Sinds vorige week is mijn Windows 7 x64 Desktop pc met 1 x Quad core CPU en 4 GB memory extreem langzaam. Voorbeeld openen Firefox duurt 1,5 min. Symptomen taskmanager geheugen ongeveer 90% constant in gebruik en CPU 1 of 2 cores min 25% als pc verder niet gebruikt wordt.
Totaal is er 3,9 GB in gebruikt aan geheugen als je kijkt in taskmanager bij presaties. Echter bij processen kan je gaan tellen maar tel je alle processen van alle gebruikers bij elkaar op dan kom je op ongeveer 1,3 GB uit, er mist dus nog 2,8 GB wat nergens staat.
Na wat zoeken op internet kwam ik op programma van MS uit om geheugen gebruikt te controleren RAMMAP.exe, als ik dit programma draai zie ik direct dat het missende geheugen gebruikt wordt voor "Metafile". Alleen nu de grote vraag wat is dit en hoe kan ik dit oplossen, Google kan me het antwoord nog niet geven tot nu toe.
Dingen gedaan tot nu toe:
Totaal is er 3,9 GB in gebruikt aan geheugen als je kijkt in taskmanager bij presaties. Echter bij processen kan je gaan tellen maar tel je alle processen van alle gebruikers bij elkaar op dan kom je op ongeveer 1,3 GB uit, er mist dus nog 2,8 GB wat nergens staat.
Na wat zoeken op internet kwam ik op programma van MS uit om geheugen gebruikt te controleren RAMMAP.exe, als ik dit programma draai zie ik direct dat het missende geheugen gebruikt wordt voor "Metafile". Alleen nu de grote vraag wat is dit en hoe kan ik dit oplossen, Google kan me het antwoord nog niet geven tot nu toe.
Dingen gedaan tot nu toe:
- Systeem herstarten
- Trend Micro volledige scan computer
- Meerdere spyware tools
- Memtest geheugen, na hele nacht geen failures.
- Defrag en chkdsk
- Schijven en partities zijn niet vol
- Geen vreemde processen die draaien en opvallen
- Er zijn geen nieuwe dingen geinstalleerd net voor probleem begon
- Updates MS gedaan