Graag gedaan, blij dat jij mij wilt leren hoe ik op jouw vragen moet reageren! Dat waardeer ik echt enorm! Aan de andere kant, ik had ook geen reactie kunnen geven. Maar ik vind dat ik jou van puzzelstukjes heb voorzien waarmee jij in mijn ogen verder kan komen. Daarmee geloof ik niet alleen jou te helpen maar een ieder die met jouw soort vragen zit.
De eerste hit van de eerste link, heb ik voordat ik de reactie plaatste gelezen, om te controleren dat je er iets aan kon hebben. Het gaat mij te ver om alles uit te spellen als het elders al staat.
Mijn tweede reactie op jouw vraag over WAAR jij naar moet kijken beantwoord ik met: ATX. Als jij dan bv. op wikipedia over de atx-standaard had gelezen had je daar iets kunnen lezen als: "There exist several ATx-derived form factors that use the same power supply, mountings and basic back panel arrangement, but set different standards for the size of the board.".
Terw_Dan in "Kast voeding en moederbord." is mij net voor en geeft je iets meer puzzelstukjes erbij. Voor jou als persoon lijkt mij het pad van:
sjaool in "Kast voeding en moederbord." het slimste. Het lijkt een omweg maar is voor jou echt het meest veilig. Doe dit een paar keer.
Het feit dat jij "emotioneel heftig" op mijn reacties lijkt te reageren is alleen maar goed, misschien heb ik de vinger precies op de zere plek geplaatst en heb jij iets geleerd. Misschien ook niet, maakt voor mij echt niets uit. Ik heb mijn best gedaan. Computers en het internet zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, op het laatste zijn over het eerste zeer veel dingen te vinden, eigenlijk alles wel.
Als jij echt graag zelf computers samenstelt en wilt begrijpen wat je waarom doet is huiswerk onvermijdelijk. Ga eens lezen over: ATX, USB, Ethernet, Firewire, PCE, (S)ATA, DVI, VGA, HDMI en al het andere wat jij ooit hebt gezien in teksten over computers waar je nog niet helemaal van snapt hoe/waarom het daar staat.
Ik wil toch weer met een
linkje afsluiten waar ik en velen anderen veel aan hebben gehad.