Toon posts:

Kan ik nog iets met dit oude laptopspul?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• cowboyhenkie
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 30-08 18:08
Een jaar of 4 geleden heb een laptop aangeschaft welke sinds een half jaar geleden bij het opstarten een wit scherm geeft en voor de rest niets doet

Hier de specs:

AHTEC SENSE XFL90 15,4
NVIDIA 8600MGT 512MB CAM/FP
CPU INTEL CORE2DUO T7250 (2.00Ghz/667Mhz/2MB)
MEM SO-DIMM DDR2 2048MB (667Mhz)
ODD SONY NEC DVD+/-RW DUAL LAYER
HDD 2.5" SATA 160GB (7200rpm)
WIRELESS MODULE 3945ABG INTEL

Kan ik hier nog iets mee of is het dusdanig verouderd dat ik het net zo goed in de vuilnisbak kan mikken?

Misschien kan ik er nog iemand blij mee maken!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij kun je er nog wel wat mee. Wat doet hij met een externe monitor?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 30-08 18:02

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Op zich zijn die specs nog prima voor normaal gebruik.

Lijkt er op dat de NVIDIA 8600MGT kapot is.

• Worran
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
dusdanig verouderd valt reuze mee

het ligt eraan wat je er mee doet natuurlijk, als die voor jou snel genoeg is , is het altijd de moeite

wil je de laptop zelf gaan maken? , meestal loont het zich niet om hem weg te brengen na een winkel, de kosten zullen dan meestal zo hoog uitvallen, dat je het beste een nieuwe kan kopen

als je iemand kent die dat voor je kan doen, of je doet het zelf , loont het zich altijd

en nu nog onderzoeken wat er mis is ;)

always under construction

• cowboyhenkie
Hij start helemaal niet meer op, omdat ik altijd met een externe monitor heb gewerkt schonk ik geen aandacht aan het beeldscherm dat af en toe flikkerde en rare kleuren gaf. Totdat het alleen bij een wit laptopscherm bleef en verder niets, de laptop maakt eventjes geluid van; We gaan ervoor!, en daarna draait hij idle, zonder enige actie op het scherm.

Extra info: 1 jaar na aanschaf is het scherm in de trein gesneuveld en vervangen door de leverancier. Hier heb ik nu echter al tijden geen garantie meer op.

En ik zit nu te wachten tot mn nieuwe (pricewatch: Asus K52JB-SX133V) laptop wordt afgeleverd :)

[Voor 15% gewijzigd door cowboyhenkie op 26-10-2010 10:46]

• Mr.Jingles
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:02
Als de laptop nog op een externe scherm werkt heb ik wel interesse. Soms gebeurt het bij laptops dat de GPU te warm wordt. Dit is met een cowboy actie wel te fixen.

• cowboyhenkie
Oh, ik heb me zojuist aangemeld op tweakers.net omdat het voorheen nooit wilde lukken met mijn mailadressen.

Zodoende heb ik hier ook nooit kunnen vragen naar het defect, misschien klinkt het voor jullie heel bekend en noemen jullie zo de reden op waardoor de laptop niet meer werkt.

- Videokaart las ik al, is deze gemakkelijk te vervangen in laptops? Wat zou een nieuwe videokaart kosten?

• cowboyhenkie
Mr.Jingles schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:48:
Als de laptop nog op een externe scherm werkt heb ik wel interesse. Soms gebeurt het bij laptops dat de GPU te warm wordt. Dit is met een cowboy actie wel te fixen.
De laptop laat alleen een wit scherm zien, waarna hij 'idle' draait en het witte scherm zichtbaar blijft. Het is nu dus meer een grote zaklamp dan een laptop!

• Mr.Jingles
Videokaart is bij laptops vast gesoldeerd op de moederbord en dus niet makkelijk te vervangen. Of je moet de moederbord willen vervangen, wat vaak erg prijzig is(lees +-200 euro)

• Icey
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-09 23:14
Ongezien heb ik er zo 100 euro voor over.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:17
In laptops zit deze in de meeste gevallen vast op het mainboard gesoldeerd, in sommige gevallen is het echt een losse kaart volgens de MXM standaard. In het eerste geval is deze niet te vervangen, in het tweede is het even zoeken naar het juiste type. Het probleem met jouw videokaart betreft mogelijk deze: Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Losse videokaarten worden nog wel eens helemaal gestript en dan in de oven gebakken, omdat dit bij de grote laptop mainboarden bijna niet te doen is blijft alleen het lokaal verwarmen met een fohn/verfbrander over, zoals in de link van Mr. Jingles.

• Mr.Jingles
Maar als de laptop op een externe scherm geen beeld meer geeft zal dit waarschijnlijk niet meer werken.
Misschien moet je hem maar eens op V&A zetten met de bieden functie aan. Je zou er nog wel een 150+ voor kunnen krijgen.

• cowboyhenkie
Mr.Jingles schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:59:
Maar als de laptop op een externe scherm geen beeld meer geeft zal dit waarschijnlijk niet meer werken.
Misschien moet je hem maar eens op V&A zetten met de bieden functie aan. Je zou er nog wel een 150+ voor kunnen krijgen.
Gezien mijn onhandigheid met het sleutelen aan laptops/computers lijkt dit me geen slechte optie.
Ik zal er even over nadenken.

Thnx

• cowboyhenkie
Ohja, als ik hem verkoop, hoe zit het dan met mijn gegevens die op de harde schijf staan? Vertrouwenskwestie?

• Icey
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-09 23:14
cowboyhenkie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:19:
Ohja, als ik hem verkoop, hoe zit het dan met mijn gegevens die op de harde schijf staan? Vertrouwenskwestie?
Je kunt de hardeschijf eruit halen en doormiddel van bijv. zo'n USB kastje (10 euro) hem aansluiten op de computer en formatteren. Of je vraagt de koper dit voor je te doen (desnoods ter plekke).

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:17
Lastig aangezien je aangeeft niet handig met computers te zijn. Mocht je nog een redelijk recente desktop hebben kun je de schijf eruithalen en daar even in aansluiten (s-ata aansluitingen zijn hetzelfde). Hierna kun je vanuit windows een secure erase/wipe op de schijf uitvoeren (normale format is niet genoeg), of vanuit linux of dos mbv een bootcd (koppel dan wel de normale hdd even los zodat je je niet kan vergissen).

• cowboyhenkie
Bedankt, Ik krijg net meldingen van binnen m'n kennissenkring dat er interesse is. Deze mensen vertrouw ik wel dus dan is het formatteren niet noodzakelijk.

Bedankt voor jullie snelle reacties!

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:22
cowboyhenkie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:31:
Bedankt, Ik krijg net meldingen van binnen m'n kennissenkring dat er interesse is. Deze mensen vertrouw ik wel dus dan is het formatteren niet noodzakelijk.

Bedankt voor jullie snelle reacties!
Tweakers zijn ook best te vertrouwen hoor ;) En ik zou altijd mijn hardeschijf formateren.

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ja, die familie doet hem misschien ook weer ooit weg :) Van mijn netbook zou het me niet zo boeien omdat het beetje wat er op staat en vertrouwelijk is encrypted is, maar van mijn pc zou ik de harddisk niet meegeven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Flipside
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 07-02 14:27
Het is niet zo duur en niet zo moeilijk om die grafische kaart te vervangen. Op eBay zou je dat niet meer dan €90 moeten kosten. Ik heb ook nog een nvidia 8600M GT liggen die momenteel niet gebruik.

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 30-08 18:02

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

battler schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:33:
[...]
En ik zou altijd mijn hardeschijf formateren.
Met formateren schiet je weinig op, kinderlijk eenvoudig om veel data terug te halen.

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:22
Philflow schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:51:
[...]

Met formateren schiet je weinig op, kinderlijk eenvoudig om veel data terug te halen.
Er zijn verschillende manieren van formateren. Dat jij uitgaat van een high-level format betekent niet dat ik dat bedoel.

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• cowboyhenkie
Kickje, aangezien hier misschien een potentiële koper tussenzit ;)

-knip-

Een half jaar oud topic kicken mag best, V&A advertenties spammen niet.

[Voor 46% gewijzigd door Darkstone op 26-01-2011 18:54]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee