Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 13:26
Hoi Tweakers,

Ik zit even met een vraag. Ik heb namelijk een HP DV7-2080ed (laptop) staan. 16 maanden oud. Nadat ik twee maanden geleden van een vriend het 'kleine broertje' kon overnemen (HP DV-3650ed, ook laptop) staat de grote nu stof te happen. Ik dacht dat ik hem nog wel zou gebruiken voor gaming e.d. maar dat is tot nu toe niet het geval.

Nu was het plan hem te verkopen en van dag geld een desktop te kopen waarop ik een beetje kan gamen (Fallout 3 en New Vegas, NFS laatste delen). Maar ik heb geen idee hoe veel ik voor mijn laptop kan vragen. Dit is zeg maar niet het grootste probleem, omdat ik mensen kan laten bieden en kijken hoe ver we komen. Maar ik vind het toch wel handig omdat ik dan een richtprijs heb voor een nieuwe (tweedehands) desktop met minimaal vergelijkbare specs.

Dus kan iemand van jullie een indicatie geven wat ik voor de laptop kan vragen, na 16 maanden en een nieuwprijs van 950 euro? En is daarvoor een desktop systeem aan te schaffen (incl. monitor, excl. muis + toetsenbord en speakers)? En is het überhaupt wel rendabel om dit te doen met betrekking tot de prestatiewinst.

NB: er zit sinds juni dit jaar een nieuw scherm in de laptop, de vorige gaf vlekken in het beeld en kon ik onder garantie laten repareren. Hij is ook legaal geüpgrade naar Windows 7 Home Premium.

Bedankt!
Ik weet niet of ik dit soort vragen hier niet mag stellen. Zo niet, excuses.

[ Voor 3% gewijzigd door Malfoi op 31-10-2010 18:38 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Niet dat ik nu betweterig over wil komen of als een wannabee-modje... Maar misschien wat meer info geven zodat er sneller/makkelijker reacties op je vraag komen?

Dan heb ik het dus over zelf aangeven wat er voor een hardware in zit en niet iedereen die je hier mogelijk aan een antwoord wil helpen Google op jagen ;) Hmm zie dat het eigenlijk niet zoveel moeite kost om het te achterhalen aangezien er naar de PW gelinkt wordt boven je OpeningsPost 8)7 , maar feit blijft wel dat je waarschijnlijk eerder reacties krijgt als je meer info al zelf geeft.

Jammer dat Terw_Dan zijn Het nieuwe 'hoeveel is dit nog waard' topic - deel 5 topic niet meer onderhouden wordt (hier had hij trouwens alle reden voor maar dat terzijde).

Ik kan je zelf niet echt helpen met een prijsadvies. Ik weet ook niet hoe het nu staat met losse topics hierover sinds het bovengenoemde topic dicht is. Vantevoren waren voor zover ik weet losse topics niet gewenst, maar geen idee hoe het er nu voor staat.

Succes met je systeempjes ;)

Edit: Misschien heb je hier wat meer aan: Howto: prijsbepaling (oude) hardware

[ Voor 21% gewijzigd door crizyz op 01-11-2010 08:19 . Reden: Linkjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En met die Howto zul je het inderdaad moeten doen, helaas. We hebben gekozen voor een 'teach a man to fish' aanpak, in de verwachting dat je daarmee zelf een inschatting kunt maken van de waarde van je oude apparatuur.

Dit topic gaat dicht. :)

Dit topic is gesloten.