Maar daar gaat je systeem nu niet sneller van zijn aangezien de programma's en het besturingssysteem op de HDD zullen staan. Al zal het openen van een bestand dat op die 5400RPM HDD misschien een klein beetje trager gaan, of bij het kopiëren van bestanden, maar voor de rest zou hij er niets van mogen merken.Stef602 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:05:
[...]
toch zou ik voor de 7200 gaanomdat het altijd wel lekker is als je pc nog net dat kleine beetje sneller is
volgens mij gaat er alleen windows op staan + wat andere rotzooi.Jo... schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:10:
[...]
Maar daar gaat je systeem nu niet sneller van zijn aangezien de programma's en het besturingssysteem op de HDD zullen staan. Al zal het openen van een bestand dat op die 5400RPM HDD misschien een klein beetje trager gaan, of bij het kopiëren van bestanden, maar voor de rest zou hij er niets van mogen merken.
Op mijn ssd staat windows en call of duty mw2 en er is al iets van 46gb gebruikt, en de performance is dus wat lager.
Kan je nagaan bij een 60gb ssd
je bedoelt een SSD zeker?Jo... schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:10:
[...]
Maar daar gaat je systeem nu niet sneller van zijn aangezien de programma's en het besturingssysteem op de HDD zullen staan. Al zal het openen van een bestand dat op die 5400RPM HDD misschien een klein beetje trager gaan, of bij het kopiëren van bestanden, maar voor de rest zou hij er niets van mogen merken.
Maargoed, een 7200RPM is amper duurder, en zeker als je een spel speelt, scheelt het echt wel wat in de laadtijden.
@stef ik heb ook alleen maar mw2 en windoos op mn ssd staan, en nog wat progamma's en nog maar 15 GB vrij
[ Voor 8% gewijzigd door Abeltje130 op 28-05-2011 17:12 ]
Ja ik bedoelde SSD.Abeltje130 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:11:
[...]
je bedoelt een SSD zeker?
Maargoed, een 7200RPM is amper duurder, en zeker als je een spel speelt, scheelt het echt wel wat in de laadtijden.
@stef ik heb ook alleen maar mw2 en windoos op mn ssd staan, en nog wat progamma's en nog maar 15 GB vrij
Ligt ook aan de grootte van je SSD, op eentje van 120GB krijg je toch al Windows + stuk of 3-4 games + nog eens wat programma's.
Maar als de 7200RPM amper duurder is zou ik die ook nemen, tenzij je echt een stil systeem wil. Al weet ik niet of het geluidsverschil tussen eentje van 7200RPM en 5400RPM zo groot is.
ze maken allebei geluid...Jo... schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:19:
[...]
Ja ik bedoelde SSD.
Ligt ook aan de grootte van je SSD, op eentje van 120GB krijg je toch al Windows + stuk of 3-4 games + nog eens wat programma's.
Maar als de 7200RPM amper duurder is zou ik die ook nemen, tenzij je echt een stil systeem wil. Al weet ik niet of het geluidsverschil tussen eentje van 7200RPM en 5400RPM zo groot is.
en aangezien je toch allemaal shit op dat ding gooit als muziek draait die schijf alleen als je muziek luistert, dus hoor je hem praktisch gezien niet
Verwijderd
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ik heb hier iets, waarvan ik denk, dat het wat moois is. Ik heb al tijden plannen om een game pc in elkaar te laten zetten door Alternate.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Zelf kom ik bij Alternate bij alle onderstaande producten op ongeveer 950 euro uit. Goedkoper is altijd mooi meegenomen!
• Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Ik kan een TFT-monitor van mijn pa overnemen, al denk ik dat het verstandiger is om een hele nieuwe monitor aan te schaffen. Kennissen van mij raadde mij een IPS monitor aan?
• Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Zie hieronder.
• Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik studeer nog maar ik hou ook van gaming. De computer moet dus zowel goede games kunnen draaien, als serieus gebruikt kunnen worden bij Office en andere programma's.
• Wat voor soort gamer ben je?
Ik begin net met PC gaming, maar ik heb vroeger wel vaker op de PC gespeeld. Momenteel ben ik een console-gamer en ik speel vooral FPS's, adventure games, third person games en dergelijke.
Omdat ik niet alles op deze site kon vinden is hier de hele lijst, graag hoor ik reacties en eventuele hints en kritiekpunten.
Apparaat type Product
Processor koeler Arctic-Cooling Freezer 7 Pro Rev.2
Grafische kaart (PCIe) EVGA GeForce GTX460 1024MB EE
Inbouwframe Inbouwframe
Inbouwframe Kingston SNA-BR/35
Processor Intel® Core™ i5-2500
Voeding XFX PRO550W Core Edition
Muis Mad Catz Cyborg R.A.T.3
Behuizing Zalman Z9 Plus
DVD-Brander Sony Optiarc AD-7260S-0B
Harddisk (SSD) Intel® SSDSA2CW040G310
Toetsenbord Microsoft SideWinder X6 Keyboard
Moederbord ASRock P67 Extreme6 (B3)
Harddisks (SATA) Samsung HD103SI
Geheugen Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 Kit
Zelf kom ik bij Alternate bij alle onderstaande producten op ongeveer 950 euro uit. Goedkoper is altijd mooi meegenomen!
• Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Ik kan een TFT-monitor van mijn pa overnemen, al denk ik dat het verstandiger is om een hele nieuwe monitor aan te schaffen. Kennissen van mij raadde mij een IPS monitor aan?
Zie hieronder.
Ik studeer nog maar ik hou ook van gaming. De computer moet dus zowel goede games kunnen draaien, als serieus gebruikt kunnen worden bij Office en andere programma's.
Ik begin net met PC gaming, maar ik heb vroeger wel vaker op de PC gespeeld. Momenteel ben ik een console-gamer en ik speel vooral FPS's, adventure games, third person games en dergelijke.
Omdat ik niet alles op deze site kon vinden is hier de hele lijst, graag hoor ik reacties en eventuele hints en kritiekpunten.
Apparaat type Product
Inbouwframe Inbouwframe
Behuizing Zalman Z9 Plus
Het zou handiger zijn om het in een wenslijstje te zetten voor ons.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:21:
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ik heb hier iets, waarvan ik denk, dat het wat moois is. Ik heb al tijden plannen om een game pc in elkaar te laten zetten door Alternate.
Zie hieronder.
Apparaat type Product
Inbouwframe Inbouwframe
Behuizing Zalman Z9 Plus
Ik zie wel al direct dat je een P67 moederbord neemt. Gezien je een i5-2500 neemt, en dus niet wil gaan overklokken neem ik aan, kun je evengoed voor een goedkoper H67 moederbord gaan. Wil je toch gaan overklokken kan je voor een i5-2500K gaan (i.c.m. een P67 moederbord natuurlijk).
Hou er overigens wel rekening mee, dat als je hem bij Alternate laat bouwen, ze er geen Windows opzetten. De goedkoopste Windows kost ongeveer 80 euro, dus dat komt er ook nog eens bij indien je nog niet in't bezit bent van een licentie.
ze zetten er wel windows op, maar alleen als je daarvoor ook betaaldJo... schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:32:
[...]
Het zou handiger zijn om het in een wenslijstje te zetten voor ons.
Ik zie wel al direct dat je een P67 moederbord neemt. Gezien je een i5-2500 neemt, en dus niet wil gaan overklokken neem ik aan, kun je evengoed voor een goedkoper H67 moederbord gaan. Wil je toch gaan overklokken kan je voor een i5-2500K gaan (i.c.m. een P67 moederbord natuurlijk).
Hou er overigens wel rekening mee, dat als je hem bij Alternate laat bouwen, ze er geen Windows opzetten. De goedkoopste Windows kost ongeveer 80 euro, dus dat komt er ook nog eens bij indien je nog niet in't bezit bent van een licentie.
Ja, en dat kost toch 80 euro, of niet soms?Stef602 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:34:
[...]
ze zetten er wel windows op, maar alleen als je daarvoor ook betaaldOok installeren ze je drivers
jeps
dus wat je kwijt bent sowieso is 55+80+15 = 150 euro, dus je kan nog voor 800 euro onderdelen uitzoeken daar.
[ Voor 24% gewijzigd door Frozen op 28-05-2011 17:39 ]
Verwijderd
Ik heb het meeste wel in een wenslijstje staan, maar alsnog staan er sommige dingen niet in. Ik ben niet van plan te gaan overclocken, dus ik denk dat ik misschien wel de H67 neem dan.
En ik heb toevallig nog een code voor Windows 7 liggen.
Mogelijk kan je die doorgeven aan Alternate, anders gewoon zelf installeren.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:40:
Ik heb het meeste wel in een wenslijstje staan, maar alsnog staan er sommige dingen niet in. Ik ben niet van plan te gaan overclocken, dus ik denk dat ik misschien wel de H67 neem dan.
Als je niet van plan bent om over te klokken kun je inderdaad beter een H67 kopen, is toch weer wat goedkoper
Welke SSD is dat trouwens die je gekozen hebt? Intel 320?
[ Voor 5% gewijzigd door Jo... op 28-05-2011 17:43 ]
Verwijderd
Hartelijk bedankt. Verder nog dingen die ik moet weten?Jo... schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:42:
[...]
Mogelijk kan je die doorgeven aan Alternate, anders gewoon zelf installeren.
Als je niet van plan bent om over te klokken kun je inderdaad beter een H67 kopen, is toch weer wat goedkoper
Welke SSD is dat trouwens die je gekozen hebt? Intel 320?
En het is deze SSD http://www.alternate.nl/h...diskSSD&artno=IMGMWF&cn=1
Is een betrouwbare SSD. Let er wel op dat dit een vrij trage is. Hij maakt nog gebruik van SATA II. Er zijn tegenwoordig ook al veel SSD's te vinden die gebruik maken van SATA III, en meestal dus sneller zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:45:
[...]
Hartelijk bedankt. Verder nog dingen die ik moet weten?
En het is deze SSD http://www.alternate.nl/h...diskSSD&artno=IMGMWF&cn=1
Ook gaat 40GB nogal krap worden vrees ik. Als ik jou was zou ik een iets duurdere SATA III SSD nemen van 64GB (of meer) met het geld dat je zal besparen op het moederbord.
Enkele voorbeeldjes zijn de Crucial M4, de OCZ Agility 3, de OCZ Solid 3, ...
[ Voor 5% gewijzigd door Jo... op 28-05-2011 17:50 ]
Verwijderd
Heb je eventueel een link voor mij van Alternate, ik kan die exacte dingen namelijk niet vinden, stomme ik.Jo... schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:49:
[...]
Is een betrouwbare SSD. Let er wel op dat dit een vrij trage is. Hij maakt nog gebruik van SATA II. Er zijn tegenwoordig ook al veel SSD's te vinden die gebruik maken van SATA III, en meestal dus sneller zijn.
Ook gaat 40GB nogal krap worden vrees ik. Als ik jou was zou ik een iets duurdere SATA III SSD nemen van 64GB (of meer) met het geld dat je zal besparen op het moederbord.
Enkele voorbeeldjes zijn de Crucial M4, de OCZ Agility 3, de OCZ Solid 3, ...

Edit: Och laat maar!
Verwijderd
Ik denk dat ik eerst even die SSD bestel, en wanneer die aankomt de rest.
De prijzen kunnen bijna alleen maar zakken toch?
Trouwens in die Corsair Obsidian 650D zitten geen 2.5 bays voor de SSD drive wordt dat een probleem?
Trouwens in die Corsair Obsidian 650D zitten geen 2.5 bays voor de SSD drive wordt dat een probleem?
Ik heb nu ook maar een wenslijstje aangemaakt met een i5 2500k ipv de 1090T. Met de i5 + mobo zat ik over mijn budget heen dus ik heb een wat goedkopere kast genomen (deze had ik eerst ook op mijn wenslijstje staan maar daarna veranderd in de CM 690 II Advanced. Dus ik heb nu 2 keuzes, is de I5 echt dat extra geld waard met in het achterhoofd dat ik er zeker 3 jaar mee moet doen?
of
Zijn die videokaarten trouwens wel goed of kan ik beter 2 van deze Asus of MSI kaarten nemen? Dan ga ik wel over budget heen maar als ze een stuk stiller/sneller zijn zou ik het wel overwegen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 42,- | € 42,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,65 | € 79,65 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 75,40 | € 75,40 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 146,91 | € 146,91 |
1 | Asus M4A89GTD PRO/USB3 | € 113,50 | € 113,50 |
2 | XFX AMD Radeon HD 6950 | € 210,49 | € 420,98 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 912,44 |
of
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 42,- | € 42,- |
1 | Cooler Master HAF 912 Plus | € 61,- | € 61,- |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 172,90 | € 172,90 |
2 | XFX AMD Radeon HD 6950 | € 210,49 | € 420,98 |
1 | Asus P8P67 PRO (Rev.3.0) | € 140,91 | € 140,91 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 947,19 |
Zijn die videokaarten trouwens wel goed of kan ik beter 2 van deze Asus of MSI kaarten nemen? Dan ga ik wel over budget heen maar als ze een stuk stiller/sneller zijn zou ik het wel overwegen.
Je moet een schroefje verwijderen, en dan gewoon de SSD vastschroeven. Is speciaal systeem van CorsairVerwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:15:
Ik denk dat ik eerst even die SSD bestel, en wanneer die aankomt de rest.
Je kunt dus de 2.5" SSD gewoon in een 3.5" bay steken.
waarom kies je daar zo'n duur moederboard?1shot1kill schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:15:
Ik heb nu ook maar een wenslijstje aangemaakt met een i5 2500k ipv de 1090T. Met de i5 + mobo zat ik over mijn budget heen dus ik heb een wat goedkopere kast genomen (deze had ik eerst ook op mijn wenslijstje staan maar daarna veranderd in de CM 690 II Advanced. Dus ik heb nu 2 keuzes, is de I5 echt dat extra geld waard met in het achterhoofd dat ik er zeker 3 jaar mee moet doen?
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 42,- 1 Cooler Master CM 690 II Advanced € 79,65 € 79,65 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 75,40 € 75,40 1 AMD Phenom II X6 1090T Black Edition € 146,91 € 146,91 1 Asus M4A89GTD PRO/USB3 € 113,50 € 113,50 2 XFX AMD Radeon HD 6950 € 210,49 € 420,98 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 912,44
of
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 42,- 1 Cooler Master HAF 912 Plus € 61,- € 61,- 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 172,90 € 172,90 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 75,40 € 75,40 2 XFX AMD Radeon HD 6950 € 210,49 € 420,98 1 Asus P8P67 PRO (Rev.3.0) € 140,91 € 140,91 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 947,19
Kies voor de asrock p67 extreme4
Ik heb gelezen dat het een goed moederbord is, vooral als ik bijvoorbeeld in de toekomst een SSD erbij wil nemen die de volledige snelheid van de Sata-600 poorten benut. Is die Asrock net zo goed? Ik heb nog nooit iets van Asrock gehad dus weet ook niet of het net zo'n goed merk als Asus is.
Dat Asrock bord heeft ook SATA III. En Asrock is een prima merk hoor.1shot1kill schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:37:
Ik heb gelezen dat het een goed moederbord is, vooral als ik bijvoorbeeld in de toekomst een SSD erbij wil nemen die de volledige snelheid van de Sata-600 poorten benut. Is die Asrock net zo goed? Ik heb nog nooit iets van Asrock gehad dus weet ook niet of het net zo'n goed merk als Asus is.
Asrock is net zulke kwaliteit als asus, asus levert alleen meer accessoires mee, asrock heeft vaak een minimalistisch pakket bij het moederbod zitten, dus denk aan enkel 4 sata kabels, en een handleiding.1shot1kill schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:37:
Verder ook geen overbodige foefjes zoals 'OC genie'(van MSI)
als ik heel eerlijk ben geeft asrock gewoon mee wat je nodig hebt.Abeltje130 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:44:
[...]
Asrock is net zulke kwaliteit als asus, asus levert alleen meer accessoires mee, asrock heeft vaak een minimalistisch pakket bij het moederbod zitten, dus denk aan enkel 4 sata kabels, en een handleiding.
Verder ook geen overbodige foefjes zoals 'OC genie'(van MSI)
MSI geeft mee wat je nodig hebt + wat je niet nodig hebt.
Die overclock genie vind ik ook een grap hoor, want je gaat toch niet elke keer je case openmaken...?
't gaat net zo gemakkelijk via de bios etc.
Ja dat spreek ik toch niet tegen?Stef602 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:17:
[...]
als ik heel eerlijk ben geeft asrock gewoon mee wat je nodig hebt.
MSI geeft mee wat je nodig hebt + wat je niet nodig hebt.
Die overclock genie vind ik ook een grap hoor, want je gaat toch niet elke keer je case openmaken...?
't gaat net zo gemakkelijk via de bios etc.
'foefjes' = overbodig
Ik heb gelezen dat er moederborden zijn die wel die Sata snelheid adverteren, maar in werkelijkheid niet hebben omdat ze een andere controller erop gezet hebben waardoor er te weinig bandbreedte is. Maar als dat met die Asrock niet is dan neem ik die wel.
En de videokaarten? Zijn die ik in mijn lijst heb stil genoeg of kan ik beter de MSI of Asus nemen?
En de geluidskaart dumpen of houden?
En de videokaarten? Zijn die ik in mijn lijst heb stil genoeg of kan ik beter de MSI of Asus nemen?
9/10 moederboden maken gebruik van dezelfde marvell sata-controller, volgens mij zit er echt geen verschil tussen sata snelheden per moederbord.1shot1kill schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:35:
Ik heb gelezen dat er moederborden zijn die wel die Sata snelheid adverteren, maar in werkelijkheid niet hebben omdat ze een andere controller erop gezet hebben waardoor er te weinig bandbreedte is. Maar als dat met die Asrock niet is dan neem ik die wel.
Dag mede tweakers!
Ik ben van plan om een nieuw systeem te gaan aanschaffen. Budget: €1.500,-
Ik heb wel voldoende verstand van computers, maar ik zou toch graag wat advies willen horen van jullie.
Het moet vooral een high-end systeem worden voor games. Het moet een systeem worden waar ik nog JAREN plezier van kan hebben (toekomst gericht dus) en dat ik er de hedendaagse en toekomstige spellen met gemak mee kan draaien.
En ik doe niet aan overklokken
Waar ik zelf aan dacht:
HDD: 3x Samsung SP1 F3 1TB
VGA: Wat op dit moment het beste is (nVidia of AMD)
moederbord: Asus,welke?
RAM: Corsair 8GB ,welke?
Voeding: hoeveel zou ik nodig moeten hebben om 2 goeie videokaarten in SLI/Crossfire te kunnen draaien?
CPU: een quad,hexa?... maar welke is op dit moment het beste? Intel of AMD?
Kast: geen flauw idee.. Het oog wilt ook wat, moet voldoende kunnen koelen en moet stil zijn.
CPU Koeler: is dat nodig of zijn de boxed voldoende stil en koelend?
Brander: Maakt niet uit, als het maar een goeie en snelle is (duallayer?)
Rand apparatuur, besturingssysteem en geluidskaart heb ik al.
Het gaat zich dus echt om de kast + inhoud.
Graag jullie advies en meningen en als jullie vragen hebben, beantwoord ik ze zo snel mogelijk!
Groetjes, Shadow88
Ik heb wel voldoende verstand van computers, maar ik zou toch graag wat advies willen horen van jullie.
Het moet vooral een high-end systeem worden voor games. Het moet een systeem worden waar ik nog JAREN plezier van kan hebben (toekomst gericht dus) en dat ik er de hedendaagse en toekomstige spellen met gemak mee kan draaien.
En ik doe niet aan overklokken
Waar ik zelf aan dacht:
Voeding: hoeveel zou ik nodig moeten hebben om 2 goeie videokaarten in SLI/Crossfire te kunnen draaien?
Kast: geen flauw idee.. Het oog wilt ook wat, moet voldoende kunnen koelen en moet stil zijn.
Graag jullie advies en meningen en als jullie vragen hebben, beantwoord ik ze zo snel mogelijk!
Groetjes, Shadow88
Heb je zelf al geprobeerd wat samen te stellen? Heb je de eerste post gelezen?Shadow88 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:33:
Dag mede tweakers!
En ik doe niet aan overklokken![]()
Waar ik zelf aan dacht:
Groetjes, Shadow88
Zo nee, doe dat dan! Voor het samen stellen kan je de pricewatch gebruiken
Nou Shadow88, ik zou gaan voor twee 6970's in crossfire, een P8P67 EVO moederbord, een i7 2600K, een 128GB vertex 3 max iops SSD, een Mugen 2 CPU koeler en 8GB aan G.Skill ripjaws 1600MHz RAM geheugen.
Het beste van het beste ga je met dat budget niet krijgen, dan ben je namelijk 900 euro kwijt voor een CPU (intel i7 990X) en 1000 euro aan grafische kaarten.
Qua voeding zou ik denken aan een Corsair HX750W.
Het beste van het beste ga je met dat budget niet krijgen, dan ben je namelijk 900 euro kwijt voor een CPU (intel i7 990X) en 1000 euro aan grafische kaarten.
@shadow88
het zit een fractie over je budget
maar wat krijg je ervoor:
Kast: Een droom voor iedere tweaker, die ooit nog waterkoeling zou willen, of gewoon een doodstil systeem met goede airflow wilt hebben, deze kast is vanaf de binnekant voorzien van geluidwerend materiaal.
+ 3 zeeer stille fans.
Ong de snelste SSD van dit moment die nog betaalbaar is.
Voeding is van absolute top-kwaliteit, maakt amper geluid.
2 videokaarten met fantastische aftermarket koelers, kan alles maxed out op 1080p, en als het moet op 2/3 schermen.
De venemous x zodat ook je cpu koeler onhoorbaar zal zijn, dit ding is eigenlijk bedoeld voor overklokken, maar ook voor een stil systeem.
Op het moederbod zit alles wat je nodig hebt: USB 3.0 en Sata-600
Standaard DVD brander
Harde schijf toch maar 5900 RPM gedaan omdat het net eventjes minder geluid maakt als 7200.
1 | Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB | € 63,- | € 63,- |
1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 16,- | € 16,- |
1 | Cooler Master Cosmos S | € 177,15 | € 177,15 |
1 | Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder | € 44,63 | € 44,63 |
3 | Scythe Gentle Typhoon D1225C12B3AP-13, 120mm | € 10,90 | € 32,70 |
1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 162,95 | € 162,95 |
1 | Seasonic X-660 | € 120,- | € 120,- |
1 | OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB | € 238,90 | € 238,90 |
2 | MSI R6950 Twin Frozr II/OC | € 235,35 | € 470,70 |
1 | Asus P8H67 | € 119,95 | € 119,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.521,38 |
het zit een fractie over je budget
maar wat krijg je ervoor:
Kast: Een droom voor iedere tweaker, die ooit nog waterkoeling zou willen, of gewoon een doodstil systeem met goede airflow wilt hebben, deze kast is vanaf de binnekant voorzien van geluidwerend materiaal.
+ 3 zeeer stille fans.
Ong de snelste SSD van dit moment die nog betaalbaar is.
Voeding is van absolute top-kwaliteit, maakt amper geluid.
2 videokaarten met fantastische aftermarket koelers, kan alles maxed out op 1080p, en als het moet op 2/3 schermen.
De venemous x zodat ook je cpu koeler onhoorbaar zal zijn, dit ding is eigenlijk bedoeld voor overklokken, maar ook voor een stil systeem.
Op het moederbod zit alles wat je nodig hebt: USB 3.0 en Sata-600
Standaard DVD brander
Harde schijf toch maar 5900 RPM gedaan omdat het net eventjes minder geluid maakt als 7200.
Nou heb ik wel het een en ander in elkaar geflatstSytseHartvelt schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:06:
Nou Shadow88, ik zou gaan voor twee 6970's in crossfire, een P8P67 EVO moederbord, een i7 2600K, een 128GB vertex 3 max iops SSD, een Mugen 2 CPU koeler en 8GB aan G.Skill ripjaws 1600MHz RAM geheugen.

Wordt dit hem of kan ik VEEL beter krijgen dan dit?

3 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 42,- | € 126,- |
1 | Cooler Master CM Storm Enforcer | € 80,90 | € 80,90 |
1 | Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Cooler Master Silent Pro Gold 700W | € 113,- | € 113,- |
1 | AMD Phenom II X4 980 Black Edition | € 157,- | € 157,- |
2 | Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 | € 299,- | € 598,- |
1 | Asrock P67 Pro3 (B3) | € 100,50 | € 100,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.334,79 |
@shadow88
je hebt in je eigen conifguratie een aardig slappe CPU gestoken t.o.v de rest van je systeem, verder past die niet op het moederbord, zelfs van het andere platform
Kijk maar naar de post hierboven
je hebt in je eigen conifguratie een aardig slappe CPU gestoken t.o.v de rest van je systeem, verder past die niet op het moederbord, zelfs van het andere platform
Kijk maar naar de post hierboven
[ Voor 9% gewijzigd door Abeltje130 op 28-05-2011 23:14 ]
2x6870 = ook 300euro ben je sneller mee dan een single 6970 
Of je neemt 2x6970...
Voor 4euro meer heb je 1100T en dat zijn 6 kerntjes
Of je neemt 2x6970...
[ Voor 45% gewijzigd door yzx op 28-05-2011 23:17 ]
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Vervang je phenom door een Core i5 2500 of 2400..Shadow88 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:12:
[...]
Nou heb ik wel het een en ander in elkaar geflatst![]()
Wordt dit hem of kan ik VEEL beter krijgen dan dit?Niet slaan!!!
![]()
# Product Prijs Subtotaal 3 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 126,- 1 Cooler Master CM Storm Enforcer € 80,90 € 80,90 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- 1 Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) € 49,99 € 49,99 1 Cooler Master Silent Pro Gold 700W € 113,- € 113,- 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 75,40 € 75,40 1 AMD Phenom II X4 980 Black Edition € 157,- € 157,- 2 Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 € 299,- € 598,- 1 Asrock P67 Pro3 (B3) € 100,50 € 100,50 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.334,79
Point of intrest: Er past maar 1 GPU op je moboShadow88 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:12:
[...]
Nou heb ik wel het een en ander in elkaar geflatst![]()
Wordt dit hem of kan ik VEEL beter krijgen dan dit?Niet slaan!!!
![]()
# Product Prijs Subtotaal 3 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 126,- 1 Cooler Master CM Storm Enforcer € 80,90 € 80,90 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- 1 Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) € 49,99 € 49,99 1 Cooler Master Silent Pro Gold 700W € 113,- € 113,- 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 75,40 € 75,40 1 AMD Phenom II X4 980 Black Edition € 157,- € 157,- 2 Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 € 299,- € 598,- 1 Asrock P67 Pro3 (B3) € 100,50 € 100,50 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.334,79
Neem liever een asrock p67 extreme met een intel i5 2500K. Neem ook andere 6970's, deze zijn drie slots en dat is niet aan te raken in CF. Je voeding is een beetje duur, neem liever een goedkopere.
Waarom 8GB RAM? 4 Is genoeg
Heb je die BlueRay speler echt nodig? Anders kan je daar ook nog wat geld op besparen...
Ps. Ik zou met twee video-kaarten van dat dat kaliber nog een extra fan aan de zijkant aan raden...
Welke vga bedoel je?yzx schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:15:
2x6870 = ook 300euro ben je sneller mee dan een single 6970
Of je neemt 2x6970...
Verwijderd
ik heb een vraag waarom veel gamers een IPS scherm nemen. IPS schermen zijn toch trager? verder heeft het toch als voordeel dat je mooiere kleuren en betere kijkhoek hebt. maar je hebt toch geen betere kijkhoek nodig als je recht voor een TN paneel zit en die kleuren is dan toch het enige echte voordeel
Sommige mensen gebruiken eyefinity, en sommige zitten er niet recht voor.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:29:
ik heb een vraag waarom veel gamers een IPS scherm nemen. IPS schermen zijn toch trager? verder heeft het toch als voordeel dat je mooiere kleuren en betere kijkhoek hebt. maar je hebt toch geen betere kijkhoek nodig als je recht voor een TN paneel zit en die kleuren is dan toch het enige echte voordeel
Verwijderd
maar dan zijn de schermen toch nog steeds trager dan TN panelen. maar je kunt toch ook gewoon een eyefinity opstelling maken met TN panelen zo slecht zijn die kijkhoeken nietAbeltje130 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:31:
[...]
Sommige mensen gebruiken eyefinity, en sommige zitten er niet recht voor.
EDIT: ik denk dat ik al weet waarom. vanwege de hogere(2560*1440) resolutie
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 23:48 ]
ja het kan ja, maar een goede kijkhoek is wel fijner!Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:43:
[...]
maar dan zijn de schermen toch nog steeds trager dan TN panelen. maar je kunt toch ook gewoon een eyefinity opstelling maken met TN panelen zo slecht zijn die kijkhoeken niet
thomasie schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:23:
[...]
Point of intrest: Er past maar 1 GPU op je mobo. Verder past je CPU niet op je mobo.
Neem liever een asrock p67 extreme met een intel i5 2500K. Neem ook andere 6970's, deze zijn drie slots en dat is niet aan te raken in CF. Je voeding is een beetje duur, neem liever een goedkopere.
Waarom 8GB RAM? 4 Is genoegHetzelfde geld voor je HDD's, waarom drie?
Heb je die BlueRay speler echt nodig? Anders kan je daar ook nog wat geld op besparen...
Ps. Ik zou met twee video-kaarten van dat dat kaliber nog een extra fan aan de zijkant aan raden...
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 42,- | € 84,- |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 79,65 | € 79,65 |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 240,90 | € 240,90 |
1 | Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Cooler Master Silent Pro M700 | € 89,- | € 89,- |
2 | Asus EAH6970/2DI2S/2GD5 | € 308,21 | € 616,42 |
1 | Asrock P67 EXTREME6 | € 156,- | € 156,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.425,36 |
Oke dan, dit is het geworden.
Ik ben nog niet helemaal zeker of ik de beste keuze heb gemaakt qua kast.
En zijn deze videokaarten wel goed?
[ Voor 66% gewijzigd door Shadow88 op 28-05-2011 23:51 ]
@shadow88
Die kast is niet bepaald de stilste, de videokaarten reference design, dus vrij lawaaiig.
De i7 2600k heeft amper meerwaarde in games, En je zei niet te willen overklokken, maar je hebt wel een p67 bord, en een K processor.
Ik had hierboven al een systeem gepost, een stuk stiller met ongeveer dezelfde prestaties.
Die kast is niet bepaald de stilste, de videokaarten reference design, dus vrij lawaaiig.
De i7 2600k heeft amper meerwaarde in games, En je zei niet te willen overklokken, maar je hebt wel een p67 bord, en een K processor.
Ik had hierboven al een systeem gepost, een stuk stiller met ongeveer dezelfde prestaties.
Hogere resolutie, hoger kleurbereik, betere kleurweergave, beter contrast, ga maar door. Echter hebben natuurlijk niet alle IPS schermen die resolutie die jij noemtVerwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:43:
[...]
maar dan zijn de schermen toch nog steeds trager dan TN panelen. maar je kunt toch ook gewoon een eyefinity opstelling maken met TN panelen zo slecht zijn die kijkhoeken niet
In het [TFT] Dell UltraSharp FAQ kan je lezen welke eigenschappen een IPS scherm heeft en welke handig zijn voor het gamen.
Hier een quote eruit:
Echter weet ik dat vele mensen die in dat topic hebben gereageerd ook gamen en geen tot weinig problemen ervaren met IPS schermen.Waar moet ik op letten als ik met een beeldscherm ook wil gaan gamen?
Zolang de inputlag <16 ms en de responsetime van het paneel 8 ms of lager is, is de monitor prima voor gamen geschikt, ook voor shooters. Wat je in ieder geval wil is dat de inputlag <33 ms is (2 frames), anders wordt de vertraging wel erg groot, dan wordt het ook met films en series irritant want dan merk je al vrij snel dat het beeld en het geluid niet meer synchroon lopen.
Nog een poging hahaAbeltje130 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:55:
@shadow88
Dankjewel trouwens voor jullie advies!
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 42,- | € 84,- |
1 | Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder | € 44,63 | € 44,63 |
3 | Scythe Gentle Typhoon D1225C12B3AP-13, 120mm | € 10,90 | € 32,70 |
1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 162,95 | € 162,95 |
1 | Seasonic X-660 | € 120,- | € 120,- |
2 | Club3D CGAX-69748F | € 288,21 | € 576,42 |
1 | Asus P8H67 | € 119,95 | € 119,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.409,20 |
Je moederbord is niet ideaal voor CF, het runt, volgens mij, namelijk je twee Pci-e 2.x 16x als je allebei bezet maar op 16x en 4x en dat wil je niet.Shadow88 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 00:09:
[...]
Nog een poging haha
Dankjewel trouwens voor jullie advies!![]()
# Product Prijs Subtotaal 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 84,- 1 Lite-On IHAS124 Zwart € 16,- € 16,- 1 Cooler Master Cosmos S € 177,15 € 177,15 1 Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder € 44,63 € 44,63 3 Scythe Gentle Typhoon D1225C12B3AP-13, 120mm € 10,90 € 32,70 1 Intel Core i5 2500 Boxed € 162,95 € 162,95 1 Seasonic X-660 € 120,- € 120,- 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 75,40 € 75,40 2 Club3D CGAX-69748F € 288,21 € 576,42 1 Asus P8H67 € 119,95 € 119,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.409,20
Ik zit net te kijken op de pricewatch naar het moederbord die jij aanbeveelt, maar je noemt de Asus een duur moederbord terwijl die Asrock maar een schamele 9 euro goedkoper is, de Asus heeft iets meer aansluitingen en zoals eerder genoemd zijn de accessoires wat completer. Zou ik dan niet beter gewoon voor de Asus kunnen gaan in plaats van de Asrock? Of is er iets zoveel beter aan dat ik niet in de specs zie staan? En op welke zal XF beter draaien?Stef602 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:06:
[...]
waarom kies je daar zo'n duur moederboard?
Kies voor de asrock p67 extreme4
pricewatch: Asus P8P67 PRO (Rev.3.0)
pricewatch: Asrock P67 Extreme4 (B3)
Oke, zou iemand aub een voorbeeld willen samenstellen voor mij? (high-end & toekomst gericht)thomasie schreef op zondag 29 mei 2011 @ 00:14:
[...]
Je moederbord is niet ideaal voor CF, het runt, volgens mij, namelijk je twee Pci-e 2.x 16x als je allebei bezet maar op 16x en 4x en dat wil je niet.
Aangezien ik er toch steeds naastgrijp.

En een i7 is toch beterder dan een i5?
Dat zal ik morgen even voor je doen. Ik nu lekker slapenShadow88 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 01:15:
[...]
Oke, zou iemand aub een voorbeeld willen samenstellen voor mij? (high-end & toekomst gericht)
Aangezien ik er toch steeds naastgrijp.![]()
En een i7 is toch beterder dan een i5?Toch?
Staar je niet blind op ms, daar word mee gerotzooid. Ghosting kan bij een snel TN paneel net zo goed of erg zijn dan op een IPS paneel.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:43:
[...]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
Ik zou altijd een P67 of Z68 moederbord nemen. Aan een H67 moederbord heb je niets als je toch met dedicated grafische kaarten gaat draaien. Je kunt beter de P67 nemen omdat je dan altijd nog kunt overklokken als je dat in de toekomst wenst, ook de non-K processoren kunnen worden overgeklokt zei het maximaal 400mhz.Shadow88 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 00:09:
[...]
Nog een poging haha
Dankjewel trouwens voor jullie advies!![]()
# Product Prijs Subtotaal 2 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 42,- € 84,- 1 Lite-On IHAS124 Zwart € 16,- € 16,- 1 Cooler Master Cosmos S € 177,15 € 177,15 1 Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder € 44,63 € 44,63 3 Scythe Gentle Typhoon D1225C12B3AP-13, 120mm € 10,90 € 32,70 1 Intel Core i5 2500 Boxed € 162,95 € 162,95 1 Seasonic X-660 € 120,- € 120,- 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 75,40 € 75,40 2 Club3D CGAX-69748F € 288,21 € 576,42 1 Asus P8H67 € 119,95 € 119,95 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.409,20
Ik mis ook nog een snelle en goede SSD van 60/64 GB of 120/128 GB in je config.
@shadow88
ik zou inderdaad ook nog een SSD in je systeem proppen, met dit budget kan je wel van de laatste generatie een ssd van 60 of 64 gb halen. Bv. een crucial m4,of een ocz agility 3.
ik zou inderdaad ook nog een SSD in je systeem proppen, met dit budget kan je wel van de laatste generatie een ssd van 60 of 64 gb halen. Bv. een crucial m4,of een ocz agility 3.
Verwijderd
Hallo Tweakers,
Ik wil graag een 3d vision systeem samenstellen. Ik heb nu een XPS M1710 notebook dus geen componenten meenemen maar alles nieuw! ,behalve mijn razer copperhead muis, bevalt nog steeds.
Ik speel nu Civ5, Stalker COP en Starcraft2. Lukt net op mijn XPS M1710 met alles op laag.
Budget is ~2200
Ook is de bedoeling om later met SLI te gaan spelen.
Een paar vraagjes,
lukt onderstaande componenten in een Fractal R3 kast? misschien te heet? ben wel van plan om extra fans te installeren.
en met SLI? ik heb wel op Youtube gezien dat iemand een Fractal R3 draaiend had met 2 GTX580 in SLI met een voeding van 850watt.
Ik heb nu wel gekozen voor de Zotac GTX580 3gb versie, ben ook benieuwd of twee van deze monsters in de kast past! Ik weet wel dat 3gb nu geen nut heeft met de BenQ 1920 x 1080 beeldscherm maar wil ook later uitbreiden naar meerdere beeldschermen of een met een nog hogere resolutie in 3D.
en de voeding, toch sterker? misschien iets van 1000 watt?
Ik wil graag een 3d vision systeem samenstellen. Ik heb nu een XPS M1710 notebook dus geen componenten meenemen maar alles nieuw! ,behalve mijn razer copperhead muis, bevalt nog steeds.
Ik speel nu Civ5, Stalker COP en Starcraft2. Lukt net op mijn XPS M1710 met alles op laag.
Budget is ~2200
Ook is de bedoeling om later met SLI te gaan spelen.
Een paar vraagjes,
lukt onderstaande componenten in een Fractal R3 kast? misschien te heet? ben wel van plan om extra fans te installeren.
en met SLI? ik heb wel op Youtube gezien dat iemand een Fractal R3 draaiend had met 2 GTX580 in SLI met een voeding van 850watt.
Ik heb nu wel gekozen voor de Zotac GTX580 3gb versie, ben ook benieuwd of twee van deze monsters in de kast past! Ik weet wel dat 3gb nu geen nut heeft met de BenQ 1920 x 1080 beeldscherm maar wil ook later uitbreiden naar meerdere beeldschermen of een met een nog hogere resolutie in 3D.
en de voeding, toch sterker? misschien iets van 1000 watt?
1 | Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD10EALX, 1TB | € 48,- | € 48,- |
1 | BenQ XL2410T | € 325,50 | € 325,50 |
1 | Fractal Design Define R3 (Grijs) | € 88,90 | € 88,90 |
1 | Arctic Cooling Freezer 13 Pro | € 26,15 | € 26,15 |
1 | Fractal Design Silent Series , 120mm | € 9,40 | € 9,40 |
1 | Fractal Design Silent Series 140mm Fan, 140mm | € 10,59 | € 10,59 |
1 | Steelseries 6Gv2 | € 66,- | € 66,- |
1 | Lite-On iHBS112 Zwart | € 84,- | € 84,- |
1 | Corsair AX850 | € 153,- | € 153,- |
1 | Crucial m4 128GB 128GB | € 185,- | € 185,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9 | € 94,- | € 94,- |
1 | Nvidia Geforce 3D Vision Glasses | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Zotac Zotac GeForce GTX 580 AMP2 | € 536,20 | € 536,20 |
1 | Asrock Z68 Extreme4 | € 153,35 | € 153,35 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.150,89 |
Nogmaals bedankt voor jullie hulp 
Ik weet wat een ssd inhoudt, maar die dingen zijn zo 'klein' qua gb's
tegenover een normale hdd.
Dus wat heb ik er dan precies aan? Of zijn die speciaal ergens voor?
Grtz.
Grtz.
Een hdd is in vergelijking met een SSD vreselijk sloom, je windows start met een SSD in 20 seconde op, i.p.v 1 minuut met een harde schijf.Shadow88 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:46:
Grtz.
Ook je applicaties(bv. sony vegas pro) starten meestal enkele keren sneller op.
Ik zou een systeem samen stellen. Hier is die dan:Shadow88 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:46:
Grtz.
1 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 62,- | € 62,- |
1 | Corsair Obsidian 800D | € 227,84 | € 227,84 |
3 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm | € 4,40 | € 13,20 |
1 | XFX Black Edition 750W | € 100,01 | € 100,01 |
1 | Crucial m4 64GB 64GB | € 97,- | € 97,- |
1 | Mushkin Silverline 8GB DDR3 PC3-10666 9-9-9-24 | € 63,14 | € 63,14 |
1 | Biostar TP67XE | € 122,- | € 122,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.495,14 |
Hij is onder je budget, en kan overklokken (misschien voor later, anders de 2500 non-k gebruiken). Hij heeft een SSD en een 2TB hardeschijf. Hij heeft 8GB RAM. Oh ja, en de beste kast die er op dit moment te krijgen is...
Edit 1: Wat je ook zou kunnen doen is een 6950 in CF zetten met een grotere SSD.
Niet als je een beetje airflow wilbeste kast die er te krijgen is
voor frituurparty's is het idd een ideale case.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Dat valt wel mee. Er worden wat te weinig fans mee geleverd dus daarom komt hij er in reviews niet super uit. Maar hij heeft wel extreem veel fan opties.OMD schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:52:
[...]
Niet als je een beetje airflow wil![]()
voor frituurparty's is het idd een ideale case.
En hij ziet er extreem geil uit.
Het is inderdaad een prima kast ja, maar vooral voor waterkoeling, deze kast heeft zelfs met alle fans niet de beste airflow, een cosmos S daarentegen, is ruim,stil,net zulke goede waterkoeling opties, alleen een top airflow.
Ik moet wel zeggen, de 800D is een stuk mooier.
Ik moet wel zeggen, de 800D is een stuk mooier.
Ja, het is zeker de sjiekste case op de markt.SytseHartvelt schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:55:
En hij ziet er extreem geil uit.
@Abeltje De Cosmos S heeft veel minder cable management, is niet zwart van binnen. En is veel minder mooi IHMO. En de Cosmos S heeft ook geen geniale airflow.
[ Voor 29% gewijzigd door thomasie op 29-05-2011 10:58 ]
Nu we het toch over kasten hebben... 4 jaar geleden bij mijn eerste desktop was de Cooler Master Stacker het helemaal, waarom heeft die nooit een opvolger gekregen?
Ik dacht dat dat de cosmos was geworden, ze hebben wel wat gelijkenissen ook.SytseHartvelt schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:58:
Nu we het toch over kasten hebben... 4 jaar geleden bij mijn eerste desktop was de Cooler Master Stacker het helemaal, waarom heeft die nooit een opvolger gekregen?
Ahja dat zal het zijn inderdaad.
Hey, aangezien een upgrade van mijn PC zou betekenen dat ik zo goed als een nieuwe PC kan halen, kan ik dat beter meteen doen. Ik heb al ongeveer een systeem samengesteld, maar omdat ik niet weet of dit de goedkoopst/efficienste componenten zijn heb ik jullie hulp nodig.
Het systeem mag rond de 600 euro kosten, als het er iets overheen gaat is het niet erg, zolang dit een nuttige upgrade is. Ik neem al mijn randapparatuur en DVD-brander mee naar de nieuwe PC. Ik ben van plan games te gaan spelen op 1680x1050, vooral FPS games zoals Bad Company 2. Ik heb niet echt de behoefte over te clocken. Verder moet hij programma's als Photoshop en Sony Vegas, misschien After Effects, goed kunnen draaien.
Dit is het systeem dat ik heb samengesteld:
Het systeem mag rond de 600 euro kosten, als het er iets overheen gaat is het niet erg, zolang dit een nuttige upgrade is. Ik neem al mijn randapparatuur en DVD-brander mee naar de nieuwe PC. Ik ben van plan games te gaan spelen op 1680x1050, vooral FPS games zoals Bad Company 2. Ik heb niet echt de behoefte over te clocken. Verder moet hij programma's als Photoshop en Sony Vegas, misschien After Effects, goed kunnen draaien.
1 | Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB | € 45,90 | € 45,90 |
1 | Antec One Hundred | € 45,58 | € 45,58 |
1 | Intel Core i5 2300 Boxed | € 141,- | € 141,- |
1 | be quiet! Pure Power L7 530W | € 54,89 | € 54,89 |
1 | Patriot Signature PSD34G1333KH | € 33,99 | € 33,99 |
1 | MSI N560GTX Twin Frozr II/OC | € 181,60 | € 181,60 |
1 | Gigabyte GA-H67MA-USB3-B3 | € 91,62 | € 91,62 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 594,58 |
Goede set up alleen als ik jou was, zou ik nog even doorsparten voor een i7 2600 omdat deze een stuk beter is met sony vegas en adobe photoshop. Ook zou ik voor 8gb ram gaan dan, je bent dan wel 130 euro meer kwijt maar het zal wel echt een stuk lekkerder lopen. Maar als je geen zin/ tijd heb om door te sparen is het zeker geen slechte set up, alleen zou ik het ram veranderen in: pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-4GBXLeXtreaL schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:23:
Hey, aangezien een upgrade van mijn PC zou betekenen dat ik zo goed als een nieuwe PC kan halen, kan ik dat beter meteen doen. Ik heb al ongeveer een systeem samengesteld, maar omdat ik niet weet of dit de goedkoopst/efficienste componenten zijn heb ik jullie hulp nodig.
# Product Prijs Subtotaal 1 Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB € 45,90 € 45,90 1 Antec One Hundred € 45,58 € 45,58 1 Intel Core i5 2300 Boxed € 141,- € 141,- 1 be quiet! Pure Power L7 530W € 54,89 € 54,89 1 Patriot Signature PSD34G1333KH € 33,99 € 33,99 1 MSI N560GTX Twin Frozr II/OC € 181,60 € 181,60 1 Gigabyte GA-H67MA-USB3-B3 € 91,62 € 91,62 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 594,58
Ook zou ik als ik jou was de voedingen veranderen in deze: pricewatch: XFX Pro 450W of deze: pricewatch: XFX Pro 550W
[ Voor 3% gewijzigd door michelv5 op 29-05-2011 11:30 ]
ik zou je voeding veranderen voor deze:eXtreaL schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:23:
# Product Prijs Subtotaal 1 Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB € 45,90 € 45,90 1 Antec One Hundred € 45,58 € 45,58 1 Intel Core i5 2300 Boxed € 141,- € 141,- 1 be quiet! Pure Power L7 530W € 54,89 € 54,89 1 Patriot Signature PSD34G1333KH € 33,99 € 33,99 1 MSI N560GTX Twin Frozr II/OC € 181,60 € 181,60 1 Gigabyte GA-H67MA-USB3-B3 € 91,62 € 91,62 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 594,58
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W
beter kwaliteit, waarschijnlijk ook nog wat stiller.
8Gb ram is aan te raden, maar kan ook heel makkelijk later toegevoegd worden.
Als 600 echt je max is, zou je ook nog voor het AMD platform kunnen gaan, de x6 processors doen het prima op sony vegas etc. en de moederboden zijn vaak goedkoper.
Vergeet die voedingen. Pak de pricewatch: XFX Pro 550W
Zelfde kwaliteit als de Seasonic, stil, goedkoop, krachtig.
550 watt is overkill voor die setup, de seasonic levert meer dan genoeg,hij is ook nog stiller, en even duur.SytseHartvelt schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:33:
Vergeet die voedingen. Pak de pricewatch: XFX Pro 550W
In dat geval: pricewatch: XFX Pro 450W
Zit een seasonic unit in, dus die zijn gewoon gelijkwaardig, maar de xfx is een tientje goedkoper.
Qua geluid.. Ik heb een XFX voeding, en ik hoor de casefans er boven uit. NB: Dat zijn Enermax Everests, zoek maar op, uit alle reviews blijkt zo rond de 12-13dB. Ergo: Geen geluid uit de voeding.
Zit een seasonic unit in, dus die zijn gewoon gelijkwaardig, maar de xfx is een tientje goedkoper.
Qua geluid.. Ik heb een XFX voeding, en ik hoor de casefans er boven uit. NB: Dat zijn Enermax Everests, zoek maar op, uit alle reviews blijkt zo rond de 12-13dB. Ergo: Geen geluid uit de voeding.
@shadow
Waarom neem je niet deze kast? als ik heel eerlijk ben vind ik deze super super super mooi.
pricewatch: NZXT Phantom
En de review schrijft er ook goed over
Waarom neem je niet deze kast? als ik heel eerlijk ben vind ik deze super super super mooi.
pricewatch: NZXT Phantom
En de review schrijft er ook goed over
Er worden standaard vier fans meegeleverd, wat naar mijn mening wel wat meer had mogen zijn. Helemaal als je bedenkt dat NZXT geen fans verkoopt aan Nederlandse winkels omdat de distributeur ze niet afneemt bij hen is het iets wat vreemd. Ik zou graag nog een paar fans van NZXT erbij kopen maar dit is hierdoor helaas niet mogelijk zonder 50 euro aan belasting, invoerrechten e.d. te betalen. In Amerika en Engeland zijn ze wel te koop, maar door alle bijkomende kosten veel te duur. Natuurlijk heb je bij normaal gebruik genoeg aan de meegeleverde fans maar als je graag wil overclocken e.d. zijn extra fans geen overbodige luxe. En als je nieuwe fans erin stopt dan liefst natuurlijk dezelfde als er al inzitten.
Het zijn verder prima fans. Ze zijn stil en doen goed hun werk.
De componenten van seasonic zitten wel in die van XFX, maar niet de sleeving,fan en behuizing.SytseHartvelt schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:39:
In dat geval: pricewatch: XFX Pro 450W
Dus er zit wel degelijk verschil tussen seasonic en xfx.
Hoewel het verschil niet zo groot is, is er wel een klein verschil, en als het in je budget zit, waarom niet?
[ Voor 7% gewijzigd door Abeltje130 op 29-05-2011 11:43 ]
Hey mensen ik heb nu dit:
Ik ga toch op jullie advies aan en schaf er een SSD bij.
Een i7 ipv een i5 omdat een i7 toch gewoon beter is?
Een andere kast (de cosmos s) omdat deze net zo goed is en stukken goedkoper
Een samsung sp1 omdat deze 7400rpm heeft, en die ene western digital maar 5400rpm
Zit ik nu een beetje goed?
haha
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 45,22 | € 45,22 |
1 | XFX Black Edition 750W | € 93,97 | € 93,97 |
1 | Mushkin Silverline 8GB DDR3 PC3-10666 9-9-9-24 | € 63,- | € 63,- |
1 | Biostar TP67XE | € 118,16 | € 118,16 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.485,65 |
Een samsung sp1 omdat deze 7400rpm heeft, en die ene western digital maar 5400rpm
Zit ik nu een beetje goed?

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36125610Shadow88 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:07:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 45,22 € 45,22 1 Lite-On IHAS124 Zwart € 16,- € 16,- 1 Cooler Master Cosmos S € 177,15 € 177,15 1 Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder € 44,63 € 44,63 3 Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm € 4,40 € 13,20 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 240,90 € 240,90 1 XFX Black Edition 750W € 93,97 € 93,97 1 Crucial m4 64GB 64GB € 97,- € 97,- 1 Mushkin Silverline 8GB DDR3 PC3-10666 9-9-9-24 € 63,- € 63,- 2 Club3D CGAX-69748F € 288,21 € 576,42 1 Biostar TP67XE € 118,16 € 118,16 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.485,65
Zit ik nu een beetje goed?haha
Veel videobewerken en renderen -> i7
gamen en af en toe videobewerken -> i5
Cosmos S zou ik niet doen, ivm met de niet zwarte binnen kant en het cable management. i7 Heb je voor gaming niet nodig, gewoon een i5 doen. 5400RPM Is genoeg als je de schijf alleen voor opslag gebruikt, en dat doe je, want je hebt een SSDShadow88 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:07:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 45,22 € 45,22 1 Lite-On IHAS124 Zwart € 16,- € 16,- 1 Cooler Master Cosmos S € 177,15 € 177,15 1 Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder € 44,63 € 44,63 3 Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm € 4,40 € 13,20 1 Intel Core i7 2600K Boxed € 240,90 € 240,90 1 XFX Black Edition 750W € 93,97 € 93,97 1 Crucial m4 64GB 64GB € 97,- € 97,- 1 Mushkin Silverline 8GB DDR3 PC3-10666 9-9-9-24 € 63,- € 63,- 2 Club3D CGAX-69748F € 288,21 € 576,42 1 Biostar TP67XE € 118,16 € 118,16 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.485,65
Zit ik nu een beetje goed?haha
Goed systeem nu, al zou ik toch veer 6950's in CF gaan ipv 6970's, dat scheelt een hoop geld en is maar marginaal langzamer.
Bedankt allemaal, ik heb nu mijn geheugen veranderd in G.Skill Ripjaws en mijn voeding in een XFX Pro 550w.
Ik zit nu alleen nog met het volgende: MSI N560GTX Twin Frozr II/OC vs MSI N560GTX, dit kan me ~€20 euro besparen.
Ik zit nu alleen nog met het volgende: MSI N560GTX Twin Frozr II/OC vs MSI N560GTX, dit kan me ~€20 euro besparen.
Dat van die cosmos s is meer smaak, een zwarte binnekant is leuk, maar het belangrijkste is dat het de airflow niet blokkeert, en er zit gewoon een ruimte achter het moederbord.thomasie schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:14:
[...]
Cosmos S zou ik niet doen, ivm met de niet zwarte binnen kant en het cable management. i7 Heb je voor gaming niet nodig, gewoon een i5 doen. 5400RPM Is genoeg als je de schijf alleen voor opslag gebruikt, en dat doe je, want je hebt een SSD. Verder zou je voor de Scythe Mugen 2 kunnen gaan, die is wat goedkoper.
Goed systeem nu, al zou ik toch veer 6950's in CF gaan ipv 6970's, dat scheelt een hoop geld en is maar marginaal langzamer.
De kast heeft ook beter airflow, en is goedkoper als de 800d.
De scythe mugen is ong 4 euro goedkoper incl. verzenden, terwijl de venemous wat beter koelt, en geen ramslots blokkeert.
De SSD is maar 64 GB, dus daar gaan nooit al je spellen op passen(zou ik zowieso geen spellen opzetten, tenzij je 120GB + hebt)
En hij zegt zelf dat ie toch maar 7200rpm i.p.v 5400 wilt.
Verder zit er wel zo'n 10% verschil tussen 6950's en 6970's
Beste tweakers,
na lang lurken in dit topic toch een post.
Ik zit over de onderstaande config na te denken. Hier heb ik een aantal vraagjes over:
1) Zoals jullie zien zit er geen voedig bij. Ik heb nog een 600W voeding in mijn huidige systeem zitten (OCZ Powersupply GameXStream 600W - http://www.ocztechnology....00w-power-supply-eol.html). Zou deze nog kunnen voldoen.
2) Ik verwacht dat ik niet echt heftig ga overklokken. Is dit MB dan overkill?
Alvast bedankt
Gr,
Nos
Ik zit over de onderstaande config na te denken. Hier heb ik een aantal vraagjes over:
1) Zoals jullie zien zit er geen voedig bij. Ik heb nog een 600W voeding in mijn huidige systeem zitten (OCZ Powersupply GameXStream 600W - http://www.ocztechnology....00w-power-supply-eol.html). Zou deze nog kunnen voldoen.
Alvast bedankt
Gr,
Nos
1 | Dell Ultrasharp U2711 | € 619,90 | € 619,90 |
1 | XFX AMD Radeon HD 6950 | € 210,49 | € 210,49 |
1 | Asus P8P67 PRO (Rev.3.0) | € 145,- | € 145,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.223,69 |
trouwens, is het niet een beetje overdreven dat bij elk systeem waar een voeding bij staat minstens 1 iemand een concurrerende XFX voeding plaatst
600w zou voldoende moeten zijn. Moederbord is niet echt overkill. Al zou je, als je geen Crossfire wil gaan doen, eens naar de versie onder de Pro kijken.NijN of Spades schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:23:
Beste tweakers,
Alvast bedankt
Gr,
Nos
# Product Prijs Subtotaal 1 Dell Ultrasharp U2711 € 619,90 € 619,90 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 172,90 € 172,90 1 Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 € 75,40 € 75,40 1 XFX AMD Radeon HD 6950 € 210,49 € 210,49 1 Asus P8P67 PRO (Rev.3.0) € 145,- € 145,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.223,69
achja, veel XFX fanboys actiefroy-t schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:25:
trouwens, is het niet een beetje overdreven dat bij elk systeem waar een voeding bij staat minstens 1 iemand een concurrerende XFX voeding plaatst
Best overdreven ja, eigenlijk moet er staan bij waar je post: Geen OCZ, Cooler Master of andere prutvoedingen gewenst. XFX pride world wide.roy-t schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:25:
De bedoeling van de SSD is dat er ALLEEN maar het besturingssysteem opkomt. (plus wat programma's zoals Nero, FF, MSN enz enz. enz.Abeltje130 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:20:
[...]
Dat van die cosmos s is meer smaak, een zwarte binnekant is leuk, maar het belangrijkste is dat het de airflow niet blokkeert, en er zit gewoon een ruimte achter het moederbord.
De kast heeft ook beter airflow, en is goedkoper als de 800d.
De scythe mugen is ong 4 euro goedkoper incl. verzenden, terwijl de venemous wat beter koelt, en geen ramslots blokkeert.
De SSD is maar 64 GB, dus daar gaan nooit al je spellen op passen(zou ik zowieso geen spellen opzetten, tenzij je 120GB + hebt)
En hij zegt zelf dat ie toch maar 7200rpm i.p.v 5400 wilt.
Verder zit er wel zo'n 10% verschil tussen 6950's en 6970's
Sorry hoor, maar je hebt echt nog nooit iets inhoudelijks gezegd, alleen maar: cooler master is slecht, ocz is slecht ga zo maar door.Stef602 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:34:
[...]
Best overdreven ja, eigenlijk moet er staan bij waar je post: Geen OCZ, Cooler Master of andere prutvoedingen gewenst. XFX pride world wide.
Enkel Reinman nagepraat
Crossfire ben ik nog niet helemaal overuit. Als ik het nu niet doe zal ik het nooit doen denk ik, maar ik zou het graag als mogelijkheid open willen laten.
Dan is het moederbord een goede keuze. Of eventueel Asrock P67 Extreme4, is een beetje goedkoper.NijN of Spades schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:36:
Crossfire ben ik nog niet helemaal overuit. Als ik het nu niet doe zal ik het nooit doen denk ik, maar ik zou het graag als mogelijkheid open willen laten.
Abeltje130 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:35:
[...]
Sorry hoor, maar je hebt echt nog nooit iets inhoudelijks gezegd, alleen maar: cooler master is slecht, ocz is slecht ga zo maar door.
Enkel Reinman nagepraat

Niet alleen Reinman hoor

Nee,Stef602 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:43:
[...]
![]()
![]()
Niet alleen Reinman hoorook The_Mask en Ed_L en bwerg en blue-tiger.
ben je nu blij?
veel verbetering te zien trouwens.(t.o.v je vorige post)
Verwijderd
Vaak wordt een voeding gekozen vanwege bekendheid met het merk en niet vanwege de prestaties, dat is niet handig en/of slim.
XFX heeft nou eenmaal goede voedingen voor een goede prijs op dit moment. Het zou dan dom zijn om deze niet in je systeem te stoppen of niet aan iemand anders aan te raden.
XFX heeft nou eenmaal goede voedingen voor een goede prijs op dit moment. Het zou dan dom zijn om deze niet in je systeem te stoppen of niet aan iemand anders aan te raden.
1 | NZXT Phantom | € 137,70 | € 137,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.378,20 |
Zo.. dit is beter niet?
die 3 fans heb ik niet nodig in deze kast, ofwel?
Ok ik heb volgende GamePC in gedachte:
Nu vroeg ik mij af voor een 25 euro meer kan ik mijn videokaart upgraden naar een 2GB:
pricewatch: Club3D HD6970 PCI-E
Is dat de bijkomende prestaties waard?
(Er werd mij ook gesuggeerd dat eigenlijk het prestatieverschil tussen 6970 & 6950, de prijs niet waard is.)
In de toekomst zou ik er dan ook 2 van de Club3D HD6950s insteken. Heb ik dan genoeg voeding. Eventuele andere suggesties of manier om de prijs te drukken zijn welkom, budget rond de 1200 euro. (Roccat Pyra Muis en Samsung SyncMaster LED BX2431 24 Inch heb ik al)
1 | Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB | € 60,- | € 60,- |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Cooler Master HAF932 Advanced | € 118,49 | € 118,49 |
1 | Logitech X-530 | € 59,99 | € 59,99 |
1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Azerty) | € 69,- | € 69,- |
1 | XFX PRO650W | € 71,75 | € 71,75 |
1 | Crucial m4 128GB 128GB | € 185,- | € 185,- |
1 | Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 | € 35,46 | € 35,46 |
1 | Scythe Kama Reader 2 | € 11,42 | € 11,42 |
1 | Powercolor HD6950 1GB GDDD5 | € 182,63 | € 182,63 |
1 | Asus P8P67 PRO (Rev.3.0) | € 145,- | € 145,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.163,14 |
Nu vroeg ik mij af voor een 25 euro meer kan ik mijn videokaart upgraden naar een 2GB:
(Er werd mij ook gesuggeerd dat eigenlijk het prestatieverschil tussen 6970 & 6950, de prijs niet waard is.)
In de toekomst zou ik er dan ook 2 van de Club3D HD6950s insteken. Heb ik dan genoeg voeding. Eventuele andere suggesties of manier om de prijs te drukken zijn welkom, budget rond de 1200 euro. (Roccat Pyra Muis en Samsung SyncMaster LED BX2431 24 Inch heb ik al)
kom je uit belgië of uit nederland? want dat is een azerty toetsenboard.Caryntjen schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:58:
Ok ik heb volgende GamePC in gedachte:
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB € 60,- € 60,- 1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 17,50 € 17,50 1 Cooler Master HAF932 Advanced € 118,49 € 118,49 1 Logitech X-530 € 59,99 € 59,99 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,- € 34,- 1 Logitech G110 Gaming Keyboard (Azerty) € 69,- € 69,- 1 Intel Core i5 2500K Boxed € 172,90 € 172,90 1 XFX PRO650W € 71,75 € 71,75 1 Crucial m4 128GB 128GB € 185,- € 185,- 1 Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 € 35,46 € 35,46 1 Scythe Kama Reader 2 € 11,42 € 11,42 1 Powercolor HD6950 1GB GDDD5 € 182,63 € 182,63 1 Asus P8P67 PRO (Rev.3.0) € 145,- € 145,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.163,14
België uiteraardStef602 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:59:
[...]
kom je uit belgië of uit nederland? want dat is een azerty toetsenboard.
Waarom ga je voor een USB Card reader en niet gewoon een sata?
Welke raad je aan, daar ken ik zelf weinig van. Het is ook niet dat ik zoiets wekelijks nodig hebSytseHartvelt schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:01:
Waarom ga je voor een USB Card reader en niet gewoon een sata?
1 | NZXT Phantom | € 137,70 | € 137,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.378,20 |
Zo.. dit is beter niet?
die 3 fans heb ik niet nodig in deze kast, ofwel?
Ik heb juist het idee omdat XFX nu zo'n bekend gamer merk is dat het hier zoveel genoemd wordt. Het is echt niet zodat alleen XFX fatsoenlijke voedingen maakt voor een degelijke prijs, er zijn zat goede voedingen merken:Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:47:
Vaak wordt een voeding gekozen vanwege bekendheid met het merk en niet vanwege de prestaties, dat is niet handig en/of slim.
•
• Be Quiet!
• Aerocool
• Antec
• Enermax
• OCZ (erg vergelijkbaar met XFX)
• Seasonic
• Sharkoon (ok niet alle modellen)
• Tacens
Maar zelfs bovenstaande merken zie ik hier af geschoten worden in het voordeel van XFX, maar waarom? Ik zie bijvoorbeeld wel reviews die zeggen dat XFX een goed merk is, maar geen reviews waar wordt beweerd dat XFX het beste merk is
Om even niet al te ver af te dwalen, zelf heb ik (naast een hippe XFX voeding) ook een voeding van Corsair op het hoog, wat vind men hier van dat merk?
[ Voor 6% gewijzigd door roy-t op 29-05-2011 13:11 ]
Ik zeg eerlijk dat ik het zelf niet weet, behalve dat ze ''goed'' zijn en een erg goede prijs hebben. Wil je het tot in de detail uitgelegd hebben, je bent vrij om The_Mask even te pm'en.roy-t schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:08:
[...]
Ik heb juist het idee omdat XFX nu zo'n bekend gamer merk is dat het hier zoveel genoemd wordt. Het is echt niet zodat alleen XFX fatsoenlijke voedingen maakt voor een degelijke prijs, er zijn zat goede voedingen merken:
•
• Be Quiet!
• Aerocool
• Antec
• Enermax
• OCZ (erg vergelijkbaar met XFX)
• Seasonic
• Sharkoon (ok niet alle modellen)
• Tacens
Maar zelfs bovenstaande merken zie ik hier af geschoten worden in het voordeel van XFX, maar waarom? Ik zie bijvoorbeeld wel reviews die zeggen dat XFX een goed merk is, maar geen reviews waar wordt beweerd dat XFX het beste merk is. Meer technische argumenten/reviews/etc.. zou helpen met snappen waarom XFX hier zo hoog gedragen wordt.
Hebben we het over deze The_Mask, want die heeft zelf een Cooler Master PSU gekocht en gereviewed en dat is een paar posts hier nog inferieur verklaardStef602 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:11:
[...]
Ik zeg eerlijk dat ik het zelf niet weet, behalve dat ze ''goed'' zijn en een erg goede prijs hebben. Wil je het tot in de detail uitgelegd hebben, je bent vrij om The_Mask even te pm'en.
Edit: na wat verder kijken heeft hij ook de volgende PSU merken gereviewed/gekocht/goed gevonden:
•
• Cooler Master
• Enermax
• Recom
• Chieftec
Geen enkele XFX...

Edit2: Ok ik heb die gast zijn reviews bekeken en zijn reacties in het "Welke Voeding Heb ik Nodig Topic" en hij raad van alles aan, een Chieftec, een Cooler Master, een keer XFX, volgens mij weet hij ook echt iets van voedingen inderdaad, maar hier in dit topic is er gewoon 1 van zo'n posts uitgehaald en tot altijd waar en heilig verklaard
[ Voor 39% gewijzigd door roy-t op 29-05-2011 13:23 ]
Hij heeft mij verteld dat hij de cooler master stealth xstream wel goed vind, maar als je het echt wil weten moet je hem toch pm'en, want ik ben ook maar een eenvoudige deelnemer aan dit topicroy-t schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:15:
[...]
Hebben we het over deze The_Mask, want die heeft zelf een Cooler Master PSU gekocht en gereviewed en dat is een paar posts hier nog inferieur verklaard
Edit: na wat verder kijken heeft hij ook de volgende PSU merken gereviewed/gekocht/goed gevonden:
•
• Cooler Master
• Enermax
• Recom
• Chieftec
Geen enkele XFX...
Edit2: Ok ik heb die gast zijn reviews bekeken en zijn reacties in het "Welke Voeding Heb ik Nodig Topic" en hij raad van alles aan, een Chieftec, een Cooler Master, een keer XFX, volgens mij weet hij ook echt iets van voedingen inderdaad, maar hier in dit topic is er gewoon 1 van zo'n posts uitgehaald en tot altijd waar en heilig verklaard.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!