgameshardwar...rocessors/Reviews/?page=2
Je kunt zien bij de oudere CPU's die ruk zijn tegenwoordig wat je nodig had voor speelbaar, die 955 is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller

Dit is een nieuwe http://www.tomshardware.c...henom-x4-955,2278-10.html
Okeoke, eens even allemaal nader onderzoeken, hehe:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Jo... schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:28:
[...]

Zoiets ziet er al betaalbaarder uit. Weet je trouwens of je bij het gamen of het gebruik van programma's als Word, Excel, Google Chrome, ... Merkt dat je trager RAM geheugen hebt?
Er zal wel verschil zijn, maar zeker zeer weinig, ik heb 2000mhz, ken iemand met 1333mhz , zelfde CL7, zelfde merk, allebei 8gb, niet echt verschil hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:28:
[...]

Bij sommige spellen zoals GTA4 en MW2 eigenlijk ook, is je CPU belangrijker dan je GPU, ze de linkjes die ik gepost heb paar posts above
ja, ik zie het.. Stom hè, dat als je iets in je hoofd hebt het eigenlijk wel moet gebeuren. Grote kans dat ik misschien af ga wijken van mijn tunnelvisie.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:31:
[...]

ja, ik zie het.. Stom hè, dat als je iets in je hoofd hebt het eigenlijk wel moet gebeuren. Grote kans dat ik misschien af ga wijken van mijn tunnelvisie.. :P
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35925887

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:31:
[...]

Ik zou zeggen ik test mijn 1075T op GTA4 maar heb hem niet voor PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:33:
[...]

Ik zou zeggen ik test mijn 1075T op GTA4 maar heb hem niet voor PC
Hahaha, al kon dat was het wel makkelijk geweest! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:33:
[...]

Hahaha, al kon dat was het wel makkelijk geweest! :P
Mijn CPUtje is weer 50+euro meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

yzx schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:34:
[...]

Mijn CPUtje is weer 50+euro meer
Het maakt niet uit, of je nou 300 of 50 FPS hebt, je ziet het verschil toch niet :)
en waarom zou je meer betalen voor iets dat je niet nodig hebt!
Het is als: Je wil een spin in je huis vermoorden omdat je bang bent voor spinnen, en een atoombom koopt...
(terwijl een 400000x goedkopere granaat ook prima werkt)

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 25-04-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:35:
[...]

Het maakt niet uit, of je nou 300 of 50 FPS hebt, je ziet het verschil toch niet :)
Het is als: Je wil een spin in je huis vermoorden omdat je bang bent voor spinnen, en een atoombom koopt...
Twas nieuw en impulsief en ik moest het hebben :D en ja, twas in gedachte van de BD te kopen als die uitkomen

Edit: niet slim mka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:35:
[...]

(terwijl een 400000x goedkopere granaat ook prima werkt)
haha, leuke vergelijking.. Ik ga even jouw pc bekijken die je voor mij gemaakt heeft. Eens even alle plussen (en wellicht ook minnen) naast elkaar zetten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

yzx schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:36:
[...]

Twas nieuw en impulsief en ik moest het hebben :D en ja, twas in gedachte van de BD te kopen als die uitkomen

Edit: niet slim mka
mka? :)
(je bedoelt: Stef602 met zn vertex3 terwijl hij met een crucial real c300 64gb (50%) ook goed overweg kan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:38:
[...]

mka? :)
(je bedoelt: Stef602 met zn vertex3 terwijl hij met een crucial real c300 64gb (50%) ook goed overweg kan)?
bedoelde mja

en ik krijg nog 5 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

yzx schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:40:
[...]

bedoelde mja

en ik krijg nog 5 euro
Is het al dinsdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

18 minuten en 1 uur dan wel }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:37:
[...]

haha, leuke vergelijking.. Ik ga even jouw pc bekijken die je voor mij gemaakt heeft. Eens even alle plussen (en wellicht ook minnen) naast elkaar zetten.. :)
Met die atoombom weet je wel zeker dat alle spinnen en overige dieren in het huis dood zijn. Tevens met een beetje mazzel leven de spinnen bij de buren ook dan niet meer. Wat zullen ze je dan toch dankbaar zijn.. _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:43:
[...]

Met die atoombom weet je wel zeker dat alle spinnen en overige dieren in het huis dood zijn. Tevens met een beetje mazzel leven de spinnen bij de buren ook dan niet meer. Wat zullen ze je dan toch dankbaar zijn.. _/-\o_ :*)
Ik weet die bom dan wel op een paar landen te gooien ipv spinnen

On topic! Heb je al minpunten gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:44:
[...]

Ik weet die bom dan wel op een paar landen te gooien ipv spinnen

On topic! Heb je al minpunten gevonden?
Ik citeer even een stukje waar de intel met de des betreffende AMD vergeleken wordt.

AMD prima product, maar er zit een maar aan en die luid alsvolgt.

Ik ben zelf pc bouwer en heb met beiden merken te maken. Intel is een perfect product gewoon omdat de CPU's die ze maken beter bestand zijn tegen pieken. Hiermee bedoel ik stel je doet wat verkeerd met inbouwen van je CPU, net even een te hoge voltage. Dan zal bij Intel de pc uitvallen en weer opnieuw opstarten en in de cylcus blijven hangen, tot je het probleem hebt hersteld. Of hij start gewoon niet ,eer op om schade te voorkomen.

Gebeurd dit echter met een AMD, dan is er voor 90% tot 95% kans dat je de CPU bij de doorvoor bestemde depots kan inleveren. (het vuilnisvat)
AMD staat niet zo heel sterk in zijn schoenen wat aangaande piekstroom of hogere voltage over de CPU. Als hij dan ook over zijn nek gaat dan gaat hij goed en is het einde oefening.

In Intel zit een soort failsafe die gelijk als hij merkt dat de voltage te hoog staat de socket afsluit van elke stroom toevoer zodat de CPU beschermd blijft. En dat vindt ik persoonlijk een mooi gegeven van Intel. Om hun product wat toch een relatief hoge prijs heeft, dusdanig te beschermen van verder schade.

Overigens neemt het niet weg dat AMD slecht zou zijn, ik installeer beiden CPU's om allerlei gebied. Het zij servers of werkstations.

Maar ik denk dat dit toch een overweging waard zou kunnen zijn in je belsuit.

Overigens lijk ik zelf wel een "intel" fan. Komt misschien ook omdat ik nu een AMD heb in mijn laptop en helemaal niet echt lekker werkt. (namelijk altijd heet. Ik heb liever dat een ander object heet is, dan weet jij genoeg;):P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Ik meet met een digitale thermometer 96°C graden de lucht die uit mijn laptop komt, er zit een AMD in, de laptop draait al 4 jaar.
Echte intel fan boy daaro :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is echt geschreven door een fanboy zonder ook maar enige verstand van zaken. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, volgens mij heb ik door mijn uitspraken het hele forum op het dak.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:47:
[...]

Ik citeer even een stukje waar de intel met de des betreffende AMD vergeleken wordt.

[je mooie verhaaltje :)...]

Overigens lijk ik zelf wel een "intel" fan. Komt misschien ook omdat ik nu een AMD heb in mijn laptop en helemaal niet echt lekker werkt. (namelijk altijd heet. Ik heb liever dat een ander object heet is, dan weet jij genoeg;):P)
Je moet wel een echte mongool zijn als je niet het hoekje van je CPU bij het hoekje van je socket kan krijgen... (je laat hem toch assembleren door een bedrijf?)
1) je hebt een goede voeding, dus die kan je CPU niet slopen
2) je laat hem bij een bedrijf assembleren dus als ze iets slopen hun schuld
3) Te veel stroom over je CPU of het nou AMD of Intel is, maakt niet uit. het is allebei slecht.

Ik snap dat je een Intel fanboy bent, maar alleen heb je er niet zo veel aan. Mensen verzinnen veel dingen om hun mening te verdedigen. Ik zeg: neem amd, omdat je die ini mini minder prestaties i.v.m. die intel NIET gaat merken. Overigens is AMD ook gewoon een goed merk.

AFMAKEN DIE FANBOYS :Y) :Y) :Y) }) }) }) })

[ Voor 37% gewijzigd door Frozen op 25-04-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik weet het.. :P Ik ga nog even denken:P Wel grappig om te zien dat heel mijn bedacht systeem volledig omgegooid wordt.. XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:51:
Oeps, volgens mij heb ik door mijn uitspraken het hele forum op het dak.. :$
Ik snap niet hoe dat kan. ''Een cpu verkeerd inbouwen waardoor de voltage dan te hoog zou zijn.''
Als dat jou lukt, is dat erg pro.
Kan je dat ook aan een noob zoals mij uitleggen hoe je dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

bladerash schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:54:
[...]

Ik snap niet hoe dat kan. ''Een cpu verkeerd inbouwen waardoor de voltage dan te hoog zou zijn.''
Alles kan met een hamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

[...]

je steekt perongeluk een draadje van je 230v lichtnet tegen je proc aan :)
---------
Overigens, kan jij een hamer verlieft op mij laten zijn? (het liefst wel een vrouwelijke)
dan krijg je van mij 5 euro ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 25-04-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:55:

je steekt perongeluk een draadje van je 230v lichtnet tegen je proc aan :)
OMG Prozors :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik wil even benadrukken dat ik niet of nauwelijks verstand van pc's heb.. :P Ik struin heel het internet af en kwam dit tegen.. Dus dan neem je dat maar aan. Ik zit niet voor niets ook op deze site om het aan de deskundigen te vragen.

Ik geef toe; dat intel fan sloeg nergens op.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:56:
[...]

Ik wil even benadrukken dat ik niet of nauwelijks verstand van pc's heb.. :P Ik struin heel het internet af en kwam dit tegen.. Dus dan neem je dat maar aan. Ik zit niet voor niets ook op deze site om het aan de deskundigen te vragen.

Ik geef toe; dat intel fan sloeg nergens op.. :X
[ik zeg niets...; wat is het erg om jezelf van 9 maanden geleden mee te maken]
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:58:
[...]

[ik zeg niets...; wat is het erg om jezelf van 9 maanden geleden mee te maken]
:F
Haha, dus jij bent ook zo begonnen? Met andere woorden; er is nog hoop voor mij? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:59:
[...]

Haha, dus jij bent ook zo begonnen? Met andere woorden; er is nog hoop voor mij? O-)
M'n vader zit in de ICT, en dan hadden we een nieuwe pc nodig, zei hij van: jaa dit is een goede pc (terwijl hij er eigenlijk niets van wist... ik dacht juist dat hij er heel veel van snapte, totdat ik aan kwam met mn socket verhalen).

Dus ja... er is nog een beetje hoop, maar als je het niet zeker weet. Post over 3 daagjes weer je systeem op dit forum, dan zijn er wss nog wat andere mensen (en ik) online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

met een beetje logisch nadenken en de gebruiksaanwijzingen lezen is het tegenwoordig niet zo heel moeilijk meer om een pc te bouwen en dan hebben we nog de vriend die google heet :)

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

IlIlIlIlIl schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:01:
met een beetje logisch nadenken en de gebruiksaanwijzingen lezen is het tegenwoordig niet zo heel moeilijk meer om een pc te bouwen en dan hebben we nog de vriend die google heet :)
Dit

* yzx gaat slapen, morgen school, en begint met chemie labo, dat gaat mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:01:
[...]

M'n vader zit in de ICT, en dan hadden we een nieuwe pc nodig, zei hij van: jaa dit is een goede pc (terwijl hij er eigenlijk niets van wist... ik dacht juist dat hij er heel veel van snapte, totdat ik aan kwam met mn socket verhalen).

Dus ja... er is nog een beetje hoop, maar als je het niet zeker weet. Post over 3 daagjes weer je systeem op dit forum, dan zijn er wss nog wat andere mensen (en ik) online.
Ja, precies. Ga ik ook zeker doen. Ik ga namelijk met een vriend een pc bouwen. Twee namelijk één voor hem en één voor mij. Wij houden van uitdagingen.. 8)7 Ik denk opzich (als we de juiste onderdelen hebben) het allemaal goed moet komen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

En dan hebben we nog een vriend die zenuwen en niet klooien met 800 euro heet :).

als je het graag zelf wil leren:
1) koop een pc voor 10 euro van marktplaats ofzo, ga daar mee kloten
2) laat je systeem assembleren bij je thuis door een mannetje van azerty (kost 15 euro meer dan daar assembleren)
3) laat het een ervaren vriend voor je doen
4) doe het zelf met een groter ''ik ga het slopen'' risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, precies. Gelukkig ben ik wel goed in logisch nadenken......... Heb ik toch nog iets mee, haha..:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:04:
[...]

Ja, precies. Gelukkig ben ik wel goed in logisch nadenken......... Heb ik toch nog iets mee, haha..:P
ik hou ook van uitdagingen, maar waarom zou ik het risico lopen als ik hem voor 45 euro in elkaar kan laten zetten. Zij lossen je problemen op (als er iets fout gaat) etc. etc. Naar mijn mening is het iets te veel geld om mee te klooien, maar als een vriend je helpt, heb ik dus niets gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:03:
[...]

En dan hebben we nog een vriend die zenuwen en niet klooien met 800 euro heet :).

als je het graag zelf wil leren:
1) koop een pc voor 10 euro van marktplaats ofzo, ga daar mee kloten
2) laat je systeem assembleren bij je thuis door een mannetje van azerty (kost 15 euro meer dan daar assembleren)
3) laat het een ervaren vriend voor je doen
4) doe het zelf met een groter ''ik ga het slopen'' risico :)
Haha lol, ik moet je eerlijk bekennen dat op dit moment MP aanstaat op de pc's rubriek. (echt toeval!) Want wat jij nu zegt, ben ik al een tijdje van plan. Puur om te leren gewoon! Maar dat ik een nieuw systeem ga bouwen, die helemaal up to date is staat buiten kijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:05:
[...]

ik hou ook van uitdagingen, maar waarom zou ik het risico lopen als ik hem voor 45 euro in elkaar kan laten zetten. Zij lossen je problemen op (als er iets fout gaat) etc. etc. Naar mijn mening is het iets te veel geld om mee te klooien, maar als een vriend je helpt, heb ik dus niets gezegd :)
Ja hij helpt me, we doen het meer samen gewoon. Want we gaan dus twee vrijwel identieke pc's bouwen.. :D Wel erg leuk natuurlijk..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

of vraag een mede tweaker, kennis met verstand van zaken en ga er eens bij zitten om te kijken/vragen wat die persoon allemaal doet. Wil je dit niet kun je uiteraard gewoon laten assembleren door het bedrijf waar je besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:06:
[...]

Ja hij helpt me, we doen het meer samen gewoon. Want we gaan dus twee vrijwel identieke pc's bouwen.. :D Wel erg leuk natuurlijk..:)
moge god (of The Mask) ervoor zorgen dat hij geen 960 in zn pc stopt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IlIlIlIlIl schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:07:
of vraag een mede tweaker, kennis met verstand van zaken en ga er eens bij zitten om te kijken/vragen wat die persoon allemaal doet. Wil je dit niet kun je uiteraard gewoon laten assembleren door het bedrijf waar je besteld
kan natuurlijk ook. Omgeving Schagen 0224... lol:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:07:
[...]

960 watt bedoel je ofzo?:P

Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:09:
[...]

960 watt bedoel je ofzo?:P

Haha
Als intel fanboy zou je moeten weten dat ik een Intel i7 960 bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:10:
[...]

Als intel fanboy zou je moeten weten dat ik een Intel i7 960 bedoelde :)
Ohwja, dom, het staat zelfs hier door mij op een blaadje geschreven.. -.-" Triest.. Het is laat zullen we maar zeggen..... :? Die zouden we er eerst namelijk wel in doen.. haha:p

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:11:
[...]

Ohwja, dom, het staat zelfs hier door mij op een blaadje geschreven.. -.-" Triest.. Het is laat zullen we maar zeggen..... :? Die zouden we er eerst namelijk wel in doen.. haha:p
(check je tweakers mail ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlenSpey
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:02
Ik heb een goed alternatief nodig voor dat Biostar moederbord (want niet te koop bij azerty), want ik kom er dus niet uit. Ik weet niet waar ik op moet letten ;) er zijn erg veel moederborden en ze lijken allemaal vrijwel hetzelfde te bieden, graag voor een niet al te dure prijs :)

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS50 Zwart€ 17,05€ 17,05
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 82,90€ 82,90
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 164,90€ 164,90
1XFX PRO650W€ 68,02€ 68,02
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 35,50€ 35,50
2Sapphire HD5850 Xtreme€ 109,30€ 218,60
1Biostar TP67XE€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 785,47

[ Voor 84% gewijzigd door GlenSpey op 25-04-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

GlenSpey schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:22:
Ik heb een goed alternatief nodig voor dat Biostar moederbord (want niet te koop bij azerty), want ik kom er dus niet uit. Ik weet niet waar ik op moet letten ;) er zijn erg veel moederborden en ze lijken allemaal vrijwel hetzelfde te bieden, graag voor een niet al te dure prijs :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Biostar TP67XE€ 120,50€ 120,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 785,47
een asrock p67 extreme4 (b3)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Asrock schijnt tegenwoordig erg goede moederborden te maken dus dat is ook nog een optie natuurlijk en deze Asrock is gewoon te koop bij Azerty

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock P67 Pro3 (B3)€ 99,96€ 99,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 764,93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlenSpey
Die pro3 heeft maar 1 keer een PCI-e 16 slotter aldus azerty, en voor crossfire heb ik er 2 nodig (toch?) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Stef602 schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:07:

Je obsessie met TheMask begint enge vormen aan te nemen. Gezien je sig, trouw je dus met hem zodra hij zich ombouwt tot vrouw? Ik weet niet wat die kerel er zelf van vindt, maar dit is ronduit vies.

Overigens is er zoveel filmpjes op youtube over hoe je een pc bouwt dat het eigenlijk niet fout meer mag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil iedereen even tot nu toe bedanken voor alle hulp! Thanx en slaap lekker alvast..:) Jullie zijn nog niet van me af..:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

GlenSpey schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:30:
Die pro3 heeft maar 1 keer een PCI-e 16 slotter aldus azerty, en voor crossfire heb ik er 2 nodig (toch?) :P
Sorry mijn fout had ik zo gauw niet gezien
http://tweakers.net/price...ro-%2830%29.html#tab:info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:30:
[...]

Je obsessie met TheMask begint enge vormen aan te nemen. [...]
eens... beetje obsessief lijkt het wel... ik snap je waardering richting hem, gezien hij kennis van zaken heeft en behulpzaam is. Maar hij is niet de enige samen met Ed_L, en een dergelijke vergelijking is gewoon eng :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:39:
[...]

eens... beetje obsessief lijkt het wel... ik snap je waardering richting hem, gezien hij kennis van zaken heeft en behulpzaam is. Maar hij is niet de enige samen met Ed_L, en een dergelijke vergelijking is gewoon eng :)
Weet ik, je hebt bijv reinman, en Dwerg en nog veeeeeeeel meer mensen :). Maar ja... liefde maakt blind he, zeggen we maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlenSpey
Ach, zo leer ik steeds een beetje bij. Ik denk dat mijn systeem nu in ieder geval compleet is :)
Zoals die nu bij azerty op de bestellijst staat:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 16,88€ 16,88
1Asrock P67 Extreme4 (B3)€ 130,52€ 130,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 795,32

+ Assemblage kosten van 45 euro.
Toch geen slecht gamesysteem dacht ik zo, voor die prijs :D
Overigens wacht ik nog even met daadwerkelijk de bestelling plaatsen, want er is een kleine kans dat mijn huidige systeem nog gerepareerd kan worden. Toch vriendenlijk bedankt voor de hulp @ iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha dikke discussies hier!:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:05
- 1100 euro
- alle randapparatuur heb ik nog, + een 250GB schijf
- Gewoon een volle kast, geen SSD's, die vind ik niet nodig.
- Kast met window, goede overlockbaarheid
- Gamer die alles altijd op de hoogste kwaliteit wil spelen. Veeleisend mannetje dus.

Ik wilde eerst mijn oude systeem upgraden maar ik kan er kennelijk genoeg voor krijgen om een nieuwe PC rendabel te laten zijn. Ik zat aan het volgende te denken, met een budget van ongeveer 1100 euro:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 45,-€ 45,-
1Cooler Master HAF 922€ 106,-€ 106,-
1Cooler Master Megaflow Red, 200mm€ 12,10€ 12,10
1Revoltec LED-Fan (120mm, 3/4p, Rood)€ 5,69€ 5,69
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 246,-€ 246,-
1Corsair TX950W€ 117,29€ 117,29
2Corsair Vengeance CMZ4GX3M1A1600C9B€ 39,39€ 78,78
1Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E€ 184,65€ 184,65
1Asus P8P67 EVO€ 160,40€ 160,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.006,79

Ik zal een paar keuzes toelichten:

- 950W voeding omdat er in de nabije toekomst nog een 6950 bijkomt
- Een 6950 en niet een 6970 omdat de 6950 te unlocken is naar een 6970...
- Rode led fans omdat de standaard HAF fans ook rode leds hebben.
- 2600K + Mugen2 omdat ik een overclocker ben

Dit systeem heb ik bij 4 shops samengesteld (waar mogelijk directe link winkelmandje):
Azerty - 1085,11
Salland - 1070,40
4launch - 1063,30
afuture - 1074,60

Keuze snel gemaakt zou je zeggen. Niet dus. Afuture heeft alles goedkoper behalve de voeding. Die bestel ik dus denk ik van 4launch, en de rest bij Afuture. Daar betaal ik ook geen verzendkosten want ik woon er erg dicht in de buurt dus kan het zo ophalen.
Dan wordt het 918,40 bij afuture + 134,50 (voeding + verzending) = 1052,90

- Weet iemand goedkopere oplossingen dan mijn voorgestelde?
- Kan er nog iets beter aan het systeem?
- Wordt een blauw moederbord/geheugen niet lelijk met rode leds? :p

Alvast bedankt.

[ Voor 52% gewijzigd door SytseHartvelt op 26-04-2011 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik ben bezig geweest met het samenstellen van een game pc.
ik wil met dit systeem graag zware games in hoge resolutie kunnen spelen.
dit systeem kost in totaal met windows 7 1200 euro.
ik wil eigenlijk maar 1000 euro uitgeven.
wat kan er verandert worden of zelf verbeterd kan iemand mij daarmee helpen

met vriendelijke groet michael

Wenslijst

michaelhtc heeft 8 wenslijsten met in totaal 8 producten.

GeIL IDIFX6 1 product, € 103,31

Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB 1 product, € 84,72

Gigabyte GA-890FXA-UD5 1 product, € 153,-

Lite-On IHOS104-32 1 product, € 51,02

Aerocool Xpredator Black Edition 1 product, € 102,25

Aerocool V12XT-700 1 product, € 82,98

AMD Phenom II X6 1100T Black Edition 1 product, € 189,21

MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC 1 product, € 244,03

totaal 1200 met windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Beste heren,

Als jullie zo vriendelijk zouden zijn dit in een wenslijstje te plaatsen en dit dan hier te posten, zou echt ideaal zijn voor ons.
Ook verzoek ik jullie om de vragen, in de eerste post van dit draadje te beantwoorden.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Stef602 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:48:
Beste heren,

Als jullie zo vriendelijk zouden zijn dit in een wenslijstje te plaatsen en dit dan hier te posten, zou echt ideaal zijn voor ons.
Ook verzoek ik jullie om de vragen, in de eerste post van dit draadje te beantwoorden.

Bedankt!
Post edited :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
SytseHartvelt schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:39:
Ik wilde eerst mijn oude systeem upgraden maar ik kan er kennelijk genoeg voor krijgen om een nieuwe PC rendabel te laten zijn. Ik zat aan het volgende te denken, met een budget van ongeveer 1100 euro:
KNIP

Ik vind het nogal fors, maar dat kan aan mij liggen, misschien navragen in het BBG aanschaf Voedingen - Deel 26
Tegenwoordige HD6950 zijn niet meer met zekerheid te flashen, mits je ontzettend gelukt hebt en een onderste kaart van de stapel hebt. Geen garantie dus dat het lukt.
De Mugen2 is helemaal niet de beste koeler er zijn nog vele andere alternatieven. Daarnaast gaat de Mugen2 samen met het Vengeance zeker weten niet passen! Dus andere koeler en/of ander RAM kiezen. Zie ook dit topic dat daarover liep: ScytheMugen 2 vs heatspreaders

Edit: Waarom de keuze voor blauw ram, als je bang bent dat het blauwe mobo al lelijk is i.c.m. rode leds? Daarnaast zie ik dat je 8GB RAM wil, dat is prima, maar waarom niet gewoon een kit van 2x4GB RAM waarbij je tenminste een matched pair RAM hebt. Btw, het zwarte RAM is denk ik ook wat goedkoper naar verhouding.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:40:
michaelhtc heeft 8 wenslijsten met in totaal 8 producten.

[opsomming]
Ik zie dat je blijkbaar een copy paste hebt proberen te doen van je Tweakers.net wenslijst. Je kan gewoon op "Genereer RML" drukken onder je wenslijst en al die gegevens copy-pasten in je post. Dan krijg je die tabel te zien als in je eigen wenslijst. Succes!

[ Voor 30% gewijzigd door Aardwolf op 26-04-2011 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
950W was ervan uitgaande dat ze wel te flashen waren, dan zouden ze 275W per stuk gaan trekken als je de andere clocks op HD6970-niveau zet. Maar als ze niet te flashen zijn.. Hoe zou het videokaartprobleem dan op te lossen zijn?

Mugen-2 is inderdaad vrij fors, welke koeler zou je anders aanraden?

Een matched pair is misschien inderdaad wel een beter idee. Blauw omdat het perfect samengaat met het blauwe moederbord, is exact dezelfde kleur. Maar anders zorg ik voor gewoon kleurloze fans in de kast, dan is dat probleem met blauw/rood er ook niet. De standaard HAF fans zitten namelijk volgens mij alleen aan de voor en bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

SytseHartvelt schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:39:
- 1100 euro
- alle randapparatuur heb ik nog, + een 250GB schijf
- Gewoon een volle kast, geen SSD's, die vind ik niet nodig.
- Kast met window, goede overlockbaarheid
- Gamer die alles altijd op de hoogste kwaliteit wil spelen. Veeleisend mannetje dus.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 45,-€ 45,-
1Cooler Master HAF 922€ 106,-€ 106,-
1Cooler Master Megaflow Red, 200mm€ 12,10€ 12,10
1Revoltec LED-Fan (120mm, 3/4p, Rood)€ 5,69€ 5,69
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 246,-€ 246,-
1Corsair TX950W€ 117,29€ 117,29
2Corsair Vengeance CMZ4GX3M1A1600C9B€ 39,39€ 78,78
1Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E€ 184,65€ 184,65
1Asus P8P67 EVO€ 160,40€ 160,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.006,79

Dit systeem heb ik bij 4 shops samengesteld (waar mogelijk directe link winkelmandje):
Azerty - 1085,11
Salland - 1070,40
4launch - 1063,30
afuture - 1074,60

Keuze snel gemaakt zou je zeggen. Niet dus. Afuture heeft alles goedkoper behalve de voeding. Die bestel ik dus denk ik van 4launch, en de rest bij Afuture. Daar betaal ik ook geen verzendkosten want ik woon er erg dicht in de buurt dus kan het zo ophalen.
Dan wordt het 918,40 bij afuture + 134,50 (voeding + verzending) = 1052,90

- Weet iemand goedkopere oplossingen dan mijn voorgestelde?
- Kan er nog iets beter aan het systeem?
- Wordt een blauw moederbord/geheugen niet lelijk met rode leds? :p

Alvast bedankt.
Bedankt, dit leest 20x makkelijker, waarom neem je geen Gskill ripjaws?
wat wil je met je pc gaan doen? hardcore gamen, photoshoppen, etc. etc.?
wat :P?
want je kan natuurlijk wel een SUPER systeem kopen, maar als je 1x per dag een mailtje naar je zuster in twente schrijft, kan er natuurlijk heel wat geld vanaf :).
Als je alleen games gaat spelen kan je die 2600k gelijk vervangen voor een 2500k :)
ze verschillen zo weinig van elkaar (alleen kijkend naar) games, dat je kan zeggen dat ze gelijk zijn.

Pagina: 1 ... 93 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!