Toon posts:

Welke computer moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views

• diomanhana
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21-10-2010
Hoi,

Ik moet nu kiezen uit 2 verschillende computers, maar weet niet zo goed waar ik voor moet gaan. Het gaat om deze 2:
http://www.bol.com/nl/p/c...index.html#product_images
of
http://www.bol.com/nl/p/c...00000010382004/index.html
Ik speel geen games op de computer, ik ben eigenlijk niet zo'n fan van Packard Bell en ik vind de HP mooier. Ik heb mij laten vertellen dat de grafische kaart van de HP beter is, maar de processor beter is bij de Packard Bell. Ik weet ook niet hoeveel die 1 GB verschil aan RAM uitmaakt..
In principe doe ik gewoon de basic dingen op de computer, tekst verwerken, chatten, internetten, gedownloade films kijken etc. etc.
En de Packard Bell is 70 euro goedkoper dan de HP.

Graag jullie advies, bedankt!

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 26-09 15:19
Doe maar die Packard Bell als ik moest kiezen. Snellere processor + meer ram voor minder geld;)

• diomanhana
Maar je bent het ermee eens dat die processor van Packard Bell sneller is? Want iemand anders zei: die van HP is 3,06 GHz en die van PB is 2,93 GHz, dus die HP is sneller.
En verschillen ze nou zoveel van elkaar of valt het eigenlijk wel mee? Want dan ga ik liever voor het mooie uiterlijk van HP..

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:17
diomanhana schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:36:
Maar je bent het ermee eens dat die processor van Packard Bell sneller is? Want iemand anders zei: die van HP is 3,06 GHz en die van PB is 2,93 GHz, dus die HP is sneller.
En verschillen ze nou zoveel van elkaar of valt het eigenlijk wel mee? Want dan ga ik liever voor het mooie uiterlijk van HP..
De HP heeft een pentium dualcore. Antiek.
De PB heeft een i3, de kloksnelheden zijn absoluut niet te vergelijken en die opmerking slaat dan ook echt nergens op.

Dit is overigens geen vraag die je hier moet stellen. Het is hier geen helpdesk.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

GHz zegt helemaal niks ;) De i3 is een veel nieuwere processor dus die zal ietsjes sneller zijn terwijl die lager is geclocked.

Maargoed, qua specs zou ik voor de PB gaan maar dat ding is echt spuug lelijk imo, aangezien je toch geen veel eisende dingen met je pc gaat doen zou ik voor de HP gaan ;)

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 00:11

Compizfox

Bait for wenchmarks

De processor van de PB is inderdaad sneller. Kloksnelheden zeggen tegenwoordig lang niet alles meer.

• marti-n
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 26-09 15:42
Qua GHz, ja, de HP is sneller, echter, de PB heeft een nieuwere processor (i3 530) welke ook nog 2 virtuele cores heeft. De HP heeft een E6600, welke 2 cores heeft, maar geen virtuele, plus dat het een oude versie is (2/3 jaar oud ?)

Kortom, ik ga met GeertH mee, ik zou zeker voor de PB gaan !

EDIT, pff, lekker snel xD

[Voor 4% gewijzigd door marti-n op 21-10-2010 19:44]

• diomanhana
Compizfox schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:41:
De processor van de HP is inderdaad sneller. Kloksnelheden zeggen tegenwoordig lang niet alles meer.
PB bedoel je dan denk ik? ;)

Anyway, ik was er ook al over uit dat de processor van PB sneller is dan de HP (kun je ook op zoeken met cpu benchmarks o.i.d.), maar zou ik het verschil merken, als je kijkt naar wat ik ermee doe (niet bijzonder veel dus)?

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 12:08

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Is ook simpel op ze zoeken. Men nemen een cpu benchmark:

http://www.cpubenchmark.n...st.php?t1=530&b1=Find+CPU

en zoekt in de lijst de "e6600" en de "530" i3 en je ziet dat de i3 ongeveer 2x zo snel is.

Uiteraard zijn er wel meer factoren die uiteindelijk de ervaren snelheid bepalen. Ook videokaart kun je je op dezelfde manier vergelijken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Waar je naar mijn mening ook rekening mee moet houden bij zulk soort dingen is een eventuele reparatie.

Die HP heeft geen standaard voeding en geen standaard moederbord. Als er iets kapot gaat zal een reparatie veel duurder zijn dan bij een normale PC. Een standaard moederbord heb je voor 60 euro, zo'n HP moederbord kost je makkelijk het dubbele. Hoe het op dit moment met de kwaliteit van de moederborden zit weet ik niet maar ik heb al 5 van deze soort gelijke PC's gezien waarvan binnen 2 jaar het moederbord van kapot was.

Ik ben sowieso nooit fan van HP, Acer, of PB PC's. De kwaliteit van de onderdelen is over het algemeen een stuk lager dan van PC's waar Asus moederborden inzitten. PB heeft een serie PC's gemaakt een jaar of 4 terug waarvan nu zo'n beetje 50% kapot is.

Ik zou gaan voor een PC die samengestelt is uit standaard onderdelen. Mocht er iets misgaan ben je veel goedkoper uit en is een reparatie ook sneller uit te voeren.

• diomanhana
Ok daar had ik helemaal niet over nagedacht, blijkt maar weer hoe onervaren ik ben. Maargoed, ik neem het risico wel, want ik heb uit alle verschillende opties nu deze 2 eindelijk uitgekozen. Kan iemand mij duidelijkheid geven over de vraag of ik het verschil zou kunnen merken of niet?

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:24

M2M

medicijnman

als je moet kiezen tussen die twee, neem de snelste. Dat is de PB dus.

Maar je weet wel dat je hier op een tweakers forum zit, die eigenlijk het liefst zelf losse onderdelen aanschaffen en een pracht pc in elkaar schroeven die meer prestaties bevat dan zo'n pre-assembled exemplaar.

-_-

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 25-09 01:38

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica