Toon posts:

Knowledge Base CMS?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views

• dna_fatrabbit
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-07 00:12
Beste Tweakers,

Ik draai om de 2 weken; 1 week 24/7 storingsdienst voor mijn werk
Ik wil dit proces gaan verwerken in een knowledge base achtige website...
Eigenlijk zoiets als de MS Technet of Microsoft KB.

Ik heb stad en land afgezocht maar kan nergens een CMS vinden die me deze look en feel geeft...
hebben jullie tips of advies voor mij?

Het doel is dat er meer mensen (met minder kennis hebben) aan hand van deze website toch storingsdienst kunnen draaien :) al is het om te beginnen als een eerste lijn.

Voorbeeld van werkwijze:
User X belt met probleem:
--> Stap 1 Voer 'dit' uit... lost dit het probleem op?
--> Ja: prima
--> Nee: dan ga naar Stap 2
--> Stap 2 Bel netwerk leverancier en meld probleem aan.

hopelijk is het enigszins duidelijk wat ik bedoel.
Alvast bedankt voor het meedenken.

• Ventrigo
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Je weet wat een CMS is? Daarmee kan je o.a. de content van een website beheren. En waarvoor je dan een problemen/klantenservice script wilt hebben begrijp ik dan niet echt?

Wil je een website hebben waar je makkelijk een script kan toevoegen zodat je de verschillende problemen kan oplossen en kan noteren dergelijke?

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

• Rob
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Heb je naar Wiki-software gekeken?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Greyfox
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:54

Greyfox

MSX rulez

Ik denk dat je meer op zoek bent naar een Wiki.

MSX 2 rulez more

• sfranken
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 03-07 21:09
Waarom niet het Wikipedia/Wikimedia systeem? Of kijk anders eens naar Drupal icm de Forum module. MS heeft dat toch ook? Een probleem + oplossing + reacties?

@Ventrigo
Dus? Een CMS is hier dan toch perfect geschikt voor? Dan hoeven de users geen HTML te kennen.

• Pacjack
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 13:59
Wil je een knowlegde base opbouwen door informatie te verzamelen over mogelijke storingssituaties of wil je aan issue tracking gaan doen? In het laatste geval houd je dan elk incident bij en beschrijf je de ondernomen stappen richting te oplossing.

Mag het geld kosten of wil je liever richting vrije software?

Voor een knowlege base zou ik een wiki proberen. Issue tracking doe ik zelf meestal met commerciele software maar er is ook zat te vinden in de open source wereld (Wikipedia: Comparison of issue-tracking systems).

| PC | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-09 17:44

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Tja, dat kan in elk willekeurig CMS of Knowledge Base systeem, maar een Wiki is waarschijnlijk de beste oplossing voor je. Een "look and feel" maak je zelf door middel van styling.

Dus: ga eens naar de diverse mogelijkheden kijken. Dit soort topics zijn vrij nutteloos, iedereen gaat een systeem roepen waar ze ooit mee gewerkt hebben. Uiteindelijk gaat het er om wat jij er mee wil/kan doen. Zie ook Webdesign, Markup & Clientside Scripting Beleid

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee