Ik heb 2x 1TB in RAID0 aan een Intel ICH9R op een Asus P5QC met Win7 Pro. Zonder problemen al een maand of 6.
2x Seagate Barracuda 7200.11 1-TB
Reeds twee maal na het opstarten krijg ik een melding dat er een fout is opgetreden in mijn RAID setup en dat ik onmiddelijk een backup moet maken. Van belangrijke spullen heb ik wel een backup, maar Windows, alle programma's, alle spellen etc. opnieuw installeren is, naja, lame.
Daarom vroeg ik me af, hoe moet ik deze fout klassificeren? Als matig of als kritiek? Staat dat ergens? Kan ik dat testen?

Met de boel in RAID kan ik geen SMART waarden meer uitlezen.
HDtune vindt geen problemen.
Windows schijfcontrole vindt geen problemen.
Kan ik de RAID in het BIOS ontbinden om ze dan met Linux te checken en dan dezelfde RAID weer aanmaken, of gaan dan alle gegevens verloren?
Kan ik SeaTools for DOS gebruiken zonder de RAID te verbreken?
Ik wil eigenlijk gewoon weten WAT de fout was. Geen idee waar ik meer info kan vinden.
2x Seagate Barracuda 7200.11 1-TB
Reeds twee maal na het opstarten krijg ik een melding dat er een fout is opgetreden in mijn RAID setup en dat ik onmiddelijk een backup moet maken. Van belangrijke spullen heb ik wel een backup, maar Windows, alle programma's, alle spellen etc. opnieuw installeren is, naja, lame.
Daarom vroeg ik me af, hoe moet ik deze fout klassificeren? Als matig of als kritiek? Staat dat ergens? Kan ik dat testen?

Met de boel in RAID kan ik geen SMART waarden meer uitlezen.
HDtune vindt geen problemen.
Windows schijfcontrole vindt geen problemen.
Kan ik de RAID in het BIOS ontbinden om ze dan met Linux te checken en dan dezelfde RAID weer aanmaken, of gaan dan alle gegevens verloren?
Kan ik SeaTools for DOS gebruiken zonder de RAID te verbreken?
Ik wil eigenlijk gewoon weten WAT de fout was. Geen idee waar ik meer info kan vinden.
[ Voor 248% gewijzigd door Sando op 28-10-2010 19:54 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)