Ik heb een Canon 550D. Blijkbaar zit er een dode pixel op de sensor. Want als ik filmpjes maak, dan zie ik op 1 specifieke plek 1 wit puntje. Het lijkt me geen stof, want ik heb het met verschillende lenzen geprobeerd, tenzij de stof op de sensor zit. Dit is behoorlijk storend.
Maar, los van wat de oorzaak is, hoe kan ik er zo goed mogelijk iets aan doen?
Ik doe momenteel nog niets met filmbewerking. Maar ik heb op deze manier inmiddels behoorlijk wat filmpjes gemaakt van onze baby, dus ik hoop ze nog wat te kunnen opknappen.
Ik lees op Internet dat "Adobe After Effects" een optie heeft die "CC Simple Wire Removal" heet. Dat klinkt op zich wel goed. Maar feitelijk is mijn probleem nog simpeler: 1 pixel, die door mpeg-achtige compressie helaas enigszins lijkt uitgesmeerd.
Wat zouden jullie doen? Heeft er iemand ervaring met dit probleem?
Maar, los van wat de oorzaak is, hoe kan ik er zo goed mogelijk iets aan doen?
Ik doe momenteel nog niets met filmbewerking. Maar ik heb op deze manier inmiddels behoorlijk wat filmpjes gemaakt van onze baby, dus ik hoop ze nog wat te kunnen opknappen.
Ik lees op Internet dat "Adobe After Effects" een optie heeft die "CC Simple Wire Removal" heet. Dat klinkt op zich wel goed. Maar feitelijk is mijn probleem nog simpeler: 1 pixel, die door mpeg-achtige compressie helaas enigszins lijkt uitgesmeerd.
Wat zouden jullie doen? Heeft er iemand ervaring met dit probleem?