Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Hey The Mask,-The_Mask- schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:04:
pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B lijkt mij dan een betere CPU koeler.
Raad jij zo'n cooler aan als je een Intel 2500K naar 4GHz wilt brengen? Of is dan zoals in een eerder bericht van mij aangegeven een Cooler Master Hyper 212 Plus voldoende? Ik heb namelijk de review van het Fatality board gelezen die nu op de frontpage staat. Nu is het niet zo dat ik met de MSI P67A-GD65 (B3) hem naar 4,5 GHz wil brengen, maar misschien wel een stukkie hoger als standaard.
P.S. zit er in de moederborden van tegenwoordig al automatisch bluetooth / draadloze technologie voor bijvoorbeeld wireless-lan, zodat je niet met een UTP-kabel hoeft te kloten? Dat is misschien voor gamen niet echt handig omdat je dan een zo laag mogelijke latency wilt, maar als je geen zin hebt om een UTP-kabel te trekken wel..
Hm vreemd, eerder kon ik het altijd op surfspot vinden, maar ik zie hem er nu niet meer bij staan. Heb je anders nog alternatieven (niet perse voor mij, maar de rest hier)? Want idd, het scheelt bakken met geld.Kaap schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 07:02:
Ik zie geregeld hier mensen die nog op school zitten een systeem samenstellen en daarbij een Windows 7 licentie aanschaffen. Misschien een tip voor diegene: als je nog geen Windows 7 hebt en je zit op school dan is het verschrikkelijk goedkoop om via bijvoorbeeld slim.nl aan een Windows 7 64bit Ultimate te komen. Ik meen tussen de 10 en 20,-
Scheelt toch weer geld.
* Aardwolf als medewerker van een school heeft daar ook erug veel profijt van
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.
Slim.nlmarcel87 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:46:
[...]
Hm vreemd, eerder kon ik het altijd op surfspot vinden, maar ik zie hem er nu niet meer bij staan. Heb je anders nog alternatieven (niet perse voor mij, maar de rest hier)? Want idd, het scheelt bakken met geld.
CM Hyper 212 is zeker voldoende voor 4GHz. Sterker nog stock cooler is waarschijnlijk voldoende voor 4GHz.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:36:
Raad jij zo'n cooler aan als je een Intel 2500K naar 4GHz wilt brengen? Of is dan zoals in een eerder bericht van mij aangegeven een Cooler Master Hyper 212 Plus voldoende? Ik heb namelijk de review van het Fatality board gelezen die nu op de frontpage staat. Nu is het niet zo dat ik met de MSI P67A-GD65 (B3) hem naar 4,5 GHz wil brengen, maar misschien wel een stukkie hoger als standaard.
[ Voor 5% gewijzigd door R_W op 01-04-2011 13:12 ]
Voor mbo/hbo/wo studenten en werknemers is er surfspot.nl inloggen met je schoolaccount en hop; flinke korting.
[ Voor 37% gewijzigd door Propheticus op 01-04-2011 13:20 ]
Maar heb je voor een upgrade naar Windows7 dan standaard Windows Vista nodig die op je computer staat, dus upgraden vanaf XP naar W7 lukt dan zeker niet?Propheticus schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:20:
Upgrades installeren prima als fresh install...Niet geheel volgens de TOS, maar werkt wel prima.
Voor mbo/hbo/wo studenten en werknemers is er surfspot.nl inloggen met je schoolaccount en hop; flinke korting.
Daarnaast heeft surfspot geen OS meer te koop, dat zei ik op de vorige pagina ook al. Daarnaast klinkt het vaak leuk en aardig, maar sommige software is alleen geldig als je studeert naast dat het vaak gelimiteerde student versions zijn (met bijvoorbeeld bij AutoCAD in de lay-out watermerken wat erg lelijk is). Na die tijd zal het ook vast nog wel werken, maar ja, volgens mij kan je net zo goed een versie van een programma/OS van internet af halen.
Zie onder...broess schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:13:
via slim.nl kan je alleen mar 'upgrades' voor windows 7 krijgen van xp/vista naar windows 7
De upgrades zijn prima als clean install te installeren. Een bestaande versie van XP of Vista is niet nodig. Niet geheel volgens de regels maar dat maakt verder niet uit.marcel87 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:36:
[...]
Maar heb je voor een upgrade naar Windows7 dan standaard Windows Vista nodig die op je computer staat, dus upgraden vanaf XP naar W7 lukt dan zeker niet?
Daarnaast zijn de Microsoft versies in ieder geval geen kreupele versies waarin features missen o.i.d. Windows 7 Ultimate is gewoon Windows 7 Ultimate.
[ Voor 10% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-04-2011 13:41 ]
Ik wil een extra fan op mijn toekomstige Mugen II Rev. B zetten. Namelijk deze fan zetten. Maar welke clips van Scythe moet ik nemen? De A versie of de B versie?
BVD!
Zoals de naam het al aangeeft, ik gok de Bthomasie schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:19:
ik had deze vraag al eerder gesteld, maar geen antwoord dus opnieuw:
Ik wil een extra fan op mijn toekomstige Mugen II Rev. B zetten. Namelijk deze fan zetten. Maar welke clips van Scythe moet ik nemen? De A versie of de B versie?
BVD!
Prima keuze, de Scythe. Ik heb zelf een 2500K, P67-GD55 en hij draait stabiel op 4 Ghz met temps rond de 45 graden meen ik.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:36:
[...]
Hey The Mask,
Ik heb de mijne nu draaien op 4.5GHz met 1.25 Vcore. Temps blijven rond de 50 graden onder full load. Voor 4GHz heb je echt weinig extra cooling nodig.vinom schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:03:
[...]
Prima keuze, de Scythe. Ik heb zelf een 2500K, P67-GD55 en hij draait stabiel op 4 Ghz met temps rond de 45 graden meen ik.
[ Voor 9% gewijzigd door R_W op 01-04-2011 15:44 ]
maakt niks uit zijn beiden exact hetzelfde
Nee, de ene is voor tunnel mounting en de andere voor een ander doel einde. Waarom maken ze dit niet makkelijkjbkappirossi schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:52:
[...]
maakt niks uit zijn beiden exact hetzelfde

EDIT1: ik zie dat de fan bij allebei staat, dit maakt het nog makkelijker [/sarcasme]

[ Voor 14% gewijzigd door thomasie op 01-04-2011 16:30 ]
Ding kost geen r**t, dus waarom niet, ik denk altijd zo: kouder=beterR_W schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:37:
Waarom wil je een 2e fan op die koeler? Die koeler is zo groot dat je rear exhaust er al praktisch op zit...
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.
Waarom zou dat zijn? je zou toch denken dat er dan meer lucht naar buiten wordt geblazen, of ben ik nou dom bezig?Nixy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:43:
Je moet ook wel oppassen dat als de 2e fan te dicht bij je rear exhaust zit dat het misschien de airflow minder maakt voor de rest van je kast.
Als je de tweede CPU fan te dicht op de rear exhaust zet zou het misschien nadelig kunnen zijn voor de algehele airflow in de kast. Het kan ook meevallen natuurlijk
Sorry ik heb me verkeken, ik dacht koelelementen in die brackets te zienVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:09:
[...]
Welke koeler doel je op qua SSD? Want daar heb ik geen koeler voor geselecteerdDe Corsair H70 is me CPU waterkoeler, daarbij zitten 2 fans geleverd, deze maken vrij veel geluid, vandaar dus de 2 extra fans om deze te vervangen met stille fans
de 2x 200mm laat ik voor wat het is, en de 120mm wordt vervangen door de radiator van me waterkoeling (die wordt daar geplaatst) Overclocken zal waarschijnlijk wel gaan gebeuren vandaar
En de Nexus DiskTwins zijn er om mijn HDD 5,25" te maken, en dan in een dvd bracket te kunnen doen, waardoor ik me normale hdd brackets eruit kan halen voor betere airflow!
Ik doelde inderdaad niet op je Waterkoeling, die is uiteraard voor je CPU. Ook slimme keuze als je gaat overclocken
Dat is zo'n brute kleuren combi!
Ik wil eigenlijk in de case die ik voor ogen heb de rode LEDs vervangen door felgroene (Necron (Warhammer)) LEDs vervangen
pricewatch: Aerocool Vx-R LE
Ik vind dit zo'n brute case, alleen wil dat rood niet erin
Hoe bedoel je ze zijn niet goed?jbkappirossi schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:11:
nee hoor ik heb ook genoeg ammunition over de twin frozr modellen
Ik heb nog niks slechts erover gelezen.
Ik ben wel van plan de pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC te kopen, maar nu ik dit hoor begin ik te twijfelen.
Back me up please!
Welke problemen heeft de F4?-The_Mask- schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:02:
# Product Prijs Subtotaal 1 Creative X-Fi Xtreme Audio PCI Express € 39,50 € 39,50 1 Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB € 67,- € 67,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,- € 16,- 1 Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit) € 111,27 € 111,27 1 Scythe Samurai ZZ € 19,90 € 19,90 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 259,42 € 259,42 1 LG BH10LS30 Zwart € 72,77 € 72,77 1 Seasonic S12II-Bronze 620W € 72,- € 72,- 1 Intel 320 120GB € 184,- € 184,- 2 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 82,50 € 165,- 1 Conceptronic Multifunction front panel with eSATA € 18,90 € 18,90 1 MSI N570GTX Twin Frozr II/OC € 299,- € 299,- 1 Gigabyte GA-P67A-UD3-B3 € 119,50 € 119,50 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.444,26
Paar veranderingen.
Andere HD, F4 heeft wat problemen.
16GB op de totaalprijs is het niet heel veel en je doet nogal zware dingen,
Snellere SSD.
Goedkopere Blu-Ray
Goedkoper mobo.
En een voeding van erg goede kwaliteit en genoeg ruimte voor een overklok.
Plus nog een paar kleine verbeteringen, maar ik dacht dat die geluidskaart weinig voosteld, al ben ik nooit hier met echt met bezig. Mis trouwens ook de behuizing, niet nodig?
[ Voor 68% gewijzigd door Moriar op 01-04-2011 17:20 ]
Er zit af en toe wel eens een heatsink tussen waar de base niet 100% vlak van is.Moriar schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:19:
[...]
Hoe bedoel je ze zijn niet goed?
Ik heb nog niks slechts erover gelezen.
Ik ben wel van plan de pricewatch: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC te kopen, maar nu ik dit hoor begin ik te twijfelen.
Back me up please!
Welke problemen heeft de F4?
Als je die pech hebt zal hij dus niks beter koelen dan een refference design.
Het zijn allemaal Custom PCB's wat inhoud dat MSI hun eigen design PCB maakt.
En niet het originale AMD design. Het nadeel is dat sommigen niet dezelfde weerstanden bevatten waardoor ze niet over te volten zijn, maar dit kan dus! hoeft niet altijd zo te zijn.
Verder als je niet overclockt is het een prima kaart.
De eerdere firmware kan/kon tot data verlies zorgen bij het schrijven van data.
Hier is al een firmware update van uit en wordt ook op de nieuwste revisies toegepast.
Maar de kans bestaat dat als je een F4 besteld dat je er een van de onderste plank krijgt die nog niet geflasht is. En dan moet je dat dus zelf doen. Maar dat stelt niks voor ik heb er namelijk zelf ook een
Maar ook hier geld dat het niet bij alle modellen van toepassing is.
Maar waarom in vredes naam 16GB?
Als ik de System requierments van sollitworks bekijk is 1GB minimum en 6GB recommended.
Ik raad je daarom eerst 8GB aan mocht dat niet genoeg wezen dan kun je er altijd nog 8 bij zetten.
PhyshiX van NV voegt weinig toe aan render werk, want voor de Cpu is dat een peule schilletje.
Die doet dat echt 10x sneller dan wat voor GPU dan ook.
Daarom zou je dus nog beter een 6950 kunnen doen die Prijs/prestatie een veel betere keuze is.
[ Voor 20% gewijzigd door jbkappirossi op 01-04-2011 18:03 ]
volgens mij was hier laatst iemand die zn rear casefan op de mugen gezet had (push-pull, geen casefan meer) waardoor de cpu iets van 6 graden koeler bleef...R_W schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:37:
Waarom wil je een 2e fan op die koeler? Die koeler is zo groot dat je rear exhaust er al praktisch op zit...
ik heb hier wat ervaringen gelezen en ervaring opgedaan (theoretische ervaring
Ik heb een aantal dingen aangepast zoals mijn PSU en wat koelers weggehaald.
Waarom heb ik de koelers weggehaald? Omdat ik voorlopig nog niet van plan ben te overclocken.
Dan is dit dus ook niet nodig.
Dit is mijn lijst:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 64,- | € 64,- |
1 | Aerocool Vx-R LE | € 57,95 | € 57,95 |
1 | Sweex Multimedia Keyboard USB Black US | € 5,30 | € 5,30 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 257,04 | € 257,04 |
1 | LG BH10LS30 Zwart | € 72,78 | € 72,78 |
1 | Scythe Twin Mounter 2.5" | € 2,90 | € 2,90 |
1 | Seasonic S12II 520W | € 63,90 | € 63,90 |
1 | Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB | € 107,30 | € 107,30 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 81,50 | € 81,50 |
1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 199,59 | € 199,59 |
1 | MSI P67A-GD65 (B3) | € 142,80 | € 142,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.055,06 |
Zouden jullie voor mij kunnen bevestigen dat dit een goede koop is óf waarom juist niet?
Ik heb zelf het idee dat ik het allemaal keurig gekozen heb, maar weet niet of ik iets over het hoofd zie.
Die 2TB Harde schijf hoorde ik iets over, maar lees er goede reviews over, dus ben van plan het te wagen, maar twijfel of ik niet beter een andere kan kiezen.
Die Twin Frozer lijkt me nu toch een goede keus, aangezien hij de AMD Radeon eruit slaat in deze prijsklasse.
Voor de rest heb ik geen twijfels meer. Misschien over de SSD kaart die ik erin wilzetten. De schrijfsnelheid is 70MB.
Dit is voornamelijk de schijf die ik ga gebruiken voor mijn Operating System op te zetten. Ga ik dat dan merken dat deze maar 70MB (Een stuk minder dan anderen hebben met bv 250MB)?
Alvast bedankt!
Wat er over de F4 werd gezegd is dat er een fout in de oude firmware zit, waardoor er een mogelijke fout op kan treden die alle data op de schijf wist. De nieuwe schijven hebben allemaal de nieuwste firmware versie, maar als je net een oud exemplaar treft dat nog ergens op voorraad lag, kan je wel eens met dat probleem geconfronteerd worden. Echter gebeurt het niet vaak, en is de firmware van de schijf handmatig te updaten.
De rest van het systeem ziet er zeker niet slecht uit. Daar ga je veel plezier van beleven.
Verwijderd
ik heb nu
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B388944%5D=1
is de 5850 goed voor bad company 2 mw2 en black ops?
of als je een betere kaart weet vervang hem dan wel bij azerty aub
thanks en mvg
De meeste Tweakers hier, waaronder ik ook, zouden het zeker op prijs stellen als je alles eventjes in een tabelletje zet, net als iedereen die hier zijn vragen stelt. We zijn zeker niet te beroerd om te helpen, maar een beetje inzet mag toch wel verwacht worden? Als je niet weet hoe dit moet kan je terecht in de topic start (eerste post van deze thread) die je eigenlijk al had moeten doorlezen voordat je je vraag steltVerwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:12:
Hallo mijn budget is 650 euro en ik kan echt max 660 euro uitgeven
ik heb nu
is de 5850 goed voor bad company 2 mw2 en black ops?
of als je een betere kaart weet vervang hem dan wel bij azerty aub
thanks en mvg
[ Voor 57% gewijzigd door Nixy op 01-04-2011 21:16 ]
Verwijderd
Hoe doe je dat in een tabel zettenNixy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:15:
De meeste Tweakers hier, waaronder ik ook, zouden het zeker op prijs stellen als je alles eventjes in een tabelletje zet, net als iedereen die hier zijn vragen stelt. We zijn zeker niet te beroerd om te helpen, maar een beetje inzet mag toch wel verwacht worden?
Zoek in de pricewatch een product op. Klik op toevoegen aan wenslijst. als je zo alle artikelen heb verzameld. ga je naar Pricewatch -> Wenslijst, en onderaan je wensenlijst vind je een knop: Genereer RML. Doe dat, en plak die code hier.
6 graden is wel erg veel, als dat zoveel scheelt is het misschien ook dat je een slechte airflow in je kast hebt. Niet dat het een slecht idee is om een 2e koeler op de Mugen te zetten, maar ik denk dat je sowieso eerst je airflow op orde moet hebben (front intake, indien mogelijk top exhaust fan).mitsumark schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:51:
[...]
volgens mij was hier laatst iemand die zn rear casefan op de mugen gezet had (push-pull, geen casefan meer) waardoor de cpu iets van 6 graden koeler bleef...

1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 44,- | € 44,- |
1 | LG Flatron W2486L-PF | € 223,50 | € 223,50 |
1 | Cooler Master Cosmos S | € 178,- | € 178,- |
1 | Creative Inspire T3130 | € 34,- | € 34,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | € 32,75 | € 32,75 |
4 | Nexus 120mm Silent Fan Blue LED, 120mm | € 5,46 | € 21,84 |
2 | Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14, 120mm | € 10,90 | € 21,80 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 257,04 | € 257,04 |
1 | Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail) | € 56,52 | € 56,52 |
1 | Corsair HX850W | € 136,30 | € 136,30 |
1 | OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB | € 172,90 | € 172,90 |
1 | Kingston KHX1600C9D3X2K2/8GX | € 90,11 | € 90,11 |
1 | MSI N570GTX Twin Frozr II/OC | € 299,- | € 299,- |
1 | Asus P8P67 EVO | € 162,50 | € 162,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.764,26 |
^dat is het systeem dat ik eigenlijk volgende week wil gaan bestellen...
Dus concreet:
Msi twin frozr/oc:
Deze koelt niet alle componenten dacht ik... Is dat een probleem met die kast en de airflow die in met die fans erbij creër?
Mugen rev b:
Mijn cpu is al boxed.... niet boxed scheelt 3 euro? Doe ik het dus niet voor..
Ik ben eigenlijk niet van plan binnenkort echt te gaan overclocken... dus is het misschien beter om die misschien later te bestellen? of de hyper 212+?
2: Mugen is gewoon veel stiller dan de stock koeler. Als je van plan bent om later te gaan overclocken, waarom niet gelijk mee bestellen. Dan kan je gaan beginnen wanneer je wilt, anders moet je misschien weer wachten op bezorging.
kan dat ding dan stuk gaan?
heb je dan nog garantie?
en Intel kan echt niet zien of je er mee gerommeld hebt.
Dan had ik ook nog zo'n vraagje. De 2500k kan je heel makkelijk overclocken in software, maar MOET je dan ook je mobo overclocken, of er iets aan doen? Of clock je juist je mobo eigenlijk? Soms krijg ik echt pijn in me knar van al die stats etc...Edmin schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:24:
Nee, er kan feitelijk niets stuk als je de spanning niet enorm verhoogd.
en Intel kan echt niet zien of je er mee gerommeld hebt.
Echt overklokken doe je altijd vanuit je BIOS. Ja, dat betekent dat je het via je moederbord doet. Nee, je overklokt dan je CPU, niet je moederbord, maar je tweaket wel je moederbord om de overklok vn je CPU zo goed mogeljk te faciliteren.
Oke dan zat ik toch in de goede richting. Dankje.Edmin schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:39:
Voor het overklokken ben je beter uit in het Sandy Bridge OC topic, maar vooruit...
Echt overklokken doe je altijd vanuit je BIOS. Ja, dat betekent dat je het via je moederbord doet. Nee, je overklokt dan je CPU, niet je moederbord, maar je tweaket wel je moederbord om de overklok vn je CPU zo goed mogeljk te faciliteren.
Ja je hebt gelijk dat dit in het overclock forum hoort, maar hier krijg je lekker snel antwoord;)
pssstMeesN schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:48:
[...]
Oke dan zat ik toch in de goede richting. Dankje.
Ja je hebt gelijk dat dit in het overclock forum hoort, maar hier krijg je lekker snel antwoord;)
--------
ook heb ik nog een vraag,
of ik nou een amd of intel systeem zou nemen...
als ik intel naar 4ghz gooi, is hij zeker weten sneller dan een 1090t toch?
maar hij heeft maar 4 cores... en ik ga af en toe wel wat videobewerking doen (sony vegas) maar vooral wil ik erop gamen
Of wachten op bulldozers + 7xxx, ik weet echt niet wat ik moet doen
[ Voor 43% gewijzigd door Frozen op 02-04-2011 00:58 ]
Over de leessnelheid en schrijfsnelheid had ik hetzelfde idee. Ik had een bevestiging nodig, dankje!Nixy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:12:
Ik ben persoonlijk van mening dat de schrijfsnelheid van een SSD niet zo belangrijk is als de leessnelheid. Waarom niet? Omdat je dingen één maal installeert op je systeemschijf, en daarna worden er alleen maar leesacties gedaan. Het is niet een schijf waar je constant dingen op installeert of nieuwe data op zet.
Wat er over de F4 werd gezegd is dat er een fout in de oude firmware zit, waardoor er een mogelijke fout op kan treden die alle data op de schijf wist. De nieuwe schijven hebben allemaal de nieuwste firmware versie, maar als je net een oud exemplaar treft dat nog ergens op voorraad lag, kan je wel eens met dat probleem geconfronteerd worden. Echter gebeurt het niet vaak, en is de firmware van de schijf handmatig te updaten.
De rest van het systeem ziet er zeker niet slecht uit. Daar ga je veel plezier van beleven.
Uhm... is deze F4 nu ondertussen dan 100% safe (als ik deze update)? Want ik ben van plan heel veel gigabyte's aan vakantiefoto's/films erop te zetten. Dat is echt het laatste wat ik kwijt wil
ga voor de samsung spinpoint F3 103sj! is een hele lekkere 1tb schijf!Moriar schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:58:
[...]
Over de leessnelheid en schrijfsnelheid had ik hetzelfde idee. Ik had een bevestiging nodig, dankje!
Uhm... is deze F4 nu ondertussen dan 100% safe (als ik deze update)? Want ik ben van plan heel veel gigabyte's aan vakantiefoto's/films erop te zetten. Dat is echt het laatste wat ik kwijt wil
Daar gaat het helaas niet op passenStef602 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:59:
[...]
ga voor de samsung spinpoint F3 103sj! is een hele lekkere 1tb schijf!voor +- 45 euro
Toch bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door Moriar op 02-04-2011 01:05 ]
En als je de AMD naar 4GHz klokt? Wat dan?Stef602 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:52:
[...]
pssst![]()
--------
Voor gamen maakt het gewoon bijna geen verschil welke CPU je kiest.maar hij heeft maar 4 cores... en ik ga af en toe wel wat videobewerking doen (sony vegas) maar vooral wil ik erop gamen. (waarschijnlijk wordt de videokaart: 6950/6970/570)
Tsje, Asus, MSI, Asrock en Gigabyte hebben allemaal al moederborden die straks Bulldozer ondersteunen.Of wachten op bulldozers + 7xxx, ik weet echt niet wat ik moet doen
4 Intel cores (i5 2500k) zijn al vaak sneller dan 6 AMD cores alleen in heel sterke multithreaded toepassingen en dan scheelt het alsnog weinig (bron). Daarbij klokt SB ook nog 'ns stuk beter over.Stef602 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:52:
maar hij heeft maar 4 cores... en ik ga af en toe wel wat videobewerking doen (sony vegas) maar
Met gamen ga je waarschijnlijk niet veel verschil maken of je AMD of Intel neemt. Wachten kun je blijven doen en zie ik op dit moment geen reden toe.Stef602 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:52:
vooral wil ik erop gamen. (waarschijnlijk wordt de videokaart: 6950/6970/570)
maar bij amd weet ik niet hoe je moet oc'en, en vind ik het risico te groot; bij intel kan een oma zelfs overclocken: YouTube: Overclocking so easy even your grandma can do it!Edmin schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:05:
[...]
En als je de AMD naar 4GHz klokt? Wat dan?
[...]
Voor gamen maakt het gewoon bijna geen verschil welke CPU je kiest.
[...]
Tsje, Asus, MSI, Asrock en Gigabyte hebben allemaal al moederborden die straks Bulldozer ondersteunen.
overigens ben ik wel echt een scheiterd met overclocken... als er iets stuk gaat, ben ik mn geld kwijt
Verwijderd
1 | Cooler Master CM 690 II | € 65,- | € 65,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 65,- | |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 164,90 | € 164,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 164,90 | |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 44,- |
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 01:24 ]
Haha, dan zou ik zeker voor Intel gaan nu ik dat filmpje zo zieStef602 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:18:
[...]
maar bij amd weet ik niet hoe je moet oc'en, en vind ik het risico te groot; bij intel kan een oma zelfs overclocken: YouTube: Overclocking so easy even your grandma can do it!
overigens ben ik wel echt een scheiterd met overclocken... als er iets stuk gaat, ben ik mn geld kwijt

Mooi, een kast, maar wat is er mee?Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:23:
# Product Prijs Subtotaal 1 Cooler Master CM 690 II € 65,- € 65,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 65,-
[ Voor 41% gewijzigd door Aardwolf op 02-04-2011 01:25 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Aardwolf op 02-04-2011 01:27 ]
Zo lastig is het toch niet..Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:25:
Verdomme hoe krijg ik mijn wenslijst in een keer?
Alle hardware in je wenslijst zetten. Onder aan de wenslijst staat het knopje "genereer code". Kopieer de code naar de replybox en voila..
Verwijderd
ja ik kijk en als ik op de onderdelen apart klik dan staat er pas genereer rml anders nietNixy schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:26:
[...]
Zo lastig is het toch niet..
Alle hardware in je wenslijst zetten. Onder aan de wenslijst staat het knopje "genereer code". Kopieer de code naar de replybox en voila..
[ Voor 8% gewijzigd door Frozen op 02-04-2011 01:30 ]
Beatboxx schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:39:
Zoek in de pricewatch een product op. Klik op toevoegen aan wenslijst. als je zo alle artikelen heb verzameld. ga je naar Pricewatch -> Wenslijst, en onderaan je wensenlijst vind je een knop: Genereer RML. Doe dat, en plak die code hier.
Verwijderd
1 | Cooler Master CM 690 II | € 65,- | € 65,- |
1 | OCZ StealthXStream II 700W | € 69,09 | € 69,09 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Asrock 870 Extreme3 | € 74,- | € 74,- |
1 | XFX HD 5850 1024 MB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 416,99 |
max budget is 650 euro die xfx kaart kost 157 euro alles word bij azerty besteld
mijn vragen zijn:
heeft die voeding 2x 6 pin? want ik zie 1x 6 pin staan en 1x 8 pin met afneembaar 2 pin is dat dan 6?
en weet iemand een betere gpu voor 170 euro?
mijn max budget is 650
dit is mijn lijst bij azerty :
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 01:37 ]
Ja, die voeding heeft 2x6pins, en één van die 6pins kan 2 extra pinnetjes erop klikken zodat het een 8pins wordt.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:33:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 44,- € 44,- 1 Cooler Master CM 690 II € 65,- € 65,- 1 OCZ StealthXStream II 700W € 69,09 € 69,09 1 AMD Phenom II X6 1090T Black Edition € 164,90 € 164,90 1 Asrock 870 Extreme3 € 74,- € 74,- 1 XFX HD 5850 1024 MB GDDR5 PCI-E € 0,- € 0,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 416,99
max budget is 650 euro die xfx kaart kost 157 euro alles word bij azerty besteld
mijn vragen zijn:
heeft die voeding 2x 6 pin? want ik zie 1x 6 pin staan en 1x 8 pin met afneembaar 2 pin is dat dan 6?
mijn max budget is 650
dit is mijn lijst bij azerty
Een betere GPU dan de 5850 voor 170 euro? Mwa, de 6870 is er ongeveer gelijk aan, zowel qua prijs als prestaties. (iets duurder, iets beter).
Ik zou als ik jou was voor een 500/550W voeding gaan, zoals een pricewatch: XFX Pro 550W als ze deze bij Azerty hebben. Die StealthXtream voedingen zijn niet helemaal op en top, en 700W is overkill.
[ Voor 98% gewijzigd door Nixy op 02-04-2011 01:44 ]
ik zou zeggen: doe mee aan idols, misschien kan je nog de liefde aan Ed_L verklaren voordat hij getrouwd is!Nixy schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:35:
/me Nixy zingt 'we zijn er bijna, we zijn er bijna! Maar nog niet helemaal..'
neh ik ben het niet helemaal eens met nixy,Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:33:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 44,- € 44,- 1 Cooler Master CM 690 II € 65,- € 65,- 1 OCZ StealthXStream II 700W € 69,09 € 69,09 1 AMD Phenom II X6 1090T Black Edition € 164,90 € 164,90 1 Asrock 870 Extreme3 € 74,- € 74,- 1 XFX HD 5850 1024 MB GDDR5 PCI-E € 0,- € 0,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 416,99
mijn vragen zijn:
mijn max budget is 650
dit is mijn lijst bij azerty :
je kan beter een 4 core 955 kopen!
[ Voor 83% gewijzigd door Frozen op 02-04-2011 01:48 ]
Volgens mij moet jij snel naar bedje toe. Je slaat wartaal uit man.Stef602 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:44:
ik zou zeggen: doe mee aan idols, misschien kan je nog de liefde aan Ed_L verklaren voordat hij getrouwd is!
Eh, hij geeft aan de X6 te willen en de 5850.. als ik verder niet weet waar het systeem voor gebruikt wordt laat ik dat maar zo heStef602 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:44:
neh ik ben het niet helemaal eens met nixy,
je kan beter een 4 core 955 kopen!samen met een 6950, en een antec 300 kast! keb em voor mn broertje bestelt! Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk ding!
(hij staat nog geen 2 meter van me af
)
@ Ed hier beneden, lol

[ Voor 6% gewijzigd door Nixy op 02-04-2011 01:59 ]
Geen zorgen, ik ben vorig jaar al gescheiden!Stef602 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:44:
[...]
ik zou zeggen: doe mee aan idols, misschien kan je nog de liefde aan Ed_L verklaren voordat hij getrouwd is!

Ja, het is makkelijk bij Intel (booeeee!)Stef602 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:18:
[...]
maar bij amd weet ik niet hoe je moet oc'en, en vind ik het risico te groot; bij intel kan een oma zelfs overclocken: YouTube: Overclocking so easy even your grandma can do it!
Nee, bij AMD is het ook niet moeilijk. Black Edition CPUs hebben namelijk een unlocked multiplier, net als Core i7 K CPUs...
Nah..overigens ben ik wel echt een scheiterd met overclocken... als er iets stuk gaat, ben ik mn geld kwijt
[ Voor 52% gewijzigd door Edmin op 02-04-2011 02:00 ]
Over de leessnelheid en schrijfsnelheid had ik hetzelfde idee. Ik had een bevestiging nodig, dankje!Nixy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:12:
Ik ben persoonlijk van mening dat de schrijfsnelheid van een SSD niet zo belangrijk is als de leessnelheid. Waarom niet? Omdat je dingen één maal installeert op je systeemschijf, en daarna worden er alleen maar leesacties gedaan. Het is niet een schijf waar je constant dingen op installeert of nieuwe data op zet.
Is die nu safe dan?
En ik kan je daar jammer genoeg geen antwoord op geven.. Ze zeggen zelf dat het met de nieuwe firmware opgelost is.. maar die firmware is nog niet zo lang uit, dus misschien is het nog niet opgelost, maar is nog niemand tegen het zelfde voorval aangelopen na de update..
Verwijderd
ik ga veel multitasken en videorenderen photoshoppenNixy schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 01:57:
[...]
Volgens mij moet jij snel naar bedje toe. Je slaat wartaal uit man.
[...]
Eh, hij geeft aan de X6 te willen en de 5850.. als ik verder niet weet waar het systeem voor gebruikt wordt laat ik dat maar zo heMijn kristallenbol is door de belastingdienst ingenomen. Iets met voorkennis enzo.
@ Ed hier beneden, lol
en soms gamen black ops ofzo
Hihi, ja je had die al eerder gezien (a)Nixy schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 02:07:
Deja-vu. Had ik dit bericht niet al eerder gelezen?
En ik kan je daar jammer genoeg geen antwoord op geven.. Ze zeggen zelf dat het met de nieuwe firmware opgelost is.. maar die firmware is nog niet zo lang uit, dus misschien is het nog niet opgelost, maar is nog niemand tegen het zelfde voorval aangelopen na de update..
Ik dacht dat jullie mij vergeten waren haha
Oké, dan moet ik het er maar op wagen of toch de belangrijke dingen toch op mijn huidige computer laten staan.
He's on to us, abort! Abort!
Dan aan jou de vraag of videorendering en photoshop de extra 2 cores nodig heeft, of dat je ook afkan met een quadcore omdat er nog geen ondersteuning is voor 6 cores.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 02:07:
[...]
ik ga veel multitasken en videorenderen photoshoppen
en soms gamen black ops ofzo
POEF!Moriar schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 02:09:
Jeez...
Waarom post ik nu alles meteen 2 keer?
Haha, hoe verwijder ik deze?
Dankje, waarom is daar geen knopje voor? (6)
Omdat de moderators ook nog iets te doen willen hebbenMoriar schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 02:12:
[...]
Dankje, waarom is daar geen knopje voor? (6)

Verwijderd
hmmmm.. over cpu ga ik later beslissenNixy schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 02:10:
[...]
He's on to us, abort! Abort!
[...]
Dan aan jou de vraag of videorendering en photoshop de extra 2 cores nodig heeft, of dat je ook afkan met een quadcore omdat er nog geen ondersteuning is voor 6 cores.
en mijn voeding heeft die 2x 6 pin?
Meneer,Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 02:14:
[...]
hmmmm.. over cpu ga ik later beslissen
en mijn voeding heeft die 2x 6 pin?
ik weet dat het laat is, maar leest u als het u blieft mijn antwoord eens grondig.
Verwijderd
Misschien kan ik dan toch een x4 nemen?Nixy schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 02:15:
[...]
Meneer,
ik weet dat het laat is, maar leest u als het u blieft mijn antwoord eens grondig.
maar videokaart die ik dan neem word een 6950 en die moet ook 2x 6 pin hebben
heeft mijn gekozen voeding deze
p.s het is laat en ik heb echt geen zin om hoofdletters en commas te gaan gebruiken dus negeer eventuele grammatica errors
Bij de pricewatch staat een linkje bij de specificaties;
"Productinformatie van de fabrikant"
Doe daar eens op klikken?
Verwijderd
6-pin PCI-ENixy schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 02:23:
Een klein beetje input van jouw kant mag toch wel. Alsjeblieft ?
Bij de pricewatch staat een linkje bij de specificaties;
"Productinformatie van de fabrikant"
Doe daar eens op klikken?
6+2-pin PCI-E
dus in feite wel 2x 6
maar eentje ervan is een '8' pin met een afneembaar 2 pin molex
zo heet dat toch?
en ik zie ook 80+ certificatie ik zoek dat nou op deze keer word ik er niet wijzer uit

Verwijderd
bij sommige benchmarks komt de 68 sneller uit
en soms de 58 welke is beter?
Wachten op de 7xxx serie in de hoop dat deze in Q3 gereleased worden? Ik zou er niet vanuit gaan dat deze al in Q3 beschikbaar zullen zijn.Stef602 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:52:
[...]
pssst![]()
--------
maar hij heeft maar 4 cores... en ik ga af en toe wel wat videobewerking doen (sony vegas) maar vooral wil ik erop gamen. (waarschijnlijk wordt de videokaart: 6950/6970/570)
Verwijderd
als je echt hardcore gaat videobewerken (met 1080p materiaal) moet je voor de i7 2600K gaan. Anders volstaat een i5 2500K ook wel (en die is in elke manier sneller dan de 1090T). de 1090T heeft idd meer cores, maar de sandy bridges benutten ze veel beter (zie ook de review op tweakers.net of hardware.info)Stef602 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:52:
[...]
pssst![]()
--------
maar hij heeft maar 4 cores... en ik ga af en toe wel wat videobewerking doen (sony vegas) maar vooral wil ik erop gamen. (waarschijnlijk wordt de videokaart: 6950/6970/570)
edit: ik lees net dat de 1090T bij videoconversie toch net iets sneller is de i5, echter de i5 is sneller bij games.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 09:27 ]
Er zijn 6 plekken in de cosmos (ook nog 1 onderin hebben ze niet meegeteld... of 1 voor de harde schijf bay.. een van die 2 hebben ze niet meegeteld maarja..R_W schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:25:
In je kast passen 5 fans, er zitten er al 3 bij en je bestelt er 6(!) bij. Ik zou al die 4 Nexus fans eruit laten. En al helemaal als je niet van plan bent te gaan overclocken. Stock fan is inderdaad voldoende zonder OC, enige reden zou geluidsproductie kunnen zijn. Hyper 212+ is ook een goede keus en wat goedkoper dan de Mugen.
En die nexus fans zijn gewoon erg stil + led en zorgen toch nog voor een niet al te slechte airflow met zn allen dus yh...
Stilheid van de Nexus fans valt mee, volgens deze review dan. Kijk eens naar Scythe fans, die hebben (bij 140 mm dan) de meeste CMF per DB. Ik ga mijn case ook vol hangen met die dingen. Nog een nadeel aan de Nexus fans, is dat sommige alleen een molex connector hebben, en dus niet aan een eventuele fan controller kunnen...revivespirit schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:22:
[...]
Er zijn 6 plekken in de cosmos (ook nog 1 onderin hebben ze niet meegeteld... of 1 voor de harde schijf bay.. een van die 2 hebben ze niet meegeteld maarja..
En die nexus fans zijn gewoon erg stil + led en zorgen toch nog voor een niet al te slechte airflow met zn allen dus yh...
Mhmm ik wilde eigenlijk wel blue led fans hebben... die niet TE fel en HIER BEN IK schreeuwen dus ja... Mhmm Ik zal nog wel eventjes verderzoeken dan denk ik...thomasie schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:59:
[...]
Stilheid van de Nexus fans valt mee, volgens deze review dan. Kijk eens naar Scythe fans, die hebben (bij 140 mm dan) de meeste CMF per DB. Ik ga mijn case ook vol hangen met die dingen. Nog een nadeel aan de Nexus fans, is dat sommige alleen een molex connector hebben, en dus niet aan een eventuele fan controller kunnen...
Vergeet niet dat je ook ledjes kan kopen en een fan, en de ledjes ophangen in de kast en de fans gebruikenrevivespirit schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:17:
[...]
Mhmm ik wilde eigenlijk wel blue led fans hebben... die niet TE fel en HIER BEN IK schreeuwen dus ja... Mhmm Ik zal nog wel eventjes verderzoeken dan denk ik...
Verwijderd
heb een budget van 180
zag bij Azerty de XFX 5850
denk je dat er voor 180 betere zijn of is de 5850 goed?
De eerdere firmware kan/kon tot data verlies zorgen ''bij het schrijven van data''.Moriar schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 02:02:
[...]
Over de leessnelheid en schrijfsnelheid had ik hetzelfde idee. Ik had een bevestiging nodig, dankje!
Is die nu safe dan?
Dit wil dus niet zeggen dat de data die er eventueel al op staat er af kan gaan. nee, dat gebeurt niet.
Er is al een paar maand een firmware update van uit en wordt ook op de nieuwste revisies toegepast.
Maar de kans bestaat dat als je een F4 besteld dat je er een van de onderste plank krijgt die nog niet geflasht is. En dan moet je dat dus zelf doen wat ook geen probleem is!!!!!!!!!!!!!!!.
Maar dat geld niet bij alle modellen.
Voor de F4 204 2TB wel.
Je zou ook een 2e handse 5870 kunnen overwegenVerwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:50:
Ik heb een new videokaart nodig
heb een budget van 180
[ Voor 14% gewijzigd door jbkappirossi op 02-04-2011 14:57 ]
De HD6870 is sneller dan de 5850.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:50:
Ik heb een new videokaart nodig
heb een budget van 180
Die heb je al voor ~170 euro.
http://tweakers.net/price...CLMRSdih1zI-Nx9k4nEcstdY_
Echt mooi wordt het als je de twin froz of vapor-x/toxic versie koopt, krijg je een heerlijk stille kaart met veel overclock mogelijkheden.
Verwijderd
Bij Azerty?bladerash schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:13:
[...]
De HD6870 is sneller dan de 5850.
Die heb je al voor ~170 euro.
http://tweakers.net/price...CLMRSdih1zI-Nx9k4nEcstdY_
Echt mooi wordt het als je de twin froz of vapor-x/toxic versie koopt, krijg je een heerlijk stille kaart met veel overclock mogelijkheden.
even kijken dan als dat zo is pak ik wel de 6870
En liever geen 2e hands kaart alleen als er garantie bij zit
stel je voor als er iets gebeurt ben ik mooi de lul : )
Wat je ook kan doen, is eventjes sparen, en voor een 6950 gaanVerwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:16:
[...]
Bij Azerty?
Waarom Azerty en geen Qwerty of want dan ook?Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:16:
[...]
Bij Azerty?
[quote]bladerash schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:53:
[...]
Waarom Azerty en geen Qwerty of want dan ook?
[/quote]
''vanaf wikipedia''
QWERTY is de standaard toetsenbordindeling in verreweg de meeste landen waar het Latijnse schrift wordt gebruikt. De QWERTY-indeling die in Nederland verreweg het meest voorkomt, is de Amerikaanse. Er bestaat een aparte Nederlandse variant van de QWERTY-indeling maar deze wordt zelden gebruikt. Verder bestaan er vele andere QWERTY-indelingen die speciaal aangepast zijn voor specifieke talen en/of landen. Zo heeft het Spaanse QWERTY-toetsenbord onder andere aparte toetsen voor de Spaanse letter Ñ, voor de Catalaanse letter Ç en voor de Spaanse leestekens ¿ en ¡.
Behalve QWERTY zijn er nog enkele andere toetsenbordindelingen, bijvoorbeeld:
AZERTY in Frankrijk en België;
QWERTZ in Duitstalige en een aantal Oost-Europese landen;
Dvorak (DSK), bedacht door August Dvorak, wat ergonomisch beter zou zijn;
Colemak, een moderner alternatief voor Dvorak.

[ Voor 130% gewijzigd door Brodo op 02-04-2011 16:14 ]
Yh.. dat zou heel wat duurder uitpakkenthomasie schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:41:
[...]
Vergeet niet dat je ook ledjes kan kopen en een fan, en de ledjes ophangen in de kast en de fans gebruiken
Mhmm ik weet helemaal nada over fans en molex... dit zou met een fancontroller moeten werken toch?
(zie
YouTube: Product Video 8: Nexus 120mm Silent Case Fan Blue LEDs Model D12sl-12BL - XStreamPCReviews
Skip naar
1:17)
Mij leek het gewoon een questie van plug, plug plug, connect boot up ;P
Er zijn verschillende aansluitingen voor fans, namelijk:
Molex (direct op je voeding aangesloten)

en PWM (zowel 3 pins and 4 pins), voor je moederbord of fancontroller

Voor een fancontroller wil je fans hebben met 4pins PWM connectors. Waarom? Omdat deze de mogelijkheid hebben om de fan snelheid te regelen. 3pins en molex hebben deze optie niet, en draaien altijd op volle toeren, tenzij je er een weerstandje tussen rotzooit die maar 7V ipv 12V doorlaat ofzo
[ Voor 12% gewijzigd door Nixy op 02-04-2011 16:22 ]
Die nexus fans hebben dus molex.. en zo'n 3pin ding... maar in dat filmpje kan die gast het wel op hoog laag enz laten draaienNixy schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:20:
Dat ligt aan je fancontroller.
Er zijn verschillende aansluitingen voor fans, namelijk:
Molex (direct op je voeding aangesloten)
[afbeelding]
en PWM (zowel 3 pins and 4 pins), voor je moederbord of fancontroller
[afbeelding]
Voor een fancontroller wil je fans hebben met 4pins PWM connectors. Waarom? Omdat deze de mogelijkheid hebben om de fan snelheid te regelen. 3pins en molex hebben deze optie niet, en draaien altijd op volle toeren, tenzij je er een weerstandje tussen rotzooit die maar 7V ipv 12V doorlaat ofzo

Er zijn ook verschillende soorten fan controllers. Sommige regelen het voltage (en hebben dus aan 3pins PWM connectoren voldoende) en sommigen (duurdere) kunnen alles automatisch regelen aan de hand van bijvoorbeeld temperatuur etc. Daar heb je die 4pins voor nodig.
Nixy schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:51:
Ja, ik zie dat ik niet helemaal volledig ben geweest. Sorry daarvoor.
Er zijn ook verschillende soorten fan controllers. Sommige regelen het voltage (en hebben dus aan 3pins PWM connectoren voldoende) en sommigen (duurdere) kunnen alles automatisch regelen aan de hand van bijvoorbeeld temperatuur etc. Daar heb je die 4pins voor nodig.

^neem die bijvoorbeeld, dat was degene die ik wilde kopen om dus
4 van deze:
pricewatch: Nexus 120mm Silent Fan Blue LED, 120mm
en
3 van deze:
pricewatch: Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14, 120mm
7 ports
dus 2 poorten kwijt aan de nexus dingen
(2 per poort)
2 poorten kwijt aan de scythe dingen:
2 voor case fans en 1 voor cpu fan
nog 2 poorten over:
1 voor side fan
1 voor gpu fan indien mogelijk
Om lange dingen kort te maken: gaat dit dus werken? O_O Ik had hier een hele tijd geleden vanalles over opgezocht en ik dacht dat het wel zou lukken....
Maar nu ik die dingen van jou hoor weet ik dat niet zeker meer

van links naar rechts:
Mute/unmute van de speaker
Celcius/Fahrenheit
6 temperatuur sensoren (worden verlengt met draadjes)
power in
6 slots voor 3pins PWM aansluitingen
Hoeveel slots zijn er: 6
Hoeveel fans wil je aansluiten: 7
Dat gaat niet
Op de pagina van Scythe staat:
Number of Fan Control Channels:
6 (Max. 1 Ampere and max. 12 W per Channel)
Het is eventueel mogelijk om 2 fans (met een PWM splitter) op één poort van je fancontroller aan te sluiten, maar houd er rekening mee dat de fancontroller niet meer dan 1 ampere en 12 watt per port kan uitsturen. Houd er wel rekening mee dat als je 2 fans aansluit op 1 poort, dat je ze niet individueel kan regelen. Als je het knopje voor die poort omhoog of omlaag draait verandert de snelheid van beide fans.
De CPU fan zou ik gewoon lekker op je mobo prikken. Daar zit meestal een 4pins PWM connectortje voor op je mobo. Als je een fan hebt met een 4pins PWM aansluiting zal de fanspeed automatisch geregeld worden.
De GPU fan kan je denk ik niet op je fan controller aansluiten, tenzij je aan de kabeltjes gaat rotzooien, solderen en weet ik veel wat
[ Voor 8% gewijzigd door Nixy op 02-04-2011 18:11 ]
Dit topic is gesloten.
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!