Corespeed verspringt voortdurend van snelheid (moederbord ?)

Pagina: 1
Acties:

• Amberres
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-03-2014
Sinds mijn nieuwe grafische kaart (ati radeon HD 4670) crasht mijn pc bij het spelen van Dungeons & Dragons Online (DDO).

Uit een andere topic: 'Wat is de aanbevolen driver voor de ATI Radeon HD 4670' is gebleken dat mijn kaart door gebrek aan airflow en fan overhit.

Toch ben ik DDO verder aant testen terwijl cpu-z loopt, en nu blijkt dat de core speed (clocks, core0 ) voortdurend van 1197.1 mhz naar 2593.6 MHz springt en af en toe naar 1997.5 MHz. is dit normaal?

tijdens DDO:
Hardware monitor Radeon HD 4670
Temperature 0 59°C (138°F) (GPU Core)

ChojinZ schreef:

QUOTE:

Dit is een instelling van je moederbord. Opzich niet vreemd, echter, niet wenselijk.

Maar daar kan je beter een apart topic van maken. Anders krijg je een videokaart topic die uiteindelijk niet meer over videokaarten gaat maar over processoren..

Tijdens spelen van cities xl 2011 (game werkt perfect) blijft de core speed steeds rond 2593MHz (multiplier: x13)
Zou het voortdurend verspringen van core speed mede de crashes in DDO kunnen veroorzaken?

indien ja, hoe hou ik de dat stabiel?

PS, enkel mijn grafische kaart is vervangen, moederbord is hetzelfde

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de PMG FAQ: CPU veranderd van snelheid. Dit is heel normaal bij moderne processoren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Misschien kun je beter een kijkje nemen bij gpu-z en dus niet cpu-z.
Dit lijkt me toch wel een grafisch gerelateerd probleem namelijk aangezien je je kaart hebt vervangen.
Ga dus aan de slag met het herinstalleren van drivers, probeer oudere versies en probeer natuurlijk ook je oude videokaart weer terug te plaatsen en daarmee kun je dus nagaan of het aan de nieuwe videokaart ligt of toch ergens anders aan.

En in principe zou dat switchen van snelheid niet de oorzaak kunnen zijn van de crashes. Dat switchen gaat zo vliegensvlug dat je er dus echt niks van merkt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is gebleken dat mijn kaart door gebrek aan airflow en fan overhit.
doe eerst eens iets aan je airflow dan

Iperf

• Amberres
Mijn oude grafische kaart is stuk.
De kast is open en temperatuur nu heel at lager. (nieuwe kaart met fysieke cooler is besteld)

• Amberres
Helaas, PC crasht nog steeds tijdens DDO (ook met pc kast open: temperatuur nu heel wat lager)

symptomen: spel begint plots hevig the haperen en pc bevriest dan volledig (scherm wordt bruin of rood = afhankelijk van overheersende kleur op dat moment en geluid wordt ruis....)

wat te doen? spel verwijderen en herinstalleren?? bv.: cities xl 2011 werkt zonder problemen

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-02 21:35
Misschien kan je gaan zoeken naar crashes gerelateerd aan het spel op het internet (DDO Crash etc)? Inderdaad herinstalleren zou uitkomst kunnen bieden... Updates heb je waarschijnlijk al, misschien nog even checken. Graphics drivers herinstalleren...

Overigens is Cities XL 2011 een (relatief) CPU-intensief spel die zelfs op oude grafische kaarten nog redelijk meeloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Stef42 op 27-10-2010 19:29 ]

• Amberres
Hoe zoek ik de crashes gerelateerd aan het spel? Ben er al eens naar opzoek gegaan maar zonder succes..
Welke win 7 functie houdt dit bij?

drivers al vele malen geherinstalleerd , en ook al verwijderd met driver sweeper.

game is up to date.

toch bedankt voor respons

[ Voor 8% gewijzigd door Amberres op 28-10-2010 07:56 ]

• ploffie144
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-02 08:00
Kun je wat duidelijker zijn over je systeem.
Met name moederbord,processor,voeding,geheugen, etc,etc.

Draai zelf met een Intel platform met i7 950.
Ik had net als jij pieken en dalen van de processor.
In het Bios heb ik een aantal aan passingen gedaan, om de processor op
één frequentie te krijgen.

EPU: Uit
Speedstep: Uit
Hyper- Threading: Uit
Vcore voltage: Op een vaste voltage gezet

Dit was voor mij genoeg om stabiel te kunnen gamen.
Want sommige games zijn niet blij met pieken en dalen in het systeem.

Succes ;)
Pagina: 1