Toon posts:

[7 x64] Standaard 3 gb werkgeheugen in gebruik*

Pagina: 1
Acties:

• stevens20
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:17
Hallo allemaal,

Sinds een klein jaar heb ik een goed bakbeest aan mijn monitoren zitten. Nu zit daar heerlijk 6 gig. werkgeheugen in maar helaas is daar al standaard 3 gig van in gebruik. Het lijk mij niet dat het draaien van Firefox, windows7 64bit en msn zoveel vragen.

Ik heb gekeken naar de processen die lopen, daar wordt aangegeven dat er +/-60 processen lopen. De grootste is: svchost.exe (LocalSystemNetworkRestricted) (240.360 KB) Als ik deze uit wil zetten kan dit niet omdat het in gebruik is bij meerdere programma's en dat dit tot problemen en instabiliteit van de pc kan leiden.

Nu zou ik graag minder geheugen verbruiken. Hoe kan ik hiervoor zorgen zonder dat mijn pc ''instabiel'' wordt o.i.d.

(ik heb al het nodige ''ge-googled'' maar helaas kan ik niks vinden).

Alvast bedankt,
Mij

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is dit niet gewoon superfetch van Windows?
Je hebt het geheugen, waarom zou je het dan niet gebruiken?

30" monitor te koop

• Neles7
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:41
Wat je kunt doen is standaard wat services uitzetten die je toch niet gebruikt. Geef je en meer geheugen vrij en meer schijfruimte, dus 2 vliegen in een klap. Met wat googlen kun je wel vinden wat veilig is als je twijfeld. Succes in ieder geval !

Greetz,
neles

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat is er mis mee dan dat er 3GB in gebruik is? Je koopt toch geen bergen geheugen om het vervolgens 5 jaar te laten slapen?

Ik zou er niet wakker van liggen, zolang je geen merkbare traagheden ervaart.
Ook verplaats ik het topic even, want Windows bespreken we in Windows Clients. Client Software Algemeen is specifiek voor de software welke hier weer op draait. Ook voeg ik je OS, 7 x64 even toe aan de titel omdat we dat in de Windowsforums gebruiken als identificatie/filter.

Kijk ook eens in \[7 x64] Gebruikt 2,8 GB geheugen verborgen wat vlak onder jouw topic staat. Hierin is een soortgelijk probleem gaande, en opgelost door een applicatie te updaten (in dit geval Skype).

[Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 22-10-2010 19:16]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• stevens20
sanfranjake schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:13:
Wat is er mis mee dan dat er 3GB in gebruik is? Je koopt toch geen bergen geheugen om het vervolgens 5 jaar te laden slapen?

Ik zou er niet wakker van liggen, zolang je geen merkbare traagheden ervaart.
Ook verplaats ik het topic even, want Windows bespreken we in Windows Clients. Client Software Algemeen is specifiek voor de software welke hier weer op draait. Ook voeg ik je OS, 7 x64 even toe aan de titel omdat we dat in de Windowsforums gebruiken als identificatie/filter.

Kijk ook eens in \[7 x64] Gebruikt 2,8 GB geheugen verborgen wat vlak onder jouw topic staat. Hierin is een soortgelijk probleem gaande, en opgelost door een applicatie te updaten (in dit geval Skype).
Bedankt voor de verwijzing. Ik heb alles doorgelezen (duurt even maar dan heb je ook wat). Ik heb hieruit kunnen halen dat het ook aan programma's kan liggen. Dit zal bij mij betekenen dat het waarschijnlijk de geluidskaart is. Deze zal ik er eens uit halen en dan kijken wat er gebeurd.

Dat is namelijk een programma wat altijd lang duurt en wat voor problemen zorgt. (flikkerend beeld tijdens het gebruik, langzaam opstarten enz...

Hartelijk dank voor de snelle hulp!

[Voor 5% gewijzigd door stevens20 op 22-10-2010 16:09]

• stevens20
Hallo heren,

Ik wil u nogmaals bedanken!!!
Ik heb mijn Creative drivers ge-update en nu zit ik op 1,6 gb in gebruik. En ik moet zeggen: het scheelt wel! Ondanks dat ik dan 6 gb heb. Daarbij leest mijn hardeschijf nu ook een heeeeeel stukje sneller. Het lijkt net of deze niet de hele tijd dat hoeft mee te zeulen ofzo..

Hartelijk dank nogmaals!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee