[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.582 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeesN schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:51:
Haha, dan wordt er gelukkig toch iemand wijzer van mijn vraag!
Het enige is dat alle garanties dan los van elkaar lopen enzo, maarja.
Ik zou graag je ervaringen horen als het zover is! Wanneer was je van plan het te laten doen?
Vergeet niet dat die losse garanties een heel groot nadeel kunnen zijn. Sowieso heb je dan twee partijen die naar elkaar kunnen wijzen als er iets mis is (en moet je dus maar zien of je iets gedaan krijgt) en bovendien kan één partij iets verpesten, waardoor vervolgens de ander dat op zijn bordje krijgt en dat uiteraard weigert.

Tenzij het heel veel geld scheelt zou ik er niet aan beginnen, dit is potentieel veel meer gedoe dan helemaal geen garantie op het in elkaar zetten (oftewel zelf doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 12:00
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:54:
[...]

Vergeet niet dat die losse garanties een heel groot nadeel kunnen zijn. Sowieso heb je dan twee partijen die naar elkaar kunnen wijzen als er iets mis is (en moet je dus maar zien of je iets gedaan krijgt) en bovendien kan één partij iets verpesten, waardoor vervolgens de ander dat op zijn bordje krijgt en dat uiteraard weigert.

Tenzij het heel veel geld scheelt zou ik er niet aan beginnen, dit is potentieel veel meer gedoe dan helemaal geen garantie op het in elkaar zetten (oftewel zelf doen).
Ja daar heb je gelijk in, maar dan wil ik meer weten over de risisco's van het zelf bouwen.. Maar daar is dit niet het goede topic voor denk ik;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prophacy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:06:
Hoi ik heb dus nog nooit een Gaming PC gehad en heb er ook niet zoveel verstand van. Wel heb ik deze lange topic doorgelezen en heb daardoor een samenstelling gemaakt. Ik wil deze Gaming PC laten assembleren bij alternate of Afuture, iemand ervaring hiermee? ps. Ik heb totaal geen verstand van overclocken etc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,99€ 44,99
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,75€ 16,75
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 82,90€ 82,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 179,90€ 179,90
1Seasonic M12II 520W€ 68,90€ 68,90
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 108,53€ 108,53
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 89,30€ 89,30
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 212,95€ 212,95
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 143,59€ 143,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 981,81

Een paar vraagjes :

1. Wat zou ik hieraan moeten veranderen?
2. Is de ssd van goede kwaliteit?
3. Is de voeding goed genoeg?
4. Is de videokaart goed?
5. Klopt de samenstelling een beetje?

edit: zou deze cooler beter zijn ? pricewatch: Cooler Master Silent Pro M700

btw ik laat alles assembleren bij alternate of afuture!! want ik kan er zelf geen bal van :P

Graag zou ik wat info hierover willen, alvast bedankt.

Zijn er nog suggesties of verbeteringen?? !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeesN schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 02:02:
Ja daar heb je gelijk in, maar dan wil ik meer weten over de risisco's van het zelf bouwen.. Maar daar is dit niet het goede topic voor denk ik;)
De risico's van zelf bouwen zijn dat je

1) de verkeerde spullen bij elkaar zoekt en de boel niet werkt
2) iets door onkunde sloopt
3) je met een probleem zit waarvan je niet weet waar het aan ligt en dat je zelf moet oplossen

Wat betreft punt 1 kan je natuurlijk een gedegen vooronderzoek doen. Je kan de webshop ook om bevestiging vragen of één en ander samen gaat werken en ook dit topic is een aardige stok achter de deur dat het goed gaat. Fouten kunnen altijd voorkomen, maargoed, als je echt geen enkel risico wil nemen moet je gewoon het extra geld neerleggen en er verder ook niet over zeuren.

Punt 2 is vrij makkelijk te voorkomen als je je goed inleest en niet zomaar wat te gaan proberen. De meeste dingen die ik hier voorbij heb zien komen waren zaken waarbij iemand echt niet nadacht of waarbij iemand zich gewoon niet goed ingelezen had en maar wat ging proberen.

Punt 3 kan wat lastiger zijn, maar ook hier heb je natuurlijk je eigen verstand voor en het grote interwebz. Maar ja, het komt wel eens voor dat er een onduidelijk probleem is en dan moet je het toch zelf gaan opsporen. Dat is zeldzaam, maar komt natuurlijk voor. Dan moet je je denk ik afvragen waarom je zelf een computer in elkaar zet: wil je er ook meer over te weten komen of doe je het alleen om geld te besparen? In het eerste geval is het probleem onderdeel van het leerproces en hoort het er nu eenmaal bij. Tweakers be tweakin' :p In het tweede geval zou ik er niet aan beginnen en gewoon even wat extra centen op tafel leggen. Het is dan duidelijk niet aan jou besteed. Voor niets komt de zon op en als je een verzekering wil dat je problemen bij iemand anders op zijn bordje kunt dumpen dan moet je daar dan ook gewoon het geld voor neerleggen.

Mijn persoonlijke ervaring: assembleren valt eigenlijk geschikt mee. Als een stekkertje niet past doe je het verkeerd :p Inmiddels weet ik genoeg om een beter systeem te bouwen dan 99% van de mensen dat voor mij kan doen, maar ik ben ook begonnen bij nul (oftewel, prebuilt was toen beter). Toch heb ik in al die jaren maar een enkele keer iets gesloopt, dat was eigenlijk niet heel erg en dat was ook een redelijk domme actie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 12:31
Niemand die op mijn setup reageert? Jammer, aangezien ik altijd reageer op de vragen van anderen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
rickjehh schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:34:
Niemand die op mijn setup reageert? Jammer, aangezien ik altijd reageer op de vragen van anderen hier...
Ik weet zeker dat er nu iemand gaat reageren!!!!

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Laatst online: 24-09 17:41
@Rickjeh - Systeempje lijkt me niks mis mee, vind alleen je kast en fan wat duur, maar zoiets is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Ik ga ook even om een reactie vragen, setupje ben ik redelijk zeker over, maar waarschijnlijk komt er een 6850 in te hangen ipv de 5770.
Dit wordt waarschijnlijk vanmiddag zelfs allemaal al gehaald, echter vraag ik me sterk af of mn voeding dit wel wil trekken, kan iemand me hier meer info over geven voordat ik straks alles aan het slopen ben door te weinig stroom ^^ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
junneh schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:29:
@Rickjeh - Systeempje lijkt me niks mis mee, vind alleen je kast en fan wat duur, maar zoiets is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Ik ga ook even om een reactie vragen, setupje ben ik redelijk zeker over, maar waarschijnlijk komt er een 6850 in te hangen ipv de 5770.
Dit wordt waarschijnlijk vanmiddag zelfs allemaal al gehaald, echter vraag ik me sterk af of mn voeding dit wel wil trekken, kan iemand me hier meer info over geven voordat ik straks alles aan het slopen ben door te weinig stroom ^^ ?
Ik heb de kast vervangen voor een normale Fractal Design Define R3, scheelt weer 40 euro. Wat betreft de CPU koeler, ik had in mijn oude pc een Mugen 2 maar ik vind deze echt veel te lomp en lelijk. Vandaar nu de Venomous X, die kleiner is en er ook mooier uit ziet in mijn ogen.

Je voeding moet het wel trekken lijkt me. 450 Watt lijkt me voldoende, ook met een 6850 erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38
junneh schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:29:

Ik heb vorige week dit systeem gekocht inventaris: Hoofd PC en zat ook te twijfelen over een snellere processor of snellere videokaart maar heb toch voor de snellere videokaart gekozen en geen seconde spijt van!

Ook twijfelde ik tussen een Athlon of Phenom maar toch de Phenom vanwege L3 cache en gamen. Unlocken was geen succes maar misschien deed ik wel iets verkeerd (alhoewel ik het me niet kan voorstellen want het is 1 instelling in de BIOS aan of uit). Misschien dat ik het later nog eens probeer maar tot nu toe mis ik niks, systeem draait als een zonnetje, speel alles vloeiend op high.

Dus ja, het is maar een tip tenzij je die quad core echt nodig hebt.

En de voeding zou de CX430 worden maar toch de CX500 gekozen ivm met meer speling en 2 PCI-e aansluitigen (welke achteraf nodig waren voor de videokaart, wist ik niet eens 8)7 )

En mensen die mij kennen van de vlijmscherpe Intel sixcore en quad SLI discussies in het verleden. Deze fervente Nvidia fanboy zit uiteindelijk toch met een AMD/ATI budget systeempje en is uitermate tevreden!

Zit er toch nog iets menselijks in me. O-) :+

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 24-03-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
Ja het was toendertijd ook een aardig dure voeding, waar ik me wel een beetje zorgen overmaak is dat het 12v lijntje "maar" 26A levert.

Weet iemand leuke Casefans (120mm) die niet teveel herrie maken voor een leuk prijsje? liefst met ledjes ofzo ( hoeft niet) gezien mn hudige mix van Thermaltake en ACryan toch veel herrie maakt als ik ze openschroef.

Ook ben ik nog opzoek naar n leuke procfan, maar ik wil hier liever niet meer dan 20-30 euro aan uitgeven.

[ Voor 39% gewijzigd door junneh op 24-03-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexus Real Silent fans. Die heb je ook met led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 19:45
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 05:39:
Prophacy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:06:
Hoi ik heb dus nog nooit een Gaming PC gehad en heb er ook niet zoveel verstand van. Wel heb ik deze lange topic doorgelezen en heb daardoor een samenstelling gemaakt. Ik wil deze Gaming PC laten assembleren bij alternate of Afuture, iemand ervaring hiermee? ps. Ik heb totaal geen verstand van overclocken etc.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 981,81

Een paar vraagjes :

1. Wat zou ik hieraan moeten veranderen?
2. Is de ssd van goede kwaliteit?
3. Is de voeding goed genoeg?
4. Is de videokaart goed?
5. Klopt de samenstelling een beetje?

edit: zou deze cooler beter zijn ? pricewatch: Cooler Master Silent Pro M700

btw ik laat alles assembleren bij alternate of afuture!! want ik kan er zelf geen bal van :P

Graag zou ik wat info hierover willen, alvast bedankt.

Zijn er nog suggesties of verbeteringen?? !!
1. Ik zou er persoonlijk niets aan veranderen aangezien het een mooi systeem is.
2. kwa SSD zou ik nog even wachten op de Vertex 3 die is wel 100 euro duurder maar ook 2x zo veel opslag, en deze heeft hele goede read/writes.
3. Voeding is meer dan genoeg.
4. Op wat voor res game je ? ik heb precies dezelfde op 1680x1050 ik kan daar alles op voluit spelen.
5. Samenstelling is goed hoor ;)

En nog iets: kwa overclocken, dat leer je vanzelf ik ben ook nog maar 15 en toen ik voor het eerst begon met zelfbouw PC`s wist ik er ook helemaal niets van. gelukkig is het op SB niet zo heel moeilijk om te overclocken. En onderhand geef ik er ook weer veel te veel geld aan uit :9

Ik hoop dat dit je een beetje helpt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:41
rickjehh schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:34:
Op je systeem is weinig aan te merken imo.. persoonlijke voorkeuren daargelaten.

Prachtige kast trouwens.... 18kg _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door - J.W. - op 24-03-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
- J.W. - schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:42:
[...]

Op je systeem is weinig aan te merken imo.. persoonlijke voorkeuren daargelaten.

Prachtige kast trouwens.... 18kg _/-\o_
Haha ja hij is ook aan de zware kant. Het wordt of de XL of de "gewone" R3. Vind het echt een stijlvolle en chique kast! Had ook niet al te veel op- en aanmerkingen verwacht maar ik vraag het voor de zekerheid even :)

Er zijn idd ook een aantal dingen persoonlijk zoals de kast en de CPU koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
rickjehh schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:52:
[...]

Haha ja hij is ook aan de zware kant.
Hoe zwaarder hoe beter! (voor geluidsdemping dan, je wilt er niet mee gaan slepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

MeesN schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:51:
[...]

Haha, dan wordt er gelukkig toch iemand wijzer van mijn vraag!
Het enige is dat alle garanties dan los van elkaar lopen enzo, maarja.
Ik zou graag je ervaringen horen als het zover is! Wanneer was je van plan het te laten doen?
Binnenkort! Ik heb een ander systeem bij alternate laten assembleren, maar nu is er weer gez**k met een kaart voor mijn systeem... morgen komt mijn broertje's systeem binnen, hopelijk alles netjes geassembleerd.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

- J.W. - schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:39:
[...]

Hoe zwaarder hoe beter! (voor geluidsdemping dan, je wilt er niet mee gaan slepen).
of je neemt gewoon wat stillere coolers???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Stef602 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:12:
[...]

of je neemt gewoon wat stillere coolers???
De basis van een stil(ler) systeem is een goed dempende kast.
Of eigenlijk pak je het op 2 fronten aan: enerzijds de bronnen (voeding, case-cooler, cpu-cooler, videokaart, harde schijven, etc) en vervolgens scherm je die bronnen af met een goed dempende kast en zo nodig nog HDD enclosures.

Nu heb je niet altijd de keus voor stille bronnen (snelle videokaart bijvoorbeeld), een goed dempende kast helpt je altijd; het maakt een al stil systeem nog stiller en een herrie-schopper een wat mindere herrie-schopper.

[ Voor 19% gewijzigd door - J.W. - op 24-03-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEEBLBOB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-01 10:49
chim0 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:09:
[...]

Ik weet niet wat je ermee wilt gaan doen maar voor 1500 euro is dit systeem totaal uit balans en veel te duur.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 66,-€ 66,-
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 261,80€ 261,80
1Corsair AX750€ 133,70€ 133,70
1Corsair Force F120 120GB€ 187,85€ 187,85
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 77,35€ 77,35
2Sapphire HD6950 1GB GDDR5 PCI-E€ 206,-€ 412,-
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 143,82€ 143,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.416,17

Sneller, betere kwaliteit, betere prijs/prestatie, etc.
Hoe bedoel je 'systeem totaal uit balans en veel te duur. Ik mis nu een draadloze netwerkkaart is een must, en een geluidskaart (of maakt dat tegenwoordig niks meer uit?)

Na aanleiding van een aantal vragen, hier mijn volgende eisen:

De Pc moet je mooie strakke kast hebben met neon maar niet te overdreven en goed gekoeld zijn.
Verder wil ik er een paar jaartjes mee vooruit kunnen mbt games (must).
Mijn huidige pc pentium 4 540 en ATI X800XT zijn nog redelijk snel, echter heeft o.a de grafische kaart geen pixel shader 3 ondersteuning:S
Deze pc blijft mijn 2de pc!

Wireless kaart ivm dat de pc op zolder staat en geen zin heb om draden vanaf beneden te trekken.
Geluidskaart omdat ik toch echt goed geluid wil hebben, ik weet niet precies hoe het nu met de onboard geluidskaart is gesteld maar vroeger (6 jaar geleden) vond ik die dramatisch. (heb ook 5.1 speakers)

Als beeldscherm heb ik een full HD 24 inch iiyama 1920x1200,
Ben niet van plan om zwaar over te klokken.

Ik doe aan fotobewerking en aan games.
spellen die ik op de nieuwe pc wil gaan spelen zijn o.a.
1. Assassins Creed 3
2. Crysis 2
3. Shogun 2
4. Test Drive Unlimited 2
5. Bulletstorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
WEEBLBOB schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:26:
[...]

Wireless kaart ivm dat de pc op zolder staat en geen zin heb om draden vanaf beneden te trekken.
Geluidskaart omdat ik toch echt goed geluid wil hebben, ik weet niet precies hoe het nu met de onboard geluidskaart is gesteld maar vroeger (6 jaar geleden) vond ik die dramatisch. (heb ook 5.1 speakers)
In plaats van de wireless kaart kan je ook kijken naar zo'n systeempje wat je op twee plekken in het stopcontact stop. Je krijgt dan een kabel van je modem/router naar (waarschijnlijk) het dichts bij zijnde stopcontact. Die vervoert je signaal tot 200Mbit/s??(not sure) over het stroomnetwerk naar zolder, daar doe je een ander kastje en dan met de kabel naar je computer. Voor een gaming pc lijkt me dit handiger aangezien je signaal verlies aardig zal zijn als je op zolder zit..
Geluidskaart is in principe niet nodig volgens mij, behalve als je een fervent artiest bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik laat hem hoogstwaarschijnlijk gewoon assembleren,
Maar is het het prijsverschil van circa 100 eu waard om de onderdelen los te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeesN schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:32:
[...]

In plaats van de wireless kaart kan je ook kijken naar zo'n systeempje wat je op twee plekken in het stopcontact stop. Je krijgt dan een kabel van je modem/router naar (waarschijnlijk) het dichts bij zijnde stopcontact. Die vervoert je signaal tot 200Mbit/s??(not sure) over het stroomnetwerk naar zolder, daar doe je een ander kastje en dan met de kabel naar je computer. Voor een gaming pc lijkt me dit handiger aangezien je signaal verlies aardig zal zijn als je op zolder zit..
Geluidskaart is in principe niet nodig volgens mij, behalve als je een fervent artiest bent..
power over ethernet: pricewatch: Sweex Powerline Ethernet Adapter 200 Mbps Twinpack 1 als zender 1 als ontvanger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeesN schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:35:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik laat hem hoogstwaarschijnlijk gewoon assembleren,
Maar is het het prijsverschil van circa 100 eu waard om de onderdelen los te bestellen?
Duh! dat had ik ookal gezegd, wil hem ookwel voor je in elkaar bouwen :) garantie zeikt alternate altijd over gewoon volhouden en beleefd blijven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
chim0 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:10:
[...]

Ik heb vorige week dit systeem gekocht inventaris: Hoofd PC en zat ook te twijfelen over een snellere processor of snellere videokaart maar heb toch voor de snellere videokaart gekozen en geen seconde spijt van!

Ook twijfelde ik tussen een Athlon of Phenom maar toch de Phenom vanwege L3 cache en gamen. Unlocken was geen succes maar misschien deed ik wel iets verkeerd (alhoewel ik het me niet kan voorstellen want het is 1 instelling in de BIOS aan of uit). Misschien dat ik het later nog eens probeer maar tot nu toe mis ik niks, systeem draait als een zonnetje, speel alles vloeiend op high.

Dus ja, het is maar een tip tenzij je die quad core echt nodig hebt.

En de voeding zou de CX430 worden maar toch de CX500 gekozen ivm met meer speling en 2 PCI-e aansluitigen (welke achteraf nodig waren voor de videokaart, wist ik niet eens 8)7 )

En mensen die mij kennen van de vlijmscherpe Intel sixcore en quad SLI discussies in het verleden. Deze fervente Nvidia fanboy zit uiteindelijk toch met een AMD/ATI budget systeempje en is uitermate tevreden!

Zit er toch nog iets menselijks in me. O-) :+
Mhm, nja de PC zal vooral voor gaming worden gebruikt, ik heb alleen het idee dat ik heel snel weer kan gaan upgraden als ik een Dualcore koop, dit kan ook gewoon aan mij liggen tho.

Dan valt de 6850 denk ik af met mijn voeding, heb maar een pci blokje voor GFX eraan hangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:39:
[...]

Duh! dat had ik ookal gezegd, wil hem ookwel voor je in elkaar bouwen :) garantie zeikt alternate altijd over gewoon volhouden en beleefd blijven :D
als alternate zijkt kan je altijd naar de ict waarborg stappen, dit is een onafhankelijk bemiddelings bedrijf waarbij onderandere azerty en alternate zijn aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

MeesN schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:35:
[...]

Alleen als je 100% zeker weet hoe je moet bouwen, weet je 99% gewoon lekker door een ander bedrijf laten doen! sloop jij 1x iets, jammer dan. Maar daar krijg je geen garantie op ''had je het maar lekker moeten inbouwen'' zeggen ze dan :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Bouwen is niet lastig. Als je zorgt dat je boerenverstand gebruikt ('hmm, moederbord direct op de kast schroeven is misschien niet al te slim, hoe moet dat dan?') en je goed inleest en op al je bijgeleverde onderdelen let ('hey, er zitten schroeven bij de kast waar ik het moederbord op kan schroeven, zodat het geen contact maakt met de kast') moet het prima kunnen.

Bovenstaande voorbeeld is overigens wel erg overdreven, maar je snapt het idee =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
Ik ben bij mijn eerste pc met een internetguide erbij ook gewoon beginnen met schroeven.

Zo moeilijk is het inderdaad echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, kan je een lego pakket in elkaar zetten, dan kan je ook een pc bouwen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:21
PatrickH89 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:49:
Bouwen is niet lastig. Als je zorgt dat je boerenverstand gebruikt ('hmm, moederbord direct op de kast schroeven is misschien niet al te slim, hoe moet dat dan?') en je goed inleest en op al je bijgeleverde onderdelen let ('hey, er zitten schroeven bij de kast waar ik het moederbord op kan schroeven, zodat het geen contact maakt met de kast') moet het prima kunnen.

Bovenstaande voorbeeld is overigens wel erg overdreven, maar je snapt het idee =p
Whaha goeie herinnering aan :+ Toen ik mijn pc van HP ging overzetten in een Lexa kast met een gloednieuwe videokaart voeding en ram. Aangezet, `t begon meteen te stinken en een rookwolkje kwam er boven uit.. :(
Ik kan je vertellen zonder die spacers (of hoe heten die krengen ook alweer) gaat het echt niet werken.

Gelukkig doet hij het zo`n 1,5 jaar later nogsteeds, typ er nu op. Al heeft mijn internet soms kuren, is mijn front USB ding stuk, heb ik nog maar analoog uit aan 1 zijde.

*Wachtende op mijn 2500K + M12II die vertraagd is omdat ik er 1 leuke casefan heb bij besteld. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik heb mijn eerste pc gewoon in elkaar gezet zonder internet hulp, alles stond (dubbel) beschreven in de boekjes die bij de onderdelen zaten.
Beetje logisch nadenken helpt daar inderdaad wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwastiels
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-04-2023
R_W schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:29:
[...]
Voeding is redelijk overkill, alleen nodig als je later nog SLI gaat doen.

Verder zou ik de 2600K vervangen door de 2500K en de 6970 door de 6950 omdat die een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben. Je bent natuurlijk vrij om de meerprijs toch te betalen.

2TB schijven schijnen nogal een hoge failure rate te hebben (source).
Het zou kunnen dat ik later nog een tweede videokaart ga toevoegen.
Wil systeem een beetje future proof hebben. Maar is de voeding zelf wat van goede kwaliteit?

De processor ga ik toch behouden, maar is de 6950 een goede kaary die de meest recente games op hoogste settings kan spelen? Maakt merk van kaart eigenlijk veel uit? ASUS, MSI, ...?

Welke schijf zou ik dan het beste nemen?

Valt de rest van de configuratie wat mee? (heb deze nog eens hieronder gehangen)

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 68,43€ 68,43
1Plextor PX-L890SA Zwart€ 31,96€ 31,96
1Corsair AX750€ 137,-€ 137,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 74,26€ 74,26
1MSI R6970-2PM2D2GD5€ 290,22€ 290,22
1Asus P8P67 PRO€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.095,57

[ Voor 60% gewijzigd door rwastiels op 24-03-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
junneh schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:39:
[...]

Mhm, nja de PC zal vooral voor gaming worden gebruikt, ik heb alleen het idee dat ik heel snel weer kan gaan upgraden als ik een Dualcore koop, dit kan ook gewoon aan mij liggen tho.
De dual core is mijn geval een budget gerelateerd iets. Als je het kan betalen, is een quad core een no-brainer.
Dan valt de 6850 denk ik af met mijn voeding, heb maar een pci blokje voor GFX eraan hangen :(
Welke voeding en welke HD6850? Het standaard model heeft 1 PCI-e aansluiting, deze 2 omdat er problemen waren met de vorige versie en het is een OC model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:11
Mijn vraag betreft een i3 2100. Wat zou een mooie AMD kaart zijn bij deze processor? Een 6950/6970 lijkt mij overkill, doordat de CPU dan de bottleneck vormt. Een 6870 lijkt mij wel in verhouding met een i3 2100. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

rwastiels schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:51:
[...]

Het zou kunnen dat ik later nog een tweede videokaart ga toevoegen.
Wil systeem een beetje future proof hebben. Maar is de voeding zelf wat van goede kwaliteit?

De processor ga ik toch behouden, maar is de 6950 een goede kaary die de meest recente games op hoogste settings kan spelen? Maakt merk van kaart eigenlijk veel uit? ASUS, MSI, ...?

Welke schijf zou ik dan het beste nemen?

Valt de rest van de configuratie wat mee? (heb deze nog eens hieronder gehangen)

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 68,43€ 68,43
1Plextor PX-L890SA Zwart€ 31,96€ 31,96
1Corsair AX750€ 137,-€ 137,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 74,26€ 74,26
1MSI R6970-2PM2D2GD5€ 290,22€ 290,22
1Asus P8P67 PRO€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.095,57
ik had er zelf misschien een 480 ingezet van msi: pricewatch: MSI N480GTX Twin Frozr II

ipv die 6970, maar ze zijn redelijk gelijk aan elkaar... en dat maakt de beslissing lastig in mijn ogen :'(

en verander die 2tb harddrive naar 2x samsung f3 103sj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
3Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 66,-€ 198,-
1HP s2231a (WR737AA)€ 142,80€ 142,80
1Thermaltake V3 Black Edition€ 37,-€ 37,-
1Logitech Deluxe 250 Keyboard€ 6,99€ 6,99
1Sharkoon FireGlider€ 20,-€ 20,-
1AMD Athlon II X4 640€ 80,50€ 80,50
1Corsair Builder CX430€ 36,90€ 36,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 37,-€ 37,-
1Asus M4A78LT-M€ 48,84€ 48,84
1Asus EAH5770 CUcore/G/2DI/1GD5€ 102,90€ 102,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 727,68

Dit is wat ik tot nu toe heb. Zoals je merkt ligt mijn focus meer op multimedia dan op gaming.

Wat ik met mijn PC wil doen:
- Internet, word, etc.
- 1080p video kijken.
- Eenvoudige spelletjes (à la Minecraft) spelen.
- Torrent daemon (deluged) draaien.
- 24/7 laten draaien. Ik ben een Ubuntugebruiker dus ik hoef gelukkig niet elke drie minuten te rebooten. :9~

Ik ben van plan om de HDD's in RAID5 te draaien.

Ik heb nog wel een paar dingen die ik wil veranderen, vandaar dat ik toch even post.
1. Ik vind het toetsenbord niet lekker tikken. Ik ben nog op zoek naar een toetsenbord waar waar de toetsen niet zo dik zijn en er minder kracht nodig is om ze in te drukken. (denk aan een laptoptoetsenbord, of zo'n ding wat je bij de iMac krijgt).
2. Ik twijfel nog een beetje over de kast. Misschien handiger om een groter formaat te nemen met zoveel HDD's? :P Aangezien ik er later misschien nog wel een SSD in wil, of een extra HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
chim0 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:01:
[...]

De dual core is mijn geval een budget gerelateerd iets. Als je het kan betalen, is een quad core een no-brainer.

[...]

Welke voeding en welke HD6850? Het standaard model heeft 1 PCI-e aansluiting, deze 2 omdat er problemen waren met de vorige versie en het is een OC model.
Voeding is een OCZ450 12U.

Gewoon een stock (waarschijnlijk Sapphire) Radeon 6850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:29:
pricewatch: Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty) lijkt mij wel wat voor jouw. De videokaart lijkt mij weer wat te snel/overdreven.
Oké bedankt. Ik was vroeger een fanatiek gamertje en las veel reviews over videokaarten, maar ik heb er nu niet zoveel verstand meer van, dus ik heb geen idee wat snel is en wat niet. :P Ik heb nu de Radeon 5570 (die in een ander systeem in de BBG zat) gepakt.

Ik heb trouwens het idee dat alle Logitech keyboards nogal 'log' typen, dus ik denk dat ik er gewoon eens een paar in de winkel uit ga proberen en dan kijken welke mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somath
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10-2023
even een reactie op* ik wil wat lichetere spellen spellen zo als minecraft*

ik moet met spijt mede delen dat minecraft toch wel een 8 cores server over de rooien heeft weten te maken
en mijn toch niet slechte pc het onderspit moest deleven wegens iets te veel tnt :P
oke dit komt vooral omdat het via java werkt maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GioStyle schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:04:
Mijn vraag betreft een i3 2100. Wat zou een mooie AMD kaart zijn bij deze processor? Een 6950/6970 lijkt mij overkill, doordat de CPU dan de bottleneck vormt. Een 6870 lijkt mij wel in verhouding met een i3 2100. Kan iemand dit bevestigen?
i3 2100 gaat zeker NIET bottlenecken, alleen wanneer je van plan bent om een HD 6990 aan te schaffen zou ik voor een processor met wat meer power kiezen. Nadeel van de i3 is wel dat deze 'maar' dual-core is, dus niet echt future-proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibo
  • Laatst online: 21-09 22:44
kan iemand wat zeggen over mijn systeem? waar zou ik mijn geld beter kunnen benutten bv? mijn budget is 500 euro. Of zou ik met iets van 5 tientjes meer een veel beter systeem kunnen hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 33,50€ 33,50
1Samsung SH-S223C Zwart€ 22,26€ 22,26
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 77,95€ 77,95
1Cooler Master Centurion 5 II€ 45,-€ 45,-
1AMD Athlon II X4 640€ 0,-€ 0,-
1Antec VP450P€ 36,90€ 36,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 35,99€ 35,99
1Asus M4A78LT-M€ 48,84€ 48,84
1Asus EAH5770 CUcore/G/2DI/1GD5€ 102,90€ 102,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die processor al? Voor een paar tientjes meer kan je nl naar een 840. Heb je weer een stapel mhz er bij. Ik vind de Elite pricewatch: Cooler Master Elite 360 wel een kek kastje. Lekker klein. Verder ziet het er goed uit. Hou ook rekening met verzend kosten en dat het allemaal bij 1 shop komt, dus het bedrag is nu laag, maar dat is maar schijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44
Somath schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:16:
even een reactie op* ik wil wat lichetere spellen spellen zo als minecraft*

ik moet met spijt mede delen dat minecraft toch wel een 8 cores server over de rooien heeft weten te maken
en mijn toch niet slechte pc het onderspit moest deleven wegens iets te veel tnt :P
oke dit komt vooral omdat het via java werkt maar toch :P
[offtopic]Minecraft is single-threaded, dus aan een octocore server heb je vrij weinig.[/offtopic

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hallo,

Dit wordt dus waarschijnlijk mijn pc, het enige waar ik nog over aan het nadenken ben is hoe ik een SSD in moet bouwen, want alternate heeft helaas die SSD niet...
Ziet iemand nog foutjes? of kan hij nog beter voor een paar tientjes?

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 77,95€ 77,95
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1XFX PRO650W€ 70,06€ 70,06
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 149,13€ 149,13
1Asrock 870 Extreme3€ 73,78€ 73,78
1MSI R6950-2PM2D2GD5€ 199,90€ 199,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 882,94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe je hem moet inbouwen? Als je de II Advanced neemt, die komt met een bracket daarvoor. Ik weet niet of de C300 zelf met een bracket komt, maar die past dan gewoon in je hardeschijf slot/vakje/bay. Staat vast wel in de handleiding van je kast :).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibo
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:14:
Heb je die processor al? Voor een paar tientjes meer kan je nl naar een 840. Heb je weer een stapel mhz er bij. Ik vind de Elite pricewatch: Cooler Master Elite 360 wel een kek kastje. Lekker klein. Verder ziet het er goed uit. Hou ook rekening met verzend kosten en dat het allemaal bij 1 shop komt, dus het bedrag is nu laag, maar dat is maar schijn.
nee ik heb die procossor nog niet, ik zag dat bij azerty de 840 maar 7 euro duurder was :o bedankt voor de tip!
enja die verzendkosten zijn er altijd, maar omdat ik in belgie woon en bij nederlandse webshops kijk betaal ik nog meer verzendkosten, soms 10 euro, soms 30.. :(
maare hoe zit het verder met de grafische kaart? die is wel goed enz?
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:07:
Hoe je hem moet inbouwen? Als je de II Advanced neemt, die komt met een bracket daarvoor. Ik weet niet of de C300 zelf met een bracket komt, maar die past dan gewoon in je hardeschijf slot/vakje/bay. Staat vast wel in de handleiding van je kast :).
nee hij heeft geen brackets :(
productreview: Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB review door Slight

ik weet ook niet of mijn kast wel speciale bevestigingspunten heeft voor die ssd :O anders moet ik netzo als die jongenman van de review ook gaan boren :( maar ik weet ook niet in welk gaatje ik het draadje moet doen, kortom ik heb 0% ervaring met iets in een pc bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

A.M.R. schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:12:
[...]

nee ik heb die procossor nog niet, ik zag dat bij azerty de 840 maar 7 euro duurder was :o bedankt voor de tip!
enja die verzendkosten zijn er altijd, maar omdat ik in belgie woon en bij nederlandse webshops kijk betaal ik nog meer verzendkosten, soms 10 euro, soms 30.. :(
Bvd
ga is naar alternate.be? misschien bestaat azerty.be ook wel? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibo
ik ga niet voor niets naar .nl he. de prijzen in belgie zijn veel duurder.. ookal moet je vanuit NL meer verzendkosten betalen is het nog veel cheaper dan waneer je besteld op een belgische webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A.M.R. schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:12:
[...]

Bvd
Die is prima :). Wat vind je van het kastje wat ik voorstel?
Stef602 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:13:
[...]

ik weet ook niet of mijn kast wel speciale bevestigingspunten heeft voor die ssd :O anders moet ik netzo als die jongenman van de review ook gaan boren :( maar ik weet ook niet in welk gaatje ik het draadje moet doen, kortom ik heb 0% ervaring met iets in een pc bouwen
Uit de review van tweakers.net over de Advanced II
De behuizing laat eigenlijk niets te wensen over en is van alle gemakken voorzien, zoals de hotswappable sata-bay, een 3,5"- naar 2,5"/1,8"-converter, de nodige fans, waarvan de ledjes uitgezet kunnen worden en een zwart meegespoten binnenkant.
Genoeg gezegd toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:16:

Uit de review van tweakers.net over de Advanced II

[...]

Genoeg gezegd toch? :+
Ehh het is wel leuk dat dat in mn kastje zit maar... heb ik dan die brackets nodig? of...?
en ja... dan weet ik nog niet waar ik die kabeltjes allemaal in moet proppen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibo
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:16:
[...]
Die is prima :). Wat vind je van het kastje wat ik voorstel?
k zal eens kijken naar een review, hij is iig wel lekker goodkoop en basic, en niet met teveel dingetjes hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Stef602 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:13:
[...]

Je kunt hem net zo goed vasttapen, er beweegt toch niets aan een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:18:
[...]

Ehh het is wel leuk dat dat in mn kastje zit maar... heb ik dan die brackets nodig? of...?
en ja... dan weet ik nog niet waar ik die kabeltjes allemaal in moet proppen :?
....

Nou de draadjes passen maar op een manier. Je doet je SSD in de bracket, je zet die in je kast (Staat wel in je handleiding) dan de SATA kabel op het moederbord en de SSD aansluiten en de SATA power.

http://www.google.com/img...SOqr5qZkO&ved=0CDUQ9QEwAg

http://www.google.com/ima...inPrn47N7AD-7ESh90lCdRZM=

http://www.google.com/img...SOqr5qZkO&ved=0CDcQ9QEwAw
A.M.R. schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:19:
[...]

k zal eens kijken naar een review, hij is iig wel lekker goodkoop en basic, en niet met teveel dingetjes hier en daar.
Hij is lief en klein :D. Zeker voor jouw systeem zeer geschikt, gezien je nergens echt een heethoofd hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:20:
[...]

....

Nou de draadjes passen maar op een manier. Je doet je SSD in de bracket, je zet die in je kast (Staat wel in je handleiding) dan de SATA kabel op het moederbord en de SSD aansluiten en de SATA power.

http://www.google.com/img...SOqr5qZkO&ved=0CDUQ9QEwAg

http://www.google.com/ima...inPrn47N7AD-7ESh90lCdRZM=

http://www.google.com/img...SOqr5qZkO&ved=0CDcQ9QEwAw

[...]
Zit er een bracket in mijn kast? of moet ik dat zelf kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:27:
[...]

Zit er een bracket in mijn kast? of moet ik dat zelf kopen?
:S

Verwijderd in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibo
iemand anders verwees me net ook naar de pricewatch Cooler Master Elite 331
Zijn die elites ongeveer hetzelfde maar dan met een iets andere look?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44
Ethernet over Power, that is ;)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A.M.R. schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:28:
iemand anders verwees me net ook naar de pricewatch Cooler Master Elite 331
Zijn die elites ongeveer hetzelfde maar dan met een iets andere look?
Nou die 360 is iets anders dan de andere elite kasten. Hij is namelijk kleiner.
Stef602 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:28:
[...]

jaa hahaha, maar daar wordt ik nog niets wijzer van 8)7 :P
Ja, je krijgt het bracket bij de kast.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:33:
[...]

Nou die 360 is iets anders dan de andere elite kasten. Hij is namelijk kleiner.

[...]

Ja, je krijgt het bracket bij de kast.... :X
en dan is het dus alleen: Ding in je bracket vastschroeven, bracket+SSD in je brackethouder doen.
stroom sata kabel in zn kont, samen met de sata600 kabel, dan stroom satakabel verbinden met???
en sata600 kabel met moederboard???

aan mn voeding he... hoe weet ik welk slotje?

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 24-03-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sata power kabel zit aan je voeding... Sata kabel op het moederbord ja...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibo
oke bedankt voor de info reinman! :)

EDIT: stef anders moet je eens een instructievideo op internet opzoeken die zijn er vast wel

[ Voor 57% gewijzigd door Nibo op 24-03-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

A.M.R. schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:36:
oke bedankt voor de info reinman! :)

EDIT: stef anders moet je eens een instructievideo op internet opzoeken die zijn er vast wel
Heb ik gedaan! maar kon gewoon geen duidelijke vinden, dat is waarom ik het hier vraag! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:41:
[...]

Heb ik gedaan! maar kon gewoon geen duidelijke vinden, dat is waarom ik het hier vraag! :O
Hij zit al aan een string van aansluitingen die aan je voeding vast zitten vast hoor. Anders krijgen je andere hardeschijven geen stroom he. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:42:
[...]

Hij zit al aan een string van aansluitingen die aan je voeding vast zitten vast hoor. Anders krijgen je andere hardeschijven geen stroom he. :9
Ooooww dus er zit een kabel aan mijn voeding, en in die kabel, moet ik die satastroomkabel stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesN
Stef, kijk op YouTube gewoon een step-by-step guide how to build a pc. Je zal zien dat het allemaal heel erg mee valt en dat elk kabeltje er maar op 1 manier op 1 plek in kan;) (bijvoorbeeld dat er 1 pinnetje is weg gelaten zodat alle anderen mogelijkheden wegvallen)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:43:
[...]

Ooooww dus er zit een kabel aan mijn voeding, en in die kabel, moet ik die satastroomkabel stoppen?
Nee vanaf je voeding loopt er een streng met allemaal aansluitingen. Een van die aansluiting die druk je er in.

http://www.virtual-hideou.../silentmaxx_psu_wires.JPG

Zo iets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:45:
[...]

Nee vanaf je voeding loopt er een streng met allemaal aansluitingen. Een van die aansluiting die druk je er in.

http://www.virtual-hideou.../silentmaxx_psu_wires.JPG

Zo iets dus.
OOOOOOOOWWWWWWW dus het is gewoon 1 draadje in een voedingdraadje, 1 draadje in moederboard, en dan zou die moeten werken? :O
Dan ff wat tuts opzoeken over hoe je windows van je hdd op je ssd kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:47:
[...]

OOOOOOOOWWWWWWW dus het is gewoon 1 draadje in een voedingdraadje, 1 draadje in moederboard, en dan zou die moeten werken? :O
Ja, een draad tussen je voeding en je SSD en een tussen je mobo en je SSD.
Dan ff wat tuts opzoeken over hoe je windows van je hdd op je ssd kan krijgen :)
Ummmm niet? Gewoon opnieuw installeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibo
ik denk dat je dit ongeveer zoekt dan:
hdd plaatsen
windows overzetten en hdd plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:50:
[...]

Ja, een draad tussen je voeding en je SSD en een tussen je mobo en je SSD.

[...]

Ummmm niet? Gewoon opnieuw installeren?
nooit gedacht dat het zoo makkelijk was :s
YouTube: Build your own pc - step by step guide - 720p HDTV
ik schaam me eigenlijk dat ik me nog op deze website vertoon :s

ik ehh denk dat ik het snap :)
hopelijk werkt die ssd naar behoren :D
ik schroef dus gewoon mijn ssd vast in de brackets? en schuif de brackets in een soort van kastje (soort van lade systeem, wat je ook in je buro hebt)?

Jongens wat vinden jullie?
wachten met mijn 880 euro dure systeem, en ff doorsparen voor een bulldozer, en die gaan kopen?
of nu de 1090t kopen + asrock 870 extreme3 + de rest van het systeem?

[ Voor 20% gewijzigd door Frozen op 24-03-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibo
als je nu een bulldozer koopt heb je nog altijd geen pc he :P

j/k
iig als nu een monster pc koopt kan die natuurlijk langer mee dan je pc van 880 euro, maar ik zou voor het beste prijs/prestatie systeem gaan eerlijk gezegd, anders ga je meer betalen dan wat je terug krijgt en dat is zonde, vind ik tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:43:
[...]

Ik heb trouwens het idee dat alle Logitech keyboards nogal 'log' typen, dus ik denk dat ik er gewoon eens een paar in de winkel uit ga proberen en dan kijken welke mij ligt.
Ik heb met die UltraX gewerkt en het is een heerlijk toetsenbord om brieven mee te typen maar uitermate ongeschikt om mee te gamen. Dan heb ik liever de tradiotionele, dikke toetsen, omdat je fanatieker drukt en het voelt gewoon steviger aan, maar dit is persoonlijk. Het is idd net als op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

chim0 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:38:
[...]

Ik heb met die UltraX gewerkt en het is een heerlijk toetsenbord om brieven mee te typen maar uitermate ongeschikt om mee te gamen. Dan heb ik liever de tradiotionele, dikke toetsen, omdat je fanatieker drukt en het voelt gewoon steviger aan, maar dit is persoonlijk. Het is idd net als op een laptop.
Ik zou gewoon voor de logitech media 600 gaan, voor 15 euro bij 4allshop, goed geleverd, goed verpakt.
heerlijk toetsenboardje! :) typt als een ``echt`` toetsenboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Stef602 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:52:
[...]

Ik zou gewoon voor de logitech media 600 gaan, voor 15 euro bij 4allshop, goed geleverd, goed verpakt.
heerlijk toetsenboardje! :) typt als een ``echt`` toetsenboard.
Sweex ding van 5 euro hier! _/-\o_

Alleen zit er een slaapstand-knop precies boven de ESC toets die ik nog wel eens in wil drukken wat erg vervelend kan zijn op bepaalde momenten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

jullie vinden dus, dat ik dit systeem moet bestellen, en niet moet wachten op de bulldozers?

iemand nog op of aanmerkingen?
en kan hij nog wat beter voor een paar euro?
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 77,60€ 77,60
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1XFX PRO650W€ 70,06€ 70,06
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 149,13€ 149,13
1Asrock 870 Extreme3€ 73,78€ 73,78
1MSI R6950-2PM2D2GD5€ 199,90€ 199,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 882,59

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stef602 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:34:
jullie vinden dus, dat ik dit systeem moet bestellen, en niet moet wachten op de bulldozers?
Dat is echt een keuze die jezelf moet maken. Enige waar je zeker van kan zijn is dat je dan een snellere PC voor je geld krijgt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-The_Mask- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:39:
[...]

Dat is echt een keuze die jezelf moet maken. Enige waar je zeker van kan zijn is dat je dan een snellere PC voor je geld krijgt.
denk je dan dat die rond de 175 euro zal gaan schommelen? net zei iemand dat ze een slechtere p/p hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stef602 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:34:
Sommige borden ondersteunen bulldozer ook (er zaten meen ik wel wat performance penalties aan). Je zou kunnen kijken of op dit bord er een past en of hem wisselen voor een bord wat dat kan. Dan kan je over een jaar ofzo daarnaar upgraden. Zou je nu ook nog wel wat kunnen besparen door een goedkopere CPU te nemen. De 840 doet het bijvoorbeeld erg leuk voor die prijs. Scheelt je weer wat om op je spaarbank te zetten voor je bulldozer!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

-The_Mask- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:39:
En zodra Bulldozer er is, gaat -The_Mask- weer zeggen "Enige waar je zeker van kan zijn is dat je over 4 maanden een snellere PC voor je geld krijgt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:35
Komt de Bulldozer niet pas in juni uit? Daarnaast zijn er ook nog niet echt concrete prestaties bekend
naar verhouding met de voorgaande generatie AMD CPU's en Intel's Sandy Bridge.

Zoals Reinman al aangaf kan je ook een moederbord kopen dat am3+ ondersteunt en voorlopig genoegen nemen met een iets mindere CPU. Als je niet dringend een desktop nodig hebt kan je natuurlijk ook gewoon eventjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik krijg volgende melding bij alternate:
Harddisk - Behuizing
•Voor de geselecteerde hardeschijf is helaas geen vrij 3.5'' slot meer beschikbaar. Wij raden u aan om een andere behuizing te selecteren. het is ook mogelijk dat de door U geselecteerde behuizing één of meerdere montage frames heeft, het is mogelijk dat als u deze uitschakelt in het detailoverzicht, U één of meerdere 3,5" slot(en) vrij maakt.

Case: Antec Three Hundred - R (de gewone kan niet met een mugen 2 volgens hun)
1 x 3.5"hdd samsung f3

Toch maar raar die pc builder hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Stef602 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:43:
denk je dan dat die rond de 175 euro zal gaan schommelen? net zei iemand dat ze een slechtere p/p hebben
Dat zal wel niet, dan koopt iedereen een sandybridge. AMD heeft Intel altijd beconcurreerd op prijs, ook nu zal het niet anders zijn. Voor 175 euro kan je van AMD minstens i2500 prestaties verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 01:39:
Dat zal wel niet, dan koopt iedereen een sandybridge. AMD heeft Intel altijd beconcurreerd op prijs, ook nu zal het niet anders zijn. Voor 175 euro kan je van AMD minstens i2500 prestaties verwachten.
Wat vrij zeker is is dat je qua performance per euro beter zit bij AMD, nu en dan. Op naam kunnen ze nog steeds niet concurreren, daarvoor is Intel te bekend, dus moet je jezelf op een andere manier aantrekkelijk maken. Alleen een eventuele chip die absoluut sneller is dan welke van Intel dan ook zal duurder zijn, maar anders zie ik het niet gebeuren dat een (vergelijkbare) AMD-chip duurder is dan z'n Intel tegenhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-12-2021
Ben uiteindelijk dan toch voor intel gegaan. Dit issem http://dl.dropbox.com/u/615485/25maart.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal, ik ben dus van plan deze onderdelen te kopen en te laten assembleren in een computer shop.
Verder heb ik niet zo heel veel verstand van gaming pc's. Ik heb wel een paar vraagjes. Wat zou ik eraan moeten veranderen?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 981,81

Vraagjes

1. Ik zit te twijfelen tussen 3 video kaarten : MSI gtx560 Twin Frozr, MSI gtx460 Twin Frozr, MSI 6950 Twin Frozr Edition. Welke van de drie is overall de beste kaart? Iemand ervaring mee?

2. Bij welke Computershop zou ik het kunnen laten assembleren? Heeft iemand dit eerder gedaan en waar?

3. Welke processor zou beter zijn voor gamen? Intel Core i5 2500k boxed of AMD Phenom II X6 1090T Black Edition? Ik ben van plan om te gaan gamen met 1920x en 1080x resolutie.

4. Welke ssd zou beter passen bij mijn systeem? De crucial of corsair 64 gb? (ik wil geen risico nemen met de vertex omdat ik slechte dingen erover zie op de forums)

5. Is de voeding goed genoeg voor dit systeem kwam merk etc. of zijn er betere te vinden?

6. Wat is nou precies het verschil tussen de i5 2500K en i5 2500? Ik weet dat de K staat voor overclocken , maar ik heb totaal geen verstand van OC. Zou ik voor 7 euro meer toch beter de 2500k versie nemen?

7. Zou ik met 1 van de 3 bovengenoemde videokaarten de spel World of Warcraft op ULTRA setting spelen met 60 fps zonder eronder te droppen? Iemand hier mischien ervaring mee?

8. Welke moederbord zou beter passen bij mijn systeem? Asrock 870 Extreme3 of msi-p67a-gd65-(b3) ?
Wat is het verschil precies tussen beide?

Nou alvast bedankt, ik hoop dat er een aantal vraagjes beantwoord kunnen worden. Voor mij is dit een grote investering dus ik hoop dat als ik alle onderdelen koop die hierboven vermeld staan, dat ik mijn droom pc heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEEBLBOB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-01 10:49
Na aanleidig van enkele tips van jullie ben ik van plan om de volgende pc bij Azerty te halen:

Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie - assemblagestukprijs : 44,99
Intel Core i7 2600 / 3.4 GHz - LGA1155 Socket - L3 8 MB - doosstukprijs : 250,07
OCZ ModXStream Pro - ATX12V 2.2/ EPS12V - 600 Watt - actieve PFC - : 71,92
Thermaltake Element V - Fulltowermodel - 132,19 euroaantal
Creative Sound Blaster X-Fi Titanium : 76,70
Sony Optiarc AD-5260S : 17,14 euroaantal
Intel X25-M Mainstream Solid State Drive - 120 GB - intern - 2.5" - SATA-300stukprijs : 193,41
Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - 2STUKS : 80,50
WD Caviar Green WD20EARS 2 TB: 72,76
TP-Link TL-WN781N - Netwerkadapter - PCI Express - 802.11b, 802.11g, 802.11: 11,73
MSI P67A-GD65 (B3) - Moederbord: 144,66
MSI N470GTX Twin Frozr II: 246,40

TOTAAL: 1342,47 euro

hier mijn eisen:

De Pc moet je mooie strakke kast hebben met neon maar niet te overdreven en goed gekoeld zijn.
Verder wil ik er een paar jaartjes mee vooruit kunnen mbt games (must).
Mijn huidige pc pentium 4 540 en ATI X800XT zijn nog redelijk snel, echter heeft o.a de grafische kaart geen pixel shader 3 ondersteuning:S
Deze pc blijft mijn 2de pc!

Als beeldscherm heb ik een full HD 24 inch iiyama 1920x1200,
Ben niet van plan om zwaar over te klokken.

Ik doe aan fotobewerking en aan games.
spellen die ik op de nieuwe pc wil gaan spelen zijn o.a.
1. Assassins Creed 3
2. Crysis 2
3. Shogun 2
4. Test Drive Unlimited 2
5. Bulletstorm

Graag jullie aanbevelingen/hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi een vraagje, wat zou een betere videokaart zijn in verband met een MSI P67A-GD65 (B3) moederboord en een Intel core i5 - 2500k precessor.

- Nvidia GTX 560 ti
of
- Ati Radeon HD 6950

Welke van de twee zou beter passen in die setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:03:
Hoi een vraagje, wat zou een betere videokaart zijn in verband met een MSI P67A-GD65 (B3) moederboord en een Intel core i5 - 2500k precessor.

- Nvidia GTX 560 ti
of
- Ati Radeon HD 6950

Welke van de twee zou beter passen in die setup?
Dat maakt niet zoveel uit. De kaarten zijn in alle benchmarks en reviews nagenoeg even snel en goed. Het enige verschil is dat de GTX560 PhysX ondersteunt maar dat wordt door heel weinig games gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 06:11:

Vraagjes

1. Ik zit te twijfelen tussen 3 video kaarten : MSI gtx560 Twin Frozr, MSI gtx460 Twin Frozr, MSI 6950 Twin Frozr Edition. Welke van de drie is overall de beste kaart? Iemand ervaring mee?

2. Bij welke Computershop zou ik het kunnen laten assembleren? Heeft iemand dit eerder gedaan en waar?

3. Welke processor zou beter zijn voor gamen? Intel Core i5 2500k boxed of AMD Phenom II X6 1090T Black Edition? Ik ben van plan om te gaan gamen met 1920x en 1080x resolutie.

4. Welke ssd zou beter passen bij mijn systeem? De crucial of corsair 64 gb? (ik wil geen risico nemen met de vertex omdat ik slechte dingen erover zie op de forums)

5. Is de voeding goed genoeg voor dit systeem kwam merk etc. of zijn er betere te vinden?

6. Wat is nou precies het verschil tussen de i5 2500K en i5 2500? Ik weet dat de K staat voor overclocken , maar ik heb totaal geen verstand van OC. Zou ik voor 7 euro meer toch beter de 2500k versie nemen?

7. Zou ik met 1 van de 3 bovengenoemde videokaarten de spel World of Warcraft op ULTRA setting spelen met 60 fps zonder eronder te droppen? Iemand hier mischien ervaring mee?

8. Welke moederbord zou beter passen bij mijn systeem? Asrock 870 Extreme3 of msi-p67a-gd65-(b3) ?
Wat is het verschil precies tussen beide?

Nou alvast bedankt, ik hoop dat er een aantal vraagjes beantwoord kunnen worden. Voor mij is dit een grote investering dus ik hoop dat als ik alle onderdelen koop die hierboven vermeld staan, dat ik mijn droom pc heb.
1. GTX 560ti is de opvolger van de GTX 460 en dus sneller, HD 6950 en GTX 560ti ontlopen elkaar niet zoveel, HD 6950 is net een paar procent sneller.
3. i5 2500k
5. De seasonic die je gekozen hebt gaat het prima trekken, alleen wanneer je van plan bent om Sli/CrossfireX te gaan draaien moet je naar een wat zwaardere voeding gaan kijken.
6. De k-versie heeft een unlocked multiplier wat betekend dat je deze vrij eenvoudig kunt overklokken. Voor die paar euro zou ik gewoon de 2500k nemen, wanneer je in de toekomst van plan bent om nog te gaan overklokken is zon unlocked multiplier altijd handig.
7. Ken het spel niet, maar ga er maar vanuit dat je een leuk spelletje kunt spelen met bovengenoemd systeem.
8. Verschillende socket, de Asrock heeft een AM3 socket, wat betekend dat je hier de recente AMD-kaarten in kwijt kunt en de MSI heeft een 1155 socket waar dus een sandy-bridge processor in past. Verder is de MSI een completer mobo met meer features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:12:
[...]

1. GTX 560ti is de opvolger van de GTX 460 en dus sneller, HD 6950 en GTX 560ti ontlopen elkaar niet zoveel, HD 6950 is net een paar procent sneller.
3. i5 2500k
5. De seasonic die je gekozen hebt gaat het prima trekken, alleen wanneer je van plan bent om Sli/CrossfireX te gaan draaien moet je naar een wat zwaardere voeding gaan kijken.
6. De k-versie heeft een unlocked multiplier wat betekend dat je deze vrij eenvoudig kunt overklokken. Voor die paar euro zou ik gewoon de 2500k nemen, wanneer je in de toekomst van plan bent om nog te gaan overklokken is zon unlocked multiplier altijd handig.
7. Ken het spel niet, maar ga er maar vanuit dat je een leuk spelletje kunt spelen met bovengenoemd systeem.
8. Verschillende socket, de Asrock heeft een AM3 socket, wat betekend dat je hier de recente AMD-kaarten in kwijt kunt en de MSI heeft een 1155 socket waar dus een sandy-bridge processor in past. Verder is de MSI een completer mobo met meer features.
Hey bedankt voor de reply !!!

Wat zou je aanraden als voeding als ik een gtx560 Sli ga nemen. Ik kies dus voor de gtx 560.
En past de hele setup een beetje? Of zie je wat minpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:58:
[...]

Hey bedankt voor de reply !!!

Wat zou je aanraden als voeding als ik een gtx560 Sli ga nemen. Ik kies dus voor de gtx 560.
En past de hele setup een beetje? Of zie je wat minpunten?
Als je het budget ervoor hebt zou ik bijv. voor de Corsair AX750 gaan, of de Corsair HX750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 981,81

ik heb net mijn pc samengesteld bij Alternate , maar nu krijg ik deze melding :

Geheugen - Processor
•De snelheid van het door u gekozen geheugen is hoger dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter wordt de snelheid van het geheugen ingesteld op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om de hogere snelheden van het geheugen te gebruiken moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden.

ps. zou een deze voeding Seasonic 620 watt goed zijn in verband met 2x sli gtx560.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:33:

[PC]

ik heb net mijn pc samengesteld bij Alternate , maar nu krijg ik deze melding :

Geheugen - Processor
•De snelheid van het door u gekozen geheugen is hoger dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter wordt de snelheid van het geheugen ingesteld op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om de hogere snelheden van het geheugen te gebruiken moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden.

ps. zou een deze voeding Seasonic 620 watt goed zijn in verband met 2x sli gtx560.
Ik zou je willen adviseren om mijn reactie hierboven ook eens te lezen, zo te zien heb je dat nl. niet gedaan....
Je hebt nl. een 520 watt voeding gekozen en die gaat dat sowieso niet trekken.

Wat betreft het geheugen, dat maakt niets uit. Iets sneller geheugen dan de standaard voor je processor is prima als je van plan bent nog te gaan overclocken.

[ Voor 3% gewijzigd door rickjehh op 25-03-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar vreet dat niet enorm veel energie zo een 750 watt voeding? zou een 620 wat voeding niet zuiniger zijn?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:43:
[...]

maar vreet dat niet enorm veel energie zo een 750 watt voeding? zou een 620 wat voeding niet zuiniger zijn?
Ik weet niet of deze quote voor mij bedoeld was maar je hebt iig niet mijn reactie gequote. Als je wat reviews leest zie je dat de AX750 juist heel zuinig is en ook idle en bij weinig load heel efficiënt is. Ik denk dat je echt wel aan een 750 watt A-merk voeding moet gaan denken wanneer je SLI gaat draaien en ook gaat overclocken. Je wil je voeding immers niet tot de max stretchen, dat gaat ie niet lang trekken.
Pagina: 1 ... 65 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!