[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.552 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:05
als je pc 24/7 draait verdien je die 15 euro wel terug :P
persoonlijk zou ik me er niet druk om maken en voor de goedkoopste gaan die alle features heeft die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:38:
Dat kan ik niet voor jouw bepalen. Daarvoor zijn de verschillen klein. Kan je die 15 euro missen, vind je een mooie bios en een lager idle verbruik en marginaal meer prestaties die je er voor terug krijgt genoeg, dan doen. Tenzij hij nu al heel ver bestelt is, dan zou ik het gewoon zo laten.
nee ik moet toch pas wachten op de vertex 3 binnenkomst bij azerty op vrijdag. Dus... ik kan er nog genoeg aan klooien zeg maar (A). Maarja weetje ik laat hem wel zo :) iig bedankt

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 19:09
@hierboven leuk, onze race kan gaan starten. Al mijn restonderdelen komen vrijdag binnen bij Salland. Alleen mn case, wil Corsair niet duidelijk over zijn.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide hebben geen bios meer maar EFI.
en een lager idle verbruik en marginaal meer prestaties
Dat is waarschijnlijk ook afhankelijk van de firmware versie, dus kan nu wel anders zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:13
Ah, de befaaamde HWI test :)

Ik heb daar nog een vraag over. Daar werd ook het geluid getest en daar kwam de Asrock Extreme 4 als slechtste naar voren (meerdere moederborden hebben deze zelfde geluidschip, de Realtek ALC892).

Slaat die test ergens op? (en zo ja, is het significant cq hoorbaar?)

[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 21-04-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
-The_Mask- schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:39:
[...]
[...]
Dat is waarschijnlijk ook afhankelijk van de firmware versie, dus kan nu wel anders zijn.
Hoewel MSI natuurlijk wel bekend staat om zijn zuinige bordjes en ASRock niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- J.W. - schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:43:

Slaat die test ergens op? (en zo ja, is het significant cq hoorbaar?)
Het is HWI dus de kans is vrij groot dat het nergens op slaat. ;)
PatrickH89 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:44:

Hoewel MSI natuurlijk wel bekend staat om zijn zuinige bordjes en ASRock niet echt.
Gemiddelde zegt eigenlijk niks over een enkele, maar dan nog volgens mij heb je niet een gemiddelde van honderden mobo's genomen dus je gemiddelde zal ook wel een gok zijn. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 19-09 16:21
De vraag is wat wil je met je systeen doen en wat verwacht je ervan. Het grote nadeel van de asrock Extreme 4 vind ik het Power design van 8 x 2 en de sata3 marvell controllers. Muziek codec is ook ruk, maar als je een externe geluidskaart neemt maakt dat dus niets uit.

Kortom ga je niet extreem overclecken voor 24x7 en is geluid niet heel belangrijk of heb je een externe geluidskaart, dan is dit een prima mobo ook voor CFX of SLI gezien de plaatsing van de kaarten.

De mobo test van HWI slaat echt helemaal nergens op. Ze halen een plank uit de verpakking zonder hem te testen en gaan gewoon theoretisch analyseren. Heel subjectief allemaal.

[ Voor 15% gewijzigd door rows op 20-04-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:39:
[...]
No shit sherlock.
Zuinigheid komt door de DrMOS, driver mosfets. Prestatie verschil is nihil.

Zou je op willen houden met je passief agressieve manier van praten tegen mij, danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij zei iets anders. ;)
Zuinigheid komt door de DrMOS, driver mosfets.
Een marketingsnaampje zal het volgens mij niks zuiniger maken. :p
Zou je op willen houden met je passief agressieve manier van praten tegen mij, danku.
:? Zie je spoken of zo. :/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit systeem besteld. Hopelijk is de levering snel.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 32,98€ 32,98
1Samsung SH-D163C Zwart€ 14,37€ 14,37
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 78,60€ 78,60
1Cooler Master CM 690 II€ 64,90€ 64,90
1Intel Core i5 2400€ 150,70€ 150,70
1XFX Pro 450W€ 42,17€ 42,17
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,-€ 36,-
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 157,94€ 157,94
1Asus P8H61-M LE (B3)€ 58,75€ 58,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 636,41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en direct belerend moeten klinken, terwijl het doel het zelfde is en het anders verwarring veroorzaakt. (Als ik bios zeg is er nog een kans dat het begrepen word).
Een marketingsnaampje zal het volgens mij niks zuiniger maken. :p
Lol, als je niet weet wat integrated driver mosfets zijn, kan ik er ook niets aan doen.
http://www.tweaktown.com/..._des_advanced/index9.html
:? Zie je spoken of zo. :/
Nee, het is altijd zo met jouw. Je ziet je eigen passief agressieve manier van posten niet eens. Waarom denk je dat ik zo op mijn tentjes getrapt reageer op jouw. Of was je dat nog nooit opgevallen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen de monitor nog, budget 100 euro, welke zou ik nemen. Beiden 720P 19 inch. IS AOC trouwens een b-merk? pricewatch: AOC E2043FS. Het wordt namelijk met een 8.8 gemiddeld beoordeeld. http://www.testfreaks.nl/lcd-monitoren/aoc-e2043fs/
Ik twijfel tussen:
Afbeeldingslocatie: https://www.afuture.nl/img/high/4052599-9787.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.digitique.nl/vergroting.php?image=/images/artikelen/4145334-684.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:29:
[...]

Ja en direct belerend moeten klinken, terwijl het doel het zelfde is en het anders verwarring veroorzaakt.
Dit volg ik niet, zei toch gewoon dat beide mobo's EFI hebben.
Lol, als je niet weet wat integrated driver mosfets zijn, kan ik er ook niets aan doen.
Elke fabrikant heeft wel energie besparende functies, Asus bijvoorbeeld EPU, maar als je het geen naam geeft wil het niet zeggen dat het niet bestaat. Daarom een naampje zegt niks.
Waarom denk je dat ik zo op mijn tentjes getrapt reageer op jouw. Of was je dat nog nooit opgevallen.
Eerlijk gezegd niet nee, volgens mij doe je het namelijk niet alleen bij mij.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:39:
[...]
Dit volg ik niet, zei toch gewoon dat beide mobo's EFI hebben.
Functie EFI == Bios.
Elke fabrikant heeft wel energie besparende functies, Asus bijvoorbeeld EPU, maar als je het geen naam geeft wil het niet zeggen dat het niet bestaat. Daarom een naampje zegt niks.
Again, als jij niet weet wat integrated driver mosfets zijn, kan ik er niets aan doen. Ga je anders eens inlezen wat het inhoud.
Eerlijk gezegd niet nee, volgens mij doe je het namelijk niet alleen bij mij.
Nee, dat had ik ook niet verwacht van je. Ik negeer je verder weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja EFI is de vervanger van het bios, dat weet ik wel maar ik volg je niet.
Again, als jij niet weet wat integrated driver mosfets zijn, kan ik er niets aan doen. Ga je anders eens inlezen wat het inhoud.
Het is een hoog rendement synchrone buck power module bestaande uit twee asymmetrische MOSFET's en een geïntegreerde driver.

Maar dat wil niet zeggen dat het perse zuiniger is of de enige zuinige manier van implementatie kan zijn, dus zoals ik al zei een naam zegt zo weinig over de praktijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jongens jongens jongens, ik snap the mask wel, rein af en toe lijkt het alsof je zo reageert, maar verder ben je een aardige gozer :) overigens dat mosfet gebeuren interesseert mij geen bal :) dan plas ik wel een keer onder de douchh als ik per se goed voor het milieu moet zijn :) maar de geluidskaart :o is die echt zo slecht? Wnt dan ga ik over op de msi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 19-09 16:21
Slecht hangt ook af, met welke weergever (kwaliteit) je het gaat beluisteren. Maar een goede codec is het niet echt. Hangt ook af hoe je zo'n codec implementeerd, want tussen dezelfde codecs kan ook verschil in kwaliteit zitten tussen de onderlinge mobo fabrikanten.

[ Voor 39% gewijzigd door rows op 21-04-2011 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:56:
[...]
Ja EFI is de vervanger van het bios, dat weet ik wel maar ik volg je niet.
Dat is het hele probleem, je volgt het niet.
Het is een hoog rendement synchrone buck power module bestaande uit twee asymmetrische MOSFET's en een geïntegreerde driver.

Maar dat wil niet zeggen dat het perse zuiniger is of de enige zuinige manier van implementatie kan zijn, dus zoals ik al zei een naam zegt zo weinig over de praktijk.
Als je het nog steeds niet snapt dat minder chipjes zuiniger zijn dan meer chipjes, dan geef ik het echt op. Daarbij is EPU wat anders dan DrMOS. MSI heeft APS, wat vergelijkbaar is met EPU.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09-2020
Alternate is best kut qua assemblage en klantencontact...

Weet nou nog steeds niet of ze de videokaart gaan vervangen of dat ze me laten wachten totdat de kaart geleverd gaat worden, aangezien ik het niet eens ben met de alternatieve kaart die zij me hebben aangeboden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan mail je ze en zeg je, ik wil deze? :) Hell, anders bel je ze.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:38:
Dan mail je ze en zeg je, ik wil deze? :) Hell, anders bel je ze.
Ik heb gebeld en gemaild.

Heeft er iemand ervaring met Alternate, dat ze nadat je de offerte ondertekend hebt, zij het systeem in elkaar zetten, maar er dan een week later ineens achter komen dat ze problemen hebben met de leveranciers van bepaalde producten ( in dit geval de vid kaart) en dat Alternate dan zelf met een alternatief komen? Ik vind dat ze dan de alternatieve kaart die zij ineens na een week aanbieden voor dezelfde prijs verkocht moet worden als de kaart die jij zelf in eerste instantie gekozen hebt en voor getekend hebt. :P

Beetje raar dat ze 12 dagen na de offerte ineens zeggen dat de kaart niet meer leverbaar is/ze problemen hebben met de leverancier van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:13
Er gaat wel es wat mis in de echte wereld... :)

Wijs gewoon een andere 6950 aan en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:56
broess schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:41:
[...]

Beetje raar dat ze 12 dagen na de offerte ineens zeggen dat de kaart niet meer leverbaar is/ze problemen hebben met de leverancier van de kaart.
Kan toch dat ie opeens op is?

Maar kan je zelf geen PC bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
chim0 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:51:
[...]

Kan toch dat ie opeens op is?

Maar kan je zelf geen PC bouwen?
Lijkt me dat je dat toch zelf een beetje 'goed' bijhoud?
En het is al helemaal raar om te zeggen dat de ASUS 6950 er niet is, dus raden we je een 6970 aan (die 100/150E) duurder is. ipv een 6950 van een ander merk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
broess schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:53:
[...]

Lijkt me dat je dat toch zelf een beetje 'goed' bijhoud?
Ook als er nog 1 kaart is, zijn de blokjes nog steeds groen dus dat zegt niks over de hoeveelheid voorraad.
En het is al helemaal raar om te zeggen dat de ASUS 6950 er niet is, dus raden we je een 6970 aan (die 100/150E) duurder is. ipv een 6950 van een ander merk....
Dat heet upselling. :P

Maar bel ze gewoon op en zeg welke je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
chim0 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:57:
[...]

Als er nog 1 kaart is, zijn de blokjes nog steeds groen dus zegt niks over de hoeveelheid voorraad.

[...]

Dat heet upselling. :P

Maar bel ze gewoon op en zeg welke je wilt.
Deed ik al.

Heb ze gister gebeld en gemaild.
Ik had ze eerst gebeld om te vragen waarom het zo lang duurde voordat ik uberhaupt iets van ze hoorde, maar dat kwam dus door de vid kaart. Het zou een paar dagen extra duren voordat de kaart geleverd zou worden. Ik vond het niet zo erg, aangezien ik al 12 dagen aan het wachten was.

Een paar uur later mailde iemand anders me dus met het voorstel om een andere (maar wel dezelfde specs, volgens hem en duurder) kaart te nemen...

Had toen teruggestuurd dat ik iemand had gesproken en het niet erg vond om nog een paar dagen extra te wachten, dus denk dat ik nu gewoon weer een week (of langer?) kan wachten totdat ze de kaart weer hebben. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Geen idee, ik haal er altijd af omdat het hier bij bij mij op de hoek zit maar ik maak eerst altijd een boodschappenlijstje met de artikelnummers en ga direct naar de balie toe. Maar goed, ik weet dan ook altijd wat ik wil.

Maar begrijp ik het goed dat ze niet akkoord gaan met een zelfde type kaart van een ander merk? Kan me niet voorstellen dat ze niet één HD6950 op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
chim0 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:06:
Geen idee, ik haal er altijd af omdat het hier bij bij mij op de hoek zit maar ik maak eerst altijd een boodschappenlijstje met de artikelnummers en ga direct naar de balie toe. Maar goed, ik weet dan ook altijd wat ik wil.

Maar begrijp ik het goed dat ze niet akkoord gaan met een zelfde type kaart van een ander merk? Kan me niet voorstellen dat ze niet één HD6950 op voorraad hebben.
Ik weet het niet. Toen ik in de mail terugstuurde dat ik die kaart niet wilde en dat ik iemand had gesproken die mij vertelde dat het iets langer zou duren heb ik niets meer gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een keer mailen/bellen. Mijn ervaring (Niet met alternate, daar kom ik nooit) is dat je met bellen het snelste een over een komst bereikt. Tip: Ondanks dat het vervelend is, niet boos worden, word je alleen maar langzamer geholpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:10:
Nog een keer mailen/bellen. Mijn ervaring (Niet met alternate, daar kom ik nooit) is dat je met bellen het snelste een over een komst bereikt. Tip: Ondanks dat het vervelend is, niet boos worden, word je alleen maar langzamer geholpen! :)
ben niet boos hoor, vind het alleen een beetje vreemd hoe er door hun gehandeld wordt. :)

Ik wil ook niet vervelend over komen, door te vaak te bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo, je bent een klant, daar zitten die miepen er voor hoor :+. Geef ze maar wat te doen, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:19:
Hoezo, je bent een klant, daar zitten die miepen er voor hoor :+. Geef ze maar wat te doen, lol.
Mja, mochten ze geen 6950 meer hebben (en nooit meer krijgen) welke vid kaart zal ik dan moeten kiezen die in mijn budget past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de HD6950 is niet EOL(=End of life) ofzo, dus dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:29:
[...]

Dat is het hele probleem, je volgt het niet.
Ik snap helemaal niet wat je bedoelde aangezien je nogal onduidelijk bent. Jij hebt het er over dat het ene mobo een mooi uitzient 'bios' heeft en de andere niet. Ik zeg dat ze beide een EFI firmware hebben. Daarna kom je met allemaal rare dingen zoals dat ik je beledig of zo. Terwijl ik je gewoon netjes verbeter. Als je dat niet kunt hebben zeg dat dan gewoon, maar ja dan kun je beter niks posten kan ook niemand je verbeteren.
Als je het nog steeds niet snapt dat minder chipjes zuiniger zijn dan meer chipjes
Dan kan ja, kan ook niet zo zijn. 50% kans...
Daarbij is EPU wat anders dan DrMOS. MSI heeft APS, wat vergelijkbaar is met EPU.
Natuurlijk is het wat anders, je kan het niet letterlijk kopiëren, maar je draait er steeds omheen. Het enige wat ik zei is dat het niet perse zuiniger hoeft te zijn en dat het gewoon aan zoveel dingen kan liggen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:35:
[...]
Ik snap helemaal niet wat je bedoelde aangezien je nogal onduidelijk bent. Jij hebt het er over dat het ene mobo een mooi uitzient 'bios' heeft en de andere niet. Ik zeg dat ze beide een EFI firmware hebben. Daarna kom je met allemaal rare dingen zoals dat ik je beledig of zo. Terwijl ik je gewoon netjes verbeter. Als je dat niet kunt hebben zeg dat dan gewoon, maar ja dan kun je beter niks posten kan ook niemand je verbeteren.
En als je goed gelezen had, dan las je dat de EFI van de MSI uitgebreider is (nergens zeg ik ook dat die van Asrock niet 'mooi' zou zijn). Dat ik het expres geen EFI noem, maar bios, zodat mensen het beter begrijpen, betekend nog niet dat je op zon belerende toon tegen mij moet gaan praten. En ja, als het even kan wil ik gewoon dat je niet meer tegen mij praat en dan kan ik jouw ook weer verder negeren.
Dan kan ja, kan ook niet zo zijn. 50% kans...
Dat is zo. Dat je dat niet ziet of begrijpt, again, kan ik niets aan doen. Ik weet het wel. Of wil je weer hele rare uitzonderingen gaan maken als dat ze 10x zo grote chipjes gebruiken 8)7 of 10x zo veel. Wat in beide gevallen niet zo is. Puur op specs heeft MSI vaak minder fasen en dus mosfets (die dus dankzij DrMOS een stuk efficiënter zijn).
Natuurlijk is het wat anders, je kan het niet letterlijk kopiëren, maar je draait er steeds omheen. Het enige wat ik zei is dat het niet perse zuiniger hoeft te zijn en dat het gewoon aan zoveel dingen kan liggen.
Nee, niet perse, als ze het slecht zouden implementeren. Maar dat slaat natuurlijk nergens op, dat jij zon rare uitzondering wil gaan maken voor iets, slaat natuurlijk als een tang op een varken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:40:
Jammer dat jij geen normale discussie kan voeren...
Gooi er maar een jij bak tegen aan. Heel volwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

hah, ik ben hier al een tijdje niet meer geweest maar het gaat weer lekker jongens. vooral een handige discussie voor mensen die hier komen vragen/kijken naar een gamesysteem. :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:41:
[...]

Gooi er maar een jij bak tegen aan. Heel volwassen.
Gasten, ga lekker DM'en als jullie zo'n nutteloze discussie willen voeren maar doe dat niet in dit topic. Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die nutteloze verwijten naar elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broess
Ja, jullie kunnen beter antwoord geven op al mijn vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:52
als ze geen 6950 meer zouden hebben wat zeer onwaarschijnlijk is...zou ik gewoon vragen of ze niet een 6970 willen leveren tegen dezelfde prijs...anders zou ik kijken of een 560ti mogelijk is (twin frozr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jongens, eindelijk komende maandag het systeem ophalen. Ik heb net vanwege de hype en goede prestaties t.o.v. een losse HD6950 toch 2x Sapphire RADEON HD 5850 Xtreme laten bestellen bij Azerty. :D

Ook heb ik gevraagd of de XFX Pro 650W voldoende zou zijn om deze opstelling in CF te trekken met een mogelijke overclock van de i5 naar 4,0GHz. Ik kreeg te horen van wel. Ook heb ik net een reactie ergens gelezen dat iemand met een 600W voeding voldoende vermogen had voor een systeem met deze 2 kaarten.

Kunnen jullie mij nog wat zekerheid bieden? De XFX Pro 750W of hoger is helaas niet beschikbaar. Gaat dit allemaal zo lukken? :D

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,-€ 44,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,-€ 17,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 82,90€ 82,90
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1Logitech Media Keyboard 600 (Qwerty)€ 12,50€ 12,50
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 168,45€ 168,45
1XFX PRO650W€ 70,01€ 70,01
1OCZ Vertex 3 120GB€ 222,67€ 222,67
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 78,45€ 78,45
2Sapphire HD5850 Xtreme€ 108,50€ 217,-
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 141,16€ 141,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.076,09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
@Reinman en the_mask: Kom op jongens, dit forum is bedoeld om minder intellectuelen op het gebied van hardware op weg te helpen. En niet om te bekvechten wie er gelijk heeft. Ik ben het wel met Reinman eens dat de toon van the_mask niet altijd even plezierig is. Het komt vaak over als: Als ik het zeg dan is het zo. Maar het heeft natuurlijk geen zin om een welles, nietes gevecht te gaan houden. Ik vind het wel fijn dat Reinman zijn posts zo gebruiksvriendelijk mogelijk houd. Mosfet en EFI zeggen mij op het eerste gezicht niks. Wederom niet iedereen is zo bedreven in de hardware wereld als sommigen van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij alternate moet het je heel voorzichtig benaderen, de kennis die daar aanwezig is kan niet vergeleken worden met een ander computer bedrijf omdat die 99% meer vakkennis hebben. Alternate is niks meer dan een Producten handelaar, zoveel mogelijk producten inslaan en goeie aanbiedingen maken om mensen te lokken en spullen te kopen....maar zodra spullen RMA of DOA zijn dan kan je gemiddeld tussen de 4-6 weken wachten tot je iets hoor (als je al iets hoort) wat er gaat gebeuren.

Goed voorbeeld is te nemen dat ik 12 weken geleden een GTX280 van MSI nog in de 2 jarige garantie liet aanmelden bij MSI.
Alternate netjes een bon gemaakt en heel de rattaplan, na 6 weken heb ik zelf maar even gebeld naar de status en bleek dat de kaart al 3 weken op stock lag en niet opgestuurd naar MSI maar zelf gemaakt.
Puntje bepaaldje bleek er van alles mis met de kaart en kon ik alleen een GTX460 met 50 euro bijbetaling krijgen.

Dit heb ik hard geweigerd en gezegd dat dit niet de procedure is, kaart meegenomen zelf contact gehad met MSI binnen 2 weken had ik een nieuwe GTX460 en de oude GTX280 mocht ik weggooien ;) dat is pas service!

@cooliennl, met overclocken zou ik toch kijken voor een 750 watt voeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:09:
@cooliennl, met overclocken zou ik toch kijken voor een 750 watt voeding ;)
Ook als ik alleen de processor iets overclock naar 4,0GHz? Je zou zeggen dat dat niet zoveel meer vermogen nodig heeft? Ik ben niet van plan de videokaarten over te clocken.

Misschien hebben The Mask en anderen er ook nog iets zinnigs over te zeggen? Want anders moet ik alsnog een andere voeding regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Het is in principe voldoende coolienl een 650 watt voeding. Ik heb er een paar reviews bijgepakt. Op full load trekt een systeem met 1 hd5850 extreme ongeveer 320 watt: http://www.overclockerscl...hire_hd5830_hd5850/16.htm. Dit systeem is echter wel gebaseerd op een overclockte Nehalem processor. Deze processors verbruiken veel meer dan de sandy bridge processors. Als je daarbij deze interview pakt waarbij de hd5850 los wordt getest op verbruik: http://www.kitguru.net/co...ion-review-crossfirex/18/ . Dan zie je dat een single hd5850 op full load ongeveer 150 watt gebruikt. En dan wordt de videokaart echt gestrest door furmark. Dan kom je dus ongeveer op een totaal gebruik van 470 watt. En dit is nog ruim genomen aangezien een overclockte nehalem processor veel meer verbruikt dan een overclockte sandy bridge processor. De XFX 650 watt is dus in principe voldoende, alhoewel je met een 750 watt voeding iets meer speling hebt. Helaas zijn deze voedingen bijna overal slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke super, ik zal de reviews eens doorlezen. Bedankt voor je reactie. Aangezien de XFX hier wordt aangeraden als zijnde een goede voeding met een goede prijs, wil ik gewoon een XFX. Het is inderdaad jammer dat hij zo slecht verkrijgbaar is in ieder geval op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens, van wat ik net lees zit er bij de Sapphire RADEON HD 5850 Xtreme 'geen' CrossFire-brug?

Klopt dat? Moet je die zelf nog apart bestellen? Zo ja, zit er nog een verschil tussen een ASUS en een Club3D brug? De ASUS is een paar euro goedkoper zie ik..

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:40:
Hey jongens, van wat ik net lees zit er bij de Sapphire RADEON HD 5850 Xtreme 'geen' CrossFire-brug?

Klopt dat? Moet je die zelf nog apart bestellen? Zo ja, zit er nog een verschil tussen een ASUS en een Club3D brug? De ASUS is een paar euro goedkoper zie ik..

Thanks!
Dat kan ik je bevestigen. Ik heb 2 stuks en bij geen van beide zat een crossfire brug, erg vreemd eigenlijk. Ik heb niet zoveel verstand van crossfire bruggen maar ik neem aan dat het niet zoveel uitmaakt welke je neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

rickjehh schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:54:
[...]

Dat kan ik je bevestigen. Ik heb 2 stuks en bij geen van beide zat een crossfire brug, erg vreemd eigenlijk. Ik heb niet zoveel verstand van crossfire bruggen maar ik neem aan dat het niet zoveel uitmaakt welke je neemt.
gelukkig dat je dat nu nog net op tijd zegt _/-\o_ kon ik weer eens ff azerty mailen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickjehh schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:54:
[...]

Brug kopen? 2 euro exclusief :p...
Vreemde maar voor de prijs duidelijk zaak.
Zonder brug geen CFX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:59:
[...]

Brug kopen? 2 euro exclusief :p...
Vreemde maar voor de prijs duidelijk zaak.
Zonder brug geen CFX
echt vreemd! want bij mn broertjes 6950 zat ie wel! :o
Overigens als ik mn pc heb, moet ik drivers van allemaal dingen gaan installeren, bijv mn vertex 3, mn graka's etc. etc. toch? zodat ze de nieuwste dingen aankunnen.

Iemand ideeën of dit lastig is? :)

nu even naar de kapper :) terug over 3 kwartier (ik ben nog al behaard) ahahahaha, just kidding

[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 21-04-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:52
de meeste drivers worden standaard meegeleverd (CD) of zijn voorgeinstalleerd op het stuk hardware...

ik raad je wel aan om de laatste drivers te downloaden van de fabrikanten site
het is dan ook niet erg lastig om deze te installeren...wijst zich vanzelf

[ Voor 17% gewijzigd door TweakerXs op 21-04-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

@reinman en de rest :)
kijk jongens, dit doet me dan weer goed!
Maximum performance is achieved by using the P67 chipset with Native SATA 6Gbps.
en toevallig heb ik een P67 extreme 4 in mn systeem! Bedankt ed en The mask :)

http://www.ocztechnology.com/ocz-vertex-3-sata-iii-2-5-ssd.html

[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 21-04-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibo
  • Laatst online: 22:44
Lol thanks dat het hier gezegt word over die crossfire brug. Ik zie ind dat die van Asus 2 euro kost en die van club 3D 5 euro, wat is het verschil? welke moet ik pakken voor 2x Sapphire HD5850 xtreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
A.M.R. schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:33:
Lol thanks dat het hier gezegt word over die crossfire brug. Ik zie ind dat die van Asus 2 euro kost en die van club 3D 5 euro, wat is het verschil? welke moet ik pakken voor 2x Sapphire HD5850 xtreme?
Maakt niet uit. Een CF bridge is een CF bridge. Je hebt er ook niet meer nodig, 1 is genoeg.
Verder kan je er 1 van Sapphire nemen voor de naam, maar verder zijn er echt helemaal geen verschillen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMolotov
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:59
Hoi allemaal,

Ik kwam eens even kijken of jullie mij een goed gamesysteem kunnen aanbevelen

Ik wil er max. €600,- aan kwijt (beeldscherm heb ik al),
Ik heb geen componenten die meekunnen naar m'n nieuwe bak (ik gebruik nu een 3 jaar oude laptop),
Ik heb volgens mij geen SSD of iets dergelijks nodig,
Bepaalde voorkeuren zijn er niet,
Ik ben een MMORPG gamer (Oblivion e.d.) maar wil er later ook Skyrim op kunnen spelen.

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven, maar ben een noob als het gaat om het samenstellen van een (game) pc.

Alvast bedankt voor jullie hulp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB€ 28,55€ 28,55
1LG GH22NS50 Zwart€ 17,05€ 17,05
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 77,61€ 77,61
1Xigmatek Asgard€ 31,-€ 31,-
1Intel Core i3 2120€ 115,30€ 115,30
1XFX Pro 450W€ 41,67€ 41,67
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 35,53€ 35,53
1Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E€ 187,72€ 187,72
1Asrock H61M/U3S3€ 59,32€ 59,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 615,70

of als je liever meer cores hebt:

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS50 Zwart€ 17,05€ 17,05
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 77,61€ 77,61
1Xigmatek Asgard€ 31,-€ 31,-
1XFX Pro 450W€ 41,67€ 41,67
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 35,53€ 35,53
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 105,90€ 105,90
1MSI 880GM-E41€ 56,13€ 56,13
1Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E€ 187,72€ 187,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 618,56

Verder kan je zelf wat proberen te maken. Dit is eigenlijk de bedoeling van dit forum...
Probeer wat, en vraag dan of het goed is. Kijk anders even in de BBG. Wat meer eigen inzet zou fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec One Hundred€ 41,47€ 41,47
1XFX PRO650W€ 69,01€ 69,01
1Asrock 870 Extreme3€ 70,77€ 70,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 623,10

reken op ongeveer 25 euro extra kosten + 15 verzendkosten + 45 assemblage = ongeveer 710 euro :)

wat je ook kan doen is over 10 maandjes, nog die andere 5850 erbij zetten, zoals je eerder tegen mij vertelde.

maar als je er op dat moment 200 euro extra in wilde pompen, vind ik dat je beter nu 100 euro extra kan uitgeven dat je er niet 200 euro bij hoeft te prikken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Frozen op 21-04-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Of je rijdt zelf naar daar, gaat alles halen en assembleer alles zelf is 100 euro gespaart bijna :P

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
Stef602 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:27:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec One Hundred€ 41,47€ 41,47
1XFX PRO650W€ 69,01€ 69,01
1Asrock 870 Extreme3€ 70,77€ 70,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 587,10

[en dan vergeet je de ram, heel ff wachten]
reken op ongeveer 25 euro extra kosten + 15 verzendkosten + 45 assemblage = ongeveer 670 euro :)
Wat je vergeet, niets persoonlijk, wordt erg vaak vergeten hier zo, is windows. Dat is toch wel leuk als je een game pc hebt.
Verder kost die CF opstelling wel veel meer. De kaarten zijn misschien niet zo heel veel duurder, maar je hebt een duurdere voeding nodig en ook nog eens een duurder moederbord. En dat kost allemaal veel geld, en 1 6950 is ook goed genoeg. Zeker voor de games die hij speelt, die vaak CPU gelimiteerd. En een i3 2120 toch vaak sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Leuke configs maar allemaal zwaar over zijn budget heen. Die HD6950 zou mooi zijn maar is wel 1/3 van de prijs. Denk dat je hier en daar flink moet schaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

yzx schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:31:
Of je rijdt zelf naar daar, gaat alles halen en assembleer alles zelf is 100 euro gespaart bijna :P
stel voor je woont in noordholland en moet naar azerty (raalte, overijssel)
das +- 150km auto rijdt 1-12 ben je 20x2 euro benzine kwijt.

assemblage + verzending = 60 -> 60-40 = 20, dus 20 euro korting, en dan heb je nog niet eens een geassembleerd systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
chim0 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:33:
Leuke configs maar allemaal zwaar over zijn budget heen. Die HD6950 zou mooi zijn maar is wel 1/3 van de prijs. Denk dat je hier en daar flink moet schaven.
Tuurlijk, maar dan kan je voor een i3 2100 ipv een i3 2120 gaan. Verder kan je voor minder opslag gaan, of geen CPU cooler. Maar schaven op je video kaart kan ook, dan kan je voor een GTX-560 Ti gaan, die is namelijk bijna even snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

En een i3 2120 toch vaak sneller :)
Die Amd gaat toch wel lekker 4ghz kunnen lopen
stel voor je woont in noordholland en moet naar azerty (raalte, overijssel)
das +- 150km auto rijdt 1-12 ben je 20x2 euro benzine kwijt.

assemblage + verzending = 60 -> 60-40 = 20, dus 20 euro korting, en dan heb je nog niet eens een geassembleerd systeem.
Mijn Pc boer is maar een half uurtje rijden :P
en zelf assembleren is toch gewoon veel leuker

At hieronder !
Waarop ik zeg, hoezo zou je 400 euro willen uitgeven, als je ook 230 kan uitgeven?
De 5850 worden toch niet meer gemaakt

[ Voor 14% gewijzigd door yzx op 21-04-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

thomasie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:35:
[...]

Tuurlijk, maar dan kan je voor een i3 2100 ipv een i3 2120 gaan. Verder kan je voor minder opslag gaan, of geen CPU cooler. Maar schaven op je video kaart kan ook, dan kan je voor een GTX-560 Ti gaan, die is namelijk bijna even snel...
of gewoon voor een 5850 crossfire gaan :)
1,5x 6950 (prestaties) voor een zachter prijsje :), overigens wilde hij er na 10 maanden een nieuwe videokaart bijgooien (wss een 6950) zodat hij alle nieuwe games nog kon blijven spelen. Waarop ik zeg, hoezo zou je 400 euro willen uitgeven, als je ook 230 kan uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
yzx schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:36:
[...]

Die Amd gaat toch wel lekker 4ghz kunnen lopen

[...]

Mijn Pc boer is maar een half uurtje rijden :P
en zelf assembleren is toch gewoon veel leuker
Zelfs dan is de i3 toch soms nog sneller! En je verbruikt veel minder met die i3. Een quad core zal je vaak niet helemaal gebruiken. Alleen met video bewerken heb je ECHT voordeel van een quad core.

@stef602 Ik zou hem ook niet aanraden om een extra video kaart erbij te gooien. 1 6950 is echt voeldoende voor alle games.
verder is CF ook niet heilig! Je hebt niet altijd veel prestaties voordeel, je hebt ook wat bugs.

Verder schaalt de 6xxx serie beter dan de 5xxx serie...

En dan ben ik nog niet over geluid begonnen :P

[ Voor 26% gewijzigd door thomasie op 21-04-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
thomasie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:35:
[...]

Kijk maar naar mijn profiel. Pas gekocht voor 500 euro. Zijn budget is 100 euro meer. Dus of Windows of processor of videokaart kunnen beter, of kast en voeding, maar dikke quad-core met een dikke videokaart valt niet echt binnen dit budget. Dan moet je zoveel inleveren ergens anders dat de kwaliteit achteruit gaat of dingen doen die niet kunnen (dus dat het systeem niet eens aangaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

thomasie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:38:
[...]

Zelfs dan is de i3 toch soms nog sneller! En je verbruikt veel minder met die i3. Een quad core zal je vaak niet helemaal gebruiken. Alleen met video bewerken heb je ECHT voordeel van een quad core.
Maar die quad core is toch iets meer future proof :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
yzx schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:41:
[...]

Maar die quad core is toch iets meer future proof :9
Dat zeiden ze tegen mij 3 jaar geleden ook. Ik had nu liever een goeie duo core gehad. Je kan voor gamen beter investeren in je graka. Daar komt je game performance vandaan :)

Als je een quad wilt moet je dat doen, maar er slapen met een quad core vaak veel cores, die worden dus niet gebruikt. Kijk maar eens naar real life tests... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

thomasie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:43:
[...]

Dat zeiden ze tegen mij 3 jaar geleden ook. Ik had nu liever een goeie duo core gehad. Je kan voor gamen beter investeren in je graka. Daar komt je game performance vandaan :)

Als je een quad wilt moet je dat doen, maar er slapen met een quad core vaak veel cores, die worden dus niet gebruikt. Kijk maar eens naar real life tests... :)
Ik heb zelfs 4 cores die uit hun neus vreten, tot ik eens een filmpje moet omzetten om voor vrienden met phhotoshop een hoop foto's moet renderen :+

Mja games zullen niet lang meer wachten tot ze Qcore gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
yzx schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:45:
[...]

Ik heb zelfs 4 cores die uit hun neus vreten, tot ik eens een filmpje moet omzetten om voor vrienden met phhotoshop een hoop foto's moet renderen :+

Mja games zullen niet lang meer wachten tot ze Qcore gaan gebruiken
Tuurlijk is een quad core voor een workstation beter, maar we zitten hier voor een gamesysteem. Dan vind ik voor zijn budget een quad core niet geschikt. Maar dat is mijn mening...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

thomasie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:48:
[...]

Tuurlijk is een quad core voor een workstation beter, maar we zitten hier voor een gamesysteem. Dan vind ik voor zijn budget een quad core niet geschikt. Maar dat is mijn mening...
:)
Mee eens, maar iedereen weet dat Intel duurder zal zijn, dmv MB & CPU :)
De quadcore kost toch wel minder dan die dual van intel, op langer termijn zal hij toch meer profijt hebben van de quad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

yzx schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:49:
[...]

De quadcore kost toch wel minder dan die dual van intel, op langer termijn zal hij toch meer profijt hebben van de quad
ook is de quad goedkoper dan de intel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
yzx schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:49:
[...]

De intel is nu beter, dat zeggen benchmarks, dus daar kan je weinig op afdingen. En de toekomst kunnen we niet zien, dus dat kan je ook niet zeggen. En volgens mij ben je juist minder kwijt aan intel, maar proof me wrong!

[/NO flame!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

thomasie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:53:
[...]

De intel is nu beter, dat zeggen benchmarks, dus daar kan je weinig op afdingen. En de toekomst kunnen we niet zien, dus dat kan je ook niet zeggen. En volgens mij ben je juist minder kwijt aan intel, maar proof me wrong!

[/NO flame!]
Ok stel nu hij betaalt 115 euro voor die Intel, ok goed, over pakweg 5 jaar, games onderesteuned door quadcore moet/zal hij een nieuwe CPU moeten kopen, dus nieuw MB.
Als hij nu die AMD pakt voor 105 euro, en tis 5 jaar later, zal hij die games toch goed met die quadcore kunnen draaien zonder opnieuw alles te kopen.

Games die quadcore aansturen zullen er toch komen

Editje : ook programma's etc zullen gebruik maken van quad core

[ Voor 4% gewijzigd door yzx op 22-04-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
yzx schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:00:
[...]

Ok stel nu hij betaalt 115 euro voor die Intel, ok goed, over pakweg 5 jaar, games onderesteuned door quadcore moet/zal hij een nieuwe CPU moeten kopen, dus nieuw MB.
Als hij nu die AMD pakt voor 105 euro, en tis 5 jaar later, zal hij die games toch goed met die quadcore kunnen draaien zonder opnieuw alles te kopen.

Games die quadcore aansturen zullen er toch komen
Sorry, maar je kan computers niet over 5 jaar plannen. ELKE CPU die je koopt is over vijf jaar sterk verouderd. En zal moet worden geupgrade. Verder haal je al een i3 2100 voor €100,-. En je mobo kost ook ongeveer 50 euro. Dit is even veel, of zelfs minder dan een AMD set.

Tuurlijk komen ze er, maar waar heb je dan meer aan. Een goede graka of een goede CPU? Ik gok op de graka :P

Edit 1: Ook in andere progjes heeft de i3 de overhand. Nee, niet in renderen, maar daar gaat dit topic ook niet over.
Let's talk gaming!

[ Voor 7% gewijzigd door thomasie op 22-04-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

thomasie schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:05:
[...]

Sorry, maar je kan computers niet over 5 jaar plannen. ELKE CPU die je koopt is over vijf jaar sterk verouderd. En zal moet worden geupgrade. Verder haal je al een i3 2100 voor €100,-. En je mobo kost ook ongeveer 50 euro. Dit is even veel, of zelfs minder dan een AMD set.

Tuurlijk komen ze er, maar waar heb je dan meer aan. Een goede graka of een goede CPU? Ik gok op de graka :P

Edit 1: Ook in andere progjes heeft de i3 de overhand. Nee, niet in renderen, maar daar gaat dit topic ook niet over.
Let's talk gaming!
Bah heb altijd AMD gehad op die keer na kreeg een P4 in mijn handen, die eerste die als 'dual core' werkte ofzoiets was er niet van weg :P

lets talk gaming, ff crysis 2 uitknalle opnieuw -_-"

En over die overhand, Intel is wel overal beetje beter voor geprogrameerd =)

[ Voor 4% gewijzigd door yzx op 22-04-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

yzx schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:12:
[...]

Bah heb altijd AMD gehad op die keer na kreeg een P4 in mijn handen, die eerste die als 'dual core' werkte ofzoiets was er niet van weg :P

lets talk gaming, ff crysis 2 uitknalle opnieuw -_-"
hoezo uitknallen? ahahahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Stef602 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:13:
[...]

hoezo uitknallen? ahahahahahaha
Uitknalle als in ik ben rambo daar is mijn geweer en fo geen goesting in dit kut game :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

offtopic:
valt hij dan echt zo tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Stef602 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:16:
offtopic:
valt hij dan echt zo tegen?
offtopic:
Kwas echt weg van de eerste maar deze, pfff ik amuseer me meer met sims 3 dan met crysis 2, twas van yes nieuwe crysis en was al drek van, och jee dit gaat lang duren ( als in dat ik er niet op speel om hem uit te krijgen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besteld.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 32,98€ 32,98
1Samsung SH-D163C Zwart€ 14,37€ 14,37
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 78,60€ 78,60
1Cooler Master CM 690 II€ 64,90€ 64,90
1Intel Core i5 2400€ 150,70€ 150,70
1XFX Pro 450W€ 42,17€ 42,17
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 157,94€ 157,94
1Asus P8H61-M LE (B3)€ 58,75€ 58,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 636,41

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Je GPU is dan ook ong 30% trager :+ opzich is de 6870 niet slecht heb hem zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
Ja, daar heb je gelijk in. Hij is alleen langzamer. Vooral de GPU is gewoon véél trager!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:05
games leunen voor 90% op de gpu, verschil tussen de i3 2100 en phenom II x4 955 is te klein om hier conclusies aan te trekken.
http://www.anandtech.com/bench/Product/88?vs=289
beiden bottlenecken niet met de huidige gpu's.

persoonlijk zou ik voor de 955 gaan omdat je voor hetzelfde geld leukere moederbordjes hebt (crossfire).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar hebben jullie het over, is deze setup niet goed?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:25:
[...]

Je GPU is dan ook ong 30% trager :+ opzich is de 6870 niet slecht heb hem zelf
Volgens mij vergis jij je met een andere persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
mitsumark schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:27:
games leunen voor 90% op de gpu, verschil tussen de i3 2100 en phenom II x4 955 is te klein om hier conclusies aan te trekken.
http://www.anandtech.com/bench/Product/88?vs=289
beiden bottlenecken niet met de huidige gpu's.

persoonlijk zou ik voor de 955 gaan omdat je voor hetzelfde geld leukere moederbordjes hebt (crossfire).
De x955 heeft als voordeel overclocken, maar verder is de i3 vaak net wat sneller, zeker in sommige games. Dus als je niet wilt gaan overclocken vind ik de i3 gewoon beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:28:
[...]

Volgens mij vergis jij je met een andere persoon.
Nee niet echt, eerst was het een 955 BE & 6950 , jij veranderd dat naar een i5 & 6870
Je neemt een "snelle" CPU op een "trage" GPU,
Bij gaming kun je beter een "snelle" GPU hebben op een "trage" CPU

[ Voor 26% gewijzigd door yzx op 22-04-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:29:
[...]

Nee niet echt, eerst was het een 955 BE & 6950 , jij veranderd dat naar een i5 & 6870
Nee, kijk eens goed naar de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:27:
Nee, hij is totaal uit balans. Een hele snelle CPU, maar een stuk tragere GPU. Voor video bewerken zal die prima zijn. Maar voor gamen is de setup die ik gepost heb veel beter. Maar hij is zeker niet slecht hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:29:
[...]

Nee, kijk eens goed naar de naam.
Aha nu zie ik het :+ soz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomasie schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:30:
[...]

Nee, hij is totaal uit balans. Een hele snelle CPU, maar een stuk tragere GPU. Voor video bewerken zal die prima zijn. Maar voor gamen is de setup die ik gepost heb veel beter. Maar hij is zeker niet slecht hoor ;)
Het is totaal niet uit balans, gewoon goed, niet ultimate. Maar voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:32:
[...]

Vertel eerst eens wat je met je PC gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzx schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:32:
[...]

Vertel eerst eens wat je met je PC gaat doen :)
Ben geen gamer, maar wil wel battlefield 3 in high settings kunnen draaien, voor de rest zal het zich beperken tot streaming, en films downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:32:
[...]

Nou voor games vind ik hem toch wel erg uit balans...
Kan je beter iets met een i3/x4 nemen met een 6950/2X 5850 nemen. Dat is ongeveer even duur, maar (in games) veel sneller.

@Hugomoncler welke res game je? Want in full HD+ ga je battlefield 3 niet in high kunnen draaien ;)

[ Voor 11% gewijzigd door thomasie op 22-04-2011 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomasie schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:33:
[...]

Nou voor games vind ik hem toch wel erg uit balans...
Kan je beter iets met een i3/x4 nemen met een 6950/2X 5850 nemen. Dat is ongeveer even duur, maar (in games) veel sneller.
I3 x4? bestaat niet in sandy.
Pagina: 1 ... 86 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!