Probleem nieuw systeem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 20:19
Hallo,

Ben aan het helpen met een nieuw systeem aan het bouwen maar we lopen tegen wat probleempjes op.
Het systeem is het volgt:

MSI 890FXA-GD70 AM3 Socket
AMD Phenom II x6 1090 @ 3.2
ATI 5570
OCZ RevoDrive SSD (!) 120GB PCI-Express
Corsair DDr3 1600MHz 2x 2gb

En het probleem is als ik Win 7 Pro 64bit (ook met home 64b) installeerd die het gewoon netjes op de SSD en zodra ik gebruikersnaam of cd key invoer dan loop die vast. Nu is het mij uiteindelijk gelukt om windows te installeren. Maar als ik iets binnen windows doe zoals updates uitvoeren dan loopt die vast of af en toe krijg ik een bluescreen.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn of is die SSD gewoon te nieuw (is bijna niks over te vinden qua drivers) om de installatie uittevoeren.

Hoop graag dat jullie mij hieruit kunnen helpen.

Gr Riccardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Mijn eerste gok ligt bij een incompatibiliteit moederbord en PCI Express SSD. Zowiezo BIOS update doen en als het mogelijk is, test de drive eens uit in een andere PC (met eventueel andere chipset) als secundaire schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Probeer eens een installatie op een gewone harde schijf. Daarmee kun je dan in elk geval bepalen of het probleem te maken heeft met de SSD (ondersteuning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 23:47
Probeer de BIOS up te daten, en check of er nieuwe drivers * zijn voor de SSD.

EDIT:

* Ik bedoelde natuurlijk firmware...

[ Voor 27% gewijzigd door QErikNL op 28-10-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 18:37
Volgens mij zijn er wel een vaker problemen met booten vanaf PCIe SSD's.
Dit ligt dan voornamelijk aan de moederborden.
Misschien dat dit idd verholpen kan worden met een BIOS update, maar vaak zijn ze gewoon incompatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Lees dit topic eens [ASUS Crosshair IV Formula] Niet stabiel te krijgen waarin hetzelfde probleem zich voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376622

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn revodrive. Heb jij ook eens het probleem gehad dat je bios maar 1 x 55 GB zag en niet de 2 x 55GB die de revodrive heeft? Mijn probleem lag namelijk aan het feit dat de raidcontroller niet helemaal goed functioneerde. Heb mijn probleem toen op OCZ forum gezet en kwam dus achter dit probleem. Het is namelijk een veel voorkomend probleem wat ik zoal heb gehoord. Ik heb gewoon RMA gedaan en had binnen 3 dagen een nieuwe.
Pagina: 1