[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 197 Laatste
Acties:
  • 470.404 views

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42
-The_Mask- schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:44:
Twee GTX460 met 1GB zijn idd net iets minder dan twee HD6850's, twee HD6870's zijn dan natuurlijk weer iets sneller.
Klopt. ik vind dit wel een aardige wijzer:
http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-580-sli-review/9
Trouwens, als ik hier kijk, zit de GTX460 1GB er veel dichterbij:
http://www.hardocp.com/ar...ectcu_video_card_review/3

Ed, ik snap wat je zegt. Alleen als iets echt goed is, verwacht ik geen rammelende aansluitingen. Sorry, maar daar laat ook Samsung steekjes vallen. Jij vind het die 50 euro extra waard, ik minder. Stop liever wat extra in het moederbord, want al scoort die Asrock overal leuk in de grafiekjes; je weet nog niks over de betrouwbaarheid.
Wat je wel hoort links en rechts, is dat ze veel bij de TD's langskomen.

Oja, een monitor trekt je hele systeem niet mee. Voor iets meer als 100 euro kan je je amper een bult vallen. Samsung gebruikt een externe voeding, kost extra geld, gebruikt meer aansluitingen achterop , kost ook meer geld, kan zomaar zijn dat ze technisch amper verschillen.

Kennis kocht (alweer een poos terug) een Philips, hij moest en zou een Philips, 200 piek duurder dan de Daewoo, vanwaar ik wist dat die heel leuk beeld gaven (crt). Wat denk je, zit er in die Phlips gewoon een Hitachi buis en in de Daewoo ? Jawel, een Philips!! Het leuke was, dat bij een 25 monitor roundup, 2mnd later, de Daewoo veel hoger scoorde...hahaha

Ik bedoel maar, goedkoop kan soms ook echt een Knaller zijn!

[ Voor 72% gewijzigd door Madrox op 18-11-2010 23:12 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Sjoerdjuh4
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01-2024
Ook voor mij is het zover: na een systeem dat al 3,5 à 4 jaar oud is, ben ik van plan om binnenkort een nieuw systeem te gaan halen. Na zelf wat onderzoek te hebben gedaan (eerst sinds 4 jaar), de BBG door te hebben gelezen en de forums doorgespit, ben ik nog steeds niet helemaal uit wat ik wil gaan doen.

- Wat ga ik ermee doen?
Games vooral, ook films kijken.

- Wat is mijn budget?
ong. €1400,- tot €1500,-. Assemblage etc. bij 1 webshop zou ideaal zijn ivm tijdgebrek overdag

- Welke nieuwe componenten heb ik nodig?
Alleen de kast en alles wat daarin zit. Monitor, muis, keyboard etc. heb ik.

Wensen voor het systeem:
- Moet weer x aantal jaar mee kunnen (FPS games, zoals Black Ops en toekomstige spellen)
- SSD voor win7 + wat programmas, 2 harde schijven in Raid0 voor (game)opslag (is dit te overbodig?)
- Kast uiterlijk maakt mij niets uit, zolang de componenten goed geventileerd worden
- Games op 1920 x 1080 op hoogste settings vloeiend kunnen spelen
- Misschien de grafische kaart vervangen voor HD6970 in de toekomst, moet het systeem op voorbereid zijn. SLI / CF zijn ook opties, mochten jullie daarmee willen puzzelen! Met SLI / CF configuraties ga ik natuurlijk de kaart niet vervangen.

Als richtlijn heb ik de BBG ongeveer aangehouden, maar jullie expertise zal beslist beter zijn dat van mij, dus opmerkingen zijn welkom:

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 94,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,25€ 77,25
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,55€ 33,55
1Intel Core i7 950€ 239,-€ 239,-
1Corsair HX750W€ 124,95€ 124,95
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB€ 174,66€ 174,66
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX€ 81,10€ 81,10
1Asus P6X58D-E€ 189,13€ 189,13
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 210,99€ 210,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.241,62

Alvast bedankt voor jullie input en de hulp die jullie geven aan alle andere "newbies" zoals mij :)

• Madrox
Sjoerdjuh4 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:57:
- Misschien de grafische kaart vervangen voor HD6970 in de toekomst, moet het systeem op voorbereid zijn.
Hou er rekening mee dat in deze kast geen 30.5cm lange HD5970 past, hij is precies 2mm te lang hoor ik van de insiders. Mochten er meer van dat soort lange kaarten komen heb je pech, of moet je gaan zagen.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
raid-0 zou ik niet doen. en ook een beetje onzinnig in combi met de ssd.

Waarom niet gelijk 2 kaarten in CF, je hebt er wel het budget voor? Of wil je dat pas met de HD6970 gaan doen?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:17:
Hallo het lukt me niet door al de pagina's te snuffelen daarom vraag ik het maar
ik wil een goeie systeem hebben MONITOR heb ik al dus alleen de syteemkast met inhoud moet ik hebben
me budget is ongeveer plus minus 1000 euro nogmaals ik hoef er geen nieuwe monitor bij

kan je nou twee videokaarten tegelijk hebben ofzo? en hoe werkt dat met aansluite ( heb je dan gewoon 1 poort voor 2 videokaart?)

dankuwel
Ik doe eens een poging, laat Madrox het maar ff controleren. (hij schopt deze setup wss toch aan puin :+ )

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Samsung SH-S223L€ 18,46€ 18,46
1Cooler Master CM 690 II Lite€ 62,90€ 62,90
1Asus P5E Deluxe€ 109,-€ 109,-
1Corsair HX650W€ 98,77€ 98,77
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB€ 154,-€ 154,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 72,94€ 72,94
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 166,-€ 166,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.001,62

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:04
Je maakt het hem dan ook wel heel makkelijk Mike. Je hebt een socket 775 moederbord met een socket 1366 cpu. Do the math.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:02:
[...]

Ik doe eens een poging, laat Madrox het maar ff controleren. (hij schopt deze setup wss toch aan puin :+ )

[
Hmm...ik mis iets. Vaag, het ligt op mijn lippen. Er is helemaal niks mis mee ;(
(behalve het moederbord dan, waar je waarschijnlijk je CPU in moet timmeren O-) )
*O* heee, the mask...ik speelde het spelletje mee, ja >:)
Je schok wel he ! _O-

[ Voor 19% gewijzigd door Madrox op 19-11-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuck... EPIC FAIL hierzo... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Madrox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:43:
[...]

Ed, ik snap wat je zegt. Alleen als iets echt goed is, verwacht ik geen rammelende aansluitingen. Sorry, maar daar laat ook Samsung steekjes vallen. Jij vind het die 50 euro extra waard, ik minder. Stop liever wat extra in het moederbord, want al scoort die Asrock overal leuk in de grafiekjes; je weet nog niks over de betrouwbaarheid.
Wat je wel hoort links en rechts, is dat ze veel bij de TD's langskomen.
Dus omdat je een gerucht hoort (dat ik in min kanalen echt niet geverifieerd krijg) geef je het dubbele uit aan een moederbord dat je niet nodig hebt, maar je investeert niet in het apparaat waar je de hele dag tegenaan kijkt? Vreemd. Die Asrock zit verstopt in je case en werkt gewoon. Die monitor is het cheap-ass ding waar je de hele dag naar zit te staren. Investeer nou gewoon daar waar je het merkt.
Madrox schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:08:
[...]
*O* heee, the mask...ik speelde het spelletje mee, ja >:)
riiiiiiight.

[ Voor 9% gewijzigd door Edmin op 19-11-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:27
Nixy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:44:
[...]
33% overclock zonder andere cooler? Dat wil ik toch niet proberen met mijn C2D e8400 (draait ook 33% sneller, maar dat gaat 'ie met stock coolertje echt -niet- leuk vinden :9)

Dan is het ook nog maar de vraag of je die 'slomere' CPU hoog genoeg kan klokken. Goede koeler monteren is altijd gewoon wenselijk. Is meestal stiller en koeler is gewoon beter voor de componenten.
Mn e6750 werd 'maar' 52 graden op 8x450MHz, nu 3 jaar later met een laag stof 54-55, herrie viel reuze mee.
Nixy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:44:
Die Antec voeding is een goede voeding. Ook zie ik een hoop mensen die denken dat een PC die stock op 500W draait, na een overclock miraculeus 800W nodig heeft of iets dergelijks. Dit is niet waar. In de praktijk ga je er niet eens zo drastisch veel op achteruit qua stroom gebruik. Ik denk ook dat een 850W voeding over 2 jaar nog wel voldoende is. Ook denk ik dat die voeding nog goed genoeg is om nog 2 jaar te draaien daarna.
Ik verwacht met de OC ook niet opeens 300W extra verbruik.
Maar over 2 jaar komt er wellicht een cpu en CF opstelling met meer verbruik (phenom x8 5GHz, CF HD6990 of whatever)
Ik heb ook liever 110W dan 10W teveel.
Madrox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:50:

Wel, dan heb je mzzl. De temps zullen iig redelijk hoog geweest zijn (en/of de herrie). Kan het je niet aanraden.

Ja. De 1055T van AMD bijv. Klok je zo over naar 1090T speeds en hoger.
Black editions van amd hebben een unlocked multiplier als ik me niet vergis?
Heb ik dat nodig voor het overklokken, of kan ik ver komen met alleen hogere bus speed?
(anders blijft alleen de 1075T BE over)
En heb ik die 6 cores uberhaupt wel nodig, is een X4 965 met games niet exact net zo snel (met dezelfde clock), bespaart zomaar 60 euro.
Madrox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:50:
Deze 750watter kan ook twee GTX580 aan. Geen probleem. Overkloks, hebben we allang ingecalculeerd.

Neem dan een goede 850watter, niet die je nu gekozen hebt. Antec heeft geloof ik ook een TP 850.
De Corsair HX850 kan ook, of Seasonic.
En ik altijd maar denken dat de coolermaster goed was..
Antec TruePower Quattro 850 kost maar een tientje meer dan de TP750, die wel goed?
Seasonic heeft een S12D en M12D, op de website kan ik het verschil niet echt vinden, op de 30 euro na.

Excuses voor alle vragen en twijfels, ik ben een beetje bang geworden van alle niet compatible zaken die ik tegen ben gekomen.
Ook eyefinity is lastiger dan ik dacht door het verplicht gebruik van de display port.
Nu we het daar toch over hebben... de actieve adapter van sapphire (€30) werkt gewoon goed?
(zonder jullie had ik al een OCZ vertex 2 zonder trim gekocht en domweg 3 monitors waarvan er maar 2 zouden werken)

Ik kon overigens geen BBG voor beeldschermen vinden, dus ik stel die vraag ook maar hier :$
Mijn bedoeling is dus een 3x portrait opstelling.
Welke 27-32" monitor/tv is hier geschikt voor?

Ik heb wel het 'welke monitor moet ik kopen' topic gelezen, maar veel info staat niet of niet duidelijk bij de specificaties.
Vooral de kijkhoek wil nog wel eens verschillen tussen horizontaal en vertikaal, wat dus vervelend kan worden als je dichtbij een groot scherm zit en deze 90 graden draait.
Persoonlijk geef ook ook wel voorkeur aan een echt zwart beeld (dus niet grijs/bleeding?), dus is LED beter dan CCFL (ook al is het edge lit)?
Wat ik begrijp is dat ik het beste een MVA/(S-)PVA panel kan nemen, maar zoals in de FAQ staat wordt hier nou niet bepaalt reclame mee gemaakt.

In eerste instantie zat ik te kijken naar 'goedkope' LG 32LD350's, dan de enorme randen eraf zagen en evt inbouwen in een zelfgemaakte houten kast. (evt voor 3x 35-40 euro meer een samsung/phillips/akai)
Zijn die randen niet helemaal gevuld met spul wat ik nodig heb voor het beeld? (edge lit)
Echter kwam ik bij de echte monitoren ook wel aardige 27" dingen tegen onder de €300.
Bijvoorbeeld de Asus VP278Q of Iiyama prolite xxx en een aantal Samsung syncmaster en Hannspree's.
Zit hier wat bruikbaars bij?
(met 3x 27" heb je alsnog een respectabele 46"totaal)

Als dit niet de bedoeling is zal ik wel een apart topic aanmaken in het juiste deel.

In ieder geval hardstikke bedankt zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Asus P6T SE

Deze dan? Gaat de prijs wel iets van omhoog maar lijkt mij geen slechte keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Edmin schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:17:
[...]

Dus omdat je een gerucht hoort (dat ik in min kanalen echt niet geverifieerd krijg) geef je het dubbele uit aan een moederbord dat je niet nodig hebt, maar je investeert niet in het apparaat waar je de hele dag tegenaan kijkt?
Ja. Waar rook is , is vuur. Het valt gewoon op dat de ASrocks veel vaker 1 a 2 stipjes krijgen bij bijv. New-egg. Het valt op, dat het regelmatig hier gemeld word. En de Gigabyte heeft, behalve de naam, nog een streepje voor; hij ondersteunt "out of da box" SLI. Je kan er dus alle kanten mee op, bij ASrock zit je vast aan CF, of een of andere mod. Oja, had ik al gezegt dat de Gigabyte zuiniger is ?
Vreemd. Die Asrock zit verstopt in je case en werkt gewoon. Die monitor is het cheap-ass ding waar je de hele dag naar zit te staren. Investeer nou gewoon daar waar je het merkt.
Ja, gek he. Weet je wat ook gek is, de experts geven de Samsungs lagere scores dan de consument. Vreemd:
BenQ vs Samsung ROUND 1 ....
http://www.pcadvisor.co.u....cfm?reviewId=115397&pn=1
http://www.pcadvisor.co.u...cfm?reviewid=3206093&pn=2
http://www.devhardware.co...l-Reviews/BenQ-G2220HD/1/
http://www.devhardware.co...0h-and-the-Asus-MS238H/1/
http://alatest.nl/reviews...-g2420hd/po3-81821445,29/
http://alatest.nl/reviews...er-p2250/po3-89104742,29/
http://alatest.nl/reviews...r-p2450h/po3-79827389,29/
http://alatest.nl/reviews...nq-v2410/po3-86637250,29/

Benq: value for money :9
riiiiiiight.
Jazeker :z
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:22:
pricewatch: Asus P6T SE

Deze dan? Gaat de prijs wel iets van omhoog maar lijkt mij geen slechte keuze...
Niet slecht, maar ondertussen wel een oudje (geen usb 3.0/sata-600). De nieuwe Asus plankjes zijn leuker, of die Gigaschnitzel plankjes. Ja, een asrock kan ook natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 19-11-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
mitsumark schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:20:
[...]
Wat ik begrijp is dat ik het beste een MVA/(S-)PVA panel kan nemen, maar zoals in de FAQ staat wordt hier nou niet bepaalt reclame mee gemaakt.
IPS is uno, PVA secundo en TN de rode lantaarn.
Maarre, een scherm met pva techniek, 27inch en pivot, schik niet ; kost
pricewatch: Samsung Syncmaster 275T Plus
Au. Dan heeft die nieteens display-port ;(
(het is de enige met jouw "criteria")

Zak je naar 24inch, krijg je meer keus en betaalbaarder en display port:
pricewatch: HP ZR24w
S-IPS :9
vier stuks op een rijtje
http://tweakers.net/price...5235;244931;225731;251783

Maak je niet te druk om led, het paneel overrules het backlight. Een S-ips met ccfl heb je liever dan PVA met led.

[ Voor 30% gewijzigd door Madrox op 19-11-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:31:
[...]

Niet slecht, maar ondertussen wel een oudje (geen usb 3.0/sata-600). De nieuwe Asus plankjes zijn leuker, of die Gigaschnitzel plankjes. Ja, een asrock kan ook natuurlijk.
Duidelijk, voor de rest dus tevreden? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Kan voor bijvoorbeeld de UD3R kiezen, maar dan gaat hij redelijk ver over budget. Als hij daar binnen wil blijven moet ik of een Vertex 60GB kiezen, of een AMD proc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Madrox schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 00:45:
[...]

IPS is uno, PVA secundo en TN de rode lantaarn.
Maarre, een scherm met pva techniek, 27inch en pivot, schik niet ; kost
pricewatch: Samsung Syncmaster 275T Plus
Au. Dan heeft die nieteens display-port ;(
(het is de enige met jouw "criteria")

Zak je naar 24inch, krijg je meer keus en betaalbaarder en display port:
pricewatch: HP ZR24w
S-IPS :9
vier stuks op een rijtje
http://tweakers.net/price...5235;244931;225731;251783

Maak je niet te druk om led, het paneel overrules het backlight. Een S-ips met ccfl heb je liever dan PVA met led.
Alles groter dan 27"en onder de €400 is dus TN en niet bruikbaar?
3x 24" klinkt zo klein (41"totaal), wel leuk maar ik heb het gevoel dat ik dan net zo goed op mn 32" kan blijven gamen.
Display port blijkt niet nodig met een kleine extra investering: pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
mitsumark schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 01:06:
[...]

Alles groter dan 27"en onder de €400 is dus TN en niet bruikbaar?
Tja, als je geen kleurverschil wil zien...ja
3x 24" klinkt zo klein (41"totaal), wel leuk maar ik heb het gevoel dat ik dan net zo goed op mn 32" kan blijven gamen.
hoe kom je aan 41?
het word 5760 x 1200 of als je kantelt, 3600 x 1920
ipv 2560x1600 (pakweg 30% in breedte en 20% in de hoogte erbij)
Display port blijkt niet nodig met een kleine extra investering: pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter
Bij twee panelen krijg je het er gratis bij. Beter mee verlegen, dan weer een zwakke schakel ertussen.

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 19-11-2010 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Laatst online: 30-05 19:01
Halo daar tweakers! Ik ben een complete noob op het gebied van hardware in computers etc maar aangezien mijn Packard Bell de laatse tijd steeds meer haperingen heeft en nieuwe games onmogelijk worden om fatsoenlijk te kunnen spelen ben ik toe aan een nieuw game systeem.

* Wat mag het systeem gaan kosten?: Het systeem mag maximaal 900euro kosten.
* Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? Welke?: Nee ik wil een compleet nieuw systeem.
* Wat denk je allemaal nodig te hebben? Ik ben opzoek naar een game computer waarmee ik de generatie van games van nu op de max kan draaien, maar waar ik ook over 3-4jaar nog fatsoenlijk een spel op kan spelen. Naast gaming doe ik verder niet erg veel dan amateuristisch video's bewerken.
* Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom? Nee ik heb geen voorkeuren, wel zou ik het super fijn vinden of iemand mij de groten verschillen ook kan uitleggen tussen bijvoorbeeld de i5 , i7 of een AMD en op het gebied van video kaarten nvidia vs ati (amd hedendaags als ik het goed heb?)
* Wat voor soort gamer ben je? Ik speel alle soorten games op mijn pc. Shooters,mmo's (wow), Strategys , RPG's , Adventure maar ook platformers.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Erg belangrijk voor mijn nieuwe pc wordt echter toch de houdbaarheid. De computer moet zeker minimaal 3jaar gewoon goed meekunnen, maar ik weet niet of dit redelijk is met het budget wat ik jullie geef.

(Ik heb zelf al gezocht op websites via marktplaats etc maar ik denk doordat ik een kennis heb die hem voor me kan bouwen ook kosten moet kunnen drukken)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Processor: Phenom II X6 1055T (6x 2.8 GHz) Wordt standaard naar 6x 3.1 Ghz overgelockt.
RAM: 4 GB 1333mhz
Harddisk: 640 GB ( 7200 RPM/ 64 MB cache )
Voeding: 700 Watt
Videokaart: MSI R5750-PM2D1G ( 128 bit GDDR5 ATI RADEON 5750 )
LAN: 10/100/1000 Mbps
CD/RW: 1x

Dit is wat ik ongeveer zag voor 900euro op marktplaats ik hoop zelf dus misschien iets beters te kunnen krijgen. Alvast bedankt iedereen die me wil helpen.

M.v.g. Teun Relou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
Madrox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:16:
[...]

Hou er rekening mee dat in deze kast geen 30.5cm lange HD5970 past, hij is precies 2mm te lang hoor ik van de insiders. Mochten er meer van dat soort lange kaarten komen heb je pech, of moet je gaan zagen.
Is goed dat je het zegt! Nu rest de vraag: welke kast kan ik wel gebruiken? De Lancool was helaas niet beschikbaar bij Zercom en de rest van mijn onderdelen wou ik daar graag bestellen.
Quacka schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:18:
raid-0 zou ik niet doen. en ook een beetje onzinnig in combi met de ssd.

Waarom niet gelijk 2 kaarten in CF, je hebt er wel het budget voor? Of wil je dat pas met de HD6970 gaan doen?
Nee hoor, ik sta er ook voor open om nu 2 kaarten in CF te doen, maar als de prijs/kwaliteit verhouding van de 6970 hetzelfde is als bij de 6870, gaat het moeilijk worden! Maar om kort te zijn: als iemand een systeem maakt die perfect loopt en waar CF in zit, ben ik ook tevreden!

Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 09:35

kevinr1

Dude?

@ Sjoerdjuh4

#ProductPrijsSubtotaal
1Lancool PC-K58 Zwart€ 65,-€ 65,-
1Antec TruePower TP-650€ 68,88€ 68,88
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 53,50€ 53,50
1AMD Phenom II X6 1090T€ 199,-€ 199,-
1Asrock 870 EXTREME3€ 75,40€ 75,40
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 210,99€ 210,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 753,32

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Van dat marktplaats systeem word je niet gelukkig. Bedoel je met 'alles nieuw' ook monitor, muis, etc?
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster P2370€ 159,90€ 159,90
1Cooler Master Hyper TX3€ 13,73€ 13,73
1Sharkoon FireGlider€ 20,-€ 20,-
1Creative Fatal1ty Professional Series Gaming Headset MkII€ 42,-€ 42,-
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 53,51€ 53,51
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 122,50€ 122,50
1Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E€ 168,08€ 168,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 852,99

Zo niet, dan:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1055T€ 158,-€ 158,-
2Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 166,-€ 332,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 830,51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
kevinr1 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 07:40:
@ Sjoerdjuh4

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 53,50€ 53,50
1AMD Phenom II X6 1090T€ 199,-€ 199,-
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 210,99€ 210,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 753,32
Ik heb inderdaad wat Intel vs AMD discussies gelezen en alsnog neig ik richting Intel, dus die zou ik graag erin laten. Trouwens, is de Antec Truepower TP-650 voldoende voor 2x HD6870? Ik probeerde dat op alternate.nl in het samenstellen, maar toen gaf hij aan dat de voeding niet goed genoeg zou zijn?

Hoe het precies zit met de Asrock 870 Extreme3 versus Asus P6X56D-E zou ik graag weten, mijn "duurder is betere kwaliteit"-argument zou hier natuurlijk helemaal naast kunnen zitten.

@Quacka over die Raid-0 Striping i.c.m. SSD:
Ik had ergens meegekregen dat SSD schijven heel snel lezen, maar niet zo snel schrijven. Eigenlijk zou ik een kleinere erin willen, waar alleen Win7 + Office en nog wat andere dingetjes op passen.
Raid-0 schijnt ook snel te kunnen lezen, maar schrijven doet ie veel sneller dan SSD. Aangezien je met gamen ook schrijft op de harde schijf, leek me deze combinatie de bottleneck van het systeem het meest opgeheven?

Nogmaals bedankt voor de reacties!

EDIT: beschikbare budget is ongeveer 1400, dus het kan vast interessanter dan dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Sjoerdjuh4 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:57:
[...]

Ik heb inderdaad wat Intel vs AMD discussies gelezen en alsnog neig ik richting Intel, dus die zou ik graag erin laten. Trouwens, is de Antec Truepower TP-650 voldoende voor 2x HD6870? Ik probeerde dat op alternate.nl in het samenstellen, maar toen gaf hij aan dat de voeding niet goed genoeg zou zijn?
Tja als je Intel wil met dezelfde features dan kom je al snel hier op uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 760 Boxed€ 162,50€ 162,50
1Antec TruePower TP-650€ 67,54€ 67,54
1MSI P55A-G55€ 98,50€ 98,50
2Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 166,-€ 332,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 856,77

Niet zo heel interessant dus ten op zichte van dat AMD systeem

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
@Stefan

Met een budget van €1350-1400 (€1500 bestellen bij 1 webshop + assemblage) kan het toch veel interessanter? ;)

[ Voor 178% gewijzigd door Sjoerdjuh4 op 19-11-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11
Samsung SyncMaster 2443BW zit geen HDMI ingang op. is dit normaal bij zulke schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Sjoerdjuh4 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 06:58:
[...]

Is goed dat je het zegt! Nu rest de vraag: welke kast kan ik wel gebruiken? De Lancool was helaas niet beschikbaar bij Zercom en de rest van mijn onderdelen wou ik daar graag bestellen.
De CM HAF 915 Plus bijv, daar kan je de 3.5inch interne cage deels verwijderen en zodoende superlange kaarten kwijt. Zo zijn er nog wel een paar. Kost je natuurlijk wel een x-aantal 3.5inch hdd posities. Bij de HAF blijven er onderin twee over plus 2 voor 2.5inch SSD's en natuurlijk de 5.25 inch bays.
Nee hoor, ik sta er ook voor open om nu 2 kaarten in CF te doen, maar als de prijs/kwaliteit verhouding van de 6970 hetzelfde is als bij de 6870, gaat het moeilijk worden! Maar om kort te zijn: als iemand een systeem maakt die perfect loopt en waar CF in zit, ben ik ook tevreden!
De 69** prototype kaarten gaan nek aan nek met de GTX580, de prijs zal dan vermoed ik, zeker voor de HD6870 in de buurt van de GTX580 liggen. Die zijn nu rond 440 euro. Veel goedkoper zal de HD6970 niet worden, vrees ik.
Zeker als de prestaties goed zijn.
Dacuuu schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:47:
Samsung SyncMaster 2443BW zit geen HDMI ingang op. is dit normaal bij zulke schermen?
Zie je wel vaker. Los je op met een verloopje of een HDMI naar DVi kabel.

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 19-11-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Sjoerdjuh4 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:57:
[...]
Trouwens, is de Antec Truepower TP-650 voldoende voor 2x HD6870?
Ja. Wil je wat meer reserve voor nog zwaardere configs, neem je bijv de TP 750.
Ik probeerde dat op alternate.nl in het samenstellen, maar toen gaf hij aan dat de voeding niet goed genoeg zou zijn?
Zijn altijd erg conservatief, die site. "better safe, then sorry". Ze houden er rekening mee, dat je ook een brakke voeding "ala 700watt" ..kuch, kan kopen.
Hoe het precies zit met de Asrock 870 Extreme3 versus Asus P6X56D-E zou ik graag weten, mijn "duurder is betere kwaliteit"-argument zou hier natuurlijk helemaal naast kunnen zitten.
Altijd een heikel punt, de meningen hierover lopen uiteen. Voor betrouwbaarheid zijn er geen reviews, alleen berichten achteraf.
@Quacka over die Raid-0 Striping i.c.m. SSD:
Ik had ergens meegekregen dat SSD schijven heel snel lezen, maar niet zo snel schrijven. Eigenlijk zou ik een kleinere erin willen, waar alleen Win7 + Office en nog wat andere dingetjes op passen.
Raid-0 schijnt ook snel te kunnen lezen, maar schrijven doet ie veel sneller dan SSD. Aangezien je met gamen ook schrijft op de harde schijf, leek me deze combinatie de bottleneck van het systeem het meest opgeheven?
Het kan natuurlijk geen kwaad, twee is altijd lekkerder dan 1.
EDIT: beschikbare budget is ongeveer 1400, dus het kan vast interessanter dan dat ;)
Oke dan :-)
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master HAF 912 Plus€ 72,27€ 72,27
1Cooler Master Megaflow Red 200MM, 200mm€ 11,21€ 11,21
1Cooler Master Silent Pro M850€ 116,95€ 116,95
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 106,-€ 106,-
1Corsair CMX6GX3M3C1600C7€ 113,05€ 113,05
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 210,99€ 421,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.367,13

Zoiets ?

[ Voor 4% gewijzigd door Madrox op 19-11-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
@Madrox je bent geniaal, bedankt! Het lijkt erop dat dit mijn systeempje gaat worden. Misschien een 2e harde schijf in raid-0 alsnog erin, maar dat bekijk ik even met de prijs.

Ik laat het weten als ik besteld heb en wat het geworden is. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier 2 systemen staan welke uit de ‘’best buy guide’’ zijn samengesteld.
Ik zou graag een (on-line) game pc willen met als budget 830,- maximaal.
Speel vooral shooters, denk aan CoD enz.
Nu heb ik alle rand apparatuur en software. Als monitor een HD-ready tv, dus HDMI-uitgang is een vereiste
Tussen de bovenste en onderste is het verschil dat de bovenste uit de BBG komt en de onderste heb ik de video-kaart, geheugen en de voeding aangepast. Verder is bij beide de processor de 1090T, dus hier kan evt. nog wel iets op bezuinigd worden. Maar ik denk dat dit met oog op de toekomst wel verstandig is.

Processor AMD Phenom II X6 1090T € 199,-
Processorkoeling Scythe Mugen 2 Rev. B € 33,55
Moederbord Asrock 870 EXTREME3 € 75,40
Harde schijf 1: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,-
Harde schijf 2: OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB € 57,-
Optische drive Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99
Behuizing Lancool PC-K58 Zwart € 65,-
Voeding XFX PRO650W € 74,10
- Cooler Master GX 750W € 77,90
Videokaart HIS HD 6850 1GB GDDR5 PCIe € 168,34
- Club3D HD 6850 Overclock 1024MB PCI-E € 173,50
Geheugen Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9 € 59,-
- Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G € 72,94

Totaal: Configuratie 1: € 796,- Configuratie 2: € 819,-

Verder ben ik geen held in de computer wereld, dus bij deze een aantal vragen aan jullie:
Is de onderste ook echt een beter gaming-videokaart?
Is de voeding beter? Aangezien hij meer Watt is, voor evt. uitbreiden in de toekomst?
Met het oog op evt. een 2e videokaart later.
Het geheugen is bij de onderste 6 ipv. 4 maar maakt dit qua kwaliteit ook echt uit?
Verder heb ik een surround set en zou deze via z’n glasvezel optische kabel op mijn pc willen aansluiten, dus als ik mij niet vergis moet deze ook een optische out hebben?
Is deze aanwezig of moet ik een apparte audio-kaart erbij bestellen?
Ik wil ook on-line spelen, dus moet ik er ook nog een goede netwerk kaart in zetten, welke raden jullie aan?
Is de kast ook goed genoeg voor evt. later een andere HD, geheugen uitbreiden en/of andere videokaart/processor?
Het moederbord weet ik niks van, maar past dit bij deze processor? Kan er makkelijk later worden geupgraded?
Verder had ik begrepen dat voor Windows en evt. een game een SDD HD een goed plan is, is dit een goede keuze?
Misschien is het ook verstandig om alvast een USB-3 aansluiting erin te zetten?
Zit ik met deze onderdelen goed, omdat ik evt. over 1 of 2 jaar moet upgraden?
Mis ik zo nog onderdelen?

Het is een hele lijst met veel vragen, ik heb al redelijk veel opgezocht maar zou het toch fijn vinden als jullie er ff snel naar kunnen kijken.
Dan bestel ik z.s.m. de onderdelen en kan ik snel gamen…gaming laptop heeft het na paar jaar trouwe dienst begeven.
Hebben jullie nog suggesties ivm. bestellen van deze onderdelen. Zoveel mogelijk tegelijk bij een goede zaak lijkt mij handig.

Alvast bedankt,

Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11
Madrox schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:56:

Zie je wel vaker. Los je op met een verloopje of een HDMI naar DVi kabel.
Krijg je dan ook geluid via het verloop kabeltje? als ik mijn laptop aan de tv aansluit, kan ik ook via de geluidsopties het geluid van de film die ik afspeel op de laptop. af laten spelen via de boxen van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Ik heb deze week een 'simpel' game pc samengesteld voor een neef en liep met het Moederbord Asrock 870 EXTREME3 tegen een probleem op. De Gigabyte 6850 past alleen op dit moederbord als je de verbinding voor de audio uitgang van je kast niet aansluit op je moederbord. Dit zit precies onder de 2e slot die de videokaart ook gebruikt voor zijn koeling. Dus nu zijn de microfoon / koptelefoon aansluitingen van zijn kast niet aangesloten. Op zich niet zo erg natuurlijk, maar wel zonde als je pas net een pc hebt gekocht en hij is niet 100% :) Leek me goed om te weten voordat iemand het ook aan gaat schaffen.

BTW. misschien dat iemand hier tegen hetzelfde aan is gelopen en een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Sjoerdjuh4 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:44:
@Madrox je bent geniaal, bedankt! Het lijkt erop dat dit mijn systeempje gaat worden. Misschien een 2e harde schijf in raid-0 alsnog erin, maar dat bekijk ik even met de prijs.

Twee shops =1410. Lijkt me nog wel een HDD af te kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
Madrox schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:55:
[...]

Twee shops =1410. Lijkt me nog wel een HDD af te kunnen ;)
Welke shops heb je gekeken? Kijk ik er ook even naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Dacuuu schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:14:
[...]

Krijg je dan ook geluid via het verloop kabeltje? als ik mijn laptop aan de tv aansluit, kan ik ook via de geluidsopties het geluid van de film die ik afspeel op de laptop. af laten spelen via de boxen van de tv.
O, wacht even. Die monitor heeft helemaal geen speakers. HDMI in lijkt me dan idd nutteloos. De monitor "doet" alleen het beeld, het geluid zal je ergens anders vandaan moeten halen (via de soundcard aanstuitingen).
Sjoerdjuh4 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:00:
[...]
Welke shops heb je gekeken? Kijk ik er ook even naar.
Gewoon filter instellen op max 2 shops ;)
Zijn wel 4 variaties qua winkels.
shenr schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:28:
Ik heb deze week een 'simpel' game pc samengesteld voor een neef en liep met het Moederbord Asrock 870 EXTREME3 tegen een probleem op. De Gigabyte 6850 past alleen op dit moederbord als je de verbinding voor de audio uitgang van je kast niet aansluit op je moederbord. Dit zit precies onder de 2e slot die de videokaart ook gebruikt voor zijn koeling. Dus nu zijn de microfoon / koptelefoon aansluitingen van zijn kast niet aangesloten. Op zich niet zo erg natuurlijk, maar wel zonde als je pas net een pc hebt gekocht en hij is niet 100% :) Leek me goed om te weten voordat iemand het ook aan gaat schaffen.

BTW. misschien dat iemand hier tegen hetzelfde aan is gelopen en een oplossing weet?
Als de connector nog een stuk uitsteekt (hard plastic?) kan je overwegen om de draadjes los te wrikken, en los, 1op 1 erop te prikken (x7?). Het is niet ideaal, maar echt een houtje, touwtje oplossing. De videokaar tin het tweede slot prikken kan denk ik ook, al zal je de vid dan op x8 PCIe draaien. (niet zo'n ramp, maar toch). De duurste oplossing is een losse geluidskaart.

Die audio aansluiting zetten ze idd vaak op de meest lastige plekken. Want dit geld natuurlijk voor veel meer videokaarten.

[ Voor 79% gewijzigd door Madrox op 19-11-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
Madrox schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:16:
Gewoon filter instellen op max 2 shops ;)
Zijn wel 4 variaties qua winkels.
Uiteindelijk hebben ze alle onderdelen bij Zercom, alle onderdelen + assemblage (duurt 5-10 dagen :( misschien toch zelf doen.. Eerste keer voor mij!) kosten in totaal €1.522,55.

Zonder assemblage €1.482,55. Maar een keertje opzoeken voor de zekerheid waar ik rekening mee moet houden (het enige wat ik weet is: koelpasta kopen voor de processor).

Toch mooi geregeld! Alsnog bedankt @Madrox

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:14:
Verder ben ik geen held in de computer wereld, dus bij deze een aantal vragen aan jullie:
Is de onderste ook echt een beter gaming-videokaart?
Iets, daarom is het prijsverschil ook iets meer.
Is de voeding beter? Aangezien hij meer Watt is, voor evt. uitbreiden in de toekomst?
Nee het is een beste achteruit gang, die voeding is erg slecht. pricewatch: Antec TruePower TP-650 is wel wat beter dan de XFX en iets goedkoper.
Met het oog op evt. een 2e videokaart later.
Dat kan met de Antec prima.
Het geheugen is bij de onderste 6 ipv. 4 maar maakt dit qua kwaliteit ook echt uit?
Nee niet qua kwaliteit, maar met drie reepjes geheugen ga je terug naar single-channel en dit zorgt voor prestatieverlies, dus liever 4GB Kingston ValueRAM.
Verder heb ik een surround set en zou deze via z’n glasvezel optische kabel op mijn pc willen aansluiten, dus als ik mij niet vergis moet deze ook een optische out hebben?
Dat lijkt mij dan wel handig ja. ;)
Is deze aanwezig of moet ik een apparte audio-kaart erbij bestellen?
Zit op het mobo, dus heeft geen zin op een losse geluidskaart te halen.
Ik wil ook on-line spelen, dus moet ik er ook nog een goede netwerk kaart in zetten, welke raden jullie aan?
Er zit al een prima ding op het mobo, je hebt in principe niks aan een losse.
Is de kast ook goed genoeg voor evt. later een andere HD, geheugen uitbreiden en/of andere videokaart/processor?
Mag geen probleem zijn.
Het moederbord weet ik niks van, maar past dit bij deze processor? Kan er makkelijk later worden geupgraded?
CPU niet echt, maar dat kan in principe niet echt bij één socket, omdat zowel bij Intel als AMD straks (volgend jaar) een nieuwe socket komt.
Verder had ik begrepen dat voor Windows en evt. een game een SDD HD een goed plan is, is dit een goede keuze?
Kan, is vooral persoonlijk.
Misschien is het ook verstandig om alvast een USB-3 aansluiting erin te zetten?
Zit al op het mobo. ;)
Zit ik met deze onderdelen goed, omdat ik evt. over 1 of 2 jaar moet upgraden?
Prima zo.
Mis ik zo nog onderdelen?
Volgens mij niet, maar een SSD van 32GB is wel erg klein, zo toch minimaal voor 60GB gaan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Processor AMD Phenom II X6 1090T € 199,-
Processorkoeling Scythe Mugen 2 Rev. B € 33,55
Moederbord Asrock 870 EXTREME3 € 75,40
Harde schijf 1: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,-
Harde schijf 2: SSD zie kopje hieronder € +-100,-
Optische drive Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99
Behuizing Lancool PC-K58 Zwart € 65,-
Voeding Antec TruePower TP-650 € 69,76
Videokaart Club3D HD 6850 Overclock 1024MB PCI-E € 173,50
Geheugen Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G € 49,-

Totaal 670,- (+SSD HD)

Ik heb idd naar een 60GB SSD gekeken en kwam op de volgende uit rekening houdend met budget:
• Corsair Force F60 60GB € 110
• OCZ Agility SATA II 2.5" SSD 60GB € 97,10
• OCZ Solid 2 SATA II 2.5" SSD 60GB € 119
• OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB € 109

Is dit het geheugen wat je bedoeld? Zo niet, welke raad je aan?
Verder neem ik aan dat de HDMI ook op het moederbord zit, aangezien bijna alles er al op zit ;)

Hebben jullie nog suggesties ivm. bestellen van deze onderdelen.
Zoveel mogelijk tegelijk bij een goede zaak lijkt mij handig.

Alvast bedankt, _/-\o_

Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verder neem ik aan dat de HDMI ook op het moederbord zit, aangezien bijna alles er al op zit
Neen. Dat zit er niet op.

Het zit gelukkig wel op je videokaart.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:09:
Ik heb idd naar een 60GB SSD gekeken en kwam op de volgende uit rekening houdend met budget:
pricewatch: Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB
is de beste keuze voor jouw.
Is dit het geheugen wat je bedoeld? Zo niet, welke raad je aan?
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G die bedoelde ik eigenlijk, maar maakt ook niet veel uit.
Verder neem ik aan dat de HDMI ook op het moederbord zit, aangezien bijna alles er al op zit ;)
Zie hierboven
Zoveel mogelijk tegelijk bij een goede zaak lijkt mij handig.
Je kunt als je alles in een wenslijstje zet via de pricewatch de goedkoopste webshop vinden met enkele klikjes en je kunt dan ook nog de beoordeling zien van duizende mensen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Sjoerdjuh4 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:44:

Doe jezelf een lol en vervang die cooler master voeding voor een Antec tp-750 of een Corsair HX750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
Edmin schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:03:
[...]

Doe jezelf een lol en vervang die cooler master voeding voor een Antec tp-750 of een Corsair HX750.
Wat is het verschil tussen de CoolerMaster en de Antec / Corsair HX750 voedingen? Maakt dit veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:09:
Hou er rekening dat je weinig aan HMDI hebt, als je monitor geen speakers heeft, DVI is dan eigenlijk al genoeg.
Het geluid zal je dan nml. toch ergens anders vandaan moeten halen (onboard sound, optisch of cinch).
HDMI heeft alleen zin, als het apparaat aan de andere kant ook tegelijk het geluid kan afspelen (full-hd TV bijv) of monitor mey ingebouwde speakers.
Sjoerdjuh4 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:12:
[...]
Wat is het verschil tussen de CoolerMaster en de Antec / Corsair HX750 voedingen? Maakt dit veel uit?
Dat vraag ik me ook af; de Silent Pro is het neusje van de zalm bij Coolermaster en ook in deze review komt hij er goed vanaf. Ed, wat is er zo loos ?
http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/810/10
In de P12 Plus van CM heb je maar max. ruimte voor 180mm diepe voedingen, zonder dat je de 2.5inch holder ervoor uit moet schroeven. Als die echt zo slecht is, kan hij idd beter wat anders nemen; de HX750 word krap, die is precies 180mm diep.

[ Voor 39% gewijzigd door Madrox op 19-11-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Madrox schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:13:
Dat vraag ik me ook af; de Silent Pro is het neusje van de zalm bij Coolermaster en ook in deze review komt hij er goed vanaf. Ed, wat is er zo loos ?
Eigenlijk het grootste probleem bij Coolermaster voeding, als die goed is, is die te duur.
Paar betere voedingen, of betere keuzes afhankelijk van de eisen natuurlijk: http://tweakers.net/price...7397;239578;159606;230765 maar er zijn er nog wel een paar welke betere keuzes zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vullisbak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 10:01
Heeft iemand met succes een Sapphire HD6870 in een Antec Three Hundred gekregen?
Ik wil het game systeem uit de BBG bestellen, maar vind de PC-K58 niet erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Laatst online: 30-05 19:01
[quote]Edmin schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 07:40:
[...]

Van dat marktplaats systeem word je niet gelukkig. Bedoel je met 'alles nieuw' ook monitor, muis, etc?
[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]

Nee ik heb alleen de kast+hardware nodig. Een monitor/keyboard/muis/headset etc heb ik. Ook maakt het design van de behuizing niet veel uit maar ik heb het liefst dat het systeem goed gekoeld wordt en niet teveel lawaai maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vullisbak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 10:01
Thanks, met de relatief enorme lengte van deze kaart past 'ie niet zomaar in elke kast (zonder ijzerzaag althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
Madrox schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:13:

[...]

http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/810/10
In de P12 Plus van CM heb je maar max. ruimte voor 180mm diepe voedingen, zonder dat je de 2.5inch holder ervoor uit moet schroeven. Als die echt zo slecht is, kan hij idd beter wat anders nemen; de HX750 word krap, die is precies 180mm diep.
Ik moet eerlijk zeggen dat het nog niet eens in me opgekomen is hoe diep een voeding in de kast komt. Ik had meegekregen dat in die kast die je me aanbevool, dat de voeding onderin zit ipv boven?

Veel verstand van voedingen heb ik niet, maar als in die aangegeven review staat als conclusie dat het een hele goede voeding is met goede prijs/kwaliteit-ratio, dan neem ik dat maar aan ;) Zodra ik thuis ben kijk ik nog even verder in het verschil tussen de Silent Pro en de HX750. En tegelijk maar kijken hoe je harde schijven in Raid0 zet, als ik hem toch zelf samenstel :D

Ik hou deze forum nog ff in de gaten voor een reactie van Ed_L en zijn redenatie hierachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 22:18
shenr schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:28:

Ik heb zelf de saphire 6850 en dit moederbord, en moet zeggen dat het daarbij ook maar net paste. De plaatsing van de audio op dit moederbord is inderdaad niet erg slim. De kabel heft nu wel een iets grotere knik dan dat ik liever zo zijn, maar het moet maar. Gelukkig kan je ook gewoon de stekkertjes in de achterkant van de kast stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sjoerdjuh4 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:21:
[...]

.. En tegelijk maar kijken hoe je harde schijven in Raid0 zet, als ik hem toch zelf samenstel :D

Ik hou deze forum nog ff in de gaten voor een reactie van Ed_L en zijn redenatie hierachter?
Sjoerd, besef wel dat hd's in raid 0 meer risico meedraagt, 1 hd kapot dan zijn de gegevens ook op de andere hd onbruikbaar. Een aangezien je al een SSD gaat gebruiken als bootdisk heb je waarschijnlijk die extra snelheid niet eens nodig! Kun je beter starten met 1 2TB hd en er later er nog 1 bijzetten. Een Raid0 combi kun je wel als bootdisk gebruiken, heb ik nu bijvoorbeeld ook al jaren, 2x 640GB in raid0 als boot (+programma's en wat data) + 2TB als data. Ik ga nu waarschijnlijk naar een 120GB SSD + 2x 2TB los (of 1x als ik die 2TB in de oude pc laat zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Laatst online: 16:45
ik snap niet waarom de meesten een Asrock moederbord nemen.
Er zijn vaak problemen met Asrock. De meesten die een computer samenstellen willen bezuinigen op de moederbord, terwijl dit eigenlijk een van de belangrijkste onderdeel is....
Zelf zou ik voor een Asus gaan....

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Quacka schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:10:
[...]
Waarom moet het in een mini-ITX?
Dat is wel heel klein.
Leg eens uit wat en waarom?
WalnootX schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:35:
Wat snap je niet precies aan mini-ITX? Leg eens uit.
Thnx voor jullie reply's. Sorry voor late reactie maar bij deze.
Vanwege mijn werk op zee heb ik maar beperkte ruimte aan boord, eigenlijk alleen ruimte voor een laptop bij wijze van spreken. Game laptops zijn redelijk duur terwijl je dezelfde prestaties volgens mij voor minder geld in een mini pc-tje kan stoppen. Op zich hoeft mini-ITX niet perse, kan misschien ook wel micro-ATX in een kleine kast (zeg max 300 hoog en 300 diep). Wat ik bedoelde met dat ik niet zo veel weet over mini-ITX was dat ik niet weet wat wel en niet past in van die kastjes qua koelers, videokaarten etc. en welke prestaties maximaal gehaald kunnen worden met dergelijke systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
Quantor schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:53:
[...]

Sjoerd, besef wel dat hd's in raid 0 meer risico meedraagt, 1 hd kapot dan zijn de gegevens ook op de andere hd onbruikbaar. Een aangezien je al een SSD gaat gebruiken als bootdisk heb je waarschijnlijk die extra snelheid niet eens nodig! Kun je beter starten met 1 2TB hd en er later er nog 1 bijzetten. Een Raid0 combi kun je wel als bootdisk gebruiken, heb ik nu bijvoorbeeld ook al jaren, 2x 640GB in raid0 als boot (+programma's en wat data) + 2TB als data. Ik ga nu waarschijnlijk naar een 120GB SSD + 2x 2TB los (of 1x als ik die 2TB in de oude pc laat zitten).
Klopt, het in striping zetten van 2 HD's brengt meer risico met zich mee helaas, maar die bottleneck wil ik proberen op te heffen om het maximale eruit te halen voor mijn budget.

Als ik de SSD als bootdisk gebruik en ik zet de spellen op de andere schijf, maakt wel of geen raid-0 dan uit qua performance? Ik dacht zelf dat de performance daar wel beter door werd en om extra 50 euro uit te geven voor raid-0 is niet zo'n ramp als ik er lange tijd plezier van kan hebben.

Als ik geen extra snelheid uit de SSD + raid0 HD combinatie haal, dan pas ik mijn wenslijst aan. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turkishfb schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:54:
Er zijn vaak problemen met Asrock. De meesten die een computer samenstellen willen bezuinigen op de moederbord, terwijl dit eigenlijk een van de belangrijkste onderdeel is....
Kan je dit ook onderbouwen met data van enige soort, of zijn het slechts jouw onderbuikgevoelens?

Je weet trouwens dat Asrock een aftakking is van Asus hè?
Sjoerdjuh4 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:58:
Als ik de SSD als bootdisk gebruik en ik zet de spellen op de andere schijf, maakt wel of geen raid-0 dan uit qua performance? Ik dacht zelf dat de performance daar wel beter door werd en om extra 50 euro uit te geven voor raid-0 is niet zo'n ramp als ik er lange tijd plezier van kan hebben.
Je hebt een kleine snelheidswinst, maar dat zit 'm dus in de data die je toch al niet zo vaak gebruikt. Het risico om juist die data kwijt te raken wordt wel ~twee keer zo groot.

Als je een SSD hebt is RAID0 redelijk onzinnig in mijn ogen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik ben bijna uit onderhandeld. Zit ik op de website van informatique nog wat te browsen kom ik deze tegen:

Behuizing: InWin EA019 Midi Tower, Black, 400W
Moederbord: MSI H55M-E23, S1156, H55, 2xDDR3, mATX
Processor: Intel Core i5-650 3.20GHz,4MB,700MHz GPU,S1156,Box
Harddisk: WD Caviar Green 1TB, 64MB, SATA2
Diskdrive: Informatique 12 in 1 Cardreader, 3.5", Zwart, Int.
Geheugen: 1x Dane-Elec Value 4GB(2x2) DDR3 1333MHz C9
Videokaart: MSI Radeon HD 5570, 1GB, PCIe
CD-ReWriter: Samsung SH-S223C 22xDVDRW, SATA, Zwart, bulk
Besturing: Microsoft Windows 7 H. Prem. NL, 64b, oem
Overige: Nexus 120mm Real Silent case fan 1000rpm Zwart/Wit

totaal € 629

Zelf heb ik dit uitgezocht:
Behuizing Xigmatek Asgard II, noPSU, Zwart/Zwart, ATX
Moederboard Asrock M3A770DE, AM3, 770, 4xDDR3, 2xPCIe, ATX
Processor AMD Athlon II X4 640, 3.0GHZ, 2MB, AM3, 95W, Box
Harddisk Samsung SpinPoint F3 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA
Grafische kaart Sapphire Radeon HD 5770 Vapor-X 1GB, HDMI/DP, PCIe
Geheugen 1xKingston ValueRam 4GB(2x2) DDR3 1333MHz C9
Besturing Microsoft Windows 7 H. Prem. NL, 64b, oem
DVD Writer Sony Optiarc AD-5260S 24xDVDRW, Zwart, SATA, bulk
Overige Be Quiet! Pure Power, 430Watt, ATX

Totaal € 615

Is die intel veel sneller? Ben ik nou voor niets zo druk geweest met van alles uitzoeken en jullie lastig vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:12:
Is die intel veel sneller? Ben ik nou voor niets zo druk geweest met van alles uitzoeken en jullie lastig vallen?
Nee, volgens mij niet. De Intel systeem is een dual core en de AMD systeem een quad core.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig, dat bevestigd wat ik dacht, ik begon al te flippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:06:
[...]

Je hebt een kleine snelheidswinst, maar dat zit 'm dus in de data die je toch al niet zo vaak gebruikt. Het risico om juist die data kwijt te raken wordt wel ~twee keer zo groot.

Als je een SSD hebt is RAID0 redelijk onzinnig in mijn ogen.
Kortom: met welke setup van SSD/raid-0 haal je de beste performance uit mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoerdjuh4 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:11:
Kortom: met welke setup van SSD/raid-0 haal je de beste performance uit mijn systeem?
Sorry, ik begrijp je vraag niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:14:
[...]

Sorry, ik begrijp je vraag niet helemaal.
Welke combinatie voor harde schijven is het meest geschikt om een snelle combinatie te krijgen, om de bottleneck weg te krijgen?

Aangezien SSD schijven snel lezen en minder snel schrijven, leek mij raid0 meer geschikt om games op te zetten dan op SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoerdjuh4 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:25:
Aangezien SSD schijven snel lezen en minder snel schrijven, leek mij raid0 meer geschikt om games op te zetten dan op SSD.
Wat wil je schrijven dan bij games? Je hebt voor zover ik kan overzien eigenlijk alleen je savegames. Nou, daar gaat het niet op stuklopen. Een (goede) SSD is eigenlijk in ieder opzicht superieur aan een HDD. Het enige echte zwaktepunt van een SSD is de prijs per GB. Daarom gebruiken mensen vaak een SSD voor de veelgebruikte data en als bootschijf en een HDD voor de data waarbij het niet zo boeit als je een fractie langer moet wachten, zoals MP3's, films maar vaak ook games. Alleen games die continu data laden, zoals Fallout 3 en nog een paar titels kunnen wel baat hebben bij een SSD, al is het maar waar je je aan stoort.

Ik weet verder niet goed over welke bottleneck je het zou kunnen hebben. Een SSD als bootschijf en een HDD voor je bulkdata is wat mij betreft momenteel de ultieme setup. Je kan misschien íets sneller met RAID0, maar daarbij zijn de nadelen wat mij betreft flink groter dan de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 08-09 23:00
Ik heb ongeveer een budget van 900 euro, voor alles behalve randhardware. Dus alleen de kast, met inhoud natuurlijk. Mag ook iets minder, dus 800 / 850 euro.

Ik dacht aan 4GB geheugen en een Intel i7. (welke nog geen idee, wel 1366 socket). Maar qua moederbord heb ik absoluut geen idee. Mijn broertje is niet zo'n computerfreak, maar wil wel een systeem voor de toekomst. Hij wil lekker kunnen gamen, met bijv. COD op zijn hoogst. (@24 inch 1920x1200).

Ik dacht als videokaart aan een 6850 ofzo, maar is dat niet iets te "goedkoop" voor een systeem van 850 euro. Qua gamingsystemen heb ik echt geen idee wat ik moet samenstellen. Wat is nou een goede kast die niet te duur is? Al dat soort vragen, hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen :).

Hij moet nog lekker uit te breiden zijn en paar jaar mee kunnen. (desnoods 2e GPU erbij voor crossfire).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
@Camacha In de meeste setups tegenwoordig schijnt de harde schijf de bottleneck in het systeem te zijn. Ook in mijn huidige systeem krijgt het een lagere score in win7 dan de andere onderdelen en dat wil ik graag vermijden.

De opties:

SSD + Samsung spinpoint F3 HD103SJ
SSD + HD103SJ in Raid-0
Alleen HD103SJ in Raid-0

Dilemma dilemma, had toch iets meer up-to-date moeten blijven in plaats van eens in de 4 jaar :D

EDIT: Huidige gamesfolder komt boven 150GIG uit en een extreem formaat SSD ben ik niet bereid om te kopen. Dus de games komen waarschijnlijk niet op de SSD. Wat is dan de beste optie?

[ Voor 17% gewijzigd door Sjoerdjuh4 op 19-11-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:16:
[...]
Het kan natuurlijk geen kwaad, twee is altijd lekkerder dan 1.
Ook met SSD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoerdjuh4 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:00:
@Camacha In de meeste setups tegenwoordig schijnt de harde schijf de bottleneck in het systeem te zijn. Ook in mijn huidige systeem krijgt het een lagere score in win7 dan de andere onderdelen en dat wil ik graag vermijden.
De HDD is de bottleneck, ja, wat je voorkomt door een SSD te gebruiken. Ik verwijs dan even terug naar mijn verhaal van net over snel gebruik en langzaam gebruik.

Vergeet die Windows score, dat is slechts een (slechte) indicatie. Gaat het erom dat je een zo hoog mogelijke Windows score haalt of gewoon een rap systeem dat goed betaalbaar is?
EDIT: Huidige gamesfolder komt boven 150GIG uit en een extreem formaat SSD ben ik niet bereid om te kopen. Dus de games komen waarschijnlijk niet op de SSD. Wat is dan de beste optie?
Wat mij betreft is het simpel: of RAID 0 óf SSD. Allebei is in mijn ogen onzinnig (en sowieso vind ik RAID 0 niet heel briljant). Zoals gezegd kan je een paar spellen die kritisch zijn op de SSD gooien als je daar zin in hebt, de rest kan prima op de HDD. Dat SSD's duur zijn is een feit, daarom is het handig ze zo effectief mogelijk te gebruiken.

Maargoed, ik heb je gezegd wat ik vind, ga anders zelf eens even op onderzoek naar de feitelijke voordelen van het één en het ander. Het is onmogelijk een keuze te maken zonder dat je weet op welke basis je moet kiezen. Kijk bijvoorbeeld hier, een test die recent genoeg is om relevant te zijn:
The results of the tests speak like this, for the "XP Startup" tests RAID of any sort seems to be an advantage. When we consider "Application Loading," there isn't much of advantage for RAID 0, though you can see a performance handicap imposed by RAID 1 begin to appear. The "File Copying" tests definitely show the advantage of having a RAID 0 setup. Lastly, the "General HDD Usage" tests show surprisingly little difference between a software and hardware RAID 0 array, at least on a fast computer.
XP Startup > Voordeel met RAID. XP/7 staat op je SSD, dus daar heb je niets aan, want een SSD is aanzienlijk sneller.
Application loading > Geen voordeel. Dit is wat je wil met spellen.
File copying > Voordeel voor RAID, maar maar weinig doen dit genoeg om daar voordeel uit te halen.
Gerenal HDD usage > Geen voordeel.

Wat mij betreft is dat plaatje compleet. Er zitten voordelen aan RAID, maar een deel daarvan ondervang je al met een SSD en een deel daarvan komt alleen in heel specifieke situaties van pas. Dan hou je over de extra kosten, de hogere kans op dataverlies en het gedoe in het algemeen. Dan zeg ik, nee, dat lijkt mij het niet waard, maar die afweging kan je natuurlijk prima voor jezelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMick schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:48:
Ik heb ongeveer een budget van 900 euro, voor alles behalve randhardware. Dus alleen de kast, met inhoud natuurlijk. Mag ook iets minder, dus 800 / 850 euro.

Ik dacht aan 4GB geheugen en een Intel i7. (welke nog geen idee, wel 1366 socket). Maar qua moederbord heb ik absoluut geen idee. Mijn broertje is niet zo'n computerfreak, maar wil wel een systeem voor de toekomst. Hij wil lekker kunnen gamen, met bijv. COD op zijn hoogst. (@24 inch 1920x1200).

Ik dacht als videokaart aan een 6850 ofzo, maar is dat niet iets te "goedkoop" voor een systeem van 850 euro. Qua gamingsystemen heb ik echt geen idee wat ik moet samenstellen. Wat is nou een goede kast die niet te duur is? Al dat soort vragen, hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen :).

Hij moet nog lekker uit te breiden zijn en paar jaar mee kunnen. (desnoods 2e GPU erbij voor crossfire).
Dit is waar ik op kom voor je. 100 eurie te duur maar mijn kennis gaat simpelweg niet ver genoeg om dat te besparen zonder je te voorzien van alle 'goodies' (SSD) die er tegenwoordig toch wel in horen te zitten.

Maargoed, verder issie imo naar je wensen en je hebt zelfs nog iets meer geheugen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SH-S223L€ 18,12€ 18,12
1Cooler Master CM 690 II Lite€ 62,90€ 62,90
1Corsair TX650W€ 72,51€ 72,51
1Corsair XMS3 CMX6GX3M3A1600C9€ 91,33€ 91,33
1Gigabyte GA-X58-USB3€ 164,20€ 164,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.000,61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Sjoerdjuh4 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:21:
[...]

Exact wat THe Mask al zei. Het is geen slechte voeding, maar te duur. Als je zoveel geld aan een psu uitgeeft, zijn er kwalitatief betere keuzes. Twee daarvan heb ik je al gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
turkishfb schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:54:
Ik zou ook graag onderbouwing zien, wat gaat er precies mis met Asrock (en met Asus niet) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

aex351 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:21:
[...]

Nee, volgens mij niet. De Intel systeem is een dual core en de AMD systeem een quad core.
En ook de keuze van de voeding en vooral de videokaart is bij het kant-en-klaar-pakketje een stuk minder.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Madrox schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 01:39:

Tja, als je geen kleurverschil wil zien...ja

hoe kom je aan 41?
het word 5760 x 1200 of als je kantelt, 3600 x 1920
ipv 2560x1600 (pakweg 30% in breedte en 20% in de hoogte erbij)
Kleurverschil tussen 3 dezelfde monitoren?

Ik ging even uit van 1920x1080, als je 3x 24"neemt met deze resolutie kom je op +/- 41"
Met mijn eisen (+/-1000 euro) blijft er eigenlijk maar 1 optie over: pricewatch: HP ZR24w
3 stuks geven dan 3600x1920 op +/- 43", ik denk dat ik er wel tevreden mee kan zijn, zeker als je goed dichtbij kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn budget is ongeveer 600 euro. Ik ben van plan om het onderstaande systeem te bestellen aan de hand van de bbg en het forum.

PC zal ik gebruiken voor games zoals GTA4, COD BO, en wat racegames. Daarnaast zal de pc gebruikt worden voor het kijken van HD films en is het kunnen uitvoeren van veel verschillende taken tegelijk voor mij van belang/ snel multietasken. Daarnaast hoop ik met dit systeem de komende 2-3 jaar nog wel redelijk te kunnen blijven draaien/futereproof zijn.

Twee dingen waar ik nog mijn twijfels over heb zijn de CPU en de Voeding.

Ik twijfel nog sterk tussen de 955 BE en de 1055T vooral omdat de 1055T 400mhz lager is geclockt en wat duurder is in prijs. Maar nu begreep ik dat de 1055T boost mode heeft als niet alle cores worden gebruikt? Zal ik het verschil in snelheid merken? De 1055 is wss een beter keuze wat betreft futureproofheid?

Ik moet daarbij zeggen dat ik niet van plan ben om te overclocken, ik heb hier helemaal geen ervaring mee, maar mocht dit eenvoudig zijn wil mijn CPU best een paar 100 MHZ overclocken bijv.

Wat betreft de voeding twijfel ik tussen de OCZ 500W en de Be Quiet 530W van de BBG, die ruim een tientje duurder is - wat ik natuurlijk liever bespaar als het verschil klein is :) -. Welke voeding raden jullie mij aan voor mijn systeem, en is het verschil in geluidsproductie groot?

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ StealthXStream II 500W€ 46,55€ 46,55
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 48,42€ 48,42
1Asrock 870 EXTREME3€ 75,64€ 75,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 572,33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand nog input geven op mijn vragen in één van mijn vorige posts? Wat betreft mijn vragen en wat betreft het hele plan zijn suggesties meer dan welkom :)
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:10:
Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met de volgende vragen:

- Wat betreft de fancontroller ben ik nog net helemaal zeker. Hij lijkt me veelzijdig, niet te duur en subtiel (met het scherm uit). Heeft iemand daar nog suggesties voor? Deze moet dus qua kleur plastic ook bij de kast passen. Ik was ook aan het kijken naar een Kaze Master 5,25", maar daarvan kan het scherm niet uit en die is ook veel te shiny, dus dat wordt 'm volgens mij niet.
- Ik wil de HD4770 opketsen en overclocken, daarvoor is de Accelero ook. Echter blijken die blokjes daar altijd af te vallen. Wat is een goede thermal glue die ik daarvoor kan gebruiken? Ik kan daar nergens iets over vinden.
- Mijn DVD-brander is overleden en nu moet ik dus ook een nieuwe. Naast dat deze ook de goede kleur moet hebben wil ik ook graag Lightscribe hebben. De Optiarc valt dus al af. Daarnaast moet hij stil genoeg zijn om als DVD-speler te gebruiken om een film te kijken, aangezien ik geen andere DVD-speler meer heb. Suggesties?
- Hebben jullie andere suggesties of ideëen hoe ik dit systeem nog sportiever kan maken voor niet te veel geld? De CPU en GPU gaan dus een zo groot mogelijke overclock krijgen, van wat ik lees moet de X2 richting de 3 GHz willen en is de HD4770 redelijk in de buurt van een HD4870 te krijgen (in theorie allemaal uiteraard). Op zich is een GB extra geheugen wel aardig, maar ik heb geen zin om daar meer dan ~15 euro aan uit te geven en dat gaat volgens mij niet. CPU upgraden gaat volgens mij ook niet omdat het geheel socket 939 is en dit al het snelst verkrijgbare is, op een paar zeldzame alternatieven na. Andere opties zie ik zo snel eigenlijk niet.

Ik hoor graag jullie suggesties :)
Ik ben inmiddels Zalman thermal adhesive en de twee varianten Arctic Silver en Arctic Alumina adhesive tegengekomen. Ik kan echter nergens, maar dan ook nergens een vergelijking vinden. Ik ben er wel achter dat Silver lichtelijke stroom geleidt en Alumina niet, maar ook dat de gewone variant van Silver wel ook iets beter koelt dan de gewone variant van Alumina (en dat extrapoleer ik maar naar de adhesive variant, hoewel ik me besef dat dat niet zo hoeft te zijn, maar ik kan niets anders vinden). Gezien ik dingen permanent ga vastlijmen wil ik gewoon het beste en moet ik maar zorgen dat ik het niet verpruts. Ervaringen of suggesties?

Ik kwam er ook achter dat er een iets duurdere variant van de Optiarc bestaan met Lightscribe, echter de reviews die ik tegenkwam zijn niet eenduidig. Ik ga daar nog eens verder naar zoeken.

Edit: de MX-3 is vervangen door MX-4. Hoewel in de reviews de ene keer de een en de andere keer de ander koeler is, blijkt wel eenduidig dat MX-4 veel makkelijker aan te brengen is. Die maar doen dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai,

Zoals ik al eerder vertelde ben ik niet echt een hardcore gamer. Toch voornamelijk WoW en wat dingetjes op steam. Maar ik zou wel graag een beetje strakke grafix hebben. Is dit systeem een goed plan of zijn er dingen die jullie anders zouden doen op dit budget? Ik schroom niet voor aan paar tientjes meer of minder dus ben lichtelijk flexibel ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 118,90€ 118,90
1Antec Three Hundred€ 53,76€ 53,76
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 28,-€ 28,-
1Club3D HD 6870 1024MB GDDR5 PCI-E€ 216,-€ 216,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 830,25

Ik hoor het graag van jullie! Als je nog iets wilt weten hoor ik het ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:24:
Gelukkig, dat bevestigd wat ik dacht, ik begon al te flippen
en jij hebt een HD5750 en die info heeft een 5570, die is 4 keer zo langzaam.
-The_Mask- schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:53:
[...]

Eigenlijk het grootste probleem bij Coolermaster voeding, als die goed is, is die te duur.
Paar betere voedingen, of betere keuzes afhankelijk van de eisen natuurlijk: http://tweakers.net/price...7397;239578;159606;230765 maar er zijn er nog wel een paar welke betere keuzes zijn.
De drie eerste vallen af , die zijn te diep. Tenminste als hij niet die 2.5inch cage uit de kast wil schroeven.
Deze beveel ik aan pricewatch: Seasonic M12D-850 80+ Silver Label (160mm diep)
Of deze, maar die is 100w lichter pricewatch: Antec TruePower TP-750
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:18:
Hai,

Zoals ik al eerder vertelde ben ik niet echt een hardcore gamer. Toch voornamelijk WoW en wat dingetjes op steam. Maar ik zou wel graag een beetje strakke grafix hebben. Is dit systeem een goed plan of zijn er dingen die jullie anders zouden doen op dit budget? Ik schroom niet voor aan paar tientjes meer of minder dus ben lichtelijk flexibel ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 118,90€ 118,90
1Antec Three Hundred€ 53,76€ 53,76
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse€ 28,-€ 28,-
1Club3D HD 6870 1024MB GDDR5 PCI-E€ 216,-€ 216,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 830,25

Ik hoor het graag van jullie! Als je nog iets wilt weten hoor ik het ook graag :)
Ziet er goed uit.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:33:
Twee dingen waar ik nog mijn twijfels over heb zijn de CPU en de Voeding.

Ik twijfel nog sterk tussen de 955 BE en de 1055T vooral omdat de 1055T 400mhz lager is geclockt en wat duurder is in prijs. Maar nu begreep ik dat de 1055T boost mode heeft als niet alle cores worden gebruikt? Zal ik het verschil in snelheid merken? De 1055 is wss een beter keuze wat betreft futureproofheid?
Ja en nee. De 1055T zal wellicht met sommige apps wat beter gaan presteren, maar daar je wel wat aan hebben
(straks gebruik je die software niet eens). De 955 kan verder alles wat de 1055T doet, qua "future" zal je ook niet veel verschil merken. Iig raad ik je die voeding, af, o.a. omdat die PSU slechts 1x een PCIe 6+2 stekker heeft.
Je zware videokaart heeft dus al een verloopje nodig om genoeg stroom te krijgen. Toch vreemd, gezien het 500watt label. Doe je zel feen lol, neem een PSU die iig 2x zo'n PEG connector heeft zoals:
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
Stiller, kwalitatief beter en heeft standaard de aansluitingen die je nodig hebt.
Ik moet daarbij zeggen dat ik niet van plan ben om te overclocken, ik heb hier helemaal geen ervaring mee, maar mocht dit eenvoudig zijn wil mijn CPU best een paar 100 MHZ overclocken bijv.
Komt ook zwaardere koeling bij kijken. Mijn tip , neem de 955 icm met die iets duurdere voeding.
mitsumark schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 00:24:
[...]

Kleurverschil tussen 3 dezelfde monitoren?
Nee, niet tussen de monitoren. Bedoel als je TN-panelen neemt >kijkhoek > kleurverschil.
Op die fiets. Heb je met de andere technieken geen/veel minder last van.

[ Voor 139% gewijzigd door Madrox op 20-11-2010 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Dacuuu schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:14:
[...]
Dacuu, om nog even terug te komen op dit verhaal. Het zal al wel te laat zijn, want je had het geloof ik al besteld.
pricewatch: BenQ G2420HD
Met HDMI, zonder speakers. Maar je kan wel externe speakers of een headset op de monitor aansluiten en alsnog van het geluid genieten (mits je hdmi > hdmi aangesloten hebt) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
@Camacha ik ben even op onderzoek uitgegaan specifiek naar dit onderwerp. Er waren niet veel recente topics die de nieuwe SSD en nieuwe HD schijven in raid-0 behandelden, maar ik denk dat ik helemaal naar de verkeerde issue heb gekeken.

Ik dacht eerst dat (gezien de windows index, die niet echt van belang is zoals je al aangaf) de harde schijf de bottleneck in het systeem was.

Na wat onderzoek te hebben gedaan kwam ik erachter dat bij games de harde schijf nauwelijks de bottleneck is en dat ik met een raid-0 setup misschien met lezen/schrijven van data winst kan boeken, maar niet met gaming.

Kortom: ik ga wel voor de SSD voor OS en een gewone spinpoint F3 (zoals Madrox al aangaf) als 2e schijf voor games + data.

Hè hè.. eindelijk eruit.. :D

Nu alleen nog de voedingen nakijken zoals Ed_L en The Mask aangaven.. ;w

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoerdjuh4 op 20-11-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Hallo allemaal.

Ik heb nog een vraag betreft 2 Hdd. Ik ga mijn systeem vernieuwen zoals reeds eerder vermeld maar weet iemand of een Western Digital Caviar Black WD6402AAEX, 640GB sata-600 64mb cache,(uiteraard op sata-600 ondersteunend moederbord) het waard is te nemen ipv. de samsung spinpoint F3. Ik kan hier nergens een review van vinden of deze hd goed zou zijn en/of echt sneller.
Ik ga hem gebruiken als hoofd HD (boot,games ect.) ipv een ssd omdat deze voor mij nog wat te prijzig zijn en ik toch wel wat meer capaciteit wil. verder heb ik 2 F3 1TB erin zitten die gebruikt worden als opslag en streaming van films naar mijn eminent.(de bedoeling is dat ik kan gamen en dat mijn vrouwtje haar series kan streamen zonder dat ik er las van heb)
mvg.

[ Voor 3% gewijzigd door ErwinJ op 20-11-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Sjoerdjuh4 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 10:47:

Nu alleen nog de voedingen nakijken zoals Ed_L en The Mask aangaven.. ;w
Met 1 van deze vier zit je zeker goed!
http://tweakers.net/price...0928;230765;267397;238476
ErwinJ schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:29:
Hallo allemaal.

Ik heb nog een vraag betreft 2 Hdd. Ik ga mijn systeem vernieuwen zoals reeds eerder vermeld maar weet iemand of een Western Digital Caviar Black WD6402AAEX, 640GB sata-600 64mb cache,(uiteraard op sata-600 ondersteunend moederbord) het waard is te nemen ipv. de samsung spinpoint F3. Ik kan hier nergens een review van vinden of deze hd goed zou zijn en/of echt sneller.
Qua snelheid is er amper verschil, je zal het iig niet merken. Wat wel lekker is bij de blacks van WD is de extra lange garantie (5jr). Voor de rest maakt het weing uit.

[ Voor 52% gewijzigd door Madrox op 20-11-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
En vanochtend een mailtje gekregen: Nvidia 580 GTX op de markt.. dilemma begint weer haha

http://nl.hardware.info/r...580-review-3dmark-vantage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoerdjuh4 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:05:
En vanochtend een mailtje gekregen: Nvidia 580 GTX op de markt.. dilemma begint weer haha

http://nl.hardware.info/r...580-review-3dmark-vantage
Ehm. :p

Wacht nu maar even op de high-end Ati's, dan kan je echt een keus maken. Any day now.

Edit: als ik nu een keuze zou moeten maken wat het wel duidelijk. Meer dan twee keer de kosten en lang niet twee keer de performance van een 6870. Done deal.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:08:
[...]

Ehm. :p

Wacht nu maar even op de high-end Ati's, dan kan je echt een keus maken. Any day now.

Edit: als ik nu een keuze zou moeten maken wat het wel duidelijk. Meer dan twee keer de kosten en lang niet twee keer de performance van een 6870. Done deal.
Neem zelf geen SLI puur uit principe. Vind dat Nvidia al blij mogen zijn dat iemand twee videokaarten van ze wil kopen, maar nee, ze willen ook nog eens extra vangen voor hun "unieke" SLI concept. Vandaar dat die SLI plankjes altijd duurder zijn. Pure licentie-kosten. Nee Nvidia, ik doe er niet aan mee: wegwezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:08:
[...]
In verhouding is de GTX580 wel goedkoper voor die performance dan een crossfire HD6870, maar misschien even wachten dan..

Ik ben veel te ongeduldig, ik wil de computer nu! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Sjoerdjuh4 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:43:
[...]

In verhouding is de GTX580 wel goedkoper voor die performance dan een crossfire HD6870, maar misschien even wachten dan..

Ik ben veel te ongeduldig, ik wil de computer nu! :D
Neem je toch voorlopig een HD4350 erbij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:38:
Neem zelf geen SLI puur uit principe. Vind dat Nvidia al blij mogen zijn dat iemand twee videokaarten van ze wil kopen, maar nee, ze willen ook nog eens extra vangen voor hun "unieke" SLI concept. Vandaar dat die SLI plankjes altijd duurder zijn. Pure licentie-kosten. Nee Nvidia, ik doe er niet aan mee: wegwezen!
SLI? Waarom gaat het nu over SLI dan? Of wilde Sjoerdjuh twee kaarten gaan draaien?
Sjoerdjuh4 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:43:
Ik zie geen dubbele performance voor wel een dubbele prijs, maar misschien heb jij benchmarks die ik nog niet gezien heb.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:52:
[...]
Ik zie geen dubbele performance voor wel een dubbele prijs, maar misschien heb jij benchmarks die ik nog niet gezien heb.
2x een HD6870 maken gehakt van 1 GTX580
http://www.guru3d.com/art...tx-580-3-way-sli-review/6
2x HD6850 is ook sneller, en een stuk voordeliger.

[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 20-11-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 08-09 23:00
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:52:
[...]

Dit is waar ik op kom voor je. 100 eurie te duur maar mijn kennis gaat simpelweg niet ver genoeg om dat te besparen zonder je te voorzien van alle 'goodies' (SSD) die er tegenwoordig toch wel in horen te zitten.

Maargoed, verder issie imo naar je wensen en je hebt zelfs nog iets meer geheugen.
...
Ziet er zeer netjes uit :). Als ik die SSD weglaat, zou het dan veel verschil maken? Een HD is zeker de grote bottleneck in een game systeem? Want hij wil hem ook in elkaar laten zetten e.d. Dus daar komt nog ongeveer 100 euro bij ..

Maar heel erg bedankt! Hier zal ik veel aan hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMick schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:37:
[...]

Ziet er zeer netjes uit :). Als ik die SSD weglaat, zou het dan veel verschil maken? Een HD is zeker de grote bottleneck in een game systeem? Want hij wil hem ook in elkaar laten zetten e.d. Dus daar komt nog ongeveer 100 euro bij ..

SSD is gewoon een beetje een must have om nog sneller dan snel te zijn met bijv. het opstarten van je OS.

Maar het is zeker niet erg om het niet te hebben hoor. Zolang je het niet kent mis je het ook niet. SSD kan er anders altijd later nog eens in ;)

EDIT: Voordat je van alles gaat aanschaffen zou ik nog ff wachten op de mening van o.a. Madrox en Mask over deze setup. Zij hebben er veeeeeeeel meer verstand van dan ik.

Dus mannen, laat uw mening gelden! :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
@Mike.... daar gaat die dan :+
iMick schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:37:
[...]

Dat kan best, maar het kan ook anders. Je maakt het lastig omdat er perse een s1366 moet komen, waarom perse een s1366 ?

Om je laten zien wat je met hetzelfde geld kan doen bij AMD, hier een lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 23,79€ 23,79
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 109,-€ 109,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 48,50€ 48,50
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 114,85€ 114,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,93

(rond de 900 euro, 2 tot 4 shops)
+ AMD sixcore (die goed te overklokken is!)
+ Radeon 6870
+Modulaire voeding
+ Mooie gamerskast (wel, je moet er wel van houden natuurlijk) waar de langste videokaarten inpassen, ja ook de HD5970 (en nog wel langer)
+ Goede, snelle SSD
+Redelijk binnen je budget
+ Klaar voor CF

Hetzelfde lijstje, maar dan met de Intel I7 950:
#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 109,-€ 109,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 71,94€ 71,94
1Asrock X58 Extreme3€ 152,90€ 152,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.021,18

(minsten 1060 euro bij 2 shops / 1050 bij vier shops)
Kost je minstens 150 euro extra. Oftewel: een dikke SSD eruit om de prijs enigsinds gelijk te krijgen.

Een SSD bijprikken is juist lastig, daar je er je OS vanaf wil draaien = alles schoon installeren.

[ Voor 29% gewijzigd door Madrox op 20-11-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:52:
[...]

SLI? Waarom gaat het nu over SLI dan? Of wilde Sjoerdjuh twee kaarten gaan draaien?

[...]

Ik had in het begin ergens aangegeven dat als het in mn budget paste, dat ik wel SLI/CF wou gaan draaien.

Ja ik zag net die link van Madrox, ik had alleen indirecte benchmarks gezien. Een GTX580 die iets van 50% meer FPS had op de benchmarks dan een enkele HD6870. Hiernaast zag ik een andere benchmark waar een crossfire HD6870 maar 25% hoger presteerde dan een enkele HD6870. Maar goed, dan blijf ik nog wel even bij de crossfire HD6870, als die kont schopt t.o.v. GTX580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
Sjoerdjuh4 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:02:
[...]

Ik had in het begin ergens aangegeven dat als het in mn budget paste, dat ik wel SLI/CF wou gaan draaien.

Ja ik zag net die link van Madrox, ik had alleen indirecte benchmarks gezien. Een GTX580 die iets van 50% meer FPS had op de benchmarks dan een enkele HD6870. Hiernaast zag ik een andere benchmark waar een crossfire HD6870 maar 25% hoger presteerde dan een enkele HD6870. Maar goed, dan blijf ik nog wel even bij de crossfire HD6870, als die kont schopt t.o.v. GTX580.
#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic M12D-850 80+ Silver Label€ 120,-€ 120,-
1Corsair CMX6GX3M3C1600C7€ 113,50€ 113,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.370,63

Hup, in je mandje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 47,- € 47,-
1x Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 16,99 € 16,99
1x Lancool PC-K58 Zwart € 65,- € 65,-
1x Scythe Mugen 2 Rev. B € 33,55 € 33,55
1x Antec TruePower TP-650 € 67,54 € 67,54
1x Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB € 109,- € 109,-
1x Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 48,50 € 48,50
1x AMD Phenom II X6 1090T € 199,- € 199,-
1x Asrock 870 EXTREME3 € 75,64 € 75,64
1x Club3D HD 6850 Overclock 1024MB PCI-E € 173,50

Dit is wat ik mede dankzij jullie heb samengesteld.
Het komt nu een beetje boven mijn budget maar dat is het zeker waard.
Ik vroeg mij alleen nog af wat het verschil is tussen deze AMD processor en evt. een Intel (en dan moet er zeker een ander moederbord in) Maar dan zou ik op de I7 900 serie uitkomen.
Wat zou beter zijn, het is voornamelijk voor shooter-games.
Als ik op bestellen druk kom ik bij Salland het goedkoops uit maar er staat 6+ producten maar ik kan niet vinden of ik dan alles bij hun in 1 keer krijg.
Weet iemand hoe je dit kunt zien?

Greetz,

Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
In het oranje venster staan de filters, als je in het "bereken prijs" menu bent. Kies max 1 shop, dan krijg je dit:
http://tweakers.net/price...&minproducts=6&maxshops=1

De club3D videokaart is moeilijk leverbaar, misschien hebben ze een ander merk, wel op voorraad als je haast hebt ;)

pricewatch: Club3D HD 6850 1024MB GDDR5 PCI-E
Deze bijv.

[ Voor 37% gewijzigd door Madrox op 20-11-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Waarom wordt er in veel AMD opstellingen gekozen voor de X6 1055T t.o.v. de X6 1090T?

Is dit hetzelfde verhaal als bijvoorbeeld de X4 955 en X4 965, dat het het extra geld niet waard is omdat deze makkelijk is te overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
grapefruit schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:23:
Waarom wordt er in veel AMD opstellingen gekozen voor de X6 1055T t.o.v. de X6 1090T?

Is dit hetzelfde verhaal als bijvoorbeeld de X4 955 en X4 965, dat het het extra geld niet waard is omdat deze makkelijk is te overklokken?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turrycan
  • Laatst online: 08-09 19:11
Na uren lezen en pricewatchen..
Hierbij de geboorte van een compact, goedkoop en hopelijk stil game systeem.
Game resolutie is FullHD 1920x1080 (Televisie)
#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone Sugo SG05BB-450€ 111,80€ 111,80
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Noctua NF-S12B FLX, 120mm€ 18,50€ 18,50
1SilenX IXP-52-11 Ixtrema Pro Fan , 80mm€ 13,90€ 13,90
1Kingston KTA-MB1066K2/4G€ 51,42€ 51,42
1Intel Core i3 540€ 91,50€ 91,50
1Gigabyte GA-H55N-USB3€ 89,-€ 89,-
1Gigabyte GV-N460OC-1GI€ 156,-€ 156,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 660,06

Proc
I3 was zuiniger (Mocht max 95 TDP vanwege ITX MB) dan de x2 555be en de AMD x3 440 in de reviews en presteerde over het algemeen beter. Bovendien was het prijsverschil slechts 10-20 euro.

GK
De 460 is kort genoeg om in de itx kist te passen. Gigabyte 1 GB is stil en kan wat meer brengen op FULL HD dan de 700 en nog wat versie.

MB
Alternatief is AMD met Asus M4A88T-I Deluxe (Heeft WIFI)

Alternatieven voor de standaard fans zijn:
Fan PSU 80x80x15 SilenX IXP-52-14 Ixtrema Pro Fan , 80mm
Fan CAse 120x120x25 Noctua NF-S12B FLX, 120mm
Fan CPU 100x100x12

Een goede stille 100x100x12 Fan heb ik nog niet gevonden...

[ Voor 62% gewijzigd door Turrycan op 20-11-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ArrieMax]

Ja en nee. De 1055T zal wellicht met sommige apps wat beter gaan presteren, maar daar je wel wat aan hebben
(straks gebruik je die software niet eens). De 955 kan verder alles wat de 1055T doet, qua "future" zal je ook niet veel verschil merken. Iig raad ik je die voeding, af, o.a. omdat die PSU slechts 1x een PCIe 6+2 stekker heeft.
Je zware videokaart heeft dus al een verloopje nodig om genoeg stroom te krijgen. Toch vreemd, gezien het 500watt label. Doe je zel feen lol, neem een PSU die iig 2x zo'n PEG connector heeft zoals:
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W
Stiller, kwalitatief beter en heeft standaard de aansluitingen die je nodig hebt.

[...]

Komt ook zwaardere koeling bij kijken. Mijn tip , neem de 955 icm met die iets duurdere voeding.
Bedankt voor de reactie. Ik zie dus dat mijn gekozen voeding niet zo handig is icm mijn setup. Ik zal hem dan ook vervangen voor de Be Quiet, is de extra investering zo te horen zeker waard!

Mijn eerste keus was dus ook gevallen op de 955 BE, maar aangezien in dit forum bijna iedereen kiest voor de 1055T begon ik aan mijn keuze te twijfelen. Ik zal inderdaad geen zware software gaan draaien op mijn pc, zoals ik al zei is multietasken, futureproofheid en op zijn tijd een game/ Film Full HD vloeiend kunnen draaien op mijn Samsung P2370.

Als het verschil niet zo groot is tussen de twee CPU's waarom verkiest iedereen dan toch de 1055T :P ? Ik ben zelf geen die-hard gamer e.d. dus met mijn normale gebruik zal het mij dus misschien niet opvallen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Het prijsverschil is ook maar klein, dus een hoop mensen hopen toch dat ze voor die paar tientjes een iets meer future-proof cpu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdjuh4
Madrox schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:11:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic M12D-850 80+ Silver Label€ 120,-€ 120,-
1Corsair CMX6GX3M3C1600C7€ 113,50€ 113,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.370,63

Hup, in je mandje :9
Een nieuwe koeler? Breng je me weer in verwarring :D
Pagina: 1 ... 12 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je hier je systeem of vraag post, zijn er wat zaken die gelezen of gedaan moet hebben. Lees de topicstart voor je je bericht typt!