Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperik
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 02:07
HyperioN schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:44:
[...]

Das achteraf makkelijk gezegd natuurlijk.
Maar sowieso niet; dat toestel vind ik echt niet mooi:
[afbeelding]
Behuizing/vorm is lelijk en inspiratieloos en scherm is absolute prut vergeleken met het AMOLED van Samsung. Althans, das mijn mening hè ;)
Dat ik dan iets minder fijne touch-knoppen heb; so be it. Ik wen er wel aan denk ik.
Ik heb de LG E900 en het is net zo goed gebouwd als dat het plaatje doet geloven, het scherm is erg goed. :)

Dat mooie zwarte s-amoled en kijk hoek is wel jammer maar daar tegenover staan een aantal voordelen. Kleuren weergave is spot-on en de pixels zijn niet zichtbaar! Op de Galaxy S hier zie ik de witte pixels erg goed, vooral opvallend bij lichte pagina's. De s-amoled gebruikt meer batterij onder het witte thema en mail/web, gewoon TFT niet.

Nog een voordeel is dat de LG het beste batterij leven heeft van alle WP7 toestellen.
http://wmpoweruser.com/an...ed-screens-make-it-worse/

Nog een voordeel is 16 GB NAND snel on-board geheugen. Omnia 7 schijnt ook NAND te hebben maar in 8 GB
http://wmpoweruser.com/lg...down-reveals-nand-memory/

Nog 1 dat velen zal aanspreken. De back, win, search button's zijn goede hardware buttons, dus nooit per ongeluk capacitieve aanrakingen.

Aan het einde is het een kwestie van smaak. :)

Zwart of mooi wit met correcte kleuren weergave
8gb of 16gb
Goede of lange batterijleven
Capacitieve of hardware knoppen

Dit zijn de grootste verschillen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperik
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 02:07
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:13:
De "ellende" is dat m'n bestelde Omnia 7 nog binnen moet komen.
Je verhaal over de gevoelige toetsen doet me twijfelen of ik toch niet beter de Optimus 7 koop en de bestelling van een Omnia 7 cancel. Bedankt hè ;)
Het komt er op neer op die paar boven genoemde punten.. op smaak.

Ik wou ook heel graag de Omnia 7 maar naar wat onderzoek is de LG een goede 2e en sinds een kleine week 1e :)

Als je echt, echt s-amoled en het model prefereert moet je de Omnia halen. De 8 GB lijkt me ook erg krap.. ik had 2 GB muziek en 3 GB aan video en wat games 3 GB en dan is die al voor de helft vol... maar ik ben ook meer een intensieve multimedia/ podcast user. Als je dat ook bent kan ik je de Zune HD 16 GB heel erg aanraden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 09:14
Net deze silicon skin besteld. Komt uit Hong-Kong dus het zal wel even duren eer deze binnen is maar zodra dat het geval is zal ik mijn ervaringen even doorgeven.

Nu nog wachten op een goede lederen case want dat geniet zeker mijn voorkeur. Jammer dat ik 10 telefoonwinkels ben afgegaan voor een case maar niks heb gevonden dat past, zelfs een lederen hoes voor de Desire HD is te kort voor de Omnia 7! Een medewerker vertelde mij dat de Valenta Leather Pocket 14 zou gaan passen maar aangezien deze voor de Iphone 4 is gemaakt lijkt me dat zeer stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
Even een vraagje aan iedereen die de Omnia 7 al heeft: hoe werkt het touchscreen - en dan in het bijzonder het scrollen - als je het toestel op een stoffen kussen legt?

Rare vraag? Ik zag dit filmpje en kon het probleem reproduceren met de reviewunit van de Omnia 7. En nu hoop ik te weten te komen of het toeval is of dat iedereen dit probleem heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
arnoudwokke schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:46:
Even een vraagje aan iedereen die de Omnia 7 al heeft: hoe werkt het touchscreen - en dan in het bijzonder het scrollen - als je het toestel op een stoffen kussen legt?

Rare vraag? Ik zag dit filmpje en kon het probleem reproduceren met de reviewunit van de Omnia 7. En nu hoop ik te weten te komen of het toeval is of dat iedereen dit probleem heeft :)
Ojee, ik zie een antenna-gate aankomen.. ;) (aka een probleem maken van iets waar eigenlijk niemand last van heeft..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
Hmm dat is raar, kan het zelf niet reproduceren, zowel op een kussen als op zachte dekens. Wellicht gebruikt Samsung ook de accelerometer om bepaalde gestures te registeren en werkt dit minder goed op een zachte en dus meeverende ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
arnoudwokke schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:46:

Kan het hier niet reproduceren op diverse soorten kussens, bankstel, etc. Geen probleem hier dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
justdowner schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:30:
Net deze silicon skin besteld. Komt uit Hong-Kong dus het zal wel even duren eer deze binnen is maar zodra dat het geval is zal ik mijn ervaringen even doorgeven.

Nu nog wachten op een goede lederen case want dat geniet zeker mijn voorkeur. Jammer dat ik 10 telefoonwinkels ben afgegaan voor een case maar niks heb gevonden dat past, zelfs een lederen hoes voor de Desire HD is te kort voor de Omnia 7! Een medewerker vertelde mij dat de Valenta Leather Pocket 14 zou gaan passen maar aangezien deze voor de Iphone 4 is gemaakt lijkt me dat zeer stug.
Zie mijn post van 27-11 17:51 in dit topic, de Valenta Leather Pocket 15 past perfect!

Overigens kan ik het probleem met de zachte ondergrond ook niet reproduceren, niet op een bank en niet op wat dekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyanox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-06 13:46
Ik heb juist expres niet gekozen voor de LG, want het leek me ook wel een leuk toestel, maar heb dit gedaan om 2 redenen. Vond hem niet heel bijzonder eruit zien en het is een LG ;). Een vriend van me had een LG telefoon 2 jaar geleden gekocht voor 300 of 400 euro, en die was binnen 1 jaar kapot. Hij had nog geprobeerd een nieuwe te krijgen maar hierbij gingen ze moeilijk doen.

Bij Samsung moet je soms wel nabellen ofzo als je een RMA wilt, maar je krijgt gewoon wel een nieuwe opgestuurd als je de oude stuurt. Samsung lijkt me sowiezo beter.

Wat de batterij betreft, je kan deze altijd vervangen :) en de opslag is dan wel een nadeel jammer genoeg, maar had er nooit veel last van op mijn iPhone.

De telefoon in het filmpje is overigens ook een Samsung Focus :). Maar gelukkig heeft de Omnia 7 dit niet :D, je ziet ook in het filmpje dat hij wel redelijk recht ligt en dat hij dan draait. Kan een van jullie proberen om hem recht te leggen en te kijken of hij dan ineens het beeldscherm gaat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Boomx schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:58:
[...]

Zie mijn post van 27-11 17:51 in dit topic, de Valenta Leather Pocket 15 past perfect!

Overigens kan ik het probleem met de zachte ondergrond ook niet reproduceren, niet op een bank en niet op wat dekens.
Ohja, nog thanks voor de tip! Ik heb deze case nu ook :)
Moest er alleen 19,95 voor betalen (Phone House Boxmeer) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justdowner
Boomx schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:58:
[...]
Ja die had ik gezien maar zoals al aangegeven in mijn post daarna vond ik hem erg strak zitten waardoor bij het eruithalen een foto wordt gemaakt en stak er in mijn geval nog een aantal millimeter telefoon boven de case uit. Maar ik ga het zodra ik tijd heb toch nog eens een keertje proberen, ik durf er nu amper mee rond te lopen zonder dat ik bang ben dat ik ergens tegenaan loop o.i.d. :P

Edit: ga hem toch maar even kopen denk ik:)

[ Voor 4% gewijzigd door justdowner op 30-11-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de beste manier om je contacten van je Android-toestel om te zetten naar de Samsung Omnia? Alles wordt gesynced met gmail, maar of WP daarmee kan omgaan weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, aan de mensen die hem inmiddels hebben, hoe is de 720p video kwaliteit?
op youtube zag ik een aantal filmpjes en het leek wel 15 fps zo schokkerig dat het ging.
is dat altijd zo of?
compressie van youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 17:09

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:26:
Ik heb ook een omnia ( nu 2 dagen ) super om mee te werken.
Een vraag heb ik wel ; als ik via search een opdracht geef dan geeft hij in de resultaten niet het de maps tab weer , zoals ik die wel op video heb gezien. Hele bing maps werkt uberhaupt neit echt lekker.
Iemand met dezelfde ervaringen ?
Grappig (of niet eigenlijk), maar dat heb ik dus ook! Ik krijg in "Maps" en als location in bijvoorbeeld FourSquare wel locale resultaten te zien, maar navigeren naar het "Location" van een agenda-item kan ik niet. Tevens levert zoeken in Bing mij ook geen "Local" resultaten, slechts "Web" en "Nieuws"....

Even zoeken op internet levert mij nog niet veel op, dus als iemand hier een idee heeft, hoor ik dat graag. Voor de duidelijkheid: de optie "Location" in de settings staat gewoon aan en mijn applicaties krijgen allemaal toestemming.

[EDIT]
Zelfde probleem, maar zonder antwoord, staat overigens ook op XDA: hier!

[ Voor 7% gewijzigd door Coreantes op 01-12-2010 16:21 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:06:
Wat is de beste manier om je contacten van je Android-toestel om te zetten naar de Samsung Omnia? Alles wordt gesynced met gmail, maar of WP daarmee kan omgaan weet ik niet...
2 mogelijke oplossingen:
Via simkaart : http://www.microsoft.com/...ts-from-my-old-phone.aspx

Of via Google Sync : http://www.google.com/mobile/sync/

HyperioN schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:17:
[...]

Ohja, nog thanks voor de tip! Ik heb deze case nu ook :)
Moest er alleen 19,95 voor betalen (Phone House Boxmeer) :(
Online kan ik hem alleen voor 24 E vinden dus zo slecht is die 19,95 nog niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Zak aarde op 01-12-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 17:09

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Juist! Even doorzoeken levert toch echt wat op! Blijkbaar is "Local" / Navigatie naar Nederlandse adressen niet ondersteund en werkt daarom niet als je de search-localisatie op "Dutch (Netherlands)" zet (laatste optie in Region & Laguage).

De oplossing vond ik hier: workaround voor local search. Doordat het niet officieel ondersteund is in Nederland krijg je ook geen goede local results (tenminste, niet in mijn snelle test) en Bing Maps heeft moeite met adressen (tenzij je de volledige straat, nummer, postcode, plaats en Netherlands invult).

Vast meer mensen die deze feature missen op dit moment, ik hoor graag als het beter kan. Tsja, blijkbaar de prijs die "we" betalen voor het eerder kopen dan de officiele release! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik zo het levertijden topic in de gaten hou, komt de levering van de Omnia 7 nu echt een beetje op gang. De mijne wordt morgenochtend afgeleverd op het werk, dus dat wordt lekker pielen in de pauze!

Laat alle Omnia 7 ervaringen maar komen!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyanox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-06 13:46
Zak aarde schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:32:
[...]

2 mogelijke oplossingen:
Via simkaart : http://www.microsoft.com/...ts-from-my-old-phone.aspx

Of via Google Sync : http://www.google.com/mobile/sync/

[...]

Online kan ik hem alleen voor 24 E vinden dus zo slecht is die 19,95 nog niet.
2 Links waar je hem kan kopen

https://dixons.nl/artikel/7125182/Valenta_pocket_black_15
http://www.chear.nl/Telecom/Tel_accessoires/7125182/

Allebei 14 euro, verzendkosten weet ik niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zie daar alleen een Windows Mobile 6 sync tool. Kun je bevestigen of het ook op Windows Phone 7 werkt?
.edit: oh wacht, het is geen tool van Google, ze gebruiken gewoon MS' eigen activesync tool :)

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2010 15:37 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne is binnen..wat een telefoon!!! GE-WEL-DIG! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Coreantes schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:40:
[...]

Juist! Even doorzoeken levert toch echt wat op! Blijkbaar is "Local" / Navigatie naar Nederlandse adressen niet ondersteund en werkt daarom niet als je de search-localisatie op "Dutch (Netherlands)" zet (laatste optie in Region & Laguage).

De oplossing vond ik hier: workaround voor local search. Doordat het niet officieel ondersteund is in Nederland krijg je ook geen goede local results (tenminste, niet in mijn snelle test) en Bing Maps heeft moeite met adressen (tenzij je de volledige straat, nummer, postcode, plaats en Netherlands invult).

Vast meer mensen die deze feature missen op dit moment, ik hoor graag als het beter kan. Tsja, blijkbaar de prijs die "we" betalen voor het eerder kopen dan de officiele release! ;)
Wat ook helpt is je contacten updaten naar "The Netherlands" voor Country. Dan lukt het mij wel.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heathcliff schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:32:
Weet iemand hoe ik de Bluetooth name van de telefoon moet instellen?? Hij is nu te zien als "Samsung Omnia 7", maar ik kan niet vinden hoe ik dat moet veranderen.
Da's de naam van je telefoon. Die is standaard "Samsung Omnia 7"
De naam kan je in Zune aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb 'm ook \o/

Een vraagje:
Ik heb een google apps account en heb succesvol al m'n contacts vanaf m'n WM6.5 gesynct, maar op een of andere manier krijg ik ze maar niet op m'n WP7 telefoon :/. Heb het account opgezet, en ik kan nu ook bij m'n gmail, en als ik inlog op de gmail webmail dan zie ik daar mijn contacts, maar m'n people hub blijft gewoon leeg. Hoe zorg ik ervoor dat de contacten die bij google staan bij m'n people terecht komen :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
.oisyn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:18:
Ik heb 'm ook \o/

Een vraagje:

[...]

Ik heb een google apps account en heb succesvol al m'n contacts vanaf m'n WM6.5 gesynct, maar op een of andere manier krijg ik ze maar niet op m'n WP7 telefoon :/. Heb het account opgezet, en ik kan nu ook bij m'n gmail, en als ik inlog op de gmail webmail dan zie ik daar mijn contacts, maar m'n people hub blijft gewoon leeg. Hoe zorg ik ervoor dat de contacten die bij google staan bij m'n people terecht komen :?
In je Google Contacts (dus in je browser) de gewenste contacten het label "My Contacts" meegeven.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:26:
[...]

Klopt. Overigens kun je Bluetooth niet gebruiken voor bestandsdeling e.d., alleen om te koppelen met bijv. een headsetje. Dus wat dat betreft heeft je Bluetooth-naam weinig tot geen functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HyperioN schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:26:
[...]

In je Google Contacts (dus in je browser) de gewenste contacten het label "My Contacts" meegeven.
Vaag. Stonden ze al in, dus maar eruit gehaald en opnieuw erin gezet, en nu staan ze ook allemaal in m'n telefoon \o/. Thanks.
c70070540 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:43:
[...]

Wat ook helpt is je contacten updaten naar "The Netherlands" voor Country. Dan lukt het mij wel.
Nope, dat werkt bij mij niet. Voor mijn adres blijft ie een plaatsje in Italië vinden...

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heathcliff
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:26:
[...]
Tnx!! Dat werkt. _/-\o_

Ik kreeg het eerst niet aan de gang, om dat ik de verborgen USB Tethering optie had ingeschakeld.Maar dan werkt Zune Sync niet meer. Optie weer teruggezet en toen werkte het.

Ik vind het wel belachelijk dat ik de devicename alleen via Zune software op de pc kan wijzigen en niet op het toestel zelf. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 09:25
Ik vind het wel belachelijk dat ik de devicename alleen via Zune software op de pc kan wijzigen en niet op het toestel zelf.
Een beetje vreemd mischien, maar hoevaak moet je dat nou eigenlijk doen? Heel relevant lijkt het me dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Vandaag een beetje gespeeld met de Omnia 7 bij Mediamarkt. Ook mijn eerste ervaring met WP7.

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was. Ik heb zelf een SGS dus S-AMOLED is niet nieuw voor mij, maar WP7 met SAMOLED zag er wel erg goed uit. WP7 ziet er in reality veel beter uit dan op de fotos. Het werkt ook erg smooth en mooi. De laatste keer dat ik een soepele OS meemaakte was toch wel iOS. Ik heb nu SGS (Android) en hoewel het erg snel is geeft het mij toch een nogal cheape on-af indruk.

Wat betreft het toestel, voelde zeer goed aan! Kwaliteit was duidelijk vele malen hoger dan SGS.

Nee ik weet het zeker, mijn volgende toestel wordt een met WP7 (na wat belangrijke updates) en hoogstwaarschijnlijk een Omnia 7. Tenzij er iets nieuws op de markt komt wat beter is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik wilde in eerste instantie ook wachten op een nieuwe batch toestellen ja. De huidige zijn allemaal snapdragon chipsets, ik hoopte op iets nieuwers rond Maart oid. Maar ja, de touchscreen van mijn oude telefoon begaf het (HTC Touch Pro 2 met WM 6.5.5, geen garantie) dus ik moest wel over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
.oisyn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:24:
Ik wilde in eerste instantie ook wachten op een nieuwe batch toestellen ja. De huidige zijn allemaal snapdragon chipsets, ik hoopte op iets nieuwers rond Maart oid. Maar ja, de touchscreen van mijn oude telefoon begaf het (HTC Touch Pro 2 met WM 6.5.5, geen garantie) dus ik moest wel over :P
Ik vind de Snapdragon niet eens een nadeel. Het is natuurlijk leuker als er een Hummingbird in zit of een dual-core processor, maar k vind het belangrijker dat WP7 als OS completer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

maar k vind het belangrijker dat WP7 als OS completer wordt.
Maar dat komt vanzelf, daar hoef je je koop in principe niet voor uit te stellen. Hardware is wat moeilijker te upgraden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
.oisyn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:19:
[...]

Maar dat komt vanzelf, daar hoef je je koop in principe niet voor uit te stellen. Hardware is wat moeilijker te upgraden ;)
Als ik eerlijk ben, er is maar 1 reden waarom ik nog geen WP7-toestel koop. Whatsapp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
mij lukt het niet om de zune software te downloaden??.. ik kom dan telkens uit bij mij gegevens :S>. Moet ik creditcard toevoegen ofwat:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kev!n schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:40:
mij lukt het niet om de zune software te downloaden??.. ik kom dan telkens uit bij mij gegevens :S>. Moet ik creditcard toevoegen ofwat:O
Echt niet downloaden of niet installeren? Installeren had ik ook problemen mee totdat ik de software uitvoerde als administrator. Toen ging het goed.

Nou, ik heb er een avondje spelen op zitten en tot nu toe valt het allemaal veel positiever uit dan ik verwacht had. Het on screen toetsenbord valt reuze mee voor een verstokte qwerty device (SE X1) gebruiker. Alle contacten zijn overgezet via Hotmail en dat ging eigenlijk ook best goed. Een enkel tussenvoegsel was verdwenen, maar gelukkig ook zo weer toegevoegd!. Dat durf ik in het voorjaar ook nog wel een keer aan!

Het scherm is verbluffend mooi. Met de imdb app kan je veel movietrailers kijken en dat is echt genieten geblazen!.

De camera en het fototoestel zijn ook een aangename vooruitgang ten opzichte van mijn oude X1. Wat een beeld!

Vanavond gaat ie aan de lader en dan gaan we morgen weer verder met uitproberen. Ik ben er in ieder geval helemaal blij mee. Nu alleen nog toegang tot de market en ik ben helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:12:
Vandaag een beetje gespeeld met de Omnia 7 bij Mediamarkt. Ook mijn eerste ervaring met WP7.

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was. Ik heb zelf een SGS dus S-AMOLED is niet nieuw voor mij, maar WP7 met SAMOLED zag er wel erg goed uit.
Is het ook beter dan de Retina Display van de iPhone 4 (qua pixel density etc) ?

Ik zit ook nog steeds te twijfelen, ik hoop dat snel de volgende generatie WP7 op de markt komt (bv bij de NL launch). Want ik ben bang dat als de eerste update van WP7 er is (met betere multitasking; copy & paste etc), de geupdate iPhone dan alweer in juni weer wordt gepresenteerd die opnieuw weer mijlen ver voor gaat lopen, en dat WP7 dus altijd maar achterblijft (zowel op hardware als het OS). Dus ik denk dat ik in juni maar voor de nieuwe iPhone ga, tenzij de volgende generatie Windows Phone 7 toestellen dan op de markt zijn met betere hard/software.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:47
justdowner schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:43:
[...]
Ja die had ik gezien maar zoals al aangegeven in mijn post daarna vond ik hem erg strak zitten waardoor bij het eruithalen een foto wordt gemaakt
Ik heb hem ook meteen gehaald en heb exact hetzelfde probleem :)
Nu maar hopen dat hij nog een beetje uitrekt.
Als iemand nog betere hoesjes kent hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:37:
[...]

Is het ook beter dan de Retina Display van de iPhone 4 (qua pixel density etc) ?

Ik zit ook nog steeds te twijfelen, ik hoop dat snel de volgende generatie WP7 op de markt komt (bv bij de NL launch). Want ik ben bang dat als de eerste update van WP7 er is (met betere multitasking; copy & paste etc), de geupdate iPhone dan alweer in juni weer wordt gepresenteerd die opnieuw weer mijlen ver voor gaat lopen, en dat WP7 dus altijd maar achterblijft (zowel op hardware als het OS). Dus ik denk dat ik in juni maar voor de nieuwe iPhone ga, tenzij de volgende generatie Windows Phone 7 toestellen dan op de markt zijn met betere hard/software.
Retina is maar een marketingterm. Er is niks speciaals aan de Retina display dan de hoge resolutie.

Ik durf te zeggen dat qua kleuren SAMOLED onovertroffen is. En het zag er allemaal erg scherp uit. SAMOLED moet je echt meemaken en niet beslissen vanaf je pc.

Eenmaal SAMOLED gewend betekent voor mij nooit meer een andere scherm :P

[ Voor 3% gewijzigd door Relief2009 op 03-12-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
Na een klein weekje ben ik nog steeds zeer tevreden! Prachtig apparaat, prachtig scherm, WP7 is prachtig... voor een 1.0 versie ben ik dan ook erg onder de indruk.

Toch zijn er wel een paar kleine puntjes waar ik nu tegenaan loop, waarvan ik niet weet of het nou de bedoeling is van WP7 of dat het ligt aan het feit dat ik nooit handleidingen lees:
  • Bekeken youtube clips die automatisch in zune verschijnen zijn er met geen mogelijkheid uit te krijgen (de thumbnail/link)
  • Je kan Zune niet afsluiten, met als gevolg dat wanneer op je op de volume up/down knop drukt om bijv je tel op trillen te zetten je zomaar per ongeluk op 'play' kan drukken. Kan genant zijn met het verkeerde nummer in een trein 's ochtends vroeg :9
  • Je kan geen mappenstructuur aanmaken in Zune voor je pictures/videos; je kan alleen maar filteren op 'all', 'date', of 'favorites'. De enige mogelijkheid om meer mappen te krijgen op je Telefoon is via WPLive, Skydrive, of Facebookalbums. (of nouja, het kan wel, alleen dan verschijnen ze niet onder 'all' in de 'other pictures', wel onder 'date').
  • Foto's die je maakt met je telefoon die automatisch naar Skydrive worden gestuurd - en dus ook in de skydrive map van pictures komen - kan je niet verwijderen vanaf je telefoon.
  • Eén van de meest essentiële functie die ik mis is de mogelijkheid om extra pages aan te maken voor het indelen van apps (zoals Hyperion ook al zei).
  • Sms'en in het Nederlands is echt bloedirritant/onmogelijk zolang je engelse auto-correctie etc niet uitzet (heb ik nodig ivm internationale contacten), dan zit je echt 4x één woord te herschrijven en ik ben er dan ook maar mee gestopt. Een functie om het aan/uit te zetten in het menu waar je de sms tikt zou uitkomst bieden maar dat is er niet.
  • Echt mooie/goede apps ben ik nog niet tegengekomen op uitzondering van IMDB. 3rd party apps zijn soms echt heel lelijk... zelfs betaalde apps (trials)
  • Ik ben echt zo iemand die zich er aan kan storen, velen zullen zich er niet aan ergeren maar god o god die icoontjes die soms met 3rd party apps worden geleverd... Heb je eindelijk zo'n mooie strakks Metro UI, harkt er zo'n lelijke NU.nl icoon doorheen ... Had liever gezien dat het vanuit MS verplicht zou zijn om 2 iconen aan te leveren bij het indienen van je apps, één naar eigen wens en één gebruikmakend van de theme color en wit, en dat de gebruiker dan mag kiezen.
  • Volume van Zune kan niet echt hard... niet dat ik voor m'n 40e van mijn gehoor af wil maar ik heb een Sennheiser HD25-II koptelefoon, redelijk fors ding dus het geluid is nu best zacht. Daardoor moet ik em eigenlijk ampen terwijl dat bij m'n ipod nog niet hoefde.
  • kan er echt niet nog eens een poging tot een centraal WP7 topic worden gedaan? |:(
Trouwens, handige OneNote functie die user Talys van XDA-devs ontdekte:
As with many things on WP7, the documentation is scarce, burried, or both. But, did you know that you can have tabbed OneNote Notebook on WP7? Did you know that it can be perfectly synced to the free Web version and to the Office 2010 version of your PC?

Did you know that you can even have multiple notebooks?

If not, here's how:

1. Go to office.live.com on your PC, and make sure that you have a OneNote file created. If you've used OneNote from your PC, there should be a Personal (Web) file. If not, create it.

2. If you have OneNote on your PC, you can open it from office.live.com; just hover over the file, and click Open in OneNote. OneNote will save a book tab on the left side (in rotated print).

3. On your phone, set OneNote sync on (from Settings / Applications / Office / OneNote). Make sure to set Internet to default to mobile version (important!) and navigate to office.live.com in the Browser.

4. Go to the folder you have the OneNote Notebook, and tap it to open it. This automatically adds the Notebook to your OneNote on the phone, and opens it in OneNote. The tabs will all sync.

Presto -- you now have a Cloud based OneNote Notebook synced to your phone! You can see all your tabs, and all your pages; if you make changes, it all gets synced on the cloud automatically, and you can see it all on your Office 2010 version of OneNote, too!

You can even color your tabs. Just set the colors on your PC or Web, and they'll sync on the phone.

Want a second or third notebook? Just create a new one on Office Live, then go there on the phone and add it.

Also: if you tap and hold a notebook section (tab) you have the ability to set that as the default for new pages.

Neat, huh?

[ Voor 4% gewijzigd door Boomx op 04-12-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 19:35
was van plan om een Omnia 7 aan te schaffen, maar nu ik hem in het echt heb gezien valt hij me toch vies tegen! ook die windows knop onder het scherm.. blegh! nog maar weer even wachten op een andere dan maar :).

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

.oisyn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:29:
[...]

Nope, dat werkt bij mij niet. Voor mijn adres blijft ie een plaatsje in Italië vinden...
Ok, bij Region & Language heb ik de volgende instellingen:
  • English (US)
  • English (US)
  • 2010-01-02
  • Saturday, 02 january, 2010
  • Sunday
  • Dutch (Netherlands)
  • English (US)
Probeer dat even.
Henkie schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 08:11:
was van plan om een Omnia 7 aan te schaffen, maar nu ik hem in het echt heb gezien valt hij me toch vies tegen! ook die windows knop onder het scherm.. blegh! nog maar weer even wachten op een andere dan maar :).
Die middelste Windows knop vind ik ook minder. Mijn vrouw heeft de HTC Trophy, die heeft drie knoppen netzoals de linker en rechterknop van de Samsung en dat vind ik ook veel beter.
Ik snap niet waarom ze daar een echte drukknop van gemaakt hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Gé Brander op 04-12-2010 14:28 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niet mee eens, ik had liever gehad dat het allemaal fysieke knoppen waren. Vaak met swipes naar onderen raak ik vaak de search of back knop aan.

Ik zal zo eens die settings proberen, al lijkt het me stug dat het wat uitmaakt...

.edit: dat helpt wel als ik komma's gebruik, maar adressen in mijn contacten vind ie nog steeds niet.

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 04-12-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

.oisyn schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:53:
Niet mee eens, ik had liever gehad dat het allemaal fysieke knoppen waren. Vaak met swipes naar onderen raak ik vaak de search of back knop aan.

Ik zal zo eens die settings proberen, al lijkt het me stug dat het wat uitmaakt...

.edit: dat helpt wel als ik komma's gebruik, maar adressen in mijn contacten vind ie nog steeds niet.
Ik ben eens verder gaan proberen, het werkt bij de een wel, de ander niet. Ben er nog niet helemaal achter wat er nu roet in het eten gooit. Wat wel belangrijk is, is dat er Netherlands of The Netherlands ingevuld is, en dat het adres zo compleet mogelijk is, dus inclusief postcode en provincie. Maar ook sommige adressen vind hij niet, maar dat is met andere zaken, zoals Garmin, TomTom en Google ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Henkie schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 08:11:
Lekker zinnig zo'n post zonder argumenten.. :')
Wat valt je tegen dan? Wat is er mis met die knop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
Hallootjes.. ik ben nu een dag bezig en had even een vraagje/opmerking:
Al de contacten staan nu in me live account.. Als ik de telfoonnummers heb gekoppeld aan de emailadressen (daar is het immers voor bedoeld) komt alles mooi op me account te staan.

Maar als 1 van die gebruikers in zijn live profiel zijn telefoonnummer verandert in: DAT MOET JE MAAR VRAGEN dan wordt dat dus ook in mijn telefoon verandert terwijl ik gewoon dat nummer handmatig had gekoppeld aan elkaar. De persoon die zijn live profiel update had hiervoor niks ingevuld bij telefoonnummer..

HOE MOET JE DIT TEGENHOUDEN!!~.. niet meer syncen is ook kansloos omdat jou veranderingen dan weer niet online komen :S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vaag, die koppeling met het door jou ingevulde nummer blijft toch gewoon bestaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
.oisyn schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:42:
Vaag, die koppeling met het door jou ingevulde nummer blijft toch gewoon bestaan :?
Nee! heb het getest want zag de bui al hangen!.. Me broertje had nog nooit zijn live profile ingevuld.. Had dus zijn emailadres + facebook + 06 gekoppeld op die live contact card.. Hij heeft zijn telefoon nummer gewijzigd in 0600000 en ja hoor was zijn telfoonnummer kwijt in me telefoon want daar stond nu 0600000...

DUS dit is echt shit! Zeker omdat je hier niet eens een update van krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
Kev!n schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:45:
[...]

Nee! heb het getest want zag de bui al hangen!.. Me broertje had nog nooit zijn live profile ingevuld.. Had dus zijn emailadres + facebook + 06 gekoppeld op die live contact card.. Hij heeft zijn telefoon nummer gewijzigd in 0600000 en ja hoor was zijn telfoonnummer kwijt in me telefoon want daar stond nu 0600000...

DUS dit is echt shit! Zeker omdat je hier niet eens een update van krijgt..
Gmail contacten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Weet iemand de tethering instellingen voor Vodafone al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperioN schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:26:
Klopt. Overigens kun je Bluetooth niet gebruiken voor bestandsdeling e.d., alleen om te koppelen met bijv. een headsetje. Dus wat dat betreft heeft je Bluetooth-naam weinig tot geen functie.
Staat wel zo mooi op m'n Parrot CK3100 BT Carkit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:24:
[...]

Ok, bij Region & Language heb ik de volgende instellingen:
  • English (US)
  • English (US)
  • 2010-01-02
  • Saturday, 02 january, 2010
  • Sunday
  • Dutch (Netherlands)
  • English (US)
Met die instellingen werkt Maps search voor NL inderdaad. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: Ah, probleem gevonden. Ik had het Live ID op de PC aangemaakt, maar blijkbaar was hij nog niet helemaal goed geinitialiseerd. Nadat ik op de PC ook even naar account., calendar. en contacts.live.com heb gesurft kan hij nu ineens wel inloggen 8)7

Originele post:
Hebben jullie er trouwens ook last van dat ie niet kan connecten naar m.hotmail.com (exchange server voor windows live id)? Dat is bij mij al sinds ik m'n telefoon heb, gisteren. Ik lijk ook geen andere accounts toe te kunnen voegen voor dat dat goed werkt (had 'm even tijdelijk naar m.google.com verwezen, en net na een full reset heb ik dat weer gedaan)

Als ik inlog op het Live ID wat erbij hoort (gisteren speciaal ervoor aangemaakt) dan blijkt ook dat ik nog nooit ben ingelogd (Land/Regio staat ook nog op "niet opgegeven")

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 05-12-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

Gaat phone 7 altijd een koppeling maken met liveid en de hele mikmak? Ik wil dit absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

The_Scarabial schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:36:
Gaat phone 7 altijd een koppeling maken met liveid en de hele mikmak? Ik wil dit absoluut niet.
Je hebt een live id nodig om optimaal van de telefoon gebruik te kunnen maken, maar als jij niet wilt dat hij je huidige live id gebruikt, dan maak je een nieuwe aan.

Waarom zou je dat echter niet willen, wat is het anders dan een G-Mail account of Yahoo account gebruiken? Op een Android heb je bijvoorbeeld een G-Mail account nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
The_Scarabial schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:36:
voor een aantal windows live/microsoft services heb je dat nodig inderdaad. als je die niet wilt gebruiken is het niet nodig.

je kunt zonder gewoon bellen en internetten.

[ Voor 6% gewijzigd door mcetweaker op 05-12-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

c70070540 schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:40:
[...]

Je hebt een live id nodig om optimaal van de telefoon gebruik te kunnen maken, maar als jij niet wilt dat hij je huidige live id gebruikt, dan maak je een nieuwe aan.

Waarom zou je dat echter niet willen, wat is het anders dan een G-Mail account of Yahoo account gebruiken? Op een Android heb je bijvoorbeeld een G-Mail account nodig.
Ik wil gewoon geen online connectie/synchronisatie van de informatie van personen die op mijn telefoon staan.
mcetweaker schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:30:
[...]

voor een aantal windows live/microsoft services heb je dat nodig inderdaad. als je die niet wilt gebruiken is het niet nodig.

je kunt zonder gewoon bellen en internetten.
Ok goed om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

The_Scarabial schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:20:
[...]

Ik wil gewoon geen online connectie/synchronisatie van de informatie van personen die op mijn telefoon staan.
Dat is een prima reden natuurlijk, maar dan vraag ik me weer af waarom je zo een telefoon zou willen. Neem dan een ouderwets toestel waarbij de adressen alleen in de telefoon of simkaart staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij moet je als je een contact toevoegt deze aan een sync account koppelen. Hoeft niet per se je Live ID te zijn, maar er moet wel een koppeling bestaan. Althans, als ik een contact toe wil voegen dan staat er automatisch een account dropdown bij, en aangezien je altijd een live account hebt zul je die koppeling dus ook altijd maken.

Wat je natuurlijk wel kunt doen is na de setup van je telefoon het serveradres van je live id veranderen (is normaal m.hotmail.com). Je telefoon zal dan niet meer kunnen syncen, maar dan werkt geen enkele Live dienst meer (Xbox Live zut, Find Your Phone, etc.). Je kan ook een tweede account aanmaken die niet werkt, en daar al je contacten mee syncen.

Maar to be honest zie ik het bezwaar niet helemaal om die synchronisatie met zoveel moeite proberen te voorkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 05-12-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:18:
[...]

maar dan vraag ik me weer af waarom je zo een telefoon zou willen. Neem dan een ouderwets toestel waarbij de adressen alleen in de telefoon of simkaart staan.
Omdat online services nooit 100% secure zijn. Hotmail is in 2001 ook aleens gehackt. In Android en Symbian kun je het syncen gewoon uitzetten en alles offline doen. Het lijkt me niet raar dat andere moderne smartphones dat niet ook zouden kunnen, zoals WP7.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tja, we zijn er kennelijk al aan gewend. Vroeger kon het gewoon allemaal offline, ongeacht je ISP. Nu ben je verplicht een Hotmail account aan te maken en kun je alleen nog via een omweg je gegevens (en dan niet alleen contactpersonen, ook agenda, notities, taken enz) synchroniseren met je dagelijke mail in Outlook. En wil je ooit eens overstappen naar Android, moet je alles weer zien over te hevelen naar Gmail. Het heeft dus wel degelijk nadelen voor de gebruiker, die wordt namelijk een bepaalde kant op gedwongen en alternatieven zijn er niet of alleen via een omweg. Bovendien kun je niet altijd online zijn met je toestel, als je even de grens over wipt wil ik alle dataverbindingen uit hebben staan en toch graag een goed werkend toestel hebben.

Ik snap wel dat de toestelfabrikanten deze kant op gaan. Het maakt overstappen naar een ander platform minder aantrekkelijk, waardoor klanten sneller weer voor hetzelfde platform zullen kiezen. Persoonlijk zou ik er -na eerdergenoemde manieren om te synchen met Outlook- nog wel mee kunnen leven, maar dan zou ik toch wel echt goed kijken of het gekozen platform iets is waar ik langere tijd mee vooruit zou kunnen en willen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik sync zelf alles met google en doe niets met m'n live ID. Ik snap echt niet wat je bedoelt met "omweg", het is gewoon een kwestie van een account aanmaken en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik moet al mijn Outlook mailmappen zien over te hevelen in mijn Gmail/Hotmail account. Daar is op zich al wel een workaround voor, waarbij je je hotmail account opneemt in je Outlook. Alleen heb je dan nog niet je taken en notities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ooh je bedoelt offline Outlook op je PC? Kun je die niet ook gewoon laten syncen met google (dus inclusief contacten en agenda etc)? Google heeft namelijk ook gewoon een exchange server.

[ Voor 64% gewijzigd door .oisyn op 06-12-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben bezig met het instellen van de mail op mijn Omnia 7. Met het account van mijn werk kan ik op een mobiel geen mails verzenden, alleen ontvangen). Volgens mijn werkgever moet ik daar de accountgegevens van mijn eigen isp invullen (ja, ik weet het, lekker professioneel voor een wereldwijd opererend bedrijf).

Mijn isp accepteert echter alleen verzoeken vanaf het eigen netwerk en werkt dus ook niet. Ik heb nu dus het plan om daar mijn live account aan te koppelen. Dit krijg ik echter niet voor elkaar.

Welke instellingen moet ik nu gebruiken om dit werkend te krijgen? Ik heb al als account voor outgoing mail m.hotmail.com gebruikt en nog een andere die ik tegen kwam voor het instellen van een Android toestel. Die werken dus beiden niet.

Kan het uberhaupt wat ik wil of vraag ik nu teveel van mijn mooie nieuwe speeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al als account voor outgoing mail m.hotmail.com
Heb je wel een email account gekoppeld aan je live ID account.
Een hotmail/Live mail account ligt voor de hand maar sinds kot kun je ook je ISP's account koppelen aan je Live ID.

Overigens dacht ik dat je voor uitgaande mail op je Live account de volgende servernaam kan hanteren:
smtp.live.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:32:
[...]

Heb je wel een email account gekoppeld aan je live ID account.
Een hotmail/Live mail account ligt voor de hand maar sinds kot kun je ook je ISP's account koppelen aan je Live ID.

Overigens dacht ik dat je voor uitgaande mail op je Live account de volgende servernaam kan hanteren:
smtp.live.com
Volgens mij wil ik het precies andersom.
Voor de duidelijkheid. Ik gebruik een live (mail) account en dat werkt prima op de telefoon. Ik ontvang daarnaast de mail van mijn werk ook prima op de telefoon, maar mijn werkgever stelt geen smtp/whatever beschikbaar waarmee ik van buiten de webmail client kan mailen. Hier moet ik dus een ander account voor gebruiken.

Als ik smtp.live.com of m.hotmail.com configureer en uiteraard mijn live id en wachtwoord opgeef blijft de mail in mijn outbox staan. SSL aan of uit maakt niets uit.
Wat ik wil zou toch moeten kunnen werken? Ontvangen met het ene account, verzenden met het andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene die op zoek naar een mooie stijlvolle cover voor hun Omnia 7, biedt Noreve nu in mijn ogen best mooie cases aan. Gemaakt van leer en te krijgen in een hoop kleuren en leersoorten.

Afbeeldingslocatie: http://www.noreve.com/images/HTC_Leo_HD2_TC_case_black.jpg

Overigens wel aardig om te vermelden. Ik had dit bedrijf gemaild en kreeg te horen dat deze cases over 2 tot 3 weken beschikbaar zouden zijn. Mogelijk zit er dus nog wel een aardige levertijd op. Ik weet dat Coolblue/pdashop/smartphoneshop/....shop de cases van Noreve ook levert. Of dat in het geval van de Omnia 7 case ook zo zal zijn weet ik niet. Op de Coolblue site staan ze in ieder geval alleen in het zwart.

Overigens hier nog een video van het hoesje.

[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 07-12-2010 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
goedemorgen, het klopt toch dat je met windows 7 ook je google contacten kunt syncen op je toestel? (excuus als deze vraag al eerder in dit forum gesteld en beantwoord is, maar heb nog geen tijd gehad om hele topic te lezen en sta op het punt de omnia 7 te kopen).

alvast bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De zoekfunctie gebruiken is sneller dan wachten op een antwoord, hoor.

[ Voor 190% gewijzigd door .oisyn op 07-12-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 16:06
leergierig schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:50:
goedemorgen, het klopt toch dat je met windows 7 ook je google contacten kunt syncen op je toestel? (excuus als deze vraag al eerder in dit forum gesteld en beantwoord is, maar heb nog geen tijd gehad om hele topic te lezen en sta op het punt de omnia 7 te kopen).

alvast bedankt voor de informatie.
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfftt, dat heb ik weer. Stap ik uit mijn auto met mijn Omnia 7 in mijn hand.... Pats boem lag ik ineens op de grond door een restantje ijs. Ik land precies op de hoek van het toestel met dit niet zo prettige resultaat

En toen viel ik met mijn Omnia

De glasplaat aan de voorzijde is gebarsten waardoor vocht en andere ellende zo het toestel in kan. Ook is de behuizing ontzet....Enorm balen natuurlijk

Godzijdank heb ik hem aangeschaft met mijn creditcard en zou die verzekerd moeten zijn. Hij werkt nog wel, maar voor hoelang?.... Moet ik weer hebben hoor... :(

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 07-12-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 09:25
Ai, ai, ai. Ik kan je wel zeggen, goed dat je er nog zo rustig mee om kunt gaan. Ik zou he-le-maal uit mn dak zijn gegaan. Net een nieuw toestel en dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sucks :/.
Moet wel zeggen dat ik erg huiverig ben om met dit weer (waardoor frictie tussen huid en metaal op een of andere manier enorm lijkt af te nemen - zal wel met gebrek aan vochtigheid te maken hebben) m'n telefoon uit m'n zak te halen. Ik voel 'm al glijden als ik 'm gewoon beet hou.

[ Voor 112% gewijzigd door .oisyn op 07-12-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
oei..! dat is echt ontzettend kut! maar ik vind de schade eigenlijk nog wel meevallen, had je ten tijde van de val een case om de omnia heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
pfff zonde man! Hopen dat de creditcard dit verzekerd :).. Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boomx schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:44:
[...]

oei..! dat is echt ontzettend kut! maar ik vind de schade eigenlijk nog wel meevallen, had je ten tijde van de val een case om de omnia heen?
Nee. Het wrange is dat ik die ochtend een case van Noreve besteld heb. Helaas duurt het even voordat die case geleverd wordt, anders had ik nu waarschijnlijk nog een onbeschadigde Omnia 7 gehad. Dus voor degene die nog ook maar een beetje twijfelen of een case meerwaarde heeft...need I say more?

Ik gleed uit en viel in eerste instantie op mijn knie, waardoor de eerste klap gelukkig niet op de Omnia kwam. Was dat wel zo geweest dan had die zeker verder aan diggelen gelegen. Op dit soort momenten heb je bij wijze van spreke liever een gebroken been dan dat je zo met je toestel in je handen staat.

Het is zwaar, zwaar balen, maar gelukkig werkt die verder nog 100% prima. Ik denk dat ik er voorlopig maar een stukje zwart tape over plak zodat ik mijn vingers niet open kan halen aan de glasrandjes. Nu maar wachten op het verzekeringsformulier. Zal je zien dat uitgerekend nu TNT 3 dagen gaat staken. Nog langer wachten.

Heeft iemand overigens een beetje verstand van de verzekering van ICS/Visa? Ik heb dit toestel gekocht i.c.m. een abonnement. Als het toestel dan vervangen mag worden, krijg je dan het geld wat je er daadwerkelijk voor betaald heb, of krijg je de vervangingswaarde (=los toestelprijs). Of zullen ze sowieso eerst gaan kijken of e.e.a. gerepareerd kan worden? Ik heb dit nog nooit aan de hand gehad en heb dus geen idee hoe men hierin handelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
Zwaar balen zeg.

offtopic:
wist niet dat de aankoopverzekering van je creditcard ook valschade verzekerd. Vraag me af of je zowieso iets vergoed gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb zelf een kostbaarheden buitenshuis verzekering, en met een reisverzekering kun je ook het een en ander verhalen (al moet je in de meeste gevallen dan wel echt op reis zijn)
ppaddo schreef op woensdag 08 december 2010 @ 07:32:
Heeft iemand overigens een beetje verstand van de verzekering van ICS/Visa? Ik heb dit toestel gekocht i.c.m. een abonnement. Als het toestel dan vervangen mag worden, krijg je dan het geld wat je er daadwerkelijk voor betaald heb, of krijg je de vervangingswaarde (=los toestelprijs). Of zullen ze sowieso eerst gaan kijken of e.e.a. gerepareerd kan worden? Ik heb dit nog nooit aan de hand gehad en heb dus geen idee hoe men hierin handelt.
Niet zozeer Visa, wel reisverzekering. Ik ben vorig jaar in Thailand met een HTC Touch Pro in m'n zak in het zwembad gesprongen - telefoon stuk (2e dag van de vakantie ook, ik had dus niets aan de Thailand kaart die ik speciaal voor Tomtom gedownload had :P). Anyway, na thuiskomst de verzekeraar (ING) ingelicht en had binnen een paar dagen zonder enig overleg van bewijs 250 euro terug (het maximum voor mobiele telefoons). Ik zat toen met dezelfde vraag als jij, ook deze telefoon was onderdeel van een abonnement. Maar onder een bepaald bedrag gaan ze er echt niet veel tijd aan besteden, dat kost ze meer dan dat het oplevert.

Het ligt natuurlijk aan de voorwaarden van Visa, je zou de AV eens goed door moeten lezen waar je precies recht op hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 08-12-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-off-topic- Ik heb het opgezocht. Ook in dit geval max. 250 euro voor een mobiel. Ik ben benieuwd of het voor dat bedrag gerepareerd kan worden...

Verder ben ik echt helemaal verliefd op WP7. Sommige dingen zijn wennen, maar het meeste werkt zo soepel. Ik ben nu aan het experimenteren met Facebook, maar dat wil nog niet echt.

LinkedIn heb je ook een aardige app voor, die helaas niet echt gebruikt maakt van de mooie Metro interface. Hopelijk komt LinkedIn zelf nog met een IMDb achtige app, want die app zet wat mij betreft echt de standaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Vraagje, ik erger me bij ongeveer alle toestellen aan de manier waarop ze inkomende calls presenteren als het bellende nummer bij twee (of meer) contacten staat. De meeste toestellen kiezen dan een willekeurige contact die pontificaal gedisplayed wordt of ze displayen geen contact info, maar enkel het nummer.
Zou iemand voor mij willen testen hoe WP7 dit doet?
Dus als nummer 0478-123456 bij Piet en bij Jan in de contacts staat... wat gebeurt er dan als Piet of Jan vanaf dat nummer bellen?

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peterh schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:09:
Vraagje, ik erger me bij ongeveer alle toestellen aan de manier waarop ze inkomende calls presenteren als het bellende nummer bij twee (of meer) contacten staat. De meeste toestellen kiezen dan een willekeurige contact die pontificaal gedisplayed wordt of ze displayen geen contact info, maar enkel het nummer.
Het is onduidelijk aan welke methode je je ergert. Hoe zou je willen dat het gepresenteerd werd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Je zou dan de mogelijkheid moeten bieden om de gebruiker een keuze te laten maken: toon in het geval van een dubbel nummer, persoon A of persoon B. Ik denk niet dat die functionaliteit erin zit, maar ik kan me uiteraard vergissen.

Overigens liep ik langs het station in Arnhem, en daar staat zo'n verlichte paal met soortgelijke afbeeldingen als deze. Ik kreeg er een hoog Windows Phone 7 Tiles-gevoel bij :)
http://farm4.static.flick...2855070439_884f42930f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En een swipe naar links werkte zeker niet? :P

@peterh: je kunt contacten wel koppelen. Ze komen dan als 1 contact in je lijst te staan, maar de gegevens die erin staan komen uit alle contacten die gekoppeld zijn. Het nadeel in jouw geval is dan wel dat je ofwel enkel Jan ofwel enkel Piet in je contactenlijst hebt staan.

[ Voor 75% gewijzigd door .oisyn op 09-12-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:29:
@peterh: je kunt contacten wel koppelen. Ze komen dan als 1 contact in je lijst te staan, maar de gegevens die erin staan komen uit alle contacten die gekoppeld zijn. Het nadeel in jouw geval is dan wel dat je ofwel enkel Jan ofwel enkel Piet in je contactenlijst hebt staan.
Je kunt misschien ook nog een extra gezamelijk contact maken en dat als eerste in de lijst zetten.
" Familie de Vries" of " de Tennisvereniging" of " Mijn werk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
peterh schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:09:
Zou iemand voor mij willen testen hoe WP7 dit doet?
Dus als nummer 0478-123456 bij Piet en bij Jan in de contacts staat... wat gebeurt er dan als Piet of Jan vanaf dat nummer bellen?
Heb het even voor je geprobeerd; mijn thuisnummer 3x onder een verschillende naam erin gezet.
Hij geeft dan de naam weer die het eerst in het alfabet staat.

Lijkt me verder eigenlijk niet zo'n probleem. Stel je kent twee broers oid. die op hetzelfde adres wonen, dan maak je toch een extra contact waar je het thuisnummer in zet?
Piet, Jan en "de Vries thuis".

offtopic:
0478? Volgens mij kom je bij mij uit de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
HyperioN schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:23:
[...]

Heb het even voor je geprobeerd; mijn thuisnummer 3x onder een verschillende naam erin gezet.
Hij geeft dan de naam weer die het eerst in het alfabet staat.

Lijkt me verder eigenlijk niet zo'n probleem. Stel je kent twee broers oid. die op hetzelfde adres wonen, dan maak je toch een extra contact waar je het thuisnummer in zet?
Piet, Jan en "de Vries thuis".

offtopic:
0478? Volgens mij kom je bij mij uit de buurt ;)
Dat kan op zich, maar dan groeit je contactenlijst met contacten die eigenlijk geen contacten zijn. Verder moet je dan van te voren beslissen hoe je iemand gaat bellen en dat houdt je telefoon dus niet mooi zuiver.

Ik zou liever zien dat ze mij in dat geval een lijst laten zien van de contacten die me bellen. Dan is het voor mij duidelijk wie het kan zijn. Is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, maar zomaar iemand kiezen is niet echt jofel.
offtopic:
Inderdaad... ik kom uit het leukste kerkdorp van Venray!

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog erg tevreden over het toestel. Heb 't nu ongeveer een weekje in mijn bezit. Wat mij opvalt is dat mijn batterij erg lang meegaat. Met wifi en 3G aan bijna 2 dagen. En dan gebruik ik mijn telefoon regelmatig om te surfen, bellen en mail.

Ik heb wel een probleem en ben benieuwd of de rest hier ook last van heeft:

als ik brightness op auto zet en ik ben aan het surfen of iets dergelijks dan lijkt het net of de brightness constant aangepast wordt..Elke paar seconden. Het wordt dan iets lichter of iets donkerder. Heel vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daar heb ik ook last van. Met name 's avonds. Hij meet het omgevingslicht, wellicht dat je handen het af en toe blokkeren en dat ie daarom denkt dat het donkerder is (waardoor hij het scherm ook iets dimt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
zoooo, besteld.
Nu maar hopen dat ik geen spijt krijg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_PRX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:21
Over het donker/lichter worden: ik las dat dit door het S-AMOLD scherm komt, en vooral te zien is wanneer je van een zwarte naar witte pagina gaat - had iets te maken dat het scherm dan pas 'aan'gezet wordt, en dus opeens lichter lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu een weekje, hij bevalt mij eigenlijk HEEL goed :D
luister er graag muziek mee, dat gaat allemaal best lekker, en veel beter vergeleken met de renoir die ik eerst had.

wat me wel tegenvalt is de batterij duur, ik hou het net een dag vol, met wat downloaden installeren, spelletjes spelen muziek luisteren etc.
ik luister dan wel een paar uur per dag muziek en surf, vooral als ik in trein of bus zit.

voor de rest een pracht telefoontje, kan hem iedereen aan raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 07:50:
luister er graag muziek mee, dat gaat allemaal best lekker, en veel beter vergeleken met de renoir die ik eerst had.

wat me wel tegenvalt is de batterij duur, ik hou het net een dag vol, met wat downloaden installeren, spelletjes spelen muziek luisteren etc.
ik luister dan wel een paar uur per dag muziek en surf, vooral als ik in trein of bus zit.

Muziek luisteren en gamen kost eenmaal veel batterijduur. Geloof me, voor een smartphone is 1 dag veel met jouw type gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat had ik eerlijk gezegd ook wel verwacht.

nou maar hopen dat er ook nog die nieuwe virus batterijen komen voor de omnia :P
een weekje zonder opladen zou heerlijk zijn.

deze
http://tweakers.net/nieuw...grondstof-voor-accus.html

maar ik ben iig blij dat ik tenminste mijn hele dag kan doorspelen met mn tel en niet meerdere keren moet opladen want dat vind ik al helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 07:50:

lol! Lees die zin eens hard op. Het is en blijft een telefoon. Ik vind juist dat de batterij erg lang meegaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, en ik vind van niet, als je vergelijkt hoe in de laatste jaren telefoons zijn doorontwikkeld en steeds uitgebreider geworden,
vind ik dat de batterij jammer genoeg ENORM is achter blijven lopen, en dat vind ik niet alleen, het is ook zo.
En als iets maar een dag mee gaat is dat niet lang, voor iets waarmee de bedoeling is dat je mobiel moet blijven.

en dat vind ik heel jammer, ik heb gelukkig nog niet echt gereisd met dit ding, maar t zou jammer zijn als ik hem niet volledig zou kunnen gaan gebruiken, of bang zou zijn om hem volledig te gebruiken, om dat anders de batterij op zou raken, en ik dan niet meer kan bellen/gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind ook dat ie lang mee gaat. Sure, Severion heeft gelijk, de ontwikkeling op gebied van accu's loopt achter mbt de rest van de technologie. Maar er is weldegelijk ontwikkeling, en vooral op het gebied van zuinigheid van de chips zelf. Ik had hiervoor een Touch Pro 2, ik zette expres alles uit (standaard 3G, Wifi, synchronisatie met mail en alles), en dan hield ik het 2 dagen uit, of soms net 3 als ik er écht niets mee deed. Nu op m'n Omnia staat alles aan - hij zoekt naar wifi netwerken, m'n mail komt binnen zodra ik het ontvang, etc. En ook nu hou ik het 2 dagen vol, bij normaal gebruik (zo'n 20 to 30 minuten bellen per dag, af en toe een spelletje, mail lezen, soms wat browsen). En de batterijen uit beide toestellen hebben hetzelfde vermogen (1500mAh).

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:50:
Nou, en ik vind van niet, als je vergelijkt hoe in de laatste jaren telefoons zijn doorontwikkeld en steeds uitgebreider geworden,
vind ik dat de batterij jammer genoeg ENORM is achter blijven lopen, en dat vind ik niet alleen, het is ook zo.
En als iets maar een dag mee gaat is dat niet lang, voor iets waarmee de bedoeling is dat je mobiel moet blijven.
Dit ben ik deels met je eens. Ik vind ook dat batterijtechnologie vreselijk achterblijft, er zit weinig schot in die zaken helaas. Ooit lachen we erom dat we toestellen elke dag moesten bijladen, in de toekomst verwacht ik dat we dat wekelijks of zelfs nog minder vaak moeten doen, idem voor laptops. Maar, ik had ooit een Orange SPV M500. Vergeleken met huidige toestellen een veel kleiner en minder goed scherm, veel minder applicaties, nauwelijks mobiel internetgebruik vergeleken met tegenwoordig. En toch ging ook die echt geen 2 dagen op een accu. In dat opzicht zijn de toestellen enorm vooruit gegaan bij gelijkblijvende accuduur, dus in feite is er wel vooruitgang te zien op dat vlak in dagelijks gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 10-12-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:20:
En toch ging ook die echt geen 2 dagen op een accu. In dat opzicht zijn de toestellen enorm vooruit gegaan bij gelijkblijvende accuduur
Da's niet helemaal een eerlijke vergelijking, de toestellen waren kleiner en de lading was derhalve lager (die paar SPV's die ik vond hadden een 1000mAh accu). Maar verder is het natuurlijk wel waar dat telefoons relatief gezien veel meer zijn gaan doen dan dat de lading van de accu is toegenomen :)

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat is wat ik bedoelde te zeggen in elk geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Toch jammer dat nog niemand de touchstone technologie van de Palm Pre heeft overgenomen. Zo'n goed idee.. Nooit meer je telefoon aan een draadje te hoeven leggen.

De Pre gaat ook met geluk maar een dag mee dan, maar toch.. :p
Pagina: 1 ... 3 ... 27 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, abonnementen en aanverwante zaken mogen in [ABO] Samung Omnia 7 i8700 levertijden- en abonnemententopic.