Ik heb aan een eerder gamesysteem (natuurlijk ook voor browsen/ andere basistoepassingen, geen /geluids-video-editing of andere zware taken) voor een vriend een paar aanpassingen gedaan, dit zijn de eisen:
- budget: max 1250 euro (incl randapparatuur), goedkoper mag natuurlijk altijd
- om 4 à 5 jaar mee te doen
- spellen: reken maar op de vrij zware games, als het niet mogelijk is om met dit budget zolang uit te houden, dan toch zo lang mogelijk
ik heb het volgende systeem in elkaar gezet:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 40,54 | € 40,54 |
1 | Cooler Master CM 690 II | € 65,50 | € 65,50 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 171,- | € 171,- |
1 | Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 49,99 | € 49,99 |
1 | XFX PRO650W | € 71,95 | € 71,95 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G | € 59,50 | € 59,50 |
2 | MSI R6870 HAWK | € 156,72 | € 313,44 |
1 | MSI P67A-GD65 (B3) | € 136,95 | € 136,95 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 942,87 |
opmerkingen/vragen:
- BD-lezer vereist, vandaar
- ik ben voor een hd 5870 crossfire opstelling gegaan, omdat dat denk ik de beste prijs/kwaliteit en kwaliteit voor het beschikbare budet is, is dit juist of heeft iemand een beter alternatief? (plan is om de kaarten indien mogelij nog wat te oc'en, dat rekt de "houdbaarheid" vh systeem nog wat)
ook vroeg ik mij af of het mobo geschikt is, aangezien ik dacht dat een vd 2 pcie 16x slots eigenlijk een 8x slot is, is dit een probleem? kent iemand een beter/goedkoper alternatief?
en past dit in de kast?
- levert de voeding genoeg vermogen? ook als de cpu en de dual gpu geOC'd worden?
- is het het geld waard om in dit systeem nog een ssd te zetten? ik dacht dat (met de huidige ontwikkelingen op ssd gebied en met het budget in het achterhoofd) het beter is om er (voorlopig) geen ssd in te zetten.
ook: is deze kast wel geschikt voor een ssd? of neem je daar beter de advanced versie voor? (ik dacht dat het toch niet zo moeilijk kon zijn om daar een 2.5" ssd bracket in te vijzen)
- nog opmerkingen?
muis en scherm
over het scherm, is dit de extra prijs tov een 23" scherm met tn-paneel waard? (ik ben niet voor een 16:10 scherm (wat imho aangenamer is, maarja) gegaan omdat imho het enige fatsoenlijke scherm in dit prijssegment de 2443bw is, en die is duurder dan bovenstaand scherm en van slechtere kwaliteit.
ook, dit scherm is toch aansluitbaar op een ps3? aangezien hij hdcp ondersteunt dacht ik van wel
nog het laatste: ik dacht deze spullen bij 2 winkels te kopen: zercom computers & complet.nl of redcoon
zijn dit betrouwbare winkels? (ik heb geen eerdere ervaringen met kopen via pricewatch, wilt 4+ sterren zeggen dat ik ervan uit mag gaan dat een winkel betrouwbaar is?)
alvast bedankt