• willyb
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-09 15:43
Omdat ik heb begrepen dat, als je dan toch een DVD afspeelt op een blue-ray speler, je het beste kunt kiezen voor DTS 5.1 audio.

Nu kan zowel de Onkyo TX-SR608 versterker als de Samsung BD-C7500 blue-ray speler beide DTS aan, zelfs DTS-HD MA.

Alleen is het vreemde dat zodra ik op een DVD kies voor DTS, dat ik de versterker zie omschakelen naar PLII (pro logic) en dus PCM. Dolby Digital gaat wel goed.

Heeft iemand toevallig enig idee hoe ik dit zou kunnen aanpassen? Ik kan wel kiezen voor DTS NEO:6, maar dat is geen echte DTS zoals het bedoeld is vanuit de DVD volgens mij.

Alvast bedankt!

• ShittyOldMan
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 31-08 21:26
Klinkt als een instelling in de dvd speler. De receiver ontvangt immers een pcm signaal.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

willyb schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:29:
... naar PLII (pro logic) en dus PCM.
Die aanname klopt niet. PCM is wat anders dan Dolby Pro Logic. Maar controleer de instellingen van de DVD-speler eens en dan met name hoe de audio uitvoer in staat gesteld. Heb namelijk het idee dat de DVD-speler de DTS zelf al decodeert (en dan krijg je dus LPCM). De DVD-speler moet ingesteld staan/worden op het bitstream uitsturen van audio.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• willyb
Dank voor jullie reacties.

De blue-ray speler staat op bitstream audiophile.

Audio Stream on DVD
PCM PCM 2ch via HDMI
Dolby Digital Up to 5.1ch via HDMI
DTS Up to 6.1ch DTS via HDMI

Maar er staat wel in de handleiding
If your TV is not compatible with compressed multi-channel formats (Dolby Digital, DTS), the product may output PCM 2ch downmixed audio even though you set Bitstream (either Reencode or Audiophile) on your setup menu.
Kan het wellicht de HDMI kabel zijn of dergelijke?

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Eeeh... je hebt toch wel de DVD speler via HDMI aangesloten naar de Onkyo, en niet alles met HDMI naar de tv en dan via de S/PDIF van de tv naar de receiver? Want dan ligt het eraan dat je tv het inkomende signaal niet kan doorgeven.

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:21
Die gedachte deel ik ook. Gelieve dus even een aansluitschema hier neer te zetten.

• willyb
De Blue-ray zit direct op de versterker.

Hierbij het aansluitschema:
Samsung BD-C7500 ---hdmi 1.4---> Onkyo TX-SR608 ---hdmi 1.3---> Philips pfl9704h

Van alle apparaten is overigens de laatste firmware geïnstalleerd.

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Dan heb je alles wel goed aangesloten inderdaad. En volgens de manual moet DTS gewoon als bitstream verzonden kunnen worden over HDMI en daar ligt het probleem ook niet. Overigens is het stuk wat je quote uit de gebruiksaanwijzing alleen van toepassing als je dus wél gebruik maakt van de S/PDIF out van de TV en dat doe je dus niet. Vaag....

• willyb
Zou het een kwestie van proberen met een andere blue-ray danwel versterker kunnen zijn om te achterhalen of er in een van beide apparaten een 'DTS'-bug is geslopen?

• willyb
Nadat ik ook op blu-ray discs geen DTS-HD Master Audio kreeg en wat begon te experimenteren ben ik er eindelijk achter wat het probleem was, mocht iemand ooit ditzelfde tegenkomen, dit is het antwoord.

In je versterker kun je bij de HDMI-monitor uitgang van je TV instellen of deze Audio mag doorgeven of niet.
Voordeel als die aanstaat is dat je je tv als center kunt gebruiken. Maar als je dat aanzet zal de Onkyo TX-SR608 nimmer de rode 'DTS-HD / MSTR' gaan weergeven voor blue-rays. Waarom niet? Geen idee, ga ik ze nog wel vragen :P
Zet je dat uit: boem: ineens 10x beter geluid.

Conclusie: zet je TV-audio monitor UIT in je versterker en je geniet van echt HD-kwaliteit geluid.

Met dank aan de post van msg1987 op
http://forums.highdefdige...-705-dts-ma-question.html waardoor ik hiermee ging experimenteren.

[Voor 9% gewijzigd door willyb op 06-11-2010 00:50]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee