Persoonlijk zou ik niet met minder dan een HD6950 vooruit willen, maar dat is niet het punt. Wat hebben de benchmarks je verteld over de performanceverschillen? Zou je het met de waardes doen die een 6850 je geeft?Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:08:
Ok, ik krijg van verschillende mensen en fora verschillende reacties. Ik sta op het punt mijn systeem te bestellen, maar zit nog met 2 prangende vragen waardoor ik gewoon niet verder kan.
1: Die verrekte videokaart. Wat is voor mij nu geschikter? (goed gamen, hd-films kijken) die Club3D HD6850 1Gb of de Club3D HD6950 2Gb? Ga ik echt verschil merken? De 1 vind de 1 goed, de ander zweert bij de ander... Is de upgrade van 100 euro de moeite waard?
Als je antwoord 'nee' is, dan is de 6950 voor jou. Als je er het geld voor over hebt, dan is de 6950 voor jou. Als je wat krapjes zit en het detail niet altijd op 4xAA hoeft te staan, dan neem je lekker die 6850. Dat kan echt niemand anders voor je beslissen. Wij kunnen je alleen adviseren wat je binnen jouw budget zou kunnen kopen. Het verschil tussen beide gpu's is best groot, zowel in prijs als in prestaties: reviews: HD 6950 en HD 6970: nieuw high-end duo van AMD. Ik begrijp dus eigenlijk niet waarom je tussen de twee twijfelt. Wil je voluit gamen met hoge instellingen, dan is de 6950 de beste keuze.
Zat2: De voeding: Nu zit ik op 650 W met een Antec. Is dit genoeg? Of kan ik dan toch beter voor wat meer wattage gaan?