Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jkommeren
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:47
Heb gezocht, maar er was nog geen topic over deze naar mijn mening geweldige telefoon _/-\o_

De Dell Venue Pro. a.k.a. Lightning

http://reviews.cnet.com/2300-6452_7-10005155.html voor meer foto's

Belangrijkste telefoon specs in het kort:

4.1 inch amoled scherm (lichtelijk gebogen >:) )
slide telefoon met portrait keyboard
1ghz snapdragon
uitbreidbaar met sd geheugen tot 32GB
5 mpixel camera

Fatsoenlijke specs enzo, foto's zagen er wel aardig uit, maar ik was *meteen* om toen ik het ding in actie zag op de engadget show. Hierzo te vinden http://www.engadget.com/show#player gaat om ep14 vanaf 16e minuut
Heb hem nu dan ook gepre-ordered bij Clove.co.uk, grote handelaar in telefoons. Ze geven een releasedatum op van 8 november, met voorraad op 16 november. Lijkt betrouwbaar te zijn, maar zeker is zoiets natuurlijk nooit.

Telefoon is overigens nog niet in Nederland verkrijgbaar en staat ook nog niet op de planning hiervoor. Hij wordt uitgebracht in Hong Kong, de UK en uiteindelijk de VS. Via grijze import zal dit natuurlijk uiteindelijk wel goedkomen, maar als je er snel bij wilt zijn zul je hem uit de UK moeten importeren.
Overigens vond ik dat geen probleem; pond staat laag, verzendkosten zijn te overzien; in totaal 539 euro kwijt inclusief verzendkosten en btw.

Lijkt mij de ultieme Windows Phone 7 telefoon :) amoled, toetsenbord, strak design, betaalbaar, meeste mogelijkheden..

Er is nog geen officiele review op het moment van schrijven, maar wel wat hands-on verhalen

Engadget: http://www.engadget.com/2...lightning-first-hands-on/
Cnet: http://reviews.cnet.co.uk...enue-pro-review-50001113/

Nog even voor de duidelijkheid
Het lijkt mij niet nodig om het besturingssysteem hier te bespreken. Dus dit is wat mij betreft dan ook niet toegestaan.

Zodra hij leverbaar wordt in Nederland lijkt het me bovendien handig dat in een aparte "levertijden en abonnementen" topic te bespreken. Maar aangezien voorlopig alleen expansys, amazon en clove het apparaat aanbieden, met alleen Clove een vorm van release datum, lijkt me dit nu nog een beetje overkill :)

jkommeren wijzigde deze reactie 31-10-2010 11:14 (20%)

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Dit topic past beter in Windows Based Mobiles & PDA's, ik verplaats het voor je. :)

Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-)

• jkommeren
quote:
pven schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:03:
Dit topic past beter in Windows Based Mobiles & PDA's, ik verplaats het voor je. :)
Ah die had ik gemist :> dank u :)

• Crazyclaws
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-11 15:29
Mooi design, erg mooi zelfs, ben benieuwd naar de reviews

Onder de grote rots, naast die kleine

• jkommeren
quote:
Crazyclaws schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:07:
Mooi design, erg mooi zelfs, ben benieuwd naar de reviews
Is wel al wat Hands-on experience;

Van Engadget: http://www.engadget.com/2...lightning-first-hands-on/

En Cnet: http://reviews.cnet.co.uk...enue-pro-review-50001113/

Hier zijn overigens nog wat extra foto's
http://reviews.cnet.com/2300-6452_7-10005155.html

Edit: meteen maar in begintopic erbij gezet

jkommeren wijzigde deze reactie 31-10-2010 11:16 (4%)

• /\/\|)
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:48
Ik heb hem besteld bij Clove, zou hem kort na 16 november moeten ontvangen.

• AmonTobin
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-11 16:00
Heb nu een HTC Desire HD, althans...ik wacht op een nieuwe voorraad bij Vodafone zodat ik m'n 5e Desire HD in ontvangst mag nemen (3x prox issue, 1x MicroSD controller issue). Mocht mijn 5e DHD ook weer problemen opleveren, zit ik er ernstig aan te denken om over te stappen naar een WP7 toestel aangezien er geen enkel ander Android toestel is dat mij aanspreekt.

Daarnaast ben ik ook erg gecharmeerd van WP7 en al helemaal de Dell Venue. Toen ik hem voor het eerst zag (als de Lightning), was ik meteen verkocht. Plus, ik wil een toestel met een groot scherm. 4.3" is ideaal, maar dan moet ik voor de HTC HD7 gaan en mocht mijn 5e HTC DHD weer kuren vertonen, ben ik niet van plan nogmaals voor een HTC toestel te gaan. Dus dan is het 4,1" scherm van de Venue the 'next best thing'. Dus:

*voegt topic toe aan favorieten*..

• M.E.Amrani
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-10 23:14

M.E.Amrani

...heeft honger

Ik vind deze telefoon zeer interessant. Ik zit alleen met het feit dat er geen ondersteuning voor Xbox Live is in NL, beperkte Marketplace en het ontbreken van Zune. Blijft weinig over dan. Vind ik heel jammer, want ik zit al maanden te kijken naar de Lightning. Ik heb ondertussen de Nokia N8, maar zou graag willen overstappen.

flickr - amraniphoto.com

• Rolfski
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-11 13:52
Als je bij Dell gaat werken krijg je hem iig: http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2626660&WT.mc_id=rss

• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
AmonTobin schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:22:
Toen ik hem voor het eerst zag (als de Lightning), was ik meteen verkocht. Plus, ik wil een toestel met een groot scherm. 4.3" is ideaal, maar dan moet ik voor de HTC HD7 gaan en mocht mijn 5e HTC DHD weer kuren vertonen, ben ik niet van plan nogmaals voor een HTC toestel te gaan. Dus dan is het 4,1" scherm van de Venue the 'next best thing'. Dus:.
Inderdaad gaat lekker de laatste tijd bij HTC :(
nieuws: HTC onderzoekt schermproblemen 7 Trophy

De Dell Venue wordt overigens ook een Android toestel: http://www.tmonews.com/20...ered-dell-venue-hits-fcc/

Nu nog multiboot plz :)

bobwarley wijzigde deze reactie 07-11-2010 22:57 (10%)

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• jkommeren
Ziet er naar uit dat in de VS het toestel of vandaag of morgen te halen is bij de Microsoft stores.

http://www.engadget.com/2...-7-now-on-sale-in-the-us/

Review is dus erg dichtbij >:)

@Amon: Vergeet niet dat dit een Amoled scherm is tov de slcd van de hd7, verschil in beeldkwaliteit is schijnbaar best groot, vooral in zwartwaarden.

jkommeren wijzigde deze reactie 08-11-2010 10:30 (26%)

• AmonTobin
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-11 16:00
quote:
bobwarley schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:55:
[...]

Inderdaad gaat lekker de laatste tijd bij HTC :(
nieuws: HTC onderzoekt schermproblemen 7 Trophy

De Dell Venue wordt overigens ook een Android toestel: http://www.tmonews.com/20...ered-dell-venue-hits-fcc/

Nu nog multiboot plz :)
Ik heb het gezien ja, niet echt lekker bezig zo. Het is mijn eerste HTC toestel, maar het heeft nou niet bepaald een positieve indruk achtergelaten. Wel jammer, want een 4,3" scherm is toch wel erg fijn.

Die Venue (Android versie) is toch voorheen bekend als de 'Thunder'? In dat geval ziet het toestel er toch een stukje anders uit dan de Venue Pro (de capacatieve knopjes en het onbreken van de Portrait slider daargelaten). Of ligt dat nou aan mij?

Ik twijfel dan nog steeds enorm waar ik voor zal gaan (mocht het met de DHD niets worden). Wat ik zo fijn vind aan Android zijn de Widgets en de mogelijkheden tot het customizen van de UI. WP7 ziet er daarentegen erg gelikt uit en qua performance lijkt het toch een stuk snappier t.o.v. Android. Een toestel met Android/WP7 dualboot zou echt MEESTERLIJK zijn en mij direct verlossen van dit dilemma.

@jkommeren:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet sterk een voorkeur heb. Amoled heeft wat betere zwartwaarden, maar ik vind het SLCD scherm van de DHD wel fijn zo eigenlijk. Die Amoled schermen vind ik een beetje schreeuwerig met kleuren. Ik heb zo'n Samsung Galaxy S in het echt bekeken en was nou niet echt onder de indruk van het scherm.

AmonTobin wijzigde deze reactie 08-11-2010 15:27 (3%)

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb dit toestel gisteren even in mijn handen gehad. Dit apparaat is echt extreem zwaar. Dit komt uiteraard door het slidermechanisme, maar ook door de oerdegelijke bouwkwaliteit. Er zijn echt hoogwaardige materialen gebruikt. Het scherm zag er erg mooi uit, vergelijkbaar met die van de Omnia 7.

De meerwaarde van het fysieke toetsenbord is redelijk beperkt wat mij betreft bij WP7. Zeker als het met zulke kleine toetsjes gedaan wordt als op deze Dell.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• CR35
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:59

CR35

infamous topic killer...

De 8 GB was los in MS stores te verkrijgen voor 449 $. Met zo'n prijs is zelfs de 1 op 1 omrekening gunstig. Eens rondvragen of er iemand in mijn kenniskring binnenkort naar de USA gaat. Het enige nadeel was volgens mij dat de eerste batch vrij beperkt was.

SE P910 => SE P990i => iPhone 3G => Dell Venue Pro => HTC Desire Z => Lumia 920 => Lumia 930 + 1320 => Lumia 950XL

• jkommeren
quote:
ppaddo schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:25:
Ik heb dit toestel gisteren even in mijn handen gehad. Dit apparaat is echt extreem zwaar. Dit komt uiteraard door het slidermechanisme, maar ook door de oerdegelijke bouwkwaliteit. Er zijn echt hoogwaardige materialen gebruikt. Het scherm zag er erg mooi uit, vergelijkbaar met die van de Omnia 7.

De meerwaarde van het fysieke toetsenbord is redelijk beperkt wat mij betreft bij WP7. Zeker als het met zulke kleine toetsjes gedaan wordt als op deze Dell.
Mazzelaar ;)

Ja begin zelf ook een beetje te twijfelen over het nut ervan. Met maemo op mn n900 is het absoluut onmisbaar, maar wanneer ik er android op draai voelt het opeens klungelig en omslachtig aan.

@Amon
Ik ben het inderdaad met je eens. Heb de schermen eens IRL bekeken en het is net of ze het contrast bij de amoled schermpjes te hoog hebben opgeschroefd. Jammer.

Overigens slecht nieuws: Zowel Clove als Expansys hebben gisteren aangegeven dat de levering vertraagd is. Ik heb daarmee mijn order maar geannuleerd aangezien het nog minimaal een maand gaat duren zoals het er nu naar uit ziet.

Voorlopig dus maar even wachten op Amerikaanse reviews.

jkommeren wijzigde deze reactie 11-11-2010 10:40 (22%)

• jkommeren
quote:
CR35 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:37:
De 8 GB was los in MS stores te verkrijgen voor 449 $. Met zo'n prijs is zelfs de 1 op 1 omrekening gunstig. Eens rondvragen of er iemand in mijn kenniskring binnenkort naar de USA gaat. Het enige nadeel was volgens mij dat de eerste batch vrij beperkt was.
Volgens mij was er ook iets met ondersteunde 3g frequenties waardoor hsdpa ermee voor het grootste gedeelte van de carriers in de VS niet werkt. Maar ik weet niet hoe dat in Europa zit, ff checken.

EDIT:
Inderdaad, hier de complete lijst:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=834215
Dus 3g werkt alleen via de 1700mhz/2100mhz band, die alleen door t-mobile in de VS wordt gebruikt.
NL gebruikt 1900/2100. Ik ben bang dat dat dus geen 3g verkeer betekent.

Australische versie werkt dan weer wel
http://www.mobicity.com.au/dell-venue-pro.html

Hier wat info over de gsm/hsdpa banden:
http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/Quad_band/1

EDIT2:
Schijnbaar is het ook mogelijk om de 2100 band voor upload te gebruiken. Ik zal het ff navragen :+

jkommeren wijzigde deze reactie 11-11-2010 11:24 (56%)

• M.E.Amrani
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-10 23:14

M.E.Amrani

...heeft honger

Heeft iemand het al binnen?

flickr - amraniphoto.com

• CR35

CR35

infamous topic killer...

Is er al een plek waar tegen normaal tarief een europese versie is te bestellen dan ? ;)

SE P910 => SE P990i => iPhone 3G => Dell Venue Pro => HTC Desire Z => Lumia 920 => Lumia 930 + 1320 => Lumia 950XL

• john-hendriks
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:43

• ErectionJackson
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23-06 12:21

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik vind het een schitterend toestel, en het past ook goed bij m'n notebook ;), maar ik wacht denk ik toch nog even een paar maandjes tot alle problemen zijn opgelost. Tegen de tijd zal de HD 7 Pro ook wel beschikbaar zijn en dan kunnen we kijken welke van de twee beter is. Hoewel de form factor van de HD 7 Pro mij beter bevalt, vind ik de Dell er heel wat stijlvoller uitzien.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Nande
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 25-02-2012
Wat zonde dat hier zo stil blijft rondom deze prachtige telefoon...

Meer reviews:

http://pocketnow.com/windows-phone/dell-venue-pro-review
http://www.phonearena.com...l-Venue-Pro-Review_id2621

• CR35

CR35

infamous topic killer...

Het lijkt erop dat deze telefoon over 256 MB beschikt, terwijl de (britse) webshop 512 noemen? Weet iemand of hier al meer duidelijkheid over is? Zou wel een dealbreaker zijn vrees ik.

• CR35

CR35

infamous topic killer...

Ondanks alle problemen blijf ik het een interessante telefoon vinden, hij schijnt dus ook in Duitsland uit te komen en op de Cebit getoond te worden. Iemand die daar naar toe gaat? Of misschien zelf maar weer eens gaan...

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
CR35 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:17:
Ondanks alle problemen blijf ik het een interessante telefoon vinden, hij schijnt dus ook in Duitsland uit te komen en op de Cebit getoond te worden. Iemand die daar naar toe gaat? Of misschien zelf maar weer eens gaan...
Zonde van je tijd. De Cebit wordt ieder jaar slechter. Tenzij je heel veel aziatische troep wil zien zou ik die beurs lekker laten schieten en wachten op een ander moment.

• CR35

CR35

infamous topic killer...

quote:
ppaddo schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:55:
[...]

Zonde van je tijd. De Cebit wordt ieder jaar slechter. Tenzij je heel veel aziatische troep wil zien zou ik die beurs lekker laten schieten en wachten op een ander moment.
Een jaar of 5 geleden geweest en toen was het al best veel zaaltjes vol met generieke aziatische meuk waar je je eigen merkje op kon plakken, maar was op zich best grappig gezicht(vooral de engelse teksten op de posters/banners :P )

• Mark.
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 08:53

Mark.

Defensor

Iets zegt mij dat dit meer een glamour mobiel is (zoals die rood/zwart van LG) ipv een echte goede telefoon. :O

De mens wikt maar God beschikt.

• CR35

CR35

infamous topic killer...

Qua features is het wel aardig op praktisch nut gericht en zit het op hetzelfde niveau van de andere WP7 toestellen dus dat argument lijkt mij hier niet echt op gaan...

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dit is echt GEEN glamourmobiel. Hij voelt oer en oer degelijk aan (ZWAAR!) en is volgens mij volledig gericht op het 'zware' bedrijfsleven.

• CR35

CR35

infamous topic killer...

quote:
ppaddo schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:02:
Dit is echt GEEN glamourmobiel. Hij voelt oer en oer degelijk aan (ZWAAR!) en is volgens mij volledig gericht op het 'zware' bedrijfsleven.
Hoezo heb jij hem eigenlijk in je handen gehad? De slider mechanisme, voelde die stevig aan? En was de uitlijning van het scherm en de rest van de telefoon goed? Aangezien daar ook over geklaagd wordt. Ik hoop nog steeds dat Europa een volwassen versie krijgt en dat de USA de beta test was :P

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
CR35 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:09:
[...]

Hoezo heb jij hem eigenlijk in je handen gehad? De slider mechanisme, voelde die stevig aan? En was de uitlijning van het scherm en de rest van de telefoon goed? Aangezien daar ook over geklaagd wordt. Ik hoop nog steeds dat Europa een volwassen versie krijgt en dat de USA de beta test was :P
Een tijdje geleden had Microsoft een "Windows Phone Get Together" georganiseerd waarbij een van de Microsoft medewerkers dit toestel bij zich had. Dat zal ongetwijfeld de USA versie geweest zijn.

• MelvinB
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:52
Ik vind het een heel mooi toestelletje. Jammer van de huidige problemen die het toestel heeft.
Ik kijk nog ff de kat uit de boom. Ik wil hem zeker wel hebben als opvolger voor mijn HTC TD.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | MICROSOFT Lumia 950 XL Black | APPLE iPad Air | BLACKWATER Aquarium |

• CR35

CR35

infamous topic killer...

http://www.electricpig.co...28/dell-venue-pro-review/

Aardige review van waarschijnlijk de europese versie.

@ppaddo, cool! Waren er ook nog andere WP7 telefoons aanwezig?

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
CR35 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:10:
@ppaddo, cool! Waren er ook nog andere WP7 telefoons aanwezig?
Allemaal die we hier in Nederland hebben. De Omnia 7 die ik nu zelf heb, de Trophy van HTC en de Optimus 7 van LG. Vond de Omnia 7 de mooiste van het setje. Voor het echt mooie had ie de maat van een Trophy mogen hebben, maar verder is het echt een toppertje!

• CR35

CR35

infamous topic killer...

quote:
ppaddo schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:17:
[...]

Allemaal die we hier in Nederland hebben. De Omnia 7 die ik nu zelf heb, de Trophy van HTC en de Optimus 7 van LG. Vond de Omnia 7 de mooiste van het setje. Voor het echt mooie had ie de maat van een Trophy mogen hebben, maar verder is het echt een toppertje!
Lekker makkelijk om zo alle toestellen bij elkaar te kunnen zien :P. Laatst met een omnia 7 van een collega kunnen spelen, was wel een aangename verassing.

• lits
  • Laatst online: 27-07-2011
Zou deze werken in NL (met T-Mobile SIM) ?

http://cgi.ebay.co.uk/Del...m230df15272#ht_500wt_1156

• CR35

CR35

infamous topic killer...

Een medewerker bij dell(via online chat us site) zei dat de us versie alleen bedoeld is voor de us(umts).

CR35 wijzigde deze reactie 07-02-2011 17:22 (23%)

• lits
Ding komt in maart volgens expansys, even wachten maar dus.

• MelvinB
Heb em uiteindelijk zojuist toch maar besteld bij Expansys, samen met de PDair Leather Case for Dell Venue Pro (Flip Type, Black).

Kan niet wachten totdat ik em heb.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | MICROSOFT Lumia 950 XL Black | APPLE iPad Air | BLACKWATER Aquarium |

• Nande
Ik ben weer hoopvol, maar ik zou toch graag nog een datum horen.

http://www.portablegear.n...ue_Pro_naar_Nederland.htm

• MelvinB
Wederom door Expansys uitgesteld naar 21 maart.....

• lits
quote:
MelvinB schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:05:
Heb em uiteindelijk zojuist toch maar besteld bij Expansys, samen met de PDair Leather Case for Dell Venue Pro (Flip Type, Black).

[afbeelding] [afbeelding]

Kan niet wachten totdat ik em heb.
Ben erg benieuwd. Zelf heb ik nu de HTC HD7 in bezit en werkt ook wel prettig. Maar niet de ultieme WP7 telefoon...

Laat even weten in maart als je hem hebt, zou graag je mening horen.

• MelvinB
Het is zeker niet mogelijk om via de Duitse DELL-website, waar je de telefoon via hun webshop kan bestellen, de telefoon naar Nederland te laten halen?

Ik kan op de site niets vinden en bij navraag bij de support-afdeling wordt ik doorverwezen naar de DELL UK-website waar ik dus niets aan heb.

Als de telefoon nu al te bestelling is in Duitsland, waarom dan ook niet meteen in NL?
Ik snap het niet.

• MelvinB
Lekker dan, nu zal ie pas 12 april uitkomen volgens Expansys..... :/
Wat zijn ze daar bij DELL allemaal aan het doen?

• Nande
De datum is nu wederom verplaatst. Echter, dit keer is de release "vervroegd" naar 30 maart. Het wordt al bijna tijd voor de DVP2.

• MelvinB
Hij staat nu weer op Beschikbaarheid: Op voorraad bij onze leverancier - 9 Dagen op Expansys.
Maar ff gemaild met de vraag hoe betrouwbaar deze levertijd is.

Het wordt nu wel eens tijd om dat ding in NL te kunnen bestellen.
Of het nu de 8gb, 16gb of wat dan ook is; ik wil em asap hebben. Het geheugen zet ik toch nooit vol.

• MelvinB
Ff een update.
Expansys heeft em nu weer op Pre-order staan.
Ik heb ze gevraagd hoe dit nu weer kan en er werd als reden opgegeven dat er mogelijk een licentie-probleem was tussen DELL en Microsoft.

Overigens lees ik dit vandaag:
http://nl.hardware.info/e...t-to-dell-venue-pro-today
quote:
Lionel Menchaca, a writer on Dell’s Direct2Dell blog, confirmed via his Twitter account that Dell will begin rolling out the “NoDo” Windows Phone update to Venue Pro owners today. NoDo will add copy/paste functionality to the Venue Pro, and user should also see speed improvements within applications ? thanks to some smaller performance tweaks. Menchaca said that Dell will update its Direct2Dell blog later today with a post about the NoDo rollout. Venue Pro owners, let us know if you see the update
Misschien dat ze ook wel de phones welke ze nog niet uitgeleverd hebben, eerst gaan voorzien van deze update.

Maar goed, het duurt nu wel erg lang zeg..... :(

-edit-

Ik las ook nog dit:
quote:
Moreover, a firmware update from Dell is also on the horizon - it's unknown what exactly it will fix, but it's speculated it will sort out some of the major issues with the handset.
Bron

MelvinB wijzigde deze reactie 30-03-2011 19:00 (14%)

• CR35

CR35

infamous topic killer...

quote:
MelvinB schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:02:
Het is zeker niet mogelijk om via de Duitse DELL-website, waar je de telefoon via hun webshop kan bestellen, de telefoon naar Nederland te laten halen?

Ik kan op de site niets vinden en bij navraag bij de support-afdeling wordt ik doorverwezen naar de DELL UK-website waar ik dus niets aan heb.

Als de telefoon nu al te bestelling is in Duitsland, waarom dan ook niet meteen in NL?
Ik snap het niet.
Ik vroeg mij eigenlijk af of hij misschien los in de winkels te koop komt liggen. Dan is het het nog wel waard om naar Duitsland heen en weer te jagen. Maar waarom ze hem niet in NL leveren is mij ook een raadsel. Misschien omdat Nederlands nog niet ondersteund wordt door WP7.

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
CR35 schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:36:
[...]

Ik vroeg mij eigenlijk af of hij misschien los in de winkels te koop komt liggen. Dan is het het nog wel waard om naar Duitsland heen en weer te jagen. Maar waarom ze hem niet in NL leveren is mij ook een raadsel. Misschien omdat Nederlands nog niet ondersteund wordt door WP7.
Daar zou je best eens op een goed spoor kunnen zitten. Je hoort toch wel eens gemopper op het feit dat WP7 nog niet in het nederlands beschikbaar is en erger, dat je niet 'standaard' op de marketplace kan. Misschien wil Dell wel voorkomen dat dat soort zaken hun imago schaadt en brengt hem dus pas officieel na de Mango update uit. Om heel eerlijk te zijn geef ik ze geen ongelijk.

PaT wijzigde deze reactie 11-04-2011 11:47 (0%)
Reden: typo

• MelvinB
Het schijnt nu zo te zijn dat de telefoon nu echt eens op de markt gaat komen.

Dell Venue Pro–NOW IN STOCK

Ook dit is interessant: (of was dat al bekend?)
quote:
So we have had a few questions about the Dell Venue Pro. So we are answering them for you.

1. What languages are installed on the Dell Venue Pro?

Dutch, English (UK), English (US), Spanish, French and Italian
Bron

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
MelvinB schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:01:
Het schijnt nu zo te zijn dat de telefoon nu echt eens op de markt gaat komen.

Dell Venue Pro–NOW IN STOCK

Ook dit is interessant: (of was dat al bekend?)

[...]

Bron
Dutch???? Wordt de Venue Pro dan uitgeleverd inclusief Mango update? Dat lijkt me toch heel stug. Pas bij die update komt er nederlandse taalondersteuning.

• MelvinB
Ik heb geen idee.

Maar mijn Venue Pro is vandaag aan mij verzonden via de DHL! Morgen dus in huis. 8)
Net een mailtje van Expansys gehad hierover.

Alleen het hoesje staat nog in backorder, maar die wordt zsm nagestuurd.

We gaan het zien morgen. :)

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben benieuwd hoe die je bevalt en vooral, wat je van het gewicht vindt! Het is een behoorlijk stevig toestel.
Daarnaast ben ik retenieuwsgierig of jij echt Nederlands op je Venue Pro hebt. Ik hou dit topic in de gaten!

• MelvinB
Nou, kan nu het Track&Trace-nummer van mijn Venue Pro bekijken, maar mijn pakket ligt nu op het sorteer-centrum van Heathrow.
quote:
Arrived at Sort Facility LONDON-HEATHROW - UK
Denk dus niet dat ik em morgen al heb. ;)

Rustig afwachten dan maar.

• HyperioN
  • Laatst online: 17-11 16:56
Er staat echt geen Mango op die telefoon, dat kan echt niet. Microsoft heeft gezegd dat eind 2011 uit te gaan geven.. alles wat nu dus beschikbaar is zou een early bèta zijn die waarschijnlijk zoveel bugs bevat dat e hem niet eens wíl draaien, laat staan dat Dell dat dan zou meeleveren en dat Microsoft dat toelaat..
Ook geen Nederlands dus. Misschien is de leverancier in de war omdat bijv. datums ("woensdag") wel in het Nederlands weergegeven kunnen worden, en daardoor ten onrechte de conclusie heeft getrokken dat het toestel Nederlands ondersteunt.

• MelvinB
Heb em nu 2 dagen in bezit en bevalt uitstekend. De telefoon was niet af-fabriek voorzien van de NoDo-update, maar heb em er handmatig op moeten zetten.
Dus de telefoon is inderdaad nog niet in het Nederlands, maar dat maakt niet uit.

Iedereen hier weet wel hoe Windows Phone 7 eruit ziet en werkt, dus daar hoef ik niets over te zeggen.
Ook ik heb de ''Marketplace/Zune-omweg'' gedaan om volledig toegang tot Marketplace/Zune te krijgen.

Qua gewicht voelt ie net zo zwaar in de hand als de Iphone4 van mijn zusje, waar zo'n hard plastic hoesje omheen zit. Althans, dat is mijn idee.

Hij is ook ietsjes breder en langer dan de Iphone4.

Het fysieke toetsenbord typt wel prettig, alleen krijg ik het nog niet voor elkaar om net zo makkelijk te typen met dit toetsenbord als diegenen die je in Youtube-videos ziet typen, terwijl ik geen dikke vingers heb. Ik moet meer met de nagel typen om geen typfoutjes te maken.

Verder geen problemen met de SIM-kaart en WiFi. Op internet circuleerden wat ervaringen dat er problemen waren met de SIM-kaart en WiFi.

Ik zal eens even kijken of ik een fatsoenlijk Productreview kan maken, maar dan moet het toestel eerst de Pricewatch in, want daar staat ie nu nog in en kan ik volgens mij geen review schrijven. Ik zal het eens navragen.

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
MelvinB schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:56:
Heb em nu 2 dagen in bezit en bevalt uitstekend. ..
Veel plezier met je nieuwe speeltje! Ik hoop dat alles bij jou wel goed werkt.
Ik heb wat ehh 'probleempjes' met BT carkit (zie het Omnia 7 topic).

Ik ben vooral benieuwd wat je de meerwaarde vindt van het fysieke toetsenbord. Ik was voorheen een overtuigd qwerty-tobo gebruiker (Xperia X1), maar heb het fysieke toetsenbord eigenlijk nog niet echt gemist.

• MelvinB
Heb de Dell Venue Pro in de Pricewatch-qeue gezet. Nu maar even afwachten of ie goedgekeurd wordt.
Hierna zal ik een review schrijven met ook wat foto's.

Wat betreft het fysieke toetsenbord:
Dit is mijn 1e telefoon met fysieke tobo.
Ik typ uiteindelijk toch meer met het virtuele tobo denk ik. :P

Maar goed, heb em ook gekocht vanwege het design.
Anders had ik net zo goed de Dell Venue (non-slider, Android) gekocht, maar ja, ik heb niks met Android en wou perse WP7 hebben.

• Nande
OH MY!

Al enige tijd probeer ik vrijwel dagelijks om even de link naar de venue pro aan te passen van de Duitse Dell site naar de Nederlandse variant en wat ziet mijn oog vandaag?! Ok, hij is dan misschien nog niet te bestellen en de beschrijving is nog in het Engels. Tot voor kort was deze pagina helemaal nog niet zichtbaar!

http://www.dell.com/nl/be...o&s=bsd&cs=debsdt1&~ck=mn

Ook voor privé:

http://www.dell.com/nl/p/...ro&s=dhs&cs=dedhs1&~ck=mn

Nande wijzigde deze reactie 18-04-2011 11:07 (16%)
Reden: Privé link toegevoegd.

• CR35

CR35

infamous topic killer...

quote:
MelvinB schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:56:
Heb em nu 2 dagen in bezit en bevalt uitstekend. De telefoon was niet af-fabriek voorzien van de NoDo-update, maar heb em er handmatig op moeten zetten.
Dus de telefoon is inderdaad nog niet in het Nederlands, maar dat maakt niet uit.

Iedereen hier weet wel hoe Windows Phone 7 eruit ziet en werkt, dus daar hoef ik niets over te zeggen.
Ook ik heb de ''Marketplace/Zune-omweg'' gedaan om volledig toegang tot Marketplace/Zune te krijgen.

Qua gewicht voelt ie net zo zwaar in de hand als de Iphone4 van mijn zusje, waar zo'n hard plastic hoesje omheen zit. Althans, dat is mijn idee.

Hij is ook ietsjes breder en langer dan de Iphone4.

Het fysieke toetsenbord typt wel prettig, alleen krijg ik het nog niet voor elkaar om net zo makkelijk te typen met dit toetsenbord als diegenen die je in Youtube-videos ziet typen, terwijl ik geen dikke vingers heb. Ik moet meer met de nagel typen om geen typfoutjes te maken.

Verder geen problemen met de SIM-kaart en WiFi. Op internet circuleerden wat ervaringen dat er problemen waren met de SIM-kaart en WiFi.

Ik zal eens even kijken of ik een fatsoenlijk Productreview kan maken, maar dan moet het toestel eerst de Pricewatch in, want daar staat ie nu nog in en kan ik volgens mij geen review schrijven. Ik zal het eens navragen.
Gefeliciteerd, ik hoop dat hij bevalt! Kun je ook zien of er 512 MB RAM in zit of 256? Ik ben daar wel heel erg benieuwd naar.

@Nande , Mooie vondst! lijkt wel iets over de intentie van Dell te zeggen.

• MelvinB
Zit 512mb in. :)
Gecheckt met de gratis app System Information.

Ik heb overigens geen reactie meer gehad met het plaatsen van de Venue Pro in de Pricewatch.... :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-11 10:59

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Zou je eens video's fotos kunne posten van het toestel.
Bv bezoeken van tweakers hyves, mailen, youtube etc.

Hoe lang gaat de batterij mee?

http://www.Twitter.com/Xmoo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
Xmoo schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:19:
Zou je eens video's fotos kunne posten van het toestel.
Bv bezoeken van tweakers hyves, mailen, youtube etc.

Hoe lang gaat de batterij mee?
Wat zou dat toevoegen t.o.v. de andere WP7 toestellen? Het OS is 100% identiek, dus is de ervaring op de genoemde sites t.o.v. de andere toestellen ook gelijk. Tweakers loopt 100% prima op WP7, hyves kom ik nooit. Youtube kom je automagisch op de mobiele site en dat gaat (uiteraard) smooth en mailen werkt eigenlijk ook prima. Op Youtube denk ik voldoende filmpjes van te vinden. Enige bijzondere is de qwerty van de VP.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-11 10:59

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Ik heb nu de LG 2X, en zit te twijfelen om te overstappen naar WP7. Nu zijn de kandidaten Dell Venue Pro en HTC HD7.

HD7 heb ik mee kunnen spelen, maar Venue Pro is moeilijk aan te komen. Binnenkort naar duitsland, hopen op een hands-on daar.

http://www.Twitter.com/Xmoo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:44
Let wel dat de Duitse Venue Pro een Qwertz toetsenbord heeft :p.

• MelvinB
quote:
MelvinB schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 17:28:
Heb de Dell Venue Pro in de Pricewatch-qeue gezet. Nu maar even afwachten of ie goedgekeurd wordt.
Hierna zal ik een review schrijven met ook wat foto's.
Daar is ie dan:
productreview: Dell Venue Pro Zwart review door MelvinB

Excuus voor de vele foto's, maar als je wat hebt om te laten zien, dan moet je het ook laten zien. :P
Het is geen in-depth review, maar een standaard reviewtje. :)

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01:45

F.West98

Jongste 8 jaar-actieve user

Ik heb net een aanbieding van dell US gekregen, vanaf $500 (¤350) zonder abo, en $80 met 2-jaar abo van tmobile (welk in godsnaam?)
Ik denk dat ik nog wacht, want geld heb ik niet, en een nieuwe mag ik niet zomaar...

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 32GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960 - Alles
Firesphere: Chrome is dubieus. Firefox FTW
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• cpt.skydiver
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:44
Als er het van dell US is zal het wel T-mobile US zijn :p .

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01:45

F.West98

Jongste 8 jaar-actieve user

quote:
cpt.skydiver schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:35:
Als er het van dell US is zal het wel T-mobile US zijn :p .
ja, maar is dat ook in NL te verkrijgen, hoeveel per maand, enz...

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 32GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960 - Alles
Firesphere: Chrome is dubieus. Firefox FTW
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CR35

CR35

infamous topic killer...

quote:
F.West98 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:03:
[...]

ja, maar is dat ook in NL te verkrijgen, hoeveel per maand, enz...
Nee, het is niet mogelijk volgens mij een US abbonnement in Nederland af te sluiten en geenszins verstandig :P. Ik heb zelf al wel flink lopen zeuren bij t-mobile of ze de dell venue pro aanbieden, maar volgens mij bieden ze als een van de weinige nog helemaal geen WP7... dus op het moment is het vrij kansloos, helaas, in NL. Eens kijken wat de plannen voor de komende tijd zijn, maar anders moet het dan toch maar de UK versie worden, alleen als je de US prijs omrekent en vergelijkt met de UK versie dan doet dat auw. Zeker omdat je voor 50 dollar meer de 16 gig hebt in amerika. Alleen is het dus volgens mij geen world phone dus is US versie niet mogelijk.

• swarthur
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 26-10 10:55
Ik zit momenteel in de states en twijfel ook heel erg of ik deze telefoon ga aanschaffen. Op welk netwerk hebben jullie hem? (provider/abbo)? weten jullie hoe het zit met eventuele garantie? Ik zit zelf niet helemaal in de mobiele markt maar ik neem aan dat de UMTS G3 versie in nederland werkt..

dacht aan deze versie: http://cgi.ebay.com/BRAND...2a10ed6a1d#ht_3577wt_1139

swarthur wijzigde deze reactie 10-06-2011 19:49 (21%)
Reden: link toegevoegd

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
swarthur schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:29:
Ik zit momenteel in de states en twijfel ook heel erg of ik deze telefoon ga aanschaffen. Op welk netwerk hebben jullie hem? (provider/abbo)? weten jullie hoe het zit met eventuele garantie? Ik zit zelf niet helemaal in de mobiele markt maar ik neem aan dat de UMTS G3 versie in nederland werkt..

dacht aan deze versie: http://cgi.ebay.com/BRAND...2a10ed6a1d#ht_3577wt_1139
Is dat niet een specifiek US model waarbij alleen 2G in Europa gaat werken. Volgens mij maken we in Nederland geen gebruik van de 900, 1700 en 2100 Mhz band. Ik kan mij herinneren dat er inderdaad issues waren op dit gebied.

[edit]Zit ik volgens mij toch fout met dat 3G. Zelfde bandjes als deze die bij Expansys te krijgen is.

PaT wijzigde deze reactie 10-06-2011 21:20 (11%)

• swarthur
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 26-10 10:55
Is er ook een manier om zeker te weten of dit toestel in nederland werkt?

• Zyanox
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-11 17:27
quote:
swarthur schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:11:
Is er ook een manier om zeker te weten of dit toestel in nederland werkt?
Ik zou zeggen lees de review van MelvinB. http://tweakers.net/produ...dell-venue-pro-zwart.html

• CR35

CR35

infamous topic killer...

Hij wil de amerikaanse, MelvinB heeft de UK versie via Expansys, wat zeker als je er toch bent makkelijker is en gunstiger qua prijs. Nu heb ik ook op Ebay gekeken en daar wordt de Dell Venue Pro(US) wel als world phone op GSM en UMTS aangeboden. Als dit zo zou zijn dan werkt de US versie dus ook in NL.Wat het aantrekkelijk maakt om hem via Ebay te bestellen of mee te nemen.

• CR35

CR35

infamous topic killer...

ik heb een praktisch nieuwe dell venue pro overgenomen van een medetweaker. Eerste indruk: wp7 is echt heerlijk snel, strakke afwerking, super groot scherm en helder scherm. Je ziet wel dat er een ander pixel layout is gebruikt voor het amoled scherm, maar nog steeds erg mooi. Toetsenbord voelt lekker aan, grote vingers zou het wat minder maken.

• MelvinB
Ff een update van mijn kant.

Ik heb nu al meerdere freezes meegemaakt tijdens het bekijken van filmpjes op Youtube of het luisteren van online radio.

Dit zijn exact de bekende problemen van dit toestel welke te vinden zijn via Google.

Enige oplossing op dat moment is de batterij er uit te wippen en te herplaatsen. Dat gaat goed, voor even....

Heb nu een Sandisk 32gb MicroSD-kaartje (Class 2) besteld bij 4launch.
Dit na aanleiding van deze testen: Klik! en Klik!

De community denkt er haast zeker van te zijn dat Dell brakke MicroSD-kaartjes in de Venue Pro heeft geplaatst wat de freezes veroorzaakt.

Waarom ik een class 2 en niet een class 10 gekozen heb? Simpelweg omdat het het class 2-kaartje in bovenstaande link succesvol getest is. Qua snelheid merk je het verschil toch niet tijdens het gebruik van de Venue Pro.

Tuurlijk, de garantie zou je dan kwijtraken, maar dat risico neem ik dan maar.

Zodra het kaartje in de Venue Pro zit, meldt ik me weer voor een nieuwe update en zal ik de review ook aanpassen.

MelvinB wijzigde deze reactie 25-06-2011 16:07 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CR35

CR35

infamous topic killer...

@MelvinB

Dat is wel naar zeg! Zijn er al mensen die het hiermee hebben hebben opgelost? Ik heb zelf nog geen freezes meegemaakt(maar ook nog maar 2 dagen gebruikt), hoeveel GB heb je de 8 of 16?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MelvinB
Ik heb de 8gb.

Gekke is dat ik in het begin nergens last van had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CR35

CR35

infamous topic killer...

Ik hoop dat het werkt, in die links die je gaf zeiden ze juist dat de 16 GB versies er meer last van hadden. Ook zou ik het stom vinden als ze echt om die sticker zouden gaan zeuren met garantie, behalve een sticker is er niets anders fysiek verandert aan het apparaat en je kunt hem er toch niet mee bricken of wel? Als je de originele stick er in doet dan is de telefoon toch gereset? Van een telefoon die zo geteisterd is door bugs zou je toch wel wat coulantie verwachten.

In ieder geval succes en ben benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CR35

CR35

infamous topic killer...

@MelvinB hoe gaat het nu met de andere geheugenkaart?

Wat ik overigens merk is dat er een bepaalde statische ruis/zoem geluid hoor wanneer er muziek wordt afgespeeld. Tijdens het afspelen zelf is dit niet heel erg hoorbaar maar rondom afspeelmomenten is het wel merkbaar(pauzeren, insteken van dopjes etc). Niet echt een telefoon voor audiofielen dus. Het is vergelijkbaar met een geintregeerde/slechtere geluidskaart via analoog op een redelijk volume.

• MelvinB
Oke, heb de 32GB-kaartje al weer even draaien maar echt crash-free was ie nog niet.

Maar er is een cruciale update vrijgegeven wat allerlei fixes heeft, waaronder dus het crashen.
De Venue Pro ff aankoppelen aan Zune en gaan met die banaan. Updaten kent 10 stappen, dus het duurt ff.

Zie:
https://twitter.com/#!/search/%23dellvenuepro

Meer info over de update:
http://wmpoweruser.com/dell-venue-pro-users-new-fw-report/

Mijn Venue Pro is aan het updaten momenteel. :)

MelvinB wijzigde deze reactie 20-07-2011 19:51 (16%)

• MelvinB
Mooi, ff wezen klooien met wat Youtube-filmpjes achter elkaar, hierna ff wat downloaden op Marketplace om vervolgens ff wat Online Radio te luisteren en tot nu toe geen crashes!

Merk niet dat de Venue Pro door de update sneller is geworden, maar volgens mij is dat ook niet de bedoeling van deze update.

Firmware revision nummer is nu: 2250.1800.7392.212

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Toch fijn om te horen dat Dell zijn best doet om dit toestel probleemloos te laten lopen. Een continu crashend toestel zou mij echt helemaal gek maken.

• MelvinB
Ja inderdaad, het ziet er weer zonnig uit voor de Venue Pro.
Nu is het nog ff wachten op Mango.

• CR35

CR35

infamous topic killer...

Kijk dat is goed nieuws, dank je voor de info, zal de mijne ook zo eens updaten. Zouden hier ook fixes voor de camera inzitten(aangezien DVP zelfde camera heeft als de iphone 4 maar toch beduidend mindere plaatjes schiet)?

• CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Mooi toestel, alleen ik zal dat toetsenbord denk ik als ik hem had nooit gebruiken ik had liever dat het toetsenbord aan de andere kant zat dus de rechterzijde.

• MelvinB
quote:
CR35 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:51:
Kijk dat is goed nieuws, dank je voor de info, zal de mijne ook zo eens updaten. Zouden hier ook fixes voor de camera inzitten(aangezien DVP zelfde camera heeft als de iphone 4 maar toch beduidend mindere plaatjes schiet)?
Ik had eerder een link gegeven met wat info over de update.

Hierin staat ook het volgende:
quote:
Camera Updates

A huge overhaul is the camera. On previous DVP models, the options were limited to Photo Resolution (sitting pretty at 5 mp or 2592 x 1944), ISO Gain (Auto/HUR), White Balance (Auto) and Scene mode (Off). The new firmware brings 3 extra options: metering mode, exposure compensation and anti banding. Metering mode refers to how the camera determines the exposure. The DVP now offers 4 different metering modes: Frame Average, Center weighted (which I find takes the best shot), spot, and center upper weighted. Exposure compensation adjusts the exposure in a photographic exposure meter to consider variables that causes the exposure to make a less than stellar image. The exposure Compensation rating ranges between +1.7 to -1.7 with the default setting at 0. Finally, banding is the pattern of lines that become visible in some shots creating a digital artifact. The DVP now has measures against that with turning the antibanding on or turning the antibanding off. Although, not all tests have been conducted with the camera, but they surely will be.
Gewijzigde camera-instellingen wordt iig nog steeds niet vast gehouden.

• CR35

CR35

infamous topic killer...

quote:
MelvinB schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:14:
[...]

Ik had eerder een link gegeven met wat info over de update.

Hierin staat ook het volgende:

[...]

al die opties heb ik dus al bij .10 versie. Maar foto kwaliteit is nog steeds niet erg geweldig...

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
MelvinB schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:14:
[...]
Dat komt ook pas met Mango. Nog even volhouden dus!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbokman
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02-11 15:26
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een Dell Venue Pro, via een kennis laten overkomen vanuit de VS waar ze bij Dell zonder contract voor $299 te koop waren.

Ik ben al jaren een iPhone gebruiker en ben heel blij met mijn iPhone 4 maar ik werd erg geïntrigeerd door Windows Phone 7, zeer zeker door het komende Mango, en wilde eens kijken hoe het in het echt zou werken.

Mijn eerste ervaringen zijn positief, zowel met de telefoon als met WP7 en ik kan niet wachten tot er daadwerkelijk Mango op draait. In de huidige versie van WP7 zitten een groot aantal beperkingen die ook deels te verklaren zijn vanwege het feit dat het land van mijn Live ID op NL staat, dus ik heb sowieso geen toegang tot Marketplace en XBox Live momenteel.

Wat bij mij ook niet werkt en het is bijzonder moeilijk om daar meer informatie over te vinden, is de door Dell meegeleverde Newsroom applicatie. Dit zou toegang moeten geven tot nieuws, weer en aandelen koersen maar als ik het opstart, flitst het heel even naar "Weather" en vervolgens sluit het automatisch af en ben ik weer terug in het Start menu. Ik vermoed dat dit ook wordt veroorzaakt door mijn "NL" setting maar zou graag willen horen of iemand anders hier andere ervaringen mee heeft.

Ik zit momenteel erg te twijfelen of ik nog twee maanden kan wachten op Mango en dan officiële ondersteuning als "NL" gebruiker heb, of dat ik ergens een wijziging moet doen om nu toegang tot alles te hebben. Ik neem aan dat ik voor het laatste een nieuwe Live ID moet opzetten met land UK of US?

• MelvinB
Ik wou dat ik dat eens kon bekijken, maar die app kan ik nergens vinden op mijn DVP.

Verder is een US of UK id wel nodig.

• mbokman
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02-11 15:26
quote:
MelvinB schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:41:
Ik wou dat ik dat eens kon bekijken, maar die app kan ik nergens vinden op mijn DVP.

Verder is een US of UK id wel nodig.
Ik heb nu een UK Live ID opgezet en heb nu inderdaad toegang tot Marketplace en XBox Live, dat maakt de telefoon een heel stuk leuker :)

Newsroom doet het echter nog steeds niet, heel jammer :?

• joey6666
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11-11 17:14
De Duitse Mediamarkt biedt hem voor 199,- aan

http://www.mediamarkt-cdn...356g50mikk/pdf/page_6.pdf

joey6666 wijzigde deze reactie 05-08-2011 19:44 (11%)

• palmeg
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14:29
Gisteren een Dell Venue pro gekocht(ter vervanging van m'n Omnia 7) vanwege het toetsebord. Teruggezet naar fabrieksinstellingen. Hierna aan m'n Mac gehangen. Tot m'n verrassing werd een update naar Mango (beta) automatisch aangeboden. Was er uiteraard zeer content mee. Hij draait prima en zit vol verbeteringen.
Hebben meer beziters van een Venue deze update gekregen?

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoe kan je nu een Mango beta via Mac connector gepushed krijgen? Heb je een developer account? Normale stervelingen met normale telefoons hebben vooralsnog geen Mango gekregen en al helemaal geen beta!

• palmeg
Dat was moor mij dus ook vreemd. Ik plugde m'n Omnia zo ongeveer elke dag in om te kijken of de Mango update er al was. En(ook nu) nog niets. Ik heb een normale windows Live account aangemaakt tbv mijn omnia en die gebruik ik ook voor mijn Dell. Ik heb op mijn Macbook de windows Phone 7 connector for Mac geinstalleerd(versie 2) gewoon origineel en heb ook geen developer account.
Bij settings about phone:
Carrier: Generic EU
Software: Windows*Phone 7.5
OS version: 7.10.7712.60
Radio software 2.2.50.18
Radio hardware 8250
Bootloader 7.27.10

• PaT
  • Nu online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat is toch wel bijzonder, dat een 'consument' de 7712 via Microsoft krijgt. ben wel heel benieuwd of je dalijk kan updaten naar Mango RTM. Algemeen wordt aangegeven dat je niet rechtstreeks van 7712 naar 7720 zal kunnen gaan (via de officiële weg).

• Thunde®
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21-11 18:38

Thunde®

Don't Worry :)

Net ook in Duitsland een Dell Venue Pro gekocht, toetsenbordje is natuurlijk iets anders maar daar zit ik niet mee. Het on screen toetsenbord is gewoon qwerty. Het is wel een fenomenaal toestel, jammer alleen dat ik wel de marketplace apps kan zien met zune maar niets kan installeren. Ik heb hem ingeruild voor mijn SGS (uit mid 2010).

Eerste indrukken tot nu toe: Super! Interface is enorm soepel, Live intregratie is perfect met SkyDrive foto albums etc. Ik ben in mijn nopjes, hopelijk komt Mango de 20e zodat ik zonder knoeien direct de marketplace kan gebruiken...

Ben er blij mee! :)

Mijn spec's | Modelbouwforum

• palmeg
Iemand al een officiele Mango update gehad?
Hier nog niets. Draai al even een beta versie en weet niet of dat van invloed is op het update proces.

• MelvinB
quote:
palmeg schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:03:
Iemand al een officiele Mango update gehad?
Hier nog niets. Draai al even een beta versie en weet niet of dat van invloed is op het update proces.
Ik heb em er op sinds gisteren en dankzij het bekende truukje.
(in Zune checken op Updates, tijdens de controle meteen je (W)LAN-verbinding verbreken, 30 seconden wachten en hierna je (W)LAN-verbinding opnieuw aanzetten)

Dan moet de update te zien zijn.

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*