Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

xDSL-vergelijker voor upload?

Pagina: 1
Acties:

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 23:08
We zijn (eindelijk) zover dat we ons ouderwetse XS4ALL abo over KPN ADSL willen ontmantelen en vervangen door een modern alternatief.

Ik ben aan het zoeken geweest naar alternatieven voor de XS4ALL-"lite"dienst met 2 Mb/s upload. Stuk voor stuk de mij bekende providers langsgaan (KPN-bli, KPN-bla en KPN-blo en tele2, er is toch meer?) is niet echt waterdicht.

De prijsvergelijkers die ik vond, laten enkel op downloadsnelheid filteren, upload wordt soms niet eens in de specificaties genoemd!

Kent iemand een vergelijkingssite waar ook op de uploadsnelheid gefilterd kan worden? Na zoeken op het forum heb ik een hoop interessante threads gevonden, maar niet een waar ik mijn vraag beantwoord vind.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij vrijwel alle ADSL-abo's van meer dan 8mbit is de upstream snelheid de volledige haalbare 1mbit. Abo's die hoger gaan zijn gebaseed op VDSL. Kijk dus vooral eerst of je dat überhaupt kunt krijgen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Alle ADSL abbonementen zijn tot 1 ~ 1.5Mbit, mocht je hoger willen moet je naar een synchrone VDSL verbinding kijken (asynchroon gaat tot 3Mbit).

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• wankel
CyBeR schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:07:
(...) gebaseed op VDSL. Kijk dus vooral eerst of je dat überhaupt kunt krijgen.
Bedankt voor je snelle reply; volgens XS4ALL is VDSL hier beschikbaar, andere ISP's onder de KPN-paraplu zullen dat dus ook wel kunnen leveren.
kKaltUu schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:13:
Alle ADSL abbonementen zijn tot 1 ~ 1.5Mbit, mocht je hoger willen moet je naar een synchrone VDSL verbinding kijken (asynchroon gaat tot 3Mbit).
Synchrone Symmetrische (bedankt Cyber -welke smily heeft het schaamrood op de kaken? O+ ) lijnen zijn meteen een stuk duurder; de 40 euro van XS4ALL is net aardig. XS4ALL staat nog steeds niet bekend als prijsvechter, dus wilde eens kijken waarop ik concessies moet doen als ik voor minder toch die 2(+) Mbit/s wil hebben.

Ik ben blij met suggesties voor specifieke ISP's of abo's, maar die informatie is sneller oudbakken dan een hint hoe ik (of een andere lezer van de thread) abo's kan zoeken, vinden en sorteren op uploadsnelheid :-)

[ Voor 55% gewijzigd door wankel op 24-10-2010 01:28 . Reden: 2e quote/reply toegevoegd ; syMETRISCH ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
XS4ALL Lite is VDSL2, vandaar dat de upload ook hoger kan zijn dan de max van 1,3Mbit bij ADSL2+.
Als je een upload wilt die hoger is dan 1Mbit/s en je bent gebonden aan de telefoonlijn, moet je dus bij de VDSL2 providers zijn.
De afstand tot de centrale is wel erg belangrijk. Volgens mij mag dat niet meer dan 1KM zijn.

Edit: Tele2 geeft zelfs tot 5Mbit/s aan bij hun VDSL2 abonnement.
Edit2: Volgens Wikipedia bieden op dit moment alleen Tele2, XS4ALL en KPN VDSL2 in NL aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Jimster op 24-10-2010 01:20 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

kKaltUu schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:13:
Euh, xDSL is nooit synchroon; de basis van DSL is ATM en die A staat voor Asynchronous. Mischien bedoel je symmetrisch? Op dit moment zijn er geen symmetrische VDSL-verbindingen beschikbaar. Het beste dat je kunt krijgen is 40/4 van KPN (cq XS4ALL) of 50/5 van Tele2.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 24-10-2010 01:28 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• wankel
Jimster schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:16:
Edit: Tele2 geeft zelfs tot 5Mbit/s aan bij hun VDSL2 abonnement.
Ja zeg! En nog eens 'n tientje goedkoper dan 16/2 van XS4ALL (de laatste heeft wel een mooiere modem natuurlijk...)
Edit2: Volgens Wikipedia bieden op dit moment alleen Tele2, XS4ALL en KPN VDSL2 in NL aan.
Dat ik hiervoor nou Wikipedia niet een gecontroleerd heb! Bedankt!

• wankel
"off-topic" : AFK tot morgen... Bedankt voor de input!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
Woon je wel dicht genoeg bij de centrale?

Tele2 Fiberspeed 60 Mbps Ervaringen voor meer info.

[ Voor 48% gewijzigd door Jimster op 24-10-2010 01:33 ]

• wankel
Jimster schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 01:31:
Woon je wel dicht genoeg bij de centrale?
Weet ik eigenlijk niet... Ik heb geprobeerd dat op de tele2-website te vinden, maar de enige plaats waar ik de postcodecheck kan vinden is onder "makkelijk overstappen", die standaard en alleen op het 20/1 abonnement staat. De informatie op de website is erg summier trouwens; er staat bijvoorbeeld een link naar een handleiding van de modem, maar die verwijst naar een PDF'je op A4-formaat waar niets anders op staat dan de webpagina.

Tele2 Fiberspeed 60 Mbps Ervaringen voor meer info.
[/quote]
Ha! Dat is een afknapper... Snelheden die minder zijn dan ADSL2, helpdesk die niet bereikbaar en incompetent is, dichtgetimmerd modem... Hmmm, misschien is 'n tientje per maand extra voor een verbinding met lagere snelheid maar hogere betrouwbaarheid, of ben ik nu bevooroordeeld (ik duik meteen in de spiegelthread over het XS4ALL abo...)

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Ik raad je aan te stoppen met het hele gedoe over DSL, met signaal verlies e.d Ik zeg, de kabel! :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja dan zeg ik glas, maar helaas vaak niet te krijgen

kijk nou bijv bij ziggo zakelijk. http://ziggozakelijk.nl/internet/internet_plus/bestel

49,= ex btw

of upc http://business.upc.nl/internet/small-business/

[ Voor 59% gewijzigd door Fish op 25-10-2010 19:38 ]

Iperf

• wankel
Ik antwoord, "Bij ons enkel ex-@home, daar wil ik niets meer mee te maken hebben" ;-)

Glas is wel te krijgen, maar nog niet voor een maandbedrag minder dan een jaarabonnement VDSL... "komt nog wel 's".

Het is uiteindelijk de XS4ALL-VDSL-lijn geworden. Aanvraag loopt, ik ben benieuwd :-)
Pagina: 1