Toon posts:

Vervanger AC Ryan HD; zijn er inmiddels alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

• robkuip
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-01-2018
Ik weet dat dit wel eens eerder is gevraagd "wat is de beste mediaspeler ??" Maar ik wilde het is anders benaderen, Ik heb nu een aantal jaar de AC Ryan PlayOn! HD met een 500 GB harde schijf. Nu wil ik deze aan mijn vader geven en zelf een nieuwe kopen met een 1,5 TB Harde schijf, maar wat ik zo zie is nog steeds geen betere of vergelijkbare speler op de markt, ik kan er iig geen vinden. Mijn vraag is dus ik wil een nieuwe, de AC Ryan bevalt uitstekend, maar ja ik ga ook niet 2 x dezelfde auto kopen.....(is mss vreemd, maar je wil toch is wat nieuws ook al functioneerd het allemaal goed. Ik hoor graag jullie gedachten hierover, of hebben jullie zoiets, koop gewoon dezelfde nog een keer.

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 12:08

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je weet dat "beter" altijd een compromis is tussen tijd en geld. Je kunt dus een htpc kopen die meer kan, meer tweakbaar is, een kan en klaar apparaat als de humax die meer opties heeft en kan opnemen en duurder is, of een mini versie van de ac ryan. (zelfde player voor minder geld).

En hoe wou je voorkomen dat dit topic gewoon een opsom topic wordt?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• robkuip
Tja dat het een opsom tabel word is lastig, ik ben alleen nu al een week of 4 aan het kijken maar kan geen "betere" vinden, vind het alleen vreemd dat na zo een lange tijd er nog steeds geen beter alternatief is (of ik kan m niet vinden.) Hij moet eigenlijk hetzelfde kunnen als de AC, dus opnemen hoeft niet, wel alles kunnen spelen. Ben gewoon toe aan wat anders, met meer functies "mooier" menu etc. Noem is (een) voorbeeld(en) als je wil. Er vanuit gaan dat geld even niet belangrijk is. (niet dat ik genoeg heb, maar ben gewoon benieuw wat ik over het hoofd zie behalve de popcorn.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jij kan geen betere vinden, dus je gaat een slechtere kopen om maar niet dezelfde te kopen? Dat vind ik een rare redenatie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• robkuip
Nee dat zeg ik niet, alleen misschien zie ik iets over het hoofd, het lijkt net of de tijd stilstaat aangezien de AC al best een hele tijd op de markt is, en er nog steeds geen " betere" op de markt is, of ik kijk niet goed, dus vandaar dit topic..

[Voor 24% gewijzigd door robkuip op 29-10-2010 21:04]

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nou ik zou je niet durven beschuldigen van slecht kijken, ik denk dat wanneer je hier op Tweakers heb rondgekeken en de pricewatch er op hebt nageslagen je genoeg informatie hebt.
Een belangrijk punt zijn codecs, maar tegenwoordig speelt elk apparaat wel alle codecs af, dan ga je kijken naar nieuwe features die interessant kunnen zijn of naar menu's die je fijner vind werken. Of naar een totaal andere oplossing zoals een HTPC, voor mij nog altijd het ideale apparaat als je meer wilt dan enkel films afspelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• frank-fabacom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 24-11-2010

frank-fabacom

Bedrijfsaccount fabacom
Binnenkort gaat LOOQS een mediastreamer leveren (MeeCeiver) . Wellicht is het de moeite waard om daar even op te wachten. Hierbij een link naar de specs. http://www.looqs.com/features.php?code=MC201
Mooi apparaat.

• robkuip
Kijk dit bedoelde ik, ziet er mooi uit, nog nooit van gehoord trouwens..dank je , andere tips uiteraard welkom.

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 12:08

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.mpcclub.com/forum/forum.php
2009/2010 Generation Sigma Based (33 Viewing)
Sub-Forums: HDI 3.0 Base and BD Prime, HDI MAX and SMART units, PopCorn Hour C-200 / A200, HDX BD-1 (SMP8642), WDTV2 (Sigma 8655), Bollo NMP-MOB (SMP863X), Other Sigma Based

2009 / 2010 Generation Realtek Based (16 Viewing)
Sub-Forums: A.C.Ryan PlayOnHD, DViCo TViX 6600 and TViX N1, Mede8er, Xtreamer, Other Realtek Based

2010 Generation: Expected! (1 Viewing)
Sub-Forums: Yuixx, Free Talk Future Generations
daar staan aardig wat comcurrenten opgesomd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• 210667
  • Registratie: september 2021
  • Niet online
frank-fabacom schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:37:
Binnenkort gaat LOOQS een mediastreamer leveren (MeeCeiver) . Wellicht is het de moeite waard om daar even op te wachten. Hierbij een link naar de specs. http://www.looqs.com/features.php?code=MC201
Mooi apparaat.
Daar wacht ik al bijna 2 jaar op.. >:) Zie dit artikel . Is eigenlijk net zo n drama als de YuiXX

• Cooler_King
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13-08 10:13
Bekijk vooral ook deze site: http://www.iboum.com/net-media-players.php

• frank-fabacom

frank-fabacom

Bedrijfsaccount fabacom
Even als reactie op Heppieboeddha,

Let even op welke reviews je aanhaalt. Waar je naar verwijst is een review van januari 2009. De eerste producten van de LOOQS MeeSeries zijn in Nederland pas sinds half 2010 op de markt. Er is in die tijd wel e.e.a aan de interface e.d veranderd. zie ook het review hieronder van stylecowboys. Ik heb zelf de interface van de MeeCeever kunnen uittesten, en deze werkt uitstekend. Makkelijk door alle menu's te zappen met je afstandsbediening. Alle mediacontent is beschikbaar via een library functie met thumbnails.

http://www.stylecowboys.nl/Foto-Video/1141

• Vegeto79
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:21
frank-fabacom schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:37:
Mooi apparaat.
Weet je toevallig wanneer de MeeCeiver gekocht kan worden? Via google kan ik niets vinden namelijk.

Ik ben op zoek naar een mediaspeler en ik wilde eigenlijk voor de mede8ter gaan, maar deze ziet er qua specs en design erg goed uit! :9~

• frank-fabacom

frank-fabacom

Bedrijfsaccount fabacom
De MeeCeiver gaat waarschijnlijk begin volgendjaar geleverd worden. Via welke winkels dit gaat weet ik nog niet.

• JFK104
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13-09 20:01
Snap wel wat de TS bedoelt.

Ik heb ruim 2 jaar geleden de CFULLHDMA gekocht. Deze is onlangs verhuisd naar de slaapkamer en wil beneden een nieuwe. In een opwelling de Netgear EVA 9100 gekocht.

Bevalt me niet (traag, alles handmatig instellen, onhandig) en staat nu op een advertentiewebsite.

Na research kom ik er ook achter dat er niet veel beter spul te koop is dan 2 jaar geleden.

Geen flitsende menu's, gigabitpoorten, alles kunnen spelen etc etc.

Correct me if i'm wrong............

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 25-09 15:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb de topictitel iets aangepast zodat het de lading van de topicstart beter dekt :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• GroteNeger8
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-08-2012
Alles met een Sigma chipset is beter en intel CE4100 devices zijn ook goed om in de gaten te houden als je een high-end DMP wil.

[Voor 55% gewijzigd door GroteNeger8 op 03-11-2010 19:50]

13" macbook unibody | Sitecom WL-309 | Sitecom MD-253 | Sitecom WL-355

• Athome
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 25-09 17:53
De sigma speler is dezelfde prijsklasse als de Ac-Ryan vind ik niet specifiek beter.
De Sigma spelers streamen beter maar de Realtek-speler blijken minder kieskeurig te zijn. Er komt binnenkort (of is er al) een Dune-Lite uit. Deze heeft ook een sigma-chip en en zit in het 100-150 euro prijssegment. Dit kan een erg interessante speler worden.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Dune Base 3.0 een topspeler is. Deze kost fors meer dan een AC-Ryan maar het werkt uit de kunst. Het menu is een heel stuk prettiger dan de Realtek spelers. Het streamen van 1080P materiaal gaat zoals het moet. DTS-MA en True-HD worden volledig ondersteunt als pass-trough en down-mix. Ook WMA-audio geeft geen probleem. Met programma's als Yadis en Zappiti is alles ook nog eens fraai weer te geven. Geen problemen met Blu-Ray (ook ISO).

Het kost maar dan heb je ook wat

• GroteNeger8
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-08-2012
Athome schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:27:
De sigma speler is dezelfde prijsklasse als de Ac-Ryan vind ik niet specifiek beter.
De Sigma spelers streamen beter maar de Realtek-speler blijken minder kieskeurig te zijn.
Minder kieskeurig mbt wat :? De sigma's hebben een architectuur waarbij GUI en playback gescheiden zijn. Dat heeft een significant voordeel.

13" macbook unibody | Sitecom WL-309 | Sitecom MD-253 | Sitecom WL-355

• drunkfux
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14-09 14:27
Dat de Boxee Box hier nog niet genoemd is, ook een hele goede om in de gaten te houden.

Wat mij betreft een topper die ook daadwerkelijk binnenkort beschikbaar is.

[Voor 26% gewijzigd door drunkfux op 03-11-2010 21:58]

Systeem Specs

• Athome
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 25-09 17:53
GroteNeger8 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:34:
[...]

Minder kieskeurig mbt wat :? De sigma's hebben een architectuur waarbij GUI en playback gescheiden zijn. Dat heeft een significant voordeel.
Sigma MD-270 Sitecom ;) geen ondersteuning voor DVD-menu bijvoorbeeld. Realtek wel.
Leuk dat de Gui en playback gescheiden zijn. De gebruiker ziet dit niet en interesseert het ook niet. De speler moet gewoon wat er van verwacht wordt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee