• BFPkiller
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-10-2011
Hallo,
Ik heb met mijn huisige systeem dat als ik een spel draai dat of de driver van ati crasht atidiag.dll gloof ik of hij crasht gewoon naar desktop.
Dit is mijn systeem
Asus P5Q-Pro laatste bios
Q6600 G0 met stock cooler ( nieuwe in aantocht )
Club3D HD4870 OC
4GB DDR-2 1066 Corsair Dominator XMS2
5 x hdd sata 2 ; 1x 500 gb samsung spinpoint F3
2 x WD Caviar Blue 160GB
1 x samsung 320GB spinpoint
620W antec psu met 24A op 12V

Nu weet ik dat de 3870 een crash bug had en je de core + mem clock 50mhz moest terug draaien, als ik dit nu doe werkt het ook wel maar ik koop zo een kaart niet voor dit gezeik en als dit niet op te lossen is zal ik ook overstappen naar nvidia kaarten waar dat toch even anders ligt.
Maar iemand iig een oplossing voor dit ?

BVD !

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:17
Welke OS heb je ?
En welke Cataclyst driver gebruik je ?

Heb je al andere catalyst drivers geprobeert, bijvoorbeeld de orginele van de CD ?, of de nieuwste of misschien een versie ervoor ?.
Is het specefiek bij 1 game, of bij meerdere games ?

Maar ook Nvidia is geen roze kleur en maaneschijn. zijn ook zat problemen mee met name 7/8/9 serie's en ze zeggen "ook de nieuwe 4 serie's ( not confirmed nor stated ) "

• BFPkiller
ik heb win 7 x64
Heb 8.9 tot die van nu geprobeerd , ik speel cod 4 en darksiders , ook gebeurt het bij F1 2010.
Dit had ik ook bij de 3870 gddr4 , die 50mhz terug draaien helpt bij de 3870 wel,
maar bij deze kaart om het uit te stellen naar 30 min of 45 .
kaart word onder load zo een 70 graden ( VRM word hoger , 120 ) maar dit word niet als een probleem aangegeven overal ....

dank voor snelle reactie

-edit-
Heb zelf ook de 9800GTX+ gehad en nooit problemen gehad

[Voor 7% gewijzigd door BFPkiller op 30-10-2010 19:19]

• BFPkiller
en dit was alle hulp ??

mvg

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:17
BFPkiller schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:03:
ik heb win 7 x64
Heb 8.9 tot die van nu geprobeerd , ik speel cod 4 en darksiders , ook gebeurt het bij F1 2010.
Dit had ik ook bij de 3870 gddr4 , die 50mhz terug draaien helpt bij de 3870 wel,
maar bij deze kaart om het uit te stellen naar 30 min of 45 .
kaart word onder load zo een 70 graden ( VRM word hoger , 120 ) maar dit word niet als een probleem aangegeven overal ....

dank voor snelle reactie

-edit-
Heb zelf ook de 9800GTX+ gehad en nooit problemen gehad
I also have a life so bare with me.

Heb je al een gehele nieuwe installatie van windows geprobeerd ?,
Heb je eventueel en andere pc om het uit te proberen de kaart ? of bij een vriend ?.

70 graden is inderdaad prima, kan me niks anders bedenken dat je kaart gewoon in de war is met drivers.
werkt je framework 2.0 wel goed ?

• BFPkiller
framework werkt goed ja ... dit was een 2e schone installatie na dat ik die problemen kreeg.

mvg

• RoadKill21
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Is de koeler vrij van stof ? zoniet, maak de boel eens schoon.
Check de latency van je geheugen of die goed ingesteld staat.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Herman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:14
Al een 'schone' installatie van de driver geprobeerd?

1) download driversweeper 2) deinstalleer de driver 3) reboot in safe-mode 4) laat driversweeper alle restjes van de driver weghalen 5) reboot en installeer de gewenste driver.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• DaveAEP
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 04-08 23:22
Misschien is het ook nog even een goede klus om je werkgeheugen zelf even te testen.
Had laatst ook problemen (toen vooral met dxgmms1.dll, maar heel af en toe ook de ati driver.)
Het bleek bij mij toen een geheugenfout te zijn (6 fouten op 1.6 tm 1.8 Gb)

• BFPkiller
alles is schoon , geheugen is ook prima en mijn probleem is verholpen ... heb een Geforce GTX465 1GB besteld ;)

thnx voor de reacties
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee