Laptop voor DJ

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik ben op zoek naar een goede laptop kan om mijn
Native Instruments Audio 8 interface mee te gebruiken.
Ik gebruik Traktor Scratch Pro en 2 platenspelers via time control.
Het probleem is dat ik met mijn huidige HP laptop enorm veel storing krijg
via de Audi 8 interface van het moment dat ik deze aansluit op het stroomnet via de adapter.
Als de laptop op batterij werkt heb ik deze storing niet, maar dan gaat de laptop niet lang genoeg mee.

Alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:01
Sluit je de laptop aan op een geaard stopcontact? En wat zijn je verdere eisen aan de laptop, grootte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

arvidbeheerder schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:36:
Sluit je de laptop aan op een geaard stopcontact? En wat zijn je verdere eisen aan de laptop, grootte etc.
Stel nou dat de laptop geen geaarde stekker heeft. of dat de massa niet of op een onbekende manier een relatie heeft met aarde ?

edit: ok je mag aardlussen niet uitsluiten

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 25-10-2010 12:51 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strat
Ik denk wel dat ik de laptop aansluit op een geaard stopcontact.
Grootte is vanaf 13" tot 15,6" ok, maar de resolutie moet goed genoeg zijn om makkelijk 2 decks te gebruiken.
Als ik de medion laptop van men zus gebruik heb ik geen last van de stroom kabel.
HP laptop batterij, = OK
HP laptop + meegeleverde adapter = Niet OK
Medion laptop batterij = OK
Medion laptop + meegeleverde adapter = OK

Ik wil nu zelf voor een andere laptop kijken of het probleem met de HP laptop van de baan krijgen.
Ik ben zelf niet zo een medion fan, + ik zou de laptop enkel voor DJ toepassing gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Nooit een Macbook (Pro) overwogen? Volgens de website zou dit samen moeten werken met je software. Zelf ben ik sinds een paar maanden over en als creatief vind ik:

-stabiel 'out of the box'
-simpel
-gaat lang mee op de batterij

Tsja, ik ben dan welliswaar een filmmaker maar ik zou persoonlijk niet meer terug willen naar een windows machine. Het voelt gewoon erg betrouwbaar en tot op heden heb ik nog geen problemen ondervonden.

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 00:44
Neem een Sony Vaio. Als mensen die veel met muziek werken en geen Mac (willen) gebruiken gebruiken ze een Sony Vaio omdat dat de meest stabiele Windows laptops zijn. Ik wil zelf geen Mac en werk wel met Adobe programma's e.d. en heb nog nooit een vastloper gehad, die ik wel eens heb gekregen met een ander merk. En dat lag dan niet zozeer aan Windows maar aan de hardware. Windows blijft (voor mij) een prima platform om dat soort zaken mee te doen. Ik begrijp niet wat Mac gebruikers irritant vinden aan Windows, het draait altijd stabiel bij mij dus Mac heeft voor mij in ieder geval geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Ik raad voor muziek altijd een Mac aan.
En dat is niet omdat ik fanboy ben, maar omdat de prestaties wat lekkerder zijn (Y)

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

QErikNL schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:51:
Neem een Sony Vaio. Als mensen die veel met muziek werken en geen Mac (willen) gebruiken gebruiken ze een Sony Vaio omdat dat de meest stabiele Windows laptops zijn. Ik wil zelf geen Mac en werk wel met Adobe programma's e.d. en heb nog nooit een vastloper gehad, die ik wel eens heb gekregen met een ander merk. En dat lag dan niet zozeer aan Windows maar aan de hardware. Windows blijft (voor mij) een prima platform om dat soort zaken mee te doen. Ik begrijp niet wat Mac gebruikers irritant vinden aan Windows, het draait altijd stabiel bij mij dus Mac heeft voor mij in ieder geval geen meerwaarde.
en het merk is een graadmeter voor de hoeveelheid blauwe schermen? right.
bij dezen ook een tip: neem geen sony E, de F en Z zijn prima, maar de F is 16.4 en de Z is extreem duur.

[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
hier staan alle laptops waar dit punt:
strat schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:43:
maar de resolutie moet goed genoeg zijn om makkelijk 2 decks te gebruiken.
naar wens is, zonder naar het stoeptegelformaat te grijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

al geprobeerd de audio8 te aarden naar je mengpaneel of direct naar aarde? zowel de audio8 als je mengpaneel hebben een aarde aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strat
Ik zou persoonlijk eerder naar Mac neigen dan naar Sony.
Macbook Air is vrij interessant, maar zou ik liever voor de 15" Macbook Pro gaan.
Het probleem schuilt erin dat ik graag 256GB SSD geheugen zou hebben en dit bij de Macbook Pro momenteel nog een serieuze meerprijs is, terwijl dit bij de nieuwe Air standaard is.
daarboven op heeft de Air misschien een te lage processor, geen line-out en geen verlicht toetsenbord.

Ik heb de audio8 nog niet proberen te aarden op mijn mengpaneel. bestaan er trouwens losse kabeltjes om enkel de aarding te voorzien?

Momenteel zijn enkel mijn platenspelers geaard op mijn mixer.

"direct naar aarde" zie ik niet direct in hoe dit mogelijk is :$

Bedankt voor de vele reacties alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
De sony f is een 16.4 inch laptop met full hd scherm en de prestaties liegen er niet om. Misschien een dell xps? En als je het geld hebt zou ik een Pro nemen, die van 15 inch ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:09

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica