Toon posts:

Hoe meer dan 5 partities aan te maken op 1 hardeschijf?

Pagina: 1
Acties:

• Opteronx4
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Ik ben al de hele dag bezig om een partitie op de harde schrijf erbij te maken, en dat lukte maar ik kon er niets mee, en nu ben ik er dus eindelijk achter dat je maar 5 mag hebben, ik wil namelijk linux erbij zetten voor ibankieren.

Het schijnt dat je met extended partition er toch meer kan aanmaken, maar die optie heb ik niet in schijfbeheer van windows 7 U, ook niet met minitool partition wizard. Voor dat ik norton, paragon, acronis ofzo ga aanschaffen, weet iemand een simpele oplossing?

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• Opteronx4
  • Niet online
Yo dank je, ik vergat te melden dat het een laptop is met 500 gb hd,

Ja gparted werkt ook onder windows, lijkt me de beste optie, ik ben wat voorzichtig geworden omdat ik vroeger met partition magic de mist in ben gegaan na reboot.

Ik heb een partitie vrij van 100 gb en 37 gb, die laatst wil ik voor linux gebruiken. Ik neem aan dat voor een os het primary moet zijn, niet extended.

• Opteronx4
  • Niet online
Bedankt Arjen, die windows logica wil er bij mij niet in, ik kan wel een partitie aanmaken van 100 gb maar vervolgens kun je er verder niets mee zonder gparted. typical.

http://s1044.photobucket....n=view&current=depart.png

Ik ga dan nu linux op de 37gb partitie zetten, en dan hoop ik van die van 100 een extended te maken met onlogische drives, cheers!

• Opteronx4
  • Niet online
Ik heb er nu 5 inclusief die van system reserved. (+ 1 unallocated) jammer dan moet ik m weer shrinken en mergen..

• Opteronx4
  • Niet online
Ok maar die van system reserved is ook een partitie, of hoef je die niet mee te tellen, en welke is dan de extended? ik hoop dat ik jullie niet moe maak, ik kan er een studie van maken.

[Voor 22% gewijzigd door Opteronx4 op 26-10-2010 20:57]

• Opteronx4
  • Niet online
Geweldig, Nielson en Alt92 ik ga het proberen! hartelijk dank mate

[Voor 14% gewijzigd door Opteronx4 op 26-10-2010 21:03]

• Opteronx4
  • Niet online
Ik ben zo ver nog niet gekomen omdat ik een backup van mn muziek op een externe hd wil doen,
maar als ik daar ruimte wil maken door de duitse vista eraf te halen krijg ik de melding dat ik geen trusted installer permission heb. (vroeger deed ik dat met superutils maar dat werkt niet onder win7)
Als ik op de win7 sys32 folder rechtsklik en met properties de security probeer te veranderen worden de knoppen niet actief. (ook niet op ext hd) Ik ben de admin maar ik krijg de rechten niet. Wordt vervolgt!

Ps ik dacht linux te gebruiken voor bankieren omdat ik wel eens software probeer die ik niet gekocht heb met
alle risico´s vandien, en niet alle sites zijn te vertrouwen.

(Het is begonnen met een melding van adaware omdat ik een securom bypass gebruikte, (weet niet of het een false positive is) ik wilde testen of GTA draait op mijn laptop met Ati 3650, nou hij stottert erg en er is banding, ben dus bang dat ik nu al weer een gamesysteem moet aanschaffen)

[Voor 33% gewijzigd door Opteronx4 op 28-10-2010 21:01]

• Opteronx4
  • Niet online
Dank, ik ben een halve zool met windows, vaak geen geduld om het uit te pluizen, ik ga met een of andere util / tool die dir eraf mikken.

(ik heb met takeown controle gekregen maar als ik del doe krijg ik geen access, en met rmdir gaat het ook niet, heb het hernoemd; crap , maar het blijft)

[Voor 36% gewijzigd door Opteronx4 op 29-10-2010 00:16]

• Opteronx4
  • Niet online
Ik ga maar met lenovo backup en restore win7 er over heen zetten. Heb een backup van muziek gemaakt en de 37gb partitie verwijderd. Wilde linux op de 100gb partitie zetten maar dat maakt gebruik van SDA5 ipv ntfs dus lijkt me beter om te kijken of ik een gedeelte van die 37 gb die nu vrije ruimte is voor linux te gebruiken, zonder dat windows daar verder iets mee kan of doet. edit , dat kan dus ook niet want win blijft het als partitie zien, ook als het vrije ruimte is. Nee he dan kan ik idd alles op de schop gooien, er is nooit een shortcut , feck windows

http://s1044.photobucket....on=view&current=step2.png

http://s1044.photobucket....view&current=Bollocks.png

Bedankt Arjen en de rest voor de uitleg, zal het hard nodig hebben! Ga het toch met gparted proberen, dearly departed more like.

Edit kreeg met gparted fatal server error, no screens found,
heb met minitool de unallocated vrije ruimte aan G: gegeven..
Maak nu een kleine partitie in c: aan en kan met minitool deze voor ´linux swap´ formatteren

[Voor 49% gewijzigd door Opteronx4 op 30-10-2010 18:45]

• Opteronx4
  • Niet online
Mr Murphy is back, wilde c: defragmenteren , maar kreeg error, deed chkdsk /r en toen was ie partitie M: kwijt. 8)7 :r
ben wel wat muziek kwijt. heb zin om helemaal op Linux mandriva over te stappen!! |:(

update

http://s1044.photobucket....on=view&current=step3.png

http://s1044.photobucket....view&current=mandriva.png

Het ging dus fout met het resizen van M: met minitool, toen ik G: en M: even groot heb gemaakt.

Ik heb 20gb voor linux , het was niet nodig om het voor linux te formateren, het moet unallocated of free space zijn!

Het is gelukt! blij

[Voor 94% gewijzigd door Opteronx4 op 31-10-2010 17:06]

• Opteronx4
  • Niet online
Dat is automatisch door linux gedaan, ik had wel meer tijdens de linux installatie kunnen doen maar dacht dat het veiliger was om het aan windows over te laten.

Ik wil graag linux native runnen omdat windows er dan niet tussen zit en dat trojans, rootkits, spyware, botnets etc er geen vat op hebben.

Het is lichter en sneller dan xp (en win7) ben er erg tevreden over!

http://www.dedoimedo.com/computers/mandriva-2010.html

• Opteronx4
  • Niet online
Dune, bedankt, het werkt allemaal perfect nu, dual boot.

swtimmer, heb ook sandboxie ontdekt, dat je b.v. onder het gast account kan gebruiken, slim

ps had vroeger linux knoppix op cd rom en usb stick staan, maar kon er weinig mee, online gaan was vrijwel onmogelijk, en mij nooit gelukt.

[Voor 32% gewijzigd door Opteronx4 op 05-11-2010 21:31]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee