Nixy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:44:
[...]
33% overclock zonder andere cooler? Dat wil ik toch niet proberen met mijn C2D e8400 (draait ook 33% sneller, maar dat gaat 'ie met stock coolertje echt -niet- leuk vinden

)
Dan is het ook nog maar de vraag of je die 'slomere' CPU hoog genoeg kan klokken. Goede koeler monteren is altijd gewoon wenselijk. Is meestal stiller en koeler is gewoon beter voor de componenten.
Mn e6750 werd 'maar' 52 graden op 8x450MHz, nu 3 jaar later met een laag stof 54-55, herrie viel reuze mee.
Nixy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:44:
Die Antec voeding is een goede voeding. Ook zie ik een hoop mensen die denken dat een PC die stock op 500W draait, na een overclock miraculeus 800W nodig heeft of iets dergelijks. Dit is niet waar. In de praktijk ga je er niet eens zo drastisch veel op achteruit qua stroom gebruik. Ik denk ook dat een 850W voeding over 2 jaar nog wel voldoende is. Ook denk ik dat die voeding nog goed genoeg is om nog 2 jaar te draaien daarna.
Ik verwacht met de OC ook niet opeens 300W extra verbruik.
Maar over 2 jaar komt er wellicht een cpu en CF opstelling met meer verbruik (phenom x8 5GHz, CF HD6990 of whatever)
Ik heb ook liever 110W dan 10W teveel.
Black editions van amd hebben een unlocked multiplier als ik me niet vergis?
Heb ik dat nodig voor het overklokken, of kan ik ver komen met alleen hogere bus speed?
(anders blijft alleen de 1075T BE over)
En heb ik die 6 cores uberhaupt wel nodig, is een X4 965 met games niet exact net zo snel (met dezelfde clock), bespaart zomaar 60 euro.
Madrox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:50:
Deze 750watter kan ook twee GTX580 aan. Geen probleem. Overkloks, hebben we allang ingecalculeerd.
Neem dan een goede 850watter, niet die je nu gekozen hebt. Antec heeft geloof ik ook een TP 850.
De Corsair HX850 kan ook, of Seasonic.
En ik altijd maar denken dat de coolermaster goed was..
Antec TruePower Quattro 850 kost maar een tientje meer dan de TP750, die wel goed?
Seasonic heeft een S12D en M12D, op de website kan ik het verschil niet echt vinden, op de 30 euro na.
Excuses voor alle vragen en twijfels, ik ben een beetje bang geworden van alle niet compatible zaken die ik tegen ben gekomen.
Ook eyefinity is lastiger dan ik dacht door het verplicht gebruik van de display port.
Nu we het daar toch over hebben... de actieve adapter van sapphire (€30) werkt gewoon goed?
(zonder jullie had ik al een OCZ vertex 2 zonder trim gekocht en domweg 3 monitors waarvan er maar 2 zouden werken)
Ik kon overigens geen BBG voor beeldschermen vinden, dus ik stel die vraag ook maar hier

Mijn bedoeling is dus een 3x portrait opstelling.
Welke 27-32" monitor/tv is hier geschikt voor?
Ik heb wel het 'welke monitor moet ik kopen' topic gelezen, maar veel info staat niet of niet duidelijk bij de specificaties.
Vooral de kijkhoek wil nog wel eens verschillen tussen horizontaal en vertikaal, wat dus vervelend kan worden als je dichtbij een groot scherm zit en deze 90 graden draait.
Persoonlijk geef ook ook wel voorkeur aan een echt zwart beeld (dus niet grijs/bleeding?), dus is LED beter dan CCFL (ook al is het edge lit)?
Wat ik begrijp is dat ik het beste een MVA/(S-)PVA panel kan nemen, maar zoals in de FAQ staat wordt hier nou niet bepaalt reclame mee gemaakt.
In eerste instantie zat ik te kijken naar 'goedkope' LG 32LD350's, dan de enorme randen eraf zagen en evt inbouwen in een zelfgemaakte houten kast. (evt voor 3x 35-40 euro meer een samsung/phillips/akai)
Zijn die randen niet helemaal gevuld met spul wat ik nodig heb voor het beeld? (edge lit)
Echter kwam ik bij de echte monitoren ook wel aardige 27" dingen tegen onder de €300.
Bijvoorbeeld de Asus VP278Q of Iiyama prolite xxx en een aantal Samsung syncmaster en Hannspree's.
Zit hier wat bruikbaars bij?
(met 3x 27" heb je alsnog een respectabele 46"totaal)
Als dit niet de bedoeling is zal ik wel een apart topic aanmaken in het juiste deel.
In ieder geval hardstikke bedankt zover!