Speakerdraad aansluiten hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 621 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:36
Beste medetweakers,

Ik heb gister een topic geopend over de speakers in mijn plafond, na een hele grote zoekactie is dit gewoon niet mogelijk met B&O dus ben ik een andere optie aan het uitwerken namelijk:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22236

dat verstuurd dus de audio over cat5 (e), nu gaat er alleen mono overheen, dat is eigenlijk het enige minpunt maargoed ik denk niet dat je hier heel veel last van zult hebben het hangt immers in het plafond en dus boven je hoofd maar nu zit ik wel met het volgende probleem (vraag) aan de enekant komt dus dat ding van DX om de audio door de cat5e te voeren en aan de andere kant dat ding van DX om het te ontvangen envervolgens naar de speakers toe te zenden maar nu zit er dus mee dat het er mono ingaat aan de versterkant en er dus ook beneden mono uitkomt dus mijn vraag is hoe sluit ik dit aan aan de speakers die allebij 2 draden hebben L en R daar heb ik weer dit op gevonden

http://kabeltje.com/tulp-...-kontra-steker-p-349.html

Dus dan zit ik al op mono maar wel met 2 kabels, mijn vraag is kan ik dan aan die ene kant die tulp in dat blokje en aan de andere kant gewoon de kabel strippen en dan op de speakers aansluiten?, aan de andere kant zit immers de versterker al. of moet ik dit echt heel anders gaan aanpakken op elke speaker plek weer aparte versterkers etc....?

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Als je de speakers via het netwerk digitale informatie stuurt zal je een d/a converter en versterker per speaker nodig hebben. Dat is duidelijk. Wil je de netwerk kabel als speaker kabel gebruiken (er schijnen mensen te zijn die dat doen...) dan moet je een geschikte versterker daarvoor hebben. Naar gelang je meer speakers bediend gaat de impedantie omlaag en de versterker moet dat aankunnen.

Overigens, staat er in het koopcontract niks over die geluidsinstallatie? Het is wel een beetje vreemd dat die onbruikbaar word achter gelaten.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:58

job

Je eerste link is voor een cctv systeem (Closed Circuit TV), zoals gebruikt bij camera's in winkels. Ik vraag me af of je dat nou wel voor je speakers moet hebben.
En het product in de tweede link heeft niets, maar dan ook niets van doen met het eerste systeem

Ik sluit me aan een tweaker in het vorige topic (snap ook niet waarom je een nieuw topic hebt aangemaakt):
Kom eens met foto's danwel typenummers van wat er nu in je huis hangt.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 28-10-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:36
Obelink schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:53:
Als je de speakers via het netwerk digitale informatie stuurt zal je een d/a converter en versterker per speaker nodig hebben. Dat is duidelijk. Wil je de netwerk kabel als speaker kabel gebruiken (er schijnen mensen te zijn die dat doen...) dan moet je een geschikte versterker daarvoor hebben. Naar gelang je meer speakers bediend gaat de impedantie omlaag en de versterker moet dat aankunnen.

Overigens, staat er in het koopcontract niks over die geluidsinstallatie? Het is wel een beetje vreemd dat die onbruikbaar word achter gelaten.
Het is geen digitale informatie het is zegmaar gewoon versterker -> mengepaneel -> audio 2 cat5e -> door de muur heen -> cat5e 2 converter -> mono -> mono 2 stereo -> ? ->speakers de vraag is dus wat maar er bij het vraagteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 07:22

Sprite_tm

Semi-Chinees

Je grootste probleem is imo nog steeds het krijgen van een geschikte versterker of signaal voor je speakers (plus het feit dat je volgens mij niet echt weet waar je mee bezig bent, maar dat terzijde) en dat kan nog steeds prima in Nieuwe huis speakers in plafond.

[ Voor 4% gewijzigd door Sprite_tm op 28-10-2010 20:33 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.