Toon posts:

[G-force 8800GTS 320MB] nvlddmkm.sys error -> pc gesloopt?

Pagina: 1
Acties:

• Queetnie
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 25-05-2013
Beste Tweakers,

Relevante specs:
gpu: Gforce 8800GTS 320 mb ongeveer 3 jaar oud en niet overgeclocked
cpu: AMD 4600+ 2,4mhz

Het probleem:
Mijn PC is vakkundig stuk, hij doet bijna niets meer. Ik denk dat het weer een probleem in het rijtje nVidia drivers is. Een week of twee geleden kreeg ik de beruchte nvlddmkm.sys BSoD. PC wilde niet meer normaal opstarten. Bij het opstarten verschijnt na het 'windows opstart schermpje' een BSoD en reboot de PC automatisch. Na wat research op internet kwam ik erachter dat dit nvlddmkm.sys iets met nvidia drivers te maken heeft.
Gelukkig startte de PC nog wel een veilige modus op. Ik heb, volgens een handleiding op internet, het bestandje
nvlddmkm.sys vernoemd naar nvlddmkm.sys.old en toen opnieuw opgestart. Hij werkte weer in normale modus, echter met maar 1 van m'n normale 2 beeldschermen. Vervolgens heb ik nieuwe drivers van nVidia.com gedownload en geinstalleerd. Dat was blijkbaar niet handig, aangezien m'n systeem helemaal niet meer wilde opstarten. Hij kwam zelfs niet meer bij het keuze menu voor veilige modus.

Falende oplossingen:
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Windows opnieuw installeren over de huidige versie heen. Toen kon ik weer bij het keuzemenu van veilige modus, maar de PC verteld dat 'Windows cannot complete installation in Safe Mode. To continue installing Windows, restart the computer'
- Harddisk in een andere pc gehangen, al m'n data gebackupped en m'n harddisk geformateerd. Vervolgens windows opnieuw geïnstalleerd. Tot mijn verbazing ging de installatie goed, tot het moment van opnieuw opstarten. Toen kreeg ik opnieuw de nvlddmkm.sys BSoD. Bij veilige modus krijg ik wederom de bovengenoemde melding dat 'Windows cannot complete installation in Safe Mode. To continue installing Windows, restart the computer'
- Al m'n RAM geheugen, videokaart en netwerk kaart uit m'n kast gehaald, er opnieuw ingedaan maar dat faalde opnieuw.

wellicht overige belangrijke info:
Bij het opstarten (allereerste scherm met keuze voor BIOS) lopen sinds het probleem zich voordoet een aantal verticale lijnen door m'n beeld, die er eerst niet liepen.

Ik zit dus nu met een PC met volledig lege harde schijf die niet kan opstarten. Ik weet echt niet meer wat ik er aan kan doen. Wie kan mij helpen?

Groet,
Queetnie

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De 8800's hebben wel vaker problemen, eigenlijk gaan ze tegenwoordig gewoon massaal naar het hiernamaals. Ik zou zeggen probeer windows eens te installeren met een andere videokaart, als je die tot je beschikking hebt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Queetnie
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 25-05-2013
Dat zou ik ook zeggen, ik las dat topic ook. Echter wat vreemd is, is dat het pas echt goed naar de gallemiezen ging toen ik die nieuwe driver installeerde. Is het dan niet van software technische aard?

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als het softwarematig is dan zou een verse install het weer moeten repareren. Als een GPU dood is, kan dat ook de drivers laten crashen, in dat 8800-problemen-topic komen ook veel mensen langs bij wie de drivers crashten en ze toch dat (hardwarematige) probleem hebben.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee