AppleCare de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 10:28
Hoi allemaal,

1 Ik ben van plan binnen kort een MBP aan te schaffen. Zeer waarschijnlijk een 13". Maar twijfel nog over de 15" omdat deze de i5 heeft en de 13" niet. Is dit veel verschil?

2 Maar mijn vraag is eigenlijk is AppleCare wel de moeite waard. 't Kost behoorlijk wat geld. Maar heb je zovaak iets aan je mac dan? Of is dan "apart" laten maken een goedkopere oplossing?

3 En stel het is aanbevolen om AppleCare te nemen is het dan verstandig om deze via eBay te kopen. Aangezien ze daar stukken goedkoper zijn. En is het betrouwbaar om dit te doen?

Heb maar een apart topic gemaakt omdat in MBP ervaringen topic erdoor kan schieten en AppleCare redelijk off-topic is.

Hoor graag.
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Of het het waard is.

In mijn ogen ja 1 jaar garantie is crap 2 jaar extra is nooit weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

2 Maar mijn vraag is eigenlijk is AppleCare wel de moeite waard. 't Kost behoorlijk wat geld. Maar heb je zovaak iets aan je mac dan? Of is dan "apart" laten maken een goedkopere oplossing?
Applecare is een verzekering. Apple verkoopt dit omdat er behoefte aan is en om er geld mee te verdienen.

Wat je koopt is zekerheid. Als je 100 apples koopt zonder applecare, dan zal je door stukgaan schade oplopen. Die schade zal lager zijn dan de prijs van 100x applecare (want apple pakt daar nog een stukje marge mee).

Dus heel droog cijfermatig gezien is het niet verstandig om te kopen. Ik hanteer zelf het motto 'wat je zelt kunt betalen, moet je niet verzekeren', omdat je daar op de lange termijn goedkoper mee uit bent. Alleen loop je wel het risico dat je bij een kapot apparaat een hoog reparatiebedrag moet betalen.

Wat jij belangrijker vindt (zekerheid en alles verzekeren en daarmee in totaal wat meer betalen of onzekerheid en het risico dat je eenmalig een hoger bedrag kwijt bent, maar op lange termijn goedkoper uit), moet je zelf afwegen natuurlijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290913

Als student die elke dag zijn MPB overal mee naar toe sleurt vond ik het verstandig om AppleCare te kopen. Gebruik de MPB nu al 1,5 en de conditie is nog uitstekend, uiteindelijk heb ik er nog geen spijt van want mocht er iets gebeuren dan is een reparatie snel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313494

koop een Apple MacBook air 13" 2010 want voor opslag kunt u een externe harddisk gebruiken. De Apple MacBook air 13" 2010 kunt u over een jaar nog steeds voor 90% van de nieuwwaarde verkopen indien factuur aanwezig is en de Apple MacBook air 13" krasloos - het is moeilijk om krassen te maken in aluminium. AppleCare koopt u op eBay let wel op want er zijn verschillende AppleCare producten koop de AppleCare voor uw Apple product. De MacBook air zijn super, licht, super snel door flash opslag in plaats van sata opslag, super efficient 4W bij normaal gebruik, Mac OS X is sneller op producten die later aangekondigd zijn dan op producten die nieuwer aangekondigd zijn. Je kunt Call of Duty of Starcraft 2 op medium settings spelen op MacBook air 13" 2010 2GB 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:36
Ik ga helemaal mee in de redenatie van JvS, iets wat je zelf kunt bekostigen dien je (eigenlijk) niet te verzekeren :)
Anoniem: 313494 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:03:
koop een Apple MacBook air 13" 2010 want voor opslag kunt u een externe harddisk gebruiken. De Apple MacBook air 13" 2010 kunt u over een jaar nog steeds voor 90% van de nieuwwaarde verkopen indien factuur aanwezig is en de Apple MacBook air 13" krasloos - het is moeilijk om krassen te maken in aluminium. AppleCare koopt u op eBay let wel op want er zijn verschillende AppleCare producten koop de AppleCare voor uw Apple product. De MacBook air zijn super, licht, super snel door flash opslag in plaats van sata opslag, super efficient 4W bij normaal gebruik, Mac OS X is sneller op producten die later aangekondigd zijn dan op producten die nieuwer aangekondigd zijn. Je kunt Call of Duty of Starcraft 2 op medium settings spelen op MacBook air 13" 2010 2GB 128GB
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

... Mac OS X is sneller op producten die later aangekondigd zijn dan op producten die nieuwer aangekondigd zijn. ...
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 10:28
Bedankt.
Dit topic blijf ik lezen.
Say what?! :?

---

Maar wat word allemaal gedekt dan?
Dit kon ik zo niet vinden in de Warranty van Apple. Want ben wel benieuwd als je er dan iets mee hebt of het dan wel onder AppleCare valt.
Klopt het dat je het eerste jaar volledige garantie hebt op je macbook? Dit staat tenminste op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trezzahn schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:51:

Maar wat word allemaal gedekt dan?
Dit kon ik zo niet vinden in de Warranty van Apple. Want ben wel benieuwd als je er dan iets mee hebt of het dan wel onder AppleCare valt.
Klopt het dat je het eerste jaar volledige garantie hebt op je macbook? Dit staat tenminste op de site.
http://www.apple.com/legal/warranty/
http://www.apple.com/nl/support/products/mac.html
Pagina: 1