Nieuwe huis speakers in plafond

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 11:45
Beste medetweakers,

Ik ben laatst verhuist, waarna ik in het nieuwe huis een hele B&O installatie aantrof, ze hebben de versterkers meegenomen maar de speakers zitten bij de voordeur in het plafond en in de wc's, badkamers en keuken zitten speakers in het plafond, het zijn normale speakers met een + en een - alleen staat er op de speaker zelf wel iets van 100 v tussen haakjes maar weet niet of dit nou echt letterlijk betekend of het 100 volt speakers zijn. Nu was mijn vraag is er een kastje om het speaker draad te converteren naar netwerk en dat ik dan met een stukje software de muziek kan bedienen in alle ruimtes? Voor een redelijke prijs.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Dan zal het wel een 100V systeem zijn ja, zie je ook vaak in winkels en bedrijven.

Zit er niet nog ergens een versterker?

En per kamer wordt lastig, dan moet je per kamer een versterker hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
ThinkPadd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:53:
Dan zal het wel een 100V systeem zijn ja, zie je ook vaak in winkels en bedrijven.

Zit er niet nog ergens een versterker?

Er zaten wel B&O versterkers overal, die hebben we nog dat zijn deze http://link.marktplaats.nl/375469136 die zijn niet van mij maar gewoon even opgezocht, heb ik daar wat aan want daar zit ook een soort hele lange netwerk aansluiting in de breedte zegmaar
Afbeeldingslocatie: http://www.beoworld.org/assets/thumbnails/beolinktwo-a.jpg

Die dus als ik daar aan de anderekant een normale netwerkaansluiting aanmaak, zou het dan kunnen dat dat kastje gewoon DHCP krijgt en misschien nog wel benaderbaar is via netwerk want in dat kastje sluit je ook je speakers aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dat een stekker lijkt op een normale netwerkstekker betekent nog niet dat dat het is he? Begin nou es met foto's maken van alle apparatuur en typeplaatjes die je kunt vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door sebastius op 28-10-2010 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even verdiepen in het systeem van B&O?

Alle geluidsbronnen (Tv, Stereo, DVD) bevatten meestal geen speakers. Deze bronnen kunnen dmv de a/b aan speakers gekoppeld. De signalen lopen dan over de masterlink bus. Dat is dan ook de kabel die je ziet zitten.

Daarnaast vind er ook besturing over de masterlink plaats. Het aan/uit schakelen is op ieder willekeurig apparaat mogelijk. (dus tv aanschakelen via IR op speakers, CD aanzetten via IR ook in TV) etc.

Mooi systeem maar zeker niet goedkoop

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

ThinkPadd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:53:
Dat is niet geheel waar, er zijn versterkers die meerdere zone`s hebben..

Ook voor de TS: voor meer informatie zou je eens op deze site kunnen kijken: http://www.toaelectronics.com/

Alleen bepaald goedkoop is het niet ben ik bang.. ;)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:15

Jrz

––––––––––––

mooie achterlater =)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

Stoney3K

Flatsehats!

Als de Beolink Passives eruit gehaald zijn kun je de speakers zonder problemen op een 'gewone' stereo aansluiten. De Beolink is ook een normale versterker voor 8 ohm speakers, iets wat een normale stereo-installatie ook zou aandrijven.

Echte 100V speakers hebben een transformator na de speakeraansluiting, waarna het weer normale 8ohms-speakers zijn. Bij de versterker zit dan een zelfde soort trafo, zodat de spanning hoger wordt en er langere afstanden kunnen worden overbrugd zonder dat er veel geluidsniveau in de draad verloren gaat. Ik denk dat deze speakers aangepast zijn voor binnenshuis door gewoon de 100V trafo eraf te slopen.

Mijn suggestie: Probeer gewoon een versterker aan te sluiten op één van de speakerparen. Als het een 100V systeem is kan het geen kwaad, dan zal er alleen geen (of heel zacht) geluid uit komen.

Is de oude Masterlink bekabeling nog aanwezig? Die kan namelijk voor veel andere dingen nog nuttig zijn, bijvoorbeeld het heen en weer sturen van audio of netwerk tussen de kamers. Het enige wat je dan moet doen is de connectoren vervangen voor iets bruikbaars.

EDIT: Ik zie dat je de Beolink Passives nog hebt. Dan zou ik eerst eens proberen om niks los te halen en te gaan zoeken voor een goedkope B&O receiver die Masterlink ondersteunt, zodat je van daaraf je hele systeem op de 'originele' manier kan aansturen. De Beolink Passives zijn zelf al versterkers die ook een AUX-aansluiting hebben (de 7-polige of 8-polige DIN), daar kun je ook een PC of andere geluidsbron op aansluiten.

Voor de Powerlink-aansluitingen (de 8-polige pluggen) heb ik de volledige documentatie, maar ze werken ook zonder een stuurprotocol. Een verloopkabel van 5-polige DIN naar 2 tulpstekkers aansluiten en je moet geluid hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Stoney3K op 28-10-2010 22:43 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Stoney3K schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:39:
Als de Beolink Passives eruit gehaald zijn kun je de speakers zonder problemen op een 'gewone' stereo aansluiten. De Beolink is ook een normale versterker voor 8 ohm speakers, iets wat een normale stereo-installatie ook zou aandrijven.

Echte 100V speakers hebben een transformator na de speakeraansluiting, waarna het weer normale 8ohms-speakers zijn. Bij de versterker zit dan een zelfde soort trafo, zodat de spanning hoger wordt en er langere afstanden kunnen worden overbrugd zonder dat er veel geluidsniveau in de draad verloren gaat. Ik denk dat deze speakers aangepast zijn voor binnenshuis door gewoon de 100V trafo eraf te slopen.

Mijn suggestie: Probeer gewoon een versterker aan te sluiten op één van de speakerparen. Als het een 100V systeem is kan het geen kwaad, dan zal er alleen geen (of heel zacht) geluid uit komen.

Is de oude Masterlink bekabeling nog aanwezig? Die kan namelijk voor veel andere dingen nog nuttig zijn, bijvoorbeeld het heen en weer sturen van audio of netwerk tussen de kamers. Het enige wat je dan moet doen is de connectoren vervangen voor iets bruikbaars.

EDIT: Ik zie dat je de Beolink Passives nog hebt. Dan zou ik eerst eens proberen om niks los te halen en te gaan zoeken voor een goedkope B&O receiver die Masterlink ondersteunt, zodat je van daaraf je hele systeem op de 'originele' manier kan aansturen. De Beolink Passives zijn zelf al versterkers die ook een AUX-aansluiting hebben (de 7-polige of 8-polige DIN), daar kun je ook een PC of andere geluidsbron op aansluiten.

Voor de Powerlink-aansluitingen (de 8-polige pluggen) heb ik de volledige documentatie, maar ze werken ook zonder een stuurprotocol. Een verloopkabel van 5-polige DIN naar 2 tulpstekkers aansluiten en je moet geluid hebben.
ten eerste Ontzettend bedankt voor je reactie! wat bedoel je met de 7 of 8 polige dim? is dat die grote beo link (grote netwerk conenctor) die je bedoeld is het daar de 7de of 8de connectie van? zou je mij ook die documentaire door willen sturen alsjeblieft? dan ga ik vanavond even aan de slag om alles aan te sluiten en te testen, Bedankt!!
Pagina: 1