Toon posts:

Lenovo access connection / WWAN

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Ik heb net een X200 aangeschaft. Prima tevreden van en ik wou meteen ook eens de UMTS funktionaliteit testen. Geen probleem om data-overdracht te gebruiken, kan lekker overal surfen en gps gebruiken.

Twee vragen bleven echter over:

* Wat gebeurt er met oproepen? Kan ik die op de één of andere manier ontvangen want momenteel gaan ze allemaal over op "verbindingsfout".

* Lenovo's eigen tool "Access connections" heeft ergens een optie "Sign-up and support", en ook de Thinkvantage toolbox zegt: "A WWAN card is installed in your system. Please run Lenovo Broadband Connect to activate your card". Als ik dat echter doe, komt na een eind wachten de mededeling: "sim card present in your system could not be read".

Waarom moet ik mijn kaart activeren? Wat brengt me dit voor voordelen en waarom heb ik dit probleem?

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-07 06:17
bluppfisk schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:26:
* Wat gebeurt er met oproepen? Kan ik die op de één of andere manier ontvangen want momenteel gaan ze allemaal over op "verbindingsfout".
Bedoel je telefoongesprekken die naar je datasim worden gestuurd? Die kun je natuurlijk niet ontvangen op je laptop. Als je je datasim in een telefoon stopt dan kun je wel gewoon telefoongesprekken ontvangen.

In een testsituatie lukte het mij wel om een duo sim op de laptop op umts-only te zetten en op een telefoon op gsm-only. Ik was dan gewoon bereikbaar voor telefoongesprekken en ik kon ondertussen gewoon internetten. Doe ik niet meer, want bellen met een datasim was nogal prijzig.

Hier staan enkele codes voor UTRAN.
* Lenovo's eigen tool "Access connections" heeft ergens een optie "Sign-up and support", en ook de Thinkvantage toolbox zegt: "A WWAN card is installed in your system. Please run Lenovo Broadband Connect to activate your card". Als ik dat echter doe, komt na een eind wachten de mededeling: "sim card present in your system could not be read".

Waarom moet ik mijn kaart activeren? Wat brengt me dit voor voordelen en waarom heb ik dit probleem?
Als het werkt dan werkt het. Op mijn vorige laptop vroeg de applicatie ook of ik wilde activeren. Nooit gedaan. Op de huidige laptop is er geen applicatie want Windows 7 heeft UTRAN support ingebouwd.

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 11:41
WHAT THIS PACKAGE DOES

This package installs the following update module (QFE) provided by Microsoft.

QFE# Description of Software
----------------------------------------------------------------------------
981351 You cannot connect to a network through a WWAN device after you set
a PIN in Windows 7
Misschien dat deze lenovo update ook voor jouw uitkomst bied
Deze is binnen te halen via de Toolbox en dan laten zoeken naar lenovo updates.

PS heb je de X200 nieuw of 2e hands gekocht? Want indien nieuwe, waarom niet voor de X201 ;)

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• bluppfisk
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Tweedehands, was best nog een koopje en ik ben helemaal weg van de accuduur. Zes tot zeven uur bij normaal gebruik is echt fantastisch op een zes-cellige accu.

Ik heb die update vast geïnstalleerd want de Toolbox toont mij geen nieuwe updates (alles geïnstalleerd).

@Trommelrem, je zegt wel dat ik geen gesprekken kan ontvangen, maar een telefoon is toch ook maar een stukje software dat binnenkomende gesprekken decodeert mbhv. de simkaart? De computer zou toch eigenlijk ook in staat moeten zijn om dat te doen? Misschien is daar wel software voor?

Ja het werkt inderdaad en da's het belangrijkste.. Aan de andere kant vind ik het spannend om te weten waarom iets een foutmelding geeft en waarom ik een bepaald feature niet kan gebruiken.

Maar goed, access connections heb ik eruit geflikkerd aangezien Windows 7 inderdaad ondersteuning heeft voor UMTS verbindingen.

Dank voor de reacties!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee