Helaas is het met schijfbeheer niet mogelijk om het begin van een partitie te verplaatsen. Gparted zou het wellicht wel kunnen, hoewel ik daar weinig ervaring mee hebt. (Jaren terug heb ik wel eens split en merge truuks op logische partities met Linux fdisk uitgevoerd waarbij zonder gegevens verlies de andere partitites daarnaast heb kunnen laten staan door handmatig de exacte cylinder vectoren opnieuw in te voeren.
100 GB is inderdaad zonde om ongepartitioneerd te laten. Zoals kluyze zegt zou het meest voor de handliggende zijn om de inhoud van G: te verplaatsen naar deze lege ruimte. Waarschijnlijk kan dit met Gparted of een andere partitite tool, zoals Nielson voorstelt.
Het alternatief, als je dit soort tools niet wilt gebruiken zal je eerst je M:, F:, en de extended partities moeten verwijderen. Wat op M: staat zou je naar een USB disk kunnen kopieren (Heb je gelijk een backup van je muziek.) Of desnoods tijdelijk op je C: schijf kunnen zetten. F: is nog helemaal leeg, dus dat is geen probleem. Daarna kan je in de lege ruimte een nieuwe extended partitie en daarin een logische partitie maken om vervolgens je games te kopiëren. Gebruik hiervoor bij voorkeur robocopy vanaf de command line (als admin) met de /e en /COPYALL switches zodat ook de NTFS permissies overgezet worden. Daarna zou ik nog eens goed controleren of alles goed is overgezet (bijv. een vergelijkingsprogramma zoals Beyond Compare). Vervolgens haal je de G Letter van de oude partitie af en ken je deze toe aan de nieuwe partitie. Aan de screenshot te zien hoeft dat niet uitgelegd te worden.
In beide gevallen zal je je games niet opnieuw hoeven te installeren. Wel zal het enige tijd duren voordat dit voltooid is omdat alle data fysiek op een andere plek op de disk gezet moet worden.
Hierna kan je de extended partitie uitbreiden naar het einde van de schijf en naar eigen inzicht logische partities aanmaken. Persoonlijk zou ik het aantal partities tot een minimum beperken. Naar mijn mening heeft het aanmaken van meerdere niet-OS partities alleen in specifieke gevallen voordelen en wordt je eigenlijk meer alleen maar daardoor beperkt in je flexibiliteit.
Zelfs bij een aparte data partitie heb ik de laatste tijd mijn twijfels. Vroeger vond ik het handig om mijn data op een andere partitie te zetten dan Windows, omdat ik dan wat makkelijker de Windows partitie kon formatteren tijdens herinstallatie. Nu heb ik al mijn data ook op externe disk staan dus dat boeit dat niet meer zo. Meerdere disks is een ander verhaal, maar niet in jou geval van toepassing.
Als alternatief kan je dus ook besluiten om je C: schijf helemaal uit te breiden naar het einde van de schijf. Hiervoor zul je wel je games moeten deinstalleren en opnieuw installeren en je muziek naar C: kopiëren en eventuele verwijzingen aanpassen. In dat geval ben je wel van het gedoe af.
Als het dan nodig is om een extra partitie aan te maken voor Linux kan je dat gewoon doen door de C: schijf iets kleiner te maken. Als het niet meer nodig is kan je deze heel eenvoudig verwijderen en schijfruimte weer teruggeven.
Ik neem aan uit dat je een Linux beginner bent (aangezien je de Linux als NTFS had geformateerd

). Ik zou dan in jou geval een programma zoals VMware player installeren en Linux daarin installeren. Dat gaat dan een stuk makkelijker en loop je zeker geen risico's tijdens het partitioneren. Helemaal makkelijk met een Linux live CD/DVD zoals Knoppix. Ik denk dat dit voor ibankieren perfect zal gaan werken, hoewel je alleen voor ibankieren geen Linux nodig hebt. Dat gaat prima onder Windows.
En o ja, die Systeem Reserved partitie kan je het beste met rust laten. Windows gebruikt deze voor het opstarten en als deze partitie weg is het lastig om Windows weer werkend te krijgen.