Dat is duidelijk. Wat
jou betreft. Feit is, dat AMD 3x in de geschiedenis een snellere architectuur heeft gehad.
Een middelmatige i5 wint het nog in 90% van de gevallen tegen de "hoogste" X6.
Onzin.
Het is ontwikkeling, AMD pompt alleen kernen.
Was ook de eerste met een ECHTE multo-core processor, terwijl "de grote" Intel er van ellende maar cpu's "aan elkaar ging plakken". Grote Intel, wat meerdere keren "heeft zitten slapen" en AMD hen telkens heeft wakker geschud.
Maar dat zeg ik toch ook? Alleen filteren mensen dat blijkbaar en kom ik over als Intel/Nvidia minded. Moet ik je eraan herinneren dat ik een X4 940BE en een Radeon 9800 Pro heb gehad? Ik zeg dat AMD is prijs/prestatie maar Intel is prestatie. Dus in een BBG als deze is het niet gek dat iedereen voor AMD/ATI kiest omdat mensen aan budgetten gebonden zitten.
Je mag dan AMD hebben, je komt erg fanboy achtig over. En ik denk dat ik niet de enige ben die dat zo ziet.
En nee, je zegt dat Intel altijd sneller is; of bijna altijd. En dan heb je het bijv. over de cpu's hierboven.
Dan kom je met 1 programma, terwijl ik er zo zes tel, bij 1 review. Dan maakt het niet uit hoeveel cores daarvoor nodig zijn, je krijgt tenslotte zes cores voor een lagere prijs dan 4 bij Intel. Dan heb je het niet eens over de extra kosten voor het mobo en geheugen.
Dus
A) Je overdrijft over de prestaties van de Intel

Je bagataliseert (of anderen) de prijs/prestatie verhouding
Dan word er ook nog eens geklaagt dat je niks aan 8GB hebt, terwijl je aan zes GB ook bar weinig hebt bij Intel.
En dat allemaal, omdat ik alleen maar liet zien wat je voor hetzelfde geld kan kopen bij de concurent. Wat iig naar mijn idee nauwelijks onderdoet voor het Intel systeem, en bij zo'n 50% van de applicaties zeker beter scoort, waaronder video-encoding. De cijfers liegen niet, jouw ogen schijnbaar wel.
Hij zou natuurlijk ook zomaar een dikke honderd euro goedkoper kunen zijn, dat mag voor sommigen niet veel geld zijn, voor anderen is het dat wel. En nogmaals, naar mijn smaak heb je OOK dan een dikke pc staan waarvoor je je niet hoeft te schamen.