[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Madrox schreef op woensdag 10 november 2010 @ 03:52:
[...]

Ze hebben ook veel kunstjes afgekeken van AMD, en jawel; zelfs achtergelopen. Dat weet jij en ik ook. Kortom, je bent NU erg Intel Minded, en het zal er allers mee te maken hebben dat ze NU de top chip in huis hebben.
Nou nee hoor, AMD is wat mij betreft altijd de underdog geweest.
[...]

Ja precies, ik zie zowiezo bij Anand al vijf a zes programma's, waar jouw "verfijnde" Intel het NIET kan winnen.
Kan je tellen ?
Een middelmatige i5 wint het nog in 90% van de gevallen tegen de "hoogste" X6.
[...]

HT is een keus, die ze verwerkt hebben in hun architectuur. AMD kiest voor andere oplossingen, dacht je nou echt dat AMD niet tot zoiets in staat is ? Heb je ook gezien dat HT heel vaak weinig verschil maakt, met spellen o.a al helemaal niet ?
Het is ontwikkeling, AMD pompt alleen kernen. Maar nogmaals, een middelmatig i5'je wint het vaak nog ruim van de hoogste X6, puur door technologie en ontwikkeling en dat charmeert mij ja, dat je zoiets voor elkaar kunt krijgen. Maar ook hier weer: groter bedrijf, meer geld, beter product etc.
[...]

En nu de prijs van de AMD sixcore gezakt is en er bij de intel eigenl;ijk niks verandert is, qua prijs is de AMD een serieuze overweging waard.
Maar dat zeg ik toch ook? Alleen filteren mensen dat blijkbaar en kom ik over als Intel/Nvidia minded. Moet ik je eraan herinneren dat ik een X4 940BE en een Radeon 9800 Pro heb gehad? Ik zeg dat AMD is prijs/prestatie maar Intel is prestatie. Dus in een BBG als deze is het niet gek dat iedereen voor AMD/ATI kiest omdat mensen aan budgetten gebonden zitten. Ik zelf ook maar ga nu niet meer uit wanhoop AMD kopen omdat ik geen Intel kan betalen, dan maar op een houtje bijten en doorsparen. Maar goed, dat laatste heeft dan weer te maken met mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 15:25
Madrox schreef op woensdag 10 november 2010 @ 04:20:
[...]

Ziet er netjes uit, misschieen alleen nog een leuke CPU koeler erbij of maakt dat je niet uit ?
Ben niet van plan to overclocken, vooral omdat ik daar geen ervaring mee heb, en het hier wat ingewikkelder is omdat het geen BE is, ik weet niet hoe het geluid is van de stok cooler, vind ik hem de luid dan kan ik er nog voor kiezen een aftermarket te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42
chim0 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 06:01:
[...]

Nou nee hoor, AMD is wat mij betreft altijd de underdog geweest.
Dat is duidelijk. Wat jou betreft. Feit is, dat AMD 3x in de geschiedenis een snellere architectuur heeft gehad.
Een middelmatige i5 wint het nog in 90% van de gevallen tegen de "hoogste" X6.
Onzin.
Het is ontwikkeling, AMD pompt alleen kernen.
Was ook de eerste met een ECHTE multo-core processor, terwijl "de grote" Intel er van ellende maar cpu's "aan elkaar ging plakken". Grote Intel, wat meerdere keren "heeft zitten slapen" en AMD hen telkens heeft wakker geschud.
Maar dat zeg ik toch ook? Alleen filteren mensen dat blijkbaar en kom ik over als Intel/Nvidia minded. Moet ik je eraan herinneren dat ik een X4 940BE en een Radeon 9800 Pro heb gehad? Ik zeg dat AMD is prijs/prestatie maar Intel is prestatie. Dus in een BBG als deze is het niet gek dat iedereen voor AMD/ATI kiest omdat mensen aan budgetten gebonden zitten.
Je mag dan AMD hebben, je komt erg fanboy achtig over. En ik denk dat ik niet de enige ben die dat zo ziet.
En nee, je zegt dat Intel altijd sneller is; of bijna altijd. En dan heb je het bijv. over de cpu's hierboven.
Dan kom je met 1 programma, terwijl ik er zo zes tel, bij 1 review. Dan maakt het niet uit hoeveel cores daarvoor nodig zijn, je krijgt tenslotte zes cores voor een lagere prijs dan 4 bij Intel. Dan heb je het niet eens over de extra kosten voor het mobo en geheugen.

Dus
A) Je overdrijft over de prestaties van de Intel
B) Je bagataliseert (of anderen) de prijs/prestatie verhouding

Dan word er ook nog eens geklaagt dat je niks aan 8GB hebt, terwijl je aan zes GB ook bar weinig hebt bij Intel.
En dat allemaal, omdat ik alleen maar liet zien wat je voor hetzelfde geld kan kopen bij de concurent. Wat iig naar mijn idee nauwelijks onderdoet voor het Intel systeem, en bij zo'n 50% van de applicaties zeker beter scoort, waaronder video-encoding. De cijfers liegen niet, jouw ogen schijnbaar wel.

Hij zou natuurlijk ook zomaar een dikke honderd euro goedkoper kunen zijn, dat mag voor sommigen niet veel geld zijn, voor anderen is het dat wel. En nogmaals, naar mijn smaak heb je OOK dan een dikke pc staan waarvoor je je niet hoeft te schamen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:11
Madrox schreef op woensdag 10 november 2010 @ 03:52:
Ja precies, ik zie zowiezo bij Anand al vijf a zes programma's, waar jouw "verfijnde" Intel het NIET kan winnen.
Kan je tellen ?
Tuurlijk kunnen we tellen..
Ik zie een 25-tal programma's (testen) waar jou "rauwe processingpower unit met 6 kernen op hogere kloksnelheid" het niet kan winnen van de "verfijnde intel met 4 kernen en lagere kloksnelheid"....

Voor- en tegenstanders zal je altijd hebben en beide CPU's zijn goed.
Echter in de huidige programma's heb je niks aan je 6 cores (zeker niet in games). Tegen de tijd dat je dat merkt in games zijn zowel de AMD als de INTEL hopeloos verouderd en aan vervanging toe.
Het gaat hier over een game-systeem en niet over een videoediting systeem, daar zijn idd andere eisen van belang.

Het feit van het geheugen klopt, met meer dan 4GB ben je niet veel (wederom een game systeem). Echter kan intel zijn geheugen in tripplechannel plaatsen waardoor 6GB om de hoek komt kijken. 3x1GB is net te weinig en 2x2GB geeft enkel dual channel.

De BBG schrijft trouwens ook een intel CPU voor in de High End configuratie en dat wilde ik zonder morren accepteren (niet geheel toevallig trouwens :+).

PS: Ben er trouwens van overtuigd dat prijs/prestatie AMD beter is, maar daar gaat het bij mij niet om.
Vooropgesteld budget voor Kurt was 2000€ en dat haalt de configuratie met de intel net...

[ Voor 23% gewijzigd door Engineer Stewie op 10-11-2010 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Oke we spelen vooral. En met zo'n config algauw op hoge res en high settings, nietwaar ?
Aanschouw de wereldschokkende voorsprong van Intel!

http://media.bestofmicro....inal/Crysis-1920x1200.png
(no AA/very high detail)
ooops.

Tja, sorry. OP papier is de Intel VEEL sneller, dat zie je in alle grafieken. Alleen, ik heb hier een 1920x1200 res monitor, downscalen is meestal geen optie (=minder mooi beeld) dus ik wil heel graag op die res spelen, en je kan niet ontkennen dat dat voor de meesten zo geld.

Daar gaat je "winst"....
Het is een "phyrus" overwinning. Op papier ziet het er zeer overtuigend uit, echt waar. Ik geloof je meteen.
Op 1280x1020 maakt die gehakt van de AMD (160 vs 190 FPS ofzo in sommige spellen ) met 0xAA.
Maajra, welke malloot wil op zo'n res. spelen met zo'n peperdure config. Beetje zielig, toch ?
Ik zie een 25-tal programma's (testen) waar jou "rauwe processingpower unit met 6 kernen op hogere kloksnelheid" het niet kan winnen van de "verfijnde intel met 4 kernen en lagere kloksnelheid"....
En, de AMD verliest ook niet... Verder gaat de sixcore meer profiteren van multithreaded software die verbeterd word.

[ Voor 80% gewijzigd door Madrox op 10-11-2010 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Als alleen hoge res en hoge AA telt, kunnen we er net zo goed een X2 240 in zetten, immers de videokaart wordt dan de bottleneck. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Als mensen vooral een pc samenstellen voor gaming is Amd gewoon de beste keuze door de prijs en zal je niet veel verschil merken met Intel.
Als je wat zwaardere applicatie's draait dan zul je met de Intel wel merkbaar sneller zijn.

Maar ik denk dat de meeste mensen het snelheidsverschil alleen maar merken in benchmarks en in hun portemonnee.

Uiteindelijk komt het vooral neer op iemands eigen voorkeuren aangezien de i7 of de phenomX6 allebei gewoon een zeer goede keuze zijn.
chim0 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:19:
Als alleen hoge res en hoge AA telt, kunnen we er net zo goed een X2 240 in zetten, immers de videokaart wordt dan de bottleneck. :z
FF offtopic :
Mijn neef heeft een x2 250 met een GTX260, voor de meeste game's nog steeds ruim voldoende :)
Behalve slecht geoptimaliseerde zooi zoals metro33.

[ Voor 47% gewijzigd door drijfhout op 10-11-2010 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
chim0 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:19:
Tja, in pricipe wel: (dat is nog met slechts 2xAA) En ja, veel gamers gaan voor de Intel denk ik, omdat ze de grafieken maar "half" lezen. Mij maakt het niet uit, ik wijs er alleen op.
Afbeeldingslocatie: http://static.techspot.com/articles-info/255/bench/CPU_03.png
Maar goed, applicaties draaien wel sneller op de duurdere sixcore en quadcore AMD/Intels. Verder is het idd zoals drijfhout zegt.

[ Voor 15% gewijzigd door Madrox op 10-11-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
drijfhout schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:23:

FF offtopic :
Mijn neef heeft een x2 250 met een GTX260, voor de meeste game's nog steeds ruim voldoende :)
Behalve slecht geoptimaliseerde zooi zoals metro33.
Ik heb een X4 940 en een GTX260 gehad maar CS: Source op 8x AA had ie toch wel moeite in drukke scenes maar weet niet of het aan de processor of videokaart ligt. Denk eerder de processor want toen ik hem licht had overgeklokt, kreeg ik meteen meer frames maar misschien is CS: Source een meer processor intensieve game. Het hangt ook erg van het spel af, soms zit er veel verschil tussen processoren en videokaarten.
Madrox schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:32:
[...]

Tja, in pricipe wel: (dat is nog met slechts 2xAA) En ja, veel gamers gaan voor de Intel denk ik, omdat ze de grafieken maar "half" lezen. Mij maakt het niet uit, ik wijs er alleen op.
[afbeelding]
Maar goed, applicaties draaien wel sneller op de sixcore en qudcore Intels. Verder is het idd zoals drijfhout zegt.
Zo te zien is dat spelletje videokaart intensief, als processor snelheid niet uitmaakt. 1,5GHz sneller en nog steeds dezelfde frames. Of misschien staat vsync gelockt op 75Hz. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 10-11-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
chim0 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:41:
[...]

Zo te zien is dat spelletje videokaart intensief, als processor snelheid niet uitmaakt. 1,5GHz sneller en nog steeds dezelfde frames. Of misschien staat vsync gelockt op 75Hz. O-)
Ach, het zijn "maar" twee Crossfire Radeon HD 5870 graphics cards.
En nee, op 1920x1200 zie je scores boven de 75 >:)
Crysis bottlenecked ook, zoals de meeste spellen op zeer hoge settings met veel AA en AF. En als ze dat niet doen, zit de FPS al aan een prachtig plafond waar je je vingers bij af kan likken, ook bij de zwakkere cpu;s.
Ik heb een X4 940 en een GTX260 gehad maar CS: Source op 8x AA had ie toch wel moeite in drukke scenes maar weet niet of het aan de processor of videokaart ligt. Denk eerder de processor want toen ik hem licht had overgeklokt, kreeg ik meteen meer frames maar misschien is CS: Source een meer processor intensieve game.
Vooral de GPU
http://www.firingsquad.co..._2_cpu_shootout/page3.asp
He gatsie, AMD beats Intel... :+
(At low-resolutions, the Athlon 64 FX-53 is significantly faster than Intel’s flagship O-) )
Maar goed, op hogere settings scoren ze gelijk; conclusie: GPU bottleneck bij 1600x1200..en AA/aF
GPU altijd beter upgrade pad in zo'n geval.
Het hangt ook erg van het spel af, soms zit er veel verschil tussen processoren en videokaarten.
Op hoge res/settings is het in 99% van de gevallen een GPU bottleneck.

Tot slot; als je echt voor de performance gaat, maakt deze config natuurlijk "gehakt" van het I7 950 systeem (met 2x HD6870)

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GP WD20000CSRTL2, 2TB€ 108,23€ 108,23
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 220,09€ 220,09
1Samsung SH-S223C Zwart€ 14,95€ 14,95
1Cooler Master Cosmos S€ 165,41€ 165,41
1Corsair TX950W€ 126,69€ 126,69
1Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB€ 224,35€ 224,35
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 56,24€ 56,24
1AMD Phenom II X6 1090T€ 198,-€ 198,-
1Asrock 890FX Deluxe3€ 116,83€ 116,83
3Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 158,52€ 475,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.706,35

Voor hetzelfde geld :z

[ Voor 115% gewijzigd door Madrox op 10-11-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-08 14:41
En toch lijkt het mij verstandiger als jullie deze discussie voorzetten in een privé gesprek in plaats van in dit draadje. Dit is niet echt uitnodigend voor mensen om hun vragen te posten, als ze daarna weer een AMD/Intel flamewar verwachten :-)

Ik maak er echter geen woorden meer aan vuil nu :9 dat laat ik wel aan Ed over, mocht het echt zo ver komen.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Nixy schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:19:
En toch lijkt het mij verstandiger als jullie deze discussie voorzetten in een privé gesprek in plaats van in dit draadje. Dit is niet echt uitnodigend voor mensen om hun vragen te posten, als ze daarna weer een AMD/Intel flamewar verwachten :-)

Ik maak er echter geen woorden meer aan vuil nu :9 dat laat ik wel aan Ed over, mocht het echt zo ver komen.
Nee, je hebt gelijk. Hou er zelf ook over op, zat notabene helemaal niet op deze discussie te wachten. Wat je al aanhaalt, als je alleen maar laat zien dat het ook anders kan voor hetzelfde geld ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Madrox schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:45:
[...]

Vooral de GPU
http://www.firingsquad.co..._2_cpu_shootout/page3.asp
He gatsie, AMD beats Intel... :+
(At low-resolutions, the Athlon 64 FX-53 is significantly faster than Intel’s flagship O-) )
Maar goed, op hogere settings scoren ze gelijk; conclusie: GPU bottleneck bij 1600x1200..en AA/aF
GPU altijd beter upgrade pad in zo'n geval.
De tweede grafiek komt dichter bij mijn instellingen en dan maakt het niet uit. Toch vreemd dat toen ik die proc oc'de, ik 10 tot 15fps meer kreeg. En een nieuwe GPU was geen optie daar ik van het AMD platform af wilde.
[...]

Tot slot; als je echt voor de performance gaat, maakt deze config natuurlijk "gehakt" van het I7 950 systeem (met 2x HD6870)

Mja, toch ben ik meer gecharmeerd van de GTX580 nu en dan vooral in SLI. Diverse filmpjes bekeken maar man man man, wat een beest! En ook zuinig en stil dus problemen zijn opgelost. Kost misschien wat meer maar dan heb je ook wat.

Oh, leuk systeem trouwens maar schaalt triple CFX tegenwoordig nog? En hoe zit het met microstuttering? Als je EF wilt, is zoiets wel leuk ja. :+

En toch denk ik dat die grafiek iets te maken heeft met vsync gelockt op 75Hz. Het is te toevallig en ik kan me niet voorstellen dat als je je proc 1,5GHz oc'ed, je frames gelijk blijven. Er hangt een luchtje aan die grafiek.

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 10-11-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
chim0 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:28:
[...]

De tweede grafiek komt dichter bij mijn instellingen en dan maakt het niet uit. Toch vreemd dat toen ik die proc oc'de, ik 10 tot 15fps meer kreeg. En een nieuwe GPU was geen optie daar ik van het AMD platform af wilde.
Een snellere CPU zal zeker helpen, zeker als je AA niet te hoog zet. GPU upgrade helpt altijd, juist met hogere settings.
Mja, toch ben ik meer gecharmeerd van de GTX580 nu en dan vooral in SLI. Diverse filmpjes bekeken maar man man man, wat een beest! En ook zuinig en stil dus problemen zijn opgelost. Kost misschien wat meer maar dan heb je ook wat.
Niet zuiniger dan de AMD's, wel zuiniger dan de slurperige overige GTXjes.
Oh, leuk systeem trouwens maar schaalt triple CFX tegenwoordig nog? En hoe zit het met microstuttering? Als je EF wilt, is zoiets wel leuk ja. :+
Ja, kijk maar bij Guru3D. Microstutter ? Als je je daar zorgen om maakt, moet je al helemaal niet aan SLI/CF beginnen.
En toch denk ik dat die grafiek iets te maken heeft met vsync gelockt op 75Hz. Het is te toevallig en ik kan me niet voorstellen dat als je je proc 1,5GHz oc'ed, je frames gelijk blijven. Er hangt een luchtje aan die grafiek.
Hoeveel grafieken wil je zien, en nee, niet alleen van deze site. Dual-cores doen dan zelfs gewoon mee, op dezelfde FPS.

Hier, zelfde review op 1920x1200 (weer 2xaa)
http://static.techspot.co...info/255/bench/CPU_02.png
Dan zie je boven de 3Ghz een beetje verschil. Zet de AA op 4 en die grafiek is weer zo plat als een spiegeltje.

Triple/quad GPU scaling met de HD5770 (geeft een goede indicatie)
http://www.guru3d.com/art...-quad-crossfirex-review/8
triple GPU werkt het beste, tel slechts 1 spel waar triple-CF niet goed scaled. (maarja, 108FPS, waar hebben we het over?...toevallig net een spel, waar de nvidia erg goed scoort...Call for duty, "the way it's meant to be played" powered, denk ik)
Hier vier GPU's (2x HD5970) waar wederom COD scores tegenvallen, niet toevallig. De ander spellen allemaal goed: http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5970-review-test/23

[ Voor 21% gewijzigd door Madrox op 10-11-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.706,35

Deze samenstelling presteert waarschijnlijk inderdaad een stuk beter dan een setup met een i7 en 2 hd 6850's.
In ieder geval sowieso als het om game prestaties draait.
Een triple setup met 6850's is in naar wat ik gelezen heb vrij effectief.

Een GTX580 zoals Chim0 zegt is trouwens ook een mooie optie, hoewel het denk ik nog wel even duurt voordat deze echt fatsoenlijk beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
drijfhout schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:01:
[...]

Een GTX580 zoals Chim0 zegt is trouwens ook een mooie optie, hoewel het denk ik nog wel even duurt voordat deze echt fatsoenlijk beschikbaar is.
Hij bedoelde er twee, en we weten wat dat kost 8)

Oja, Chim0: Gpu upgrades helpen altijd:
http://www.tomshardware.c...e-bottleneck,2738-16.html

[ Voor 15% gewijzigd door Madrox op 10-11-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de hele AMD /intel war gelezen te hebben weet ik eigenlijk nog niets :p. In principe is de processor het enige waar ik nog over twijfel, de rest hangt daar van af. Kan iemand dan een objectieve conclusie geven over wat de meest verstandige / beste keuze is qua processor voor gamen op hoge res(ook future proof)? Op de meeste websites lees ik dat intel i7 950> amd x6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Volgensmij hebben de HD6850 en HD6870s maar 1 crossfire connector. 3 van die kaarten ga je dus niet in CrossfireX kunnen draaien.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.706,35

Gaat niet werken. HD6850 én de HD6870 hebben maar één CrossFire header ;)
drijfhout schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:01:
[...]

En voordat hij z'n geld waard is. Tegenover een kaart van 450+ euro zet ik toch liever 2 HD6850's of HD6870's die significant beter presteren maar wel merkbaar goedkoper zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fid3lity op 10-11-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:10:
Na de hele AMD /intel war gelezen te hebben weet ik eigenlijk nog niets :p. In principe is de processor het enige waar ik nog over twijfel, de rest hangt daar van af. Kan iemand dan een objectieve conclusie geven over wat de meest verstandige / beste keuze is qua processor voor gamen op hoge res(ook future proof)? Op de meeste websites lees ik dat intel i7 950> amd x6...
Mjah, als je mijn redenatie volgt maakt het eigenlijk niet zoveel uit, behalve in je "beurs". Vuistregel is iig dat je vooral de GPU speed voorop laat gaan en daarbij de CPU kiest die je kan betalen. Is geld geen issue, neem
de i7 950. Ook al vind ik dan nog steeds dat het eigenlijk "kein flaus aufmacht". Tenminste, als min. 4xAA, 16AF, alles very high je doel is.

Maar 1 cf connector bij de 68*** serie , waar is dat nou weer goed voor :X
(daar had ik nou helemaal niet naar gekeken/aan gedacht...lekker bezig, AMD :( )

[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 10-11-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Blue-Tiger schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:15:
Gaat niet werken. HD6850 én de HD6870 hebben maar één CrossFire header ;)
Dan moet ik toch dingen even opnieuw gaan opzoeken want ik heb het schijnbaar verkeerd geordend in mijn hoofd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja, er is ook zoiets als kopen op features maar dan gaat het hele BBG concept niet op want dan ga je specifiek voor een bepaalde feature, ongeacht wat ie kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

drijfhout schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:22:
[...]

Dan moet ik toch dingen even opnieuw gaan opzoeken want ik heb het schijnbaar verkeerd geordend in mijn hoofd :P
Lijkt me een goed plan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Blue-Tiger schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:15:

En voordat hij z'n geld waard is. Tegenover een kaart van 450+ euro zet ik toch liever 2 HD6850's of HD6870's die significant beter presteren maar wel merkbaar goedkoper zijn :)
Zoals te zien is in de review van Tweakers.net presteren 2 GTX460's in vele gevallen nog beter dan een enkele GTX580. Echter slurpen ze wel meer energie. Dit probleem hebben ook 2 HD68x0's (in verhouding). En ja, als je de keuze had tussen één GTX580 of twee andere kaarten (be it the GTX460 of de nieuwe Radeon's) is de keuze denk ik redelijk snel gemaakt. Als de portomonnee groot genoeg is, is het echter daarna de keuze van 2x GTX580 vs triple/quad SLI/CrossfireX, wat weer geen leuke keuze is :9, maar waar ik denk dat 2x GTX580 een beter oplossing is (geen speciaal mobo, grote kast, grote voeding, etc nodig voor triple/quad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Ach ja, ik kan gelukkig nog doorgroeien naar triple HD5770...lol

2x HD5970 is zuiniger en sneller dan 2x GTX580, toch ?

[ Voor 31% gewijzigd door Madrox op 10-11-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Madrox schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:34:
Ach ja, ik kan gelukkig nog doorgroeien naar triple HD5770...lol

2x HD5970 is zuiniger en sneller dan 2x GTX580, toch ?
GTX580 is zuiniger dan HD5970 tijdens idle (120W vs 136W geheel systeem verbruik). De HD5970 is iets zuiniger tijdens full-load dan zijn tegenhanger (412W voor de radeon tegen 422W voor de GTX, geheel systeem verbruik).

Echter heb ik nog geen benchmarks gezien tussen 2x HD5970 en 2xGTX580. Het ligt er helemaal aan hoe SLI en Crossfire scalen op die kaarten... en hoeveel een tweede kaart idle gaat gebruiken, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:15:
Mjah, als je mijn redenatie volgt maakt het eigenlijk niet zoveel uit, behalve in je "beurs". Vuistregel is iig dat je vooral de GPU speed voorop laat gaan en daarbij de CPU kiest die je kan betalen. Is geld geen issue, neem
de i7 950. Ook al vind ik dan nog steeds dat het eigenlijk "kein flaus aufmacht". Tenminste, als min. 4xAA, 16AF, alles very high je doel is.
In dat geval denk ik dat ik (met een beetje pijn in het hart) dag wuif naar intel. Wordt dan waarschijnlijk iets in deze trend:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD10EALS, 1TB€ 52,44€ 52,44
1Samsung SH-S223L€ 16,98€ 16,98
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,-€ 77,-
1Antec TruePower TP-750€ 111,-€ 111,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 104,86€ 104,86
1AMD Phenom II X6 1055T€ 154,50€ 154,50
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 210,90€ 421,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.055,41
  • nog op of aanmerkingen?
  • cpu koeler nodig/verstandig? (ga niet OC)
  • andere dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Ja, maar de GTX580 speel vals; die knijpt de kloksnelheid af >:)
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:46:
[...]
• nog op of aanmerkingen?
• cpu koeler nodig/verstandig? (ga niet OC)
• andere dingen?
[/list]
Als je NIET gaat overklokken, is de 1090T icm met 2x een HD6850 toch net ff de betere optie, denk ik. Je zou het kunnen proberen met de stock, al blijft die zeker niet stil als je CPU op volle toeren werkt.

[ Voor 76% gewijzigd door Madrox op 10-11-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 11:31
Goedemorgen! Ik ben van plan een nieuw systeem aan te schaffen, graag zou ik wat commentaar/advies willen ontvangen op wat ik tot nu toe heb samengesteld.

Wat: basisinformatie: ik ben van plan de computer te gebruiken om gewoon lekker op internet te surfen, films te kijken, muziek te luisteren, maar toch ook regelmatig games mee te spelen. Ik kijk op dit moment vooral uit naar Fable 3 en Shogun 2 Total War. Ik hoef niet per se het nieuwste (duurste) spul, als het maar goed genoeg functioneert! Hier mijn (toekomstige) systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB€ 35,64€ 35,64
1BenQ G922HDL€ 93,68€ 93,68
1Cooler Master Elite 330€ 32,15€ 32,15
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2€ 17,90€ 17,90
1Dell QuietKey Keyboard€ 18,72€ 18,72
1Logitech Wireless Mouse M505 Zwart€ 26,17€ 26,17
1Intel Core i5 760 Boxed€ 163,74€ 163,74
1Dolphix Voeding 550 WATT€ 31,95€ 31,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 52,34€ 52,34
1Sweex Internal Card Reader All-in-1 USB 2.0 Black€ 6,10€ 6,10
1Asrock H55M/USB3€ 66,75€ 66,75
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 655,04

Verder heb ik een dvd lezer/brander (sata) die ik meeneem uit mijn oude pc, evenals een PCI-kaart voor een draadloos netwerk.

Suggesties/alternatieven zijn welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Laatst online: 20:18
Madrox schreef op woensdag 10 november 2010 @ 04:15:
[...]

Ja.
http://images.hardwarecan.../GPU/HD6800/HD6800-48.jpg
http://images.hardwarecan.../GPU/HD6800/HD6800-50.jpg
http://images.hardwarecan.../GPU/HD6800/HD6800-47.jpg
http://images.hardwarecan.../GPU/HD6800/HD6800-42.jpg
http://images.hardwarecan.../GPU/HD6800/HD6800-62.jpg

Allemaal minimaal 20% verschil en eentje bijna 30%.
(rode balken)

[...]

Corsair en Be quiet, maar dan met wat minder watt. Een singlecard GPU systeem is prijs/technisch altijd goedkoper, daar je toekan met een vaak goedkoper moederbord en voeding.
Ja, blijkbaar echt verkeerd gekeken. Als ik mijn budget nog wat kan rekken, koop ik de 6870 nog wel. Enkel spijtig dat die zoveel luider is.

Ik heb rondgekeken voor een andere voeding, maar ik vind niets eigenlijk. Voor bijna 50 euro heb ik de Be Quiet! Pure Power L7 430W wel, maar dan kan ik toch evengoed de even dure OCZ StealthXstream 2 500w kopen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Grappig, de HD5870 is gewoon sneller dus eigenlijk zou de HD6870 een HD6850 moeten zijn en de HD6850 een HD6830.

Oh en dual HD5970 is vier GPU's vs. dual GTX580 is twee GPU's dus appels en peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
chim0 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:14:
Grappig, de HD5870 is gewoon sneller dus eigenlijk zou de HD6870 een HD6850 moeten zijn en de HD6850 een HD6830.

Oh en dual HD5970 is vier GPU's vs. dual GTX580 is twee GPU's dus appels en peren.
Alleen zijn de peren in de aanbieding en de appels niet :9~
4 halen, 2 betalen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Madrox op 10-11-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Rode peren? Apart.

Nah, hou toch meer van heerlijke sappige groene Granny Smiths. :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:20:
Rode peren? Apart.

Bittere nasmaak :P even wachten maar op de 69xx series dan maar :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=34995953,noline]
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GP WD20000CSRTL2, 2TB€ 106,39€ 106,39
1Samsung SH-S223C Zwart€ 13,58€ 13,58
1Intel Core i7 950€ 238,-€ 238,-
1Corsair TX750W€ 88,66€ 88,66
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 190,25€ 190,25
1Corsair CMX6GX3M3C1600C7€ 109,95€ 109,95
1Asus P6X58D-E€ 183,-€ 183,-
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 210,90€ 421,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.737,13
Ik had bovenstaand systeem opgesteld, echter de case is niet meer beschikbaar in de shop waar ik hem wil halen. Nu zie ik wel de Cooler Master HAF X staan, deze lijkt me ook wel een leuke case.

Heeft er iemand ervaring met deze case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nooit last van gehad? Wel een keer bij een rotte rode peer. Weet je zeker dat dat het niet was? :+
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:26:
[...]

Heeft er iemand ervaring met deze case?
Nee maar waarom zo overdreven groot en duur voor dat handjevol? CM 690 II is toch ook prima?

[ Voor 34% gewijzigd door chim0 op 10-11-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
chim0 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:20:
Rode peren? Apart.

Stoofperen! Lekker, met kaneel en suddervlees.

Ja, het is waar dat een HD5970 een multiGPU kaart is, en een GTX580 een enkele GPU is. Daardoor is het wellicht niet een hele eerlijke vergelijking, maar wel eentje die zondermeer bekeken kan (en mag :)) worden!

We zullen zien wat de nieuwe 6900 series brengt aan enkele GPU kaarten, en hoe die zich verhouden tot de GTX480 versie 2.0 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:26:
[...]

Nooit last van gehad? Wel een keer bij een rotte rode peer. Weet je zeker dat dat het niet was? :+
Had ik toevallig net een bittere :+, wanneer komen de 69xx series eigenlijk
[...]

Nee maar waarom zo overdreven groot en duur voor dat handjevol? CM 690 II is toch ook prima?
Wel lastig met een 5970 hoor :P past net niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nixy schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:42:
[...]

Stoofperen! Lekker, met kaneel en suddervlees.
Stoven is valsspelen! -O-
Ja, het is waar dat een HD5970 een multiGPU kaart is, en een GTX580 een enkele GPU is. Daardoor is het wellicht niet een hele eerlijke vergelijking, maar wel eentje die zondermeer bekeken kan (en mag :)) worden!
Vind ik niet, dan is het nog altijd de HD5870. Of er moet een GTX595 komen.
We zullen zien wat de nieuwe 6900 series brengt aan enkele GPU kaarten, en hoe die zich verhouden tot de GTX480 versie 2.0 :9
Ook niet, is andere chip (GF110).
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:43:
[...]
Wel lastig met een 5970 hoor :P past net niet :)
Ik zie 2x HD6870?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chim0 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:58:
[...]
Vind ik niet, dan is het nog altijd de HD5870. Of er moet een GTX595 komen.
HD5870 vergelijken met een GTX480 of GTX580 is niet eerlijk de nVidia kaarten hebben meer geheugen en minder streamprocessors.

Dus nu weer genoeg dom geleuterd iedereen?
Ook niet, is andere chip (GF110).
Dat is wat nVidia je wijs wil maken ja. Is niet meer dan een GF100b.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 10-11-2010 12:05 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Zelfde chip met aangepaste architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Gaat om de snelste single GPU. Hoeveel streamprocs en geheugen erop zit, zal me een zorg zijn. Je vergelijkt toch ook op prijs tussen de i5 760 en 1055T? Da's ook twee kernen meer.

Dus? Als zij dat zo willen noemen, mogen ze dat toch lekker doen? Wat is de HD6870 dan?

[ Voor 51% gewijzigd door chim0 op 10-11-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor we je vertellen wat je het beste kunt kopen, moeten we nog wel een paar dingen van je weten:
•Wat mag het systeem gaan kosten? : 1000 euro
•Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? Welke? : Accesoires (monitor,muis,headset,toetsenbord; alles wat niet in de kast van de computer zit)
•Wat denk je allemaal nodig te hebben? : Een sterke videokaart (misschien wel 2), minstens 4 gb, liever 6, 1tb HDD
•Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom? : Ja, hij moet future proof zijn.. Ik wil niet bij de volgende cod ook een nieuwe moeten gaan kopen
•Wat voor soort gamer ben je? : FPS, eigenlijk alleen call of duty. Ik wil graag GTA4 ermee kunnen spelen maar cod is belangrijker. Minstens 125 fps in BO? mn monitor is 1680x1050

Sorry als ik teweinig inzet toon, maar ik ben een programmeur met geen (zero) kennis van hardware. (Heb geen technische vrienden etc.. uberhaupt niet.. hmm..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:14:
Voor we je vertellen wat je het beste kunt kopen, moeten we nog wel een paar dingen van je weten:
•Wat mag het systeem gaan kosten? : 1000 euro
•Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? Welke? : Accesoires (monitor,muis,headset,toetsenbord; alles wat niet in de kast van de computer zit)
•Wat denk je allemaal nodig te hebben? : Een sterke videokaart (misschien wel 2), minstens 4 gb, liever 6, 1tb HDD
•Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom? : Ja, hij moet future proof zijn.. Ik wil niet bij de volgende cod ook een nieuwe moeten gaan kopen
•Wat voor soort gamer ben je? : FPS, eigenlijk alleen call of duty. Ik wil graag GTA4 ermee kunnen spelen maar cod is belangrijker. Minstens 125 fps in BO? mn monitor is 1680x1050

Sorry als ik teweinig inzet toon, maar ik ben een programmeur met geen (zero) kennis van hardware. (Heb geen technische vrienden etc.. uberhaupt niet.. hmm..)
Uit je bericht kan ik wel opmaken dat het vooral een gamesysteem moet worden.
Dan is deze aangepaste bbg voor jou (in mijn ogen) wel een goede optie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 48,-€ 48,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,80€ 16,80
1Lancool PC-K58 Zwart€ 65,-€ 65,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,49€ 32,49
1XFX PRO650W€ 75,45€ 75,45
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 62,10€ 62,10
1Asrock 870 EXTREME3€ 70,18€ 70,18
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 208,25€ 416,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 941,02

Btw videokaarten, minimaal 4gb maximaal 6?
1gb videokaarten zijn ruim voldoende tenzij je met eyefinity (meerdere schermen tegelijk) games speelt, dan heeft 2gb per kaart wel een voordeel.

Maar met 1 scherm is 1gb meer als ruim voldoende, en 2 x een 6870 is meer als futureproof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Ik denk dat dat over het interne geheugen gaat, in plaats van het video geheugen. Dat is in ieder geval zeker een leuk systeempje, maar ik zou toch eerder een 1075T er in doen, of wellicht zelfs een 1090T, als het budget het toe laat. Net iets meer juice en wat toekomst gerichter. De 1055T is echter ook een prima CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Nixy schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:00:
Ik denk dat dat over het interne geheugen gaat, in plaats van het video geheugen. Dat is in ieder geval zeker een leuk systeempje, maar ik zou toch eerder een 1075T er in doen, of wellicht zelfs een 1090T, als het budget het toe laat. Net iets meer juice en wat toekomst gerichter. De 1055T is echter ook een prima CPU.
Ok, ik vond het al een vreemd verhaal over dat videogeheugen, maar inderdaad dat zal het wel zijn :P

Btw de 1055T geeft wel de beste prijs/prestatie verhouding, maar mocht zijn budget het toelaten dan zijn die 4 tientjes voor een 1090T natuurlijk ook gewoon goed besteedt :)

[ Voor 61% gewijzigd door drijfhout op 10-11-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sorry ik bedoelde geheugen-geheugen minstens 4 gb, liever 6gb.

Bedankt man

Hoe minder sterk is die amd processor vs een i7? (in % zodat ik het snap :D)
*smijt met onbekende termen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zozo, snelle reacties.

Ehm, het mag best een paar tientjes meer zijn, heb in het ergste geval nog wel een interne brander/lezer hier liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 09:35

kevinr1

Dude?

1. Wat mag het systeem gaan kosten?
- Ongeveer € 800,-

2. Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? Welke?
- Audio [ 2 Speakers / oordopjes ]
- Beeldscherm
- Toetsenbord & muis

3. Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Hhm, gewoon een Game PC. Die games lekker chill kan draaien. [ High Graphics ]

4. Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
- Intel processor [i7]. Mijn voorkeur, vindt het persoonlijk beter. Is gevoel denk ik.
- ATI video kaart.
- Wil soepel CoD 7: Black Ops alles op "High graphics" kunnen draaien.
- Harde schijf 300 GB 7200 RPM is voldoende, zoveel harde schijf gebruik ik niet.

5. Wat voor soort gamer ben je?
- Af en toe een spelletje schieten.
- 1280X1024 is prima

HELP

[ Voor 6% gewijzigd door kevinr1 op 10-11-2010 15:01 ]

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:07:
Ja sorry ik bedoelde geheugen-geheugen minstens 4 gb, liever 6gb.

Bedankt man

Hoe minder sterk is die amd processor vs een i7? (in % zodat ik het snap :D)
*smijt met onbekende termen*
Qua gaming zal je waarschijnlijk het verschil tussen een i7 en een Phenom niet merken.
Dat extra geld wat je overhoudt door voor een Amd cpu te kiezen kun je beter in je grafische kaarten steken.
Vooral omdat het een gaming systeem is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,80€ 16,80
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 62,10€ 62,10
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 208,25€ 416,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 984,52

Met de snelle amd cpu.

[ Voor 74% gewijzigd door drijfhout op 10-11-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Goedemiddag! Ik ben van plan een nieuw systeem aan te schaffen, graag zou ik wat commentaar/advies willen ontvangen op wat ik tot nu toe heb samengesteld.

Wat basisinformatie: ik ben van plan de computer te gebruiken om gewoon lekker op internet te surfen, films te kijken, muziek te luisteren, maar toch ook regelmatig games mee te spelen. Ik kijk op dit moment vooral uit naar Fable 3 en Shogun 2 Total War. Ik hoef niet per se het nieuwste (duurste) spul, als het maar goed genoeg functioneert! Hier mijn (toekomstige) systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB€ 35,64€ 35,64
1BenQ G922HDL€ 96,50€ 96,50
1Dell QuietKey Keyboard€ 18,72€ 18,72
1Intel Core i5 760 Boxed€ 163,74€ 163,74
1Sweex Internal Card Reader All-in-1 USB 2.0 Black€ 6,10€ 6,10
1Asrock H55M/USB3€ 66,75€ 66,75
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 657,86

Verder heb ik een dvd lezer/brander (sata) die ik meeneem uit mijn oude pc, evenals een PCI-kaart voor een draadloos netwerk.

Suggesties/alternatieven zijn welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ drijfhout

Sick :-)

En kan deze ook; pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX
(geheugen ipv 4gb dan 6gb, scheelt 2 tientjes, scheelt het kwaliteit/snelheid?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodoei123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik ben bezig met het samenstellen van een high end game pctje. Overall gaat dat prima en niet zoveel problem, alleen kwam ik op een punt uit waar ik niet zo heel veel meer van af weet, de geluidskaarten. Nou snap ik dat er op een asus P6 moederbord met een X58 chipset wel redelijk geluid zit maar ik wil toch wat meer dan de onboard opties die er genoemd worden. (P6X58D-E) Ik gebruik op dit moment een creative x-fi xtreme music en die bevalt opzich prima en kan ik eventueel gewoon meenemen naar m'n nieuwe systeem, maar is toch ook niet de jongste meer. Ik vroeg me af hoeveel vooruitgang er tegenwoordig in geluidskaarten zit en of er betere alternatieven zijn tegenwoordig. Is er iemand die hier wat advies over kan geven?

Oh, als speakerset heb ik op dit moment een Z-5500 van logitech. Weet niet of hier nog meer informatie voor nodig is maar als t zo is dan geef ik dat graag. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dodoei123 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:41:
Ik ben bezig met het samenstellen van een high end game pctje. Overall gaat dat prima en niet zoveel problem, alleen kwam ik op een punt uit waar ik niet zo heel veel meer van af weet, de geluidskaarten. Nou snap ik dat er op een asus P6 moederbord met een X58 chipset wel redelijk geluid zit maar ik wil toch wat meer dan de onboard opties die er genoemd worden. (P6X58D-E) Ik gebruik op dit moment een creative x-fi xtreme music en die bevalt opzich prima en kan ik eventueel gewoon meenemen naar m'n nieuwe systeem, maar is toch ook niet de jongste meer. Ik vroeg me af hoeveel vooruitgang er tegenwoordig in geluidskaarten zit en of er betere alternatieven zijn tegenwoordig. Is er iemand die hier wat advies over kan geven?

Oh, als speakerset heb ik op dit moment een Z-5500 van logitech. Weet niet of hier nog meer informatie voor nodig is maar als t zo is dan geef ik dat graag. Alvast bedankt!
Tegenwoordig zijn de onboard geluidskaarten goed genoeg en heb je geen externe geluidskaart meer nodig voor het gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:21:
@ drijfhout

Sick :-)

En kan deze ook; pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX
(geheugen ipv 4gb dan 6gb, scheelt 2 tientjes, scheelt het kwaliteit/snelheid?)
Dan raak je het dual channel vermogen kwijt, ga of voor 4 GB of 8 GB 6 Gb of terwijl triple channel werkt prima op socket 1366 x58 :) alleen de prestaties vermogen schelen 5%. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodoei123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:53:
[...]
Tegenwoordig zijn de onboard geluidskaarten goed genoeg en heb je geen externe geluidskaart meer nodig voor het gamen :)
Dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar naast gamen luister ik ook veel muziek en kijk ik ook films. Mijn geluidskaart tegenwoordig heeft een crystaliser en op zich redelijk goeie surround. Is dat al terug te vinden op onboard geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:54:
[...]

Dan raak je het dual channel vermogen kwijt, ga of voor 4 GB of 8 GB 6 Gb of terwijl triple channel werkt prima op socket 1366 x58 :) alleen de prestaties vermogen schelen 5%. :+
Je kan weldegelijk 6GB dual channel draaien hoor. Gebruik hiervoor 2 reepjes van 2GB en 2 reepjes van 1GB. Voilá. Die kit van 3 reepjes gaat je echter geen dual channel opleveren, zoals al was aangegeven.

Is er een bepaalde reden dat je 6GB wilt eigenlijk? Voor gamen gaat het je vrijwel zeker 0.0% prestatiewinst ten opzichte van 4GB opleveren :)

edit:
In het geval van 2*2 en 2*1, wil ik je wel adviseren om geheugen van zowel hetzelfde merk, als hetzelfde type, en zelfde kloksnelheden te gebruiken! Dit i.v.m. mogelijke onstabiliteit en incompatibiliteit.

[ Voor 44% gewijzigd door Nixy op 10-11-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nixy schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:06:
[...]

Je kan weldegelijk 6GB dual channel draaien hoor. Gebruik hiervoor 2 reepjes van 2GB en 2 reepjes van 1GB. Voilá. Die kit van 3 reepjes gaat je echter geen dual channel opleveren, zoals al was aangegeven.
Maar niet met die set ;) zoals je zelf al aangeeft :P
Is er een bepaalde reden dat je 6GB wilt eigenlijk? Voor gamen gaat het je vrijwel zeker 0.0% prestatiewinst ten opzichte van 4GB opleveren :)
Misschien toch wel handiger voor het programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nixy schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:06:
[...]

edit:

In het geval van 2*2 en 2*1, wil ik je wel adviseren om geheugen van zowel hetzelfde merk, als hetzelfde type, en zelfde kloksnelheden te gebruiken! Dit i.v.m. mogelijke onstabiliteit en incompatibiliteit.
tja, ik dacht hoe meer hoe beter :D Maar als dit weinig uit maakt, dan laat ik dat wel zitten. Ik heb alleen nog twijfels bij het moederbord, is die goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:13:
[...]

tja, ik dacht hoe meer hoe beter :D Maar als dit weinig uit maakt, dan laat ik dat wel zitten. Ik heb alleen nog twijfels bij het moederbord, is die goed genoeg?
Dat is a prima plankje. Niets mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, laatste vraagje :$;

kan ik nou wel of niet 6 gb erin doen? Ik begreep dat dual channel verhaal niet.. Is er geen plaats voor 3x 2gb? of begrijp ik het niet goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:22:

kan ik nou wel of niet 6 gb erin doen? Ik begreep dat dual channel verhaal niet.. Is er geen plaats voor 3x 2gb? of begrijp ik het niet goed :p
Die kit is dus niet verstandig om te nemen neem of 2x2 GB of 4x2 GB vanwege Dual channel en google erop los wat het inhoudt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:22:

Zoals P.maarden al zegt: Zoek eerst maar eventjes uit wat het verschil tussen single, dual en triple channel is. Als je dat weet, en ook weet -waarom-, wil ik je best uitleggen wat het verschil in performance is, mocht je dat ook niet zelf vinden ;)

Om nu al antwoord op je vraag te geven: Ja, natuurlijk kan je er 6GB in zetten. Het is nu aan jou om eventjes te kijken waarom dat niet goed is met het door jouw gekozen setje van 3 reepjes :+

Hint: Je gebruikt een AM3 processor, niet een Socket 1366.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 19:36
Mijn huidige p4 systeem begint nukken te vertonen. Omdat de economisch levensduur toch al een tijdje verlopen was ga ik op zoek naar een volledig nieuw systeem, deze zal naast voor spellen (TF2, fallout las vegas, RTS-spellen) voor beeldbewerking en in mindere mate videobewerking ingezet worden. Daarnaast gebruik ik het systeem in mijn studentenkamer als mediacentrum (analoog kabeltje naar tv en stereo). Verder zal windows 7 en ubuntu als OS'en gebruikt worden.

ik neem de harde schijf mee (Samsung Spinpoint F3 HD103SJ). Verder heb ik alle randapparatuur al.
  • De bovengrens van het budget is 700 euro.
  • Alle onderdelen moeten stil zijn, richtlijn totale geluidsdruk van het systeem 35Dba.
  • Zowel de kast als moederbord moet esata ondersteunen, op het moederbord wil ik iig Sata600, usb3 is een erg leuke bonus.
  • Videokaart mag maximaal 1 poweraansluiting hebben, meer vind ik onwenselijk, CF/SLI vind ik ook onzin, IMHO ;)
  • Onderdelen moeten leverbaar zijn binnen 3-5 dagen na bestelling
Toekomstig upgradepad bestaat uit een SSD, nieuwe monitor 23/24 inch, wellicht wat extra casefans.
Historisch gezien ga ik zo'n 5 jaar mee met een systeem, zonder processor en mobo te vervangen.

Graag jullie advies over mijn huidige shortlist van onderdelen, bij voorbaat dank!
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R3 (Grijs)€ 95,-€ 95,-
1Seasonic M12II 520W€ 79,-€ 79,-
1MSI R5770 Hawk€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 627,31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 10:42
@Zondvloed: ik zou al eens beginnen met 4GB. Bevalt dat niet? Prima, steek er dan nog eens 4 bij.

Je kan ook besparen door gewoon een 1333 setje te nemen als je niet gaat overclocken:
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G

Ik zou hoedanook een andere, stillere processorkoeler erbij nemen, een TX3 of een 212.

En ten laatste, bedenk jezelf dit: met 1x 6850 valt echt al prima te gamen, heb je dan wel 2x een zwaarder model nodig? Zeker COD heeft echt geen zware requirements!

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 15,98€ 15,98
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,70€ 22,70
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB€ 154,90€ 154,90
1Asrock 870 EXTREME3€ 73,23€ 73,23
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 208,25€ 208,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 946,34

Opmerkingen:
- 4 GB DDR3 1333.
- Slechts 1 videokaart, upgrademogelijkheden voor een tweede.
- SSD toegevoegd voor sneller booten, Eclipse/Visual Studio/... starten ook sneller op.
- Processorkoeler toegevoegd.

[ Voor 76% gewijzigd door Dnomaid op 10-11-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 10-09 18:45
Dodoei123 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:03:
[...]

Dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar naast gamen luister ik ook veel muziek en kijk ik ook films. Mijn geluidskaart tegenwoordig heeft een crystaliser en op zich redelijk goeie surround. Is dat al terug te vinden op onboard geluid?
Met jouw speakerset kan je trouwens wel het verschil horen tussen een goede! geluidskaart als een Auzentech of het onboard geluid. het is maar hoe kritisch je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Delibel schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:48:
Mijn huidige p4 systeem begint nukken te vertonen. Omdat de economisch levensduur toch al een tijdje verlopen was ga ik op zoek naar een volledig nieuw systeem, deze zal naast voor spellen (TF2, fallout las vegas, RTS-spellen) voor beeldbewerking en in mindere mate videobewerking ingezet worden. Daarnaast gebruik ik het systeem in mijn studentenkamer als mediacentrum (analoog kabeltje naar tv en stereo). Verder zal windows 7 en ubuntu als OS'en gebruikt worden.

ik neem de harde schijf mee (Samsung Spinpoint F3 HD103SJ). Verder heb ik alle randapparatuur al.
  • De bovengrens van het budget is 700 euro.
  • Alle onderdelen moeten stil zijn, richtlijn totale geluidsdruk van het systeem 35Dba.
  • Zowel de kast als moederbord moet esata ondersteunen, op het moederbord wil ik iig Sata600, usb3 is een erg leuke bonus.
  • Videokaart mag maximaal 1 poweraansluiting hebben, meer vind ik onwenselijk, CF/SLI vind ik ook onzin, IMHO ;)
  • Onderdelen moeten leverbaar zijn binnen 3-5 dagen na bestelling
Toekomstig upgradepad bestaat uit een SSD, nieuwe monitor 23/24 inch, wellicht wat extra casefans.
Historisch gezien ga ik zo'n 5 jaar mee met een systeem, zonder processor en mobo te vervangen.

Graag jullie advies over mijn huidige shortlist van onderdelen, bij voorbaat dank!
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R3 (Grijs)€ 95,-€ 95,-
1Seasonic M12II 520W€ 79,-€ 79,-
1MSI R5770 Hawk€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 627,31
Ik vind persoonlijk de gekozen grafische kaart vrij zwak voor New Vegas (op hoogste settings dan). Ook zal die kaart over 2 á 3 jaar zijn beste tijd zeker gehad hebben, en nieuwere spelletjes misschien al niet meer op medium kunnen draaien (zeker niet als je dalijk overstapt naar een monitor met een hogere resolutie, zoals 1920*1080(of 1200)). Dit is aangenomen bij een door ontwikkeling van spelletjes zoals deze de afgelopen jaren is geweest. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, blaat blaat blaat.

Ik denk dat je het beste voor een 6850 kunt gaan. Deze is t.o.v. de 5770 een paar tientjes (3 of 4?) duurder, en geeft je bijna dubbele performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 10:42
Nixy schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:03:
[...]
Ik vind persoonlijk de gekozen grafische kaart vrij zwak voor New Vegas (op hoogste settings dan). Ook zal die kaart over 2 á 3 jaar zijn beste tijd zeker gehad hebben, en nieuwere spelletjes misschien al niet meer op medium kunnen draaien (zeker niet als je dalijk overstapt naar een monitor met een hogere resolutie, zoals 1920*1080(of 1200)). Dit is aangenomen bij een door ontwikkeling van spelletjes zoals deze de afgelopen jaren is geweest. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, blaat blaat blaat.

Ik denk dat je het beste voor een 6850 kunt gaan. Deze is t.o.v. de 5770 een paar tientjes (3 of 4?) duurder, en geeft je bijna dubbele performance.
Is New Vegas dan zoveel vernieuwd sinds Fallout 3? Want die laatste was vrij goed te draaien met een 5770. Je hebt wel gelijk hoor, voor €20 heb je een videokaart die bijna dubbel zoveel performance geeft.

Edit: 6850 is idd ook al helemaal aan te raden voor die monitor upgrade.

@Delibel: Ga je OC'en? Anders kan je ook een goedkopere koeler nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dnomaid op 10-11-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
Dnomaid schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:07:
[...]

Is New Vegas dan zoveel vernieuwd sinds Fallout 3? Want die laatste was vrij goed te draaien met een 5770. Je hebt wel gelijk hoor, voor €20 heb je een videokaart die bijna dubbel zoveel performance geeft.
Ik kon FO3 op mijn PC (E8400 @ 4.0GHZ, 4GB RAM en GTX260) op volle settings spelen. New Vegas? Ik moet op medium/high, zonder AA/AF en zonder schaduwen (1680*1050) spelen, anders heb ik elke 30 seconden vastlopers. FPS ligt nu ook nog maar rond de 20/25 op rustige momenten. Bij vuurgevechten tussen bijv. Caesar's Legion en de NCR (4vs4 ofzo) klap ik er al bijna uit :/ echt rete zwaar geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door Nixy op 10-11-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09

epic_gram

undercover moderator

en de 260GTX is qua performance ongeveer even snel als de HD5770. ;) HD6850 dus.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 19:36
Dnomaid schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:07:
[...]
Edit: 6850 is idd ook al helemaal aan te raden voor die monitor upgrade.

@Delibel: Ga je OC'en? Anders kan je ook een goedkopere koeler nemen.
Die 6850 is inderdaad wel een goede tip denk ik, zit dan alleen met de vraag welke fabrikant een echt stille versie kan leveren, de versie van HIS is stil maar ook niet leverbaar }:| .

Verder Ik zal wel eens wat licht OC'en, en ik vind 30 euro niet veel voor een CPU koeler. Doe het liever gelijk goed :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09

epic_gram

undercover moderator

Delibel schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:43:
[...]

Die 6850 is inderdaad wel een goede tip denk ik, zit dan alleen met de vraag welke fabrikant een echt stille versie kan leveren, de versie van HIS is stil maar ook niet leverbaar }:| .
Verschil in geluid is te verwaarlozen IMO. Ik zou daarom ook gewoon voor de goedkoopste gaan die leverbaar is. Verder maakt de 6850 sowieso vrij weinig herrie.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dnomaid schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:59:
@Zondvloed: ik zou al eens beginnen met 4GB. Bevalt dat niet? Prima, steek er dan nog eens 4 bij.

Je kan ook besparen door gewoon een 1333 setje te nemen als je niet gaat overclocken:
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G

Ik zou hoedanook een andere, stillere processorkoeler erbij nemen, een TX3 of een 212.

En ten laatste, bedenk jezelf dit: met 1x 6850 valt echt al prima te gamen, heb je dan wel 2x een zwaarder model nodig? Zeker COD heeft echt geen zware requirements!

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,70€ 22,70
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB€ 154,90€ 154,90
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 208,25€ 208,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 946,34

Opmerkingen:
- 4 GB DDR3 1333.
- Slechts 1 videokaart, upgrademogelijkheden voor een tweede.
- SSD toegevoegd voor sneller booten, Eclipse/Visual Studio/... starten ook sneller op.
- Processorkoeler toegevoegd.
Mijzelf kennende kan ik hetbeste in 1x voor de volle bak gaan.
Juist de nieuwe cod heeft zware specs! En zware spec zijn bij mij, geen 125 fps steady halen (iets met kogel registratie, scheelt echt heel veel).
Een SSD vind ik dan weer zonde van het geld, omdat programmeren op een laag pitje loopt bij mij thuis en mijn pc meer voor het gamen moet gaan. Overclocken wil ik wel graag proberen als het mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
b]Wat mag het systeem gaan kosten? [/b]
De Max is 1200...

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? Welke?
Ik heb al:
Scherm: HP 2710m (27 inch)
boxen: Logitech x-530
Toetsenbord + Muis: Logitech diNovo

Dit neem ik ook allemaal mee naar m'n nieuwe pc. De pc die ik nu bezit verkoop ik (vaarwel i7 860)

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Een asus mobo heb ik altijd wel fijn gevonden (kwa ondersteunung en extra progs), maar als jullie iets beters weten is het ook goed.

Over m'n i7 van nu ben ik ook wel te spreken, dus denk dat ik het daar dan ook op hou. Als iemand me toch kan overhalen om naar AMD over te stappen hoor ik het graag :D

8GB ram voor het foto- en video berwerken + enigsinds toekomst gericht

1TB minimaal aangezien mijn 640 Gb nu al weer bijna vol zit.

700/750 wat voor in de toekomstig (upgrade)

Wat voor soort (gamer) ben je?
Ik speel eigenlijk van alles. Van sims tot Call Of Duty

Overigens wil ik er niet alleen op gaan gamen, ik besteeds ook aardig wat uurtjes aan foto- en video bewerking (adobe photoshop, after effects, sony vegas pro etc.)

Bij deze dan nog m'n samenstelling. Ik zou graag willen weten of jullie nog een aanvulling of aanpassing hebben!

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SH-S223L€ 16,98€ 16,98
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 75,-€ 75,-
1Intel Core i7 870€ 239,-€ 239,-
1Corsair HX750W€ 118,97€ 118,97
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 123,57€ 123,57
1Asus P7P55D-E€ 110,50€ 110,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 732,02

Met de videokaart wacht ik nog tot Ati's 6900 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:57:
[...]
Mijzelf kennende kan ik hetbeste in 1x voor de volle bak gaan.
Juist de nieuwe cod heeft zware specs! En zware spec zijn bij mij, geen 125 fps steady halen (iets met kogel registratie, scheelt echt heel veel).
Een SSD vind ik dan weer zonde van het geld, omdat programmeren op een laag pitje loopt bij mij thuis en mijn pc meer voor het gamen moet gaan. Overclocken wil ik wel graag proberen als het mogelijk is..
Een ssd lijkt mijzelf ook niet zo nodig als je game prestaties het belangrijkste zijn.
Games die geinstalleert staan op de ssd starten weliswaar sneller op en zullen sneller saven en laden.
Maar je framerates zullen er niet van omhoog gaan.
Je kan er altijd later een ssd bijgooien want het blijft een leuke upgrade uiteraard :)

Btw 4gb (2x2) geheugen is meer als genoeg om te gamen, en kingston valueram op 1333mhz is ook meer als voldoende met ruimte voor een nette overklok.
Mijn eigen pc loopt op 4Ghz en krijg ik ook (net binnen de temperaturen) op 4.2Ghz met hyperthreading aan, ik heb zelf 1333mhz geheugen en geen problemen met overklokken verders, geheugen valt ook richting de 1600mhz te krijgen in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk topic dit btw

Maar die Dnomaid zei ook iets over processor koeling, maakt dat uit?

En maakt de huidige configuratie herrie? (ik ga voor het Corsair geheugen btw, gewoon uit principe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0_0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09-2024

0_0

Ik wil de PC nemen uit de BBG, de budget game PC.

#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Asgard€ 32,-€ 32,-
1Cooler Master Hyper TX3€ 13,11€ 13,11
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,-€ 5,-
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 57,50€ 57,50
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 122,50€ 122,50
1HIS HD 6850 1GB GDDR5 PCIe€ 168,34€ 168,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 588,-

Ik heb een paar vraagjes:
1. Als ik er geen 2e videokaart in ga zetten, waarop kan ik dan besparen? (evt met nieuw lijstje svp)
2. Is er een alternatief voor deze videokaart? Overal lange levertijd.
3. Zijn alle benodigde kabels inbegrepen of moet ik deze nog bestellen, zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:37:
Heerlijk topic dit btw

Maar die Dnomaid zei ook iets over processor koeling, maakt dat uit?

En maakt de huidige configuratie herrie? (ik ga voor het Corsair geheugen btw, gewoon uit principe)
Die Scythe Mugen 2 Rev. B uit het lijstje is meer als voldoende voor een nette overklok en hij maakt absoluut geen herrie.
Sowieso een dikke aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 09:35

kevinr1

Dude?

1. Wat mag het systeem gaan kosten?
- Ongeveer € 700,-

2. Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? Welke?
- Audio [ 2 Speakers / oordopjes ]
- Beeldscherm
- Toetsenbord & muis

3. Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Hhm, gewoon een Game PC. Die games lekker chill kan draaien. [ High Graphics ]

4. Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
- Intel processor [i7]. Mijn voorkeur, vindt het persoonlijk beter. Is gevoel denk ik.
- Wil soepel CoD 7: Black Ops alles op "High graphics" kunnen draaien.
- Harde schijf 300 GB 7200 RPM is voldoende, zoveel harde schijf gebruik ik niet.

5. Wat voor soort gamer ben je?
- Af en toe een spelletje schieten.

HELP

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

@kevinr1: Ik zou geen i7 nemen met dat budget, dat geld kun je beter in een goede videokaart steken als je op hoge settings wilt gamen. Een phenom II of i5 is voldoende, sowieso is de enige meerwaarde van de i7 t.o.v. de i5 dat ' ie hyperthreading heeft en daar heb je bij gamen helemaal niets aan. Wat voor monitor heb je trouwens (welke resolutie)?
0_0 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:21:
Ik heb een paar vraagjes:
1. Als ik er geen 2e videokaart in ga zetten, waarop kan ik dan besparen? (evt met nieuw lijstje svp)
De be quiet! L7 430W moet dan wel genoeg zijn.
2. Is er een alternatief voor deze videokaart? Overal lange levertijd.
GTX460 1GB.
3. Zijn alle benodigde kabels inbegrepen of moet ik deze nog bestellen, zo ja, welke?
Hoef je niks bij te bestellen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBruin
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik wil graag een HTPC/game PC samenstellen ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en dit is wat ik tot nu toe heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Nox Live 2€ 117,69€ 117,69
1Logitech Z-5500 Digital€ 253,90€ 253,90
1Intel Core i7 860€ 224,76€ 224,76
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 62,50€ 62,50
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 73,96€ 73,96
1MSI P55A-GD65€ 125,97€ 125,97
1MSI N460GTX Hawk€ 183,-€ 183,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.162,92

Voor het systeem heb ik tussen de 1200 en 1350 euro uitgetrokken.
Het is de bedoeling dat ik hier een aantal jaartjes mee vooruit kan eventueel zou ik dan in de toekomst een extra videokaart erbij willen kopen om in sli te draaien en een SSD harddisk.
Dit is ook de rede voor dat ik de intel i7 860 heb gekozen omdat ik heb begrepen dat deze wel redelijk goed overclockbaar is zodat de snelheid past bij de Geforce 460GTX in SLI .
Uiterraad zal ik ook een aantal fans in de kast plaatsten, welke laat ik nog even afhangen in welke winkel ik de PC ga aanschaffen en wat er beschikbaar is.
De koeling van de processor twijfel ik nog een beetje over omdat de kast 140mm hoog is en de koeling 126.5mm vraag ik mij af of deze goed past. Of dat ik beter voor bijvoorbeeld de Scythe Big Shuriken kan gaan maar dacht dat deze misschien iets minder goed koelde.
De voeding heb ik al een aantal keer op de tweakers voorbij zien komen zal dit voldoende zijn als ik nog iets wil uitbreiden/overclocken of kan ik beter voor een iets duurder exemplaar kiezen.
Dit waren zo'n beetje wel de vragen die ik bij het samenstellen had, misschien dat jullie nog wat advies voor mij hebben over mijn keuzes en of het uberhaupt mogelijk is om nog een extra videokaart in deze kast bij te plaatsen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Madrox schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:45:
Sorry hoor, maar bij TV modellen komt er echt wel meer bij kijken behalve contrast-ratio. Wat uberhaupt lang niet alles zegt over de kwalteit van het beeld dat je voorgeschotelt krijgt. Zo gebruiken LCD-TV vaak PVA panelen tov. de TN-panelen die je ziet bij monitors (zeker alles onder de 300 euro). En LCD-TV's zijn 100% ontwikkelt voor een goede beeld/film weergave, dat ligt bij monitors ook anders. En zo zijn er nog een paar veschillen. Ik kijk 10x liever een film op mijn plasma, dan op mijn 1920x1200 TN-paneeltje, ook al heeft mijn plasma slechts 1280x720!
Even terugkomend op dit onderwerp. Stel ik neem deze TV (Hij staat onder Moninitoren, maar volgens hannspree is het een HDTV)

pricewatch: Hannspree ST281MAB

Hoe mag dat eruit gaan zien op ~50-75 cm afstand? Want hij is immers bedoeld als TV. Maar hij heeft wel een res van 1920x1200. Op 2/2.5m afstand zal het natuurlijk gewoon super zijn, voor die afstand is hij immers bedoeld. Maar hoe zal het gaan als computermonitor?

Qua formaat is hij perfect met 27,5" (27" - 30" is waar ik naar keek). En voor een 17 jarige ook nog erg mooi geprijsd :P .

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 10-11-2010 20:22 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-1600 euro maximaal.

Componenten meenemen
Het merendeel van mijn huidige computer wil ik graag meenemen:
- HAF X kast
- Intel X25M SSD
- 3 HDD's
- DVD speler
- Corsair X750W voeding
- 3 x 23" en 1 x 22" monitoren
- Logitech G51 speaker set
- Logitech G15 keyboard
- Logitech G5 muis

- Creative X-Fi extreme music*

*Als het kan. Dit is een PCI kaart en de meeste moederborden die ik heb bekeken hebben niet echt veel ruimte voor wat ik graag wil.

(Ik heb op dit moment ook nog 8Gb PC3-12800 Corsair TW3X4G1600C9DHX, als dat goed genoeg is zou ik hier wat extra van kunnen kopen voor in het nieuwe moederbord en dan laat ik wat bankjes achter op het oude bord.)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Nieuwe processor
- Nieuw moederbord
- Nieuw intern geheugen
- 2 nieuwe videokaarten

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
AMD of Intel processor maakt me niet echt uit. SLI of Crossfire maakt me niet echt uit (tenzij ik iets heb gemist wat 1 van deze technieken zwaar in het nadeel zet bij sommige spellen oid).

Deze computer wil ik graag gebruiken om spellen op hoge resoluties te kunnen spelen. Denk dan aan bijvoorbeeld Crysis op 5760x1080.

Wat ik graag wil is:
- Genoeg aansluitingen voor mijn 4 monitoren
- 2 videokaarten in SLI of Crossfire (denk dat dat wel noodzakelijk is)
- Meer dan 4Gb geheugen. Ik zit momenteel zelf op 8Gb en met een gewone hoeveelheid programma's open zit ik al op 50% gebruik. Zou ik dan bijvoorbeeld een spel als WoW daarbij openzetten zit je al op 5.5 - 6Gb.
- Een losse geluidskaart. Als het kan mijn huidige kaart, anders een PCIe geluidskaart.

Wat voor soort gamer ben je?
Ik speel vooral shooters, RPG's en MMORPG's. Assassin's Creed, Crysis, Far Cry 2, New Vegas, WoW / Guild Wars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:30
Hey, Ik heb het volgende systeem, maar black ops draait er echt beroerd op. Zelfs op low heb ik frampedrops:

Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 4096MB RAM DDR2 6400
Hard Drive: 318 GB
Video Card: ATI Radeon HD 4850
Motherboard: Asus P5K

En ik wil een nieuwe pc samenstellen, waarbij ik alleen de HDD van 500GB en de voeding van 600 Watt meeneem.

i7 950
HD6870 ( wilde eigenlijk wachten op de cayman, maar die wordt me denk ik te duur )
Gigabyte GA-X58A-UD3R
Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX

Is dit een goede setup? Of zijn er betere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Ik heb een systeem samengesteld, zojuist e.e.a. aangepast. Heeft iemand nog bepaalde opmerkingen of suggesties? Ik wil er ook redelijk op kunnen gamen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB€ 36,70€ 36,70
1BenQ G922HDL€ 94,-€ 94,-
1Dell QuietKey Keyboard€ 19,08€ 19,08
1Sweex Internal Card Reader All-in-1 USB 2.0 Black€ 6,22€ 6,22
1MSI R6850-PM2D1GD5€ 157,-€ 157,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 705,14

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De reden dat een 550 Watt voeding zo'n 30 euro kost is omdat die natuurlijk nooit 550 Watt kan leveren, het is bij zulke voedingen altijd de vraag als die uberhaubt de helft kan leveren met stabiele spanningen.

Monitor vind ik trouwens ook een rare keuze neem je zo'n snelle PC en dan zo'n monitor, PC valt bijna in slaap met zo'n lage resolutie.

[ Voor 24% gewijzigd door -The_Mask- op 10-11-2010 23:14 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizardz schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:07:
Hey, Ik heb het volgende systeem, maar black ops draait er echt beroerd op. Zelfs op low heb ik frampedrops:

[...]

Is dit een goede setup? Of zijn er betere mogelijkheden?
Dat ligt eerder aan Black Ops, als ik dat topic mag geloven ;) Eerst maar even kijken of ze daar een fix voor uitbrengen, iedereen lijkt er last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
The Mask, bedankt voor je reactie. Ik heb als eerste de voeding aangepast, zie hieronder:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Extreme Power Plus 460W€ 39,-€ 39,-
1MSI R6850-PM2D1GD5€ 157,-€ 157,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 712,19

Wellicht zal ik het scherm ook vervangen door een groter exemplaar... Verder nog op/aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

@ Hich, nogsteeds een brakke niet al te beste voeding :>

Ga minimaal voor deze: pricewatch: be quiet! Pure Power L7 430W

Ik neem aan dat je gaat OC'en, (1600Mhz geheugen, Extra CPU koeler) dan wil je wel een voeding hebben welke onder hoge load (Nouwja.. ~350 - 400w is voor een 430w voeding hoog :+ ) wel stabiele lijnen kan leveren.

Neem trouwens deze HD6850:
pricewatch: Gigabyte GV-R685D5-1GD

Lijkt qua koeling wat beter te zijn, en is 10x zo goed leverbaar bij veel meer winkels :) .

[ Voor 81% gewijzigd door D4NG3R op 10-11-2010 23:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Mooi, bedankt voor de feedback :)

Hier een nieuwe samenstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 45,76€ 45,76
1Gigabyte GV-R685D5-1GD€ 157,01€ 157,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 718,96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 10-09 18:45
Heb je veel haast? Ik zou nog even tot einde deze maand wachten/begin volgende maand. Dan komt er nl een nieuwe GPU (AMD Cayman) uit, die voor jouw resolutie en budget wel interessant zal zijn. Kan je dit gelijk afzetten tegen de GTX 580 en de beste optie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hichelay schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:45:
Mooi, bedankt voor de feedback :)

Hier een nieuwe samenstelling:
In mijn ogen hoort die monitor hier echt niet tussen met zijn lage resolutie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hichelay
Daar was ik intussen al mee bezig ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Envision G2461w€ 133,32€ 133,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 758,28
Hmmm die is wel erg goedkoop voor een monitor met LED backlite, ben bang dat er dan wat bespaart is op de kwaliteit van het scherm. Zowel uiterlijk als innerlijk dan.

Heb meer vertrouwen in deze: pricewatch: Samsung Syncmaster E2220

[ Voor 31% gewijzigd door -The_Mask- op 11-11-2010 00:09 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
rows schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:46:
[...]
Heb je veel haast? Ik zou nog even tot einde deze maand wachten/begin volgende maand. Dan komt er nl een nieuwe GPU (AMD Cayman) uit, die voor jouw resolutie en budget wel interessant zal zijn. Kan je dit gelijk afzetten tegen de GTX 580 en de beste optie kiezen.
Ik las het net na het nieuws over de GTX 580. Ik heb in ieder geval geen haast. Gelukkig staan de videokaarten redelijk los van de andere onderdelen. Ik vraag me dan wel af hoe de beschikbaarheid zal zijn van de nieuwe AMD kaarten zo kort na de lancering.

• Madrox
D4NG3R schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:19:
[...]

Even terugkomend op dit onderwerp. Stel ik neem deze TV (Hij staat onder Moninitoren, maar volgens hannspree is het een HDTV)

pricewatch: Hannspree ST281MAB

Hoe mag dat eruit gaan zien op ~50-75 cm afstand? Want hij is immers bedoeld als TV. Maar hij heeft wel een res van 1920x1200. Op 2/2.5m afstand zal het natuurlijk gewoon super zijn, voor die afstand is hij immers bedoeld. Maar hoe zal het gaan als computermonitor?
Op korte afstand zie je altijd de pixels, bij tv en monitors; dat maakt niet uit.

Heb je ook de reviews gelezen ?
http://www.digitalversus....281mab-p441_6957_431.html
http://www.testseek.com/h...0b-b33b-8c9d846024a7.html

Denk dat je beter iets uit het lijstje kan nemen,
http://tweakers.net/price...ouqA7d-tGd-fDqXdzMYrK21Hw
(prijzen vanaf 186 euro, al betwijfel ik of je de goedkoopste modellen een PVA paneel krijgt).

Noot: je word eigenlijk behoorlijk besodemietert door de fabrikanten, FULL-HD 1920x1080 kan nml. volgens hen
prima op een native resolutie die veel lager is!

Benq, moest er echt goed naar zoeken, de TV- Full HD modellen zijn minder FULL dan je zou denken:
Full HD LCD TV screen contains twice the picture detail of previous generation LCD screen (1366x768) technology. Moreover, the BenQ ML2241 is engineered to handle and output a pure 1080p signal for nature, high quality film, promising an original film-quality picture performance. Bron
Leuk als je pc erop aansluit en denkt op 1920x1080 te gamen ;(

Dat ze dat bij TV's deden, wist ik al. Verbaast me wel dat ze dat ook met modellen doen, die ook voor de pc "geschikt" zijn en ook nog het label FULL HD dragen.

[ Voor 49% gewijzigd door Madrox op 11-11-2010 08:03 ]

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Madrox schreef op donderdag 11 november 2010 @ 03:38:

Sharp LC-22LE320E specificaties

Beeld
Full-HD :? 16:9 ASV Black TFT LCD panel
• 55 cm Beeldscherm -diagonaal
Resolutie 1290 x 1080 x 3 :X
• Actieve Edge LED Backlight
Wat klets je nou? Gewoon een typo, je mag wel iets meer research doen.

Edit: ik zie ook bij die Benq gewoon een reso staan van 1920 x 1080...

[ Voor 6% gewijzigd door Fid3lity op 11-11-2010 07:15 ]

• hichelay
Ziezo, ik heb je advies opgevolgd, het andere scherm zit er nu in:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster E2220€ 129,99€ 129,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 754,95

Ben zo ongeveer wel klaar denk ik!?

• Madrox
Blue-Tiger schreef op donderdag 11 november 2010 @ 06:56:
[...]

Wat klets je nou? Gewoon een typo, je mag wel iets meer research doen.

Edit: ik zie ook bij die Benq gewoon een reso staan van 1920 x 1080...
Oh wacht, die Sharp misschien niet. Dat kan idd weleens een typo zijn. Van BenQ wel trouwens. Want die vermelding, staat bij meerdere modellen.

Full HD LCD TV screen contains twice the picture detail of previous generation LCD screen (1366x768) technology. Moreover, the BenQ ML2241 is engineered to handle and output a pure 1080p signal for nature, high quality film, promising an original film-quality picture performance. Bron

Gewoon op de BenQ site te lezen.
Kan je geen typo noemen. In de pricewatch staat 1920x1080, wat gewoon niet klopt.
Enne, de pricewatch aanhalen voor je research is wel het laatste wat je doet, er staan regelmatig foute gegevens in. Dank je.

pricewatch
pricewatch: LG M227WD
=Full HD 1920x1080
LG
http://www.lg.com/nl/comp...G-color-mtv-M227WD-PZ.jsp
=HD-Ready 1366x786 (bij kenmerken tab)

Op LG's Overzicht pagina staat echter:
22" inch Full HD Monitor TV, met ingebouwde TV tuner, 2x HDMI, Invisible speakers en 20.000 contrastratio.

Jaja, FULL HD op de ene pagina en HD READY bij de kenmerken . LG, wat is het nou ? Denk zelf het laatste.

pricewatch
pricewatch: Acer AT2355
Full HD /1920x1080

Produkt informatie: (italiaans)
http://www.acer.it/acer/p...1.att21k=1&CRC=3936219332

Ook zeer opmerkelijk, aangeprezen als Full HD monitor met 1920x1080 res. en dan zit er doodleuk een SD (576i) digitale tuner in . Waarom geloof ik dat nou niet ?
1080i HD televisie ga je echt niet 1 op 1 zien hierop, dat mag je wel aannemen. Het word nog mooier:
TV Resolution (when plugging a PC) 640x480 800x600 1024x768 Bron
Toch bizar, als je bedenkt dat het zogezegd een Full HD 1920x1080 paneel is 8)7 Ik bedoel, als die pixels er echt allemaal zijn, waarom niet 1920x1080 op de desktop ? Nee, het stinkt. De fabrikanten zijn ook lang niet allemaal scheuting met de info, je moet het letterlijk bij elkaar schapen.

Oke, deze heeft iig 1920x1080, ook voor de pc-resolutie:
pricewatch: Hannspree Hanns.G SJ28DMBB
Deze ook helemaal 1080p Full HD 1920x1080
pricewatch: LG 32LD450
hichelay schreef op donderdag 11 november 2010 @ 07:36:
Ziezo, ik heb je advies opgevolgd, het andere scherm zit er nu in:

Ben zo ongeveer wel klaar denk ik!?
Ja, ziet er goed uit.

[ Voor 112% gewijzigd door Madrox op 11-11-2010 09:22 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!