Beste tweakers,
Ik wil graag een game systeem hebben wat aan de volgende eisen voldoet:
Ik ben zelf een ontzettende noob qua hardware betreft dus als iemand suggesties/wijzigingen heeft dan zou ik het fijn vinden als die zo duidelijk mogelijk worden onderbouwd ^^
Via een ander forum heb ik het een en ander aan hulp gehad, en mijn build ziet er nu als volgt uit:
SSD:
Ik heb tevens nog een Transcend TS64GSSD25-M 64GB SSD schijf liggen. Zou het verstandig zijn deze van de hand te doen en een snellere SSD te kopen voor mijn OS? Of is er iets wat ik mis wat speciaal is aan deze SSD?
PSU
Is het verstandig/kan het kwaad een sterkere PSU aan te schaffen ivm eventuele toekomstige upgrades?
Behuizing:
Ik heb geen idee wat voor een soort kast ik zou moeten aanschaffen. De kast die ik wil moet aan de volgende eisen voldoen:
pricewatch: Silverstone Fortress FT02B-W
maar helaas was deze erg prijzig. Maximaal zou ik 150 euro willen betalen voor de behuizing, welke kasten kunnen jullie mij aanraden?
USB 3.0?
Aangezien ik graag mijn pc 'future ready' wil hebben is mijn vraag of het de moeite waard is een extra USB 3.0 panel aan de voorkant van de case te hebben ICM de goeie oude 2.0 poorten, zal USB 3.0 snel de nieuwe standaard worden of kan dit nog even wachten?
Fancontroller:
In de huidige build is de Sentry2 meegenomen. Het gaat mij hierbij niet zo zeer om het fan controllen zelf, maar meer om wat looks toe te voegen aan een case zoals de eerdergenoemde fortress. Omdat ie voor mij van de voorkant net iets te saai is !
Bij andere cases zou ik misschien weer geen fancontroller willen dus neem dit gedeelte maar niet al te serieus. Zijn er nog meer soortgelijke displays bedoeld voor andere functies dan fan controllen op de markt? En zo ja, welke zijn dit dan?
Als ik te veeleisend ben voor dit budget hoor ik het wel
Ik wil graag een game systeem hebben wat aan de volgende eisen voldoet:
- Ik moet er op hoge settings Starcraft II mee kunnen spelen/streamen
- De PC moet makkelijk upgradebaar zijn
- De PC moet jarenlang meekunnen
- De PC moet niet al te veel geluid en hitte (die naar buiten komt) produceren.
Ik ben zelf een ontzettende noob qua hardware betreft dus als iemand suggesties/wijzigingen heeft dan zou ik het fijn vinden als die zo duidelijk mogelijk worden onderbouwd ^^
Via een ander forum heb ik het een en ander aan hulp gehad, en mijn build ziet er nu als volgt uit:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB | € 31,- | € 31,- |
1 | LG GH22NS50 Zwart | € 16,99 | € 16,99 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | NZXT Sentry 2 | € 29,54 | € 29,54 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 171,75 | € 171,75 |
1 | Seasonic S12II 520W | € 62,70 | € 62,70 |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9B | € 76,92 | € 76,92 |
1 | EVGA GeForce GTX 560 Ti FPB | € 199,50 | € 199,50 |
1 | Gigabyte GA-P67A-UD3-B3 | € 110,88 | € 110,88 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 733,28 |
SSD:
Ik heb tevens nog een Transcend TS64GSSD25-M 64GB SSD schijf liggen. Zou het verstandig zijn deze van de hand te doen en een snellere SSD te kopen voor mijn OS? Of is er iets wat ik mis wat speciaal is aan deze SSD?
PSU
Is het verstandig/kan het kwaad een sterkere PSU aan te schaffen ivm eventuele toekomstige upgrades?
Behuizing:
Ik heb geen idee wat voor een soort kast ik zou moeten aanschaffen. De kast die ik wil moet aan de volgende eisen voldoen:
- Mogelijkheid tot uitbouw (extra harddisk, betere graphische kaart, etc)
- Stevig en geschikt voor LAN parties
- Window
- Niet al te veel geluid producerend
- Absoluut geen 'klep' aan de voorkant!
pricewatch: Silverstone Fortress FT02B-W
maar helaas was deze erg prijzig. Maximaal zou ik 150 euro willen betalen voor de behuizing, welke kasten kunnen jullie mij aanraden?
USB 3.0?
Aangezien ik graag mijn pc 'future ready' wil hebben is mijn vraag of het de moeite waard is een extra USB 3.0 panel aan de voorkant van de case te hebben ICM de goeie oude 2.0 poorten, zal USB 3.0 snel de nieuwe standaard worden of kan dit nog even wachten?
Fancontroller:
In de huidige build is de Sentry2 meegenomen. Het gaat mij hierbij niet zo zeer om het fan controllen zelf, maar meer om wat looks toe te voegen aan een case zoals de eerdergenoemde fortress. Omdat ie voor mij van de voorkant net iets te saai is !
Als ik te veeleisend ben voor dit budget hoor ik het wel