[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.419 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:06
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:09:
[...]

In dit lijstje heb je geen koeler ^
Moet die er nou wel bij of niet?:P
Jawel, want ik refereerde naar pag 68 waar ik mijn toelichting gaf op systeem 1 (van pag 68 dus 8) )

Hier nogmaals de config die ik daar gaf. Dit is dus met koeler:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,50€ 16,50
1Xigmatek Asgard€ 30,90€ 30,90
1Cooler Master Hyper TX3€ 13,73€ 13,73
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 56,10€ 56,10
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 46,99€ 46,99
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 125,-€ 125,-
1Asrock 870 Extreme3€ 75,50€ 75,50
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 166,-€ 166,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 576,72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:17:
[...]

Ach ik dacht geheugen is nu toch zo goedkoop, ik draai regelmatig servers voor wat games en dacht dat 12 wel handig zou zijn.
Of het veel invloed zal hebben betwijfel ik. Daarnaast is het wel zo dat het DDR3 geheugen nu zo ontzettend goedkoop is geworden dat het makkelijk te doen is om wat bij te zetten. Maar niet doen als het niet nodig is. Test gewoon eens hoeveel % van je geheugen belast wordt tijdens het draaien van die servers en concludeer dan of 4 GB extra een nuttige investering zou zijn of niet. Daar komt bij dat je de slots niet vrij hebt om de modules in te bouwen ;) :9
Die voeding, ik zou niet weten of 650 watt het red?
Een HD5850 verbruikt out-of-box maximaal zo'n 150 Watt. Samen met een S1156 processor die maximaal 150 Watt verbruikt met OC en de overige hardware à 50 W kom je rond de 500 Watt uit. Dat is ongeveer het worst-case scenario wat je vrijwel nooit zal halen bij normaal gebruik. Je zit veilig genoeg met 650 Watt voor een CF opstelling ;)
En er moet een nieuw mobo in komen omdat deze die ik nu heb geen crossfirex ondersteund :9 maar bedankt voor je reactie.
Jouw mobo ondersteund weldegelijk CF volgens de specs hier op T.net en de specs van de fabrikant, ik zie dus totaal geen reden om die te vervangen. Mocht je toch je geld uit willen geven dan is een SSD voor jou op dit moment de mooiste investering waar je veel meer van zult merken dan wat extra RAM dat buiten de kast zou moeten liggen omdat je het toch niet in kunt bouwen :P Ik zou het als ik jou was dus zo doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX PRO650W€ 72,90€ 72,90
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 104,90€ 104,90
1Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5€ 172,99€ 172,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 350,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42
Blue-Tiger schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:02:
[...]

Dat is niet aan jou om te beslissen. Zoals ik al zei is het aan hem om te kiezen, het was alleen maar een suggestie en smaken verschillen. Dat zou jij zeker wel moeten weten.
Jij zou het verschil moeten weten tussen een gedachte en een aanbeveling :>

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke thnx:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Madrox schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:35:
[...]

Jij zou het verschil moeten weten tussen een gedachte en een aanbeveling :>
Ik beveel hem aan om daar eens naar te kijken ;) Ik beveel hem niet om die kast gelijk te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:33:
[...]

Of het veel invloed zal hebben betwijfel ik. Daarnaast is het wel zo dat het DDR3 geheugen nu zo ontzettend goedkoop is geworden dat het makkelijk te doen is om wat bij te zetten. Maar niet doen als het niet nodig is. Test gewoon eens hoeveel % van je geheugen belast wordt tijdens het draaien van die servers en concludeer dan of 4 GB extra een nuttige investering zou zijn of niet. Daar komt bij dat je de slots niet vrij hebt om de modules in te bouwen ;) :9

[...]

Een HD5850 verbruikt out-of-box maximaal zo'n 150 Watt. Samen met een S1156 processor die maximaal 150 Watt verbruikt met OC en de overige hardware à 50 W kom je rond de 500 Watt uit. Dat is ongeveer het worst-case scenario wat je vrijwel nooit zal halen bij normaal gebruik. Je zit veilig genoeg met 650 Watt voor een CF opstelling ;)

[...]

Jouw mobo ondersteund weldegelijk CF volgens de specs hier op T.net en de specs van de fabrikant, ik zie dus totaal geen reden om die te vervangen. Mocht je toch je geld uit willen geven dan is een SSD voor jou op dit moment de mooiste investering waar je veel meer van zult merken dan wat extra RAM dat buiten de kast zou moeten liggen omdat je het toch niet in kunt bouwen :P Ik zou het als ik jou was dus zo doen:
Ha lols :p Je kan weldegelijk een crossfire in die UD2 zetten maar dan draait er een op x4 en dat is volgens mij toch wel onderpresterend. Ik zat ook aan een SSD te denken, een vriend van mij zegt dat Intel niet zo snel zijn snelheid verliest en de andere wel. Kan iemand mij een ssd van +- 100 gb aanraden? Oja, je zei dat alles +- rond de 500 watt verbruikt, ik heb er nu 520 in zetten. Ik denk niet dat dit het red, maar ik vraag het maar even voor de zekerheid ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:37:
[...]

Ha lols :p Je kan weldegelijk een crossfire in die UD2 zetten maar dan draait er een op x4 en dat is volgens mij toch wel onderpresterend. Ik zat ook aan een SSD te denken, een vriend van mij zegt dat Intel niet zo snel zijn snelheid verliest en de andere wel. Kan iemand mij een ssd van +- 100 gb aanraden? Oja, je zei dat alles +- rond de 500 watt verbruikt, ik heb er nu 520 in zetten. Ik denk niet dat dit het red, maar ik vraag het maar even voor de zekerheid ;).
X4 is niet onderpresterend. De bottleneck op x4 is maar zo'n 2%, dat is verwaarloosbaar. Verder, de snelheid van de Intels is achterhaald. De beste SSD voor ~ 100 euro had ik al in dat lijstje gezet en de voeding van 520 Watt houdt een te kleine marge over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Is er een overzicht van complete gamesystemen die je zo in de winkel kan kopen bij wijze van spreken?
Ik heb niet veel verstand van hardware dus zelf in de Pricewatch dingen uitzoeken en hier posten gaat niets voor mij opleveren, laat staan het bouwen van een PC.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:41:
[...]

X4 is niet onderpresterend. De bottleneck op x4 is maar zo'n 2%, dat is verwaarloosbaar. Verder, de snelheid van de Intels is achterhaald. De beste SSD voor ~ 100 euro had ik al in dat lijstje gezet en de voeding van 520 Watt houdt een te kleine marge over.
Dus de kaarten komen er zo uit te zien:
huidige situatie:
http://i53.tinypic.com/osws37.png

nieuwe situatie:
http://i53.tinypic.com/9u6xqt.png

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Heraclius schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:48:
Is er een overzicht van complete gamesystemen die je zo in de winkel kan kopen bij wijze van spreken?
Ik heb niet veel verstand van hardware dus zelf in de Pricewatch dingen uitzoeken en hier posten gaat niets voor mij opleveren, laat staan het bouwen van een PC.

Bedankt.
Azerty bouwt de systemen samengesteld aan de hand van de BBG na en zijn zo ook direct te koop. Ik zou zeggen, neem er eens een kijkje ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:52:
[...]
Dus de kaarten komen er zo uit te zien:
huidige situatie:
http://i53.tinypic.com/osws37.png

nieuwe situatie:
http://i53.tinypic.com/9u6xqt.png

Klopt dat?
Jup, CF bruggetje ertussen en wat aanpassen in AMD's CCC en klaar is Fishticks ;) Maar dat wijst zich allemaal vanzelf.

[ Voor 28% gewijzigd door Fid3lity op 04-12-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Blue-Tiger schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:52:
[...]

Azerty bouwt de systemen samengesteld aan de hand van de BBG na en zijn zo ook direct te koop. Ik zou zeggen, neem er eens een kijkje ;)
Voor de volledigheid, dat doen meerdere grote webshops (zie de shopreviews hier op tweakers voor een overzicht van grote webshops), en een samengesteld systeem laten assembleren (en evt. installeren) door webshops kan ook bijna overal wel.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

bwerg schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:12:
[...]

Voor de volledigheid, dat doen meerdere grote webshops (zie de shopreviews hier op tweakers voor een overzicht van grote webshops), en een samengesteld systeem laten assembleren (en evt. installeren) door webshops kan ook bijna overal wel.
Voor de volledigheid is dit inderdaad goed aangevuld ;) Ik ging er even vanuit dat het alleen om de BBG-systemen in het specifiek ging en Azerty was maar een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Blue-Tiger schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:38:
[...]

Ik beveel hem aan om daar eens naar te kijken ;) Ik beveel hem niet om die kast gelijk te kopen...
Nergens zeg ik dat dat niet mag, toch O-)
Vind het persoonlijk een afgrijselijke kast en ik zal hem zeker nooit aanbevelen; dat is alles. Je hoeft je dus niet aangesproken te voelen, meningen verschillen nou eenmaal ;)
[...]
Ben je niet in war met x16 + x8 ? Meen me nml. te herinneren dat x16 + x4 een veel grotere impact heeft.
Denk er ook even aan dat de X4 niet altijd v 2.0 is, maar slechts 1.1. Wat betekent dat je effectief x16 x2 draait (omgerekent in 2.0 mode).

Gigabyte zegt bijv. dit bij de specs (UD2/P55)
1.1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16) (The PCIEX16 slot conforms to PCI Express 2.0 standard.)
2.1 x PCI Express x16 slot, running at x4 (PCIEX4)

Geen woord over 2.0 standaard bij het tweede slot. Loigisch ook, want de P55 kan slecht 16 2.0 lanes leveren, die allemaal naar het eerste slot gaan. De overige 4 komen van de southbridge, dat zijn v1.1 lanes.

[ Voor 82% gewijzigd door Madrox op 04-12-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Madrox schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:41:
[...]

Nergens zeg ik dat dat niet mag, toch O-)
Vind het persoonlijk een afgrijselijke kast en ik zal hem zeker nooit aanbevelen; dat is alles. Je hoeft je dus niet aangesproken te voelen, meningen verschillen nou eenmaal ;)
'Nuff said dan, zullen we weer verder ontopic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xigmatek asgard is niet goed te leveren het maakt niet uit als ik de Cooler Master Elite 360 neem toch?
En ik heb de AMD 955 Black edition boxed kan ik dan de cooler master hyper tx3 weglaten?

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is deze voeding pricewatch: Corsair TX650W? En x4 tegen x16, hier had ik een bechmark gezien:

http://www.techpowerup.co...CI-Express_Scaling/7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Wel geinig, eerste keer dat ik die bench zag gepost en sindsdien schijnt iedereen 'm te vinden :9 Anyway, die voeding is prima. Niet modulair wat misschien nog een voorkeur zou kunnen zijn maar zeker een prima voeding voor je systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:48
...
...
Ben je niet in war met x16 + x8 ? Meen me nml. te herinneren dat x16 + x4 een veel grotere impact heeft.
Denk er ook even aan dat de X4 niet altijd v 2.0 is, maar slechts 1.1. Wat betekent dat je effectief x16 x2 draait (omgerekent in 2.0 mode).
De test resultaten van techPowerUp, te vinden in deze review; link hebben geresulteerd in gemiddelden qua percentageverlies, niet in absolute waarden.
Voor de niet-ingewijden; getest is hoeveel verlies je krijgt bij CrossFire met 2 HD5870's als de 1e kaart in een PCI-E 2.0 slot zit met 16 lanes en de 2e kaart in een PCI-E 2.0 slot met minder dan 16 lanes).
Verlies bij een 2.0 slot met x8 lanes; 2%
Verlies bij een 2.0 slot met x4 lanes; 5%
Verlies bij een 2.0 slot met x1 lanes;25%

Bovenstaande 3 percentages zijn gemiddelden van in totaal 19 games, een paar 3DMarks benches en resoluties van 1024*768 tot 2560*1600.

Lees ook de volgende (gedeeltelijke) conclusie;
'Different applications respond differently to the drop in interface bandwidth, and hence you could do with a closer look at the results for each application. Games with lighter texture, shader, and instruction data don't particularly need all 16 lanes, and evidently, in games such as Quake 4, you're able see the accelerator comfortable with even PCI-Express 2.0 x4. Video memory-intensive games will show bigger performance margins. Besides applications, the other important factor is the resolution at which they are being run. At higher resolutions, it pays to have higher interface bandwidth, as it's usually high-resolution textures the GPU is dealing with. Although small, the gaps widen with increase in resolution. However, it is important to realize that even at 1024x768 some applications will see serious differences in performance caused by PCI-Express bandwidth'

Bij hoge resoluties (bijv. 1920*1080/1200 wat hier toch wel veel wordt gekozen) en/of games die zwaar op de GPU leunen, zal het 'verlies' een stuk(je) hoger uitpakken.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

[...]

Gigabyte zegt bijv. dit bij de specs (UD2/P55)
1.1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16) (The PCIEX16 slot conforms to PCI Express 2.0 standard.)
2.1 x PCI Express x16 slot, running at x4 (PCIEX4)

Geen woord over 2.0 standaard bij het tweede slot. Loigisch ook, want de P55 kan slecht 16 2.0 lanes leveren, die allemaal naar het eerste slot gaan. De overige 4 komen van de southbridge, dat zijn v1.1 lanes.
Dan was ik in de war, de site van GB is daar wat onduidelijk over. Ging er automatisch maar vanuit dat beide sloten op 2.0 stonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:07:
[...]

Dan was ik in de war, de site van GB is daar wat onduidelijk over. Ging er automatisch maar vanuit dat beide sloten op 2.0 stonden...
Dus moet ik nu wel een mobo kopen? Ben een beetje in de war 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:32:
[...]

Het lijkt erop dat het verstandig is. Ik ben zelf ook in de war maar meerdere sites bevestigen dat het tweede slot PCI-e 1.1x is. Dat halveert de bandbreedte van het slot en ik verwacht zo'n 10% performance decrease. Of het ook zo kritiek is in CF opstellingen weet ik niet zeker, maar het lijkt dus niet onverstandig :9 Confusing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de PC besteld:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:28

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:32:
[...]

Je kan natuurlijk altijd nog een nieuw mobo kopen als je huidige toch tegenvalt. Tenzij je direct goede prestaties wilt natuurlijk.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:44:
[...]

Het lijkt erop dat het verstandig is. Ik ben zelf ook in de war maar meerdere sites bevestigen dat het tweede slot PCI-e 1.1x is. Dat halveert de bandbreedte van het slot en ik verwacht zo'n 10% performance decrease. Of het ook zo kritiek is in CF opstellingen weet ik niet zeker, maar het lijkt dus niet onverstandig :9 Confusing...
Dan denk ik dat ik weer een gigabyte neem... pricewatch: Gigabyte P55-UD3L, of zal ik die usb3 nemen. weet niet of dat verstandig is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
Ik heb dit nu via Alternate samengesteld:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2jbpmjm.jpg

Ik wil graag COD BO, GTA IV e.d. spelen. Is dit een goed systeem hiervoor/past alles op elkaar?
(Heb nog nooit een PC samengesteld)

Alvast bedankt :).

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:50:
Xigmatek asgard is niet goed te leveren het maakt niet uit als ik de Cooler Master Elite 360 neem toch?
En ik heb de AMD 955 Black edition boxed kan ik dan de cooler master hyper tx3 weglaten?
nee en ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sier schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:42:
Ik heb dit nu via Alternate samengesteld:

[afbeelding]

Ik wil graag COD BO, GTA IV e.d. spelen. Is dit een goed systeem hiervoor/past alles op elkaar?
(Heb nog nooit een PC samengesteld)

Alvast bedankt :).
Normaal gezien geeft Alternate je foutmeldingen wanneer dingen niet zouden passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:56:
[...]

Dan denk ik dat ik weer een gigabyte neem... pricewatch: Gigabyte P55-UD3L, of zal ik die usb3 nemen. weet niet of dat verstandig is :p
Wel even op letten dat je bij dat bord nog een lange flex CF bridge moet hebben gezien de afstand tussen de PCI-e lanes ;) In dat geval zou ik dus wel die P55A-UD3 of die P55-USB3 pakken.

[ Voor 6% gewijzigd door Fid3lity op 04-12-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de CPU vervangt door een Phenom II X4 955 en de voeding vervangt door een betere (niet echt goed ding) en goedkopere (echt veeeeel te duur voor wat je er voor krijgt) houd je wat geld over voor een HD6850. :)

Moederbord kan ook wel goedkoper en beter trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 04-12-2010 19:55 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Laatst online: 03-03-2022
Zo mijn systeem draait als een zonnetje (thanks Madrox :) )
Jammer dat bij games de fans toch duidelijk aanwezig zijn, en weet nog niet of ik qua games echt voordeel heb. Voor mijn gevoel zit ik nog steeds op 30 fps in wow echter wel alles op ultra, maar had gehoopt op super fps.

[ Voor 11% gewijzigd door Mistymo op 04-12-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Mistymo schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:00:
Zo mijn systeem draait als een zonnetje (thanks Madrox :) )
Jammer dat bij games de fans toch duidelijk aanwezig zijn, en weet nog niet of ik qua games echt voordeel heb. Voor mijn gevoel zit ik nog steeds op 30 fps in wow echter wel alles op ultra, maar had gehoopt op super fps.
Thnks :)
Twee maal een HD6870, overclocked maken zeker meer herrie dan bijv 2x een HD6850, vanilla. Wat WOW aangaat, gaat het dacht ik niet zozeer om de max FPS. Draait het soepel, dat is de vraag.
Probeer het eens met 4x Msaa, dan kan je het hier goed mee vergelijken:
http://www.pcgameshardwar...ics-card/Reviews/?page=10
De prestaties liggen met DX9 btw hoger, vooral bij de min fps:
reviews: WoW Cataclysm: DX9 versus DX11
Wil je de gpu's stiller krijgen, kom je algauw uit op serieuze thirdparty koeling of waterkoeling.
Blue-Tiger schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:07:
[...]

Het is eigenlijk heel simpel, met de socket 1156 die alleen de P55 chipset hebben:
Die hebben 16 (2.0) lanes te verdelen. Als het moederbord geen x8 x8 doet, maar x16 x4, is het tweede slot altijd x4 (1.1). Want die 16 lanes (2.0) controller, zitten in de cpu. De soutbridge doet alleen 1.1 lanes.

[ Voor 49% gewijzigd door Madrox op 04-12-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:06:
[...]

Thnks :)
Twee maal een HD6870, overclocked maken zeker meer herrie dan bijv 2x een HD6850, vanilla. Wat WOW aangaat, gaat het dacht ik niet zozeer om de max FPS. Draait het soepel, dat is de vraag.
Probeer het eens met 4x Msaa, dan kan je het hier goed mee vergelijken:
http://www.pcgameshardwar...ics-card/Reviews/?page=10
De prestaties liggen met DX9 btw hoger, vooral bij de min fps:
reviews: WoW Cataclysm: DX9 versus DX11
Wil je de gpu's stiller krijgen, kom je algauw uit op serieuze thirdparty koeling of waterkoeling.

[...]

Het is eigenlijk heel simpel, met de socket 1156 die alleen de P55 chipset hebben:
Die hebben 16 (2.0) lanes te verdelen. Als het moederbord geen x8 x8 doet, maar x16 x4, is het tweede slot altijd x4 (1.1). Want die 16 lanes (2.0) controller, zitten in de cpu. De soutbridge doet alleen 1.1 lanes.
Dat is toch niet bij alle 1156's? Welke kan ik dan hhet beste nemen, met deze post ben ik wat confused :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:00:
[...]

Dat is toch niet bij alle 1156's? Welke kan ik dan hhet beste nemen, met deze post ben ik wat confused :|
Nee. De plankjes die x8 x8 doen hebben dat probleem niet. 8+8 = 16, nietwaar ?

[ Voor 161% gewijzigd door Madrox op 04-12-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
-The_Mask- schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:54:
[...]

Als je de CPU vervangt door een Phenom II X4 955 en de voeding vervangt door een betere (niet echt goed ding) en goedkopere (echt veeeeel te duur voor wat je er voor krijgt) houd je wat geld over voor een HD6850. :)

Moederbord kan ook wel goedkoper en beter trouwens.
Bedankt voor je reactie :).

Wat is precies de reden dat ik beter de Phenom II X4 955 i.p.v. de X4 965 moet nemen?
Heb je misschien ook suggesties voor een andere(betere) voeding en/of moederbord?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 10:56
Een hele tijd geleden (lees 3 jaar) heeft mijn pc de geest gegeven. Videokaart was kapot, echer was het nog een AGP kaart en heb ik nooit de moeite genomen om deze te vervangen. Mijn macbook pro heeft altijd trouw dienst gedaan als desktop replacement.

Echter woon ik nu op mijzelf en lijkt het me toch weer makkelijk om een desktop erbij te hebben.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Persoonlijk denk ik dat ik tussen de 600 en de 750 moet uit kunnen komen.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? Welke?
  • Systeemkast: Silverstone lc17 (uit mijn hoofd).
  • DVD brander
  • 22 inch beeldscherm
  • Razer muis en apple toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
  • Browsen
  • Office
  • Nieuwsgroepen/parren/rarren
  • Photoshop
  • Games (WoW en COD Black Ops)
Wat voor soort gamer ben je?

Casual gamer, speel graag een spelletje op het moment dat er niks op de televisie is of gewoon omdat ik er zin in heb.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

Ik ben op zoek naar een systeem met een hoge prijs/kwaliteitsverhouding. Het systeem moet stabiel zijn en de bovenstaande spellen op een resolutie van 1650 x 1050 kunnen draaien met zoveel mogelijk toeters en bellen aan. Als dit kan is dat mooi meegenomen, maar ik kan er ook mee leven als ik sommige dingen wat omlaag moet zetten. (misschien in toekomst 1920 x 1080).

Ik heb zelf het volgende samengesteld op basis van reacties uit dit topic en de BBG.

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,50€ 83,50
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB€ 89,-€ 89,-
1AMD Phenom II X6 1055T€ 160,39€ 160,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 723,48

De discussie over Intel vs AMD blijft leuk, ik heb voor AMD gekozen omdat ik ergens gelezen heb dat amd minder snel zijn sockets aanpast, dus meer upgrade mogelijkheden voor in de toekomst. (kan zijn dat dit niet waar is). Daarnaast verschillen de i5 760 en AMD hierboven niet veel van elkaar. Tuurlijk zijn er verschillen, maar voor mij als gebruiker te verwaarlozen.

Verder zit er een SSD in mijn configuratie, zag tijdens het tikken van deze post een waarschuwing. Dus ik moet even kijken of mijn bordje compatible is. Daarnaast moet ik ook kijken of de snelheidswinst voor mijn systeem daadwerkelijk de kosten waard zijn. Huidige schijven zijn alweer een stuk sneller dan die van 3 jaar terug. (dit is meer een leuke optie dan een must).

Aangezien mijn pc op een kamer komt te staan zonder netwerk aansluiting moet ik op zoek naar een wlan kaartje (usb of insteek). Deze heb ik nog niet toegevoegd, omdat ik er nog niet uit ben wat beter is om te doen.Enige eis die ik heb is dat deze Wifi N moet ondersteunen.

Geen proc cooler, want volgens mij zit die bij de proc en daarmee kan ik voorlopig wel vooruit. Mocht deze te luidruchtig zijn of te slecht koelen, kan ik die altijd nog vervangen.

Verder lijkt het me wel duidelijk.

Is bovenstaand systeem geschikt voor mijn doeleinden?
Hebben jullie een suggestie voor mijn wireless oplossing. USB of insteekkaart?
Mochten er dingen zijn die jullie zouden veranderen dan hoor ik dat ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Madrox schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:06:
[...]
Thanks, duidelijk zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Laatst online: 01-08 16:28
Gigabyte GA-P55-USB3

deze is nog (1.1) 4x op het tweede slot.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:00:
[...]
2 maal 8x op 2.0
pricewatch: MSI P55A-GD55
http://eu.msi.com/index.p...no=&cat3_no=&prod_no=2043

of met een uitgebreider mosfet design, als je een echte overclocker bent :P
pricewatch: MSI P55A-GD65

[ Voor 15% gewijzigd door jbkappirossi op 05-12-2010 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Bijna. Moet mezelf rectificeren nml. daar ik net lees dat de P55 chipset ook 2.0 lanes levert, 8 lanes in totaal.
Daarvan worden er 4 gebruikt voor het tweede slot. Het is toch 2.0 dan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Laatst online: 19:41
ik heb al een bak van een beest. maar ik draai nog steeds met een standaard koeler :(

ik heb dus me geluidskaart verkocht (niet nodig ivm geluid van moederbord goed genoeg voor mij is)
en voor dit geld wil ik dus een koeler kopen zodat ik mijn bak wat kan overclocken.
dus heb hier 2 vraagjes.

1. Wat is een goeie koeler die me processor wat graadjes lager kan laten draaien (heb een amd x4 965)

2. Iemand goeie tips voor OC? wat ik met me pc moet doen hoe ik er mee om moet gaan. het overclocken zelf is geen probleem heb er wel ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Madrox schreef op zondag 05 december 2010 @ 04:36:
[...]

Bijna. Moet mezelf rectificeren nml. daar ik net lees dat de P55 chipset ook 2.0 lanes levert, 8 lanes in totaal.
Daarvan worden er 4 gebruikt voor het tweede slot. Het is toch 2.0 dan O+
:>

Ik dacht al ik kan het niet fout hebben O-)

Dus Fishticks, gewoon dat bordje houden en de spulletjes aanschaffen zoals ik het voorstelde, lijkt me een hele goeie zet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Fid3lity op 05-12-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 10:33
Hij is ondergesneeuw dus nogmaals
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 118,95€ 118,95
1Antec Three Hundred€ 54,50€ 54,50
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,-€ 5,-
1Intel Core i5 760 Boxed€ 164,90€ 164,90
1Corsair TX650W€ 73,-€ 73,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 47,64€ 47,64
1Eminent EM1059€ 9,03€ 9,03
1Asus P7P55 LX€ 83,-€ 83,-
1Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 169,90€ 169,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal 811,85

Ik heb dit systeem samengesteld na wat suggesties van anderen en ben wel tevreden zo. Het enige wat voor mij nu belangrijk is om te weten, is og het goed in elkaar steekt. Voor de geïnteresseerden; Het gaat hier om een systeem bedoeld voor een heel kleinschalig internetcafé. We zitten met een budget van ongeveer 850 euro wat dit jaar nog op moet. Randapparatuur is al aanwezig. Nog een klein detail...Weet iemand of er bij de kaartlezer ook brackets zitten? De kast heeft alleen 3 5.25 slots in de voorkant en het is wel handig als we deze in kunnen bouwen ivm diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Moet het per se Intel zijn? Voeding kan beter en goedkoper en CPU koeler kan beter bij iets hogere prijs. Houd je er rekening mee dat je met dit moederbord nog geen Sata3 of USB3 hebt? Ik vindt het moederbord daarom erg duur wat je er voor krijgt. Het betreft hier wel een werkende config, om antwoord op jouw vraag te geven. ;)

Kijk voor bracket functionaliteit even op de website van de fabrikant. Volgens mij zit het er niet op nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Aethertyd schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:11:
Hij is ondergesneeuw dus nogmaals
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Antec Three Hundred€ 54,50€ 54,50
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Intel Core i5 760 Boxed€ 164,90€ 164,90
1Corsair TX650W€ 73,-€ 73,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 47,64€ 47,64
1Asus P7P55 LX€ 83,-€ 83,-
1Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 169,90€ 169,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal 811,85

Ik heb dit systeem samengesteld na wat suggesties van anderen en ben wel tevreden zo. Het enige wat voor mij nu belangrijk is om te weten, is og het goed in elkaar steekt. Voor de geïnteresseerden; Het gaat hier om een systeem bedoeld voor een heel kleinschalig internetcafé. We zitten met een budget van ongeveer 850 euro wat dit jaar nog op moet. Randapparatuur is al aanwezig. Nog een klein detail...Weet iemand of er bij de kaartlezer ook brackets zitten? De kast heeft alleen 3 5.25 slots in de voorkant en het is wel handig als we deze in kunnen bouwen ivm diefstal.
- Waarom kies je voor een moederbord zonder SATA-6Gbps of USB 3.0? Bij AMD kan dat wel voor dezelfde prijs.
- Waarom de Corsair voeding? Overweeg de modulaire Pro650 van XFX die kwalitatief vrijwel hetzelfde is, maar modulair en iets goedkoper (scheelt een paar euro).
- CPU koeler kan wel anders. Als je AMD kiest heb je een fatsoenlijkere stock-koeler die zonder OC vrij goed presteert. Ook heb je dan ruimte in het budget voor een hexacore...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-08 15:25
Hallo allemaal,
er wordt hier altijd de 870 extreme 3 van ASRock aangeraden voor de BBG, maar volgens sommigen is ASRock een minder merk.
Ik heb zelf vanwege dit een beetje mijn twijfels bij de 870 extreme 3, en ben dus op zoek gegaan naar een vervanger.
In mijn setup kom ik zelfs 1 euro goedkoper uit dan met de 870 extreme 3, als ik de 870a-g54 van MSI pak.
deze heeft ook de 870 chipset, 2 pci-e poorten, nml:
• 1 PCI Express x16 slot (PCI_E2) with x16 operation (PCI Express Bus SPEC V2.0 compliant)
• 1 PCI Express x16 slot (PCI_E3) with x4 operation (PCI Express Bus SPEC V2.0 compliant)

ik geloof dat dit 2 x8 kan worden in Crossfire? Voor de rest support het Mobo ook crossfire.

dit is hem in de pricewatch:
pricewatch: MSI 870A-G54

Ik weet niet wat de reputatie van MSI is, maar dit leek mij een geschikte vervanger voor de 870 extreme 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

powerpuck schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:36:
Hallo allemaal,
er wordt hier altijd de 870 extreme 3 van ASRock aangeraden voor de BBG, maar volgens sommigen is ASRock een minder merk.
Onzin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Na aanleiding van een aantal aanbevelingen e.d. heb ik nu dit samengesteld:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2883x3a.jpg

Zou ik hiermee kunnen gamen, en even vooruit kunnen?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
Ook als dat niet zo is kom ik toch iets goedkoper uit met dit bord van MSI, wat volgens mij dezelfde functies heeft, mogelijke vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Sier schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:42:
Na aanleiding van een aantal aanbevelingen e.d. heb ik nu dit samengesteld:

[afbeelding]

Zou ik hiermee kunnen gamen, en even vooruit kunnen?

Mvg.
Ja, maar waarom kiezen voor die Samurai en de HD5770?
powerpuck schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:44:
[...]

Ook als dat niet zo is kom ik toch iets goedkoper uit met dit bord van MSI, wat volgens mij dezelfde functies heeft, mogelijke vervanger?
Opzich wel, maar bestempel ASRock dan niet gelijk als minder merk, want dat is ze echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerpuck
Blue-Tiger schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:50:
[...]

[...]

Opzich wel, maar bestempel ASRock dan niet gelijk als minder merk, want dat is ze echt niet.
Niet bestempelt als minder merk, maar alleen gezegd dat andere mensen het minder vertrouwen, en omdat een aantal mensen dat niet doet, ik toch geen risico's wilde lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Blue-Tiger schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:50:
[...]

- Waarom kies je voor een moederbord zonder SATA-6Gbps of USB 3.0? Bij AMD kan dat wel voor dezelfde prijs.
- Waarom de Corsair voeding? Overweeg de modulaire Pro650 van XFX die kwalitatief vrijwel hetzelfde is, maar modulair en iets goedkoper (scheelt een paar euro).
- CPU koeler kan wel anders. Als je AMD kiest heb je een fatsoenlijkere stock-koeler die zonder OC vrij goed presteert. Ook heb je dan ruimte in het budget voor een hexacore...
Volgens mij zeg ik nagenoeg hetzelfde :?

Antec TP 650 is een (iets) betere en goedkopere keuze dan de XFX...........en ook nog een modulair ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Blue-Tiger schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:50:
[...]

Samurai koeler is maar €20,- bij Alternate, en heeft goede recensies. Ik kies voor de HD 5770 omdat ik een 'casual gamer' ben die (denk ik) geen 6850 nodig heeft, en die 6850 is €50,- duurder die ik hard nodig heb ;).

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
powerpuck schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:54:
[...]

Niet bestempelt als minder merk, maar alleen gezegd dat andere mensen het minder vertrouwen, en omdat een aantal mensen dat niet doet, ik toch geen risico's wilde lopen.
Als je ergens geen goed gevoel over hebt, terecht of onterecht, moet je het gewoon niet kopen. krijg je altijd spijt van :P Daarbij zijn er meer merken op de wereld dan alleen Asrock om uit te kiezen. Asrock is overigens geen slecht merk, alleen hun audio codecs zijn vaak onder de maat. Maar ook de weergevers bepalen of je dit gaat horen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Sier schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:00:
[...]

Samurai koeler is maar €20,- bij Alternate, en heeft goede recensies. Ik kies voor de HD 5770 omdat ik een 'casual gamer' ben die (denk ik) geen 6850 nodig heeft, en die 6850 is €50,- duurder die ik hard nodig heb ;).

Bedankt voor je reactie.
Ik ben het met de blauwe tijger eens, de config kan gewoon beter. Gooi het nou eens in een winkelmandje zoals iedereen dat hier doet, dan kunnen we er een beetje mee spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
rows schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:57:
[...]

Volgens mij zeg ik nagenoeg hetzelfde :?

Antec TP 650 is een (iets) betere en goedkopere keuze dan de XFX...........en ook nog een modulair ;)
Beide zijn iig goed genoeg, vind ik. Als hij die bij deze shop dan kan krijgen, zou ik die XFX niet laten liggen.
Maarre, waarom eigenlijk zoveel watt. Ik zie een HD5770 :?

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 05-12-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

powerpuck schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:54:
[...]

Hier op het forum zijn er wel meer dan een aantal mensen die een ASRock bord inbouwen vanwege de uitstekende hoeveelheid features tegenover de beschaafde prijs. Aan jou is het dan om te oordelen of je die enkele mensen meer vertrouwt dan tientallen setups met een ASRock bord. Onder het mom van, "een moet de eerste zijn", zou jij hen kunnen overtuigen dat ASRock weldegelijk kwaliteit is.
Sier schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:00:
[...]

Bedankt voor je reactie.
No probs en daar kan ik nog wel inkomen. Echter zou ik zelf eerder kijken naar een Cooler Master Hyper 212 Plus of een vergelijkbaar Xigmatek model dat kwa prijs echt ideaal zou passen in de setup en nog fatsoenlijk koelt ook ;)
rows schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:11:
[...]
Ik ben het met de blauwe tijger eens, de config kan gewoon beter. Gooi het nou eens in een winkelmandje zoals iedereen dat hier doet, dan kunnen we er een beetje mee spelen ;)
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
rows schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:06:
[...]

alleen hun audio codecs zijn vaak onder de maat.
Is gewoon Realtek hoor wat op 99% van de borden wordt gebruikt. Alleen ASUS wil nog weleens VIA gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

chim0 schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:23:
[...]

Is gewoon Realtek hoor wat op 99% van de borden wordt gebruikt. Alleen ASUS wil nog weleens VIA gebruiken.
ASUS heeft ook zijn eigen audio codec die men in de geluidskaarten kan vinden. Wordt hoog tijd dat ze dat dan eens gaan integreren op het mobo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Blue-Tiger schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:25:
[...]

ASUS heeft ook zijn eigen audio codec die men in de geluidskaarten kan vinden. Wordt hoog tijd dat ze dat dan eens gaan integreren op het mobo ;)
Die Sonar kaarten? Mja, geen ervaring mee maar als rows gewoon de geluidschip bedoelt, snap ik niet wat ie bedoelt want het is gewoon Realtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Asrock gebruikt ook veel van VIA, dus die 99% klopt voor geen meter die je hier aanhaalt. Daarbij dat je Realtek gebruikt wil nog niet zeggen dat het goed klinkt. Heeft ook te maken met signaal ruisverhouding en total harmonic distortion en zo kan ik nog wel even doorgaan wat het geluid bepaald en dat heeft weer te maken welke componenten je gebruikt en hoe je deze op elkaar afstemt

[ Voor 7% gewijzigd door rows op 05-12-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

chim0 schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:29:
[...]

Die Sonar kaarten? Mja, geen ervaring mee maar als rows gewoon de geluidschip bedoelt, snap ik niet wat ie bedoelt want het is gewoon Realtek.
Xonar kaarten. Heb zelf sinds vrij recent een Xonar DX en ik kan heel kort zeggen: ik ben er verliefd op. Geluidskwaliteit is op budget setjes stukken beter dan de gemiddelde onboard Realtek zooi en dan alleen al vanwege de afwezigheid van ruis. Ik heb dus een MSI bord (Trinergy) met een losse geluidskaart die vrij veel irritante ruis creëerde en op een gegeven moment gewoon kapot ging. Ik maal er totaal niet meer om, wil never meer terug naar onboard ;) Maar dat is persoonlijk en iedereen zal het wel anders ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Je moet wel heel doof zijn als je het verschil niet hoort idd. Een goede geluidskaart is zijn geld altijd waard, mits je ook fatsoenlijke weergevers hebt. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door rows op 05-12-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

rows schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:40:
Je moet wel heel doof zijn als je het verschil niet hoort idd. Een goede geluidskaart is zijn geld altijd waard, mits je ook fatsoenlijke weergevers hebt. ;)
Dat geldt even goed voor de minder fatsoenlijke weergevers. Ik heb zelf momenteel het veelal geprezen T6100 setje van Creative en ook daar merkte ik een flinke verbetering. Bron en weergevers zijn dus beide imo even belangrijk voor de kwaliteit van het geproduceerde geluid. Dus ja, ik zou die Xonar DX werkelijk aan iedereen aanraden, mits je uiteraard niet aan Trust spul vast zit :*)

Ik ga die Xonar DX dus ook opperen voor in de volgende BBG... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fid3lity op 05-12-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
rows schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:34:
Asrock gebruikt ook veel van VIA, dus die 99% klopt voor geen meter die je hier aanhaalt. Daarbij dat je Realtek gebruikt wil nog niet zeggen dat het goed klinkt. Heeft ook te maken met signaal ruisverhouding en total harmonic distortion en zo kan ik nog wel even doorgaan wat het geluid bepaald en dat heeft weer te maken welke componenten je gebruikt en hoe je deze op elkaar afstemt
Zal allemaal best maar zo erg zoals jij het omschrijft, is het echt niet. Het klinkt gewoon prima net als ieder ander bord met dezelfde chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
rows schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:45:
Moet het per se Intel zijn? Voeding kan beter en goedkoper en CPU koeler kan beter bij iets hogere prijs. Houd je er rekening mee dat je met dit moederbord nog geen Sata3 of USB3 hebt? Ik vindt het moederbord daarom erg duur wat je er voor krijgt. Het betreft hier wel een werkende config, om antwoord op jouw vraag te geven. ;)

Kijk voor bracket functionaliteit even op de website van de fabrikant. Volgens mij zit het er niet op nl.
Blue-Tiger schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:50:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred€ 53,82€ 53,82
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,55€ 33,55
1Addonics AAHDMK53 brackets 3.5 inch drive in 5 1/4 bay€ 4,58€ 4,58
1Corsair TX650W€ 74,70€ 74,70
1Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 169,-€ 169,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 814,01

Moederbord, CPU en koeler aangepast aan de hand van de laatste BBG, en brackets toegevoegd. Voeding is niet modulair omdat, zoals Madrox in een andere BBG al aangaf, dit niet zo handig is ivm losse snoeren. We zullen ook zelden de kast open hoeven maken, dus of het er nou netter uitziet doet er niet toe. De onnodige snoeren zijn toch makkelijk weg te werken bij de Antec 300. Ik zit toch even te twijfelen over de koeler omdat ik dan echt op het randje van maximaal zit in mijn budget, terwijl we waarschijnlijk nog niet echt veel aan OCen hebben al is het wel handig om gelijk alles bij de 1e keer bouwen gehad te hebben. Hebben jullie betere suggesties qua PSU?

[ Voor 55% gewijzigd door Aethertyd op 05-12-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
chim0 schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:47:
[...]

Zal allemaal best maar zo erg zoals jij het omschrijft, is het echt niet. Het klinkt gewoon prima net als ieder ander bord met dezelfde chip.
Natuurlijk, wat ik zeg is naturlijk allemaal gelul, ik had het kunnen weten :+ Ik ben wel blij dat jij het zegt

[ Voor 4% gewijzigd door rows op 05-12-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Aethertyd schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:05:
[...]

[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred€ 53,82€ 53,82
1Addonics AAHDMK53 brackets 3.5 inch drive in 5 1/4 bay€ 4,58€ 4,58
1Corsair TX650W€ 74,70€ 74,70
1Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 169,-€ 169,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 814,01

Moederbord, CPU en koeler aangepast aan de hand van de laatste BBG, en brackets toegevoegd. Voeding is niet modulair omdat, zoals Madrox in een andere BBG al aangaf, dit niet zo handig is ivm losse snoeren. We zullen ook zelden de kast open hoeven maken, dus of het er nou netter uitziet doet er niet toe. De onnodige snoeren zijn toch makkelijk weg te werken bij de Antec 300. Ik zit toch even te twijfelen over de koeler omdat ik dan echt op het randje van maximaal zit in mijn budget, terwijl we waarschijnlijk nog niet echt veel aan OCen hebben al is het wel handig om gelijk alles bij de 1e keer bouwen gehad te hebben. Hebben jullie betere suggesties qua PSU?
Goed uitgelegd. Kwa PSU? Ik zou zeggen, met een fatsoenlijke 400 Watt ben je er ook al ;)

be quiet! Pure Power L7 430W

Scheelt je weer 20 euro... En die Hyper 212 zoals rows ook al in het lijstje heeft staan maakt het helemaal af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:48
powerpuck schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:36:
Ik heb zelf vanwege dit een beetje mijn twijfels bij de 870 extreme 3, en ben dus op zoek gegaan naar een vervanger.
In mijn setup kom ik zelfs 1 euro goedkoper uit dan met de 870 extreme 3, als ik de 870a-g54 van MSI pak.
deze heeft ook de 870 chipset, 2 pci-e poorten, nml:
• 1 PCI Express x16 slot (PCI_E2) with x16 operation (PCI Express Bus SPEC V2.0 compliant)
• 1 PCI Express x16 slot (PCI_E3) with x4 operation (PCI Express Bus SPEC V2.0 compliant)

ik geloof dat dit 2 x8 kan worden in Crossfire? Voor de rest support het Mobo ook crossfire.
Nee.
2 PCI-E 2.0 sloten met 1 x16 lanes en 1 x4 lanes wordt nooit 2 x8 lanes.
Een 2.0 slot met x4 lanes is redelijk kreupel voor CF.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Oh, @ Blue-Tiger en rows, ja sorry.
Even gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 310€ 30,59€ 30,59
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,79€ 23,79
1Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm€ 6,50€ 6,50
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 139,-€ 139,-
1MSI 870A-G54€ 71,-€ 71,-
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 563,17

Ik hoorde iemand hier ook zeggen dat je de Phenom II X4 965 beter kan vervangen door 955. Why?
Denken jullie dat dit een goede PC is om een tijdje mee te kunnen gaan, en redelijk te kunnen gamen(en later misschien de videokaart vervangen?) Ik heb nog nooit een PC samengesteld, dus ik ben een beetje bang dat ik het fout doe, of het niet past etc :P
Maar nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Ik zou het zo doen, kun je ooit nog een tweede 6850 erbij plakken als je wilt. De 955 heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 125,-€ 125,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 592,97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Sier schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:38:
Oh, @ Blue-Tiger en rows, ja sorry.
Even gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 563,17

Ik hoorde iemand hier ook zeggen dat je de Phenom II X4 965 beter kan vervangen door 955. Why?
Als je gaat overclocken komen beide processoren in de meeste gevallen wel even ver, het zijn beide Black Editions. De 965 is gewoon iets hoger geclockt dus kun je daar een beetje besparen.
Denken jullie dat dit een goede PC is om een tijdje mee te kunnen gaan, en redelijk te kunnen gamen(en later misschien de videokaart vervangen?) Ik heb nog nooit een PC samengesteld, dus ik ben een beetje bang dat ik het fout doe, of het niet past etc :P
Maar nogmaals bedankt voor jullie hulp.
Voor alles moet een eerste keer zijn. De regel is om er gewoon rustig de tijd voor te nemen en vooral de boekjes bij de hand te houden. Ook zijn er verschillende tutorials te vinden op YouTube waar je veel aan zou kunnen hebben. Het is geen heel ingewikkelde klus, maar het kost even als je voorzichtig wil doen. Op je andere vraag: ja, hiermee kun je voorlopig wel lekker gamen, en in de toekomst eventueel de videokaart vervangen ;) De voeding is er in ieder geval op berekend om dat te kunnen hebben. Als dit hem wordt, wens ik je veel succes met het bouwen. Volg die tutorials, neem er rustig de tijd voor en loop alles stap voor stap na. Let op de spacers! Er komen vaak genoeg topics voorbij waarin systemen weigeren op te starten omdat men spacers is vergeten, of kabeltjes niet zijn aangesloten. Iets te vaak naar mijn mening. En daarna veel plezier met het systeem! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
Blue-Tiger schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:19:
[...]

Goed uitgelegd. Kwa PSU? Ik zou zeggen, met een fatsoenlijke 400 Watt ben je er ook al ;)

be quiet! Pure Power L7 430W

Scheelt je weer 20 euro... En die Hyper 212 zoals rows ook al in het lijstje heeft staan maakt het helemaal af ;)
Kijk, het is zo dat we een budget hebben van ongeveer 800 met een marge van 100 euro. Dat betekend niet dat het onder de 850 moet zitten ofzo, maar dat dit wel helpt omdat we dan voor onze oudere systemen nieuw geheugen etc kunnen kopen. Dat moet echter niet ten koste gaan van het nieuwe systeem. Inc. bestelkosten kwam ik dus uit op iets boven de 850 wat goed te doen is. De Hyper 212 lijkt me wel een goed idee, dus dat scheelt toch net weer een beetje. Bij de PSU wil ik toch proberen om minstens 600 watt te hebben zodat we in de toekomst indien er vraag naar is nog uit kunnen breiden. In ieder geval bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Aethertyd schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:09:
[...]

[...]

Kijk, het is zo dat we een budget hebben van ongeveer 800 met een marge van 100 euro. Dat betekend niet dat het onder de 850 moet zitten ofzo, maar dat dit wel helpt omdat we dan voor onze oudere systemen nieuw geheugen etc kunnen kopen. Dat moet echter niet ten koste gaan van het nieuwe systeem. Inc. bestelkosten kwam ik dus uit op iets boven de 850 wat goed te doen is. De Hyper 212 lijkt me wel een goed idee, dus dat scheelt toch net weer een beetje. Bij de PSU wil ik toch proberen om minstens 600 watt te hebben zodat we in de toekomst indien er vraag naar is nog uit kunnen breiden. In ieder geval bedankt voor de tips.
Prima, gewoon doen dan zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 12-09 21:54
chim0 schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:47:
[...]

Ik heb met mijn P55 Extreme 3 van ASRock via onboard belachelijk veel last van ruis (en vooral plopjes). Als oplossing heb ik een Xonar DX kaartje gekocht: een verademing.

Wellicht was de VIA chip in mijn moederbord gewoon minder of defect (of anderszins een specifiek geval), though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
@ Blue-Tiger en @ rows

Oké, hartelijk bedankt voor jullie hulp, en ik denk dat ik toch voor de voeding van 650W ga. Eerst nog een nachtje erover slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 16:45
Even een paar vragen bij mijn setup, die ik binnekort wil gaan bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Lancool PC-K58 Zwart€ 65,-€ 65,-
1Intel Core i7 950€ 235,-€ 235,-
1Antec TruePower TP-650€ 69,-€ 69,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX€ 79,90€ 79,90
1Asus P6X58D-E€ 190,-€ 190,-
2XFX HD 6850 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-685X-ZNFC)€ 172,-€ 344,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.078,95

- maakt het uit welke 6850 ik neem?(sapphire, club3d, msi enz) advies?
- nog aan 't twijfelen over moederbord. Vind 'm te duur eigenlijk... andere goede opties? (asrock -_-) of sabertooth, P6t SE, MSI X58 Pro-e of dergelijke.....
- maakt het uit (prestatie) ipv HyperX een Valueram te nemen? (dit vanwege prijs)

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rows schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:46:
Ik zou het zo doen, kun je ooit nog een tweede 6850 erbij plakken als je wilt. De 955 heeft een betere prijs/kwaliteit verhouding
De 955 Black Edition is alleen EOL, 955 Boxed zou wel kunnen.

Overigens XFX Pro van 650 Watt met een HD5770 is een beetje erg overdreven, vooral als je dan ook nog een mobo neemt welke eigenlijk niet goed met een tweede HD5770 voor CrossFire om kan gaan.
Antec TruePower van 650 Watt is trouwens ook een betere voeding dan de XFX en kost niks meer.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
PatrickH89 schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:12:
[...]

Ik heb met mijn P55 Extreme 3 van ASRock via onboard belachelijk veel last van ruis (en vooral plopjes). Als oplossing heb ik een Xonar DX kaartje gekocht: een verademing.

Wellicht was de VIA chip in mijn moederbord gewoon minder of defect (of anderszins een specifiek geval), though.
Nee hoor zo klinken ze allemaal. VIA is gewoon niet echt lekker om naar te luisteren. Chim0 leeft alleen wat in zijn eigen wereld ;) Tegenwoordig gebruikt Asrock iets meer de Realtek chip, maar dan klinkt het nog niet heel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
turkishfb schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:33:

- maakt het uit welke 6850 ik neem?(sapphire, club3d, msi enz) advies?
Als je het wat stiller wil, ben je beter af met een toxic van Sapphire of deze:
pricewatch: Gigabyte GV-R685D5-1GD
- nog aan 't twijfelen over moederbord. Vind 'm te duur eigenlijk... andere goede opties? (asrock -_-) of sabertooth, P6t SE, MSI X58 Pro-e of dergelijke.....
De Asus Sabertooth krijgt goede reviews en heeft alles wat je nodig hebt.
- maakt het uit (prestatie) ipv HyperX een Valueram te nemen? (dit vanwege prijs)
Weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
-The_Mask- schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:36:
[...]

De 955 Black Edition is alleen EOL, 955 Boxed zou wel kunnen.

Overigens XFX Pro van 650 Watt met een HD5770 is een beetje erg overdreven, vooral als je dan ook nog een mobo neemt welke eigenlijk niet goed met een tweede HD5770 voor CrossFire om kan gaan.
Antec TruePower van 650 Watt is trouwens ook een betere voeding dan de XFX en kost niks meer.
Ik zie mijn naam hier wel staan, maat ik adviseerde be quiet met 6850, niet wat jij hier roept. Dus volgens mij gaat hier iets fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
ok, sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Sier schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:13:
@ Blue-Tiger en @ rows

Oké, hartelijk bedankt voor jullie hulp, en ik denk dat ik toch voor de voeding van 650W ga. Eerst nog een nachtje erover slapen.

Ik ben serieus benieuwd of jij morgen wakker wordt met de overtuiging dat je voor 650W moet gaan. De hele nacht dromen over XFX voedingen, het moet je droom maar zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Welnu, mijn budget is gestegen met €75,- (Danku Sinterklaas.)
Misschien dan toch de 650 Watt met een 6850?
Maar, de XFX Pro of de Antec TruePower? En is het moederbord nu goed genoeg voor evt later een tweede videokaart?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpanjard
  • Laatst online: 29-08-2024
Beste Tweakers,

klaar om te bestellen, maar toch een paar vraagjes. Het systeem is vooral bedoeld om te gamen. Ik zit al dicht op mijn budget maar heb wel een paar tientjes speling.
Eerst de bestelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1LG W2343T-PF€ 139,-€ 139,-
1AMD Phenom II X4 955 Boxed€ 125,-€ 125,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 706,68

dan de gedachten:
een boxed versie van de 955 genomen. Ik heb begrepen dat de 955BE EOL is? De 965BE is weer een stukje duurder en ik ben waarschijnlijk toch niet van plan om te OC-en. Door deze keuze dus ook geen cpu-koeler er bij gedaan. Verder gekozen voor de CM Elite 310 omdat de Asgard slecht leverbaar is.

en dan de vragen:
1) er zit al een koeler bij de 955 boxed, toch? En dus ook geen andere nodig (bij niet-OC)
2) moet ik hier nog koelpasta bij bestellen?
3) de CM Elite 310, is dat een goede kast?
4) andere op- of aanmerkingen?

thnx!

Intel core I5 2500K | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | 2x Crucial m4 64GB (dual boot Win7/Hackintosh) | XFX HD 6870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Sier schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:31:
Welnu, mijn budget is gestegen met €75,- (Danku Sinterklaas.)
Misschien dan toch de 650 Watt met een 6850?
Maar, de XFX Pro of de Antec TruePower? En is het moederbord nu goed genoeg voor evt later een tweede videokaart?

Bedankt.
De Antec is gewoon weer beter dan de XFX. Maar je begrijpt dat 650 watt een beetje veel is voor 1 6850? Je kunt ook de be quiet! Pure Power L7 530W met 6870 nemen of maak ik het nu te moeilijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
TheSpanjard schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:01:
dan de gedachten:
een boxed versie van de 955 genomen. Ik heb begrepen dat de 955BE EOL is? De 965BE is weer een stukje duurder en ik ben waarschijnlijk toch niet van plan om te OC-en. Door deze keuze dus ook geen cpu-koeler er bij gedaan. Verder gekozen voor de CM Elite 310 omdat de Asgard slecht leverbaar is.

en dan de vragen:
1) er zit al een koeler bij de 955 boxed, toch? En dus ook geen andere nodig (bij niet-OC)
ja en nee (standaard koeler zal wel iets meer herrie produceren)
2) moet ik hier nog koelpasta bij bestellen?
nee
3) de CM Elite 310, is dat een goede kast?
voor het geld wel
4) andere op- of aanmerkingen?
de tientjes speling zal je nodig hebben, want je komt altijd duurder uit dan je nu in je winkelmandje hebt, door verzendkosten etc...
thnx!
graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
rows schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:14:
[...]

Natuurlijk, wat ik zeg is naturlijk allemaal gelul, ik had het kunnen weten :+ Ik ben wel blij dat jij het zegt
Niet gelul maar wat bedoel je met "hun audio codecs zijn onder de maat"? Als je bedoelt dat het geluid slechter is op een Asrock bord dan op een MSI bord met dezelfde Realtek chipset, lijkt me dat heel sterk. Dat bedoel ik meer.
rows schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:39:
[...]

Chim0 leeft alleen wat in zijn eigen wereld
Ik stel een normale vraag? Je kwam over alsof een Asrock crap zou klinken en een ander bord met dezelfde chip niet en dat lijkt me sterk.
Tegenwoordig gebruikt Asrock iets meer de Realtek chip, maar dan klinkt het nog niet heel erg fijn.
Ik doelde idd op Realtek en kan me niet voorstellen dat dezelfde chip op een Asrock bord anders zou klinken dan op elk ander bord.

Bovendien heb ik nooit ruis gehoord en met normale PC speakers is het gewoon prima geluid. We hebben het hier niet over professioneel audio bewerken maar met de onboard geluidskaarten van tegenwoordig, kun je prima gamen en films kijken.

[ Voor 46% gewijzigd door chim0 op 06-12-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
chim0 schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:14:
[...]
Niet gelul maar wat bedoel je met "hun audio codecs zijn onder de maat"? Als je bedoelt dat het geluid slechter is op een Asrock bord dan op een MSI bord met dezelfde Realtek chipset, lijkt me dat heel sterk. Dat bedoel ik meer.
Realtek heeft een heel gamma aan geluidschips, van minder goed tot redelijk goed. Dat bedoelt Rows denk ik en ik kan me daarin vinden. Asrock gebruikt bovendien vaak Via chips op hun budget serie, die idd beduidend slechter zijn.
Ik stel een normale vraag? Je kwam over alsof een Asrock crap zou klinken en een ander bord met dezelfde chip niet en dat lijkt me sterk.
Een ander bord met dezelfde zwakke chip zal niet beter klinken. Realtek heeft/maakt echter verscheidende modellen, het is aan de moederbordfabrikant welke zij erop prikken.
Bovendien heb ik nooit ruis gehoord en met normale PC speakers is het gewoon prima geluid.
Dus omdat het jouw niet stoort, is het er niet ? Je spreekt alle klagers tegen, vind je dat niet opmerkelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:30
Met de feestdagen in het vooruitzicht wil ik ook een nieuwe pc samenstellen. Hopelijk kunnen jullie mijn verhaal van commentaar voorzien.
Doel
De nieuwe pc ga ik gebruiken voor school werkzaamheden zoals het typen van documenten en het gebruik van een aantal technische programma's(deze zijn echter niet zwaar). Verder zo nu en dan, wanneer ik tijd heb, een spelletje. Dit laatste betekent Call of Duty: Black Ops & WoW. Tenslotte wil ik wel graag proberen om osx86 te installeren(dual boot, naast win7) op mijn nieuwe systeem, volgens mij moet dit makkelijker gaan op de intel gebaseerde systemen.

Eisen / wensen systeem
Voordat ik op reis ging heb ik mijn oude pc verkocht in de veronderstelling dat ik bij terugkomst een iMac ging aanschaffen. Uiteindelijk heb ik mij bedacht en zie ik het toch niet zitten om een iMac te kopen. Zoals ik hierboven al aangaf wil ik wel osx86 gaan installeren. In ieder geval brengt dit met zich mee dat ik geen randapparatuur meer heb en dus alles opnieuw moet kopen.

Geluid
Zodra ik voor mijn pc zit gaat de muziek aan, en in het verleden heb ik vaak bij een nieuwe pc telkens nieuwe speakers gekocht, in de hoop dat deze beter zouden zijn. Hier wil ik van af, ik wil bij deze pc een goede set speakers, een 2.0 set. Ook niet geheel onbelangrijk is de grootte van de speakers, ik wil ze namelijk op mijn bureau kunnen zetten, hoe kleiner hoe beter in principe.

Eisen moederbord specifiek
  • USB 3.0
  • Aanwezigheid Sata-600
  • Een asus moederbord heeft mijn voorkeur.
Monitor
Voor de monitor geldt in principe hetzelfde als voor de speakers, ik heb geen zin om bij een nieuwe pc ook een nieuwe monitor aan te schaffen. Ik zou dus graag iets meer aan een monitor willen uitgeven. Hierbij vind ik LED-backlight of FULL LED wel een vereiste. Qua merk gaat mijn voorkeur uit naar samsung / iiyama. De monitor zelf moet full hd zijn.
De monitor zal naar alle waarschijnlijkheid aangeschaft worden bij MyCom, aangezien ik uit verhalen heb vernomen dat zij de pixelgarantie ook werkelijk nakomen.

Tenslotte ga ik niet overclocken en een upgrade van het systeem lijkt mij ook niet aan de orde in een later stadium. Ik zou graag een systeem hebben dat niet veel lawaai maakt.

Budget
Uiteindelijk bepaalt het budget de prijs van de computer. Aangezien ik de verdeling net wat anders wil, een betere monitor / set speakers, zet ik het budget voor de pc zelf ietsje lager.

De computer(lees kast+inhoud): €900
Monitor: €250
Speakers(2.0 set): €200

Hierbij moet ik wel zeggen dat het uiteraard ook minder mag indien dit mogelijk is.

Eerste opzet
Zelf zit ik ook niet stil en heb ik dit topic al een tijdje gevolgd en gezien wat voor mogelijkheden er zijn. Zodoende heb ik de volgende twee systemen samengesteld

Systeem 1
#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2€ 17,90€ 17,90
1Logitech Comfort Wave 450€ 19,95€ 19,95
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 22,05€ 22,05
1Intel Core i5 760 Boxed€ 165,95€ 165,95
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB€ 154,-€ 154,-
1Asus P7P55D-E€ 109,-€ 109,-
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 213,-€ 213,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 932,44

Systeem 2
#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2€ 17,90€ 17,90
1Logitech Comfort Wave 450€ 19,95€ 19,95
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 22,05€ 22,05
1Intel Core i5 760 Boxed€ 165,95€ 165,95
1Seasonic M12II 520W€ 74,99€ 74,99
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB€ 154,-€ 154,-
1Asus P7P55D-E€ 109,-€ 109,-
1Palit GeForce GTX 460 Sonic (1024MB GDDR5)€ 153,90€ 153,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 892,23

Monitor (voor zowel systeem 1 als 2)
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung BX2431€ 222,63€ 222,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 222,63

Speakers (Voor zowel systeem 1 als systeem 2)
#ProductPrijsSubtotaal
1Audioengine A2€ 189,00€ 189,00
Totaal€ 189,00

Verantwoording & vragen
Systeem 1
Eerder in het topic zag ik dat iemand voorstelde om een be quiet voeding te nemen i.c.m. HD 6870. Echter heb ik ook nog een SSD, mijn vraag is dan ook of de voeding dit nog trekt?

Systeem 2
Gekozen voor een wat duurdere seasonic voeding, maakt dit nog wat uit in vergelijking met de voeding van be quiet ? De keuze voor de GTX 460 is eigenlijk gebaseerd op een grafiekje over prestaties in WoW, deze kwam beter uit de bus dan de HD 6850. Ik moet wel zeggen dat nadat mijn 8800GT kuren begon te tonen na een jaar, ik hier toch niet helemaal achter sta.

Speakers
De audioengine A2 zijn erg compact, vele reviews geven aan dat dit een heel aardige set is. De studiophile AV40 heb ik ook het e.e.a. over gelezen, ik moet zeggen dat ik nog steeds twijfel tussen de AV40 en A2. De AV40 zijn wel een stukje groter though. Ik hoop dat jullie hier wat over kunnen zeggen.

Monitor
De keuze voor de BX2431 komt mede doordat samsung met deze monitor voor een schappelijke prijs een 24" LED monitor neerzet. De voet van de BX2450 vind ik persoonlijk niets.

Wat vinden jullie in het algemeen van de setup en wat zou volgens jullie nog beter kunnen ? Is het nog aan te raden om een extra fan in de kast te hangen? Ik zie namelijk dat verschillende setups hier een nexus fan erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:42
Ashy schreef op maandag 06 december 2010 @ 04:30:
[...]
Systeem 1
Eerder in het topic zag ik dat iemand voorstelde om een be quiet voeding te nemen i.c.m. HD 6870. Echter heb ik ook nog een SSD, mijn vraag is dan ook of de voeding dit nog trekt?
[...]
Het energieverbruik van één SSD is praktisch verwaarloosbaar met de rest van het systeem, dus dat zou geen probleem mogen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
KraveN schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:55:
Een hele tijd geleden (lees 3 jaar) heeft mijn pc de geest gegeven. Videokaart was kapot, echer was het nog een AGP kaart en heb ik nooit de moeite genomen om deze te vervangen. Mijn macbook pro heeft altijd trouw dienst gedaan als desktop replacement.

Echter woon ik nu op mijzelf en lijkt het me toch weer makkelijk om een desktop erbij te hebben.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Persoonlijk denk ik dat ik tussen de 600 en de 750 moet uit kunnen komen.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? Welke?
  • Systeemkast: Silverstone lc17 (uit mijn hoofd).
  • DVD brander
  • 22 inch beeldscherm
  • Razer muis en apple toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
  • Browsen
  • Office
  • Nieuwsgroepen/parren/rarren
  • Photoshop
  • Games (WoW en COD Black Ops)
Wat voor soort gamer ben je?

Casual gamer, speel graag een spelletje op het moment dat er niks op de televisie is of gewoon omdat ik er zin in heb.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

Ik ben op zoek naar een systeem met een hoge prijs/kwaliteitsverhouding. Het systeem moet stabiel zijn en de bovenstaande spellen op een resolutie van 1650 x 1050 kunnen draaien met zoveel mogelijk toeters en bellen aan. Als dit kan is dat mooi meegenomen, maar ik kan er ook mee leven als ik sommige dingen wat omlaag moet zetten. (misschien in toekomst 1920 x 1080).

Ik heb zelf het volgende samengesteld op basis van reacties uit dit topic en de BBG.

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 723,48

De discussie over Intel vs AMD blijft leuk, ik heb voor AMD gekozen omdat ik ergens gelezen heb dat amd minder snel zijn sockets aanpast, dus meer upgrade mogelijkheden voor in de toekomst. (kan zijn dat dit niet waar is). Daarnaast verschillen de i5 760 en AMD hierboven niet veel van elkaar. Tuurlijk zijn er verschillen, maar voor mij als gebruiker te verwaarlozen.

Verder zit er een SSD in mijn configuratie, zag tijdens het tikken van deze post een waarschuwing. Dus ik moet even kijken of mijn bordje compatible is. Daarnaast moet ik ook kijken of de snelheidswinst voor mijn systeem daadwerkelijk de kosten waard zijn. Huidige schijven zijn alweer een stuk sneller dan die van 3 jaar terug. (dit is meer een leuke optie dan een must).

Aangezien mijn pc op een kamer komt te staan zonder netwerk aansluiting moet ik op zoek naar een wlan kaartje (usb of insteek). Deze heb ik nog niet toegevoegd, omdat ik er nog niet uit ben wat beter is om te doen.Enige eis die ik heb is dat deze Wifi N moet ondersteunen.

Geen proc cooler, want volgens mij zit die bij de proc en daarmee kan ik voorlopig wel vooruit. Mocht deze te luidruchtig zijn of te slecht koelen, kan ik die altijd nog vervangen.

Verder lijkt het me wel duidelijk.

Is bovenstaand systeem geschikt voor mijn doeleinden?
Hebben jullie een suggestie voor mijn wireless oplossing. USB of insteekkaart?
Mochten er dingen zijn die jullie zouden veranderen dan hoor ik dat ook graag.
Is er iemand die zijn licht wil laten schijnen over bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Ziet er strak uit, alleen de voeding kan wat minder:
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 430W

Tenzij je nog een 2e videokaart erbij wilt zetten later. Dan kan je beter een wat zwaardere voeding halen.
Zowel AMD als Intel voeren volgend jaar een nieuw socket in, je hebt wel gelijk dat AMD veel minder vaak van socket wisselt. En dat elk socket eigenlijk meer innovatie bied als bij intel. Alleen bij hogere prijzen voegt Intel echt veel meer toe. Meestal is toch je GPU de bottleneck.
Als jij al met je 3 jaar oude schijf kan leven, dan voegt een SSD weinig toe. De Spinpoint F3 serie is flot, misschien dat een SSD voor jouw nog handig kan zijn. Maar ik geef mijn geld er liever nog niet aan uit. (Iedereen zo zijn eigen mening eh ;) )
Simpele kaart die zijn taak goed uitvoert:
pricewatch: Conceptronic C300Ri
De stock AMD koelers zijn luidruchtig ja.. Als je goedkoop en simpel stilte wilt:
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3
Ik lees dat je een HTPC kast wilt gaan gebruiken: pricewatch: Silverstone LC17

Weet je dit zeker? Deze zijn niet echt koel in verhouding met gewone desktop kasten, wat weer resulteert in meer geluid.
Je weet ook zeker dat deze full-height uitbreidingskaarten ondersteunt?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
D4NG3R schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:56:
[...]

Ziet er strak uit, alleen de voeding kan wat minder:
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 430W

Tenzij je nog een 2e videokaart erbij wilt zetten later. Dan kan je beter een wat zwaardere voeding halen.
Ik ga inderdaad geen 2e videokaart erbij zetten, dus ik zal de voeding aanpassen in mijn wensenlijst.
Als jij al met je 3 jaar oude schijf kan leven, dan voegt een SSD weinig toe. De Spinpoint F3 serie is flot, misschien dat een SSD voor jouw nog handig kan zijn. Maar ik geef mijn geld er liever nog niet aan uit. (Iedereen zo zijn eigen mening eh ;) )
Daar was ik dus ook al bang voor, misschien bestel ik wel een tweede samsung en draai deze in raid. Komt de snelheid vaak ook ten goede. SSD wacht ik dan voorlopig nog wel even mee.
Simpele kaart die zijn taak goed uitvoert:
pricewatch: Conceptronic C300Ri
Check zal deze opnemen in de lijst.
De stock AMD koelers zijn luidruchtig ja.. Als je goedkoop en simpel stilte wilt:
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3
Ik wacht eerst hoe de stock cooler het doet, is deze te luidruchtig dan is een andere snel besteld. Verder vroeg ik mij af of er bij de proc ook coolpasta zit. Voorheen volgens mij wel, maar ik kan als ik bij de winkels kijk niet zien wat er precies in de box zit.
Ik lees dat je een HTPC kast wilt gaan gebruiken: pricewatch: Silverstone LC17

Weet je dit zeker? Deze zijn niet echt koel in verhouding met gewone desktop kasten, wat weer resulteert in meer geluid.
Je weet ook zeker dat deze full-height uitbreidingskaarten ondersteunt?
De reden waarom ik deze wil gebruiken is het feit dat ik deze al heb staan en ik kan hem mooi stapelen met mijn reciever. Hij is vrij hoog, maar ik zou even moeten meten om te zien of er full-height uitbreidingskaarten ondersteunt worden. Zal met name gaan om de video kaart.

Verder lees ik nog het een en andere of de onboard geluidchips van ASROCK. Ik denk dat hiervoor hetzelfde geldt en dat is het testen van het huidige geluid en als dat niet goed is kijken of ik een losse geluidskaart erbij kan zetten. Heb hem over genomen uit de BBG en ga er dan ook van uit dat dit een goede keus is.

Brengt ons op het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic C300Ri€ 19,33€ 19,33
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,-€ 92,-
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 45,76€ 45,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 689,47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
rows schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:34:
[...]

De Antec is gewoon weer beter dan de XFX. Maar je begrijpt dat 650 watt een beetje veel is voor 1 6850? Je kunt ook de be quiet! Pure Power L7 530W met 6870 nemen of maak ik het nu te moeilijk :9
Oh. 530W is dus meer dan genoeg voor één 6850. Is dat ook voor de toekomst zo als ik een nieuwe videokaart erin wil laten zetten?

Thx.

Edit:

Oké. Ik ben nu op dit uitgekomen

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Samurai ZZ€ 19,90€ 19,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 598,58

Maar.. moet ik nou de CPU 965 of 955 nemen :P? En is het moederbord ook goed genoeg?

Misschien kan ik dan de 955 nemen en voor de Antec TruePower TP-650 gaan, om het prijsverschil te beperken ofzo?

[ Voor 80% gewijzigd door Sier op 06-12-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Sier schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:40:
[...]

Oh. 530W is dus meer dan genoeg voor één 6850. Is dat ook voor de toekomst zo als ik een nieuwe videokaart erin wil laten zetten?

Thx.
Nee, dan zou ik toch voor de pricewatch: Antec TruePower TP-650 gaan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
chim0 schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:14:
[...]

[...]

[...]

Ik doelde idd op Realtek en kan me niet voorstellen dat dezelfde chip op een Asrock bord anders zou klinken dan op elk ander bord.

Bovendien heb ik nooit ruis gehoord en met normale PC speakers is het gewoon prima geluid. We hebben het hier niet over professioneel audio bewerken maar met de onboard geluidskaarten van tegenwoordig, kun je prima gamen en films kijken.
Chim0, ik sluit mij idd aan bij wat madrox zei, maar kijk bijvoorbeeld ook eens hier naar. Ik ben absoluut geen fan van HWI, maar weet uit ervaring wel dat daar iemand rondloopt met goede oortjes en op het gebied van geluid hebben ze daarom wel een redelijk goed advies. Dit betreft dus de Realtek audio codec!

http://nl.hardware.info/r...4-review-geluidskwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
  • Laatst online: 22-04-2021
KraveN schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:26:

Ik wacht eerst hoe de stock cooler het doet, is deze te luidruchtig dan is een andere snel besteld. Verder vroeg ik mij af of er bij de proc ook coolpasta zit. Voorheen volgens mij wel, maar ik kan als ik bij de winkels kijk niet zien wat er precies in de box zit.

[...]
Ik kan wel in de doos kijken.. heb hem op mijn bureau staan.
Koelpasta zit al onderop de processorkoeler.

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
rows schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:00:
[...]

maar weet uit ervaring wel dat daar iemand rondloopt met goede oortjes
Omdat iemand iets vindt, hoeft een ander dat ook niet te vinden?

Natuurlijk zul je wel enigszins verschil horen tussen een goede geluidskaart met goede speakers en een onboard geluidskaart maar het gros van de mensen gebruikt gewoon onboard wat prima is voor games, films en noem maar op. Dat VIA minder is dan Realtek, zou best kunnen, heb ik geen ervaring mee. En dat chipsets onderling ook verschillen, snap ik ook wel, maar dat ruisverhaal snap ik helemaal niet. Ik heb zelf Realtek aangesloten op een Sony stereo-torentje (wel een goede) met AKAI speakers (ook vrij goed) en heb echt geweldig geluid. Er moet echt mis zijn met dat moederbord of speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Sier schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:40:
[...]

Bedoel je dan omruilen met de 6850 of er een extra 6850 inzetten zodat je er twee hebt? In het eerste geval is deze voeding prima en in het tweede geval zou ik gaan voor de antec TP -650
Thx.

Edit:

Maar.. moet ik nou de CPU 965 of 955 nemen :P? En is het moederbord ook goed genoeg?
Ik zou voor de 955 gaan, heeft een betere prijs/kwalitweit verhouding. Ik zou de asrock 870 extreme3 nemen ivm usb3 en sata3 en daardoor ook betere prijs/kwaliteit
Misschien kan ik dan de 955 nemen en voor de Antec TruePower TP-650 gaan, om het prijsverschil te beperken ofzo?
Pagina: 1 ... 19 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!