Toon posts:

Oplichting V&A door MI48209

Pagina: 1
Acties:

• Japperrrr
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 20:05
Modbreak:Frustratie of niet, persoonsgegevens publiceren is nog steeds not done. Probeer het nog eens op de juiste manier zou ik zeggen.

[Voor 90% gewijzigd door Floppus op 26-10-2010 19:11]

• Def!ance
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 28-08 22:09

Def!ance

Assumption is the mother.....

Hoezo is een Moderator dit schuld?
Dont blame the messenger...... etc.....

http://www.gotlive.nl | XBL : DeFiAnCeNL

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 25-09 12:55
Alweer ?, dit is al de zoveelste keer volgens mij die nick aan het licht komt.
En indeed V&A is niemand verantwoordelijk behalve jezelf en de verkoper, Tweakers bied het als een Service aan maar is niet aanspraakelijk voor hoe er wat gebeurd.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij is ook al eerder aangegeven dat Tweakers.net geen bemiddelende partij is en ook geen tussenpersoon. Ik snap niet dat je de schuld bij hen in de schoenen aan het schuiven bent.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• Japperrrr
Nadat er door meerdere Tweakers is gewezen op het feit dat MI48209 niet te vertrouwen is, is hem zijn toegang tot V&A ontnomen. Vervolgens is dit, zonder hiervan melding te maken in het betreffende topic, ongedaan gemaakt. Op basis van wat? Op basis van de woorden van een oplichter? Die vervolgens weer toe kan slaan door de stomheid en naïviteit van de redactie?

Tweakers.net is wel degelijk aansprakelijk als ze weten dat er een oplichter bezig is. Ze maken zich schuldig aan heling als ze gestolen goed, want dat is het in feite, helpen te verkopen. En JA, ze zijn allang op de hoogte van het feit dat MI48209 een oplichter is. Ze hebben zelfs de -2 die ik hem heb gegeven verwijderd, zodat hij weer lekker zijn gang kon gaan. Als ze geen bemiddelende partij willen spelen moeten ze dat ook laten staan. Wat een onzin zeg.

[Voor 38% gewijzigd door Japperrrr op 26-10-2010 11:50]

• Def!ance

Def!ance

Japperrrr schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:48:
Nadat er door meerdere Tweakers is gewezen op het feit dat MI48209 niet te vertrouwen is, is hem zijn toegang tot V&A ontnomen. Vervolgens is dit, zonder hiervan melding te maken in het betreffende topic, ongedaan gemaakt. Op basis van wat? Op basis van de woorden van een oplichter? Die vervolgens weer toe kan slaan door de stomheid en naïviteit van de redactie?
Hmm de stomheid en naïviteit van de redactie?
Ik denk eerder de stomheid en naïviteit van de betreffende gebruikers.
Er zijn zoveel manieren om dit te voorkomen, dit had ook net zo goed op marktplaats e.d. kunnen gebeuren.
Dus heeft niks met T.net zelf te doen.

• Mektheb
Ja alsnog had iemand waarschijnlijk genoeg info over die gene kunnen vinden voor met hem in zee te gaan.

• Japperrrr
Def!ance schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:49:
[...]

Hmm de stomheid en naïviteit van de redactie?
Ik denk eerder de stomheid en naïviteit van de betreffende gebruikers.
Er zijn zoveel manieren om dit te voorkomen, dit had ook net zo goed op marktplaats e.d. kunnen gebeuren.
Dus heeft niks met T.net zelf te doen.
Als de redactie zijn negatieve scores verwijderd en zijn V&A-score ruim boven het gemiddelde ligt. Hoe kun jij dit stomheid en naïviteit van de betreffende gebruikers noemen?
Mektheb schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:50:
[...]

Ja alsnog had iemand waarschijnlijk genoeg info over die gene kunnen vinden voor met hem in zee te gaan.
Gaat lastig als Tweakers.net alles verwijderd.

Hoe kan de redactie blijven volhouden geen bemiddelaar te willen zijn, maar toch het lef hebben de negatieve scores te verwijderen op het profiel van MI48209! En ja, jullie zijn nu zeker aansprakelijk omdat jullie allang op de hoogte waren van het feit dat MI48209 een oplichter is.

[Voor 33% gewijzigd door Japperrrr op 26-10-2010 11:56]

• Mektheb
Japperrrr schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:51:
[...]

Als de redactie zijn negatieve scores verwijderd en zijn V&A-score ruim boven het gemiddelde ligt. Hoe kun jij dit stomheid en naïviteit van de betreffende gebruikers noemen?

[...]

Gaat lastig als Tweakers.net alles verwijderd.
Dat is inderdaad lastig, maar alsnog probeer je zoveel mogelijk informatie van die gene te hebben voor je in zee gaat voor zo'n bedrag.

Ze adres
Ze naam
Ze nummer
Ze rekening nummer + naam checken etc.

En voor zo'n bedrag zou ik niks laten versturen of iets maar gewoon afhalen zo niet jammer dan.
helemaal zeker kan je nooit zijn of een user goed is of niet, en daar zullen de -2 etc ook voor moeten zijn waarom ze dat dan weghalen snap ik ook niet.
Maar goed als het al vaker is voorgekomen zoek je toch ze gegevens bij elkaar en rij je even langs ?:)

[Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 26-10-2010 11:55]

• Bastiaan
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-09 14:18

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Mektheb schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:46:
En indeed V&A is niemand verantwoordelijk behalve jezelf en de verkoper, Tweakers bied het als een Service aan maar is niet aanspraakelijk voor hoe er wat gebeurd.
Helemaal mee eens, dat vooropgesteld.
Maar ik vind ook dat als een willekeurige gebruiker meerdere malen (bewezen!) oplichtingspraktijken uitvoerd, deze direct permanent de toegang ontzegd zou moeten worden. Hoe voorzichtig je ook bent, je loopt altijd het risico slachtoffer te worden van zoiets. Waarom de veroorzaker dan niet aanpakken om de oplichtingskansen zo klein mogelijk te houden?

Oh; en zo zijn we weer tig reacties verder...

[Voor 4% gewijzigd door Bastiaan op 26-10-2010 11:55]

🏁 Honda CBR1000F-SS •  iPhone 11 •  MacBook Air (2015) •  TV 4K •  Watch S6 •  AirPods Pro

• Mektheb
Bastiaan schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:55:
[...]

Helemaal mee eens, dat vooropgesteld.
Maar ik vind ook dat als een willekeurige gebruiker meerdere malen (bewezen!) oplichtingspraktijken uitvoerd, deze direct permanent de toegang ontzegd zou moeten worden. Hoe voorzichtig je ook bent, je loopt altijd het risico slachtoffer te worden van zoiets. Waarom de veroorzaker dan niet aanpakken om de oplichtingskansen zo klein mogelijk te houden?

Oh; en zo zijn we weer tig reacties verder...
Ben ik zeker met je eens, maar tot hoe ver ga je dan ?
Hoe moet tweakers.net weten wie wat gedaan heeft en waarom en heeft de koper wel betaald ?, dat soort dingen.

Verder is het inderdaad beter om zulke een ban te geven, maar alsnog kunnen ze zo een nieuwe nickname maken en registreren en opnieuw beginnen.
Iemand vertrouwen zou ik echt niet op het internet, ik haal het wel af dan tenzij het om kleine bedragen gaat.
mektheb is benieuwd naar een reactie van Tweakers over de kwestie

[Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 26-10-2010 11:58]

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat je vertelt is inderdaad wel een hele vreemde manier van zaken dat hij zelfs op het zelfde account zonder negatieve score weer kan "handelen". Ik ben benieuwd wat er dan gebeurd is, want dat van jou is natuurlijk een eenzijdige constatering.
Mektheb schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:57:
[...]

Ben ik zeker met je eens, maar tot hoe ver ga je dan ?
Hoe moet tweakers.net weten wie wat gedaan heeft en waarom en heeft de koper wel betaald ?, dat soort dingen.

Verder is het inderdaad beter om zulke een ban te geven, maar alsnog kunnen ze zo een nieuwe nickname maken en registreren en opnieuw beginnen.
Iemand vertrouwen zou ik echt niet op het internet, ik haal het wel af dan tenzij het om kleine bedragen gaat.
mektheb is benieuwd naar een reactie van Tweakers over de kwestie
Het kan inderdaad dat hij dan onder een andere naam verder gaat. Op zich heeft Tweakers toch wel redelijk wat checks volgens mij op kloontjes want moderators hebben dat vaak vrij snel door als iemand hier in het forum reageert en twee accounts heeft.

Ik ben verder ook benieuwd naar een reactie van Tweakers.net.

[Voor 65% gewijzigd door Marzman op 26-10-2010 12:01]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Japperrrr
Het is gewoon heel simpel. Als je op de hoogte bent van een strafbaar feit ben je verplicht dit te melden bij de politie. Ook ben je als redactie, al dan niet wegens morele verplichtingen, aansprakelijk als het feit zich door nalatigheid kan herhalen.

• Japperrrr

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Japperrrr schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:59:
Het is gewoon heel simpel. Als je op de hoogte bent van een strafbaar feit ben je verplicht dit te melden bij de politie. Ook ben je als redactie, al dan niet wegens morele verplichtingen, aansprakelijk als het feit zich door nalatigheid kan herhalen.
Hoewel het voor Tweakers.net niet relevant is (ze hebben geen misdaadverslaggevers) is dat volgens mij niet het geval voor "pers". Anders zou iemand als Peter R. de Vries continu aangiftes zitten te doen en raakt hij al zijn bronnen kwijt.

/▌

• Japperrrr
Een journalist hoeft zijn bronnen niet vrij te geven. Beroepsgeheim :)

Orion84 in "Koper V&A betaalt niet"
Orion84 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:13:
[...]

Trust me, als er duidelijk sprake is dat iemand V&A misbruikt dan wordt er echt wel ingegrepen. We worden dan ook graag via pricewatch@tweakers.net op de hoogte gehouden van V&A transacties die grondig scheef gelopen zijn. Echter begrijp je hopelijk wel dat we niet zomaar iemand gaan bannen of iets dergelijks omdat ie een week niet op z'n mail reageert en een dag zijn telefoon niet opneemt.

Als je daar nog over verder wilt discussiëren, dan kan dat natuurlijk, maar dan verwijs ik je daarvoor graag naar het PW forum. Dit topic is daarvoor niet de juiste plek :)

[Voor 90% gewijzigd door Japperrrr op 26-10-2010 12:06]

• Bastiaan
  • Laatst online: 23-09 14:18

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Mektheb schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:57:
[...]
Ik vrees dat puur is door ervaringen/meldingen van andere gebruikers. Als een groep mensen dezelfde ervaring neerlegt bij T.net mag je aannemen dat er een serieus probleem met de betreffende gebruiker is. Afhankelijk daarvan kan verder nog besloten worden welke maatregelen te treffen.
Dat is met de meeste gevallen het probleem wel. Krijg je een ban om wat voor reden dan ook, pak je een nieuwe nickname. Heb je een IP-ban, zijn er ook nog relatief makkelijke wegen om daaromheen te fietsen. Helemaal oplossen denk ik dat niet lukt, maar je kunt het wel zo moeilijk mogelijk maken.
Dát altijd, natuurlijk! d:)b

🏁 Honda CBR1000F-SS •  iPhone 11 •  MacBook Air (2015) •  TV 4K •  Watch S6 •  AirPods Pro

• Japperrrr
Eigenlijk verwacht ik nu toch wel een reactie van Tweakers.net. Ben benieuwd wat ze hier zelf nou van vinden.

• Mektheb
[b]*snip*
Wat ik me afvraag, als JIJ ben opgelicht door hem en toen zijn hele zaakje is gebanned geblokt etc ,en je uit eindelijk wel je geld heb gehad.

Hoe kom je NU dan aan het mailtje van die gene die NU is opgelicht ?, bedoel als die gene jouw te pakken heeft gekregen etc, weet hij dus er oplichters in spel waren ?, waarom heeft hij die research niet eerst gedaan voor dat hij iets kocht ?, ( ff ter info hoor )

[Voor 58% gewijzigd door Floppus op 26-10-2010 19:40]

• Japperrrr
Het gaat hier om een goed doordachte manier van oplichten. MI48209 heeft een zeer hoge V&A-score, waardoor gebruikers hem sneller vertrouwen en minder research doen. Als ze er na een tijdje achter komen dat ze zijn opgelicht doen ze meer research en komen ze bij mij uit. Logisch?

• Mektheb
Japperrrr schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:23:
Het gaat hier om een goed doordachte manier van oplichten. MI48209 heeft een zeer hoge V&A-score, waardoor gebruikers hem sneller vertrouwen en minder research doen. Als ze er na een tijdje achter komen dat ze zijn opgelicht doen ze meer research en komen ze bij mij uit. Logisch?
Ja logisch, maar my point exactly die research doe je ongeacht de +1000000 of -1000000.
Dan hadden ze het kunnen voorkomen.
En ja het systeem is inderdaad ervoor om meldingen zoals -2 te laten staan etc, maar het feit dat er dus pas gezocht is ERNA is dus van de user zelf al fout, en daar kan Tweakers niks aan doen.
Als er 5x een -2 had gestaan en 200x een +2 dan had het nog niks betekend.

Was maar ter informatie, verder niet maar dat was dus al wat ik dacht

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb het toenmalige topic ook gevolgd, en ik ben het op zich eens met het beleid van T.net om geen (openlijke) actie te ondernemen op basis van het verhaal van een persoon. Maar het beleid lijkt in dit geval toch erg te falen. Er zijn nu al tal van meldingen van oplichting door deze user dus ik zie niet in waarom hem de hand boven het hoofd wordt gehouden onder het mom van 'Wij zijn geen politie/justitie', natuurlijk is dat zo, maar MI48209 wordt imo niet in zijn grondrechten aangetast als zijn V&A rechten ontnomen worden. Als je te vaak onjuist modereert op de FP worden je modrechten afgenomen, waarom kan het daar wel?

DUT Racing

• Japperrrr
Dat gebruikers een fout hebben gemaakt door onvoldoende research te doen wil niet zeggen dat ze mogen worden opgelicht of dat ze niet geholpen moeten worden.
fsfikke schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:29:
Ik heb het toenmalige topic ook gevolgd, en ik ben het op zich eens met het beleid van T.net om geen (openlijke) actie te ondernemen op basis van het verhaal van een persoon. Maar het beleid lijkt in dit geval toch erg te falen. Er zijn nu al tal van meldingen van oplichting door deze user dus ik zie niet in waarom hem de hand boven het hoofd wordt gehouden onder het mom van 'Wij zijn geen politie/justitie', natuurlijk is dat zo, maar MI48209 wordt imo niet in zijn grondrechten aangetast als zijn V&A rechten ontnomen worden. Als je te vaak onjuist modereert op de FP worden je modrechten afgenomen, waarom kan het daar wel?
Het ergste is nog dat ze negatieve V&A-scores verwijderen terwijl die zijn bedoeld om andere gebruikers te waarschuwen. En hoezo onderneem je dan geen actie?

[Voor 74% gewijzigd door Japperrrr op 26-10-2010 12:31]

• Mektheb
Misschien is er iets mis gegaan met het omscholen van de V&A en beoordelingen ?, dat hij daarom misschien weer acces heeft en meldingen verdwenen zijn ?, maar tot die tijd weten we dat niet tot Tweakers.net wat zegt
Japperrrr schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:30:
Dat gebruikers een fout hebben gemaakt door onvoldoende research te doen wil niet zeggen dat ze mogen worden opgelicht of dat ze niet geholpen moeten worden.
Inderdaad helemaal mee eens, ben zelf een keer opgelicht voor een PsP via marktplaats, heb alleen me geld op gehaald bij ze huis dus zo'n slime oplichter was het niet maar dat terzijde.
Het is niet fijn om mee te maken.

[Voor 53% gewijzigd door Mektheb op 26-10-2010 12:32]

• Japperrrr
Mektheb schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:31:
Misschien is er iets mis gegaan met het omscholen van de V&A en beoordelingen ?, dat hij daarom misschien weer acces heeft en meldingen verdwenen zijn ?, maar tot die tijd weten we dat niet tot Tweakers.net wat zegt
Ik heb eerder al gezien dat hij weer op V&A kon, maar omdat ik de keuze van Tweakers.net accepteerde(ze zouden wel voldoende bewijs hebben gehad van MI48209) heb ik hier geen melding van gemaakt.

• Mektheb
Japperrrr schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:32:
[...]

Ik heb eerder al gezien dat hij weer op V&A kon, maar omdat ik de keuze van Tweakers.net accepteerde(ze zouden wel voldoende bewijs hebben gehad van MI48209) heb ik hier geen melding van gemaakt.
Fair enough.

• Cloud
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:28

Cloud

Moderator FM / FP PowerMod

Moderatie Mobster

Ik weet verder niets van deze V&A situatie dus daar ga ik nadrukkelijk niet op in. Dat laat ik over aan de mensen die hier meer van weten. :) Maar ik wil wel even op het onderstaande inhaken:
fsfikke schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:29:
[...]

Als je te vaak onjuist modereert op de FP worden je modrechten afgenomen, waarom kan het daar wel?
Dat komt omdat de bewijslast daar veel eenvoudiger is. Alle informatie is voorhanden, dus kunnen we ook eenvoudigweg beslissingen nemen. Het is een beetje appels en peren als je dit vergelijkt met V&A omdat daar zeker niet alle informatie beschikbaar is. We weten niet wat zich buiten onze website afspeelt :)

edit:
@hieronder:
Nee ook dan niet. Want wie bepaalt of 'alle benodigde middelen' door beide partijen aangeboden zijn? Moet je daarin de beide partijen op hun blauwe ogen vertrouwen? Het is gewoon niet mogelijk dezelfde zekerheid te krijgen die wij kennen uit het moderatiesysteem. En dat is het verschil wat ik wilde aanduiden :)

[Voor 18% gewijzigd door Cloud op 26-10-2010 13:25]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• Japperrrr
Cloud schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:41:
Ik weet verder niets van deze V&A situatie dus daar ga ik nadrukkelijk niet op in. Dat laat ik over aan de mensen die hier meer van weten. :) Maar ik wil wel even op het onderstaande inhaken:

[...]

Dat komt omdat de bewijslast daar veel eenvoudiger is. Alle informatie is voorhanden, dus kunnen we ook eenvoudigweg beslissingen nemen. Het is een beetje appels en peren als je dit vergelijkt met V&A omdat daar zeker niet alle informatie beschikbaar is. We weten niet wat zich buiten onze website afspeelt :)
Wel als alle benodigde middelen worden aangeboden door gebruikers van V&A. Maar dat kun je inderdaad beter aan de mensen overlaten die hier meer van weten.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Cloud schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:41:
[...]

Natuurlijk, V&A rechten moeten ook zeker niet afgenomen worden na een enkele melding van onenigheid. Maar als een specifieke user keer op keer negatief naar boven komt doordat verschillende users claimen opgelicht te zijn door deze persoon wordt op dit moment de 'verdachte user' het voordeel van de twijfel gegeven.
Bij een conflict tussen twee personen is daar niets mis mee, maar in dit geval is er toch wel gegronde rede om aan te nemen dat er bij transacties met deze persoon regelmatig wat verkeerd gaat zodra het om grotere bedragen gaat. Schijnbaar is de user in kwestie niet in staat de transacties op een ordentelijke manier af te handelen. Daarmee brengt hij niet alleen schade toe aan de verschillende gebruikers die mogelijk benadeeld zijn, maar uiteindelijk ook aan T.net. Het vertrouwen in V&A gaat omlaag naarmate de topics toenemen over mensen die claimen opgelicht te worden.

Daarom lijkt het me in dit geval een goed idee om deze user uit V&A te weren, misschien worden de goede bedoelingen van deze persoon om anderen te voorzien van prachtige hardware daarmee geblokkeerd, maar dat komt dan ten goede van het algemeen belang.

DUT Racing

• Megaflix
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 20:23
Die vervolgens weer toe kan slaan door de stomheid en naïviteit van de redactie?
Je hebt het een aantal keer over redactie. Ik wil even stellen dat de redactie van Tweakers.net volledig los staat van de Frontpage Admins die verantwoordelijk zijn voor het reilen en zeilen binnen (o.a.) V&A. De redactie verzorgt het nieuws, de reviews en de meukposts welke op de frontpage worden getoond. Pricewatch Admins verzorgen de producten en specificaties in de PW en Frontpage Admins onder andere frontpagereacties, V&A, productreviews en shopreviews.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is natuurlijk een nieuwssite, maar het is inderdaad niet de redactie die over V&A gaat. Dat de bewijslast moeilijker is lijkt me ook, maar als verschillende users zeggen opgeligt te zijn door een user dan lijkt het me vrij duidelijk en is het niet jouw woord tegen het zijne, maar de woorden van verschillende users tegen het zijne. Lijkt me dat dit zwaarder weegt.

/▌

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-09 11:52

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Modbreak:Hoe oneerlijk je het ook mag vinden, dit is je laatste waarschuwing wat betreft het plaatsen van persoonsgegevens. Alles mag bediscussieerd worden, maar je kent de regels, hou je eraan. Anders is het heel simpel: dan wordt er géén discussie gevoerd en mag je een paar weken afkoelen.

Zo, dan zal ik eerst eens kijken naar wat er op dit moment speelt...

[Voor 0% gewijzigd door zeef op 27-10-2010 00:39]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Japperrr, voordat je hier uitspraken gaat doen lijkt het me verstandig te zorgen dat deze op waarheid berusten en ouderbouwd zijn.
- we hebben de persoon in kwestie nooit geband van V&A, dus hoe je daar bij komt is mij een raadsel
- we hebben ook geen -2 van jou verwijderd. Sterker, er staat alleen een +2 van jou bij hem.
Momenteel heb ik sterk de indruk dat je hier nogal een bepaalde negatieve sfeer aan het creëren bent ten koste van deze medetweaker. In een reeks van 152 beoordelingen heb ik slechts 5x een -2 kunnen ontdekken. Er kan altijd wel eens wat fout gaan, dus om nu iemand meteen van oplichting te beschuldigen gaat mij wat te ver. Jij beschuldigd hem van oplichting, inzake je deal met de processor, en ook daar is alles gewoon goed gekomen.
Begrijp me goed: het is niet aan ons om medetweakers te beschermen of te beoordelen. Wij hebben echter wel een compleet overzicht van het hele plaatje en kunnen daarom een subjectief oordeel vellen.

[Voor 6% gewijzigd door Microkid op 26-10-2010 19:30]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Zo... Even wat dingen op een rij...

Ik zie geen andere situatie dan eerder, er is nergens gezegd dat een ban is gezet, er is nergens gezegd wat wel precies ondernomen is, en ik zie nog steeds een meerderheid van users die positieve reacties plaatsen.

Een user review met enkel de tekst "oplichter" wordt inderdaad verwijderd. Je beschrijft namelijk geen ervaring, en laat mensen niet zelf een beeld vormen. Het label oplichter is voorbehouden aan de rechter.

En het is nu ook gelijk afgelopen. Je negeert keer op keer de regels en sturing. De volgende keer mag je voor alles een ander platform zoeken - hoef je ook niet meer bang te zijn opgelicht te worden via V&A. Ieder nadeel heeft zijn voordeel zeg maar.

Je bent welkom het opnieuw te proberen en je punt uiteen te zetten, maar hou bovenstaande in gedachte. Dit is niet de manier, dus deze gaat op slot.

En laten we even wel wezen: je houdt nogal wat relevante informatie achter: bijvoorbeeld dat je boosheid gebaseerd is op iemand die maandag meldt opgelicht te zijn omdat zaterdag iets verstuurd zou zijn. Kom nou toch...

[edit]Er is mij nav dit topic een mooie T&T screenshot bezorgd waaruit blijkt dat het pakket vandaag in de bezorgronde zat. Je bent de eerste die op de daken staat te schreeuwen, maar hoe zit het met excuses? Je smeert iemands naam onder de noemer oplichter over het internet. Hoe zou jij dat vinden?

Ik zal het topic weer openen, zodat je die excuses ook net zo publiek kan doen.

[Voor 25% gewijzigd door Floppus op 26-10-2010 20:20]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Japperrrr
Modbreak:*snip* Ja, ga even iemands DM publiek plaatsen zonder overleg. Ben je helemaal lekker :? en ook daar wéér een naam.

Ook wel fijn dat jij zelf je uitspraak onderbouwt. Waar is je screenshot? En van wie heb je het gekregen? Kreeg je het van MI48209, en zo ja, waarom reageert hij wel op jouw berichten en niet op die van Cr4sH?

[Voor 71% gewijzigd door Floppus op 26-10-2010 20:28]

• Floppus

Floppus

Adviseur

Pardon? Wil je nu zeggen dat het niet klopt dat je hier puur en alleen over de rooie gaat op basis van een pakketje wat zaterdag verstuurd zou zijn en wat maandag nog niet binnen is? Kan je mij aanwijzen waar ik gehouden ben screenshots met jou te delen en mijn bronnen openbaar te maken?

Ik denk dat je wel even gauw mag gaan dimmen. Je roept hier van alles, kraamt juridische onzin uit die totaal geen basis heeft, smeert iemands naam over het internet, en denkt nog steeds dat het allemaal aan anderen ligt? Ga eens gauw in de spiegel kijken wat betreft je eigen gedrag, en reflecteer dan alsjeblieft ook even mee wat je tot dusverre daadwerkelijk toevoegt aan de community hier? Dank u.

• Japperrrr
Sinds wanneer is het plaatsen van voornamen not-done? En dat het pakketje volgens jou niet aankomt is iets anders dan dat het T&T-nummer niet bekend is bij TNT. En er wordt hier gezeurd dat ik mijn uitspraken moet onderbouwen met bewijzen, zou ook fijn zijn als dat van jullie kant hetzelfde werkt.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Wij respecteren de gevoeligheid van persoonsgegevens, en publiceren geen zaken die 1:1 naar ons worden gecommuniceerd. Als je in twijfel wil trekken of er een screenshot door mij is ontvangen, prima. Maar vergeet dan even niet de aanloop van dit topic, en kom met je concrete bewijzen waarop je je beschuldigingen stoelt, en kom met wetsartikelen waaruit je pseudo-juridische blabla blijkt. Meer dan een berichtje van iemand die op maandag nog niets ontvangen heeft wat zaterdag verzonden zou zijn heb je niet.

En dat, vind jij voldoende voor wat je nu teweeg gebracht hebt. Vervolgens krijg je de kans dingen recht te zetten en excuses te maken, en wat doe je? Precies... Het zal nooit aan jou liggen... Jij gaat nog harde lessen krijgen in het leven.

Maar goed, dit topic is in ieder geval een mooie referentie bij een volgende keer dat iemand binnenkomt met de stelling opgelicht en wat we wel niet allemaal zouden moeten doen. Je hebt nu precies aangetoond waarom we terughoudend zijn.

[Voor 13% gewijzigd door Floppus op 26-10-2010 20:47]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Want het is nu wel ontvangen?

/▌

• Cr4sH
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-08 22:07
Goed het is nu aan mij om te reageren, wel nu ik heb inderdaad een mail ontvangen vandaag na wat dreigende taal gister in de mail. Wat blijkt na bestudering van het afschrift , de postcode is onjuist dat helpt zeker niet mee. Daarnaast heeft hij aan mij een onjuiste code gegeven ik mag benadrukken dat ik terug gemaild had nadat het de 1ste keer niet wou lukken "klopt dat nummer ook" hij heeft daarop gereageerd met ja dat nummer is juist.Al met al zijn er een aantal zaken niet gelopen zo als het zou moeten .

Nadat ik het geld had over gemaakt heb ik diverse malen om een bevestiging gevraagd of het binnen was. Op zich zelf niet vreemd zou ik zeggen want ik wil zeker zijn dat het op de juiste plek is gekomen. De reply liet op zich wachten , er kwam een reply dat hij had moeten werken en zou daarop het pakket morgen op de post doen . [Geld gestort 17-10 , reply op 20-10] ik had gevraagd om het trace nummer na zijn bericht om het die dag te verzenden. Uiteindelijk op 21-10 reactie met geen tijd gehad ik zal het 22-10 verzenden, dat lukte ook niet en heb natuurlijk weer gemailed met hoe zit het . Goed toen kwam op 23-10 een mail van het is op de post jij zult het maandag thuis hebben.

Wel ik ben middels al wat nerveus geworden , want ik heb eens gegoogled naar de naam en werd iets minder vrolijk. Ik bel met TNT hallo info naar een pakket nummer ********** , moment , er is geen pakket met dat nummer dat nummer is onjuist . Kunt u wel zien of er iets onderweg is naar mijn adres ? Moment .. nee meneer dat is er niet ik kan niks vinden als er wat naar u toe zou moeten komen dan kan ik dat zien. Goed ik vraag jullie nu , wat zouden jullie denken ? Nogmaals gemailed met het relaas van de dame van TNT gevraagd hoe zit dat? Geen reactie. Juist ik ben dus maar wat tweakers gaan dm'en voor wat info en hulp . Ik kwam ook een eerder topic tegen van Jasperrrr en heb hem geschreven .

Al met al lijkt het er op dat er van alles mis is gelopen en ik zal morgen bellen met TNT want met die postcode komt hij hier never. Ik besef me zelf dat ik wellicht rustiger had moeten zijn maar mannen ik heb niet elke dag bijna 500 euro uit te geven .En nee marzman het is nog niet binnen dus . Ik heb MI48209 ook gezegd dat hij beter had kunnen aangeven dat hij niet eerder dan de 23 ste het op de post kon krijgen van wege zijn werk scheelt mij weer in gemoeds toestand en even melden dat het geld binnen was op de 18e . Dus zoals ik MI48209 gemaild heb dat er verschillende zaken anders hadden gekund , hij zal dat net zo beseffen als ik dacht ik zo . Ik vind het jammer dat het zo gelopen is maar hoop wel duidelijkheid te hebben verschaft hier . Ik zal een bericht plaatsen als het pakket hier aantreft .

• Obiter dictum
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik wil het lezen, maar kan het niet. Edit je post, en gebruik je enter eens.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Cr4sH
Sorry ??

• Cr4sH
Goed ik hoop dat het nu wel te lezen is anders zal het moeten wachten tot morgen . :z

[Voor 103% gewijzigd door Cr4sH op 27-10-2010 01:04]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daarbij is het handig te weten dat er voor een punt "." geen spatie " " komt, erna wel. Bij de komma "," net zo. Zelfs het vraagteken "?" werkt op die manier.

Hoofdletters gaan wel prima d:)b

[Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 27-10-2010 01:11]

DUT Racing

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, maar het is nu wel te lezen. Netjes is het niet in feedback, nauwkeurigheid en snelheid naar het is inderdaad geen oplichting als je het met een vertraging nog wel ontvangt, maar ik snap wel dat je denkt op deze manier.

/▌

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-07 14:44
Marzman schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 04:44:
Ja, maar het is nu wel te lezen. Netjes is het niet in feedback, nauwkeurigheid en snelheid naar het is inderdaad geen oplichting als je het met een vertraging nog wel ontvangt, maar ik snap wel dat je denkt op deze manier.
Ach, vertragingen horen bij particuliere verkopen via de post...
17e betaald, 23e verstuurd dat vind ik geen abnormale termijn. Dat is gewoon maandag / dinsdag zien dat het geld binnen is en dan zaterdag naar het postkantoor.

Wat ik wel erg vind is dat er gewoon een 3e iemand compleet door het slijk trekt op inet op basis van 0,0 bewijs.
Persoonlijk zou ik (als mod zijnde) waarschijnlijk de nick van "de oplichter" uit dit topic editten, anders gaat er straks weer iemand googlen op die naam en dan komt dit topic naar boven, 1 dm naar Jasper en die kan weer verder met zijn ongefundeerde wraakactie ( want anders kan ik het niet noemen )

• Def!ance

Def!ance

En dan nog, sorry hoor, maar waarom koop je dan particulier? voor die 3euro korting?

Als je niemand vertrouwd houd het snel op.
Gast ,dim gewoon ,doe zaken met winkels, dan heb je dit soort problemen heel wat minder.

• Cr4sH
Deflance,

Hoezo niemand vertrouwen , lijkt me erg kort door de bocht wat je daar zegt . Gewoon een mail ik heb je geld binnen en daarna een reactie als er een kink in de kabel is helpt. Lijkt me niet ongewoon of onredelijk. Maar goed jij hebt die 500 elke dag op zak dan en het maakt jou niks uit toch?

Als je van te voren zegt dat je wellicht later bent met reageren van wege drukte op het werk en daardoor daarna aangeeft dat je wellicht niet in staat bent het eerder op te sturen zal helpen dit soort reacties te voorkomen. Ik ben me nu bewust hoe alles is gegaan en heb iedere aangeschreven tweaker die ik had geschreven uitgelegd hoe en wat zodat er duidelijkheid ontstaat ik ben geen persoonlijke oorlog begonnen tegen de persoon. Ik wens me zelf dat het niet was voorgevallen, niks meer aan te doen. Jasperrrr heeft van mij in 2 DM uitleg gekregen. Ik nu wel alles uitgelegd en het was niet mijn intentie om iemand door het slijk te halen.

Voor wat het waard is hier spijt het mij zeer, zoals ik al eerder zei een beetje meer info kon geen kwaad.

• Def!ance

Def!ance

Cr4sH schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:14:
Deflance,

Hoezo niemand vertrouwen , lijkt me erg kort door de bocht wat je daar zegt . Gewoon een mail ik heb je geld binnen en daarna een reactie als er een kink in de kabel is helpt. Lijkt me niet ongewoon of onredelijk. Maar goed jij hebt die 500 elke dag op zak dan en het maakt jou niks uit toch?
Onzin, als je al zon bedrag uitgeeft ben je extra voorzichtig aangezien je zelf zegt het geld niet echt kunt missen?
Je eigen gejag naar een kleine procentuele winst is de reden dat je de kans loopt om uberhaupt opgelicht te worden.
Spaar dan langer door en haal het product nieuw in de winkel? probleem opgelost.
Als je van te voren zegt dat je wellicht later bent met reageren van wege drukte op het werk en daardoor daarna aangeeft dat je wellicht niet in staat bent het eerder op te sturen zal helpen dit soort reacties te voorkomen. Ik ben me nu bewust hoe alles is gegaan en heb iedere aangeschreven tweaker die ik had geschreven uitgelegd hoe en wat zodat er duidelijkheid ontstaat ik ben geen persoonlijke oorlog begonnen tegen de persoon. Ik wens me zelf dat het niet was voorgevallen, niks meer aan te doen. Jasperrrr heeft van mij in 2 DM uitleg gekregen. Ik nu wel alles uitgelegd en het was niet mijn intentie om iemand door het slijk te halen.
Dat doe je dus helaas wel, kom op er is net een week voorbij, er kan vanalles gebeurd zijn?
Let op ik verdedig de verkoper niet, en het kan idd ook net zo goed WEL een oplichter zijn, maar vooralsnog met de huidige feiten ben ik niet geneigd dat te geloven.
Voor wat het waard is hier spijt het mij zeer, zoals ik al eerder zei een beetje meer info kon geen kwaad.
Helaas heb jij het topic niet aangemaakt, maar een 3e user die er niks mee te maken heeft.
:')

• Japperrrr
Bij mij kon hij de €340,- niet overmaken omdat hij schijnbaar in die twee maanden dat hij aan het verbouwen was niet even de tijd kon vinden dat voor mij te doen. Je moet eens proberen twee maanden geen rekeningen te betalen, volgens mij gaat dat niet helemaal goed. Je kunt zeggen dat ik te snel aan oplichting denk maar bij deze zelfde persoon met een soortgelijk verhaal kun je het niet raar noemen dat dat het eerste was wat in me opkwam. Ik heb van MI48209 nooit een fatsoenlijke uitleg gehad over waarom hij het geld nou niet meteen naar me overmaakte, maar hij vroeg me wel om na het overmaken van de €340,- zijn naam van OpgelichtopInternet.nl te verwijderen. Ook werkt hij met twee verschillende voornamen, wat al zeer vreemd is.

Tijd om mee te lezen in het topic op OpgelichtopInternet.nl had hij trouwens wel.
Mi48209 op OpgelichtopInternet.nl:
marlau schreef op 03.07.2010 om 19:47:10:
*knip* leest weer mee zonder zich te registeren, lekker te googlen zo. Ik kreeg 2 getallen ingefluisterd door een actief lid die *knip* bekend voor moeten komen, 143 en 157. Zeggen deze nummers je iets *knip*?
Google is yur friend, en ik maak er ook goed gebruik van... En als moderator ben jij ook goed bezig met je reacties, lekker objectief. Vooral zo doorgaan, kom je serieus bij de mensen over...

Vraag dat actieve lid maar wat hij met die getallen bedoelt, ik weet het namelijk niet... succes.

Het ging hier om een Intel Core i7 870, die ik een paar weken eerder van MI48209 had overgenomen omdat ik snel een processor nodig had. Toen ik hem niet meer nodig had zette ik hem weer te koop en wilde MI48209 de processor terug. Omdat alles goed ging toen ik de processor van hem kocht en ik niets kon vinden over oplichting heb ik de processor opgestuurd voordat ik het geld binnen had, omdat ik de volgende dag op vakantie zou gaan. Hij zou het de eerstvolgende werkdag overmaken. Toen ik na twee weken Spanje weer thuis was en ik mijn afschriften bekeek was er nog geen geld gestort. Ik heb toen meteen geprobeerd contact op te nemen met MI48209, maar kreeg geen reactie. Intussen had hij mijn processor in een systeem ingebouwd en het in een advertentie in V&A geplaatst, om het zo snel mogelijk te verkopen. Als gestolen goed verkocht wordt kun je het immers niet meer terug krijgen mits het niet zeer aannemelijk is dat gestolen goed is wat te koop wordt aangeboden. Dat is dus ook meteen de reden van hij toen direct van V&A gebanned is. Maar dan nog begrijp ik niet waarom hij geen permanente ban heeft gekregen, want zoals dit toen gegaan is is gewoon pure oplichting.

[Voor 29% gewijzigd door Floppus op 27-10-2010 19:38]

• Def!ance

Def!ance

tl;dr

Maar volgens jou mag ik dus niet een cpu bij A kopen en deze inbouwen in een systeem en deze aan B verkopen?

Gast , chill out, en denk eens even helder na.

imho ben je je nu aan het opstellen als een 4jarige die een ritje wilt maken in dat domme ding bij de jamin maar niet mag, en daarom maar gaat lopen tieren en drammen.

• macciez
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 24-09 22:21
Microkid schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:27:
- we hebben de persoon in kwestie nooit geband van V&A, dus hoe je daar bij komt is mij een raadsel
Japperrrr schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:25:
Dat is dus ook meteen de reden van hij toen direct van V&A gebanned is. Maar dan nog begrijp ik niet waarom hij geen permanente ban heeft gekregen, want zoals dit toen gegaan is is gewoon pure oplichting.
Je haalt wat dingen door elkaar geloof ik.

Do what you love, do it often

• Japperrrr
Geen tijd hebben om €340,- over te maken voor een aankoop die je hebt gedaan, vervolgens wel in V&A een advertentie plaatsen en de processor die je hebt 'gekocht' te koop aanbieden, maar niets van je laten horen aan degene waar je nog aan moet betalen.

Gast, lees eerst goed, en denk dan zelf eens helder na.

• Def!ance

Def!ance

Japperrrr je word echt vervelend nu, snap je nu echt niet dat je veel te overdreven en opgewonden doet?
Hoeveel mensen moeten je er nog op gaan wijzen voordat je eens de hand in eigen boezem steekt?

Daarbij ging dit hele verhaal niet eens over jou ! :/

• Japperrrr
Nogmaals, lees even rustig :)

De post hierboven gaat niet uitdrukkelijk over mijn verhaal maar verklaart waarom ik bij deze persoon zo snel aan oplichting denk in situaties als deze. Dat jij dat er niet uit op kunt maken is niet mijn probleem.

• Worran
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
ik moet hem wel gelijk geven hoor

je verkoopt iets , stuurt het op , je gaat op vakantie, je komt terug en geen geld, maar je ziet wel de processor te koop staan

dat is niet erg slim nee

always under construction

• bszz
  • Laatst online: 21:12
Japperrr, Het gaat erom dat je een topic opent:

-waarin je iemand met naam en toenaam een oplichter noemt
-slechts gemotiveerd door een voor jou oncontroleerbaar verhaal van iemand die je verder niet kent
-alleen maar omdat jij een vervelende ervaring hebt gehad met verkoper.

Het akkefietje wat jij hebt gehad verdient misschien niet de schoonheidsprijs maar is uiteindelijk wel opgelost (en het zou je sieren als je dit als een afgesloten hoofdstuk beschouwt). Jouw topic hier verdient zeker niet de schoonheidsprijs!

• Mektheb
Ik zelf snap jasper persoonlijk wel, het zaakje stinkt en dat is gewoon nuchter gezien door alles te lezen en internet oplichting en de dubbele namen.

Maar de manier waarop, staat inderdaad de meeste niet aan en ook de dingen zoals hij was gebannend van V&A en de wijs naar Tweakers.net toe niet.

• Gomez12
Mektheb schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:41:
Ik zelf snap jasper persoonlijk wel, het zaakje stinkt en dat is gewoon nuchter gezien door alles te lezen en internet oplichting en de dubbele namen.
Je kan je ook afvragen hoeveel er waar is van wat er gezegd wordt...

Als ik gewoon zie hoe dit topic gestart wordt ( gewoon leugens verspreiden over iemand in een zaak waar je niets direct mee te maken hebt ) dan vraag ik me af wat er van de rest wel waar is...

Je kan het namelijk ook zien als een over het algemeen zeer goed handelende verkoper ( 200+ feedback ) die wel eens een foutje maakt versus een wraakzuchtige leugenaar die alles maar aangrijpt om iemand zwart te maken.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Niemand stelt ter discussie dat er dingen in het verleden niet netjes zijn afgehandeld, of dat er hier misschien kwa communicatie / levering wat beter had gekund. Dat is het punt niet.

Waar het om gaat, is dat je iemand het label oplichter opplakt terwijl je niets meer hebt dan een berichtje dat iemand ca. een week wacht en uiteindelijk bericht krijgt dat het zaterdag verzonden wordt en maandag niet ontvangen is. Wat daarin dan verder nog fout gaat, is iets voor een user review. Nu je op de vingers wordt getikt, en dan teruggrijpt naar wat jou destijds is overkomen is onzinnig. Was dat niet netjes? Nee. Heb je je geld terug? ja. Hebben er intussen nog tig mensen prima zaken met verkoper gedaan? Ja. Is het dus een oplichter? Nee. Zijn keuze om mensen die snel naar dergelijke statements grijpen dan maar in de stront te laten zakken (de overige 2 op internet oplichting) zou niet de mijne zijn. Je hebt een verplichting, maar goed, compleet onbegrijpelijk is het ook niet.

Ik weet niet hoe anderen dat zien, maar als er aan mijn zijde iets mis gaat, en vervolgens lees ik op internet dat ik een oplichter ben, dan zou ik als plaatser maar alvast op zoek gaan naar een advocaat, want ik ben erg op mijn integriteit gesteld. Zoiets zou mij overigens ook niet snel overkomen, en dat is de keerzijde van de medaille - en iedereen heeft er begrip voor dat je zenuwachtig wordt als dingen niet direct 100% soepel lopen.

Ik wil gewoon dat je beseft dat oplichting een strafbare zaak is, en dat enkel een rechter dus bevoegd is dat label op te plakken. Dat je beseft dat het niet voor niets zo is, en dat het nogal een lading heeft als je met de term rondstrooit. Want, iemand publiek voor oplichter uitmaken en het niet hard kunnen maken is óók strafbaar! Juist ja, en daarom alleen al moet je dus niet het recht in eigen hand nemen. Denk je mensen te waarschuwen, ben je ineens zelf de crimineel.

Bij je argumenten dingen verkondigen die niet kloppen, ons beschuldigen van medeplichtigheid (juridisch complete onzin) en weet ik niet wat meer, nog steeds van leer blijven trekken terwijl jij en jij alleen de keuze hebt gemaakt dit topic te starten zonder concrete basis, na sluit gewoon een nieuw topic starten met wéér persoonsgegevens... Ik denk dat je van geluk mag spreken dat dit Tweakers.net is, en dat wij wél naar nuance kijken en de discussie aangaan. Ik kan me zo voorstellen dat menig site je er per direct uitgetrapt had. Hier word je nog netjes te woord gestaan, en wat krijgen we van je terug? Juist ja...

[Voor 6% gewijzigd door Floppus op 27-10-2010 19:48]

• Def!ance

Def!ance

To long, but did read.

Helder, maar ik wil graag wel nog even wijzen op het feit dat er naar iedereen die het niet met hem eens is uitgehaald word en/of denigrerend benaderd word.

@TS
Ik heb werkelijk geen idee waarom je zo uithaalt naar iedereen die een andere mening is toebedeeld.
Ik weet niet of dit zo werkt bij jou in de echte wereld , maar ik zou het me uit mijn hoofd laten op mijn werk bijvoorbeeld.
Als je de feiten gewoon heel subjectief bekijkt ben jij degene die hier strafbaar is geweest.
Veel success bij de rechter als er screenshots zijn gemaakt dat jij zijn persoonsgegevens hebt gepubliceerd op een publiek forum.

Nogmaals, ik begrijp best dat je geirriteerd bent, en je nu weer keihard word herrinerd aan de slechte ervaring van jou.
Maar 1 slechte deal of zelfs 2 maakt nog geen oplichter.

• Cr4sH
Def!ance schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:21:
[...]

Onzin, als je al zon bedrag uitgeeft ben je extra voorzichtig aangezien je zelf zegt het geld niet echt kunt missen?
Je eigen gejag naar een kleine procentuele winst is de reden dat je de kans loopt om uberhaupt opgelicht te worden.
Spaar dan langer door en haal het product nieuw in de winkel? probleem opgelost.

[...]

Dat doe je dus helaas wel, ...
Erg kort door de bocht om me af te schilderen als Dagobert Duck daarbij komt dat ik niet gezegd heb dat ik het bedrag niet kan missen, ik heb gewoon gezegd dat ik dat niet elke dag uitgeef. Ik klus wel eens wat en het geen ik daarmee krijg steek ik dan weer in de hobby. Maar goed dat hoef ik niet uit te leggen hier.

Deflance jij oordeelt te snel over mij iemand die je niet kent, dat is nou net waar je mij van beticht.

Het is hobby en dat moet zo blijven, ik heb al vaker zaken gedaan op tweakers.net en dat beviel me prima.

Dit had er gewoon alle schijn van, maar goed ik heb al gezegd dat het me spijt hoe het is gelopen en kan daar niks meer aan veranderen.

Het pakket is aangeboden vandaag maar er was niemand thuis op dat tijdstip. Ik heb alles wel gezegd nu en zal melden als het pakket binnen de deur is.

• Gomez12
Cr4sH schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:09:
[...]
Dit had er gewoon alle schijn van
Niet lullig bedoeld, gewoon nieuwsgierig. Maar op basis waarvan vind jij dat het er alle schijn van had?

Serieus, als ik iets particulier verkoop ( en een foutje met de postcode maak ) dan gaat het bijna exact zo.
Ik werk als het postkantoor open is ( hier van 10.00 tot 16:30, ik wil best 5 minuten eerder weg of later aankomen maar met deze tijden kan het gewoon niet ), dus ik kan enkel maar iets op zaterdag versturen.
Dat was het tijdsaspect.

Dan het google-aspect. Als iemand net iets gekocht heeft nadat een topic als dit (blijkbaar nergens op gebaseerd) gestart is, dan vind je wel de grootst mogelijke onzin. Maar de waarheid ligt in het midden.
Wederom zie dit topic, als je vluchtig de 1e reacties doorleest dan denk je ook met een oplichter te maken te hebben terwijl het enkel iemand is die gewoon iemand anders zwart zit te maken...
Oftewel mensen zijn altijd supersnel met iemand zwart te maken... Daarom bekijk ik ook die internetopgelicht etc ook met argusogen. Imho staan er redelijk wat namen op die gewoon niet terecht zijn.

Ok, mijn communicatie is een stuk duidelijker gelijk bij het begin al ( ik geef gelijk aan dat ik op de eerstvolgende zaterdag na ontvangst geld verstuur ). Maar ik heb ook niet echt de behoefte om elke avond elke scheet van de koper te beantwoorden.

Ik vind dat verkoper wel laks heeft gehandeld, maar alle schijn van oplichting vind ik toch een fors aantal stappen verder.

• Japperrrr
Als je als verkoper een geschiedenis hebt waarin deals met wat grotere bedragen meerdere keren verkeerd liepen en vervolgens niets van je laat horen nadat iemand een dikke €480,- naar je overmaakt vraag je, naar mijn mening, gewoon om problemen. Dat in de reacties op zijn profiel veelal wordt geschreven dat MI48209 altijd snel reageert op e-mails en DM's helpt hier ook niet echt.

[Voor 21% gewijzigd door Japperrrr op 27-10-2010 23:45]

• Gomez12
Japperrrr schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:44:
Als je als verkoper een geschiedenis hebt waarin deals met wat grotere bedragen meerdere keren verkeerd liepen en vervolgens niets van je laat horen nadat iemand een dikke €480,- naar je overmaakt vraag je, naar mijn mening, gewoon om problemen.
Je bedoelt een pracht geschiedenis met een feedback van 200+ en 1 persoon die zijn persoonlijke ervaring compleet uit context trekt?

Qua niets laten horen, als ik weet dat ik enkel voor zaterdag moet weten of het geld er is dan ga ik ook niet elke minuut mijn saldo checken en email bijhouden. Zaterdagochtend kijken of ik naar het postkantoor moet is vlug genoeg lijkt mij.

Als je die 480 euro echt "dik" vindt dan moet je gewoon geen particuliere handel doen via de post. Dan ga ik gewoon bij die persoon langs en overhandig ik het geld pas als ik het werkend heb gezien.

Particuliere handel via post is gewoon een risico. Ik dacht dat Radar etc 10 jaar geleden al filmpjes hadden van postbezorgers met bakstenen etc.
Dat in de reacties op zijn profiel veelal wordt geschreven dat MI48209 altijd snel reageert op e-mails en DM's helpt hier ook niet echt.
Dus iemand is verdacht van oplichting als hij het een keertje wat drukker heeft?
Als je snelle antwoorden wilt ( omdat je gelezen hebt bijv ) dan kan je ook gewoon vragen of hij dat nog steeds doet zodat je weet wat je kan verwachten.
Nu zit jij in je hoofd een beeld te vormen van iemand op basis van dingen waar hij geen invloed op heeft ( reacties ) en als hij dan niet voldoet aan jouw beeld dan is hij maar gelijk verdacht van oplichting? Beetje raar uitgangspunt wmb.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Japperrrr schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:44:
Als je als verkoper een geschiedenis hebt waarin deals met wat grotere bedragen meerdere keren verkeerd liepen en vervolgens niets van je laat horen nadat iemand een dikke €480,- naar je overmaakt vraag je, naar mijn mening, gewoon om problemen. Dat in de reacties op zijn profiel veelal wordt geschreven dat MI48209 altijd snel reageert op e-mails en DM's helpt hier ook niet echt.
Je bedoelt een beetje zoals je stelselmatig mijn argumenten negeert en er vooral niet op reageert en je er blijkbaar nog steeds niet aan wil dat je dit topic niet had moeten starten? Dat is inderdaad vervelend ja.

In het topic blijft verder ook weinig over voor discussie, en de toon wordt er ook niet beter op. Laten we hopen dat TS ondanks dat hij niet man genoeg is het te uiten toch wat geleerd heeft.

• Cr4sH
@gomez als je google aan slingert met zijn naam wat komt er dan als top link uit? Dat maakte bij mij deel uit van de beeldvorming. [let wel ik had een echte naam]

Hoe je het ook went of keert de communicatie kon beter en dat is nu juist waar alles op is los gegaan.
Spullen zijn nu binnen, ik zie dat de lcd poster van het mainboard er niet bij zit en zal hem gaan mailen.
Ik heb hier 2 keer geschreven dat het me spijt en ben er middels wel klaar mee, zijn geschiedenis hielp niet mee in de beeld vorming. Dat ik daarmee wellicht te snel een conclusie heb gevormd moge ook duidelijk zijn.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Cr4sH, ik denk dat iedereen wel begrijpt dat je zenuwachtig bent geworden. Het vervelende is dat jij ook helemaal niet de keuze hebt gemaakt om 'oplichter' van de daken te gaan schreeuwen, jij hebt enkel bij een andere mogelijk gedupeerde navraag gedaan. De keuze publiek te gaan heeft iemand anders voor je gemaakt en daar ben jij net zo slachtoffer van - jij wordt er hier blijkbaar ook op aangekeken, maar dat vind ik niet helemaal reëel, en het publiek maken is je al helemaal niet te verwijten.

TS heeft gewoon beide kanten op een verkeerde beslissing genomen, maar wil daar helaas niet aan. Als we met zijn allen weer een stukje wijzer zijn geworden, ziet de wereld er toch alweer iets mooier uit :)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee