Toon posts:

PC zwart scherm bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views

• Ruben Portier
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11-09 21:02
Beste

Ik zit nu al enige tijd met het volgende:

Mijn pc freezed (staat vast en je kan niets meer doen) af en toe. Meestal bij gaming (niet altijd, soms kan ik wel een week spelen) maar soms ook als je er gewoon een tijdje niet bij bent geweest terwijl hij aan stond.
Als hij dan gefreezed is moet ik hem de knop (5 seconden indrukken) uitschakelen. Daarna als ik hem weer aan wil doen werkt dat niet. Ik krijg geen beeld op de monitor en hoor ook geen biep-geluiden. Ook merk ik dat de pc net opstart. Dit gebeurt soms ook als de pc bv. de hele dag uit heeft gestaan (zoals vandaag) en ik hem dan wil opstarten.
We hadden de pc vorige week binnen gebracht bij een pc vermaker en die zij dat het moderbord kapot was. Hij heeft ons dan een nieuwe pc aangetrommeld (zo'n 1000 euro) die nu wel goed werkt. Maar deze wou ik ook wel nog eens werkend krijgen. Ik heb dus alles weer netjes op het moederbord geklikt en raad eens. Hij ging weer als nieuw. (Dat was gisteren) Nu wou ik hem deze avond weer opstarten en had ik weer dat probleem dat hij niet wou (geen signiaal). Na wat prutsen (bv de garfische kaart er eens uithalen enzo) ben ik uiteindelijk bij het RAM gekomen. Ik heb 1 kaartje eruit gehaald (2 kaartjes, allebei van 1 GB) en weer netjes terug gestopt. En de pc starte weer gewoon op.
Heb dan meteen een RAM-MEMORY-TEST gedaan maar heeft 0 fouten opgeleverd.

Nu is mijn vraag aan jullie hoe ik dit meer kan testen. En kan het inderdaat aan het moederbord liggen? Of is het wat anders? RAM bijvoorbeeld.
En wat kan ik nog proberen? De pc werkt andes wel goed naar behoren. De temperaturen zijn ook normaal dus daar zal het ook niet aan liggen. Zou het dus kunnen dat het moederbord gewoon aan het afsterven is en daarom dat hij soms niet werkt? De pc is trouwens nog maar 2 jaar en 8 maanden oud. Of is het misschien toch 1 van de ram-kaartjes die stuk aan het gaan is?

Hopelijk iemand die me verder kan helpen.

Heel erg bedankt alvast!
Ruben Portier

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 17:46
Ik had dat ook met mijn pc. Ik had hem eens uit elkaar gehaald om alle componenten schoon te maken en er kwam een stukje stof tussen mijn RAM- slotjes te zitten. Daar wist ik eerst niets van, daarna had ik gezocht naar de oplossing en iemand zei (op een ander forum) dat ik eens het RAM plakje eruit moest halen en checken of er stof tussen zat. Hij had dus gelijk. Ik haalde het stukje stof eruit en mijn pc werkte weer naar zijn behoeven. Daarvoor kreeg ik eerst (bij LG Flatron 1934S) de melding: "No signal, monitor going in sleep mode"
Ik denk je bent opgelicht door je pc vermaker.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-09 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat je veel vertrouwen hebt in Tweakers is lovenswaardig, maar dat je denkt dat we helderziend zijn gaat te ver...

Je post hier namelijk een heel verhaal zonder ook maar één technisch detail waar we wat mee kunnen.

Daar komt bij dat we op GoT verwachten dat je de moeite doet om zelf je vraag op te lossen voor je een topic opent. Als je dat gedaan zou hebben, zou je in de FAQ van dit subforum het volgende hebben gevonden:
Overige Hardware FAQ - Mijn PC is defect, wat nu?

Daarin wordt verwezen naar onder andere:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Leesvoer zat. Aangezien het niet de bedoeling is dat we hier het wiel steeds opnieuw uitvinden zou ik je willen vragen om eerst bovenstaande door te nemen (niet alleen lezen, doen!). Dit topic gaat wegens gebrek aan inzet (o.a. niet in de FAQ gekeken en totaal geen specs gepost) dicht. Kom je er met goede inzet niet uit? Dan mag je zeker een topic openen, maar doe het dan wel op de juiste plek (zie de OH FAQ voor uitleg waar je moet zijn, niet hier iig) en met voldoende info.

Zie trouwens ook in het algemeen:
GoT FAQ - Een goede topicstart: De Quickstart

Soittakaa Paranoid!

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee