Toon posts:

Letters in rubber

Pagina: 1
Acties:

• Mikad0
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 08-09 14:50
Beste Tweakers,

Ik heb hier nog een stukje rubber liggen en nou wil ik daar graag een paar letters inzetten, maar hoe kan ik dit het beste doen? De letters moeten er natuurlijk niet al te diep zitten gewoon een paar mm ...
Als het dan klaar is wil ik er de letters wit verven... :9~
Ik zat er aan te denken om een dremel te gebruiken. Hier lees ik veel over hier op tweakers maar ik heb hier geen enkele ervaring mee, dus ik zou ook niet weten of dit goed met rubber werkt.
Misschien dat er ook andere manieren zijn?

Mvg,

• Attitude
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 07-11-2010
Rubber smelt als je het heet maakt, dus maybe dat het je wel lukt met een verhitte beitel?

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:46

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

of iets met uitsnijden in karton inpakken met zilverfolie en een verfbrander, (ps ik had dit ook in een andere topic gezien? kleine mods?) :P

...

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is snijden geen optie?

30" monitor te koop

• akoster
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:13
ik heb verder geen ervaring met rubber verwerking, maar is het niet handiger om ze met een scherp mes uit te snijden ?

lijkt me dat het lastig (secuur) dremelen is met een flexibel materiaal. misschien kan je de rubber laten bevriezen of zo.

I can see clearly now, the brain is gone...

• T.Rijkers
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 24-08 15:21
Hoe groot is je stukje rubber? Als je een bovenfrees heb kan je daar gewoon een klein bitje in doen.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Vroeger toen kleine redfoxert nog op de basisschool zat (heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden) gebruikten we gutsen voor het uitsnijden van kurkachtig spul om dat daarna te gebruiken als verfdruk iets. Wellicht dat je dus met een scherpe guts veel makkelijker dat rubber kunt uitsnijden.

Wel eerst uittekenen op het rubber! :)

• Mikad0
Attitude schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:35:
Rubber smelt als je het heet maakt, dus maybe dat het je wel lukt met een verhitte beitel?
Klinkt goed, het valt altijd te proberen, maar of dit erg netjes wordt...
gekke-gerrit schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:37:
of iets met uitsnijden in karton inpakken met zilverfolie en een verfbrander, (ps ik had dit ook in een andere topic gezien? kleine mods?) :P
Ik kan het zo gauw niet vinden bij de kleine mods, maar dat zal nog even beter gaan bekijken.
akoster schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:38:
ik heb verder geen ervaring met rubber verwerking, maar is het niet handiger om ze met een scherp mes uit te snijden ?
Ik zat zelf ook al te denken aan uitsnijden maar hoe krijg je dan de binnenkant mooi los, de randen gaan dan mooi maar dan zit je met de binnenkant...
T.Rijkers schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:45:
Hoe groot is je stukje rubber? Als je een bovenfrees heb kan je daar gewoon een klein bitje in doen.
Het stukje rubber is ongeveer 15x20 cm, ik heb helaas geen bovenfrees tot mijn beschikking

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Een paar mm diep? Kun je dan niet beter een lap onder de lasercutter leggen en die er overheen plakken na het verven? (of gewoon snijden met de hand natuurlijk maar een lasersnijder wordt wel lekker strak :) )

[Voor 28% gewijzigd door maratropa op 27-10-2010 14:00]

specs

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:46

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

ik dacht dat ik de zelfde post (van jou) had gezien in kleine mods topic
dat bedoelde ik

en dat klopt

[Voor 32% gewijzigd door gekke-gerrit op 27-10-2010 14:13]

...

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:39
akoster schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:38:

lijkt me dat het lastig (secuur) dremelen is met een flexibel materiaal. misschien kan je de rubber laten bevriezen of zo.
Weet niet wat de samenstelling van het rubber is, maar gezien de zomer- en winterbandendiscussies over hard en zacht rubber, kan je dat stuk rubber niet gewoon in de vriezer gooien waardoor het hard wordt?

• Mikad0
maratropa schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:58:
Een paar mm diep? Kun je dan niet beter een lap onder de lasercutter leggen en die er overheen plakken na het verven? (of gewoon snijden met de hand natuurlijk maar een lasersnijder wordt wel lekker strak :) )
Goed idee maar ik wil het graag wel netjes hebben, en als je dan het op elkaar moet gaan plakken lijkt het er op dat je geen mooie afwerking krijgt, maar dit is natuurlijk ook goed te doen!
redfoxert schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:52:
Vroeger toen kleine redfoxert nog op de basisschool zat (heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden) gebruikten we gutsen voor het uitsnijden van kurkachtig spul om dat daarna te gebruiken als verfdruk iets. Wellicht dat je dus met een scherpe guts veel makkelijker dat rubber kunt uitsnijden.

Wel eerst uittekenen op het rubber! :)
Goede suggestie, je zou de guts dan ook nog eventueel warm kunnen maken zodat het wat makkelijker gaat!
_JGC_ schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:15:
[...]

Weet niet wat de samenstelling van het rubber is, maar gezien de zomer- en winterbandendiscussies over hard en zacht rubber, kan je dat stuk rubber niet gewoon in de vriezer gooien waardoor het hard wordt?
En als het hard is dan zou het dus evt. te dremelen zijn?

Tot nu toe iedereen alvast bedankt voor alle reacties _/-\o_

[Voor 26% gewijzigd door Mikad0 op 27-10-2010 14:30]

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:39
Geen idee of het wel te dremelen is als het hard is, maar mijn ervaring met snijden is dat flexibel materiaal veel minder makkelijk snijdt omdat het meegeeft met je mes. Als je het harder kunt maken door te bevriezen wordt snijden een stuk makkelijker.

• UgotHeinzzd
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Afhankelijk van hoe stug het rubber is, soldeerbout met dunne punt?

Edit:
*heeft net even een oud stukje zacht rubber gemarteld met een soldeerbout :9 kun je best mooi in schrijven!*

[Voor 49% gewijzigd door UgotHeinzzd op 27-10-2010 16:26]

[CiP] Aqueum initium TJ09 [CM] Fortress FT03

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:53

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Rubber smelt bij verhitting??? No way, rubbers zijn geen thermoplasten maar thermoharders. Er is hitte nodig om ze te vulcaniseren en daarna smelten ze echt niet meer, als je ze ver genoeg verhit gaat de structuur van de moleculen gewoon kapot en houd je verbrand rubber over.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee