Toon posts:

ASUS A6T slaat af na 2 sec :(

Pagina: 1
Acties:

• RommelD
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 04-12-2019

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Sinds kort start mijn Asus A6T niet meer op. Zodra ik op de aanknop duw start hij 2 seconden op (het scherm blijft zwart), maar slaat af na enkele seconden (je hoort dan heel duidelijk een soort relais afslaan onder de aanknop).

Ik heb al gegoogled en hier in het forum gezocht, maar nog geen antwoord gevonden :(

Ik heb al geprobeerd om de laptop te starten zonder accu, maar dan gebeurt precies hetzelfde.

Extra feitje, er kwam geloof ik wel meer warmte dan normaal vanuit het "koeler gat" toen hij dit gedrag voor de eerste keer vertoonde.

Weet iemand wat er mis is? Zou toch graag nog een tijdje genieten willen van deze laptop _/-\o_

Penny for your thoughts!

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:04
Je kan hem eens openmaken en kijken of er veel stof zit. Dat er warmere lucht uit kwam is dan wel te verklaren ;)

En anders is het wellicht toch een GeForce Go 7600 waarvan de soldering loslaat en waardoor de laptop wegens een fout niet start. A6T-tjes zijn er bij bosjes gesneuveld vanwege dat probleem.

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Ik ben gewend van mijn normale desktop, wanneer de videokaart stuk is, dat de computer piept. Heeft de A6T dit ook?

En als de videokaart stuk is, kan je het nog zelf fixen door bijv. iets te solderen?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• GENETX
Ik had deze week nog een defecte PC hier. Die piepte niet als in de videokaart er uit haalde... Daarbij weet ik nie tof de A6T wel een speaker heeft. Volgens mij niet en gaat het via de normale speakers. Al zal dat niet in alle gevallen werken omdat daar toch een stuk minder direct is.

Zie ook dit topic. De "oventruc" wordt aan het einde besproken. Daarmee zou je het kunnen proberen mocht je symptonen kunnen vaststellen:
Asus Zwarte Scherm Probleem aka "Zwarte Ziekte"

Al zou ik ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen om er zeker van te zijn dat het niet het geheugen, hdd, WLAN of whatsoever is. De oven truc is nogal ingrijpend.

Ik heb vroeger ook een A6T gehad die uiteindelijk ook een defecte videokaart had. Dus ik weet ook nog wel eens wat over die laptop :)

• Donvincento
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-09 15:17
GENETX schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:56:
Ik had deze week nog een defecte PC hier. Die piepte niet als in de videokaart er uit haalde... Daarbij weet ik nie tof de A6T wel een speaker heeft. Volgens mij niet en gaat het via de normale speakers. Al zal dat niet in alle gevallen werken omdat daar toch een stuk minder direct is.
Moederbord piepjes verlopen niet via de speakers. Dit doet het moederbord zelf. :+

Of begrijp ik hem nou verkeerd? :o

[Voor 3% gewijzigd door Donvincento op 22-10-2010 11:09]

• GENETX
Donvincento schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:07:
[...]

Moederbord piepjes verlopen niet via de speakers. Dit doet het moederbord zelf. :+
Nee, dat doet een aparte interne speaker. Normaal heb je die in je computerkast en zit met een header aan het moederbord verbonden. Echter neemt het ook ruimte in. En dat is de reden om dat weg te laten uit laptops en het over de normale speakers door te sturen. Zo'n speaker is eigenlijk overbodig en in laptops moet men creatief zijn met de ruimte.

• Donvincento
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-09 15:17
GENETX schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:24:
[...]

Nee, dat doet een aparte interne speaker. Normaal heb je die in je computerkast en zit met een header aan het moederbord verbonden. Echter neemt het ook ruimte in. En dat is de reden om dat weg te laten uit laptops en het over de normale speakers door te sturen. Zo'n speaker is eigenlijk overbodig en in laptops moet men creatief zijn met de ruimte.
Ah op die manier, en inderdaad ze moeten creatief zijn met ruimte bij laptops. :+

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Van het weekend met een ander power adapter geprobeerd en warempel ging hij de eerste keer niet direct uit na 3 sec. Hij bleef aan staan maar geen HD activiteit en geen beeld op scherm en extern scherm. Daarna uit gezet en weer geprobeerd en toen ging ie weer uit na 3 sec.

Lijkt dus echt een probleem te zijn van het powercircuit. Enig idee of ik dit fixen kan? _/-\o_ Of nog andere ideeen over de oorzaak?

• GENETX
Dat ie random start hoeft echt geen fout in het circuit te zijn... Ik gok gezien de andere verhalen toch echt op een defecte videokaart en dus de oventruc.

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
GENETX schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:40:
Dat ie random start hoeft echt geen fout in het circuit te zijn... Ik gok gezien de andere verhalen toch echt op een defecte videokaart en dus de oventruc.
Wat houdt de Oventruc in en wat is de slagingskans voor deze truc?

• GENETX
Moederbord er uit. Belangrijke onderdelen volgens mij nog beschermen met aluminium folie. Anderen doen het ook wel met verfbranders volgens mij. Ik heb zelf geen ervaring er mee overigens. Het idee is dat je door de hitte het tin weer smelt en dan de chip goed vastsoldeerd. Slagingskans is volgens mij een beetje 50-50. Of hij doet het weer, of je bent nog verder van huis.

Lees even de laatste deel door van het topic dat ik je gaf. Iemand heeft het bv met een heatgun gedaan:
R.G in "Asus Zwarte Scherm Probleem aka "Zwarte ..."
En zo staan er nog wel meer methodes.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee